Tavoitteita?

Vieläkö tämän ikäluokan ihmisillä on omaan elämään liittyviä tavoitteita ja millaisiin asioihin ne mahtavat liittyä?

Mitä sinä aiot/haluaisit vielä tehdä tai saavuttaa omassa elämässäsi?

10

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehen mieli

Klopit takanani Karting-radoilla mahdollisimman pitkään.

• rosalii

hmm,,,

varmaankin on jonkinlaisia tavoitteita
      niitä ei ehkä edes tavoitteeksi huomaa

ehkä ne ovat sellaisia maanläheisempiä, kuin nuorempana
      enemmän toteutumis kelpoisia ?

jos säilyttäisi uteliaan mielen ja löytäisi jostain kipinää
      yrittäisi olla kaavoihin kangistumatta
      ja fyysisestikin pitäisi pysyä norjana

• T_A_N_E

Yrittännyt määrätietoisesti hinata nenää pinnan yläpuolelle ja hakea sitä mitä valoksi sanotaan elämääni.Olen myös päättännyt,että en pidä hirveetä kiirettä, vaan etenen päivä kerrallaan,josko se sieltä löytyisi se ilo ja ihanuus minullekkin vielä:=))

• kerran reissullansa...

• T_A_N_E
        sitroen kirjoitti:

kerran reissullansa...

Edes ihan hiukan vaan:=))

• Pirrejuutas

ostan moottoripyörän.

• kova mimmi olet:))

mutta paljon parempi se on kun rollaatori.
        Onnea hankinnallesi, nauti sitten oikein koko rahan edestä:-DD
        Voih tuli mieleen kesä ja tuuli ja moottoripyörät.
        Ihanaa Pirrejuutas!

• Pirrejuutas
        kova mimmi olet:)) kirjoitti:

mutta paljon parempi se on kun rollaatori.
        Onnea hankinnallesi, nauti sitten oikein koko rahan edestä:-DD
        Voih tuli mieleen kesä ja tuuli ja moottoripyörät.
        Ihanaa Pirrejuutas!

....

Katsoin tänäaamuna telkusta ohjelman, joka kertoi naisten moottoripyörä harrastuksesta ja siinä joku heitti, että perustetaan naisten oma ämsee..mie perustan sitten mummojen oman ämseen MMC..:)

• Pirrejuutas

ymmärrän, että sinä tarkoitat jotain muuta kysymykselläsi, mitä minä vastauksellani..:)

Mutku..ei tuuuuuuuuu muuta tavoitetta mieleen..:/

• Lotta55

Olen itsekin miettinyt tuota samaa - nimittäin tavoitteitani tulevaisuudelle. Kyllä niitä on, mutta ne ovat luonteeltaan erilaiset kuin mitä nuorena olivat. En enää halua saavuttaa jotain tulemalla joksikin. Haluan pikemminkin säilyttää kiinnostuksen elämää ja kaikenlaisia asioita kohtaan, säilyttää terveyteni ja hyvän kuntoni, säilyttää kohtalaisen hyvän elintasoni. Koen, että eläkkeelle pääsy ja ikääntyminen ainakin omalla kohdallani uhkaa juuri niitä tavoitteitani. Toivon, että jaksan taistella sairautta vastaan, arjen pitkästymistä vastaan, yksinäisyyttä vastaan, masennusta vastaan, laiskuutta vastaan. Toivon, että yhä jaksan olla utelias ja innostunut ihmisistä, kulttuurista, taiteesta, musiikista, luonnosta, eläimistä, kädentaidoista, liikunnasta. Toivon myös, että yhä jaksaisin ottaa vastaan ja oppia uusia asioita.

Jos sitten vielä pystyisin olemaan jotenkin iloksi ja hyödyksi muillekin, niin se tuntuisi erittäin hyvältä.

Kiireettömyyttä ottaisin tavoitteeksi - kun pääsen irti työelämästä, niin haluan olla oman elmäni herra nimenomaan siinä: Elämäni täytyy toimia rauhallisesti, ilman kiirettä.

En myöskään suostu putoamaan katkeruuden ja kyynisyyden vaaralliseen ansaan. En tule suremaan loppuun saakka sitä, että elämäni ei toteutunut niin, kuin olisin toivonnut. Enkä sitä, että "en saanut" niitä mahdollisuuksia tai elämyksiä, mitä olisin halunnut. Haluan olla kiitollinen siitä, mitä kaikkea olen saanut kokea. Se on tehnyt minusta sen, minkä olen. Toivon itselleni tulevaisuudessakin kasvattavia, kehittäviä kokemuksia. Se on paljon itsestä kiinni, miten elämän myrskyt loppujen lopuksi jättää jälkensä. Uskon, että kaikesta voi syntyä uutta - ihminen itse valitsee, onko se sitten hyvää vai huonoa kehitystä.

Uskon, että jokainen ihminen on itse vastuussa omasta onnestaan ja elämästään, ja se asia jatkuu vaikka ikää tulisi kuinka paljon. Jos onni tulee ihmisen sisältä eikä ulkopuolelta, niin ihminen itse on "oman onnensa seppä". Jos luottaa siihen, että se tulee ulkopuolelta, muilta ihmisiltä, tapahtumilta, niin tulee usein pettymyksiä.

Pienistä, herkistä asioista se onni koostuu, sen tiedän. Ja pitää kehittää taitoa huomata, havaita ne pienet, arkiset, hyvät asiat. Siihen tarvitaan kiireettömyyttä.

Kaikki "suuret" suunnitelmat ja unelmat, joihin tarvitaan paljon rahaa on heitetty romukoppaan. Ne eivät ole minua varten. Mutta tiedän, että suuria elämyksiä syntyy hyvin pienistäkin asioista, jotka eivät maksa mitään. Se on vain omasta asenteesta kiinni. Pitää kehittää omaa herkkyyttä nähdä, kokea, ottaa vastaan...

Lyhyesti sanottuna: tavoitteenani on elää suhteellisen onnellisena vielä pitkään ja samalla pyrkiä olemaan muillekin iloksi ja hyödyksi kun voin. Niin kauan kun pystyn olemaan kiinnostunut ja utelias elämälle ja terveys on suht. hyvä, olen onnellinen. Muutama hyvä ystävä on myös tärkeää. Mutta kiirettä en ota mukaan eläkepäiviini.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe