Hygieniahaitta?

Murri

Osaisiko joku kertoa miten lävistys kasvoissa tai kielessä voi olla hygieniahaittana siivoustyössä tai keittiöllä, mutta korvakoruista ei sanota mitään, kunhan ovat pienet ja hillityt. Eihän kukaan naamallaan pöytiä pyyhi. Ja onhan ne korviksetkin lävistykset.

14

3831

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Goebbels

septumlävistyksen alueella on enemmän bakteereja kuin nivusissa. pitäisitkö hygieniahaittana jos yleisen joka päivä käyttämäsi ruokalan keittäjät olisivat alasti. siivoustyöhän kyllä pääsevät lävistetytkin, täällä päin ainakin.

• Murri

No kun mulla on septumissa lävistys, vasta pari viikkoa sitten otettu ja sanoin opettajallekin etten voi sitä vielä ottaa pois niin en saa olla ollenkaan ruoanvalmistustunneilla mukana. Mutta onko se jossain ihan tieteellisesti todistettu että ihmisten, joilla on kasvoissa lävistyksiä, laittamassa ruoassa olis enemmän bakteereja kuin niissä, jotka on tehny tyyppi jolla ei ole lävistyksiä. Ja kun ei minusta ole kokkia tulossa vaan siivooja.

• Goebbels
        Murri kirjoitti:

No kun mulla on septumissa lävistys, vasta pari viikkoa sitten otettu ja sanoin opettajallekin etten voi sitä vielä ottaa pois niin en saa olla ollenkaan ruoanvalmistustunneilla mukana. Mutta onko se jossain ihan tieteellisesti todistettu että ihmisten, joilla on kasvoissa lävistyksiä, laittamassa ruoassa olis enemmän bakteereja kuin niissä, jotka on tehny tyyppi jolla ei ole lävistyksiä. Ja kun ei minusta ole kokkia tulossa vaan siivooja.

saat keittiössä erikoistapauksena tyylikkään hengityssuojan jos et voi ottaa uutukaista lävistystä pois. kehoitan kuitenkin vaihtamaan siihen retainerin, tapin tai hevosenkengän paranemisajaksi jonka voi seksikkäästi kääntää nenän sisään. tämä ei poista bakteeriongelmaa mutta ei kukaan huolehdi kun ei tiedä.
        ja kyllä, siinä on enemmän bakteereja koska ihmiset koskevat huomaamattaankin, vaistonvaraisesti kasvoihinsa, jotka vilisevät reiättömiä kasvoja tiheämpään bakteereja. hygienia on yleisissä keittiöissä ja nykymaailman julkisissa tiloissa hyvin, hyvin tärkeä, niitä vartenhan käydään hygieniapassitkin yms.
        edelleen minua hämmentää miksi siivoojan ammatti ei hyväksy lävistyksiä. mutta sinähän saat otettua ne pois tulevaisuudessasi. monet muutkaan julkiset ammatit, esim. asiakaspalvelu ei hyväksyisi septumia, että nämä ovat vielä nykymaailmassa ongelma.

• jyjk
        Murri kirjoitti:

Luultavasti kuitenkin tiesit, ettei koulussasi sallita lävistyksiä, ennen kuin menit ottamaan septumin. Septumin saa laitettua suoraan retainerilla joten olisi ehkä kannattanut miettiä sitä vaihtoehtoa niin ei välttämättä olisi tullut sanomista maikan kanssa. Kun reikäsi paranee sen verran että siihen voi vaihtaa korun niin kannattaa hommata joku itselleen sopiva häivekoru ettei lävistystä huomaa ja sitten vaan sanot maikallesi että otit korun pois. Mielestäni tuollainen lävistyskielto on aivan turha kun kerran opiskelet siivoojaksi, eri asia sitten jos menet siivoamaan esim. sairaalaan tai terveyskeskukseen tms.

• Murri
        Goebbels kirjoitti:

saat keittiössä erikoistapauksena tyylikkään hengityssuojan jos et voi ottaa uutukaista lävistystä pois. kehoitan kuitenkin vaihtamaan siihen retainerin, tapin tai hevosenkengän paranemisajaksi jonka voi seksikkäästi kääntää nenän sisään. tämä ei poista bakteeriongelmaa mutta ei kukaan huolehdi kun ei tiedä.
        ja kyllä, siinä on enemmän bakteereja koska ihmiset koskevat huomaamattaankin, vaistonvaraisesti kasvoihinsa, jotka vilisevät reiättömiä kasvoja tiheämpään bakteereja. hygienia on yleisissä keittiöissä ja nykymaailman julkisissa tiloissa hyvin, hyvin tärkeä, niitä vartenhan käydään hygieniapassitkin yms.
        edelleen minua hämmentää miksi siivoojan ammatti ei hyväksy lävistyksiä. mutta sinähän saat otettua ne pois tulevaisuudessasi. monet muutkaan julkiset ammatit, esim. asiakaspalvelu ei hyväksyisi septumia, että nämä ovat vielä nykymaailmassa ongelma.

Kysyin mää niitä hengityssuojiakin vaan niitä ei kuulemma ollut ja koska muidenkin oppilaiden on pitänyt ottaa lävistyskorut pois ei mun kohdalla voi tehdä poikkeusta ja kyllä vaihdan tähän häivekorun heti kun vaan pystyy. Harmittaa vaan kun haluaisin vielä lisää lävistyksiä. Niebuhr (kirjotettaanko se noin?) olis ainakin yks minkä vielä tahtoisin. Ja onko siitä korun pois ottamisesta oikeasti hyötyä, kun jäähän se lävistysreikä sittenkin, missä pöpöt viihtyy

• ,,,,,,,,,,,,,,,
        Murri kirjoitti:

Kysyin mää niitä hengityssuojiakin vaan niitä ei kuulemma ollut ja koska muidenkin oppilaiden on pitänyt ottaa lävistyskorut pois ei mun kohdalla voi tehdä poikkeusta ja kyllä vaihdan tähän häivekorun heti kun vaan pystyy. Harmittaa vaan kun haluaisin vielä lisää lävistyksiä. Niebuhr (kirjotettaanko se noin?) olis ainakin yks minkä vielä tahtoisin. Ja onko siitä korun pois ottamisesta oikeasti hyötyä, kun jäähän se lävistysreikä sittenkin, missä pöpöt viihtyy

"...kun jäähän se lävistysreikä sittenkin, missä pöpöt viihtyy"

Ainakin septumissa se reikä menee yleensä nopeasti umpeen, mikäli korun ottaa pois. Jos haluat valmistua sieltä koulusta ajallasi niin ei kannata rei'ittää sitä naamaa enempää. Sitten kun valmistut ja saat vakituisen duunipaikan niin voit rei'itellä sitä naamaasi jos vielä haluat, tuskin siivoojalle annetaan fuduja lävistysten takia. Tuo mainitsemasi "niebuhr" sopii loppujen lopuksi aika harvoille ja kasvaa todella helposti ulos jättäen todella ruman arven joten kyseisen lävistyksen ottamista kannattaa harkita todella tarkkaan.

• Goebbels kirjoitti:

...On se vaan ainakin minun mielestäni hassua että joillain aloilla ei näkyviä lävistyksiä sallita. Ja suurin syy useassa tapauksessa on ihmisten asenne lävistyksien ulkonäköön, ei niinkään se hygieniapuoli. Tietysti esim. sairaaloissa ym. ymmärrän tuon kiellon hygieniasyistä, mutta vaikkapa omalla alallani (ravintola) on kyse aika pitkälti asenteista. Varsinkin jos puhutaan salipuolen työtehtävistä. Emmehän me ruokaa tee, mutta silti se pieni nappi naamassa on paljon pahempi kuin rengas korvassa. Itsellenikin on henkilöstöfirmasta (jonka kautta työskentelen) sanottu, että "mikäli et voi korua vuoron ajaksi pois ottaa, emme voi sinulle töitä tarjota". Ja joissain paikoissa esim. nenäkoru hyväksytään, mutta ei muuta. Tietysti ymmärrän, että jos ihmisellä on rojua naamassa niin että hyvä jos silmiä erottaa, saattaa se viedä hiukan uskottavuutta asiakaspalvelutyössä asiakkaan silmissä. Mutta katsotaanpa kymmenen vuoden kuluttua, jopas niitä koruja alkaa enemmän näilläkin aloilla näkymään.

• Täälläpäin...

En päässyt koulun keittiöön huulilävistykseni takia, sitten olisin päässyt jos olisin ottanut korun pois. Siihen en suostunut joten menin siivoukseen, sinne pääsi ongelmitta.

• outoa

jos yksi pieni koru on tärkeämpi kuin se mitä itse tulee tekemään tulevaisuudessa. lävistyksiä saa ulkopuolisille näkymättömiäkin ja huulen voi lävistää koska tahansa uudestaan jos siltä tuntuu. Jostain on aina luovuttava.

• koru........
        outoa kirjoitti:

jos yksi pieni koru on tärkeämpi kuin se mitä itse tulee tekemään tulevaisuudessa. lävistyksiä saa ulkopuolisille näkymättömiäkin ja huulen voi lävistää koska tahansa uudestaan jos siltä tuntuu. Jostain on aina luovuttava.

koru se on ''näkymätönkin'', jos tavallinen koru haittaa niin eikös myös väritön... Se on 40e/kerta kun sen menee lävistämään ja 25e/kerta jos on oma koru...

• limakalvoalueella
        koru........ kirjoitti:

koru se on ''näkymätönkin'', jos tavallinen koru haittaa niin eikös myös väritön... Se on 40e/kerta kun sen menee lävistämään ja 25e/kerta jos on oma koru...

olevia lävistyksiä joihin saa häivekoruja. Kyllähän nekin näkyy ja aika monessa paikassa joutuu ottamaan pois. Ja mun pointti oli nimenomaan se, että aika harvalla alalla lävistyksiä saa olla näkyvissä, joten jos haluaa jollekin tietylle alalle jonne ne ei sovi niin musta on aika pieni uhraus luopua koruista. Niin olen itsekin tehnyt.

• opetusta jakava

Etkö itse sitä tosiaankaan ymmärrä? Tämän täytyy olla provo.

• Murri

...Besserwisser, etsin tietoa asiasta ja Elintarvikeviraston sivuilla sanottiin että lävistysten aiheuttamaa hygieniariskin suuruutta ei tiedetä, muillakin sivuilla lävistykset olivat toki kiellettyjen listalla keittiötyössä, mutta sitäkin enemmän painotettiin hyvää henkilökohtaista hygieniaa. Siis kysyn sinulta söisitkö mieluummin A. Minun laittamaa ruokaa, jos pitäisin koko ruoanvalmistuksen ajan kirurginmaskia kasvoillani ja ulkoinen olemukseni olisi muuten siisti, puhtaat kädet, ei sormuksia jne... vai B. Ruokaa, jonka laittaneella henkilöllä on ruokottoman näköinen parransänki, finnejä suun ympärillä ja joka, hajusta päätellen, tuskin on käynyt suihkussa viimeiseen pariin vuoteen. Siis molemmilla olisi asianmukainen työasu ja myssyt päässä? Tulipa pitkästi, saa muutkin vastata.

• epädi

Eivät ne olekaan hygieniahaitta.

Miksi ne ovat sitten kiellettyjä?

Homer Simpsonia lainatakseni; "They did it because they are stupid. That's the reason why everybody does everything"

keittiö- ja siivous alalla saa kaivaa nenää ja persettä, kunhan ei ole lävistyksiä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe