raamatun kertomukset on osoitettu tieteellisesti vääriksi. Esim. Joonan juttu.
Millä lailla Jiiteet selittävät, että kaikki on Totta.
Monet
11
590
Vastaukset
- Yks vaan
Kukas sen Joonan jutun on tieteellisesti esittänyt vääräks? Mun muistaakseni sen on tiedekin osottanut ihan mahdolliseks! Vähän tarkempaa tietoa kaivattais!
- Markku_Meilo
>>Mun muistaakseni sen on tiedekin osottanut ihan mahdolliseks!
Nuoruudessani olin vakuuttunut, että tiede vielä osoittaa Raa..., anteeksi Vartiotorniseuran olevan oikeassa, mutta silloin en ymmärtänyt, että Raamatun maa olisikin pannukakku, jota aurinko kiertää.
Jos löydät muistilokeroistasi jotain, niin laita ihmeessä esille. Ehkä tiede on löytänyt viitteitä vanhasta kalasta, jonka mahassa oli pieni kalustettu ja ilmanpaineistettu yksiö keittokomerolla, ihan vaan sitä varten, jos elukan mahaan joutuu ihminen.
Jos koirani puhuisi minulle ymmärrettäviä, tai siis olettaisin näin, niin toivottavasti en ryhtyisi keskusteluun koirani kanssa, vaan hakeutuisin paikalliseen terveyskeskuksen etäpesäkkeeseen. Näin siitäkin huolimatta, että olen epätäydellinen ja vielä entinen jehovantodistaja.
Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin? Bileam taisi kuitenkin olla lahjoiltaan samaa luokkaa kuin kulkuvälineensä, joten sen tyapauksen vielä jotenkin käsitän. - mlkvst
Markku_Meilo kirjoitti:
Nuoruudessani olin vakuuttunut, että tiede vielä osoittaa Raa..., anteeksi Vartiotorniseuran olevan oikeassa, mutta silloin en ymmärtänyt, että Raamatun maa olisikin pannukakku, jota aurinko kiertää.
Jos löydät muistilokeroistasi jotain, niin laita ihmeessä esille. Ehkä tiede on löytänyt viitteitä vanhasta kalasta, jonka mahassa oli pieni kalustettu ja ilmanpaineistettu yksiö keittokomerolla, ihan vaan sitä varten, jos elukan mahaan joutuu ihminen.
Jos koirani puhuisi minulle ymmärrettäviä, tai siis olettaisin näin, niin toivottavasti en ryhtyisi keskusteluun koirani kanssa, vaan hakeutuisin paikalliseen terveyskeskuksen etäpesäkkeeseen. Näin siitäkin huolimatta, että olen epätäydellinen ja vielä entinen jehovantodistaja.
Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin? Bileam taisi kuitenkin olla lahjoiltaan samaa luokkaa kuin kulkuvälineensä, joten sen tyapauksen vielä jotenkin käsitän.>>Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin?
Niinpä. Olen joskus tarjonnut selitykseksi sellaista, että käärme on tuossa tapauksessa halventava ilmaisu. Eli Eeva luotti henkilöön (henkiolentoon) joka muutenkin hengaili paljon Eedenin ostarin nurkilla.
Ai miten kävi? No, ajatukseni ammuttiin alas ennen kuin se sai edes tuulta nahkaisten siipiensä alle. Kun kerran Vartiotorniseura sanoo, että kyseinen kusettava käärme oli kirjaimellinen käärme jota Saatana vain käytti puhetorvenaan, niin niin se sitten on. Ei mukinoita.
Lähes kaikkeen muuhun Raamatusta löytyvään "jännään" vt-seura sitten löytääkin mitä mielikuvituksellisimpia selityksiä, mutta Eedenin liukas luikero on ja pysyy käärmeenä. - Markku_Meilo
mlkvst kirjoitti:
>>Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin?
Niinpä. Olen joskus tarjonnut selitykseksi sellaista, että käärme on tuossa tapauksessa halventava ilmaisu. Eli Eeva luotti henkilöön (henkiolentoon) joka muutenkin hengaili paljon Eedenin ostarin nurkilla.
Ai miten kävi? No, ajatukseni ammuttiin alas ennen kuin se sai edes tuulta nahkaisten siipiensä alle. Kun kerran Vartiotorniseura sanoo, että kyseinen kusettava käärme oli kirjaimellinen käärme jota Saatana vain käytti puhetorvenaan, niin niin se sitten on. Ei mukinoita.
Lähes kaikkeen muuhun Raamatusta löytyvään "jännään" vt-seura sitten löytääkin mitä mielikuvituksellisimpia selityksiä, mutta Eedenin liukas luikero on ja pysyy käärmeenä.>>Kun kerran Vartiotorniseura sanoo, että kyseinen kusettava käärme oli kirjaimellinen käärme jota Saatana vain käytti puhetorvenaan, niin niin se sitten on.
Totta mooses, kirjaimellinen käärme se on ollut. Asia on helposti todennettavissa siitäkin, että myrkkyhampaallakin varustettu, kuristajamallisesta puhumattakaan, saavat kaikki ravintonsa tomusta. Ei siis ihme, että meillä kyyt vetäytyvät horrokseen kun lumi peittää maan ja maanteiden pölyämiseen tulee tauko. Kuristajamallisilla on paremmat elinolot kun voivat kuristaa tomua kuoliaaksi ympäri vuoden.
Sen kun vielä (kerran ennen kuolemaa) telkkarin luonto-ohjelmassa näkisi kuinka kuristajakäärme kuristaa tomun kuoliaaksi ennen nielemistä. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Kun kerran Vartiotorniseura sanoo, että kyseinen kusettava käärme oli kirjaimellinen käärme jota Saatana vain käytti puhetorvenaan, niin niin se sitten on.
Totta mooses, kirjaimellinen käärme se on ollut. Asia on helposti todennettavissa siitäkin, että myrkkyhampaallakin varustettu, kuristajamallisesta puhumattakaan, saavat kaikki ravintonsa tomusta. Ei siis ihme, että meillä kyyt vetäytyvät horrokseen kun lumi peittää maan ja maanteiden pölyämiseen tulee tauko. Kuristajamallisilla on paremmat elinolot kun voivat kuristaa tomua kuoliaaksi ympäri vuoden.
Sen kun vielä (kerran ennen kuolemaa) telkkarin luonto-ohjelmassa näkisi kuinka kuristajakäärme kuristaa tomun kuoliaaksi ennen nielemistä.>>Ei siis ihme, että meillä kyyt vetäytyvät horrokseen kun lumi peittää maan ja maanteiden pölyämiseen tulee tauko. Kuristajamallisilla on paremmat elinolot kun voivat kuristaa tomua kuoliaaksi ympäri vuoden.
Sen kun vielä (kerran ennen kuolemaa) telkkarin luonto-ohjelmassa näkisi kuinka kuristajakäärme kuristaa tomun kuoliaaksi ennen nielemistä.
>>
Ei se ihan turhaa tämänkään palstan seuraaminen ole. Joskus saa erittäin hyvät naurut, sen lisäksi että tajunta laajentuu. Kiitos siitä.- Perusteltu
Markku_Meilo kirjoitti:
Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin? Bileam taisi kuitenkin olla lahjoiltaan samaa luokkaa kuin kulkuvälineensä, joten sen tyapauksen vielä jotenkin käsitän.>>>Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin? Bileam taisi kuitenkin olla lahjoiltaan samaa luokkaa kuin kulkuvälineensä, joten sen tyapauksen vielä jotenkin käsitän.
- Markku_Meilo
Perusteltu kirjoitti:
>>>Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin? Bileam taisi kuitenkin olla lahjoiltaan samaa luokkaa kuin kulkuvälineensä, joten sen tyapauksen vielä jotenkin käsitän.
>>Ovatkohan näiden tarinoiden kirjoittajat miehiä koska he puhuvat miehen näkökulmasta?
Tuota, kuinkahan laajalti Raamattu tuo naisnäkökulmaa esille? Nainen oli tuohon aikaan lähinnä miehen omaisuutta.
>>Eikö enkelien pitäisi olla sukupuolettomia?
Näin minulle ainakin opetettiin, siipiäkään niillä ei ollut.
>> Miksi tämä kertomus tekee heistä miehiä?
Paras veikkaukseni on Raamatun mieskeskeisyys. Eikös naimattoman naisen raiskaamisestakin ollut rangaistuksena se, että nainen oli otettava vaimoksi.
>> Miten enkelit voivat tuntea sukupuolista vetovoimaa nuoria naisia kohtaan, eihän heillä pitäisi olla mitään sukupuolisia haluja???
Olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa kun joku rivijulistaja kysyisi asiaa vanhimmalta. - Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei siis ihme, että meillä kyyt vetäytyvät horrokseen kun lumi peittää maan ja maanteiden pölyämiseen tulee tauko. Kuristajamallisilla on paremmat elinolot kun voivat kuristaa tomua kuoliaaksi ympäri vuoden.
Sen kun vielä (kerran ennen kuolemaa) telkkarin luonto-ohjelmassa näkisi kuinka kuristajakäärme kuristaa tomun kuoliaaksi ennen nielemistä.
>>
Ei se ihan turhaa tämänkään palstan seuraaminen ole. Joskus saa erittäin hyvät naurut, sen lisäksi että tajunta laajentuu. Kiitos siitä.Et kai oleta, että kykenin kirjoittamaan tuon nauramatta?
- PoterO
Perusteltu kirjoitti:
>>>Sitä vaan ihmettelen, että täydellinen ihminen ei lainkaan ihmetellyt kuullessaan käärmeen puhuvan. Olisiko niin, että paratiisissa eläimet puhuivat laajemminkin? Bileam taisi kuitenkin olla lahjoiltaan samaa luokkaa kuin kulkuvälineensä, joten sen tyapauksen vielä jotenkin käsitän.
>>>Toisaalta minä ihmettelen myös sitä miksi Saatana valitsi juuri käärmeen välikappaleeksi
Markku_Meilo kirjoitti:
Et kai oleta, että kykenin kirjoittamaan tuon nauramatta?
..mietin vain, että olitko jopa vähällä tukehtua nauruun.
- mlkvst
>>Millä lailla Jiiteet selittävät, että kaikki on Totta.
Jotenkin tähän tapaan:
Kaikki on mahdollista Jehovalle. Vastaväittely on turhaa. Emme suotta väittele tyhmien tiedemiesten kanssa jotka tulevat kuolemaan pian koittavassa Harmagedonin massateurastuksessa. Sen sijaan me (jehovantodistajat) elämme ikuisesti. Luopiot ja järjestömme vastustajat ovat saatanasta. Vartiotorniseura on Jumalan puhetorvi maan päällä. Jehovan todistajat ovat ainoa oikea uskonto. Meillä on totuus.
Tuollaista yleensä suoltavat. Keskustelu über-jt:n kanssa on ainoastaan kuuntelemista/vastaanottamista. Keskustelu siinä mielessä, miten se normaalisti ymmärretään on mahdotonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889