eli jos joskus on saanut jonkin sarjan kerättyä, niin onko sarjalla arvoa noin minkä verran vai onko arvon nousua ollenkaan. eli jos kolikko maksaa 50€ ja tod.arvo 10€. katsotaanko sit sarjan arvoksi 10€x kolikkojen määrä? hetken jo kerännyt ja mietin vain meinaanko tulla huijatuksi?
monetan rahoista??
5
4192
Vastaukset
Kannattaa ehdottomasti lopettaa moisien tekeleiden ostaminen. Noiden hopeaklönttien hintakehitys on juuri tuollainen kuin sanoit eli ostat 59 eurolla ja myyt kympillä. Eri asia onkin sitten, löydätkö jonkun joka ostaa edes tuolla hinnalla.
Hyvä esimerkki on tuo "suomen hopea-aarre" kokoelma. Roskapaja moneta myi noita kiiltokuvaprikkoja muistaakseni 56 euroa/kpl sarjaan kuuluu 36 prikkaa ja tällä hetkellä kokonaista sarjaa myydään 400-500 eurolla eikä mene kaupaksi edes tuolla hinnalla.- Entinen VIP asiakas
Mieti kuka kuppaa välistä, 10 euron kolikko kun maksaa Monetalla 35...55 euroa.
Näitä kovalla tohinalla myytyjä prikkoja on niin valtavasti höynäytettyjen hallussa, että mitään hätää ei ole tulevien 50 vuoden aikana saada kolikkoa. Ja tietysti halvemmalla kuin Monetan keksimä "virallinen" julkaisuhinta. Numismaattisissa huutokaupoissa näitä kapseliprikkoja on jatkuvalla syötöllä tarjolla, ei yksittäin vaan erissä.
Rahapaja Moneta kuuluu Norjalais-Suomalainen kaupalliseen yritykseen, ja ratsastaa häikäilemättömästi tuon "Rahapaja" nimen varjolla jonka mieltää valtiolliseksi laitokseksi jota se ei siis ole.- kiinostaa
lunastaikohan moneta noi muutaman kerätyn kolikon takaisin?
- Kajaanin mies
kiinostaa kirjoitti:
lunastaikohan moneta noi muutaman kerätyn kolikon takaisin?
Kyllä moneta lunastaa usean vuoden takaiset ostokset, mikäli rahkeissa vielä on puhtia.
Moneta on lunastanut usean raskaasti pettyneen ostajan useammann vuoden ostokset, ovat näin ostaneet äänekkäät purnarit hiljaisiksi. Ainoa neuvo on että älä vaatimattomast kysy lunastaako, vaan vaadi että lunastavat!. Negatiivinen julkisuus kun ei enään auta jo muutenkin horjuvaa kaupustelua.
Toinen isku Monetan toimille on ollut että heidän yksinmyyntimonopoli on murtunut. Tänäpäivänä Rahapajan on ollut pakotettu myymään Suomen juhla- ja erikoiskolikoita muillekin rahakauppiaille, ja he myyvät samat uutuuskolikot halvemmalla.
- Monetasta
Hopea-aarretta saa halvimmillaan kanikonttorin huutokaupasta vähän yli 300 egeä. Katso vaikka samat kolikot mieluummin huutonetistä. Vaikka siellä yksi (itse maahan tuonut?) vetääkin välistä niin hinta voi olla kolmasosan Monetan hinnasta. Tai tuo itse ulkomailta! Holmaston liikekin myy Suomessa halvemmalla. Nimimerkki tyhmyydestä oppinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039