Onko se ymmärretty oikein. Mielestäni tuskin. Erotetut/eronneet jätetään heitteille. Missä on se kadonneen lampaan etsintä. Onko se jossaian vierailla ovilla?
Hedelmistään puu
22
1261
Vastaukset
- 1212121
Myös eronneiden/erotettujen. Jotenkin olen tältä palstalta saanut sellaisen kuvan, että he ovat mielestään onnellisia päästyään eroon JT:a.
Myöskin olen ymmärtänyt, että kaikki jotka tosissaan haluavat, pääsevät kyllä takaisin. Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.
Kun kymmenisen vuotta sitten erosin kirkosta, ei kukaan ole sieltäpäin yhteyttä ottanut. Evlut kirkko se vasta eronneensa heitteille jättääkin.- hyvä
näkemys, heh.
>>Myöskin olen ymmärtänyt, että kaikki jotka tosissaan haluavat, pääsevät kyllä takaisin. Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.
>>
Mistä lie johtunee, mutta ei meillä ole ketään käynyt. Erosin kaksi ja puoli vuotta sitten ja naapurissa asuu vanhin, joka kuului erottamiskomiteaani. Ei sillä, ihan hyvä vain että eivät vaivaa itseään turhaan.- Tömpsis
No mutta kerran vuodessa käyvät ja ovat n.20 min vanhimmat...ja eivät puhu juuri mitään uutta...muutenki se rakkaus on kaukana heistä.Kuka viittii ees erotettuna lähteä nöyristeleen ihmisille valtakunnansalille???Kyllä se riittää jos katuu Jumalan eessä.Miksi pokkuroida ihmisille????No mutta haloo!!!!!
- 1212121
Tömpsis kirjoitti:
No mutta kerran vuodessa käyvät ja ovat n.20 min vanhimmat...ja eivät puhu juuri mitään uutta...muutenki se rakkaus on kaukana heistä.Kuka viittii ees erotettuna lähteä nöyristeleen ihmisille valtakunnansalille???Kyllä se riittää jos katuu Jumalan eessä.Miksi pokkuroida ihmisille????No mutta haloo!!!!!
Kuten Tiukun ja Tömäyksen kommentit osoittavat, eronneet/erotetut eivät edes kaipaa yhteyden pitoa. Miksi siis natista asiasta? Tarkoittaako se, että ainoa rakkauden osoitus olisi, jos kaikki JT:t ryhtyisivät toimimaan heidän ajatustensa mukaisesti? Missä on uskonnon vapaus?
Jos Tömpsis tosiaankin tunnet, että salilla vain nöyristelist ihmisille, et todellakaan ole asioista perillä... - Tömpsis
1212121 kirjoitti:
Kuten Tiukun ja Tömäyksen kommentit osoittavat, eronneet/erotetut eivät edes kaipaa yhteyden pitoa. Miksi siis natista asiasta? Tarkoittaako se, että ainoa rakkauden osoitus olisi, jos kaikki JT:t ryhtyisivät toimimaan heidän ajatustensa mukaisesti? Missä on uskonnon vapaus?
Jos Tömpsis tosiaankin tunnet, että salilla vain nöyristelist ihmisille, et todellakaan ole asioista perillä...Turhankin hyvin olen asioista perillä!!!!!Ihmisten sääntöjä kaikki tuollaset typeryydet.Jumala on rakastavainen ja antaa synnit anteeksi.Ei se enää tuskaa lisää.Ihmiset haluavat olla nuin tyhmiä. Nauttivat että saavat olla julmia erotetuille.Ei Jehova ole sellainen Jumala....Sinä myös yks tomppeli jolla on verhot silmillä=))))
- jeejee
>>Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.
Mikä on "välillä"? Onko se sama kuin harmagedonin "pian"?
Tässä kuussa tulee 10 vuotta kun erosin ja tyytyväisenä täytyy todeta ettei ole turhaan käyty vaivaamassa kertaakaan. - piiri pieni
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Myöskin olen ymmärtänyt, että kaikki jotka tosissaan haluavat, pääsevät kyllä takaisin. Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.
>>
Mistä lie johtunee, mutta ei meillä ole ketään käynyt. Erosin kaksi ja puoli vuotta sitten ja naapurissa asuu vanhin, joka kuului erottamiskomiteaani. Ei sillä, ihan hyvä vain että eivät vaivaa itseään turhaan.asut senverran pienellä paikkakunnalla että on tiedossa mitä mieltä oot, ilman että sitä kysytään?
piiri pieni kirjoitti:
asut senverran pienellä paikkakunnalla että on tiedossa mitä mieltä oot, ilman että sitä kysytään?
Tai sitten ehkäpä ei.
Sinähän sen kyllä tiedätkin?- tai näin
t-i-u-k-u kirjoitti:
Tai sitten ehkäpä ei.
Sinähän sen kyllä tiedätkin?kyssärini (irc-galleriasta) poistettiin kyllä ilman vastausta =)
tai näin kirjoitti:
kyssärini (irc-galleriasta) poistettiin kyllä ilman vastausta =)
Mutta annoin vastauksen olla vain hetken aikaa eetterissä. Ajattelin, että olisit kerennyt sen siitä lukea. Edelleenkin olen sitä mieltä, että sen kaltaiset mahdollisesti paljastavat asiat voidaan kysyä mielekkäämmin sähköpostin kautta.
- Äiti 1
Heitteille on myös jätetty ne sadat jopa tuhannet lapset, joita jt-pedofiilit ovat käyttäneet hyväkseen seksuaalisesti.
- todistajien
taholta vaiettu.
Tärkeämpää on ollut pitää valheellisesti seura puhtaana.
Ajatelkaa, pahoinpideltyjen lasten kustannuksella. - että.
todistajien kirjoitti:
taholta vaiettu.
Tärkeämpää on ollut pitää valheellisesti seura puhtaana.
Ajatelkaa, pahoinpideltyjen lasten kustannuksella.Rehellisyys maan perii sanotaan.
Salailemalla ja pedofiileja hyysäämällä todistajat kusivat omaan pesään, maine ja rehellisyys menivät Vt seuralta molemmat kun asia tuli julkisuuteen lukuisten televisio-ohjelmien välityksellä.Toivottavasti oppivat asioista jotain. - SINOPERI
että. kirjoitti:
Rehellisyys maan perii sanotaan.
Salailemalla ja pedofiileja hyysäämällä todistajat kusivat omaan pesään, maine ja rehellisyys menivät Vt seuralta molemmat kun asia tuli julkisuuteen lukuisten televisio-ohjelmien välityksellä.Toivottavasti oppivat asioista jotain.Åjatelkaa mitä olette jälkeenne jättäneet
uskonnon varjolla olette tehneet
lopettakaa heti jt tää harhaoppi - Uskomaton tyyppi
SINOPERI kirjoitti:
Åjatelkaa mitä olette jälkeenne jättäneet
uskonnon varjolla olette tehneet
lopettakaa heti jt tää harhaoppiAika jännää. Tuosta asiasta juttelin eilen tyttö-ystäväni kanssa. Hän oli katkera koska hänen hyväksikäyttöään ei oikein otettu vakavasti uskonnossaan.
Hän itse sai jonkinlaisia lahkon sisäisiä rangaistuksia ja huonon maineen. hän oli silloin 13v. Ukko joka käytti häntä hyväkseen on uskonlahkon jäsen vieläkin. Juttu on vanha koska olemme jo 30v molemmat. Jotenkin vaan tuntui oudolta että raiskattua rangaistaan eikä poliisille saanut kertoa mitään. - Äiti myös
Pedofiileja on pilvin pimein myös ev.lut. ym. uskonnoissa, sekä uskontoihin kuulumattomissa. Mielestäni ihmiset ovat yksilöitä kaikissa uskonnoissa. Kaikille pedofiileille uskonnoista riippumatta kuuluu kova rangaistus, vaikka häpeäpuuhun torille ihmisten töllisteltäviksi.
- jehovan todistajat
Äiti myös kirjoitti:
Pedofiileja on pilvin pimein myös ev.lut. ym. uskonnoissa, sekä uskontoihin kuulumattomissa. Mielestäni ihmiset ovat yksilöitä kaikissa uskonnoissa. Kaikille pedofiileille uskonnoista riippumatta kuuluu kova rangaistus, vaikka häpeäpuuhun torille ihmisten töllisteltäviksi.
rankaisevat jos pedofiilejä ilmestyy heidän keskelleen.
Todistajat salaavat ja vaikenevat asian ja jättävät uhrit yksin.
Sehän siinä niin häpeällistä onkin.
Pedofiilejä on kaikkialla mutta todistajien joukossa he piiloutuvat ikäänkuin paratiisiin jossa heitä suvaitaan ja suojellaan.
Mitä sanot siihen asiaan? - Läheltä seurannut
jehovan todistajat kirjoitti:
rankaisevat jos pedofiilejä ilmestyy heidän keskelleen.
Todistajat salaavat ja vaikenevat asian ja jättävät uhrit yksin.
Sehän siinä niin häpeällistä onkin.
Pedofiilejä on kaikkialla mutta todistajien joukossa he piiloutuvat ikäänkuin paratiisiin jossa heitä suvaitaan ja suojellaan.
Mitä sanot siihen asiaan?Kyllä Suomessa rankaistaan myös Jehovan todistajia, mikäli joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta ja myös Jehovan todistajien seurakunnasta erotetaan, mikäli tulee ilmi tällainen juttu. Tietysti voi olla joitain yksittäisiä tapauksia, jossa joitain epäselvyyksiä, koska kaikissa uskonnoissa kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, mutta Jehovan todistajien sääntöihin kyllä kuuluu, että täytyy erottaa, jos tällainen tapaus ilmenee, mutta en ole kyllä kuullut, että ev.lut.seurakunnasta erotettaisiin, jos joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta, tai vaikka murhaa jonkun.
- Tietäväinen taneli
Läheltä seurannut kirjoitti:
Kyllä Suomessa rankaistaan myös Jehovan todistajia, mikäli joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta ja myös Jehovan todistajien seurakunnasta erotetaan, mikäli tulee ilmi tällainen juttu. Tietysti voi olla joitain yksittäisiä tapauksia, jossa joitain epäselvyyksiä, koska kaikissa uskonnoissa kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, mutta Jehovan todistajien sääntöihin kyllä kuuluu, että täytyy erottaa, jos tällainen tapaus ilmenee, mutta en ole kyllä kuullut, että ev.lut.seurakunnasta erotettaisiin, jos joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta, tai vaikka murhaa jonkun.
Onko kukaan kuullut kenenkään jehovan todistajan joutuneen oikeuteen lapsiin sekaantumisen vuoksi?
Minä en ole koskaan kuullut, vaikka olen ollut yli 20v jt.
Mitä se todistaa? Joko sen että pedofiliaa ei esiinny ollenkaan seurakunnissa, tai sen että pedofiilejä suojellaan maalliselta oikeudelta. - Äiti 1
Tietäväinen taneli kirjoitti:
Onko kukaan kuullut kenenkään jehovan todistajan joutuneen oikeuteen lapsiin sekaantumisen vuoksi?
Minä en ole koskaan kuullut, vaikka olen ollut yli 20v jt.
Mitä se todistaa? Joko sen että pedofiliaa ei esiinny ollenkaan seurakunnissa, tai sen että pedofiilejä suojellaan maalliselta oikeudelta.JT:t salailevat pedofiilitapauksia keskuudessaan ja käsittääkseni tarvitaan 2 todistajaa, jotka ovat nähneet tapahtuneen lapsen raiskauksen ennenkuin seurakunta tekee mitään. Poliisille he eivät taida ilmoittaa asiasta mitään.
- timotei
on ainakin pienestä seurakunnasta erotetun/eronneen ja hänen perheensä elämä. Jos ei suku kuulu Jt-seurakuntaan, on varmasti helpompi erota, mutta jos perhe ja ystäväpiiri on Jt:ia, asia on vaikeampi.
Tällöin kärsivät kaikki ja monesti joutuvat elämään kaksinaamaista elämää ja silloin psyyke on lujalla. Jos äidin on vaikea hylätä juuri ja juuri murrosiän ylittänyt lapsensa ja lapsi ei saa olla tekemisissä sisarustensa kanssa, voi momelle olla kova paikka.
Aikuistuttuaanhan vasta aletaan ajatella itse ja muodostetaan oma elämä, mutta kyllä siinä pitäisi säilyä suhde lämpimänä omaan perheeseen.
Täällä on väitetty, että ei tarvitse hylätä, mutta totuus on toinen ainakin periferiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959