Jt-yhteisössä. Kuinka ihmeessä saatte lastenne istumaan hiljaa monta kertaa viikossa tuntikausia. itse en lapsena olisi siihen pystynyt kuin kovan kurin voimalla ja pelolla. Onko teillä joku suurempi ymmärrys?
Lasten asema
41
2521
Vastaukset
- troyen
Kovalla kurilla ja pelolla ne lapsetkin siellä istuvat. Jos ei, niin sitten mennään vessaan piiskaamaan tai repimään hiuksista. Pakotusta koko uskonto! Voi, kun olisin lapsena tiennyt / uskaltanut mennä puhumaan jollekin sosiaalityöntekijälle tai lastensuojeluihmiselle. Kävisin ehkä vähemmän terapiassa...
- kurittavat lapsiaan
ankarammin kuin muut immeiset.
Raamatusta löytyy neuvo jota uskovainen herran pelossa noudattaa, Joka lastaan vihaa se piiskaa säästää ja toisin päin joka lastaan rakastaa se ei piiskaa säästä.
Nyt sitten tosi uskovaiset noudattavat tuota yksinkertaista ohjetta.
Siksi valtakunnan salien vessoissa oli ja taitaa vieläkin olla tuo kurinpitoväline jolla häiritsevä lapsi piiskataan hiljaiseksi ja tottelevaiseksi.
Samalla tavalla Mooses uhkasi kansaansa pysymään hiljaisena ja tottelevaisena. Mooseksella piiskan sijassa olivat kammottavat lait joita kansa pelkäsi sydän kurkussa. - jamppa
kurittavat lapsiaan kirjoitti:
ankarammin kuin muut immeiset.
Raamatusta löytyy neuvo jota uskovainen herran pelossa noudattaa, Joka lastaan vihaa se piiskaa säästää ja toisin päin joka lastaan rakastaa se ei piiskaa säästä.
Nyt sitten tosi uskovaiset noudattavat tuota yksinkertaista ohjetta.
Siksi valtakunnan salien vessoissa oli ja taitaa vieläkin olla tuo kurinpitoväline jolla häiritsevä lapsi piiskataan hiljaiseksi ja tottelevaiseksi.
Samalla tavalla Mooses uhkasi kansaansa pysymään hiljaisena ja tottelevaisena. Mooseksella piiskan sijassa olivat kammottavat lait joita kansa pelkäsi sydän kurkussa.Ei siellä vessoissa mitään piiskoja ollut,eikä ole..pöljä.
En ole ikinä kuullu,että yhdelläkään valtakunnansalilla olis ollut em.välineitä huussissa.
Itse sain piiskaa lapsena,ja se oli ihan oikein.
Olin maailman vittumaisin pikku paviaani joka laitto aina joka asiassa vastaan.
Tein kaikki mahdolliset pahat enkä ikinä totellut.
Remmi mahdollisti sen,että vanhempani saivat jotenkin asiat pysymään järjestyksessä.
Suosittelen lämpimästi remmin viuhuntaa joka kotiin:) - PoterO
jamppa kirjoitti:
Ei siellä vessoissa mitään piiskoja ollut,eikä ole..pöljä.
En ole ikinä kuullu,että yhdelläkään valtakunnansalilla olis ollut em.välineitä huussissa.
Remmi mahdollisti sen,että vanhempani saivat jotenkin asiat pysymään järjestyksessä.
Suosittelen lämpimästi remmin viuhuntaa joka kotiin:)Fyysinen kurittaminen antaa lapselle lähinnä sen viestin, että väkivalta ja sillä uhkaaminen omien tavoitteiden saavuttamiseksi on hyväksyttävää.
- uskovainen ilman
jamppa kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi remmin viuhuntaa joka kotiin:)epäilyksen häivääkään.
Onne valitsemallasi tiellä piiskoinesi.:) - noudattaminen?
jamppa kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi remmin viuhuntaa joka kotiin:)Eikä jehovia koske Suomen lait? Ettekö kunnioita esivaltaa ja säädettyjä lakeja? Lasten fyysinen kurittaminen on rangaistava teko, rikos. Aika säälittävää, jos ei aikuinen ihminen saa lastaan kuriin muuta kuin kivun voimalla. Olisiko sitten vikaa jo varhaiskasvatuksessa ja vanhempien päässä.
- jamppa
noudattaminen? kirjoitti:
Eikä jehovia koske Suomen lait? Ettekö kunnioita esivaltaa ja säädettyjä lakeja? Lasten fyysinen kurittaminen on rangaistava teko, rikos. Aika säälittävää, jos ei aikuinen ihminen saa lastaan kuriin muuta kuin kivun voimalla. Olisiko sitten vikaa jo varhaiskasvatuksessa ja vanhempien päässä.
Vai vikaa varhaiskasvatuksessa..siis jos pentu on itse piru suurimman osan ajasta,niin ei siinä paljon voivottelut auta.
Kirjottamasi teksti on sellasta jeesustelua mitä nykyään kuulee joka paikassa.
Sitäpaitsi..minä en ole jehku..ja mulle on ihan sama mitä laki sanoo..olen muutenkin niitä ihmisiä jotka ajaa ylinopeutta ja harrastaa asioiden tekemistä niinkuin itseä huvittaa.
Siis todellakin kamalaa tottelemattomuutta. - jamppa
PoterO kirjoitti:
Fyysinen kurittaminen antaa lapselle lähinnä sen viestin, että väkivalta ja sillä uhkaaminen omien tavoitteiden saavuttamiseksi on hyväksyttävää.
Paskanmarjat..mistäköhän olet tuon lukenut?
Mee muualle viisastelemaan..sunlaisia näen töissä joka päivä jauhamassa paskaa.
Jostain lukion psykologian kirjasta ton teorian voi bongata,mutta niinkuin aina..ihmismieli on mutkikas paketti johon ei ole olemassa valmiita ratkaisuja,tai nyrkkisääntöjä joiden mukaan toimia.
Lopuksi pakko mainita,että työskentelen ihmismielen parissa ammatikseni.
Vaikka kuinka vinkuisit asiasta ja siitä,että minä olen sairas ja kamala,niin ei homma miksikään muutu. - PoterO
jamppa kirjoitti:
Paskanmarjat..mistäköhän olet tuon lukenut?
Mee muualle viisastelemaan..sunlaisia näen töissä joka päivä jauhamassa paskaa.
Jostain lukion psykologian kirjasta ton teorian voi bongata,mutta niinkuin aina..ihmismieli on mutkikas paketti johon ei ole olemassa valmiita ratkaisuja,tai nyrkkisääntöjä joiden mukaan toimia.
Lopuksi pakko mainita,että työskentelen ihmismielen parissa ammatikseni.
Vaikka kuinka vinkuisit asiasta ja siitä,että minä olen sairas ja kamala,niin ei homma miksikään muutu.>>>Mee muualle viisastelemaan..sunlaisia näen töissä joka päivä jauhamassa paskaa.>Jostain lukion psykologian kirjasta ton teorian voi bongata,mutta niinkuin aina..ihmismieli on mutkikas paketti johon ei ole olemassa valmiita ratkaisuja,tai nyrkkisääntöjä joiden mukaan toimia.
- jamppa
PoterO kirjoitti:
>>>Mee muualle viisastelemaan..sunlaisia näen töissä joka päivä jauhamassa paskaa.>Jostain lukion psykologian kirjasta ton teorian voi bongata,mutta niinkuin aina..ihmismieli on mutkikas paketti johon ei ole olemassa valmiita ratkaisuja,tai nyrkkisääntöjä joiden mukaan toimia.
Pointti puuttu sun tekstistä..johdonmukaisuus myös.Miksi lainasit mun tekstejä josset kuitenkaan saa rakennettua niiden ympärille mitään mikä toisi asiaan uusia ajatuksia?
Turhaa narinaa vain.Vastaat vallan mainiosti profiilia josta hieman edellisessä tekstissäni vihjasin.
Niin..mulla ei muuten ole esimiehiä. - PoterO
jamppa kirjoitti:
Pointti puuttu sun tekstistä..johdonmukaisuus myös.Miksi lainasit mun tekstejä josset kuitenkaan saa rakennettua niiden ympärille mitään mikä toisi asiaan uusia ajatuksia?
Turhaa narinaa vain.Vastaat vallan mainiosti profiilia josta hieman edellisessä tekstissäni vihjasin.
Niin..mulla ei muuten ole esimiehiä.>>>Pointti puuttu sun tekstistä..johdonmukaisuus myös.>Turhaa narinaa vain.>Vastaat vallan mainiosti profiilia josta hieman edellisessä tekstissäni vihjasin.>Niin..mulla ei muuten ole esimiehiä.
- kolmen vaari
PoterO kirjoitti:
>>>Mee muualle viisastelemaan..sunlaisia näen töissä joka päivä jauhamassa paskaa.>Jostain lukion psykologian kirjasta ton teorian voi bongata,mutta niinkuin aina..ihmismieli on mutkikas paketti johon ei ole olemassa valmiita ratkaisuja,tai nyrkkisääntöjä joiden mukaan toimia.
Eikös piiskaa ole käytetty yleensä rankaisemiseen?
Käsittääkseni sillä ei silloin ole tarkoitusta,jolla aikuinen pakottaisi lapsen toimimaan haluamallaan tavalla.Oletko kenties saanut lapsena turpaasi säännöllisesti esim.isältäsi? Epäilys syntyy heti,kun hieman lukee keskustelunkulkua.
Nykyajan meininki homoliittoineen,sekä vapaine kasvatuksineen on lopun alkua.
Johan sen näkee jälkikasvusta jota kaduilla notkuu.
Perheestä jossa rakastetaan,sekä pidetään yllä kuria tulee yhteiskuntaan kunnollisia kansalaisia ja siitä olen itse esimerkki.
Lapsen pahoinpitelyn ja risulla ripsauttamisen ero on todella suuri.
Ääripäät ovat aina pahasta,niin myös tässä asiassa "kultainen keskitie" eli kohtuus on paikallaan. - fger.
PoterO kirjoitti:
>>>Pointti puuttu sun tekstistä..johdonmukaisuus myös.>Turhaa narinaa vain.>Vastaat vallan mainiosti profiilia josta hieman edellisessä tekstissäni vihjasin.>Niin..mulla ei muuten ole esimiehiä.
Lasten piiskaaminen on ollut kiellettyä jo kauan. Näkyykö tulokset jo koulussa tai kadulla?
Jos näkyy niin miten sen huomaaa? - PoterO
fger. kirjoitti:
Lasten piiskaaminen on ollut kiellettyä jo kauan. Näkyykö tulokset jo koulussa tai kadulla?
Jos näkyy niin miten sen huomaaa?Todistaisitko vielä että nuo tulokset (joita et muuten mitenkään eritellyt) johtuvat piiskan puutteesta? Vaihtoehtoisesti voit esittää empiirisen tutkimuksen, mikä kertoo piiskaamisen kasvattavan "kunnollisia ihmisiä" (mitä sitten ovatkin).
Ellet osaa esittää mitään ratkaisevaa edellisiin, niin voimme varmasti pitää kasvatusta ja piiskaamista täysin eri asioina. - PoterO
kolmen vaari kirjoitti:
Eikös piiskaa ole käytetty yleensä rankaisemiseen?
Käsittääkseni sillä ei silloin ole tarkoitusta,jolla aikuinen pakottaisi lapsen toimimaan haluamallaan tavalla.Oletko kenties saanut lapsena turpaasi säännöllisesti esim.isältäsi? Epäilys syntyy heti,kun hieman lukee keskustelunkulkua.
Nykyajan meininki homoliittoineen,sekä vapaine kasvatuksineen on lopun alkua.
Johan sen näkee jälkikasvusta jota kaduilla notkuu.
Perheestä jossa rakastetaan,sekä pidetään yllä kuria tulee yhteiskuntaan kunnollisia kansalaisia ja siitä olen itse esimerkki.
Lapsen pahoinpitelyn ja risulla ripsauttamisen ero on todella suuri.
Ääripäät ovat aina pahasta,niin myös tässä asiassa "kultainen keskitie" eli kohtuus on paikallaan.>>>Eikös piiskaa ole käytetty yleensä rankaisemiseen?
Käsittääkseni sillä ei silloin ole tarkoitusta,jolla aikuinen pakottaisi lapsen toimimaan haluamallaan tavalla.>Oletko kenties saanut lapsena turpaasi säännöllisesti esim.isältäsi?>Nykyajan meininki homoliittoineen,sekä vapaine kasvatuksineen on lopun alkua.>Johan sen näkee jälkikasvusta jota kaduilla notkuu.>Perheestä jossa rakastetaan,sekä pidetään yllä kuria tulee yhteiskuntaan kunnollisia kansalaisia ja siitä olen itse esimerkki.>Lapsen pahoinpitelyn ja risulla ripsauttamisen ero on todella suuri. - timotei
fger. kirjoitti:
Jos näkyy niin miten sen huomaaa?kuin minä muistan nuorisoa on pidetty turmeltuneena. Tavallisia aikuisia heistä sittemmin kehkeytyy. Aina joku on jäänyt johonkin koukkuun. Kirkko ja uskonnot saivat pelottelun voimalla köyhät pysymään tyytyväisinä. Sen lisäksi on luvattu joskus sitten kirkkaan kruunun hyvin paljon kärsineille. Nyt ollaan ihmeessä, koska käytety temput eivät enää tehoakaan kansaan. Jt-aivopesun läpikäyneet vielä pysynevät näennäisesti kaidalla tiellä. Mitä neljän seinän sisällä tapahtuu onkin jo eria asia. Teatterikoulun pääsykokeet päpäisisivät kaikki tyynni.
- Markku_Meilo
PoterO kirjoitti:
>>>Eikös piiskaa ole käytetty yleensä rankaisemiseen?
Käsittääkseni sillä ei silloin ole tarkoitusta,jolla aikuinen pakottaisi lapsen toimimaan haluamallaan tavalla.>Oletko kenties saanut lapsena turpaasi säännöllisesti esim.isältäsi?>Nykyajan meininki homoliittoineen,sekä vapaine kasvatuksineen on lopun alkua.>Johan sen näkee jälkikasvusta jota kaduilla notkuu.>Perheestä jossa rakastetaan,sekä pidetään yllä kuria tulee yhteiskuntaan kunnollisia kansalaisia ja siitä olen itse esimerkki.>Lapsen pahoinpitelyn ja risulla ripsauttamisen ero on todella suuri.>> Isovanhempieni mielestä vanhempieni sukupolvi oli Rock musiikkeineen ja hiusöljyineen sieltä kaikkein pahimmasta päästä.
Brylcreamia en koskaan uskaltanut käyttää, mutta muistan erään hiusaiheisen yhteenoton äitini kanssa. Menin ja luvatta leikkautin pystytukan, oi kuinka sitä nuori saattokin ajattelemattomuuksissaan kapinoida Vartiotorniseuran teokraattista tukanpituusmakua, ellei peräti Jehovaa vastaan.
Uusi sukupolvi ja uudet kujeet.
Poikani hiukset olivat minunkin mielestä hieman pitkät, mutta äitini otti sellaisen pultin pojanpoikansa kuontalosta, että poikani sai tarpeekseen. Vartiotorniseuran teokraattinen tukanpituusmaku oli ratkaisevassa asemassa siinä kehityksessä, joka johti poikani ja isoäitinsä täydelliseen välirikkoon.
Sittemmin poikani on pannut minua paremmaksi, hänellä on millin sänki, mitähän tapahtuisi jos makutuomarin ja hänen tiensä kohtaisivat? - fger.
PoterO kirjoitti:
Todistaisitko vielä että nuo tulokset (joita et muuten mitenkään eritellyt) johtuvat piiskan puutteesta? Vaihtoehtoisesti voit esittää empiirisen tutkimuksen, mikä kertoo piiskaamisen kasvattavan "kunnollisia ihmisiä" (mitä sitten ovatkin).
Ellet osaa esittää mitään ratkaisevaa edellisiin, niin voimme varmasti pitää kasvatusta ja piiskaamista täysin eri asioina.Onko sinun johtoajatuksesi se, että esim. tukistaminen sekoittaa ihmisen käsityksen oikeasta ja väärästä ja sen perusteella voi ajautua murhaajaksi.
Käväisin tukiaseman sivulla lukemassa näitä kannanottoja ja täytyy myöntää että hyvittavia yleistyksiä oli paljoa.
Siinä verrattiin omia ja muiden lapsia yksi yhteen. Koska minä pidän riehuvaa lasta parituntia tiukasti sylissä niin se tepsii sinunkin tapauksessa jne.
En pidä pientä tukistusta minään ja sen ovat Englantilaisetkin murskaenemmistöllä todenneet vuosi sitten. Pahoinpitely on ihan eri asia.
Siis se että tukistaminen synnyttää väkivaltaisia aikuisia on mielestäni täyttä soopaa ja kukkahattutätien utopiaa. - fger.
PoterO kirjoitti:
Käsittääkseni sillä ei silloin ole tarkoitusta,jolla aikuinen pakottaisi lapsen toimimaan haluamallaan tavalla.>Oletko kenties saanut lapsena turpaasi säännöllisesti esim.isältäsi?>Nykyajan meininki homoliittoineen,sekä vapaine kasvatuksineen on lopun alkua.>Johan sen näkee jälkikasvusta jota kaduilla notkuu.>Perheestä jossa rakastetaan,sekä pidetään yllä kuria tulee yhteiskuntaan kunnollisia kansalaisia ja siitä olen itse esimerkki.>Lapsen pahoinpitelyn ja risulla ripsauttamisen ero on todella suuri.>>>Tulisiko esimiehillä ja muilla auktoriteeteilla olla myös oikeus ripsauttaa risulla? Jos ei, niin miksi ei? Miten lapsen risulla ripsauttaminen eroaa aikuisen risulla ripsauttamisesta
- PoterO
fger. kirjoitti:
Onko sinun johtoajatuksesi se, että esim. tukistaminen sekoittaa ihmisen käsityksen oikeasta ja väärästä ja sen perusteella voi ajautua murhaajaksi.
Käväisin tukiaseman sivulla lukemassa näitä kannanottoja ja täytyy myöntää että hyvittavia yleistyksiä oli paljoa.
Siinä verrattiin omia ja muiden lapsia yksi yhteen. Koska minä pidän riehuvaa lasta parituntia tiukasti sylissä niin se tepsii sinunkin tapauksessa jne.
En pidä pientä tukistusta minään ja sen ovat Englantilaisetkin murskaenemmistöllä todenneet vuosi sitten. Pahoinpitely on ihan eri asia.
Siis se että tukistaminen synnyttää väkivaltaisia aikuisia on mielestäni täyttä soopaa ja kukkahattutätien utopiaa.>>>Onko sinun johtoajatuksesi se, että esim. tukistaminen sekoittaa ihmisen käsityksen oikeasta ja väärästä ja sen perusteella voi ajautua murhaajaksi.>En pidä pientä tukistusta minään ja sen ovat Englantilaisetkin murskaenemmistöllä todenneet vuosi sitten.>Siis se että tukistaminen synnyttää väkivaltaisia aikuisia on mielestäni täyttä soopaa ja kukkahattutätien utopiaa.
- PoterO
fger. kirjoitti:
>>>Tulisiko esimiehillä ja muilla auktoriteeteilla olla myös oikeus ripsauttaa risulla? Jos ei, niin miksi ei? Miten lapsen risulla ripsauttaminen eroaa aikuisen risulla ripsauttamisesta
>>>Ei mitenkään hassumpi ajatus.
- fger.
PoterO kirjoitti:
>>>Ei mitenkään hassumpi ajatus.
Epäilen kuitenkin, että kukaan ottaisi tuota viidettä, työntekijä aikuisena on jo oppinut kuka on oikeutettu sanomaan säännöt kulloisessakin tilanteessa.
Kakrut sen sijaan haluavat kovinkin innokkaasti tiedustella reviirensä venyvyyttä ja en moiti ketään joka lempeästi mutta varmasti ne hänelle näytää. Vaikka se tarkoittaisi pientä nykäystä hiusrajasta.
Tutkimus osoittaa, että puolet miehistä hyväksyy tietyissä olosuhteissa rajojen piirtämisen konkreettisesti.
Tässäkin mies voittoisessa kejussa kukkahattutäti saisi tukkapöllyä.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22084 - PoterO
fger. kirjoitti:
Epäilen kuitenkin, että kukaan ottaisi tuota viidettä, työntekijä aikuisena on jo oppinut kuka on oikeutettu sanomaan säännöt kulloisessakin tilanteessa.
Kakrut sen sijaan haluavat kovinkin innokkaasti tiedustella reviirensä venyvyyttä ja en moiti ketään joka lempeästi mutta varmasti ne hänelle näytää. Vaikka se tarkoittaisi pientä nykäystä hiusrajasta.
Tutkimus osoittaa, että puolet miehistä hyväksyy tietyissä olosuhteissa rajojen piirtämisen konkreettisesti.
Tässäkin mies voittoisessa kejussa kukkahattutäti saisi tukkapöllyä.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22084>>>Kakrut sen sijaan haluavat kovinkin innokkaasti tiedustella reviirensä venyvyyttä ja en moiti ketään joka lempeästi mutta varmasti ne hänelle näytää. Vaikka se tarkoittaisi pientä nykäystä hiusrajasta.>Tutkimus osoittaa, että puolet miehistä hyväksyy tietyissä olosuhteissa rajojen piirtämisen konkreettisesti.
- fger.
PoterO kirjoitti:
>>>Kakrut sen sijaan haluavat kovinkin innokkaasti tiedustella reviirensä venyvyyttä ja en moiti ketään joka lempeästi mutta varmasti ne hänelle näytää. Vaikka se tarkoittaisi pientä nykäystä hiusrajasta.>Tutkimus osoittaa, että puolet miehistä hyväksyy tietyissä olosuhteissa rajojen piirtämisen konkreettisesti.
>>>Määrään vetoaminen ei ole kovin hyvä perustelu.>Rajojen asettaminen ja fyysinen rangaistus eivät muuten ole lainkaan sama asia.
- PoterO
fger. kirjoitti:
>>>Määrään vetoaminen ei ole kovin hyvä perustelu.>Rajojen asettaminen ja fyysinen rangaistus eivät muuten ole lainkaan sama asia.
>>>Luulin sen olevan osa demokratiaa?>Ei, muttan niitten venyvyyden testaaminen ja siitä saadun ojennuksen oppiminen on terveellistä itsetunnolle.>Lasten pitää saada vapaasti ilmaista itseään. Mitäs tästä tulkinnasta sanot?>Jos lapsi haluaa hakata pikkuveljeään se oikeus hänelle on suotava. Jos toimintaan puututaan, silloin lapsi alistetaan vahvemman auktoriteetilla.>Ei ole ihme, että on päädytty nostamaan kädet pystyyn, varmuuden vuoksi.
- vaari taas
PoterO kirjoitti:
Käsittääkseni sillä ei silloin ole tarkoitusta,jolla aikuinen pakottaisi lapsen toimimaan haluamallaan tavalla.>Oletko kenties saanut lapsena turpaasi säännöllisesti esim.isältäsi?>Nykyajan meininki homoliittoineen,sekä vapaine kasvatuksineen on lopun alkua.>Johan sen näkee jälkikasvusta jota kaduilla notkuu.>Perheestä jossa rakastetaan,sekä pidetään yllä kuria tulee yhteiskuntaan kunnollisia kansalaisia ja siitä olen itse esimerkki.>Lapsen pahoinpitelyn ja risulla ripsauttamisen ero on todella suuri.Kuinkas monta lasta sinulla on?
Rangaistuksella ei pyritä taivuttamaan tietynlaiseen käyttäytymiseen,vaan sillä osoitetaan seuraukset käyttäytymisestä,joka ei kuulu sovittujen pelisääntöjen piiriin.
Itse olen sitä mieltä,että fyysinen rangaistus kaikissa muodoissaan on keinoista viimeinen,mutta varsin käyttökelpoinen ongelmatapauksissa joissa muu ei auta.
Jos sinä olet saanut lapsena piiskaa auktoriteetin suututtamisen takia,niin ei kaikilla asia kulje samaa rataa.
Teksistäsi paistava katkeruus on ilmeisesti saanut kehittyäkseen muitakin rakennusaineita kuin vain epäjohdonmukaista piiskausta.
Homoseksuaalisuus tuli mainittua lauseen sisälle upotettuna kuvauksena nykymenosta.
Varmasti jokainen normaalilla ymmärryskyvyllä varustettu ymmärsi tarkoitukseni.
On totta,että vanhempien on vaikea muistaa minkälaista oli olla nuori.
Se,että on nuori ei kuitenkaan oikeuta tekemään mitä vain.
Nykyajan ilmiöistä suurin osa on terveydelle,sekä mielelle paljon haitallisempia kuin tukkapölly tai koivuniemenherra.
Edelleenkään ns.normaalit nuoret eivät käyttäydy juurikaan sen kummemmin,kuin nuoret ovat käyttäytyneet viimeiset 50 vuotta.
On totta,että jos kasvat nuoruutesi pääkaupunkiseudun lähiöissä,ja joku toinen maaseudun rauhassa,niin käsitykset "normaalista" ajanvietosta ovat jonkin verran erilaiset.
Lainauksiesi perusteella uskallan väittää,että olet joko nykyinen,tai entinen jt.
Erittäin katkera sellainen.En edes usko jos väität muuta,koska valehtelet.
Fyysinen rangaistus ei tee lapsesta parempaa kansalaista,siinä olet oikeassa.
Onkin paikallaan pohtia tekeekö rankaisun pois jättäminen lapsesta huonomman kansalaisen?
Tuon viimeisen kohdan väänsit mielessäsi sinulle sopivaksi vain ja ainoastaan siksi,että lauseessa esiintyi sana lapsi.
Kirjoitat tunnekuohussa värittynein ajatuksin ilmeisesti lapsuutesi takia. - PoterO
vaari taas kirjoitti:
Kuinkas monta lasta sinulla on?
Rangaistuksella ei pyritä taivuttamaan tietynlaiseen käyttäytymiseen,vaan sillä osoitetaan seuraukset käyttäytymisestä,joka ei kuulu sovittujen pelisääntöjen piiriin.
Itse olen sitä mieltä,että fyysinen rangaistus kaikissa muodoissaan on keinoista viimeinen,mutta varsin käyttökelpoinen ongelmatapauksissa joissa muu ei auta.
Jos sinä olet saanut lapsena piiskaa auktoriteetin suututtamisen takia,niin ei kaikilla asia kulje samaa rataa.
Teksistäsi paistava katkeruus on ilmeisesti saanut kehittyäkseen muitakin rakennusaineita kuin vain epäjohdonmukaista piiskausta.
Homoseksuaalisuus tuli mainittua lauseen sisälle upotettuna kuvauksena nykymenosta.
Varmasti jokainen normaalilla ymmärryskyvyllä varustettu ymmärsi tarkoitukseni.
On totta,että vanhempien on vaikea muistaa minkälaista oli olla nuori.
Se,että on nuori ei kuitenkaan oikeuta tekemään mitä vain.
Nykyajan ilmiöistä suurin osa on terveydelle,sekä mielelle paljon haitallisempia kuin tukkapölly tai koivuniemenherra.
Edelleenkään ns.normaalit nuoret eivät käyttäydy juurikaan sen kummemmin,kuin nuoret ovat käyttäytyneet viimeiset 50 vuotta.
On totta,että jos kasvat nuoruutesi pääkaupunkiseudun lähiöissä,ja joku toinen maaseudun rauhassa,niin käsitykset "normaalista" ajanvietosta ovat jonkin verran erilaiset.
Lainauksiesi perusteella uskallan väittää,että olet joko nykyinen,tai entinen jt.
Erittäin katkera sellainen.En edes usko jos väität muuta,koska valehtelet.
Fyysinen rangaistus ei tee lapsesta parempaa kansalaista,siinä olet oikeassa.
Onkin paikallaan pohtia tekeekö rankaisun pois jättäminen lapsesta huonomman kansalaisen?
Tuon viimeisen kohdan väänsit mielessäsi sinulle sopivaksi vain ja ainoastaan siksi,että lauseessa esiintyi sana lapsi.
Kirjoitat tunnekuohussa värittynein ajatuksin ilmeisesti lapsuutesi takia.>>>Kuinkas monta lasta sinulla on?>Jos sinä olet saanut lapsena piiskaa auktoriteetin suututtamisen takia,niin ei kaikilla asia kulje samaa rataa.>Teksistäsi paistava katkeruus on ilmeisesti saanut kehittyäkseen muitakin rakennusaineita kuin vain epäjohdonmukaista piiskausta.>Homoseksuaalisuus tuli mainittua lauseen sisälle upotettuna kuvauksena nykymenosta.
Varmasti jokainen normaalilla ymmärryskyvyllä varustettu ymmärsi tarkoitukseni.>Lainauksiesi perusteella uskallan väittää,että olet joko nykyinen,tai entinen jt.>Erittäin katkera sellainen.En edes usko jos väität muuta,koska valehtelet.>Fyysinen rangaistus ei tee lapsesta parempaa kansalaista,siinä olet oikeassa.>Onkin paikallaan pohtia tekeekö rankaisun pois jättäminen lapsesta huonomman kansalaisen?>Kirjoitat tunnekuohussa värittynein ajatuksin ilmeisesti lapsuutesi takia. - vaari
PoterO kirjoitti:
>>>Kuinkas monta lasta sinulla on?>Jos sinä olet saanut lapsena piiskaa auktoriteetin suututtamisen takia,niin ei kaikilla asia kulje samaa rataa.>Teksistäsi paistava katkeruus on ilmeisesti saanut kehittyäkseen muitakin rakennusaineita kuin vain epäjohdonmukaista piiskausta.>Homoseksuaalisuus tuli mainittua lauseen sisälle upotettuna kuvauksena nykymenosta.
Varmasti jokainen normaalilla ymmärryskyvyllä varustettu ymmärsi tarkoitukseni.>Lainauksiesi perusteella uskallan väittää,että olet joko nykyinen,tai entinen jt.>Erittäin katkera sellainen.En edes usko jos väität muuta,koska valehtelet.>Fyysinen rangaistus ei tee lapsesta parempaa kansalaista,siinä olet oikeassa.>Onkin paikallaan pohtia tekeekö rankaisun pois jättäminen lapsesta huonomman kansalaisen?>Kirjoitat tunnekuohussa värittynein ajatuksin ilmeisesti lapsuutesi takia.Joko olet erittäin nuori,tai sitten poistumisesi jt touhusta on tapahtunut vasta vähän aikaa sitten.
Kannattaa hakeutua keskusteluryhmiin joissa asioita puidaan kasvotusten.
Muutenkin neuvon hankkimaan sosiaalisia suhteita muualtakin kuin netistä.
Muistaakseni on olemassa uskontojen uhrien tuki tms.,joten käsittääkseni siellä on mahdollisuus tavoittaa vastaavan kokeneita.
Ei muuta kuin onnea henkiseen "kasvuun" sekä sisäisen tasapainon löytämiseen. - PoterO
vaari kirjoitti:
Joko olet erittäin nuori,tai sitten poistumisesi jt touhusta on tapahtunut vasta vähän aikaa sitten.
Kannattaa hakeutua keskusteluryhmiin joissa asioita puidaan kasvotusten.
Muutenkin neuvon hankkimaan sosiaalisia suhteita muualtakin kuin netistä.
Muistaakseni on olemassa uskontojen uhrien tuki tms.,joten käsittääkseni siellä on mahdollisuus tavoittaa vastaavan kokeneita.
Ei muuta kuin onnea henkiseen "kasvuun" sekä sisäisen tasapainon löytämiseen.>>>Joko olet erittäin nuori,tai sitten poistumisesi jt touhusta on tapahtunut vasta vähän aikaa sitten.>Muutenkin neuvon hankkimaan sosiaalisia suhteita muualtakin kuin netistä.>Ei muuta kuin onnea henkiseen "kasvuun" sekä sisäisen tasapainon löytämiseen.
- Japi
Olen itse eronnut Jehovan todistajista lähes yhdeksän vuotta sitten.Vaimoni on edelleen Jehovan todistaja.Meillä on 15-vuotias tyttö joka on aloittanut kapinoinin Jehovan todistajia vastaan.Vaimoni on kuitenkin niin jääräpää,että pakoittaa tyttömme aina lähtemään kokouksiin.Jos tyttö ei halua lähteä niin vaimo sanoo aina,että sitten et voi enään olla julistaja.Tyttömme vaikka onkin hyvin jääräpäinen,pelkää kuitenkin seurakunnan vanhimia ja lähtee kuitenkin kokouksiin pitkin hampain.Tämä on yksi esimerkki siitä kuinka alistava uskonnollinen ryhmä/lahko Jehovan todistajat ovat.
- putkinäkö
Voisitko itse tehdä asialle jotain. Oletko kertonut tytölle miksi erosit jt:sta ? Oletko itse selvittänyt itsellesi nämä jt-kuviot, mitä selkeämmin ne itse näet, sitä paremmin voit tukea tytärtäsi, valitsi hän sitten kumman puolen tahansa. Voisitko todeta vaimolle, että tyttöä ei sovi uhkailla ja että hän (tyttö) voi päättää osallistumisestaan uskonnollisiin kokouksiin ikänsä puolesta itse. Voimia hankalassa tilanteessa teille kaikille, mutta varsinkin tytölle!
- Japi
putkinäkö kirjoitti:
Voisitko itse tehdä asialle jotain. Oletko kertonut tytölle miksi erosit jt:sta ? Oletko itse selvittänyt itsellesi nämä jt-kuviot, mitä selkeämmin ne itse näet, sitä paremmin voit tukea tytärtäsi, valitsi hän sitten kumman puolen tahansa. Voisitko todeta vaimolle, että tyttöä ei sovi uhkailla ja että hän (tyttö) voi päättää osallistumisestaan uskonnollisiin kokouksiin ikänsä puolesta itse. Voimia hankalassa tilanteessa teille kaikille, mutta varsinkin tytölle!
Olen kertonut tytölle mikä on vartiotorniseura.Mutta usein kun vaimo on paikalla alkaa kova riita enkä jaksa riidellä.Vaimolle olen myös sanonut,että tyttö voi itse tehdä valintansa,mutta se ei tunnu vaimon päähän mahtuvan.
- Japi
Japi kirjoitti:
Olen kertonut tytölle mikä on vartiotorniseura.Mutta usein kun vaimo on paikalla alkaa kova riita enkä jaksa riidellä.Vaimolle olen myös sanonut,että tyttö voi itse tehdä valintansa,mutta se ei tunnu vaimon päähän mahtuvan.
Olen tehnyt itselleni täysin selväksi kaikki JT kuviot.Nykyään en enään usko siihen yhtään.Elämäni on nykyään paljon parempaa kuin Jehovan todistaja aikana.Omaan nykyään lähes ateistisen ja tieteellisen maailmankuvan.Tytölleni olen myös kertonut miksi itse erosin Jehovan todistajista.
- putkinäkö
Japi kirjoitti:
Olen tehnyt itselleni täysin selväksi kaikki JT kuviot.Nykyään en enään usko siihen yhtään.Elämäni on nykyään paljon parempaa kuin Jehovan todistaja aikana.Omaan nykyään lähes ateistisen ja tieteellisen maailmankuvan.Tytölleni olen myös kertonut miksi itse erosin Jehovan todistajista.
hyvä niin. turha kai niistä jt-systeemeistä on perheriitaa viritellä. mutta tytöllä on mahdollisuus nähdä, että elämää on jt:n ulkopuolellakin, kun isä kerta on elossa ja hengittää itse omilla keuhkoillaan.
- JT-äiti
putkinäkö kirjoitti:
hyvä niin. turha kai niistä jt-systeemeistä on perheriitaa viritellä. mutta tytöllä on mahdollisuus nähdä, että elämää on jt:n ulkopuolellakin, kun isä kerta on elossa ja hengittää itse omilla keuhkoillaan.
Onko olemassa vielä noinkin tyhmiä miehiä ja naisia, että toinen pakottaa ja toinen katsoo vierestä.
Itse olen samanlaisessa tilanteessa, enkä edes pienenä heitä(2 lasta)mukaani pakottanut. Tiedän myös,että mieheni olisi puuttunutkin asiaan, jos olisin niin tehnyt. Useimmiten he itse halusivat lähteä, ja sanoivat niin isälleenkin. Pikkuisena oli selvää, että otan heidät mukaan, jos isä ei ole kotona koska ei heitä voinut yksin jättää. Tällä hetkellä toinen on mukana, toinen ei ja se on heidän asiansa. Tuntuu vain pahalta kun mollataan yksien typerien käytöksen vuoksi kaikki.Meillä kunnioitetaan isää varmasti hyvin paljon, ja itse kunnioitan ja rakastan miestäni enemmän kuin ketään toista ihmistä.
Piiskaa ei meillä annettu uskon asioiden vuoksi, autojen kivittämisestä kylläkin ripsastiin pyllylle. Lasten hiljaa istuminen onnistuu hyvin kun ottaa kynän ja paperia, niin saavat piirrellä.
Kehottaisin että tutustuisitte tavallisiin, ei ongelma perheisiin , sillä niitäkin meissä riittää. - JT-äiti
JT-äiti kirjoitti:
Onko olemassa vielä noinkin tyhmiä miehiä ja naisia, että toinen pakottaa ja toinen katsoo vierestä.
Itse olen samanlaisessa tilanteessa, enkä edes pienenä heitä(2 lasta)mukaani pakottanut. Tiedän myös,että mieheni olisi puuttunutkin asiaan, jos olisin niin tehnyt. Useimmiten he itse halusivat lähteä, ja sanoivat niin isälleenkin. Pikkuisena oli selvää, että otan heidät mukaan, jos isä ei ole kotona koska ei heitä voinut yksin jättää. Tällä hetkellä toinen on mukana, toinen ei ja se on heidän asiansa. Tuntuu vain pahalta kun mollataan yksien typerien käytöksen vuoksi kaikki.Meillä kunnioitetaan isää varmasti hyvin paljon, ja itse kunnioitan ja rakastan miestäni enemmän kuin ketään toista ihmistä.
Piiskaa ei meillä annettu uskon asioiden vuoksi, autojen kivittämisestä kylläkin ripsastiin pyllylle. Lasten hiljaa istuminen onnistuu hyvin kun ottaa kynän ja paperia, niin saavat piirrellä.
Kehottaisin että tutustuisitte tavallisiin, ei ongelma perheisiin , sillä niitäkin meissä riittää.Kun sanotaan, "joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee" pitää hyvin paikkansa ja kutinsa, mikä on nähtävissä monissa niin sanotuissa vapaan kasvatuksen lapsissa.
-Kuri ei tarkoita lyömistä, vaan turvallisuutta tuovia sääntöjä ja rajoja lapsille ja niistä rajoistahan vastaa vanhemmat.
Joskus on pikku pakko pysäyttää kuriton lapsi vähän tiukemminkin ottein, jotta hän pysyy lain asettamien rajojen sisäpuolelle.(tässä tarkoitan juuri suomen lakia) . En silti hyväksy väkivaltaa tai sitä, että aina on piiska viuhumassa, en lasten, enkä aikuisten kesken. En myöskään hyväksy henkistä väkivaltaa enkä minkäänlaista pelottelua. Rajansa kuitenkin jokaisen pitää oppia tietämään. - putkinäkö
JT-äiti kirjoitti:
Kun sanotaan, "joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee" pitää hyvin paikkansa ja kutinsa, mikä on nähtävissä monissa niin sanotuissa vapaan kasvatuksen lapsissa.
-Kuri ei tarkoita lyömistä, vaan turvallisuutta tuovia sääntöjä ja rajoja lapsille ja niistä rajoistahan vastaa vanhemmat.
Joskus on pikku pakko pysäyttää kuriton lapsi vähän tiukemminkin ottein, jotta hän pysyy lain asettamien rajojen sisäpuolelle.(tässä tarkoitan juuri suomen lakia) . En silti hyväksy väkivaltaa tai sitä, että aina on piiska viuhumassa, en lasten, enkä aikuisten kesken. En myöskään hyväksy henkistä väkivaltaa enkä minkäänlaista pelottelua. Rajansa kuitenkin jokaisen pitää oppia tietämään.Järkeviä ajatuksia kirjoitat. Ihan hyvä kuulla että kahden kultturin kodissakin pärjätään mukavasti. Toisen puolison kunnioittamisestahan se lähtee, ja mitä isot edellä sitä pienet perässä.
- k3r3tti
Hieno juttu, kun laitoit viestiä postiin.Mun muksu n,13 v laitto jarrun päälle kokoushomiin ja piti päänsä.(joku vuos sitte)"Minä itse älysin vasta myöhemmin.Tota kersaa rakastan niinkuin isä voi lasta rakastaa, mutta se ihmetyttää, miten hän pystyi tekemään ratkaisun vaikka lapsesta asti ollu JT järjestössä mukana.
Viisitoista vuotta täyttänyt lapsi voi kuitenkin huoltajien kirjallisella suostumuksella itse liittyä uskonnolliseen yhdyskuntaan tai erota siitä.
Tuosta ei luultavasti olisi yhteistä suostumusta.
Itse olen saanut kokea tuon "rakkaudellisen kasvatuksen" kurittamisineen. En todellakaan tiedä onko sillä ollut merkitystä siihen mitä minusta on tullut vai ei.
Mutta sen muistan selvästi, että kun rangaistuksena oli pienehkö selkäsauna niin jätin joskus "väärän teon" tekemättä sen kurinpidon pelosta, en sen tähden että olisin oletetun pahan tekemisen olleen väärää.
Sen johdosta en itse todennäköisesti tule koskaan käyttämään minkäänlaista väkivallan muotoa kasvatusperiaatteenani, vaan yritän opettaa mikä on oikein ja mikä väärin. Sekä perustella ne.- on yleistä
pahoin pitely on seuraus jos pieni lapsi hermostuu tapaamisissa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa912675En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101724
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly201599Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681427- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201029