http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/1101981957913
Hallitus se vaan ehdottelee kurikampanjaa, sen sijaan että tehtäisiin parempia teitä
Haistavitun kaiteelliset ohituskaistatiet on kaivettu suoraan perseestä. Niillä ei tule kuin pahenevia ruuhkia. Sehän nähtiin jo Lahti Heinola välillä.
Miksei tehtäisi leveäkaitateitä? Niitä pitkin on hyvä posotella ilman stressiä.
Taas ollaan menossa ojasta allikkoon ja KANSA KYYKKYYN!!
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/1101981957917
Ja noista 200 on 80 RATTIJUOPPOJA. Promillerajan pudotus ei niihin auta. Se vain tekee viattomista ruokajuoman nauttijoista rikollisia.
Hallitus näkee unta!!!
17
1434
Vastaukset
- Auto- Antero
Ettei totuus unohtuisi....
HEHHEH!!!! Ei se sen vaikeampaa ole. JA MAAILMA PELASTUU
Entäs kun tuolla lailla ei päästäkään tavotteisiin?
30=====>20 ja parin vuoden päästä 20====>10
ja lopuksi kielletään autoilu kokonaan.
Kyllä me SUOmessa osataan.
Niin että henkselit paukkumaan. Minä muutan maasta...- öööööööööö
ja muutakin kauas !!!!!!!!!
- Ja jos ja Kun
Niin,tutkimus kertoo karua kieltään. Eli jos keskinopeutta pudotetaan 1 km/h niin liikennekuolemat vähenevät 6 %. Ja vastaavasti 2 km/h,niin kuolemat vähenee 12 % Jne jne..
Eli jos keskinopeutta vähennetäänkin 20 km/h,niin liikennekuolemat vähenevät 120%. Eli kun ajetaan tarpeeksi hitaasti,ja ihmisillä ei ole muuta tekemistä,niin nehän alkavat lisääntyä autossa. Ja maailma pelastuu..
Kyllä matematiikka on hieno asia,toivottavasti liikenneministeriön virkamiehet lue näitä palstoja..
- on pojilla eväät
En tiedä minkä tiedon varassa poliitikot ja muut "asiantuntijat" liikenneturvallisuutta yrittävät "parantaa". Olen lueskellut ihan aikani kuluksi kuolemaan johtaneiden onnettomuuksien tutkintapapereita ja kyllä niistä löytyvät syyt ovat valitettavasti aina samoja vuodesta toiseen; kokematon kuljettaja teki sitä tai tätä, hurja ylinopeus, huonossa kelissä lähdetään ohittamaan vaikkei ole näkyvyyttä, liukas keli ja huonot renkaat, rattijuopumus, ikääntynyt kuljettaja ei havainnut, sairauskohtaus, itsemurha jne. Jos toisena osapuolena on jalankulkija niin syynä usein alkoholi ja tummat vaatteet pimeällä, kävellään ajoradalla vaikka kävelytie lähistöllä, myös itsemurhiksi oletettuja tapauksia.
En usko että kapeiden pääteiden keskikaiteet tai taajamien sakkorysät paljon tilannetta korjaavat. Voivat olla talvella vähän hankalia pitää puhtaanakin nuo kaideosuudet- Auto- Antero
Kun rekka saa rengasrikon tai moottorivian kaiteen osuudella. Siinähän sitten etsitään kiertoteitä.
Auto- Antero kirjoitti:
Kun rekka saa rengasrikon tai moottorivian kaiteen osuudella. Siinähän sitten etsitään kiertoteitä.
Ruotsissa niitä on sattunut jo vaikka kuinka monta kertaa ja eihän sieltä mihinkään pääse muuten kuin katkaisemalla kaide (vaijerit) ja muutama tolppa. Turhan pitkät matkat peruuttaakin. Kunhan ne tiet yleistyvät, niin pitää varata työkaluja mukaan, pulttisakset, rälläkkä... (jos meinaa jonnekin ehtiä).
- sinivilkku
Auto- Antero kirjoitti:
kompastelevat kaiteisiin ja poukkoilevat sitten vielä vallattomammin eestaas kuin nyt.
- viisauksien
keksiminen on tullut veronmaksajille maksamaan. Miksei puututa koskaan viinasta ja tupakasta johtuviin kuolemiin, kännipäissään tehtyihin tappoihin ja murhiin tai masentuneisuudesta yms johtuneisiin itsemurhiin. Niissähän olisi paljon enemmän alentamispotentiaalia kuin liikennekuolemissa. Liikennekuolemia tulee aina koska meillä on joka vuosi talvikelejä ja pimeää, tiet ovat surkeita ja osa porukasta juoppoja tai muuten kusipäitä.
- pikku-stobe
viinaan ja tupakkiin on Suomessa puututtu liiankin kanssa.....se juo ketä juo...se polttaa ketä polttaa...so what
- Reipas
pikku-stobe kirjoitti:
viinaan ja tupakkiin on Suomessa puututtu liiankin kanssa.....se juo ketä juo...se polttaa ketä polttaa...so what
Mielestäni tuo rööki ja viina ovat mukavia vapaa-ajan pikku iloja, joista jonkun Hyssälän ei tarvitsisi urputtaa jatkuvasti.
Jos on niin kamalaa valtion maksaa lisääntyviä terveydenhoitokuluja, niin lopettakoon sitten alkoholin ja tupakan aiheuttamien tuhojen maksaminen. Jokainen päättäköön itse, maksaako myös hoitokustannuksensa.
Minä en polta, mutta kun juon, niin myös juon, ja kantaisin mielelläni vastuun tekemisistäni, jos ei tarvitsisi tätä sosialidemokratian holhouslaulua kuunnella.
- sinivilkku
Nyt kun ollaan tiputtamassa raskaan kaluston nopeuksia, se aiheuttaa ohituspaineita h-autoilijoille.
Samaan aikaan heikennetään teiden kuntoa (jäiset polanteet, sohjokerrokset kaistojen välissä), onnettomuudet taatusti lisääntyvät.
Ainiin, eihän sitten enää ohitellakaan kun on keskikaiteet, sitähän ajetaan peräkkäin kuin köyhän talon porsaat.
Ajatelkaas, ambulanssit ja paloautot kyhnyttelevät seitsemääkymppiä siellä rekkojen perässä....heinäkuormaa hinaavan traktorin perässä, kuten itselle kävi kaksi kertaa peräkkäin samalla reissulla Jyväskylästä Tampereelle ajaessani sillä uusitulla ysitiellä. Rekka vielä traktorin takana, eihän niistä ohi mahtunut millään.
Kairakettu kirjoitti:
...heinäkuormaa hinaavan traktorin perässä, kuten itselle kävi kaksi kertaa peräkkäin samalla reissulla Jyväskylästä Tampereelle ajaessani sillä uusitulla ysitiellä. Rekka vielä traktorin takana, eihän niistä ohi mahtunut millään.
....mutta....
"Voi v**ttu, mua kyllä taas enää huvita yhtään mikään"- Auto- Antero
Kun joku painelee pitkäksi omalle kaistalleen siirtymisen. Siinähän sitten köröttelee vastaantuleviem puolella, kun kaide estää paluun omien joukkoon
- stycke
Auto- Antero kirjoitti:
Kun joku painelee pitkäksi omalle kaistalleen siirtymisen. Siinähän sitten köröttelee vastaantuleviem puolella, kun kaide estää paluun omien joukkoon
Ruotsissa tuo ei ihan vahingossa onnistu, pitkäksi mennyt ohitus päättyy vahinkoilmoituksen tekoon.
- Här Viilare
Mitä täällä vikiset, kun kerran oot noin ammattilainen niin mene eduskunnan rappusille vinkuu utopioitas.
- Auto- Antero
Tulee vain kytät ja kärrää pois!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa962738En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101764
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3791648Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191247
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039