Voiko kukaan suositella hyvää Belgianpaimenkoira kenneliä?joka kasvattaa tervuja.
eli kokemuksia olisi kiva saada.
mistä belggari
5
1534
Vastaukset
- Belgityttö
Oletko jo käynyt tutustumassa osoitteesta www.finbelge.fi, sieltä löydät kasvattajia ja heidän yhteystietojaan, myös pentuvälityksen. Voisin muutamia mainita, mutta mainostaminen kait kiellettyä täällä?? Itsekki aikanaan jouduin luottamaan omaan vaistooni ja en ole pettynyt, päinvastoin, sain itselleni elämäni koiran :)
Kannattaa tavata henk kohtaisesti kasvattajia ja heidän koiriaan, kyllä koirista näkee, kun hyvin pidettyjä ja rakkaita lemmikkejä omistajilleen :) Millaista kasvattajan luona muuten on jne. Kokenut kasvattaja osaa katsoa sinulle pentua, juuri sinun tarpeillesi, vaikka on vain suuntaa antava, koskaanhan ei lopullista tiedä, liittyy paljon asioita. Kokenut kasvattaja näkee esim pentujen luonne-eroja, kuka on pentueen pomo tai herkin jne. (näyttelykoira vai käyttö tai sitten kumpaakin?)
Itselläni vaikuttaa suuresti se missä pennut kasvavat luovutusikään saakka, sisällä oman perheen parissa, vai tarhassa erillään muista. Itse valitsen aina ensimmäisen.Sisällä kasvavilla pennuilla kuitenkin enemmän kontakteja perheeseen, kuin tarhassa (tämä ei tarkoita sitä, että jos välillä ovat tarhassa tms, omat kasvattini ovat olleet yöt ja päivät suurimmaksi osaksi perheen parissa, myös yöt ovat sisällä.)
Ja joillakin kasvattajien koirilla on sijoituskoteja, pennut saattavat syntyä ja kasvaa eri paikassa missä kasvattaja asuu. Tunnollinen kasvattaja valitsee myös sijoituskodin tarkkaan ja hyvin.
Olet ilmeisesti kiinnostunut belgianpaimenkoiran hankinnasta, hienon rodun olet valinnut :) Ole silti tarkkana mistä otat ja luota vaistoihisi! Jos emä on varautunut, melko varmasti myös pennuilla saattaa olla myöhemmin sellaista. Pyydä näkemään isäkin, jos mahdollista (asuu esim samalla paikkakunnalla tms) - belgin tuleva omistaja!
Heips!
Minä olen ottamassa belgiä,löysin sopivan juuri tuolta mainitusta www.finbelge.fi-osoitteesta kohdasta pentuvälitys!
Että sieltä vaan etsimään sopivaa pentua!! - tervuja
katsomaan meidän tervuja.
Laita säpo niin meilaan tarkemmin. - Joku vaa
Kuka suostuu antaa säpön nettiin???
- eieieiikinä
Vain hullu nykyisin.. virushemmot odottavat niitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1871399Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49931
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102764
- 33712
- 60709