Kauneimmat joulumuistot?

Millaisia ovat sinun kauneimmat joulumuistosi ja mihin elämänvaiheeseen ne liittyvät?

Muistelen itse lämmöllä lapsuuden jouluja, mutta nuorena perheenäitinä taisin nauttia joulusta ja erityisesti kaikista jännittävistä jouluvalmisteluista pienten lasten kanssa vielä enemmän.

9

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loistava.polku

Tyyäreni syntyi jouluksi. Ensimmäisen yhteisen, kaikkein kauneimman joulumme vietimme siis synnytyssairalassa.

• ilman nikkiä nyt

joulumuistot ovat, kun sai olla Jouluna iltavuorossa työssä. Ei ollut pomo vittuilemassa, oli rauhallista muutenkin. Ja yhtiö tarjosi tortun, piparin ja glögin pahvimukista.
        Sama suuryhtiö, joka juuri jakoi satojen miljoonien optiot.
        Palkkakin oli kolminkertainen, kun oli suurjuhlapyhäkorvaus.
        Kotona olisi ollut yhtä tyhjää kuin muulloinkin.
        Ja on taaskin yhtä tyhjää, loppuun asti.

• tuli oltua
        ilman nikkiä nyt kirjoitti:

joulumuistot ovat, kun sai olla Jouluna iltavuorossa työssä. Ei ollut pomo vittuilemassa, oli rauhallista muutenkin. Ja yhtiö tarjosi tortun, piparin ja glögin pahvimukista.
        Sama suuryhtiö, joka juuri jakoi satojen miljoonien optiot.
        Palkkakin oli kolminkertainen, kun oli suurjuhlapyhäkorvaus.
        Kotona olisi ollut yhtä tyhjää kuin muulloinkin.
        Ja on taaskin yhtä tyhjää, loppuun asti.

joulu,mieleen painuvin muisto,syötiin ja löhöiltiin,hiukkavaara 77.

• joulun1964
        tuli oltua kirjoitti:

Pikkuveljeni sairastui synnytyksen jälkeen laitoksella keuhkokuumeeseen ja hän taisteli monta viikkoa elämästä ja kuolemasta.
        Sairaalaan soitettiin joka päivä kaupalla olevasta puhelimesta ja aina oli huonoja uutisia.Nåin jo kauppiaan naamasta mitä sieltä sanottiin.
        Aaton aattona oli minun vuoroni käydä kuulemassa uutiset ja kun kuulin,että sairaus voiton puolella ja vauvan saa hakea viikonpäästä kotiin,juoksin kuin hullu 8km matkan kotiin viemään ilouutista ja tyrmistykseni oli valtava ,kun äitini oli itkenyt joka kerta kun sai viestin,mutta ilouutisen kuultuaan alkoi ääneen ulvoa ja melkein hengiltä rutisti minut ,vaikka ei ollut ikinä edes halannut ja olin jo 10v.
        Silloin en ymmärtänyt asiaa,mutta aikuisena ymmärsin tietenkin ja se joulu on elämäni ihanin.

• Pirre*
        joulun1964 kirjoitti:

Pikkuveljeni sairastui synnytyksen jälkeen laitoksella keuhkokuumeeseen ja hän taisteli monta viikkoa elämästä ja kuolemasta.
        Sairaalaan soitettiin joka päivä kaupalla olevasta puhelimesta ja aina oli huonoja uutisia.Nåin jo kauppiaan naamasta mitä sieltä sanottiin.
        Aaton aattona oli minun vuoroni käydä kuulemassa uutiset ja kun kuulin,että sairaus voiton puolella ja vauvan saa hakea viikonpäästä kotiin,juoksin kuin hullu 8km matkan kotiin viemään ilouutista ja tyrmistykseni oli valtava ,kun äitini oli itkenyt joka kerta kun sai viestin,mutta ilouutisen kuultuaan alkoi ääneen ulvoa ja melkein hengiltä rutisti minut ,vaikka ei ollut ikinä edes halannut ja olin jo 10v.
        Silloin en ymmärtänyt asiaa,mutta aikuisena ymmärsin tietenkin ja se joulu on elämäni ihanin.

oli koskettava, se herkisti kyyneliin...
        Hyvää Joulua Sinulle ja "pikkuveljellesi".

• mekatrooni
        tuli oltua kirjoitti:

Olin myös Hiukkavaarassa joulun, vuosi vain oli eri, 1968.
        Se oli kyllä mieleen jäävä joulu.

• Pirre*

joulut ovat ikimuistoisia, silloin meilläkin oli juhlantuntua.

Aikuisuuden jouluista muistan erityisesti yhden; odotin nuorimmaistamme ja jouduin ennenaikojaan synnytyslaitokselle leppäilemmään, liian aikaisin alkaneiden polttojen takia, jouluun oli enää kolme viikkoa ja sen valmistelut pahasti kesken.

Viikko ennen joulua tämä nuorimmaisemme sitten syntyi, ja pääsin kuin pääsinkin jouluksi kotiin. Olihan se joulu hieman vaatimattomammin valmisteltu silläkertaa, mutta pieni joululahjamme korvasi moninverroin pienet puutteet.
      Lahjat olin onneksi varannut vanhemmille lapsillemme jo hyvissä ajoin ennen joulua.

• Ada

...olivat kyllä ihania mummolassa Savon mualla... Väkeä oli paljon ja ruokaa ja tupa oli pullollaan ihmisten aitoa jouluiloa. Ja siellä "korvessa" oli jotenkin joulun taikaa, paljon kaunista, puhdasta pakkaslunta. Tähtitaivaskin iloisesti tuikki, iso avaruus aukeni kokonaan kun eivät taajaman valot sitä pilanneet.

Aamulla aikaisin lähdettiin joulukirkkoon hevosella. Oli tuerallista kaivautua läheisten viereen reen vällyjen alle. Eikä ollut huolta huomisesta vaan aitoa lapsen iloa...

Hyvää joulua teille kaikille!

• Nimetön

Olen vierailemassa ystävättäreni luona. Poika on pistänyt tekstin niin pieneksi, että pitäs olla suurennuslasi.
      Onkos kaikilla jo pukki varattu? Mist löytyis luotettava pukki, suunta E-K. ????

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe