"Väsyin kokouksiin ja hengelliseen ruokaan.Jouduin todistajien vaikutukselle alttiiksi kymmenvuotiaana ja kävin kasteella 18-vuotiaana.Kasteeni jälkeen laitoin 20 vuoden ajan sydämeeni ja sieluuni Vartiotornin uskontoa.Uskoin todella siihen ja kyselin hyvin vähän.Olin tienraivaaja, avustava palvelija, raamatuntutkistelun johtaja (siten komitean jäsen), vanhin (esivalvoja).En tunne ketään muuta,joka olisi uskonut sen olevan totuus enemmän kuin minä.Hitaasti silti ikävystyneisyys kokouksia kohtaan alkoi tulla esille.Lopulta lähes kaikista kokouksista tuli tylsiä.Hengellinen ruoka muuttui kylmiksi tähteiksi.Teeskentelin olevani sairas voidakseni jäädä kotiin.Katselin kokouksista poissa ollessani hieman televisiota ja sain enemmän hengellistä ruokaa joistakin opetusohjelmista kuin mitä sain "Jehovan pöydästä"."
Kappas
Olipa naulan kantaan nuo sanat.Poimin tuon kokemuksen jt-tuki sivulta.Vaikka jotkin yksityiskohdat eivät ole suoraan omasta elämästäni ,niin pääpiirteet kylläkin.
Nuo sanat voisivat olla omiani.Itsekin olen antanut Vartiotornille elämäni.Kun nuoruuden into on ohi ja sen kirkasotsaisuus sekä naivius , niin on aika ajatella omilla aivoilla.
Kokoukset...Ainoa virkistävä asia niissä on enää jutella mukavien ja hauskojen ihmisten kanssa(niitä todellakin on järjestössä) mutta itse opetus..
1.Itsestäänselvyyksien toistamista
2.Vartiotornin teologiaa(paskanjauhamista)
3.Puheita siitä miten tulla paremmiksi lehden myyjiksi
4.Täysin epäpätevien tyyppien puheiden kuuntelemista
5.Hengellisesti kuollut ilmapiiri
No,joku voi älähtää tuosta listasta,mutta kantaani en muuta.
Vääntäytyminen salilla on aina yhtä tuskaa,mutta pakko kai se on.Toisaalta,mitä helvetin väliä sillä on mihin sitä kuuluu? Eriasia on uskooko siihen.
Kokoukset
36
3088
Vastaukset
- ihan
onnetonta teeskentelyä joka ryhmässä.
Salikin ihan huonossa kunnossa kun aina on Mkylän Huolto pihalla, tai joku LVI-asennus.
Ilmapiiri vaikuttaa pilaantuneelta, kun astuu ovesta sisälle.- AliBaba
Tarkentaisitko hieman!!!
- Tarkennus
AliBaba kirjoitti:
Tarkentaisitko hieman!!!
Tarkennan
Kokoukset on edelleen perseestä - o n
hajaanusta seurakunnassa, ei ihme että sen huomaa hitaanpikin.
- AliBaba
Tarkennus kirjoitti:
Tarkennan
Kokoukset on edelleen perseestäTuota espoo-läntis juttua!
- 64654655248
Nonnii. Paljastuit surkeaksi provonvääntäjksi.
>3.Puheita siitä miten tulla paremmiksi lehden myyjiksi<
Kaikki vähänkään asioista perillä pelvat tietävät sen tuosta lauseesta. Minäkin, vaikka en ole JT...- idiootti
älä siinä selittele typerys mitään,käy 20 vuotta valtakunnan salilla niin tuu puhumaan sen jälkeen
- Markku_Meilo
>>Kaikki vähänkään asioista perillä pelvat tietävät sen tuosta lauseesta.
Niin tietävät, mutta sinä et näytä tietävän. Kullä lehtien ja muun kirjallisen materiaalin levitysstrategia on merkittävässä osassa. Seurasin sitä jo yli 50 vuotta sitten, eikä se ole käytännössä siitä muuttunut. - 64654jne
idiootti kirjoitti:
älä siinä selittele typerys mitään,käy 20 vuotta valtakunnan salilla niin tuu puhumaan sen jälkeen
Sattuiko?
Käyty on jo yli 10 v. (silti ei vielä kasteella, mutta pikapuoliin kuitenkin).
Mutta selitäpä sinä, tai ainakin vastaa nimim. Mennä:n kysymykseen...
Ihmetyttää vain, miksi olen typerys ja idiootti, jos huomaan valheellisuutesi. Taisit pettyä. - 64654...
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Kaikki vähänkään asioista perillä pelvat tietävät sen tuosta lauseesta.
Niin tietävät, mutta sinä et näytä tietävän. Kullä lehtien ja muun kirjallisen materiaalin levitysstrategia on merkittävässä osassa. Seurasin sitä jo yli 50 vuotta sitten, eikä se ole käytännössä siitä muuttunut.Juu juu. Mutta ei myyminen. Se on ollut tämän palstan huuhaiden juttuja, jolla on yritetty saada aikaan JT toiminnasta liiketoiminnallinen mielikuva asioista perillä olemattomille.
Jos haluatte puhua levittämisestä, miksi käyttää sanaa myyminen, jolla on vallan toinen kaiku? - Mennä
64654... kirjoitti:
Juu juu. Mutta ei myyminen. Se on ollut tämän palstan huuhaiden juttuja, jolla on yritetty saada aikaan JT toiminnasta liiketoiminnallinen mielikuva asioista perillä olemattomille.
Jos haluatte puhua levittämisestä, miksi käyttää sanaa myyminen, jolla on vallan toinen kaiku?Olen kanssasi samaa mieltä. Kukaan tämän päivän kokouksissa aikaansa viettänyt aito Jehovantodistaja, ei todellakaan erehdy kirjoittamaan kirjojen "myymisestä"
Tuo "teokraattinen" kieli kyllä painuu takaraivoon ja on joskus ja turhan usein ilo huomata, kuinka feikit juuri jää kiinni tuosta, ettei tuota kieltä ole sisäistetty. - Markku_Meilo
64654... kirjoitti:
Juu juu. Mutta ei myyminen. Se on ollut tämän palstan huuhaiden juttuja, jolla on yritetty saada aikaan JT toiminnasta liiketoiminnallinen mielikuva asioista perillä olemattomille.
Jos haluatte puhua levittämisestä, miksi käyttää sanaa myyminen, jolla on vallan toinen kaiku?>>Juu juu. Mutta ei myyminen.
Tiedät siis miltä ajalta tuo teksti on? Minä luin sen toiselta forumilta, jonne se oli lainattu kolmannelta, jossa on kokemuksia, tai ainakin näin ymmärsin pikaisella lukemisella. Saattaa nimittäin olla pikkasenvanha kokemus.
Minä ainoastaan myin näitä lehtiä, eikä se tyyli ole siitä varsinaisesti mihinkään muuttunut. Suomenkielen sanastossa myyminen on myös tarjoamista. Esimerkiksi voi sanoa, että myin hänelle ajatuksen, tuskin ajatuksen hyväksyjän on tuosta lähtökohtaisesti maksettava. Toki myymisen ensisijainen merkitys on toinen.
>>Se on ollut tämän palstan huuhaiden juttuja, jolla on yritetty saada aikaan JT toiminnasta liiketoiminnallinen mielikuva asioista perillä olemattomille.
Liiketoiminta on kuvissa mukana edelleen hyvin kiinteästi. Kulut ainoastaan siírrettiin verotussyistä työntekijäportaalle ja hyödykkeen tuottaja saa edelleen korvauksen hyödykkeestään. Hyödyke "myydään" edelleen, mutta nyt hyväuskoiselle jakelukanavan edustajalle ja vapaaehtoisen lahjoituksen nimikkeellä. - Markku_Meilo
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Juu juu. Mutta ei myyminen.
Tiedät siis miltä ajalta tuo teksti on? Minä luin sen toiselta forumilta, jonne se oli lainattu kolmannelta, jossa on kokemuksia, tai ainakin näin ymmärsin pikaisella lukemisella. Saattaa nimittäin olla pikkasenvanha kokemus.
Minä ainoastaan myin näitä lehtiä, eikä se tyyli ole siitä varsinaisesti mihinkään muuttunut. Suomenkielen sanastossa myyminen on myös tarjoamista. Esimerkiksi voi sanoa, että myin hänelle ajatuksen, tuskin ajatuksen hyväksyjän on tuosta lähtökohtaisesti maksettava. Toki myymisen ensisijainen merkitys on toinen.
>>Se on ollut tämän palstan huuhaiden juttuja, jolla on yritetty saada aikaan JT toiminnasta liiketoiminnallinen mielikuva asioista perillä olemattomille.
Liiketoiminta on kuvissa mukana edelleen hyvin kiinteästi. Kulut ainoastaan siírrettiin verotussyistä työntekijäportaalle ja hyödykkeen tuottaja saa edelleen korvauksen hyödykkeestään. Hyödyke "myydään" edelleen, mutta nyt hyväuskoiselle jakelukanavan edustajalle ja vapaaehtoisen lahjoituksen nimikkeellä.Muistin asian väärin, lainattu osuus olikin jatkoa viittaamaani lainaukseen kolmannelta sivustolta. Tekstissä oli kuitenkin tällainen osuus:
"Itsekin olen antanut Vartiotornille elämäni.Kun nuoruuden into on ohi ja sen kirkasotsaisuus sekä naivius , niin on aika ajatella omilla aivoilla."
Tuo sanailu ei sulje pois sitä, että henkilö ei olisi sekä myynyt lehtiä että mahdollisesti Vartiotorniseurakin olisi myynyt hänelle lehtiä, joita hän on jaellut ja/tai pinonnut kaappiinsa. - 64654jne...
Markku_Meilo kirjoitti:
Liiketoiminta on kuvissa mukana edelleen hyvin kiinteästi. Kulut ainoastaan siírrettiin verotussyistä työntekijäportaalle ja hyödykkeen tuottaja saa edelleen korvauksen hyödykkeestään. Hyödyke "myydään" edelleen, mutta nyt hyväuskoiselle jakelukanavan edustajalle ja vapaaehtoisen lahjoituksen nimikkeellä.Miksi ei sanoa asoita juuri niinkuin ne ovat?
Jos kerran ei myydä, miksi sitten ei käytetä rikkaan kielemme muita ilmaisuja, jotka kuvaisivat todellsuutta tarkemmin?
Sinulla nyt on oma katkera ajatusmallisi ja minulle kyllä sopii, että tulet sen kanssa onneliseksi. Tosiasiat eivät kuitenkaan siitä huolimatta muuksi muutu.
Koirat haukkuvat, karavaani kulkee... - hyvä ystävä
64654jne... kirjoitti:
Miksi ei sanoa asoita juuri niinkuin ne ovat?
Jos kerran ei myydä, miksi sitten ei käytetä rikkaan kielemme muita ilmaisuja, jotka kuvaisivat todellsuutta tarkemmin?
Sinulla nyt on oma katkera ajatusmallisi ja minulle kyllä sopii, että tulet sen kanssa onneliseksi. Tosiasiat eivät kuitenkaan siitä huolimatta muuksi muutu.
Koirat haukkuvat, karavaani kulkee...pistä postia,niin jutellaan lehtien myynnistä
- 64654jne...
hyvä ystävä kirjoitti:
pistä postia,niin jutellaan lehtien myynnistä
Jutellaan vaan ihan tässä kaikkien kuullen...
- 64654jne...
64654jne... kirjoitti:
Jutellaan vaan ihan tässä kaikkien kuullen...
sää oot käsittänyt ton postauksen aivan pieleen
- 64654...
64654jne... kirjoitti:
sää oot käsittänyt ton postauksen aivan pieleen
Joten valaise hieman...
- toki
64654... kirjoitti:
Joten valaise hieman...
newman_1914@yahoo.com
- Markku_Meilo
64654jne... kirjoitti:
Miksi ei sanoa asoita juuri niinkuin ne ovat?
Koirat haukkuvat, karavaani kulkee...>>Jos kerran ei myydä, miksi sitten ei käytetä rikkaan kielemme muita ilmaisuja, jotka kuvaisivat todellsuutta tarkemmin?
Olet siis vakuuttunut, että lainattu henkilö ei ole myynyt lehtiä? Minä en ole väittänyt, että tyrkutettäviä lehtiä myytäisiin nykyään, mutta en myöskään voi tietää etteikö tämän keskustelun kirvoittaneen tekstin tekijä olisi myynyt niitä ja viitannut tekstillään siihen? - nukumaan
toki kirjoitti:
newman_1914@yahoo.com
newman_1914@yahoo.com
tosta saa kiinni,jos kiinnostaa - jauhako paskaa
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jos kerran ei myydä, miksi sitten ei käytetä rikkaan kielemme muita ilmaisuja, jotka kuvaisivat todellsuutta tarkemmin?
Olet siis vakuuttunut, että lainattu henkilö ei ole myynyt lehtiä? Minä en ole väittänyt, että tyrkutettäviä lehtiä myytäisiin nykyään, mutta en myöskään voi tietää etteikö tämän keskustelun kirvoittaneen tekstin tekijä olisi myynyt niitä ja viitannut tekstillään siihen?kukaan ei ole väittänyt myynneensä seuran kirjallisutta rahasta.
Topikin aloittaja olen minä
newman_1914@yahoo.com
hajotkaa pahvit - 64654...
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jos kerran ei myydä, miksi sitten ei käytetä rikkaan kielemme muita ilmaisuja, jotka kuvaisivat todellsuutta tarkemmin?
Olet siis vakuuttunut, että lainattu henkilö ei ole myynyt lehtiä? Minä en ole väittänyt, että tyrkutettäviä lehtiä myytäisiin nykyään, mutta en myöskään voi tietää etteikö tämän keskustelun kirvoittaneen tekstin tekijä olisi myynyt niitä ja viitannut tekstillään siihen?Mutta minusta hän antaa ymmärtää, että nyt kokouksissa valmennetaan nimen omaan MYYMÄN julkaisuja.
Mikään ei hänen tekstissään vittaa siihen, että enää vuosikausiin ei ole myyty mitään. Aikanaan, kun olin lapsonen, ja Vartiotornilla ja Herätkäällä oli olemassa nimelliset hinnat, ei kukaan tapaamani saarnaaja kuitenkaan ollut koskaan jättämättä minulle lehtiä, vaikka en niistä halunnut mitään maksaa. Eli silloinkaan ei se myyminen ollut pääasia, vaan levittäminen.
Siksi minusta olisi reilua puhua asioista oikein, kun kerran sopivat sanat ovat olemassa... - loistava nimimerkki 64654...
64654... kirjoitti:
Mutta minusta hän antaa ymmärtää, että nyt kokouksissa valmennetaan nimen omaan MYYMÄN julkaisuja.
Mikään ei hänen tekstissään vittaa siihen, että enää vuosikausiin ei ole myyty mitään. Aikanaan, kun olin lapsonen, ja Vartiotornilla ja Herätkäällä oli olemassa nimelliset hinnat, ei kukaan tapaamani saarnaaja kuitenkaan ollut koskaan jättämättä minulle lehtiä, vaikka en niistä halunnut mitään maksaa. Eli silloinkaan ei se myyminen ollut pääasia, vaan levittäminen.
Siksi minusta olisi reilua puhua asioista oikein, kun kerran sopivat sanat ovat olemassa...säälin sinua...
- 64654...
loistava nimimerkki 64654... kirjoitti:
säälin sinua...
Huomaavaisuus ja myötäeläminen tuntuvat aina hyvältä...
- on silti perseestä
64654... kirjoitti:
Huomaavaisuus ja myötäeläminen tuntuvat aina hyvältä...
Tällaiset palstat on kuitenkin enemmän perseestä.
Taidan liittyä helluntai seura kuntaan.
Hyvästi
Teokraatti - Mennä
on silti perseestä kirjoitti:
Tällaiset palstat on kuitenkin enemmän perseestä.
Taidan liittyä helluntai seura kuntaan.
Hyvästi
TeokraattiKirjoitit h2o:lla
>>Ai niin, piti sanoa vielä että tuo avaus oli avoin tilitys.Sen tarkoitus ei ole tuoda mitään uutta tänne keskustelupalstalle.Ottaa niin vaan paljon päähän kuunnella noita typeriä selityksiä joka viikko. Mennä kirjoitti:
Kirjoitit h2o:lla
>>Ai niin, piti sanoa vielä että tuo avaus oli avoin tilitys.Sen tarkoitus ei ole tuoda mitään uutta tänne keskustelupalstalle.Ottaa niin vaan paljon päähän kuunnella noita typeriä selityksiä joka viikko."Siis kuljet kokouksissa "joka viikko" mutta silti sinulla ei ole mitää hajua Tammikuu 2006 Valtakunnan palveluksemme lehdykästä?"
Oletko tosiaan sitä mieltä että ainoa mahdollinen selitys sille ettei kyseinen henkilö vastannut kysymykseesi on se ettei hänellä ole tuota lehdykkää?
Herää todellisuuteen, ei se mitään todista. Ehkä häntä ei vaan kiinnosta vastata tuollaiseen "testaukseen". Ja vaikka hän olisi vastannutkin niin eihän sekään todista mitään. Minä saisin tietää vastauksen tuohon (kellonajasta riippuen) melko varmasti alle vartissa, kysyisin vaan joltain tuntemaltani todistajalta.
Onko sinulla muita ajatuksia tuon suhteen, kuin että hän ei ehkä käy kokouksissa todellakaan "joka viikko"? Jos on, niin kirjoita palstalle. Jos et kirjoita, niin mitä sinusta pitäisi ajatella?
Yksi ajatus on sellainen, että ehkei sinulla ole muita ajatuksia kuin negatiivisia. ;)- Markku_Meilo
Helmisen_Viljo kirjoitti:
"Siis kuljet kokouksissa "joka viikko" mutta silti sinulla ei ole mitää hajua Tammikuu 2006 Valtakunnan palveluksemme lehdykästä?"
Oletko tosiaan sitä mieltä että ainoa mahdollinen selitys sille ettei kyseinen henkilö vastannut kysymykseesi on se ettei hänellä ole tuota lehdykkää?
Herää todellisuuteen, ei se mitään todista. Ehkä häntä ei vaan kiinnosta vastata tuollaiseen "testaukseen". Ja vaikka hän olisi vastannutkin niin eihän sekään todista mitään. Minä saisin tietää vastauksen tuohon (kellonajasta riippuen) melko varmasti alle vartissa, kysyisin vaan joltain tuntemaltani todistajalta.
Onko sinulla muita ajatuksia tuon suhteen, kuin että hän ei ehkä käy kokouksissa todellakaan "joka viikko"? Jos on, niin kirjoita palstalle. Jos et kirjoita, niin mitä sinusta pitäisi ajatella?
Yksi ajatus on sellainen, että ehkei sinulla ole muita ajatuksia kuin negatiivisia. ;)>>Oletko tosiaan sitä mieltä että ainoa mahdollinen selitys sille ettei kyseinen henkilö vastannut kysymykseesi on se ettei hänellä ole tuota lehdykkää?
Kyllä Mennä on oikeassa, hänellä on Jehovan suoma oikeus saada ainakin kello 02.02:en mennessä vastaus kello 00.21 esittämäänsä vaatimukseen. Ellei jehovantodistajaksi epäilty kykene tuota positiivista tunnista antamaan, olipa sitten töissä tai rakastajattaren luona, niin hän on epärehellinen.
Mitä jehovantodistajien tulisi oppia tästä; pidä aina riittävä määrä materiaalia mukanasi kaikin ajoin.
>>Jos et kirjoita, niin mitä sinusta pitäisi ajatella?
Älä painosta Jehovan omaa, kuolemasi tulee olemaan sitä tuskallisempi.
Tämä oli pirteä öinen keskustelu, josta on karsittu huvittavin osa pois. Minua jäi hieman odotuttamaan ratkaisu erääseen episodiin:
Nimimerkki 64654... vastasi minulle mielipiteenään, että aloittaja ei ole jehovantodistaja tässä toimimaton linkki ja vastaukseni, jossa em. nimimerkin koko viesti lainattuna:
Kirjoittanut: 64654... 4.1.2006 klo 01.21
"Varmaankin huomasit, että avaaja esitti olevansa nykyinen ja aktiivi JT. Elä vääristele, sekin on epärehellistä."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000000099&posting=220000000 12992092
Olisi se lohdullisempaa jos henkilöt eivät kesken keskustelun nappaisi toisten nimimerkkejä. En nimittäin usko, että noin äkkinäiseen mielenmuutokseen kukaan kykenee.
Yksi ajatus on sellainen, että ehkei sinulla ole muita ajatuksia kuin negatiivisia. ;)Yrityksesi puolustaa koomista valehtelijaa on lähes yhtä koomista ;-)
Mennä kirjoitti:
Yrityksesi puolustaa koomista valehtelijaa on lähes yhtä koomista ;-)
Lukemaan rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole.
Yritän vaan herättää sinua miettimään ovatko asiat todellakin niin yksinkertaisia kuin sinä näytät tulkitsevan.- kasi
Markku_Meilo kirjoitti:
Olet siis vakuuttunut, että lainattu henkilö ei ole myynyt lehtiä? Minä en ole väittänyt, että tyrkutettäviä lehtiä myytäisiin nykyään, mutta en myöskään voi tietää etteikö tämän keskustelun kirvoittaneen tekstin tekijä olisi myynyt niitä ja viitannut tekstillään siihen?Markku Mielon Jt:jien vastustaminen saa välillä niin asiattomia piirtetä että alkaa uskoa että kysymyksessä on Jt:jien mustaaminen millä hinnalla hyvänsä. Saa kuvan että olet kaunaa kantava entinen Jt joka haluaa antaa "takaisin epäoikeudenmukaisen kohtelun itseään kohtaan" vai mistä on kyse? Ei vaikuta ainakaan miltään lähimmäisen informoimiselta tai ?
- Markku_Meilo
kasi kirjoitti:
Markku Mielon Jt:jien vastustaminen saa välillä niin asiattomia piirtetä että alkaa uskoa että kysymyksessä on Jt:jien mustaaminen millä hinnalla hyvänsä. Saa kuvan että olet kaunaa kantava entinen Jt joka haluaa antaa "takaisin epäoikeudenmukaisen kohtelun itseään kohtaan" vai mistä on kyse? Ei vaikuta ainakaan miltään lähimmäisen informoimiselta tai ?
>>En ole Jt mutta
Varmaan olet siinä tapauksessa tehnyt puolueettomia havaintoja.
>>Markku Mielon Jt:jien vastustaminen saa välillä niin asiattomia piirtetä että alkaa uskoa että kysymyksessä on Jt:jien mustaaminen millä hinnalla hyvänsä.
Kas vain, vai vastustan minä jehovantodistajiakin? Tähän mennessä olen pyrkinyt rajaamaan kritiikkini, aina kun koen sen mahdolliseksi, Vartiotorniseuraan.
>> Saa kuvan että olet kaunaa kantava entinen Jt joka haluaa antaa "takaisin epäoikeudenmukaisen kohtelun itseään kohtaan" vai mistä on kyse?
Jos ja kun sinulla ei ole asioihin mitään sanottavaa, niin voit hyvin ratkaista asian aivan itse, tämä ei ole suosituimmuuskilpailu.
>> Ei vaikuta ainakaan miltään lähimmäisen informoimiselta tai ?
Voit päättää sen omalta kohdaltasi ihan itse, muut tekevät sen omaltaan. - putkinäkö
Markku_Meilo kirjoitti:
Liiketoiminta on kuvissa mukana edelleen hyvin kiinteästi. Kulut ainoastaan siírrettiin verotussyistä työntekijäportaalle ja hyödykkeen tuottaja saa edelleen korvauksen hyödykkeestään. Hyödyke "myydään" edelleen, mutta nyt hyväuskoiselle jakelukanavan edustajalle ja vapaaehtoisen lahjoituksen nimikkeellä.Muinoin 1970-80 luvuilla lehtiä "tarjottiin pientä korvausta vastaan joka peittää paperi ja painomustekulut". Mutta kun tuli mukaan uusia jotka ei vielä olleet oppineet em litaniaa saattoivat he puhua myös lehtien myymisestä. Myyminen oli kuitenkin liian karkea sana hienolle toiminnalle.
putkinäkö kirjoitti:
Muinoin 1970-80 luvuilla lehtiä "tarjottiin pientä korvausta vastaan joka peittää paperi ja painomustekulut". Mutta kun tuli mukaan uusia jotka ei vielä olleet oppineet em litaniaa saattoivat he puhua myös lehtien myymisestä. Myyminen oli kuitenkin liian karkea sana hienolle toiminnalle.
>>"tarjottiin pientä korvausta vastaan joka peittää paperi ja painomustekulut".
>>
Omituista että ainoastaan omiin kuluihin keräävällä järjestöllä on nykypäivänä sijoittaa suunnattomia summia osakkeisiin.
(muuan J.P Morganin osakkeet ja vähmmän tunnettu 200 000 000 roope ankkaa)- Markku_Meilo
putkinäkö kirjoitti:
Muinoin 1970-80 luvuilla lehtiä "tarjottiin pientä korvausta vastaan joka peittää paperi ja painomustekulut". Mutta kun tuli mukaan uusia jotka ei vielä olleet oppineet em litaniaa saattoivat he puhua myös lehtien myymisestä. Myyminen oli kuitenkin liian karkea sana hienolle toiminnalle.
>>Muinoin 1970-80 luvuilla lehtiä "tarjottiin pientä korvausta vastaan joka peittää paperi ja painomustekulut".
Muinoin 1950-luvun lopulla tarjosin "pientä korvausta vastaan, joka peittää paperi- ja painomustekulut", tajuamatta mitä painaminen maksaa. Nyt 30 vuotta graafisella alalla toimineena tein laskutoimituksen viimeksi pyydetyillä paperi- ja painomustekuluilla sekä ajankohdan paperinhinnalla, pani hieman hävettämään. No ei sitä voi alaa tuntematon tehdä muuta kuin toistaa annettuja fraaseja. Palkkakustannukset ovat niin merkittävä osa kaikkea teollisuutta ja se muuttaa tilanseen sellaiseksi, että lehtien valmistuskulut jäivät merkittävästi alle pyydetyn OVH:n. Valitettavasti en lyönyt laskelmaa koneelle, vaan taisin kirjoittaa sen tänne forumille jollain aikaisemmalla nimimerkillä.
>> Mutta kun tuli mukaan uusia jotka ei vielä olleet oppineet em litaniaa saattoivat he puhua myös lehtien myymisestä. Myyminen oli kuitenkin liian karkea sana hienolle toiminnalle.
Juu, ei saarnaaminenkaan ole käännyttämistä. Markkinointi edellyttää asiakaslähtöistä lähestymistapaa ja siksi esimerkiksi elossa olevan säilyminen maailmanlopussa on ovenavaajalle kerrottuna Jumalan käsissä, mutta salilla sama elossa säilyminen riippuu aktiivisuudesta Vartiotorniseuran toimintojen ja keskiarvojen suhteen.
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682421En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361789- 101624
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161535Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009