iloitkaa Herrassa, sillä Jeesus elää ja tulee noutamaan uskolliset kansansa jäsenet pian taivaan kotiin. Älkää pelätkö ihmisten pilkkaa. Uskokaa Jumalaan ja kuunnelkaa hänen profeettojaan, niin selviydytte Jaakobin ahdistuksesta joka koittaa maailmassa ennen tuota siunattua päivää. Babylon tuhotaan ja sen seuraajat kärsivät vitsauksista mutta Jumalan lapset ovat turvassa Herran tuloon asti.
Vaikka Jesaja, Paavali, Johannes ja E.G.White ovat kuolleita, heidän sanasa elää, sillä se on Jumalan innoittamaa.
Adventistit
23
860
Vastaukset
- advarisisar
Iloitsen Herran omista, mutta eniten Herran tuntemisesta ja Hänen rakkaudestaan meitä raukkoja ja rintaamme lyöviä kohtaan!
Mitä rakkautta! Mitä ihmellistä rakkautta!
"Oi tällaista Hän rakastaa ja tällaisen Hän pelastaa".
Iloitkaa aina Herrassa!- kysyjä3
Oletkos uusia tällä palstalla? Milloin olet tullut uskoon?
- advarisisar
kysyjä3 kirjoitti:
Palaan huomenna kertomaan stoorini tai jotakin siitä. Olen surffaillut koko päivän jo ja on pakko vetäytyä levolle ennenkuin aivot poksahtaa!
Siu-siu ja palaan kyllä! - advarisisar
kysyjä3 kirjoitti:
Melko uusi olen täällä.
Olen joskus lukenut muiden kirjoituksia, mutta nyt olen itsekkin rohkaistunut hiukan kirjoittamaan.
Uskoon olen tullut pikki hiljaa ja ollut melkein 20v uskossa, jos etsikkoaikakin lasketaan, mutta aikuiskasteella kastettu 18v sitten.
Monenlaista mahtuu matkan varrelle ja helpoa tietä ei ole luvattukaan. Vaikka kontaten perille, on minun näkyni. Herra on maksanut täyden hinnan jo ja kun Hänen askelissaan yritän vaeltaa sen minkä osaan ja opin, niin hyvä on.
Ei ole muuta laulun aihetta, kun Jeesus!
Siunausta kaikille lukijoille ja toivottavasti vastasin jossakin määrin kysymyksiisi.
- ristona
Vai rinnastetaan sitä Elleniä--> Jesajaan, Paavaliin, Johannekseen. Sitä ei muut tee, kuin te!
Tuo jo todistaa adventismin piirteet. Olette valheprofeetan lumoissa. Ette taida huomata mitään. Haluatte kulkea vääryyden tietä. Kuunnelkaa itseänne ja lopettakaa väärän profeetan seuraamisen.- 7. päivä
Vastustatko sinä siis Jumalan voimaa ja valtaa? Etkö usko enää Jumalan tahtoon antaa palvelijoilleen tietoa ja profetioita. Ei Raamatun profeetat olleet ihmistä kummenpia. Ei heitä tarvitse palvoa puolijumalina. White on aivan saman arvoinen profeetta. Hänen tekstinsä eivät lisää mitää Raamattuun ainoastaan selittävät sitä Pyhän Hengen viisaudella.
Jesaja, Hannah tai Ellen. Saman arvoisia profeettoja. Toisten profetiat ovat raamatun kirjoina, toisista vain mainitaan Raamatussa. Nykyajan profeetta ei enää anna ilmoitusta Raamattuun vaan antaa ilmoitusta Raamatusta! - eräs muu
7. päivä kirjoitti:
Vastustatko sinä siis Jumalan voimaa ja valtaa? Etkö usko enää Jumalan tahtoon antaa palvelijoilleen tietoa ja profetioita. Ei Raamatun profeetat olleet ihmistä kummenpia. Ei heitä tarvitse palvoa puolijumalina. White on aivan saman arvoinen profeetta. Hänen tekstinsä eivät lisää mitää Raamattuun ainoastaan selittävät sitä Pyhän Hengen viisaudella.
Jesaja, Hannah tai Ellen. Saman arvoisia profeettoja. Toisten profetiat ovat raamatun kirjoina, toisista vain mainitaan Raamatussa. Nykyajan profeetta ei enää anna ilmoitusta Raamattuun vaan antaa ilmoitusta Raamatusta!Näyttää olleen erittäin poikeuksellinen profeetaksi, koska sekoitti kaikien profeettojen opetukset tulkinnoillaan käsittämättömäksi sekasotkuksi.
Poltin joukon hänen kirjojaan.
Valitettavasti tuli oli jo sammunut kun löysin vielä yhden.
Tulihan korjattua kuitenkin muutama virheostos eikä laitettu vahinkoa kiertämään. - 7. päivä
eräs muu kirjoitti:
Näyttää olleen erittäin poikeuksellinen profeetaksi, koska sekoitti kaikien profeettojen opetukset tulkinnoillaan käsittämättömäksi sekasotkuksi.
Tulihan korjattua kuitenkin muutama virheostos eikä laitettu vahinkoa kiertämään.Todella poikkeuksellinen. Niin suurta Jumalan sanansaattajaa ei ole ollut sitten apostolisen ajan. Uskonpuhdistuksen loppuunsaattaja ja viimeisen armonsanoman esilletuoja, Jumalan armosta.
Suuri taistelu on eräs parhaita hänen koekoelmateoksistaan. Jakamista odotellen kaapissani vielä 17 kpl. - Taisto
7. päivä kirjoitti:
Todella poikkeuksellinen. Niin suurta Jumalan sanansaattajaa ei ole ollut sitten apostolisen ajan. Uskonpuhdistuksen loppuunsaattaja ja viimeisen armonsanoman esilletuoja, Jumalan armosta.
Suuri taistelu on eräs parhaita hänen koekoelmateoksistaan. Jakamista odotellen kaapissani vielä 17 kpl.Väitätkös että EGW on uskonpuhdistuksen loppuunsaattaja? Ettei vain murentanut Lutherin tuoman uskon puhdistuksen. Sitä mieltä on moni teologi asioita tutkittuaan,
- ????
7. päivä kirjoitti:
Todella poikkeuksellinen. Niin suurta Jumalan sanansaattajaa ei ole ollut sitten apostolisen ajan. Uskonpuhdistuksen loppuunsaattaja ja viimeisen armonsanoman esilletuoja, Jumalan armosta.
Suuri taistelu on eräs parhaita hänen koekoelmateoksistaan. Jakamista odotellen kaapissani vielä 17 kpl.Eikö tämä suuri profeetta ellen saanut lapsena kivestä päähän? Tämä sai hänet "näkemään" asioita. Eikö? Mistä adventistit tietävät että kyseessä ei ole pelkät hallusinaatiot?
- teologiaa
Taisto kirjoitti:
Väitätkös että EGW on uskonpuhdistuksen loppuunsaattaja? Ettei vain murentanut Lutherin tuoman uskon puhdistuksen. Sitä mieltä on moni teologi asioita tutkittuaan,
Niin on moni teologi myös samaa mieltä Whiten kanssa asioista, että mitä sitten?
- kolme enkeliä
???? kirjoitti:
Eikö tämä suuri profeetta ellen saanut lapsena kivestä päähän? Tämä sai hänet "näkemään" asioita. Eikö? Mistä adventistit tietävät että kyseessä ei ole pelkät hallusinaatiot?
Samasta kun tiedämme että Jumala on innoittanut Raamatun. Uskokaa profeettoja niin menestytte. Pysykää laissa ja todistuksessa, elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole.
- totuus kertoo
kolme enkeliä kirjoitti:
Samasta kun tiedämme että Jumala on innoittanut Raamatun. Uskokaa profeettoja niin menestytte. Pysykää laissa ja todistuksessa, elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole.
MIkä on totta? Täällä epäillään raamatun oikeillisuutta http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012857716
Aina ihmisille on uskoteltu "totuuksia" ja saatu ne hallintaan. Mikä tekee adventistien ellenistä uskottavan? Miksi uskoa mitä joku kivellä päähän lyöty sanoo? - mieltä
teologiaa kirjoitti:
Niin on moni teologi myös samaa mieltä Whiten kanssa asioista, että mitä sitten?
Ketkä teologit ovat samaa mieltä ellenin kanssa? Ja miksi ne ovat samaa mieltä? Mikä tekee ne uskottavaksi?
- (Selaa hänen kirjaansa)
kolme enkeliä kirjoitti:
Kaiken mitä ellen Raamatusta kirjoittaahän muuttaa Raamatusta saatavaa käsitystä asioista.
Raamattu on kirja jossa kaikki kerrottu on tarpeen Jumalan antaessa ihmiselle asioita opittaviksi.
Raamatun kertomukset itsessään eivät ole niin merkittäviä kuin niiden kautta ilmoitetut pienet asiat.
Adventistisaarnaajanne pilkkaavat suoranaisesti sitä merkitystä mikä uskovalle on esim. UT:n sanomalla ilman Ellenin pilaavaa vaikutusta.
Minä mieluummin uskon siihen merkitykseen, minkä saan Jeesuksen ja apostolien sanoista kuin yhdenkään adventistin siitä käsityksestä poikkeavasta tulkinnasta.
Näin olen saanut aivan toisen kokonaiskuvan Evankeliumista kuin olisin saanut jarlaun tai Timo Flinkin tulkinnan vaikutuksesta.
Minä uskon sen eron olevan juuri osoitusta heidän harhaoppineisuudestaan.
Erityisen hämmästynyt olen heidän harmistuksestaan ettei heitä oteta vastaan Jeesuksen opin sijaan.
Miksi heidät pitäisi ottaa vastaan?
Jeesuksestahan Raamattu puhuu!
Samoin on laita myöskin EGWhiten kohdalla.
Jeesus ja apostolit eivät ole ristiriidassa keskenään vaan täydentävät toisiaan.
Adventistien sanoma murentaa tuota sopusointua.
Siitä voi huomata selkeästi sen olevan täysin eri hengen tuotetta.Paavali oli iloinen jos hän sai korotettua Kristuksen arvostusta puheillaan.
Adventisti on pahoillaan jos hänen ei onnistu murentaa tuota ymmärrystä ja päästä väliin tarjoamaan omaa ihmisoppiaan tilalle.
Matteuksen evankeliumi:
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Kohdallani adventismi on yritystä hajoittaa sitä mikä on Evankeliumien kautta rakentunutta ja on adventistien oppien vastaista. - näin on
eräs muu kirjoitti:
Näyttää olleen erittäin poikeuksellinen profeetaksi, koska sekoitti kaikien profeettojen opetukset tulkinnoillaan käsittämättömäksi sekasotkuksi.
Tulihan korjattua kuitenkin muutama virheostos eikä laitettu vahinkoa kiertämään.Poltin muutamia ellun kirjoja ettei ne päätyisi muita eksyttämään. Kirjeopiston kortteja heitin kivenkoloon, olisivat muuten saastuttaneet tuhkallaan koko uunin.
Lukkokaapissa on yksi kutakin minulla olevaa ellun kirjaa. Nämä jätin todistusaineistoksi, koska adventistit kohta väittäisivät, ettei ellu ole sellaista kirjoittanut. Laatikon päälle olen kirjoittanut. Varokaa hengenvaara, sisältää harhaoopia joka voi tuhota iankaikkisen elämäsi. - Ville
näin on kirjoitti:
Poltin muutamia ellun kirjoja ettei ne päätyisi muita eksyttämään. Kirjeopiston kortteja heitin kivenkoloon, olisivat muuten saastuttaneet tuhkallaan koko uunin.
Lukkokaapissa on yksi kutakin minulla olevaa ellun kirjaa. Nämä jätin todistusaineistoksi, koska adventistit kohta väittäisivät, ettei ellu ole sellaista kirjoittanut. Laatikon päälle olen kirjoittanut. Varokaa hengenvaara, sisältää harhaoopia joka voi tuhota iankaikkisen elämäsi.Ellen G.Whitestä väitellään. Tuntuu siltä,että parhaat "asiantuntijat" ovat niitä jotka eivät tunne hänen kirjallista tuotantoaan tai eivät ymmärä lukemaassa.No sehän on aika yleinen piire nyky ihmisessä. Emme ole täydellisiä. Minulle hän on yksi hengellinen kirjailija muiden joukossa. Hänen kirjojensa ansiosta olen oppinut tuntemaan (olen entinen ateisti/politiikko)Jumalan pelastus-suunnitelmaa syntiselle ihmiselle ja Jumalan rakkautta ihmistä kohtaan. White on kuvannut ymmärrettävästi hyvän ja pahan taitelun. Kiitos Herralle että olen saanut Whiten kirjoja lukea ja tulla elävään uskoon Jumalan armosta.Kiitos Jeesus.
- Sen toisen kuvan
(Selaa hänen kirjaansa) kirjoitti:
Kaiken mitä ellen Raamatusta kirjoittaahän muuttaa Raamatusta saatavaa käsitystä asioista.
Raamattu on kirja jossa kaikki kerrottu on tarpeen Jumalan antaessa ihmiselle asioita opittaviksi.
Raamatun kertomukset itsessään eivät ole niin merkittäviä kuin niiden kautta ilmoitetut pienet asiat.
Adventistisaarnaajanne pilkkaavat suoranaisesti sitä merkitystä mikä uskovalle on esim. UT:n sanomalla ilman Ellenin pilaavaa vaikutusta.
Minä mieluummin uskon siihen merkitykseen, minkä saan Jeesuksen ja apostolien sanoista kuin yhdenkään adventistin siitä käsityksestä poikkeavasta tulkinnasta.
Näin olen saanut aivan toisen kokonaiskuvan Evankeliumista kuin olisin saanut jarlaun tai Timo Flinkin tulkinnan vaikutuksesta.
Erityisen hämmästynyt olen heidän harmistuksestaan ettei heitä oteta vastaan Jeesuksen opin sijaan.
Jeesus ja apostolit eivät ole ristiriidassa keskenään vaan täydentävät toisiaan.
Siitä voi huomata selkeästi sen olevan täysin eri hengen tuotetta.Paavali oli iloinen jos hän sai korotettua Kristuksen arvostusta puheillaan.
Adventisti on pahoillaan jos hänen ei onnistu murentaa tuota ymmärrystä ja päästä väliin tarjoamaan omaa ihmisoppiaan tilalle.
Matteuksen evankeliumi:
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Kohdallani adventismi on yritystä hajoittaa sitä mikä on Evankeliumien kautta rakentunutta ja on adventistien oppien vastaista.Vertailua: Saadaksemme aikaan jotain luotettavaa
tietoa, niin meidän pitäisi hieman saada vertailla näitä sinun ja Ellenin kirjoituksia.
Näin ollen voisimme saada aivan toisen kuvan.
Kirjoitapa hieman vertailevaa textiä jota voimme vertailla keskenään. Sinun tulkintaasi hankalista paikoista raamatussa, josssa tarvitaan tulkintaa. Siis laittappa pieni näyte tänne jossa voimme vertalla näitä näytteitä - njgtlk
mieltä kirjoitti:
Ketkä teologit ovat samaa mieltä ellenin kanssa? Ja miksi ne ovat samaa mieltä? Mikä tekee ne uskottavaksi?
Vain adventisti "teologit".
- (Selaa hänen kirjaansa)
Sen toisen kuvan kirjoitti:
Vertailua: Saadaksemme aikaan jotain luotettavaa
tietoa, niin meidän pitäisi hieman saada vertailla näitä sinun ja Ellenin kirjoituksia.
Kirjoitapa hieman vertailevaa textiä jota voimme vertailla keskenään. Sinun tulkintaasi hankalista paikoista raamatussa, josssa tarvitaan tulkintaa. Siis laittappa pieni näyte tänne jossa voimme vertalla näitä näytteitä"Eedenissä perustettu kasvatusjärjestelmä keskittyi perheeseen.
Aadam oli Jumalan poika (Luuk.3:38), ja Korkeimman lapset saivat opetusta Isältään.Heodän koulunsa oli todellinen perhekoulu.
Jumalallisessa kasvatussuunnitelmassa, joka oli mukautettu ihmisen langenneeseen tilaan, Kristus esiityy Isän edustajana, yhdistävänä renkaana Jumalan ja ihmisten välillä. Hän on ihmiskunnan suuri opettaja. Hän määräsi, että miesten ja naisten tulee olla hänen edustajiaan. Perhe oli koulu, ja vanhemmat olivat opettajina.
Tämä perhepiiriin keskittyvä kasvatus oli vallitseva patriarkkojen päivinä. Näin perustetuille kouluille Jumala järjesti mitä suotuisimmt olosuhteet luonteen kehitykselle. Hänen johdossaan olevat ihmiset noudattivat elämässään sitä suunnitelmaa, jonka hän oli alussa antanut.(E.G. White, Elämä ja kasvatus s.33)
Ja ensimmäiset oppilaat,Kain ja Aabel. Toisesta tuli murhaaja ja tuota E.g. White ei kerro.
Tuo koko Paratiisinjälkeinen kouluasia on täyttä satua josta Raamatusta ei löydy mitään tukea. - E.L.o
Sen toisen kuvan kirjoitti:
Vertailua: Saadaksemme aikaan jotain luotettavaa
Kirjoitapa hieman vertailevaa textiä jota voimme vertailla keskenään. Sinun tulkintaasi hankalista paikoista raamatussa, josssa tarvitaan tulkintaa. Siis laittappa pieni näyte tänne jossa voimme vertalla näitä näytteitäNämä ovat Ellenin textiä suoraa hänen kirjoistaan lainattua. Ei vaikuta olevan oikea Jumalan profeetta, vaan valheprofeetta :
"Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön ensimmäisessä osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti" -Patriarchs and Prophets/Patriarkat ja profeetat s.357.
"Mutta, erehtymättömän Jumalan sanan mukaan, jokainen ihminen tuomitaan ja palkitaan sen mukaisesti kuin hänen tekonsa ovat olleet. Ja meitä kehotetaan niin puhumaan ja niin tekemään ´niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva´. Kun synti on kaduttu, tunnustettu, ja hylätty, silloin anteeksianto kirjoitetaan synnintekijän nimen viereen: mutta hänen syntejään ei pyyhitä pois ennen kuin vasta tutkivan tuomion jälkeen" - The Signs of the Times, May 16, 1895.
"Niiden jotka elävät maan päällä, kun Kristuksen välittäjätoimi taivaan pyhäkössä päättyy, täytyy seisoa Jumalan kasvojen edessä ilman välittäjää. Heidän vaatteittensa täytyy olla tahrattomat. Jumalan armon ja omien uutterien ponnistusten kautta heidän on täytynyt päästä voittajiksi taistelussa pahaa vastaan....uskovien synnit jäivät vielä taivaan kirjoihin. Kristuksen työ ihmisen pelastumiseksi päättyy erikoiseen sovitustyöhön, jonka kautta synnit poistetaan taivaan pyhäköstä" – White: Suuri taistelu s. 424-425.
"Kristuksen välitystyö ihmisten hyväksi taivaallisessa pyhäkössä on yhtä olennainen osa pelastussuunnitelmasta kuin hänen kuolemansa ristillä. Kuolemallaan hän aloitti sen työn, jota hän kuolleista nousemisensa jälkeen meni saattamaan päätökseen taivaassa" - Suuri taistelu osa II s.481.
"Tuomitseminen on nyt parhaillaan käynnissä taivaan pyhäkössä. Suuren Jumalan läsnä ollessa tarkastellaan meidän elämäämme"
"Kun tutkiva tuomio päättyy, on jokaisen ihmisen kohtalo määrätty joko elämäksi tai kuolemaksi"
"Kaikkien, jotka tahtovat säilyttää nimensä elämän kirjassa, tulisi nyt koetusaikana harvoina jäljellä olevina päivinä vaivata sieluaan Jumalan edessä synnin surulla ja todellisella katumuksella.....Valmistautuminen ikuisuutta varten on henkilökohtaista työtä" -s.482 emt.
"Tutkiva tuomio ja syntien poistaminen saatetaan päätökseen ennen Herran toista tulemista. Koska kuolleet tuomitaan sen mukaan mitä kirjoihin on kirjoitettu, on mahdotonta, että ihmisten synnit poistettaisiin ennen sen oikeudenkäynnin päättymistä, missä heidän asiansa tutkitaan" -s.478 emt.
"Tuomiolle määrättynä aikana - 2300 päivän päättyessä vuonna 1844 - alkoi tutkimus ja syntien poispyyhkiminen. Kaikkien jotka joskus ovat tunnustaneet Kristuksen nimeä, täytyy läpikäydä tarkka tutkimus. Niitä syntejä joita ei ole kaduttu eikä hyljätty, ei anneta anteeksi eikä poisteta kirjoista, vaan ne tulevat todistamaan syntistä vastaan Jumalan päivänä."
"Kun Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä: "Se on täytetty". -s. 596 emt.
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
"Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." - 3SM, s. 31-32).
”Kun muistiinpanokirjat avataan Tuomiolla, silloin jokaisen elämä, joka on uskonut Jeesukseen, tulee uudelleen tarkasteltavaksi Jumalan edessä. Alkaen noista jotka ensiksi elivät maan päällä, meidän Puolestapuhujamme esittää tosiseikat kustakin peräkkäisestä sukupolvesta, ja lopettaa eläviin. Jokainen nimi on mainittu, jokainen tapaus tarkoin tutkittu. Nimiä on hyväksytty, nimiä hylätty" - The Great Controversy (1888 painos). s. 483. - Annettavaa
(Selaa hänen kirjaansa) kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Kohdallani adventismi on yritystä hajoittaa sitä mikä on Evankeliumien kautta rakentunutta ja on adventistien oppien vastaista.Vastaus on:ei sitten yhtään mitään annettavaa,
aainoastaan repimistä rakentamisen sijaan.
Matt.12:30,lue uudelleen.
Jeesus ei tehnyt minkäänlaista kompromissia saatanan kanssa.
Ihmisten täytyy olla joko hänen puolellaan tai häntä vastaan.
Ihmisten tekojen takana on joko liittoutuminen
tai hajaannus.
Jeesus on adventisteille ainoa keskipiste ja jokainen opetus, joka ei liitä häneen, hajottaa;
vihalla ,ylpeydellä,itsekkyydellä ja sadoilla muilla tavoilla ja hajoittavilla voimilla.
Olkoon rukouksemme:Herra, älä anna minun koskaan
olla hajoittaja vaan salli minun koota sinun kanssasi! Amen Maran nata
Te jotka tykkäätte adventismista ja koette sen oikeaksi. Ettekö voisi mitenkään hellittää tuomasta ylikorostavasti Ellen Whiten sanomaa? Ja pysyä muiden uskovien tavoin ihan yksinkertaisessa evankeliumissa ja apostolien antamissa opetuksissa. Ei Elleniä tarvi täällä olla tyrkyttämässä joka tilassa, jos ei kerran teidän kirkossannekaan hänestä paljoa mainita. En aina tahdo ymmärtää teidän intoilua. Sanotte täällä usein että vastustajat tuovat Elleniä enemmän kuin te, ja sitén joudutte puolustamaan. Ei pidä paikkansa. Kyllä te itse tuotte koko ajan Whiten sanomaa tavalla tai toisella esille.
Ettekös ole samalla puolella kristittyjen kanssa? Tuntuu vain välillä että olette kokonaan eri puolella 'sanomanne' kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796