Ongelma on siis tämä: aikaisemmin riitti, kun klikkasi selaimen kuvaketta (ie, firefox) niin "verkkoyhteys"-kuvake pomppasi automaattisesti esiin ja riitti kun siinä vaiheessa klikkasi yhdistä-nappia. Nyt yhtäkkiä, selain vain ilmoittaa "ettei saa yhteyttä". Joudun siis ite klikkaamaan verkkoyhteys-kuvaketta ja sen jälkeen vielä klikkaamaan selain-kuvaketta.
Miten siis saan toimimaan kuten aikaisemminkin tämän yhdeydenluomisen. Kyseessä (xp ja SoneraInternet-laajakaista). Ei jaksa ajatella, eikä Laajakaistaopaskirjakaan näytä auttavan.
Auttakaa yhteydenmuostamisessa
12
720
Vastaukset
- verkkoyhteydet
Kokeiles klikata hiiren oikealla verkkoyhteyksissä nettiyhteyden kuvaketta. Siellä on ehkä kolme kuvaketta. Olisiko Nimeltään sonerainternet kuvake. Voit kokeilla muitakin, niin selviää mikä niistä. Jollakin välilehdellä on muistaakseni valinta, kytketäänkö automaattisesti.
- 98 oli :(
Ohjeet löytyy 98:iin ihan tuosta soneran miniopuksesta, mutta xp:ssä mulla ei oo aavistustakaan, mistä himputista tuollainen valinta löytyy. Pakkohan se jossakin on olla, kun alunperin ja vielä eilen niin tää kone pelitti... Jelppikää, pliis.
Sen jälkeen kun olen tehnyt ohjatun internet yhteyden luomisen niin ei tarvitse kuin painaa selaimen kuvaketta, eli ei mitään muuta.
Ohjattu löytyy polusta(W2K)
Käynnistä->Ohjelmat->Apuohjelmat->Tietoliikenneyhteydet->Ohjattu Internet-yhteyden muodostaminen.- ulkoinen modeemi
mutta jos on sisäinen modeemi, sillä voi olla asetuksia jotka vaikuttavat."Joudun siis ite klikkaamaan verkkoyhteys-kuvaketta" tämä viittaisi sisäiseen modeemiin, jonka voi/pitää erikseen käynnistää.
- pääsee rukkaamaan?
ulkoinen modeemi kirjoitti:
mutta jos on sisäinen modeemi, sillä voi olla asetuksia jotka vaikuttavat."Joudun siis ite klikkaamaan verkkoyhteys-kuvaketta" tämä viittaisi sisäiseen modeemiin, jonka voi/pitää erikseen käynnistää.
Vika vois olla siinä, mutta kun en ole mitenkään sitä rukannut ennen kuin alkoi ruttuilemaan... Ie:ssä kokeilin proxy-asetuksia, jotka poistin (koska ei toiminut, niin kuin piti) sen jälkeen rupes ryttyilee... Pitää varmaan soittaa "tyhmänä" soneran tukeen...
- ei vaikutusta
Vika lienee jossain ie:n asetuksissa jotain mystistä reittiä pitkin... Ei ymmärrä ei. No onneksi on uusi kone ja maksuton tuki vielä piiiitkäään :) Ootellaan, jospa vaivautuisivat vastaamaan näin omituiseen kysymykseen.
Saa auttaa toki :) - löydy?
Eikö ohjauspaneeli->verkkoyhteyksissä ole kuvaketta nimeltä "laajakaistayhteys...". Minulla on siinä hiiren oikealla klikatessa ja valittuani "ominaisuudet", "lisäasetukset"-välilehti. Siinä on ruutu "Muodosta puhelinverkkoyhteys aina, kun verkon tietokoneesta yritetään käyttää internettiä"
- voisi vaikuttaa
ie:n työkälut->internet asetukset->välilehti "yhteydet". Siinä missä täppä on valinnoissa
-älä koskaan muodosta..
-käytä puhelinverkkoa, jos...
-käytä aina oletusyhteyttä
Niin se nimi voi olla muukin kuin "laajakaistayhteys", mutta kuvake ei ole verkkokortin vaan "wan miniport" tai joku.. en nyt tiedä onko se aina sama. - ihme vehje
Mulla on verkkoyhteydet osiossa kolme kuvaketta: laajakaista (sonera), lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys... Ja todellakin ihmettelen mitä nää lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys ovat. En ole niitä itse tehnyt, ovat toki saattaneet olla jo alusta asti.
Jos tuon lähiverkkoyhteyden sulkee, niin laajakaista-kuvakkeen ominaisuuksissa ei ole valikkoa "muodosta puhelinverkkoyhteys ain..." Ja jos sen laittaa auki, niin silloin ilmestyy.
Tosin ei mulla pitäis olla lähiverkkoyhteyksiä, sillä tää on tän talon ainoa kone.
Minen jaksa tätä xp:tä...
Nyt jostain syystä vaikkei edes ole ruksia tuossa kohdassa, niin netti aukeaa suoraan selaimen ikkunaa klikatessa - - no ei se kyllä ihan näin vielä toissapäivänä auennut. Siinä oli se "yhdistä" vielä välissä... Sen on pakko olla joku tuon ie:n asetuksissa, mistä tää koko show sai alkunsa. - FireWire
ihme vehje kirjoitti:
Mulla on verkkoyhteydet osiossa kolme kuvaketta: laajakaista (sonera), lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys... Ja todellakin ihmettelen mitä nää lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys ovat. En ole niitä itse tehnyt, ovat toki saattaneet olla jo alusta asti.
Jos tuon lähiverkkoyhteyden sulkee, niin laajakaista-kuvakkeen ominaisuuksissa ei ole valikkoa "muodosta puhelinverkkoyhteys ain..." Ja jos sen laittaa auki, niin silloin ilmestyy.
Tosin ei mulla pitäis olla lähiverkkoyhteyksiä, sillä tää on tän talon ainoa kone.
Nyt jostain syystä vaikkei edes ole ruksia tuossa kohdassa, niin netti aukeaa suoraan selaimen ikkunaa klikatessa - - no ei se kyllä ihan näin vielä toissapäivänä auennut. Siinä oli se "yhdistä" vielä välissä... Sen on pakko olla joku tuon ie:n asetuksissa, mistä tää koko show sai alkunsa.Lähiverkkoyhteys kuvake tarkoittaa emolevylle integroitua verkkokorttia ja se on siinä, mikäli ajurit on asennettu (ovat normaalisti asennetut).
1394 on joku firewire-juttu. Minulla ei emolla ole sitä, joten ei kokemusta. - olla
yhteyden jakamista varten muille koneille:
"Muodosta puhelinverkkoyhteys aina, kun verkon tietokoneesta yritetään käyttää internettiä"
Jos verkon muista koneista yritetään päästä nettiin, niin avaa yhteyden. - ei toimi enää
ihme vehje kirjoitti:
Nyt jostain syystä vaikkei edes ole ruksia tuossa kohdassa, niin netti aukeaa suoraan selaimen ikkunaa klikatessa - - no ei se kyllä ihan näin vielä toissapäivänä auennut. Siinä oli se "yhdistä" vielä välissä... Sen on pakko olla joku tuon ie:n asetuksissa, mistä tää koko show sai alkunsa.ainakaan ilman kahta ruksia lisäasetuksissa eli salli muiden verkon käyttäjien... ja muodosta yhteys automaattisesti...
Kai tämän kanssa pystyy elämään. Täytyy kyllä sanoa, että mulla on ollut tän xp:n kanssa enemmän ongelmia kuin ikinä 95 tai 98:n kanssa. Vissiin xp on liian hieno ja toimii liian omavaltaisesti meikäläisen makuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa962738En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101764
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3791648Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191247
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039