Kohtelu erotettuja kohtaan, todella.

On jokseenkin huvittavaa lukea tälläkin palstalla aktiivitodistajiin oletettavasti lukeutuvien ihmisten todistelua siitä, kuinka erotettuja kohdellaan heidän mielestä jotenkin oikeutetusti ja ihmisarvoja kunnioittaen. Sen lisäksi että itse tiedotuspäällikkö on julkisesti todennut tuon karttamisen koskevan ainoastaan luopioksi osoittautuvia kohtaan. Paljonpa omasta opistaan tiesi.

Sen lisäksi vähätteleviä kirjoituksia on esiintynyt (ja tulee esiintymään) eronneiden kokemuksista todistajana ollessaan aina eroon asti. Henkilöt, jotka eivät ole hetkeäkään välttämättä kokeneet erotettuna olon "suurenmoista" (koskien äärimmäisyyksiin menevää karttelua) tunnetta, rientävät kirjoituksillaan rakkauden uljaalla keppihevosella lyöden kokemuksistaan raunioina olevia ihmisiä vähättelevillä ja piinaavilla lauseillaan. "Ei noin voi käydä", "Ei seura tuollaista ole käskenyt tekemään", "pötypuhetta, kaikki tyynni"- tyylisiä mielipiteitä on lausuttu sinisin silmin ja "todellisen tietoisina" asioista.

Mutta kuten Valtakunnan palveluksemme loppulauseikseen herran vuonna 2002 lausuu:

"Kuultuaan erään puheen kierroskonventissa muuan veli ja hänen lihallinen sisarensa tajusivat, että heidän olisi oikaistava suhtautumistaan äitiinsä, joka asui muualla ja oli ollut erotettuna kuusi vuotta. Heti konventin jälkeen tuo mies soitti äidilleen, ja vakuuteltuaan hänelle, että he rakastivat häntä, hän selitti etteivät he enää voisi jutella hänen kanssaan, elleivät tärkeät perheasiat sitä välttämättä vaatisi. Pian tämän jälkeen äiti alkoi käydä kokouksissa ja myöhemmin hänet otettiin takaisin. Myös hänen ei-uskova alkoi tutkia ja meni aikanaan kasteelle."

Rakkaudellisuus?

Silkkaa kiristystä.

5

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku_Meilo

Läpinäkyvintä tuo vähättely on silloin kun oma suhtautuminen asiaan otetaan mittapuuksi. Virallinen näkemys on selvä. Tosin karttaminen lienee laajimmin rikottu Vartiotorniseuran erotusperustainen sääntö.

Tuo vähättely tulee myös esille vuoden 1975 todellisen olemuksen suhteen. Muutama päivä sitten sain puhelun nuoruusseurakunnasta tuntemaltani henkilöltä, jonka kanssa en ollut keskustellut 40 vuoteen. Eräs asia, joka häntä vihoittaa on forumeilla näkyvä vuoden 1975 tapahtumien kuuluisa vierittäminen "eräiden" tai "joidenkin harteille" tai julistajien yli-innokkuudeksi.

• >>Eräs asia, joka häntä vihoittaa on forumeilla näkyvä vuoden 1975 tapahtumien kuuluisa vierittäminen "eräiden" tai "joidenkin harteille" tai julistajien yli-innokkuudeksi.
        >>

Tuota olen ennenkin nauranut itsekseni, että julistajathan ne nuo vartiotornin sisällön ja kirjoitukset laativat.

Totta kai!

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Eräs asia, joka häntä vihoittaa on forumeilla näkyvä vuoden 1975 tapahtumien kuuluisa vierittäminen "eräiden" tai "joidenkin harteille" tai julistajien yli-innokkuudeksi.
        >>

Tuota olen ennenkin nauranut itsekseni, että julistajathan ne nuo vartiotornin sisällön ja kirjoitukset laativat.

Totta kai!

"Lukijoiden kysymyksiä"-palstan nimi viitannee siihen, että myös oppimuutoksia sitä kautta vuodattavat lukevat Vartiotorni-lehteä?

• että yhtään varsinaista vastalausetta ei ole ilmentynyt...

Tai tarkemmin ajateltuna ei se nyt niin ihmeellistä olekaan.

• k3r3tti

JT järjestö ei tajua tai ei halua ymmärtää, että se rakkaus mistä he puhuvat ei näy normaali srk elämässä.He luulevat kun menevät seurakuntiin ja saavat STARA, HUIPPUARTISTI, SOLISTI kohtelun että se olis sitä paljon puhuttua rakkautta.Srk henkilökemioiden takia tehdään jo jakoa sen mukaan miten oot messissä. Vaivainen tervehdys tai ei ollenkaan"veljelle"rakkaudellla?Kuinka he voivat arvostaa erotettuja kun ei edes omiaan.
      LÄHTEKÄÄ POIS!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe