Joillekin nuorille poikamies vanhimille on noussut
päähän suuri joukko vapaita sisaria. Ei mikään sisar ole kylliksi hyvä. Esimerkiksi tämän vanhimman maine
on huono sisarien joukossa tämän vuoksi. Onko hän ylpeä kyllä selitän: Hän soitti,tekstaili ja yritti
lähenellä tyttöystävääni;selkää hyväilyä ja hierontaa(pelkäsi et tyttöystäväni kertoisi) jopa silloin kuin oltiin kihloissa. Nyt kun asutaan erillään hän soittaa taas
ja ehdotti tapaamista vaikka vaimoni ei sitä halua.
Kuvitteleeko hän et vaimoni on jotenkin tyhmä ja helppo nakki?
Pöyhkeä poikamiesvanhin.
68
5208
Vastaukset
- Markku_Meilo
>>Kuvitteleeko hän et vaimoni on jotenkin tyhmä ja helppo nakki?
Ehkä hän kuvittelee, että pyhä henki on antanut tuon valtuuden viran myötä? Olen lukenut brittivanhimmasta, joka piti vaimonsa ohessa rakastajatarta kaksi vuosikymmentä.
Ilmeisesti pyhä henki antaa erikoisoikeuksia?- K..rina
Mie tahtoisin tavata hänet...
Voisin näin yrittää olla avuksi.
Saattas helpottaa teijän romanssia.
- putkinäkö
Nouse koneelta, ota takkisi ja käy niiden luokse, joita asia koskee. Miksi et puhu asiasta naisesi kanssa ja "vanhimman" kanssa. Kuten kertomuksestasi käy ilmi vanhin ei ole aina viisain, mutta sinä voit yrittää olla hitusen fiksumpi.
- Mikael
Olen kertonut sekä tälle vanhimmalle et vaimolleni.
Vaimoni on kertonut tälle vanhimalle ettei kiinnosta. Ja itse olen kertonut tälle vanhimalle mitä mieltä olen, hän loukkaantui pitää kai minua vähempiarvoisena... - Syneus(m)
Mikael kirjoitti:
Olen kertonut sekä tälle vanhimmalle et vaimolleni.
Vaimoni on kertonut tälle vanhimalle ettei kiinnosta. Ja itse olen kertonut tälle vanhimalle mitä mieltä olen, hän loukkaantui pitää kai minua vähempiarvoisena...mitä tekisin jos kokisin samaa. Jos naisystäväni olisi vastaanottavainen toisen lähentelyille, niin sitten asia pitäisi selvittää keskustelemalla ja erokaan ei olisi mahdotonta, nimittäin hermostuminen sellaisessa tilanteessa ei olisi kuin omaksi haitaksi.
Sinun tilanteessa minä tekisin selvää jälkeä siitä hepusta ja maksaisin seuraukset. En kuitenkaan suosittele sitä välttämättä sinulle=) - Markku_Meilo
Syneus(m) kirjoitti:
mitä tekisin jos kokisin samaa. Jos naisystäväni olisi vastaanottavainen toisen lähentelyille, niin sitten asia pitäisi selvittää keskustelemalla ja erokaan ei olisi mahdotonta, nimittäin hermostuminen sellaisessa tilanteessa ei olisi kuin omaksi haitaksi.
Sinun tilanteessa minä tekisin selvää jälkeä siitä hepusta ja maksaisin seuraukset. En kuitenkaan suosittele sitä välttämättä sinulle=)>>...minä tekisin selvää jälkeä siitä hepusta ja maksaisin seuraukset.
Oletko lainkaan ajatellut kaikkia mahdollisia seurauksia, joita syntyy kun nousee Jehovan pyhän hengen asettamaa vanhinta vastaan? Jehova tulee ja tappaa heti siihen paikkaan, tai sitten tulee myöhemmin ja tappaa toiseen paikkaan. Vuosi sitten tuo maapallon luoja näytti voimansa ja tappoi näytiksi hyökyaallolla.
Ajatteles jos Jehova aikaansaisi jotain vielä pahempaa, esimerkiksi viinakaupan lakon, kuolisimme hitaasti janoon. Se on sentään pahimman luokan kuolema, oikein puistattaa ajatella. - Syneus(m)
Markku_Meilo kirjoitti:
>>...minä tekisin selvää jälkeä siitä hepusta ja maksaisin seuraukset.
Oletko lainkaan ajatellut kaikkia mahdollisia seurauksia, joita syntyy kun nousee Jehovan pyhän hengen asettamaa vanhinta vastaan? Jehova tulee ja tappaa heti siihen paikkaan, tai sitten tulee myöhemmin ja tappaa toiseen paikkaan. Vuosi sitten tuo maapallon luoja näytti voimansa ja tappoi näytiksi hyökyaallolla.
Ajatteles jos Jehova aikaansaisi jotain vielä pahempaa, esimerkiksi viinakaupan lakon, kuolisimme hitaasti janoon. Se on sentään pahimman luokan kuolema, oikein puistattaa ajatella."Oletko lainkaan ajatellut kaikkia mahdollisia seurauksia, joita syntyy kun nousee Jehovan pyhän hengen asettamaa vanhinta vastaan? Jehova tulee ja tappaa heti siihen paikkaan, tai sitten tulee myöhemmin ja tappaa toiseen paikkaan. Vuosi sitten tuo maapallon luoja näytti voimansa ja tappoi näytiksi hyökyaallolla. "
-Olen kyllä ja jos osaisi valikoida juuri minut tuon teon jälkeen niin aika pirulainen olisi Jumalaksi, eli juuri sellainen kuin on..huh.
"Ajatteles jos Jehova aikaansaisi jotain vielä pahempaa, esimerkiksi viinakaupan lakon, kuolisimme hitaasti janoon. Se on sentään pahimman luokan kuolema, oikein puistattaa ajatella. "
-Krapula on kuulemma veden puutetta(näin sanottiin elokuvassa Kaunis Mieli). Joten vedellä siitä selvittäisiin..miksi ei ole koskaan tullut kokeiltua..umph. - Markku_Meilo
Syneus(m) kirjoitti:
"Oletko lainkaan ajatellut kaikkia mahdollisia seurauksia, joita syntyy kun nousee Jehovan pyhän hengen asettamaa vanhinta vastaan? Jehova tulee ja tappaa heti siihen paikkaan, tai sitten tulee myöhemmin ja tappaa toiseen paikkaan. Vuosi sitten tuo maapallon luoja näytti voimansa ja tappoi näytiksi hyökyaallolla. "
-Olen kyllä ja jos osaisi valikoida juuri minut tuon teon jälkeen niin aika pirulainen olisi Jumalaksi, eli juuri sellainen kuin on..huh.
"Ajatteles jos Jehova aikaansaisi jotain vielä pahempaa, esimerkiksi viinakaupan lakon, kuolisimme hitaasti janoon. Se on sentään pahimman luokan kuolema, oikein puistattaa ajatella. "
-Krapula on kuulemma veden puutetta(näin sanottiin elokuvassa Kaunis Mieli). Joten vedellä siitä selvittäisiin..miksi ei ole koskaan tullut kokeiltua..umph.>>-Olen kyllä ja jos osaisi valikoida juuri minut tuon teon jälkeen niin aika pirulainen olisi Jumalaksi, eli juuri sellainen kuin on..huh.
Jehova on perinteisestikin toiminut laaja-alaisemmin. Myötäjäisiin kun tarvittiin (oliko) 150 filistealaisten esinahkaa, niin tapettiin reilusti yli tuon määrän. Kun lapset lapsellisuuttaan pilkkasivat Jehovan kiertävän edustajan hiustenkasvua, niin karhut tappoivat 42 lasta.
Tappohommiin ryhdyttäessä kannatta listiä isompi määrä kerralla, jää isompaa muisteltavaa jälkipolville.
>>-Krapula on kuulemma veden puutetta(näin sanottiin elokuvassa Kaunis Mieli).
Minulle krapula näyttäytyy suunnitteluvirheenä. Viinaa on syytä pitää varastossa semmonen määrä, että mahdollisen yliannostuksen jälkeen on korjaussarja käsillä. Sinänsä krapula voi olla osoitus siitä, että on syytä harkita urheiluseuran ja/tai valmentajan vaihtoa jos ongelma ei yrityksistä huolimatta poistu iän mukana.
- Mikael
Joitain asiallisia neuvoja olis kiva lukea...
Ei luopioiden neuvoja kiitos!- Markku_Meilo
>>Ei luopioiden neuvoja kiitos!
Tuolla ehdottomuudella sinun olisi kai syytä kääntyä seurakuntasi esivalvojan puoleen. On täysin oma asiasi kerrotko eskarille rehellisesti, että yritit ensin ohittaa Jehovan neuvontajärjestelmän ja olit nettiforumilla.
On turha tulla tänne paavia paavillisempana ja asettaa ikiomia rajoituksia forumkäyttäjille. - putkinäkö
annoin sulle neuvon tuossa ylempänä. vastasit siihen, ymmärtääkseni pidit neuvoa asiallisena tai ainakaan vastauksesessasi ei mikään viitannut siihen että se ei sinua tyydyttänyt. lisäksi olit jo toiminut neuvoni mukaan.
pikku vinkki:luopioillakin on aivot ja ajattelukyky vaan paranee mitä vähemmän täyttää päätään turhilla uskomuksilla.
- Mikael
Kyllä sana on vapaa, luopioilta tulee ei rakentavaa viestiä ei koskaan rakentavaa tai kannustavaa, ja ovat yleensä kylmiä ja pelottavia.
- Markku_Meilo
>>Kyllä sana on vapaa, luopioilta tulee ei rakentavaa viestiä ei koskaan rakentavaa tai kannustavaa, ja ovat yleensä kylmiä ja pelottavia.
Miksi ihmeessä olet tullut valtakunnansalin ovien ulkopuolelle jos sinulla ei valmiuksia valtakunnansalin ulkopuoliseen elämään?
Haavemaailmassa eläminen ei onnistu reaalimaailmassa. Jos kaipaat selkääntaputtajia, niin tiedät miten ja mistä heitä löytää. - putkinäkö
tarkentaisitko määritelmääsi kylmistä ja pelottavista luopioista ?
- sinulla
ole varsinaiset markkinat. olen ymmärtänyt, että miehiä on vähemmän kuin naisia. Tietysti jos rakastat naistasi on eri asia, muttta silloin jos tunne on molemminpuolinen ei sinulla ole aihetta mustasukkaisuuteen.
- Mikael
Luotan täysin seurakunnan vanhimpiin mutta likainen osa pitää saada pois.
- Mikael
Haluan luottaa ja rakastaa seurakunnan vanhimpia
jos joskus pääsen takaisin. Ei tälläiset ole kunniaksi seurakunnalle. - Mikael
Mihin seurakuntaan tämä nuori vanhin kuuluu?
Vihje aika pohjoiseen.- Liity kirkkoon
Sitä saa mitä tilaa. Mieti onko jehovat sinun paikkasi. Muualla ei moista toimintaa ole!
Ei jehovat sinulle mitään anna!
- Lähimmäinen
Kaikkiin "höpöjuttuihin" sitä uskotaankin!!
- jtmies
Siis tää vanhin on ottanut romanttisessa mielessä kontaktia vaimoosi (josta asut erillään)? Aika törkeää touhua kun kerran avioliittokin on voimassa.
- ex sisar
Harvinaista, että poikamies nousee vanhimmaksi, meidän seurakunnassa vain naimisissa olevat pääsivät vanhimmiksi. Itse olin niin suorapuheinen, että lauoin kaikki vääryydet ja epäkohdat mitä näin suoraan päin naamaaa jopa vanhemmistolle siksipä minut aikoinaan erottivatkin.
- kasvain
Aika lapsellinen esitys. Tuollainen käytös ei kävisi päinsä missään Jehovan todistajien seurakunnassa. Ei keneltäkään seurakuntalaiselta, kaiken vähiten vanhimmalta. Koettakaahan keksiä parempaa!
Silti kaikkein naurettavinta asiassa on että joku joka kehuu kovin paljon "tietävänsä" asioita kirjoittaa seuraavasti:
"Ilmeisesti pyhä henki antaa erikoisoikeuksia?" Joopajoo! Paljon typerämpää en ole tällä palstalla lukenut!- jtmies
Itse olen kyllä nähnyt miltei kaikkea mahdollista joten en nyt automaattisesti tota juttua keksityksi tuomitsisi.
On inhimillistä rakastua varattuun naiseen.
Raamatussa kerrotaan kuinka oikeamielinen Kuningas Daavidkin ihastui toisen miehen vaimoon ja lähetti tämän miehen vieläpä sodan eturintamaan kuolemaan, jotta saisi tämän vaimon omakseen. Vasta profeetan vertaus sai kuninkaan tajuamaan tekonsa vääryyden.
Mielestäni on kuitenkin hieman asiatonta nostaa tänne palstalle kokemansa yksittäistapaus huonosti käyttäytyvästä Jehovan todistaja vanhimmasta. JT-uskohan ei moiseen käytökseen tukea anna.
Sitä en sitten tiedä millainen käsitys Jehovan todistajuudessa vanhinten lankeamisesta on? Jos ajatellaan että vanhimmat eivät voi langeta tai tehdä väärin, niin silloin avaus käsittelee Jehovan todistajuutta. Tällaista en ole kuitenkaan kuullut.
Varmasti jokaisesta joukosta löytyy ihmisiä moneen junaan. Tällaiset yksittäiset väärinkäytökset eivät kuitenkaan kerro mitään itse uskonsuunnasta, ellei näitä väärinkäytöksiä tehdä uskon varjolla.- kasvain
"Sitä en sitten tiedä millainen käsitys Jehovan todistajuudessa vanhinten lankeamisesta on?"
Näistä lähin sitten tiedät. Nimittäin vanhimmat Jehovan todistajien seurakunnissa ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin. Vaatimukset siihen tehtävään ovat kokolailla korkeat, joten siihen ei kuka tahansa kykene. Kovin nuorille se on mahdotonta koska vanhimmalla pitää olla pitkäaikainen kokemus ja syvällinen Raamatun tuntemus. Sellaista käsitystä, että vanhin ei voisi langeta, ei kuitenkaan voi olla kenelläkään. Minkäänlaista tukea sellaiselle käsitykselle ei niinikään löydy Raamatusta. Jehovan todistajat katsovat vakavasti tuollaisiin suoranaisiin rikkomuksiin moraalisissa kysymyksissä ja erottavat katumattoman. Minkäänlaisissa vastuutehtävissä ei voi toimia missään tapauksessa katui taikka ei!
Siksi onkin hämmästyttävää että muutamat jotka väittävät asiasta jotain tietävänsä ovat ikäänkuin puhaltamassa hiileen kun jollakin on otsaa esittää tuollainen naurettava väite. - admata.
kasvain kirjoitti:
"Sitä en sitten tiedä millainen käsitys Jehovan todistajuudessa vanhinten lankeamisesta on?"
Näistä lähin sitten tiedät. Nimittäin vanhimmat Jehovan todistajien seurakunnissa ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin. Vaatimukset siihen tehtävään ovat kokolailla korkeat, joten siihen ei kuka tahansa kykene. Kovin nuorille se on mahdotonta koska vanhimmalla pitää olla pitkäaikainen kokemus ja syvällinen Raamatun tuntemus. Sellaista käsitystä, että vanhin ei voisi langeta, ei kuitenkaan voi olla kenelläkään. Minkäänlaista tukea sellaiselle käsitykselle ei niinikään löydy Raamatusta. Jehovan todistajat katsovat vakavasti tuollaisiin suoranaisiin rikkomuksiin moraalisissa kysymyksissä ja erottavat katumattoman. Minkäänlaisissa vastuutehtävissä ei voi toimia missään tapauksessa katui taikka ei!
Siksi onkin hämmästyttävää että muutamat jotka väittävät asiasta jotain tietävänsä ovat ikäänkuin puhaltamassa hiileen kun jollakin on otsaa esittää tuollainen naurettava väite.>>
Sellaista käsitystä, että vanhin ei voisi langeta, ei kuitenkaan voi olla kenelläkään. Minkäänlaista tukea sellaiselle käsitykselle ei niinikään löydy Raamatusta.
>>
Juuri noin arvelin olevankin. Vaativa seurakunnan paimenen virka toki on. Raamatussakin todetaan että "opettajilta" vaaditaan enemmän kuin muilta.
Monet ex-JT:t kuitenkin kertovat kokeneensa vääryyttä JT-vanhimpien taholta, eikä heidänkään tuntemuksiaan ole asiallista suoralta kädeltä mitätöidä. Tällä palstalla on kuitenkin myös monia keksittyjä tarinoita, joten lienee parasta keskittyä siihen miten asiat ovat yleisellä tasolla. - Lähimmäinen
admata. kirjoitti:
>>
Sellaista käsitystä, että vanhin ei voisi langeta, ei kuitenkaan voi olla kenelläkään. Minkäänlaista tukea sellaiselle käsitykselle ei niinikään löydy Raamatusta.
>>
Juuri noin arvelin olevankin. Vaativa seurakunnan paimenen virka toki on. Raamatussakin todetaan että "opettajilta" vaaditaan enemmän kuin muilta.
Monet ex-JT:t kuitenkin kertovat kokeneensa vääryyttä JT-vanhimpien taholta, eikä heidänkään tuntemuksiaan ole asiallista suoralta kädeltä mitätöidä. Tällä palstalla on kuitenkin myös monia keksittyjä tarinoita, joten lienee parasta keskittyä siihen miten asiat ovat yleisellä tasolla.Muistan monta vuotta sitten jutun "Kotipostissa"
"Avoliitossa asuva JT pahoinpiteli avovaimonsa" kuvassa oli hyvin partainen mies! Ensinnäkin JT eivät asu avoliitossa joas asuisivat heidät erotettaisiin seurakunnasta!ja toisaalta aika harvalla JT on parta! joten kaikenlaisia juttuja liikkuu lehdissä jotka eivät ole totta! - kengoroo
Lähimmäinen kirjoitti:
Muistan monta vuotta sitten jutun "Kotipostissa"
"Avoliitossa asuva JT pahoinpiteli avovaimonsa" kuvassa oli hyvin partainen mies! Ensinnäkin JT eivät asu avoliitossa joas asuisivat heidät erotettaisiin seurakunnasta!ja toisaalta aika harvalla JT on parta! joten kaikenlaisia juttuja liikkuu lehdissä jotka eivät ole totta!JT:t eivät elä avoliitossa ja harvalla on parta,mutta MUIJJIANSA HAKKAAVAT SALAA!!
Jos jäävät äijjät kiinni sanovat:"mitäs juoksi päin nyrkkiäni". - admata.
kengoroo kirjoitti:
JT:t eivät elä avoliitossa ja harvalla on parta,mutta MUIJJIANSA HAKKAAVAT SALAA!!
Jos jäävät äijjät kiinni sanovat:"mitäs juoksi päin nyrkkiäni".>>
MUIJJIANSA HAKKAAVAT SALAA!!
Jos jäävät äijjät kiinni sanovat:"mitäs juoksi päin nyrkkiäni".
>>
Tuollaiseen toimintaan en usko Jehovan todistajien opettavan. Varmasti joitain perheväkivaltatapauksia myös Jehovan todistajien keskuudessa esiintyy, mutta yleistäminen on lapsellista. - kengoroo
admata. kirjoitti:
>>
MUIJJIANSA HAKKAAVAT SALAA!!
Jos jäävät äijjät kiinni sanovat:"mitäs juoksi päin nyrkkiäni".
>>
Tuollaiseen toimintaan en usko Jehovan todistajien opettavan. Varmasti joitain perheväkivaltatapauksia myös Jehovan todistajien keskuudessa esiintyy, mutta yleistäminen on lapsellista.opeta!
Eihän siitä olekkaan kysymys että opettaisivat.Mutta jotkut muijjansa hakkaajat saavat touhuta touhujaan vuosia ennenkuin jäävät kiinni.
Ihmetellään vain miksiköhän tuolla naisella on taas mustasilmä.
Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.Eivät he ole mikään rakkausseurakunta joka tunnistetaan rakkaudesta keskuudessaan.SE on satua. - admata.
kengoroo kirjoitti:
opeta!
Eihän siitä olekkaan kysymys että opettaisivat.Mutta jotkut muijjansa hakkaajat saavat touhuta touhujaan vuosia ennenkuin jäävät kiinni.
Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.Eivät he ole mikään rakkausseurakunta joka tunnistetaan rakkaudesta keskuudessaan.SE on satua.>>
Mutta jotkut muijjansa hakkaajat saavat touhuta touhujaan vuosia ennenkuin jäävät kiinni.
>>
Jep. Aivan kuten ateistit, lestadiolaiset, katoliset, hindut, muslimit, jne... Tai sitten voisi ottaa järjen käteen ja huomata että on tyhmää yleistää ja leimata suurempaa joukkoa yksittäisten ihmisten tekemistä virheistä;) Tekopyhiä tai virheitään toistavia kun löytyy jokaisesta joukosta.
>>
Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.
>>
Varmaan tuollaistakin asennetta löytyy, mutta rehellisesti ja suoraan tunnustavat ainakin virallisilla sivuillaan olevansa ihmisinä samanlaisia kuin muutkin:
"Useimmissa suhteissa Jehovan todistajat ovat samanlaisia kuin kaikki muutkin. Heillä on normaaleja taloudellisia, fyysisiä ja tunneperäisiä ongelmia. He tekevät erehdyksiä aika ajoin, sillä he eivät ole täydellisiä, henkeytettyjä eivätkä erehtymättömiä. Mutta he yrittävät oppia kokemuksistaan ja tutkivat ahkerasti Raamattua tehdäkseen tarvittavat korjaukset."
http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/jt/index.htm - Markku_Meilo
kengoroo kirjoitti:
opeta!
Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.Eivät he ole mikään rakkausseurakunta joka tunnistetaan rakkaudesta keskuudessaan.SE on satua.>>Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.
Jos asia jäisikin samalle tasolle kuin muuallakin. Vartiotorniseura taiteilee Raamatun ja nykyisen sukupuolten tasa-arvon välimaastossa. Mies on ehdoton perheenpää, jopa ei jehovantodistajana hän voi komentaa kuuliaisen jehovantodistajavaimonsa joulupuuhiin.
Tuo Raamatusta omittu sukupuolten välinen epätasa-arvo antaa seurakunnassa jehovantodistajamiehelle uskottavuutta perheväkivaltatilanteessa. Vaimohan ei Vartiotorniseuran näkemyksen mukaan ole oikeutettu julkisesti neuvomaan miestään, puhumattakaan eri mieltä olemisesta.
Vaimon sana ei ole yhtä painava kuin miehen sana ja tämän jälkeen vasta tulee lapsen sana. Se onkin nähty useampaan kertaan pedofiliadokumenteissa. - Lähimmäinen
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.
Jos asia jäisikin samalle tasolle kuin muuallakin. Vartiotorniseura taiteilee Raamatun ja nykyisen sukupuolten tasa-arvon välimaastossa. Mies on ehdoton perheenpää, jopa ei jehovantodistajana hän voi komentaa kuuliaisen jehovantodistajavaimonsa joulupuuhiin.
Tuo Raamatusta omittu sukupuolten välinen epätasa-arvo antaa seurakunnassa jehovantodistajamiehelle uskottavuutta perheväkivaltatilanteessa. Vaimohan ei Vartiotorniseuran näkemyksen mukaan ole oikeutettu julkisesti neuvomaan miestään, puhumattakaan eri mieltä olemisesta.
Vaimon sana ei ole yhtä painava kuin miehen sana ja tämän jälkeen vasta tulee lapsen sana. Se onkin nähty useampaan kertaan pedofiliadokumenteissa.Markku Meilo panee taas omiaan!Opettavatko JT että miehen pitäisi pahoinpidellä vaimoaan?
Lainaus Perhekirjasta:
13 Onnellista perhe-elämää haluavan aviomiehen on hyvä miettiä Jeesuksen hienoja ominaisuuksia. Hyvä aviomies ei ole tyly eikä määräilevä; hän ei käytä johtoasemaansa väärin lyömäaseena pelotellakseen vaimoaan. Sen sijaan hän rakastaa ja kunnioittaa tätä. Jos kerran Jeesus oli ”nöyrä sydämeltä”, aviomiehen tulee olla sellainen vielä suuremmalla syyllä, sillä toisin kuin Jeesus hän tekee virheitä. Kun hän tekee niitä, hän haluaa vaimonsa olevan ymmärtäväinen. Nöyrä aviomies myöntää siksi erehdyksensä, vaikka sanojen ”suo anteeksi, sinä olit oikeassa” lausuminen olisikin vaikeaa. Vaimon on paljon helpompi kunnioittaa vaatimattoman ja nöyrän aviomiehen johtoa kuin ylpeän ja itsepäisen. Kunnioittava vaimokin puolestaan pyytää anteeksi silloin, kun hän on erehtynyt. - Markku_Meilo
Lähimmäinen kirjoitti:
Markku Meilo panee taas omiaan!Opettavatko JT että miehen pitäisi pahoinpidellä vaimoaan?
Lainaus Perhekirjasta:
13 Onnellista perhe-elämää haluavan aviomiehen on hyvä miettiä Jeesuksen hienoja ominaisuuksia. Hyvä aviomies ei ole tyly eikä määräilevä; hän ei käytä johtoasemaansa väärin lyömäaseena pelotellakseen vaimoaan. Sen sijaan hän rakastaa ja kunnioittaa tätä. Jos kerran Jeesus oli ”nöyrä sydämeltä”, aviomiehen tulee olla sellainen vielä suuremmalla syyllä, sillä toisin kuin Jeesus hän tekee virheitä. Kun hän tekee niitä, hän haluaa vaimonsa olevan ymmärtäväinen. Nöyrä aviomies myöntää siksi erehdyksensä, vaikka sanojen ”suo anteeksi, sinä olit oikeassa” lausuminen olisikin vaikeaa. Vaimon on paljon helpompi kunnioittaa vaatimattoman ja nöyrän aviomiehen johtoa kuin ylpeän ja itsepäisen. Kunnioittava vaimokin puolestaan pyytää anteeksi silloin, kun hän on erehtynyt.>>Lainaus Perhekirjasta:
Tätä juuri tarkoitan sillä tasapainoilulla nykyajan sekä Raamatun ajan (jolloin nainen oli miehen omaisuutta) välillä. Kun lainailemaan lähdetään, niin tässä hieman makua siitä kuinka minun sukupolveani opetettiin pomottamaan sisaria (*-malliset korostusmerkit minun):
“Further, many authorities recognize the subservient role of the wife and the helpful position she can occupy toward her husband. Notice what one woman psychologist said recently: “I am a woman, hence my chief interest is men. And because I am also a psychologist, my interest in men is greater than it otherwise would be. Recently the National Management Association asked me to do some research on the different psychological factors of both men and women. It hoped that what I learned might point to ways of reducing the pressures which develop when men and women work together. I saw emerge these two truths: 1. All women like to work under a ceiling of authority. *In short, they like to be bossed.* 2. All women must feel that they are needed. These truths arise from the fact that, basically, women feel while men think. Women frequently measure up to men and surpass them in intelligence, but they are handicapped by the weight of emotional drag. Men have more practical minds; they can judge, organize, direct. Thus the supervision of women by men seems to be nature’s plan, however desperately women may fight it.” What this authority refers to as nature’s plan we recognize as God’s purpose. How wholesome an arrangement it is and how well it works for happy family circles!” (w62 Aug. 1 p. 463)
Hieman myöhäisempi lainaus siitä kuinka raiskatuksi joutuvan jehovantodistajanaisen tulee ymmärtää raiskaajaansa:
"Treat Him Respectfully
The intended victim should remember that the rapist is a human. No doubt there are circumstances in his life that have precipitated his behavior. So although a woman should not cower in fear and permit a rapist to intimidate her, at the same time she should treat him understandingly, as a fellow human. A woman who lived in a housing project in New York City writes:
"I usually am careful when going into elevators. As usual, I checked this one out before entering, and all was OK. However, just before the door closed completely, a big man grabbed the door and opened it to come into the elevator with me. As he entered he threw a six-pack of beer at me, and I caught it. It took me by surprise.
"As the door closed he turned his back to me to do something with his pants. Then he turned around and faced me. I didn't look down at his pants but looked him in the eyes. I threw his six-pack of beer back to him, and said, 'Here is your beer.'
"At this moment, before he could do anything, I started to talk. I said I was one of Jehovah's Witnesses and was going up to the 13th floor to have a Bible study with a family who was waiting for me. I just kept talking and told him about our Bible educational work. We were half way up to the 13th floor by now, and as I kept right on talking I showed no fear, looking him straight in the eyes. Then a funny thing happened. He began to say that he loved the Bible and that he was from the South and his family loved God too.
"Meanwhile, we had reached the 13th floor, and he opened the door to let me out. He asked me if I would do him the honor of shaking his hand. I did, and he practically shook it off. Then he said he wanted to thank me because I was the first white woman that hadn't looked at him with scorn in her eyes, and that I was sincere in talking with him. He then said good-bye and wished me good luck on my Bible study."
Resisting in One's Home
Rapes that occur in one's own home can be particularly traumatic, since the surroundings are a constant reminder of the event. How much better, therefore, for one to resist! A mother who was able to avoid being raped in her home in Detroit, Michigan, tells how she did it.
"It was 5:30 a.m. when I was awakened by the sound of footsteps. At first I was unsure from which direction they were coming. I looked at my watch and saw that it was too early for my oldest daughter to be getting ready for school. My husband is a traveling musician and was away. I had been asleep downstairs. Since I knew no one was upstairs, I decided the sounds were coming from the front porch. So I turned on the porch light. Immediately I heard footsteps run down the stairs, and when I turned, there stood a strange man.
"Because the man had his hand inside his coat, as if he had a gun, I said, 'If you are going to kill me, do it.' He said he had a gun and would shoot me if I did not do everything he commanded. He told me to turn off all the lights and sit on the couch. I turned off the lights but refused to sit on the couch. He said he would kill me if I did not let him rape me. Then he started pushing me to the couch, so I quoted Matthew 16:26, which says: 'For what benefit will it be to a man if he gains the whole world but forfeits his soul? or what will a man give in exchange for his soul?'
"The man stopped pushing me and asked what the scripture meant. So I explained that if I resisted him and remained faithful to my God and my husband, and was killed for this faithfulness, I would have a hope of being resurrected to a Paradise earth and everlasting life. But if I gave in and he raped me, I would eventually die and have no hope of a resurrection.
"The intruder knew he was not going to talk me into letting him rape me, so he started pulling at my clothing. I remembered the scripture at Deuteronomy chapter 22 that says if you are attacked in the city and do not scream it is considered the same as consenting. I then said very loudly, 'Stop! Please! No! Don't do that! Mister, please leave my house!'" (g84 February 22 pp.24-7)
En kiistä, etteikö Vartiotorniseuran materiaalissa olisi ristiriitaista aineistoa, sitähän monet Vartiotorniseuran oppinäkemykset ovat pullollaan. - WTS
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Lainaus Perhekirjasta:
Tätä juuri tarkoitan sillä tasapainoilulla nykyajan sekä Raamatun ajan (jolloin nainen oli miehen omaisuutta) välillä. Kun lainailemaan lähdetään, niin tässä hieman makua siitä kuinka minun sukupolveani opetettiin pomottamaan sisaria (*-malliset korostusmerkit minun):
“Further, many authorities recognize the subservient role of the wife and the helpful position she can occupy toward her husband. Notice what one woman psychologist said recently: “I am a woman, hence my chief interest is men. And because I am also a psychologist, my interest in men is greater than it otherwise would be. Recently the National Management Association asked me to do some research on the different psychological factors of both men and women. It hoped that what I learned might point to ways of reducing the pressures which develop when men and women work together. I saw emerge these two truths: 1. All women like to work under a ceiling of authority. *In short, they like to be bossed.* 2. All women must feel that they are needed. These truths arise from the fact that, basically, women feel while men think. Women frequently measure up to men and surpass them in intelligence, but they are handicapped by the weight of emotional drag. Men have more practical minds; they can judge, organize, direct. Thus the supervision of women by men seems to be nature’s plan, however desperately women may fight it.” What this authority refers to as nature’s plan we recognize as God’s purpose. How wholesome an arrangement it is and how well it works for happy family circles!” (w62 Aug. 1 p. 463)
Hieman myöhäisempi lainaus siitä kuinka raiskatuksi joutuvan jehovantodistajanaisen tulee ymmärtää raiskaajaansa:
"Treat Him Respectfully
The intended victim should remember that the rapist is a human. No doubt there are circumstances in his life that have precipitated his behavior. So although a woman should not cower in fear and permit a rapist to intimidate her, at the same time she should treat him understandingly, as a fellow human. A woman who lived in a housing project in New York City writes:
"I usually am careful when going into elevators. As usual, I checked this one out before entering, and all was OK. However, just before the door closed completely, a big man grabbed the door and opened it to come into the elevator with me. As he entered he threw a six-pack of beer at me, and I caught it. It took me by surprise.
"As the door closed he turned his back to me to do something with his pants. Then he turned around and faced me. I didn't look down at his pants but looked him in the eyes. I threw his six-pack of beer back to him, and said, 'Here is your beer.'
"At this moment, before he could do anything, I started to talk. I said I was one of Jehovah's Witnesses and was going up to the 13th floor to have a Bible study with a family who was waiting for me. I just kept talking and told him about our Bible educational work. We were half way up to the 13th floor by now, and as I kept right on talking I showed no fear, looking him straight in the eyes. Then a funny thing happened. He began to say that he loved the Bible and that he was from the South and his family loved God too.
"Meanwhile, we had reached the 13th floor, and he opened the door to let me out. He asked me if I would do him the honor of shaking his hand. I did, and he practically shook it off. Then he said he wanted to thank me because I was the first white woman that hadn't looked at him with scorn in her eyes, and that I was sincere in talking with him. He then said good-bye and wished me good luck on my Bible study."
Resisting in One's Home
Rapes that occur in one's own home can be particularly traumatic, since the surroundings are a constant reminder of the event. How much better, therefore, for one to resist! A mother who was able to avoid being raped in her home in Detroit, Michigan, tells how she did it.
"It was 5:30 a.m. when I was awakened by the sound of footsteps. At first I was unsure from which direction they were coming. I looked at my watch and saw that it was too early for my oldest daughter to be getting ready for school. My husband is a traveling musician and was away. I had been asleep downstairs. Since I knew no one was upstairs, I decided the sounds were coming from the front porch. So I turned on the porch light. Immediately I heard footsteps run down the stairs, and when I turned, there stood a strange man.
"Because the man had his hand inside his coat, as if he had a gun, I said, 'If you are going to kill me, do it.' He said he had a gun and would shoot me if I did not do everything he commanded. He told me to turn off all the lights and sit on the couch. I turned off the lights but refused to sit on the couch. He said he would kill me if I did not let him rape me. Then he started pushing me to the couch, so I quoted Matthew 16:26, which says: 'For what benefit will it be to a man if he gains the whole world but forfeits his soul? or what will a man give in exchange for his soul?'
"The man stopped pushing me and asked what the scripture meant. So I explained that if I resisted him and remained faithful to my God and my husband, and was killed for this faithfulness, I would have a hope of being resurrected to a Paradise earth and everlasting life. But if I gave in and he raped me, I would eventually die and have no hope of a resurrection.
"The intruder knew he was not going to talk me into letting him rape me, so he started pulling at my clothing. I remembered the scripture at Deuteronomy chapter 22 that says if you are attacked in the city and do not scream it is considered the same as consenting. I then said very loudly, 'Stop! Please! No! Don't do that! Mister, please leave my house!'" (g84 February 22 pp.24-7)
En kiistä, etteikö Vartiotorniseuran materiaalissa olisi ristiriitaista aineistoa, sitähän monet Vartiotorniseuran oppinäkemykset ovat pullollaan.Yo. lainauksista Lähimmäisen lainaus osoittautui tuoreimmaksi ja kuvastaa lähinnä sitä mitä JT:t tänä päivänä ajattelevat tässä asiassa.
- Markku_Meilo
WTS kirjoitti:
Yo. lainauksista Lähimmäisen lainaus osoittautui tuoreimmaksi ja kuvastaa lähinnä sitä mitä JT:t tänä päivänä ajattelevat tässä asiassa.
>>Yo. lainauksista Lähimmäisen lainaus osoittautui tuoreimmaksi ja kuvastaa lähinnä sitä mitä JT:t tänä päivänä ajattelevat tässä asiassa.
Lähimmäisen lainaus oli sitä valikoimaa joka vedetään tarpeen tullen esille. Kysymys ei ole mistään "uudesta valosta", vaan taiteilusta sukupuolten tasa-arvon ja naisen esineellistämisen välimaastossa. - putkinäkö
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Lainaus Perhekirjasta:
"Treat Him Respectfully
Resisting in One's Home
En kiistä, etteikö Vartiotorniseuran materiaalissa olisi ristiriitaista aineistoa, sitähän monet Vartiotorniseuran oppinäkemykset ovat pullollaan.Toivottavasti sen enempää jtnaiset kuin muutkaan eivät yritä taltuttaa raiskaajia raamatunlausein.
- Markku_Meilo
putkinäkö kirjoitti:
Toivottavasti sen enempää jtnaiset kuin muutkaan eivät yritä taltuttaa raiskaajia raamatunlausein.
>>Toivottavasti sen enempää jtnaiset kuin muutkaan eivät yritä taltuttaa raiskaajia raamatunlausein.
Juu, mutta säilyttääkseen seurakuntauskottavuuden ja jehovantodistajuusstatuksen heidän on syytä tietää kirkumisvaatimus, joka on vaihdellut melko tiuhaan:
Raiskaus oli/ei ollut haureutta kirkumattomuuden ja vastustamattomuuden perusteella:
w1964 Jan. 15 p. 63-64 On haureutta
w1968 June 1 p. 345-350 On haureutta
Aid To Bible Understanding 1969 Ei ole haureutta
g1974 March 8 p. 13-16 On haureutta
g1980 July 8 p. 5-6 Ei ole haureutta
w1980 Oct. 15 p. 7 On haureutta
w1983 March 15 p. 30-31 Ei ole haureutta
g1984 Feb. 22 p. 24-27 On haureutta
g1984 June 8 p. 28 Ei ole haureutta
g1986 May 22 p. 23 On haureutta
g1986 Sep. 8 p. 28 Ei ole haureutta
g1993 March 8 p. 4-5 Ei ole haureutta - WTS
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Toivottavasti sen enempää jtnaiset kuin muutkaan eivät yritä taltuttaa raiskaajia raamatunlausein.
Juu, mutta säilyttääkseen seurakuntauskottavuuden ja jehovantodistajuusstatuksen heidän on syytä tietää kirkumisvaatimus, joka on vaihdellut melko tiuhaan:
Raiskaus oli/ei ollut haureutta kirkumattomuuden ja vastustamattomuuden perusteella:
g1993 March 8 p. 4-5 Ei ole haureuttaKiitos Markku, voitin juuri 20 ekee. Löin kaverin kanssa vetoa, että toi raiskausluettelo ilmestyy seuraavaksi kehiin. Ja mieti tarkkaan mitä tähän viestiin vastaat sillä menossa on jo uusi veto, heh.
- Markku_Meilo
WTS kirjoitti:
Kiitos Markku, voitin juuri 20 ekee. Löin kaverin kanssa vetoa, että toi raiskausluettelo ilmestyy seuraavaksi kehiin. Ja mieti tarkkaan mitä tähän viestiin vastaat sillä menossa on jo uusi veto, heh.
>>Löin.....vetoa,
Niinhän jokainen kunnon jehovantodistaja tekee jehovantodistajakaverinsa kanssa.
>>Ja mieti tarkkaan mitä tähän viestiin vastaat
Mikä ihmeen jehovantodistajaidiootti olet? En pelaa Tornipeliä. - WTS
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Löin.....vetoa,
Niinhän jokainen kunnon jehovantodistaja tekee jehovantodistajakaverinsa kanssa.
Mikä ihmeen jehovantodistajaidiootti olet? En pelaa Tornipeliä.>> Niinhän jokainen kunnon jehovantodistaja tekee jehovantodistajakaverinsa kanssa.
Onneksi et kuiteskaan ole kaikkitietävä. - WTS
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Löin.....vetoa,
Mikä ihmeen jehovantodistajaidiootti olet? En pelaa Tornipeliä.Arvasin aivan oikein, että tartut vedonlyöntiasiaan ja siihen etteivät kunnon todistajat lyö vetoa, heh.
- Markku_Meilo
WTS kirjoitti:
>> Niinhän jokainen kunnon jehovantodistaja tekee jehovantodistajakaverinsa kanssa.
Onneksi et kuiteskaan ole kaikkitietävä.Kaikki jehovantodistajat eivät myönnä veikkaustaipumustaan julkisesti.
- kengoroo
admata. kirjoitti:
>>
Mutta jotkut muijjansa hakkaajat saavat touhuta touhujaan vuosia ennenkuin jäävät kiinni.
>>
Jep. Aivan kuten ateistit, lestadiolaiset, katoliset, hindut, muslimit, jne... Tai sitten voisi ottaa järjen käteen ja huomata että on tyhmää yleistää ja leimata suurempaa joukkoa yksittäisten ihmisten tekemistä virheistä;) Tekopyhiä tai virheitään toistavia kun löytyy jokaisesta joukosta.
>>
Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.
>>
Varmaan tuollaistakin asennetta löytyy, mutta rehellisesti ja suoraan tunnustavat ainakin virallisilla sivuillaan olevansa ihmisinä samanlaisia kuin muutkin:
"Useimmissa suhteissa Jehovan todistajat ovat samanlaisia kuin kaikki muutkin. Heillä on normaaleja taloudellisia, fyysisiä ja tunneperäisiä ongelmia. He tekevät erehdyksiä aika ajoin, sillä he eivät ole täydellisiä, henkeytettyjä eivätkä erehtymättömiä. Mutta he yrittävät oppia kokemuksistaan ja tutkivat ahkerasti Raamattua tehdäkseen tarvittavat korjaukset."
http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/jt/index.htmEI ole mikään erityinen rakkausseurakunta joka tunnetaan Jumalan palvelijoiksi.Se että haluaa muuttaa menettelytpaansa ei mitään todista.Onhan luterilaisillakin perheneuvolat jossa asioita pyritään korjaamaan.
Se on huuhaata että JT:t olis Jumalan kansaa. - Lähimmäinen
Markku_Meilo kirjoitti:
Kaikki jehovantodistajat eivät myönnä veikkaustaipumustaan julkisesti.
Marrkku Meilo esiintyy täällä ikäänkuin JT edustajana vaikka ei ole ollut mukana vuosikymmeniin!! Voi, voi misparka!
Lähimmäinen kirjoitti:
Marrkku Meilo esiintyy täällä ikäänkuin JT edustajana vaikka ei ole ollut mukana vuosikymmeniin!! Voi, voi misparka!
kirjoittelet aamupöhnässä?
- Markku_Meilo
Lähimmäinen kirjoitti:
>>..ikäänkuin JT edustajana
Ainakin sinä olet oppinut täällä ollessasi jotain uutta Vartiotorniseurasta, olen sitten edustaja tai vastustaja. - ALLA..
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei haluta tunnustaa että heidän joukossaan tapahtuu ihan samoja asioita kuin muuallakin.
Vaimon sana ei ole yhtä painava kuin miehen sana ja tämän jälkeen vasta tulee lapsen sana. Se onkin nähty useampaan kertaan pedofiliadokumenteissa.Minä tunnen muutaman sisaren jotka pitävät miestään joka on seurakunnan vanhin tossunsa alla kotonaan ja määräävät kaikessa jopa siinä mitä mies seurakunnassa päättää muiden puolesta. Sisaret ne ovat monesti niitä pahimpia ja katkerimpia riivinrautoja kotosalla.
- Yks vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Lainaus Perhekirjasta:
"Treat Him Respectfully
Resisting in One's Home
En kiistä, etteikö Vartiotorniseuran materiaalissa olisi ristiriitaista aineistoa, sitähän monet Vartiotorniseuran oppinäkemykset ovat pullollaan.Kerros nyt Einstein sit mitä ristiriitasta nois teksteis oli, vai eiks suju englanti oikeen. Mahtas olla luonikkaampaa mielonkin lainailla suomenkielisiä tekstejä niin ymmärtäis itsekin! Ei olis niin kovaa tuskaa kääntöhommis.
- fger.
Markku_Meilo kirjoitti:
g1993 March 8 p. 4-5 Ei ole haureuttaEn ole vieläkään saanut mitään selitystä, miksi lista on tehty. Siitä saisi sellaisen käsityksen kuin kanta olisi tuon raiskauksen vastustamisen kohdalla vaitunut täysin päinvastaiseksi ko, julkaisuissa.
Onko kukaan lukenut näitä lainauksia?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000012211160 - fger.
fger. kirjoitti:
En ole vieläkään saanut mitään selitystä, miksi lista on tehty. Siitä saisi sellaisen käsityksen kuin kanta olisi tuon raiskauksen vastustamisen kohdalla vaitunut täysin päinvastaiseksi ko, julkaisuissa.
Onko kukaan lukenut näitä lainauksia?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000012211160Kun esimerkiksi Mielo ei ole korjannut EDES tuota mainitsemaani kohtaa, jossa pelkästään kiitetään edellisestä kirjoituksesta ja se on sitten laitettu päinvastaiseksi kannaksi, osoittaa, että ko. henkilö ei ole kykenevä myöntämään ainuttakaan virhettä vaikka sellainen hänelle osoitetaan.
- ...................
fger. kirjoitti:
Kun esimerkiksi Mielo ei ole korjannut EDES tuota mainitsemaani kohtaa, jossa pelkästään kiitetään edellisestä kirjoituksesta ja se on sitten laitettu päinvastaiseksi kannaksi, osoittaa, että ko. henkilö ei ole kykenevä myöntämään ainuttakaan virhettä vaikka sellainen hänelle osoitetaan.
vt-seuran kanssa, montako virhettä on myönnetty?
- Yks vaan
Yks vaan kirjoitti:
Kerros nyt Einstein sit mitä ristiriitasta nois teksteis oli, vai eiks suju englanti oikeen. Mahtas olla luonikkaampaa mielonkin lainailla suomenkielisiä tekstejä niin ymmärtäis itsekin! Ei olis niin kovaa tuskaa kääntöhommis.
Ihan näyttää siltä että se ristiriita jäi jonnekin hampaankoloon mielolla. Tai sit oli se englanti liian vaikeeta ymmärrettäväks. Tuo jälkimmäinen arvio mahtaa olla tarkin!
- fger.
................... kirjoitti:
vt-seuran kanssa, montako virhettä on myönnetty?
Huomattavasti Mieloa useammin.
- Markku_Meilo
Yks vaan kirjoitti:
Ihan näyttää siltä että se ristiriita jäi jonnekin hampaankoloon mielolla. Tai sit oli se englanti liian vaikeeta ymmärrettäväks. Tuo jälkimmäinen arvio mahtaa olla tarkin!
>>Ihan näyttää siltä että se ristiriita jäi jonnekin hampaankoloon mielolla.
Ristiriita ei siis ollut noiden kahden lainaamani otteen välillä, se selviää toivottavasti sinullekin joskus.
>> Tai sit oli se englanti liian vaikeeta ymmärrettäväks. Tuo jälkimmäinen arvio mahtaa olla tarkin!
No joo, täytyy myöntää, että aika ajoin tulee esiin uudissanoja tai etenkin lyhenteitä, joiden merkitys minun on tarkistettava tekstintekijältä tai muusta vastaavasta lähteestä. Nimittäin työkseni käännän englanninkieltä suomenkielelle, olen tehnyt sitä aluksi OTO:na 30 vuotta sitten ja enemmän täysipäiväisenä viimeiset 20 vuotta. - Yks vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ihan näyttää siltä että se ristiriita jäi jonnekin hampaankoloon mielolla.
Ristiriita ei siis ollut noiden kahden lainaamani otteen välillä, se selviää toivottavasti sinullekin joskus.
>> Tai sit oli se englanti liian vaikeeta ymmärrettäväks. Tuo jälkimmäinen arvio mahtaa olla tarkin!
No joo, täytyy myöntää, että aika ajoin tulee esiin uudissanoja tai etenkin lyhenteitä, joiden merkitys minun on tarkistettava tekstintekijältä tai muusta vastaavasta lähteestä. Nimittäin työkseni käännän englanninkieltä suomenkielelle, olen tehnyt sitä aluksi OTO:na 30 vuotta sitten ja enemmän täysipäiväisenä viimeiset 20 vuotta.Ilmanko se on niin OlemaTOnta se englannin kielen ymmärtäminen. Ei yhtään ihmetytä enää!
- Mikael
En tosin tunne ketään toista enkä ole kuullut eli tämä on yksittäis tapaus.Vanhimmilla on korkeat moraali normit. Luotan heihin 100%.
- Mikael
Ei mennyt viesti hänelle perille ei vaikka nykyinen
vaimoni ja minä kerroimme et lopettaa...olin näköjään ilmaa... - Mikael
Mikael kirjoitti:
vaimoni ja minä kerroimme et lopettaa...olin näköjään ilmaa...Onhan minulla tunteet en halua et joku yrittä vongata Rakastani.Tätä on jatkunut liian kauan.
- Nero
Mikael kirjoitti:
Onhan minulla tunteet en halua et joku yrittä vongata Rakastani.Tätä on jatkunut liian kauan.
Itse tuossa tilanteessa, tai tilanteessa jollaiseksi kuvittelen tilanteesi olevan, menisin keskustelemaan töykeästi käyttäytyvän poikamiesvanhimman kanssa kasvotusten kuin mies miehelle.
- Nero
Mikael kirjoitti:
vaimoni ja minä kerroimme et lopettaa...olin näköjään ilmaa...Kirjoitit:
"Ei mennyt viesti hänelle perille ei vaikka nykyinen
vaimoni ja minä kerroimme et lopettaa...olin näköjään ilmaa..."
Mainitset erityisesti nykyisen vaimosi. Tarkoitatko tuolla, että olet uusionaimisissa, ja sisar, jota asia koskee, on ex-vaimosi? - Nemo
Nero kirjoitti:
Kirjoitit:
"Ei mennyt viesti hänelle perille ei vaikka nykyinen
vaimoni ja minä kerroimme et lopettaa...olin näköjään ilmaa..."
Mainitset erityisesti nykyisen vaimosi. Tarkoitatko tuolla, että olet uusionaimisissa, ja sisar, jota asia koskee, on ex-vaimosi?Kirjoitit avauksessasi:
"Nyt kun asutaan erillään hän soittaa taas
Kuvitteleeko hän et vaimoni on jotenkin tyhmä ja helppo nakki?"
>>vaikka vaimoni ei sitä halua
Kirjoitit myöhemmin:
"Ei mennyt viesti hänelle perille ei vaikka nykyinen vaimoni ja minä kerroimme et lopettaa...olin näköjään ilmaa..."
>>vaikka nykyinen vaimoni
Tuon esiin yllä olevat seikat, että saisin oikean kuvan siitä kuviosta, jossa koet ongelman olemassa olon. - Mikael
Nemo kirjoitti:
Kirjoitit avauksessasi:
"Nyt kun asutaan erillään hän soittaa taas
Kuvitteleeko hän et vaimoni on jotenkin tyhmä ja helppo nakki?"
>>vaikka vaimoni ei sitä halua
Kirjoitit myöhemmin:
"Ei mennyt viesti hänelle perille ei vaikka nykyinen vaimoni ja minä kerroimme et lopettaa...olin näköjään ilmaa..."
>>vaikka nykyinen vaimoni
Tuon esiin yllä olevat seikat, että saisin oikean kuvan siitä kuviosta, jossa koet ongelman olemassa olon.Joo ehdotti vaimolleni et ollaan ystäviä ja sanoi et hän rypee itsesäälissä kun ei halua olla yhteydessä.
Minä laitoin hänelle tekstiviestin jossa kerroin mielipiteeni jonka hän lähetti takaisin vaimolleni. - Nemo
Mikael kirjoitti:
Joo ehdotti vaimolleni et ollaan ystäviä ja sanoi et hän rypee itsesäälissä kun ei halua olla yhteydessä.
Minä laitoin hänelle tekstiviestin jossa kerroin mielipiteeni jonka hän lähetti takaisin vaimolleni.Itse asettelisin tuolla tavalla käyttäytyvän, kuvittelemani, poikamiesvanhimman tilanteeseen, jossa olisimme kasvotusten, minä, vaimoni ja hän. Asiat puhuttaisiin tuolloin selviksi.
PS. Minulle on pinttynyt huono tapa. Minulla tuuppaa unohtumaan usein rintataskuun sanelukone, joka toisinaan saattaa unohtua on-asentoon. Mutta kun nauhan/piirin sisältämiä lauseita en anna keskustelun ulkopuolisten kuultavaksi, ei asiassa ole mitään moitittavaa, ainakaan lex:n mukaan. Toimivat minulle muistiinpanoina varmuuden vuoksi. Myöskin määrätynlaiset tekstiviestit tallennan puhelimen arkistoon, varmuuden vuoksi itselleni muistiinpanoiksi.
Todellisuudessa minulla "palaisi hihat" tuollaisessa tilanteessa, mutta se johtunee taas siitä, että olen hengellisesti heikko. - sööpäri
Nemo kirjoitti:
Itse asettelisin tuolla tavalla käyttäytyvän, kuvittelemani, poikamiesvanhimman tilanteeseen, jossa olisimme kasvotusten, minä, vaimoni ja hän. Asiat puhuttaisiin tuolloin selviksi.
PS. Minulle on pinttynyt huono tapa. Minulla tuuppaa unohtumaan usein rintataskuun sanelukone, joka toisinaan saattaa unohtua on-asentoon. Mutta kun nauhan/piirin sisältämiä lauseita en anna keskustelun ulkopuolisten kuultavaksi, ei asiassa ole mitään moitittavaa, ainakaan lex:n mukaan. Toimivat minulle muistiinpanoina varmuuden vuoksi. Myöskin määrätynlaiset tekstiviestit tallennan puhelimen arkistoon, varmuuden vuoksi itselleni muistiinpanoiksi.
Todellisuudessa minulla "palaisi hihat" tuollaisessa tilanteessa, mutta se johtunee taas siitä, että olen hengellisesti heikko.Miulla on huono tapa yllyttää väkivaltaan tässä tapauksessa, mutta niin en tee koska palstan säännöt kieltävät sen. Kehoittaisin vaan ottamaan sen "kaverin" syvälliseen puhutteluun.
- k3r3tti
Äläkä mene koskaan toisesta ihmisestä takuuseen.
Tulee elämässä vähemmän pettymyksiä. Sokea luottamus tekee sormien läpi katsomisen helpommaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796