Hyvät ystävät!
Meillä on monenlaisia käsityksiä Raamatusta niinkuin tietysti monesta muustakin asiasta. Peilaamme elämäämme ja myös Raamattua oman kokemuksemme ja tietomme pohjalta. Myös raamatuntuntemuksemme on hyvin yksilöllistä. Toinen tuntee enemmän Raamattua ja toimen vähemmän. Tärkeintä on kuitenkin, että tiedämme: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi:" Joh. 3:12. Se on kaiken lähtökohta.
Mutta Raamatussa on myös paljon ohjeita miten meidän tulee elää, että elämästämme tulisi mahdollisimman rikas ja onnellinen. Jumala haluaa, että saisimme Raamatusta mahdollisimman paljon apua, rohkaisua ja viisautta arkipäiväiseen elämäämme ja kaikkiin niihin tilanteisiin, joita päivittäin tulee eteemme. Raamatussa meillä on valtavat tiedon aarteet.
Ongelmana on nyt vain, että liian usein keskitytään joihinkin tiettyihin "oppikysymyksiin", niistä väitellään ja niitä pohditaan ja jätetään koko muu tietovarasto käyttämättä. Raamatulla on paljon annettavaa meidän jokaisen elämäämme, mutta jos keskitymme tiettyihin asioihin jättämättä yksipuolisesti huomioonottamatta monet muut asiat, niin helposti syntyy väittelyitä ja väärinymmärryksiä. Yritetään löytää Raamatustamme, niitä asioita, jotka yhdistävät meitä. Asioita, joiden varassa uskomme lujittuu ja voimme olla avuksi toinen toisillemme. Rakkaus rakentaa ja Jumala on rakkaus. Rukoilen, että keskusteluistamme tulisi rakentavia ja luonteemme jalostuisi, koko elämämme saavuttaisi uuden ja onnellisemman suunnan. Siunausta jokaiselle!
Valoa elämään
2
134
Vastaukset
Hyvä kirjoitus sinulta ja olet hyvällä asialla. Tällä palstalla liikkuu eri ihmisiä eri seurakunnista. Kaikilla on omista lähtökohdistaan tuotuja osa totuuksia tai vääristymiä matkassaan. Onkin vaikeaa pitää keskustelua täällä yleisluontoisena kun monilla on se "me asenne" niin voimakas, eikä sitten osata ollenkaan asettua muiden näkökantojen ymmärtäjäksi missään muodossa.
Uskoisin että voidaan päästä rakentaviin keskusteluihin, mutta hyvin vaikeaa se on tällä palstalla. Ristin ympärillähän tässä kaikki kuitenkin ollaan.Rauhaa ja kiitos, Hyvää uutta vuotta !
Kiitos kauniista kirjoituksestasi.
Näin pitää olla.
Yksimielisyys Raamatussa ei tarkoita sitä että kaikki olisivat aina joka asiasta samaa mieltä, vaan että ollaan yhteydessä Herrassa !
Tämä onnistuu yli seurakuntarajojen jo on rakastava mieli.
Lähimmäisenrakkaus on kristityn ominaisuus eikä se saa karista oppikysymyksissä mitenkään.
Siksi panee ihmettelemään haukkujia ja pilkkaajia, mutta kielenkäytöllään he
paljastavat heti asian tuntevalle mitä suu puhuu sydämen kyllyydestä.
Jumalan siunausta Sinulle'
jari laurila
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806