Jehovan todistajille on sanottu, että Harmagedonin alkaessa heidän tulee kokoontua valtakunnansaleille.
Voiko joku aktiivi-jt selittää seuraavat kohdat:
a) miten tuo Harmagedon todetaan alkaneeksi?
b) kuinka kauan jt:t aikovat valtakunnansaleillaan lymyillä?
c) onko jokaisen valtakunnansalin kellareissa huikeat määrät ruokaa ja vettä?
d) toimiiko vessat vaikka Jehova laittaakin ympäröivän maailman infrastruktuurit umpisolmuun?
e) mitä tapahtuu Harmagedonin jälkeen kun jt:t avaavat salin oven ja ihmettelevät raunioita ja ruumiita?
f) mistä jt:t saavat ruokaa ym. peruselintarvikkeita Harmagedonin jälkeen?
Valtakunnasali - Harmagedonin ajan pommisuoja
25
2078
Vastaukset
- AliBaba
Ilmestys 20:12
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjakääröt avattiin....
Tossa ilmeisesti kerrotaan, että tulee lisäohjeita! En tiedä mistä, en tiedä koska, mutta tuskimpa tietää moni muukaan.
Ja siinä vaiheessa kannattaa muistaa seuraava raamatunkohta:
Jeremia 38:20
20 Mutta Jeremia sanoi: -- Tottele vain Jehovan ääntä, sitä mitä minä sinulle puhun, niin sinun käy hyvin ja sielusi pysyy elossa.Miksi ihmeessä jätit lainaamatta jakeen kokonaisuudessaan?
Ilm. 20:12 UMK "Ja minä näin kuolleet, suuren ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja KIRJAKÄÄRÖT avattiin. Mutta avattiin vielä yksi kirjakäärö; se on elämän kirjakäärö. Ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä KIRJAKÄÄRÖIHIN oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."
Jostain syystä minulle tulee tuosta mieleen että kuolleet tuomittiin noiden jakeen alussa avattujen kirjakääröjen perusteella, näyttäisi että niihin olisi kirjoitettu heidän tekonsa.
En näe mitään viitteitä lisäohjeista.Helmisen_Viljo kirjoitti:
Miksi ihmeessä jätit lainaamatta jakeen kokonaisuudessaan?
Ilm. 20:12 UMK "Ja minä näin kuolleet, suuren ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja KIRJAKÄÄRÖT avattiin. Mutta avattiin vielä yksi kirjakäärö; se on elämän kirjakäärö. Ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä KIRJAKÄÄRÖIHIN oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."
Jostain syystä minulle tulee tuosta mieleen että kuolleet tuomittiin noiden jakeen alussa avattujen kirjakääröjen perusteella, näyttäisi että niihin olisi kirjoitettu heidän tekonsa.
En näe mitään viitteitä lisäohjeista.>>En näe mitään viitteitä lisäohjeista.
Todistajat näkevät raamatunpaikoissa ylimääräisiä asioita ja tarkoituksia. Ehkä he odottavat sitä sitten kun kirjakäärötkin avataan. Saattaa olla, että jumala on valmistanut jeppuloille lisäohjelehtisen kun eivät muutoin asioita sisäistä kuten muut.- AliBaba
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>En näe mitään viitteitä lisäohjeista.
Todistajat näkevät raamatunpaikoissa ylimääräisiä asioita ja tarkoituksia. Ehkä he odottavat sitä sitten kun kirjakäärötkin avataan. Saattaa olla, että jumala on valmistanut jeppuloille lisäohjelehtisen kun eivät muutoin asioita sisäistä kuten muut.sori.. mun moga... en siinä kiireessä ajatellut asiaa ihan loppuun asti... en tiedä mistä mulle oli sitten jäänyt sellainen kuva, että jossain vaiheessa aukaistaisiin uudet kirjakääröt.. tai sitten se olikin vain tuo paikka.....
Ehkä täytyy sitten täysin tukeutua siihen toiseen lainaamaani raamatunkohtaan. AliBaba kirjoitti:
sori.. mun moga... en siinä kiireessä ajatellut asiaa ihan loppuun asti... en tiedä mistä mulle oli sitten jäänyt sellainen kuva, että jossain vaiheessa aukaistaisiin uudet kirjakääröt.. tai sitten se olikin vain tuo paikka.....
Ehkä täytyy sitten täysin tukeutua siihen toiseen lainaamaani raamatunkohtaan.Se iso kysymys onkin että kuka nykyaikana puhuu Jehovan ääntä, Jehovan todistajatko? Jeremiahan oli Jehovan profeetta. Kuka on sellainen nyt?
- AliBaba
Helmisen_Viljo kirjoitti:
Se iso kysymys onkin että kuka nykyaikana puhuu Jehovan ääntä, Jehovan todistajatko? Jeremiahan oli Jehovan profeetta. Kuka on sellainen nyt?
En tiedä kuin yhden uskonnon joka pitää itseään Jehovan "puhetorvena".
Onhan niitä muitakin uskontoja, mutta suurin osa niistä ei edes väitä olevansa ainoa tosi uskonto joten, eiköhän sekin jotain kerro. Kaikki tiet vievät Jumalan luokse ja muuta beeässää... Raamatussahan annetaan aivan eri kuva! "Yksi usko, yksi kaste"... jne. AliBaba kirjoitti:
Onhan niitä muitakin uskontoja, mutta suurin osa niistä ei edes väitä olevansa ainoa tosi uskonto joten, eiköhän sekin jotain kerro. Kaikki tiet vievät Jumalan luokse ja muuta beeässää... Raamatussahan annetaan aivan eri kuva! "Yksi usko, yksi kaste"... jne.Ei suuret sanat suuta halkaise, eli ei se tee jehovantodistajista profeettaa että he väittävät olevansa sitä.
Ei taida Jehovalla kuitenkaan olla entisaikain profeettoihin verrattavaa puhetorvea maan päällä tällä hetkellä - ainakaan toimimassa aktiivisena. Jos olisi, niin eiköhän se olisi jo tullut maailmalle tunnetuksi.- yksimielisiä
AliBaba kirjoitti:
Onhan niitä muitakin uskontoja, mutta suurin osa niistä ei edes väitä olevansa ainoa tosi uskonto joten, eiköhän sekin jotain kerro. Kaikki tiet vievät Jumalan luokse ja muuta beeässää... Raamatussahan annetaan aivan eri kuva! "Yksi usko, yksi kaste"... jne.Muut uskonnot eivät toisiaan niin paljon vihaa, eivätkä sano heidän olevan väärässaä, koska ne kaikki uskovat kolminaisuuteen. Mutta meitä todistajia vihataan sen takia että emme usko kolminaisuuteen.
- mlkvst
yksimielisiä kirjoitti:
Muut uskonnot eivät toisiaan niin paljon vihaa, eivätkä sano heidän olevan väärässaä, koska ne kaikki uskovat kolminaisuuteen. Mutta meitä todistajia vihataan sen takia että emme usko kolminaisuuteen.
>>Mutta meitä todistajia vihataan sen takia että emme usko kolminaisuuteen.
Onko tuo oma havaintosi vai oletko kenties kuullut tuon väittämän valtakunnansalin lavalta tai lukenut sen Vartiotorniseuran julkaisemasta lehdestä/kirjasta?
Uskotko tosiaan, että esim. suurinta osaa suomen evankelisluterilaisista ihmisistä kiinnostaa tuo kolminaisuus/ei-kolminaisuus -väittely tai jokin muu turhanpäiväinen uskonasia? Veikkaanpa, että ei kiinnosta.
Yleensäkin uskonto ei HALLITSE "maailmallisten" ihmisten elämää niin kuin se tekee Jehovan todistajien kohdalla. Yksinkertaisesti: kaikki eivät ole kiinnostuneita uskonnosta siinä määrin (jos nyt ollenkaan) ja kuitenkin he elävät aivan normaalia ja onnellista elämää perheineen. Sitten te könyätte näiden ihmisten ovien taakse tuputtaen heille järjestönne päivitettyjä oppeja ja jos he eivät ole kiinnostuneita, niin se tekee heistä mielestänne "Saatanaa palvovia vuohia".
Voisiko tuo "viha" kenties johtua aivan jostain muusta? Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sellaista vaihtoehtoa? Annanpa pari vinkkiä: väärät ennustukset, vt-seuran historian vääristely ja suoranainen salailu ja valehtelu, muuttuneet opit ja niiden seuraukset, karttaminen, jt-uskonnon markkinahenkisyys raportointeineen ja suorittamisineen, mustavalkoinen maailmankuva (mm. ihmisten jakaminen lampaisiin ja vuohiin), järjestön sisäisten pedofiliatapausten hyssyttely ja pedofiilien oikeudenkäyntikulujen rahoittaminen jäsenten "lahjoituksilla", mielenhallinta, ym. ym.
Ja on aivan turha mussuttaa tuosta "vihasta", siinä te jt:t olette ammattilaisia. Ja se vihakin istutetaan teihin siellä valtakunnansalilla. - AliBaba
Ei suuret sanat suuta halkaise, eli ei se tee jehovantodistajista profeettaa että he väittävät olevansa sitä.
Ei taida Jehovalla kuitenkaan olla entisaikain profeettoihin verrattavaa puhetorvea maan päällä tällä hetkellä - ainakaan toimimassa aktiivisena. Jos olisi, niin eiköhän se olisi jo tullut maailmalle tunnetuksi.>>>>Jos olisi, niin eiköhän se olisi jo tullut maailmalle tunnetuksi.
Niin.. eiköhän Jehovan todistajat tunneta hyvin ympäri maailmaa vaikka osa ihmisistä ei heistä pidäkkään!
>>>>Ei taida Jehovalla kuitenkaan olla entisaikain profeettoihin verrattavaa puhetorvea maan päällä tällä hetkellä -
No ei täällä kukaan ainakaan näkyjä näe tai saa profetioita suoraan yläkerrasta.
>>>>ainakaan toimimassa aktiivisena.
Tästä voisin olla HIEMAN eri mieltä! AliBaba kirjoitti:
>>>>Jos olisi, niin eiköhän se olisi jo tullut maailmalle tunnetuksi.
Niin.. eiköhän Jehovan todistajat tunneta hyvin ympäri maailmaa vaikka osa ihmisistä ei heistä pidäkkään!
>>>>Ei taida Jehovalla kuitenkaan olla entisaikain profeettoihin verrattavaa puhetorvea maan päällä tällä hetkellä -
No ei täällä kukaan ainakaan näkyjä näe tai saa profetioita suoraan yläkerrasta.
>>>>ainakaan toimimassa aktiivisena.
Tästä voisin olla HIEMAN eri mieltä!Kun viittasin entisaikain profeettoihin verrattaviin, niin en todellakaan tarkoita Vartiotorniseuran oppeja julistavia ihmisiä vaan ihan oikeata profeettaa.
- yksimielisiä
mlkvst kirjoitti:
>>Mutta meitä todistajia vihataan sen takia että emme usko kolminaisuuteen.
Onko tuo oma havaintosi vai oletko kenties kuullut tuon väittämän valtakunnansalin lavalta tai lukenut sen Vartiotorniseuran julkaisemasta lehdestä/kirjasta?
Uskotko tosiaan, että esim. suurinta osaa suomen evankelisluterilaisista ihmisistä kiinnostaa tuo kolminaisuus/ei-kolminaisuus -väittely tai jokin muu turhanpäiväinen uskonasia? Veikkaanpa, että ei kiinnosta.
Yleensäkin uskonto ei HALLITSE "maailmallisten" ihmisten elämää niin kuin se tekee Jehovan todistajien kohdalla. Yksinkertaisesti: kaikki eivät ole kiinnostuneita uskonnosta siinä määrin (jos nyt ollenkaan) ja kuitenkin he elävät aivan normaalia ja onnellista elämää perheineen. Sitten te könyätte näiden ihmisten ovien taakse tuputtaen heille järjestönne päivitettyjä oppeja ja jos he eivät ole kiinnostuneita, niin se tekee heistä mielestänne "Saatanaa palvovia vuohia".
Voisiko tuo "viha" kenties johtua aivan jostain muusta? Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sellaista vaihtoehtoa? Annanpa pari vinkkiä: väärät ennustukset, vt-seuran historian vääristely ja suoranainen salailu ja valehtelu, muuttuneet opit ja niiden seuraukset, karttaminen, jt-uskonnon markkinahenkisyys raportointeineen ja suorittamisineen, mustavalkoinen maailmankuva (mm. ihmisten jakaminen lampaisiin ja vuohiin), järjestön sisäisten pedofiliatapausten hyssyttely ja pedofiilien oikeudenkäyntikulujen rahoittaminen jäsenten "lahjoituksilla", mielenhallinta, ym. ym.
Ja on aivan turha mussuttaa tuosta "vihasta", siinä te jt:t olette ammattilaisia. Ja se vihakin istutetaan teihin siellä valtakunnansalilla.Meitähän ei pidetä kristittyinä, vaikka uskomme Jeesuksen kuolleen puolestamme ja siihen että hän on Jumalan Poika,jonka Jumala lähetti maan päälle. Sitä paitsi meistä liikkuu kaikenlaisia juttuja mitä milloinkin. Esimerkiksi alkuaikoina kun aloin tutkimaan raamattua todistajien kanssa, minulle kertoi moni että todistajat eivät usko Jeesukseen.
- AliBaba
Kun viittasin entisaikain profeettoihin verrattaviin, niin en todellakaan tarkoita Vartiotorniseuran oppeja julistavia ihmisiä vaan ihan oikeata profeettaa.
minä tarkoitin!
- AliBaba
AliBaba kirjoitti:
minä tarkoitin!
Jeeushan nimenomaan sanoi, että profetoinnin aika tulee päättymään. Eihän sitä paitsi vt-seura pidä itseään profeettana.
- Markku_Meilo
AliBaba kirjoitti:
Jeeushan nimenomaan sanoi, että profetoinnin aika tulee päättymään. Eihän sitä paitsi vt-seura pidä itseään profeettana.
>>Eihän sitä paitsi vt-seura pidä itseään profeettana.
Puoliksi oikein; profeetta ollaan ainoastaan haluttaessa. Lue uudelleen "Kansat tulevat tietämään..." ja w72, niissä oltiin niin profeettaa ennen 1975 fiaskoa.
Sen jälkeen ollaan oltu epätäydellisiä ja vaiettu kuoliaaksi koko 1975.
- Markku_Meilo
Katso nyt mitä sait aikaan:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Make/
Kohta tulee jehovantodistaja ja heittää mut pihalle, en ole edes ehtinyt siivota. Tartteekohan kysyä remontille jatkoaikaa paikalliselta salilta? - k3r3tti
pitää säilyttää tyyli, vaikka mennään pitkällekkin. Olen seurannut näitä jt sivuja nyt muutaman kerran ja jotenkin tökkää keskustelun taso. Itse olen entinen jt ja ottanut itse fudut, kun puheet,teot,ennusteet ym ei oikein toimi. Uskon vapaus ja oikeus on kuitenkin olemassa, kai se on meidänkin hyväksyttävä. Täytyy tietenkin tunnustaa jt ollessa se ei ollut itsestään selvyys.
Siellähän on tietysti paljon vilpittömiä ja antaumuksellisia, uskonsamukaisia ihmisiä, niiden lisäksi jotka käyttävät näitä hyväntahtoisia hyväksi saarnaamis- ym vapaaehtoistyössä.- Markku_Meilo
>>mäkihypyssäkin pitää säilyttää tyyli, vaikka mennään pitkällekkin.
Oliko eilen kun joku mäkihyppyvalmentaja nimenomaan valitteli ja kertoi, että tyylillä ei ole ole merkitystä, vaan hypyn pituus ja nimeomaan alastulo määräävät pistesaaliin.
Toki jos hyppää ainoastaan omaksi ilokseen, ei pisteillä ole merkitystä. - AliBaba
Markku_Meilo kirjoitti:
>>mäkihypyssäkin pitää säilyttää tyyli, vaikka mennään pitkällekkin.
Oliko eilen kun joku mäkihyppyvalmentaja nimenomaan valitteli ja kertoi, että tyylillä ei ole ole merkitystä, vaan hypyn pituus ja nimeomaan alastulo määräävät pistesaaliin.
Toki jos hyppää ainoastaan omaksi ilokseen, ei pisteillä ole merkitystä.Siitä, kuikna herra Meilo on joka asiassa oikeassa! Oli kyseessä sitten uskonto tai mäkihyppy niin hän keksii kritisoitavaa!! Kaikella kunnioituksella herra kriitikkoa kohtaan!
- Markku_Meilo
AliBaba kirjoitti:
Siitä, kuikna herra Meilo on joka asiassa oikeassa! Oli kyseessä sitten uskonto tai mäkihyppy niin hän keksii kritisoitavaa!! Kaikella kunnioituksella herra kriitikkoa kohtaan!
Esimerkki siitä jos ja kun asiallisista asioista ei löydä huomautettavaa, niin onhan sitten asioiden kirjoittaja.
Tuo mäkihyppyjuttu oli itsellenikin yllätys ja toin lähinnä kyseisen asian muidenkin ihmeteltäväksi. Mutta joillekin ei viesteissäni sisältö ole oleellista, mutta vastattava on. - AliBaba
Markku_Meilo kirjoitti:
Esimerkki siitä jos ja kun asiallisista asioista ei löydä huomautettavaa, niin onhan sitten asioiden kirjoittaja.
Tuo mäkihyppyjuttu oli itsellenikin yllätys ja toin lähinnä kyseisen asian muidenkin ihmeteltäväksi. Mutta joillekin ei viesteissäni sisältö ole oleellista, mutta vastattava on.etkö sinä sitten olekkaan aina oikeassa?!?!?
- Markku_Meilo
AliBaba kirjoitti:
etkö sinä sitten olekkaan aina oikeassa?!?!?
Entisenä jehovantodistaja jo tottunut ajatukseen, että olen alati valehteleva ja muutenkin epärehellinen, kysy vahvistus vaikka "Lähimmäinen" ja "Yks vaan" nimimerkeiltä. Ohellasi he ovat tyylikkäästi paljastaneet valehteluni.
- timotei
AliBaba kirjoitti:
Siitä, kuikna herra Meilo on joka asiassa oikeassa! Oli kyseessä sitten uskonto tai mäkihyppy niin hän keksii kritisoitavaa!! Kaikella kunnioituksella herra kriitikkoa kohtaan!
lisättävää. Pilkatkaa ihmisiä ovityössäne, niin ei täättä tarvitse päteä. En puolusta herra M:a, mutta olen niin monta kertaa huomannut, että vastauksen puutteessa ryhdytte pilkkaamaan. Ei M kenenkään tukea tarvitsekaan.
- jos kerran
timotei kirjoitti:
lisättävää. Pilkatkaa ihmisiä ovityössäne, niin ei täättä tarvitse päteä. En puolusta herra M:a, mutta olen niin monta kertaa huomannut, että vastauksen puutteessa ryhdytte pilkkaamaan. Ei M kenenkään tukea tarvitsekaan.
Jos täällä kerran puhutaan Jehovan todistajuudesta niin kuvasta tulisi aivan väärä ja yksipuolinen jos asioista tiettämättömät ja ex:t ja luopiot täällä vain puhuisivat.
Saisi vain tulla enemmänkin todistajia.
- kuullut
>>Jehovan todistajille on sanottu, että Harmagedonin alkaessa heidän tulee kokoontua valtakunnansaleille.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009