Hei
1. Millä komennolla Linux tallettaa kaiken
käyttäjän ja Linuxin välisen tiedonvaihdon. ei
siis ainoastaan annettuja komentoja, kuten
~/.bash_history-tiedosto tallettaa, vaan myös
Linuxin antaman palautteen.
2. onko Linuxissa (FC4) valmiina auditointi?
Mitä auditointiohjelmaa suosittelette?
3. toimiiko Soundblaster Live 24-bit 7.1
Fedora Core 4:ssä? jos toimii, miten tämän
saa toimimaan?
--------------------------------
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Linux
4
291
Vastaukset
- Alsa-projekti
"3. toimiiko Soundblaster Live 24-bit 7.1
Fedora Core 4:ssä? jos toimii, miten tämän
saa toimimaan?"
Aiheeseen voi paneutua tutustumalla ALSA-projektin sivuille. Esim. http://www.alsa-project.org/alsa-doc/index.php?vendor=.#vendor-Creative_Labs.1.1.1.1#matrix
Eli pitäisi toimia kaikissa Linux-jakeluissa, joissa on ALSA.
FC:n ohjelmavalikoihin kuuluu äänikortin konfigurointiohjelma ikkunamanagerisi valikoissa.
Komentoriviltä system-config-sndcard (tai jokin vastaava)
Tarkista, että äänikortille on latautunut ajuri, sekä se, että mikseriasetukset eivät ole nollilla (useissa jakeluissa oletus on mute). - ninetymice2
Millään komennolla itse linux ei tallenna mitään logia.
Tarvitset jonkin log ohjelman ja räätälöimällä sen niin parhaillan voit tallentaa tiedostoon aivan kaiken mitä haluut.
Esim jo pelkästään syslog.conf asennuksilla saattaa saada logitiedostoihin enempi tavaraa taltioitumaan kun edes haluu.
taxtitilas logger saattaa jo rittää moniin taltiointeihin.
Sit ydin ja X vaihtaa tietoo keskenään aika paljon,, ja jos sit halutaan "kaikki" käyttäjän ja ytimen välinen tiedon siirto taltioitua niin kuka piru sitä sit jaksaa enää selata tai tulkita? 1. tarkoittanet varmaan komentoa script, esim.
script tuloste
..komennot..
exit
less tuloste
man script ja man scriptreplay kertoo lisää esimerkkejä.
Huomaa kuitenkin, että tuohon tulostiedostoon voi tallentua myös kaikenmaailman terminaalin kontrollimerkkejä, mikä näkyy sitten luettaessa ko. tiedostoa myöhemmin.2. jos käsitin oikein, niin SELinux kenties.
http://www.nsa.gov/selinux/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979