Mistä sinun onnesi löytyy?
Mistä onni löytyy?
9
1080
Vastaukset
- omasta mielestäsi?
Olet utelias ihminen vai!
- renata1
Olen itsekin pohtinut mikä tekee onnelliseksi minut itseni, tai perheeni, ystäväni ja tuttavani, joiden onnesta en paljoa tiedäkään, sillä monet pitävät onnellisuudesta puhumista vaikeana aiheena. Se kuitataan usein, että ollaan onnellisia kun on terveyttä, työ ja perhe jne.
Tekeehän perusturvallisuus ihmisen onnelliseksi,mutta luulen, että vasta sitten kun on ajateltu jotain vastakohtatapausta. Suuressa taludellisessa ahdingossa eläviä, vakavasti sairaita, tai sodan keskellä eläviä ihmisiä - kansakuntia.
Monille ei saata tulla mieleen, että köyhä, sairas ja yksinäinenkin ihminen voi olla onnellinen, sillä mielestäni onnellisuus on ihmisen omien korvien välissä useimmiten.
Kadehdittavan onnellisena pidän ihmisiä joilla on mielenrauha, olkoon sen lähtökohta mikä hyvänsä, vaikka jooga, kristinusko, tai mikä tahansa asia joka tuo henkistä hyvinvointia.
Raha vain rauhoittaa, mutta ei tuo onnea.
Olen nähnyt aika läheltä ihmisiä jotka ovat lähes kaikkeen tyytymättömiä,vaikka ulkoisesta hyvinvoinnista ei puutu mitään. On luxustalo, kaliita autoja ja matkoja ynms, mutta jo kasvojen ilme ja puhetapa kielii tyhjyydestä ja halusta löytää se selittämätön vaikea onni elämään. - rikkaiden
renata1 kirjoitti:
Olen itsekin pohtinut mikä tekee onnelliseksi minut itseni, tai perheeni, ystäväni ja tuttavani, joiden onnesta en paljoa tiedäkään, sillä monet pitävät onnellisuudesta puhumista vaikeana aiheena. Se kuitataan usein, että ollaan onnellisia kun on terveyttä, työ ja perhe jne.
Tekeehän perusturvallisuus ihmisen onnelliseksi,mutta luulen, että vasta sitten kun on ajateltu jotain vastakohtatapausta. Suuressa taludellisessa ahdingossa eläviä, vakavasti sairaita, tai sodan keskellä eläviä ihmisiä - kansakuntia.
Monille ei saata tulla mieleen, että köyhä, sairas ja yksinäinenkin ihminen voi olla onnellinen, sillä mielestäni onnellisuus on ihmisen omien korvien välissä useimmiten.
Kadehdittavan onnellisena pidän ihmisiä joilla on mielenrauha, olkoon sen lähtökohta mikä hyvänsä, vaikka jooga, kristinusko, tai mikä tahansa asia joka tuo henkistä hyvinvointia.
Raha vain rauhoittaa, mutta ei tuo onnea.
Olen nähnyt aika läheltä ihmisiä jotka ovat lähes kaikkeen tyytymättömiä,vaikka ulkoisesta hyvinvoinnista ei puutu mitään. On luxustalo, kaliita autoja ja matkoja ynms, mutta jo kasvojen ilme ja puhetapa kielii tyhjyydestä ja halusta löytää se selittämätön vaikea onni elämään.onnettomasta olosta kertoa! Eiköhän tuo tyytymätön rikas olisi vielä tyytymättömämpi ilman taloaan ja autoaan joten se siitä köyhien lohduttamisesta.
Yksinäinen sairas köyhä voi tietysti teoriassa olla onnellinen, epäilen kuitenkin suuresti. Kyllä rahalla saisi lisäonnea ihan varmasti. Toivon kuolevanikin vielä uteliaana elämää ja ihmisiä kohtaan.;)
Poimin onnenpipanoita pienistä iloista, elämästä, luonnosta, lähimmäisiltä.- renata1
rikkaiden kirjoitti:
onnettomasta olosta kertoa! Eiköhän tuo tyytymätön rikas olisi vielä tyytymättömämpi ilman taloaan ja autoaan joten se siitä köyhien lohduttamisesta.
Yksinäinen sairas köyhä voi tietysti teoriassa olla onnellinen, epäilen kuitenkin suuresti. Kyllä rahalla saisi lisäonnea ihan varmasti.Keskustelin kerran erään varakkaan rouvan kanssa, joka oli sairastunut rintasyöpään ja hänelle oli joku "loduttaja" sanonut, että rahalla ei saa terveyttä, johon syöpään sairastunut oli vastannut, että on kuitenkin mukavampi olla rikas sairas kuin köyhä saitas.
Niin varmaan.
Sydänsurujaankin on miellyttävämpi itkeä Mersussa kuin Ladassa, vai onkohan yhtä kipevää tekevää kummassakin.
- Tyttö52
omalla kohdallani terveys, perhe ja hyvät ihmissuhteet (yksikin hyvä ystävä riittää mainiosti), työ ja siitä koituva ilo, muiden auttaminen ja positiivinen palaute, mielekäs tekeminen ja mielenrauha. Psykofyysissosiaalinen kokonaisuus. Usein kuitenkin aivan pienet konkreettiset asiat tekevät onnelliseksi.
- ei sitä tarvitse sen kauemp...
Onni on niin pieniä asioita että niitä ei aina edes huomaa, ja odotetaan vain sitä suurta onnenpotkua. Mutta sellaista ei olekaan.
Kun ihmiset käsittäsivät että onni on jokaisella valmiina, ei se tarvitse kuin hakea esiin ja katsella ympärilleen ja nähdä kauneus ja unohtaa rumuus. Rumuudella tarkoitan kaikkea pahaa jota ympärillämme tapahtuu.
Me ei voida tehdä paljoakaan maailman pahuudelle, ihan jokaisen omalla kohdallaan pitäisi löytää oma onni, niin silloin se lähipiirikin löytäis onnensa helpommin.
Uskokaa tai älkää niin onnellisuus tarttuu.
Valitettavasti myös ilkeys ja paha olo tarttuu.
Itselleni onni on perhe, sisarukset, ihanat ystävät, uskolliset eläinystäväni, auringonnousu, lapsen nauru, kaunis kukka tai perhonen, sininen järven pinta, syksyn myrskyt, talven kauneus, kevään pidentyvät päivät ja kesän lämpö ja ihanat vesisateet, iloinen koko perheen illallinen terassilla grilliruokien ja salaattien kera, ja nauru..se on tärkein!!
Noita pieniä juttuja on tuhatmäärin, en haaveile lottovoitosta, palatsista enkä palvelijoista.
En kadehdi toisten onnea, päinvastoin oma onneni lisääntyy, kun huomaan että toisellekin menee hyvin.
Olenko siis onnellinen ihminen? kyllä sanon että taatusti olen:) - seppo
..korvien välistä.
- löytyy
hedelmänallekarkeista ja saippuaooperasta!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124