Nina Simone`n

jumalainen ääni!

..kolahtaa täysillä tähän tytsyyn! Mihin muuhun kannattaisi tutustua, ettei sokkona kirjastossa tarvitsisi etsiä? Suositelkaa! Kiitos paljon!

10

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • basher

yhtä haavoittuvia, vereslihalla olevia artisteja?

• ap.

joo, jotain sellaista? Aika huonosti tiedän mitään musiikista, enkä osaa oikein itse kuvailla mitenkään. :)

• basher

liuta jumalaisia laulajia, jotka kuulostavat samalla tavoin haavoittuneilta kuin Nina Simone.

Ensin muutama musta sisar:
      Dinah Washington
      Sarah Vaughan
      Billie Holiday
      Irma Thomas
      Ann Peebles
      Mavis Staples
      Esther Phillips

Sitten vaaleampia:
      Dusty Springfield
      Sandy Denny
      Francoise Hardy
      Lucinda Williams
      Kasey Chambers
      Gillian Welch
      Natalie Merchant
      Fiona Apple
      Beth Orton
      Karen Carpenter
      Carola (suomal.)

Ja lopuksi vielä muutama ukko:
      Ron Sexsmith
      Rufus Wainwright
      Nick Drake
      Gene Clark
      Neil Young

• juuffo

jo viestissään Sarah Vaughanin. Erityisesti mieltäni on liikuttanut, korviani kutkuttanut viime aikoina Blue Note Recordsin vuonna 2002 julkaisema kokoelma "Ballads". Maailman kaikkeuden kauneinpia musiikkeja (?)

• ap.

vastauksista basher ja juuffo!! Ainoita, joita olen kuullut aikaisemmin: Billie Holiday, Dusty Springfield, Carola ja Neil Young. Tuli tosi paljon esille mulle tuntemattomia nimiä. Kiitos! Nyt ei kun kirjastoon tutkailemaan tarjontaa.. :)

• basher
        ap. kirjoitti:

vastauksista basher ja juuffo!! Ainoita, joita olen kuullut aikaisemmin: Billie Holiday, Dusty Springfield, Carola ja Neil Young. Tuli tosi paljon esille mulle tuntemattomia nimiä. Kiitos! Nyt ei kun kirjastoon tutkailemaan tarjontaa.. :)

on aina ilo autttaa!

• Lady Day

Sinulle ap vielä: samettisempaa mustaa kuin Ella Fitzgerald (ennen pullon herruutta) et löydä...

Ja valkoisista hienoon jo saamaasi listaan lisäisin yhden, ei niin tunnetun ja tunnustetun, mutta omalla kohtalollaan tärkeän: Julie London

• juuffo

KYLLÄ ! Julie London on PARHAUTTA !

• NoitaNainen

Siinä on niin ammattitaitoinen ja puhdasääninen jazzlaulaja, että jää monet jälkeen. Tietenkään hän ei vedä samalla aksentilla kuin Nina Simone tai Sarah Vaughan tai Ella F, mutta kannattaa kuunnella. Takaan, että et pety.

• trbone

Hyvää listaa... Pitääpä itsekin kuunnella tuota Julie Londonia. Listan voisi lisätä vielä:
      - Anita O'Day
      Uudemmista äänistä
      - Eva Cassidy ja
      - Madeleine Peyroux

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60