Miksi tyttölapsia ei saa toivoa?

mariamagda

Poikia toivotaan vähän väliä, eikä kukaan nosta siitä haloota, mutta toisin on, jos toivoo tyttölasta. Joutuuko siitä helvettiin?

Usein on myös niin, että jos lapsi on tulossa, isä puhuu tulevasta pojasta, eivät ilmeisesti edes muista että muitakin lapsia on.

Täytyy vielä mainita, että ainahan näin ei sentään ole, mutta usein.

Palstallakin joku alkoi heti kauhean saarnan kun sanoin toivovani tyttöä.

145

6932

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Relander

Minullakin on sekä tyttö- että poikalapsia ja kaikki ovat yhtä rakkaita. Missään vaiheessa en ole "toivonut" lapsen olevan tiettyä sukupuolta, vain terveyttä ja hyvää alkua elämälle.

• mariamagda

kun sinulla on näin. Mutta sinulla on molemmat.

Entä jos sinulla olisi kolme tytärtä?

• Relander
        mariamagda kirjoitti:

Usein on niin, etteivät vanhemmat saa kuin tyttöjä tai poikia. Olen kiitollinen siitä, että minulla on molempia.

• nut-tu
        mariamagda kirjoitti:

Minä olen ainkin onnellinen kolmen tytöb äiti ;)

• mariamagda
        nut-tu kirjoitti:

kyllä sinut kirjoittaessani tätä ja tiedän että sinä tiedät mitä tarkoitan.

• Jack
        nut-tu kirjoitti:

Se nyt vielä puuttuisi, että ei ole onnellinen, jos on kolme tyttöä? Haluaisimpa nähdän se ihmisen, joka kokee itsensä onnettomaksi, että lapsissa ei ole toista sukupuolta. Taivas!

eiköhän ne lapset ole aivan yhtä rakkaita?

• mariamagda
        Jack kirjoitti:

Se nyt vielä puuttuisi, että ei ole onnellinen, jos on kolme tyttöä? Haluaisimpa nähdän se ihmisen, joka kokee itsensä onnettomaksi, että lapsissa ei ole toista sukupuolta. Taivas!

sitten vaan tännepäin.

`Täytyy tyytyä siihen mitä on saanut`. Voihan se olla onnellisen vanhemman kommentti lapsistaan/tyttäristään?

• nut-tu
        Jack kirjoitti:

On vielä ihmisiä, jotka viittivät nurista ja marista siitä, että sattukin tulemaan väärää sukupuolta oleva lapsi.

• Vasuri''

Onko tästä tutkimustakin?

Rekisteröityneellä nimellä kirjoitit, joten voisi kuvitella että olet vakavissasi.

• mariamagda

hiiteen ne tutkimukset nyt.

Itse olen kolmas tytär, joten tiedän mistä puhun.
        Lähipiirissä on parille tullut kolme tytärtä ja siellä sukulaiset ovat jo lähes paniikissa.
        Olen satoja kertoja kuullut elävässä elämässä poikien toivomista, joten olen vakavissani.

• h.e.s.s.u vaan
        mariamagda kirjoitti:

hiiteen ne tutkimukset nyt.

Itse olen kolmas tytär, joten tiedän mistä puhun.
        Lähipiirissä on parille tullut kolme tytärtä ja siellä sukulaiset ovat jo lähes paniikissa.
        Olen satoja kertoja kuullut elävässä elämässä poikien toivomista, joten olen vakavissani.

itsellä on yksi tyttö ja velipojalla kaksi.
        Ei ole tullut mieleenkään että olisimme
        jotenkin vajaita.
        Hei Mariamadga, ei me miehet sentään hulluja olla.

• P.e.p.e.

Klassisesti: Eikö tärkeämpää kuitenkin ole, että lapsi on terve?

• mariamagda

Ja olen huomannut, että pari viime hetkillä muuttaa pojan toivomisen terveen lapsen toivomiseksi.

• isäksi aikova

minä ainakin toivon tyttöä!

• mariamagda

kuinka kiva on kuulla tuo!

Varovainen kysymys: miksi?

• mariamagda

Olet ihana isä.

• isäksi aikova
        mariamagda kirjoitti:

kuinka kiva on kuulla tuo!

Varovainen kysymys: miksi?

Vaikea perustella, mutta kun niin vain kovasti haluan! Olen jo suunnitellut mitä kaikkea me yhdessä touhuttaisiin ja harrasteltaisiin.

Ainakin minusta tuntuu hienolta että pystyy opettamaan ja kouluttamaan elämää varten niin hyvin kuin vain itse pystyy. Ja nähdä kuinka oma lapsi kehittyy/kasvaa.

Itse olen oppinut elämän varrella mitä kaikkea lapsi oikeasti tarvitsee (kun itsellä ei sitä kaikkea ole ollut), turvallisuutta, huolenpitoa ja paljon rakkautta. Ja mikä myös tärkeää, että lapsella on vanhemmat jotka aidosti myös välittävät ja rakastavat toisiaan. Se tekee lapseen syvän jäljen jos vanhemmilla on epäterve suhde.

• isäksi aikova
        mariamagda kirjoitti:

Olet ihana isä.

Tyttö on vielä ihanempi!

• Jack
        mariamagda kirjoitti:

Olet ihana isä.

Jep, ihana isä kun toivoo tyttöä, mutta poikaa toivova on sovinisti? Olet aivan yhtä typerä kuin väitteesi. Sama käsitys tulee aika monen kirjoittajan vastauksissa esille

• mariamagda
        Jack kirjoitti:

Jep, ihana isä kun toivoo tyttöä, mutta poikaa toivova on sovinisti? Olet aivan yhtä typerä kuin väitteesi. Sama käsitys tulee aika monen kirjoittajan vastauksissa esille

Et ymmärrä.

• nut-tu
        Jack kirjoitti:

Minä olen aina ajatellut, tuli mikä tuli, minä olen hänet halunnut ja minun tehtäväni on kasvattaa hänestä oman arvonsa tunteva.
        En minä ole oikeastaan tervettäkään osannut toivoa. Viimeisen kohdalla toivoin ainoastaan, että jää henkiin. Sitä onnellisempi olin, kun hänessä ei ole kun "pikkuvikaa", joka ei haittaa normaalia elämää ja menee fysioterapialla ohi iän myötä.
        Elämässä pitää olla onnellinen siitä mitä saa.

Se on vaan sääli, että jotkut ihmiset eivät ole tätä tajunneet.
        Olet varmaan kuullut joskus, kuinka äiti tai isä huokaa lasta katsoen, kunpa se oppisi kävelemään, tai kumpa se oppisi jo itse syömään tai,,,, Kun noin ajattelee, ei sitä osaa nauttia siitä hetkestä, kun se lapsi on just oma itsensä. Sitä toivoo että se olis jotenkin erilainen. Kypsempi, isompi, viisaampi,,,

• The Man

Missähän juupajoella noin ajatellaan?

• mariamagda

Olenpas sattunut syntymään kanssa ihme paikkakunnalle.

• mariamagda

sitten on vain herkistynyt kuulo tuohon asiaan...

Olen kuullut naisen puhuvan kännyynkin ja kysyvän "kumpi tuli?" ja sitten pettyneenä jatkavan "jaa taas tyttö". Miltähän paikkakunnalta mahtoi olla?

Miehellänikin on muuten se kuulo herkistynyt siihen, koska hän on oikein vihainen omille sukulaisilleenkin(purkaa kiukkunsa minulle), jotka toivovat poikia.

• jorojukka-kukka

Ei pelkästään Juupajoella.

• hieman.........
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Voitko kertoa missä kaupunginosassa?

• jorojukka-kukka
        hieman......... kirjoitti:

Voitko kertoa missä kaupunginosassa?

Höh!

• potaskaa sulla

Höh!

Mahdatko edes asua Helsingissä.
        En ole itse kuullut moista.

• jorojukka-kukka
        potaskaa sulla kirjoitti:

Mahdatko edes asua Helsingissä.
        En ole itse kuullut moista.

Teillä palstamiehillä onkin valikoiva kuulo! ;)

• The Man

Teillä palstamiehillä onkin valikoiva kuulo! ;)

Epäillen, ettet ole edes käynyt Helsingissä sitten vuoden-65. Koko alotus on absurdi.

• mariamagda

Olisin toivonut, että tuo koskisi edes enemmän maaseutua ja jossain olisi toisin.

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Epäillen, ettet ole edes käynyt Helsingissä sitten vuoden-65. Koko alotus on absurdi.

Se on hyvinkin tätä päivää tässä "tasa-arvoisessa" Suomessa.

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

Se on hyvinkin tätä päivää tässä "tasa-arvoisessa" Suomessa.

Tämä on yksi miljuunasta todistuksesta taas siitä, että feministit näkevät omia mörköjään jo poikalapsissa.

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Tämä on yksi miljuunasta todistuksesta taas siitä, että feministit näkevät omia mörköjään jo poikalapsissa.

ja se oli Jack.

Ei poikalapset ole tulilinjalla. Samaa paniikkia ei synny jos on saatu vain poikia. Mieheni sisko sai pojan ja poika on saanut edelleen kaksi poikaa. Kukaan ei valita lasten sukupuolesta, vaan nämä toivovat vaan muillekin edelleen poikia, ihan vaan hyvää hyvyyttään kai.

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

Olisin toivonut, että tuo koskisi edes enemmän maaseutua ja jossain olisi toisin.

Jos on paranoideja, niin se on sama missä matkustelee.

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Jos on paranoideja, niin se on sama missä matkustelee.

Liikutkos itse peräkammaristasi mihinkään?

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

ja se oli Jack.

Ei poikalapset ole tulilinjalla. Samaa paniikkia ei synny jos on saatu vain poikia. Mieheni sisko sai pojan ja poika on saanut edelleen kaksi poikaa. Kukaan ei valita lasten sukupuolesta, vaan nämä toivovat vaan muillekin edelleen poikia, ihan vaan hyvää hyvyyttään kai.

Siis et itse halua poikia?

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

Liikutkos itse peräkammaristasi mihinkään?

Mikä on peräkammari? Osaat varmaan kertoa.

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Siis et itse halua poikia?

!!!

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

!!!

Onpas se edennyt pitkälle.

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Mikä on peräkammari? Osaat varmaan kertoa.

et siis tiedä sitäkään peräkammarissasi, että joitakin miehiä sanotaan peräkammarinpojiksi.
        Tulee vaan mieleen, kun et tiedä millaista täällä ulkopuolella on.

Mikä "joro"?

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Onpas se edennyt pitkälle.

Minä haluan tytön. Mitä sitten?

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

et siis tiedä sitäkään peräkammarissasi, että joitakin miehiä sanotaan peräkammarinpojiksi.
        Tulee vaan mieleen, kun et tiedä millaista täällä ulkopuolella on.

Mikä "joro"?

Se saattaa heillä peräkammarinpojilla olla helpompaa kuin teillä "paranoidisilla feministi-poikalastenvihaajilla.

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Se saattaa heillä peräkammarinpojilla olla helpompaa kuin teillä "paranoidisilla feministi-poikalastenvihaajilla.

Siis pitäisi nyt alkaa kutsumaan näitä poikien toivojia vielä paranoidisiksi sovinisti-tyttölastenvihaajiksi.
        Sinäpä sen sanoit.

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

Minä haluan tytön. Mitä sitten?

Toivottavasti ei tule äitiinsä.

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

Siis pitäisi nyt alkaa kutsumaan näitä poikien toivojia vielä paranoidisiksi sovinisti-tyttölastenvihaajiksi.
        Sinäpä sen sanoit.

En se ollut minä, sen sanoit sinä.
        Pidätkö aloistustulta yllä?

• Traffic
        mariamagda kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit.

Rupeeks se ny täyttyy nääs.

• Hertha

Kyllähän nyky-Suomessa tytön saaminen perheeseen on iloinen asia. Tytöt ovat yleensä energisiä, innokkaita koulunkävijöitä ja opiskelijoita, heille kelpaavat opiskeluaikana pienipalkkaisetkin työt, he ovat jonkin verran vähemmän itsetuhoisia kuin pojat (elämäntavat)...

Tunnen perheen, jossa on useampi murrosiän ohittanut, varhaisessa aikuisiässä oleva tytär. Poikalapsia perheessä ei ole. Kaikki ovat menestyneet koulussa ja opiskelussa hyvin, olematta kuitenkaan syrjäänvetäytyviä harmaahiirulaisia. Yritteliäisyyttä, kekseliäisyyttä, elämäniloa ja itsevarmuutta riittää. En tiedä, toivoivatko vanhemmat aikanaan poikia. Enkä ole kysynyt, onko heiltä heidän mielestään jäänyt jotakin puuttumaan.

• P.e.p.e.

"Kyllähän nyky-Suomessa tytön saaminen perheeseen on iloinen asia. Tytöt ovat yleensä energisiä, innokkaita koulunkävijöitä ja opiskelijoita, heille kelpaavat opiskeluaikana pienipalkkaisetkin työt, he ovat jonkin verran vähemmän itsetuhoisia kuin pojat (elämäntavat)..."

, että eittämättä olet oikeassa. Yhteiskuntaa on voimallisesti muokattu tukemaan tyttöjen menestymistä elämässä. Erityisesti viittaan nyt yhteiskunnan järjestämään koulutukseen ja yhteiskunnan luomaan tukiverkkoon. Ei täällä epäilemättä ole ollenkaan hassumpi olla nainen.

• suffe
        P.e.p.e. kirjoitti:

"Kyllähän nyky-Suomessa tytön saaminen perheeseen on iloinen asia. Tytöt ovat yleensä energisiä, innokkaita koulunkävijöitä ja opiskelijoita, heille kelpaavat opiskeluaikana pienipalkkaisetkin työt, he ovat jonkin verran vähemmän itsetuhoisia kuin pojat (elämäntavat)..."

, että eittämättä olet oikeassa. Yhteiskuntaa on voimallisesti muokattu tukemaan tyttöjen menestymistä elämässä. Erityisesti viittaan nyt yhteiskunnan järjestämään koulutukseen ja yhteiskunnan luomaan tukiverkkoon. Ei täällä epäilemättä ole ollenkaan hassumpi olla nainen.

viime joulua edeltänyt 10-v serkkupoikani lausahdus kun selvisi, että hänen siskonsa oli saanut himpun verran paremman todistuksen: "mutta minähän olenkin poika". Oli kuulemma koulussa annettu aineksia sanoa näin... =(

• jorojukka-kukka
        P.e.p.e. kirjoitti:

Väitän kyllä, että puhut lööperiä! Yhteiskuntaa EI TODELLAKAAN ole mitenkään muokattu tukemaan tyttöjä.

Kyllä sinulla on vanha levy päällä, jonka tarkoitus kenties toistamisella saavuttaa uskottava tulos. Ainakaan minuun se ei tehoa. Päinvastoin.

Kunhan nyt ensin päästään siihen kuuluisaan sp väliseen tasa-arvotilanteeseen niin puhutaan siitä tilanteesta uudestaan tyttöjen tukemisesta.

• P.e.p.e.

Väitän kyllä, että puhut lööperiä! Yhteiskuntaa EI TODELLAKAAN ole mitenkään muokattu tukemaan tyttöjä.

Kyllä sinulla on vanha levy päällä, jonka tarkoitus kenties toistamisella saavuttaa uskottava tulos. Ainakaan minuun se ei tehoa. Päinvastoin.

Kunhan nyt ensin päästään siihen kuuluisaan sp väliseen tasa-arvotilanteeseen niin puhutaan siitä tilanteesta uudestaan tyttöjen tukemisesta.

En mielelläni arvostele kirjoittajia mutta tällä kertaa annan ns. samalla mitalla.

Sinulla se taas on kova halu syyllistää kirjoittajia. Itse asiasta et ole kovinkaan kiinnostunut. Valitat sitä, että sinua kohtaan esitetään henkilökohtaista arvostelua, mutta alati syyllistyt siihen itse.

Analysointia et juurikaan harrasta, lähinnä ISKULAUSEITA.

Sinuun ei tehoa mikään. Et ole valmis keskustelemaan, koska olet hakannut kiveen oman kuvasi yhteiskunnasta. Olet äärimmäisen staattinen persoona.

• jorojukka-kukka
        P.e.p.e. kirjoitti:

En mielelläni arvostele kirjoittajia mutta tällä kertaa annan ns. samalla mitalla.

Sinulla se taas on kova halu syyllistää kirjoittajia. Itse asiasta et ole kovinkaan kiinnostunut. Valitat sitä, että sinua kohtaan esitetään henkilökohtaista arvostelua, mutta alati syyllistyt siihen itse.

Analysointia et juurikaan harrasta, lähinnä ISKULAUSEITA.

Sinuun ei tehoa mikään. Et ole valmis keskustelemaan, koska olet hakannut kiveen oman kuvasi yhteiskunnasta. Olet äärimmäisen staattinen persoona.

En ota kantaa esittämääsi henkilökohtaiseen arvosteluun, mutta siihen otan, että on erittäin paljon näyttöä naisen, edelleen heikosta, asemasta yhteiskunnassa, jonka sinä olet valmis unohtamaan ihan täysin omissa kommenteissasi. Se ei ole mitään keskustelua, eikä pohdintaa, se on saman mantran toistamista viikosta toiseen. Ohittamista, silmien sulkemista ja asioiden kääntämistä päälaelleen.

• P.e.p.e.

En ota kantaa esittämääsi henkilökohtaiseen arvosteluun, mutta siihen otan, että on erittäin paljon näyttöä naisen, edelleen heikosta, asemasta yhteiskunnassa, jonka sinä olet valmis unohtamaan ihan täysin omissa kommenteissasi. Se ei ole mitään keskustelua, eikä pohdintaa, se on saman mantran toistamista viikosta toiseen. Ohittamista, silmien sulkemista ja asioiden kääntämistä päälaelleen.

Sinä se edelleen jaksat syytellä kirjoittajia siitä samasta, johon alati itse syyllistyt. Jos näkisin kirjoituksissasi edes häivähdyksen objektiivisuudesta, niin olisihan sekin jo edistystä. Johtopäätökseni on, että sp:n tasa-arvo on sinulle täysin vieras käsite.

• Nuori mies

Kyllä ainakin minun yrittäjän urani alku oli tiukkaa, ihan sen takia, kun en omista pimperoa.

http://www.finnvera.fi/index.cfm?id=1903

Eli samaan aikaan saman alan yrityksen perustanut nainen olisi saanut yhteiskunnan taholta ihan selkeän kilpailuedun.

No, en valita, vaan menestyn ihan sukupuolestani riippumatta.

Mainitsinko muuten olevani totaalikieltäytyjä?

• Coltti

"Kyllähän nyky-Suomessa tytön saaminen perheeseen on iloinen asia."

- Totta. Yhtä iloinen kuin pojan saaminen.

"Tytöt ovat yleensä energisiä, innokkaita koulunkävijöitä ja opiskelijoita"

- Aivan totta. Vaikka kyllä niitä vähemmän innokkaitakin löytyy niin tyttöjen kuin poikienkin joukosta.

"heille kelpaavat opiskeluaikana pienipalkkaisetkin työt"

- Niin kelpaa pojillekin. Yleensä kun ei ole opiskelijoille tarjolla kuin pienipalkkaisia töitä.

"he ovat jonkin verran vähemmän itsetuhoisia kuin pojat (elämäntavat)..."

Enpä tiedä. Nykyään liian monet tytöt juovat ja polttavat jo 14 vuotiaana. Tytöillä on usein tarve näyttää olevansa vanhempi kuin todellisuudessa on.

• jorojukka-kukka
        P.e.p.e. kirjoitti:

Sinä se edelleen jaksat syytellä kirjoittajia siitä samasta, johon alati itse syyllistyt. Jos näkisin kirjoituksissasi edes häivähdyksen objektiivisuudesta, niin olisihan sekin jo edistystä. Johtopäätökseni on, että sp:n tasa-arvo on sinulle täysin vieras käsite.

Että sinä et näe kirjoituksissani objektiivisuuden häivää ja minä näen sinut objektiivisesti ajavan miesasiaa. :)

• jorojukka-kukka
        Nuori mies kirjoitti:

Kyllä ainakin minun yrittäjän urani alku oli tiukkaa, ihan sen takia, kun en omista pimperoa.

http://www.finnvera.fi/index.cfm?id=1903

Eli samaan aikaan saman alan yrityksen perustanut nainen olisi saanut yhteiskunnan taholta ihan selkeän kilpailuedun.

No, en valita, vaan menestyn ihan sukupuolestani riippumatta.

Mainitsinko muuten olevani totaalikieltäytyjä?

Mikä se sellainen yritys on, jossa naiseudesta on jotakin hyötyä ja jossa oikein YHTEISKUNTA ANTAISI KILPAILUEDUN???
        Aika monessa yrityksessä olen ollut mukana elämäni aikana, mutta yhtään etuisuutta naiseudesta ei ole eteeni tipahtanut, mutta ehkä tipahtaa vielä, kun kerrot alan. (Kokeilen sitä ehkä pikimmiten.)

• Nuori mies

Mikä se sellainen yritys on, jossa naiseudesta on jotakin hyötyä ja jossa oikein YHTEISKUNTA ANTAISI KILPAILUEDUN???
        Aika monessa yrityksessä olen ollut mukana elämäni aikana, mutta yhtään etuisuutta naiseudesta ei ole eteeni tipahtanut, mutta ehkä tipahtaa vielä, kun kerrot alan. (Kokeilen sitä ehkä pikimmiten.)

Olisit katsonut viestini linkin: http://www.finnvera.fi/index.cfm?id=1903

Käytäntö on aivan törkeä! Tarvitsin rahoitusta, jonka hoidin sitten muuta kautta, kun en miehenä ole oikeutettu tuohon valtion matalakorkoiseen lainaan.

• mielestäni

Että sinä et näe kirjoituksissani objektiivisuuden häivää ja minä näen sinut objektiivisesti ajavan miesasiaa. :)

Olet aika kaukana objektiivisuudesta. Olet asettunut asemiisi etkä kykyne enää kyseenalaistamaan omia ajatuksiasi / asenteitasi. Onko ulkona kylmä ?

• apulanta

Kirjoitat mitä sattuu ja luet hätäisesti. Lue viestit r-a-u-h-a-l-l-i-s-e-s-t-i. Katso nyt sitä linkkiä ja klikkaa sitä sinne finnveran sivuille. Pyydä mies apuun jos tulee vaikeuksia. Hohhoija..

• jorojukka-kukka
        mielestäni kirjoitti:

Olet aika kaukana objektiivisuudesta. Olet asettunut asemiisi etkä kykyne enää kyseenalaistamaan omia ajatuksiasi / asenteitasi. Onko ulkona kylmä ?

Sinäkin nimimerkitön. ;D

Buuu........

• jorojukka-kukka
        Nuori mies kirjoitti:

Olisit katsonut viestini linkin: http://www.finnvera.fi/index.cfm?id=1903

Käytäntö on aivan törkeä! Tarvitsin rahoitusta, jonka hoidin sitten muuta kautta, kun en miehenä ole oikeutettu tuohon valtion matalakorkoiseen lainaan.

Ei noita lainoja ole ollut kuin vasta tovi, eikä niitä niin yksinkertaista ole saada. Yhteen ainoaankaan yritykseeni en ole saanut minkäänlaista tukea. Päinvastoin.

• jorojukka-kukka
        apulanta kirjoitti:

Kirjoitat mitä sattuu ja luet hätäisesti. Lue viestit r-a-u-h-a-l-l-i-s-e-s-t-i. Katso nyt sitä linkkiä ja klikkaa sitä sinne finnveran sivuille. Pyydä mies apuun jos tulee vaikeuksia. Hohhoija..

Ei linkkipalsta.

• P.e.p.e.

Sinä siis ajat naisasiaa ja minä miesasiaa, olkoon sitten niin. Objektiivisuus kuitenkin syntyy siitä, että pyritään selittämään, perustelemaan ja pohtimaan miksi asiat ovat niin kuin ne ovat. Sinulla ei minun nähdäkseni ole kovastikaan tarvetta siihen. Jos asiat ovat sinulle noin itsestään selviä, ei mielestäni voida puhua objektisuudesta. Herää jopa epäilys, että asetat naisen sp:n perusteella etusijalle.

• jorojukka-kukka
        P.e.p.e. kirjoitti:

Sinä siis ajat naisasiaa ja minä miesasiaa, olkoon sitten niin. Objektiivisuus kuitenkin syntyy siitä, että pyritään selittämään, perustelemaan ja pohtimaan miksi asiat ovat niin kuin ne ovat. Sinulla ei minun nähdäkseni ole kovastikaan tarvetta siihen. Jos asiat ovat sinulle noin itsestään selviä, ei mielestäni voida puhua objektisuudesta. Herää jopa epäilys, että asetat naisen sp:n perusteella etusijalle.

Täällä on perusteltu samat asiat tuhansia kertoja. Sen vuoksi en näe syytä enää toistaa. Minun tasa-arvoni on todellista tasa-arvoa, ei kumpikaan sp toisen edelle, ei missään asiassa.

Kouluasiakin on rämmitty niin monesti..

Hyvä kuitenkin, että olet jo rauhoittunut. Ei kannata provosoitua. :) Ihan joutavanpäiväistä.

• P.e.p.e.

Täällä on perusteltu samat asiat tuhansia kertoja. Sen vuoksi en näe syytä enää toistaa. Minun tasa-arvoni on todellista tasa-arvoa, ei kumpikaan sp toisen edelle, ei missään asiassa.

Kouluasiakin on rämmitty niin monesti..

Hyvä kuitenkin, että olet jo rauhoittunut. Ei kannata provosoitua. :) Ihan joutavanpäiväistä.

Hyvä jos näin on. Toisaalta, eikö se toisto ole opetuksen ÄITI. Minusta on mukava pohtia asioita ja ei se aina tarkoita kyseessä olevan oma mielipiteeni. Pohdiskelu on entistä hauskempaa, kun se on vastavuoroista.

Koska mielipiteesi on minulle tärkeä, saatan provosoitua osoittamastasi henkilöön menevästä, kohtuuttomasta arvostelusta, etenkin kun toinen vaihtoehto olisi keskustella itse asiasta. Kehuja tosin otan vastaan mielelläni, mutta ainoastaan jos niille on katetta.

• Nuori mies

Ei noita lainoja ole ollut kuin vasta tovi, eikä niitä niin yksinkertaista ole saada. Yhteen ainoaankaan yritykseeni en ole saanut minkäänlaista tukea. Päinvastoin.

Ei niiden saaminen kyllä mitenkään kiven takana ole, jos edustaa oikeata sukupuolta. Ihan viime syys-talvelta olisi esimerkkini, mutta en valitettavasti tietenkään voi täällä niitä asioita kertoa.

Lainaa kyllä saa, minä kuitenkaan en ole edes hakukelpoinen tuon lainan suhteen.

• Jurgen

Oletko sinä oikeasti ihan järissäsi? Tuntuu kuin sinulle olisi joku mies tehnyt suurta pahuutta ja purkaisit sen nyt kaikkiin miehiin. Kuitenkin kirjoittelet todennäköisesti ihan totta joten en voi kuin sääliä sinua. Ei kaikki miehet ole yhden veroisia.

• Jack

samat johtopäätökset. Mahtaako hän esittää ihmisten ilmoilla samanlaisia ajatuksia ääneen?

• Mi-yes
        Jack kirjoitti:

samat johtopäätökset. Mahtaako hän esittää ihmisten ilmoilla samanlaisia ajatuksia ääneen?

..on kuin jostain hullujen huoneelta.

Jotkut viela martyyreina kertovat kuinka esim on sanottu etta "ei ole aiti jos ei ole saanut poikalasta"...jne

Mita tuo on? Jonkinlaista itsesaalin, avuttomuuden ja vihan sekoitusta. Vai. Yok.

Hyi helvata. Rupeaa oma muija tuntumaan kultapalalta kun kattoo naita juttuja. Psykojen kerho.

• mariamagda
        Mi-yes kirjoitti:

..on kuin jostain hullujen huoneelta.

Jotkut viela martyyreina kertovat kuinka esim on sanottu etta "ei ole aiti jos ei ole saanut poikalasta"...jne

Mita tuo on? Jonkinlaista itsesaalin, avuttomuuden ja vihan sekoitusta. Vai. Yok.

Hyi helvata. Rupeaa oma muija tuntumaan kultapalalta kun kattoo naita juttuja. Psykojen kerho.

ei olisi, jos ette olisi syntyneetkään. Te tyttölastenvihaajat (ajatus `Manniltä`).

• Mi-yes
        mariamagda kirjoitti:

ei olisi, jos ette olisi syntyneetkään. Te tyttölastenvihaajat (ajatus `Manniltä`).

Ei sulle edes viitti vittuilla, syy jaakoon kertomatta.

• mariamagda

Miksi tässä olisi kyse jostain miehestä, joka on tehnyt pahaa?

Koita nyt ymmärtää, että näin tapahtuu. Miksi et myönnä selvää asiaa? Kirjoitan aiheesta, koska minulle on monet, monet miehet ja naiset sanoneet, että sinusta on varmasti toivottu poikaa monin eri tavoin. Myös omat vanhemmat ovat kuin olisivat jääneet jostain suuresta vaille.
        Olisi ollut mukavaa tulla tähän maailmaan toivottuna, eikä pettymyksen tuottajana.

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

Luovuutesi saa olla rajaton, mutta The Man ei allekirjoita niitä. Vastaa vaan kirjoituksistasi ja "ideoistasi" ihan issesses.

• mariamagda
        The Man kirjoitti:

Luovuutesi saa olla rajaton, mutta The Man ei allekirjoita niitä. Vastaa vaan kirjoituksistasi ja "ideoistasi" ihan issesses.

sukupuolista voi kai kirjoittaa samalla tavoin?

Koita nyt ymmärtää edes jotain, yritä, pinnistä!

• The Man
        mariamagda kirjoitti:

sukupuolista voi kai kirjoittaa samalla tavoin?

Koita nyt ymmärtää edes jotain, yritä, pinnistä!

Voi kirjuuttaa, eihän se ole kuin laittaa sanoja sattumanvaraiseen järjestykseen, ja jos käy parempi onni kuin lottovoittajalla ja tulee järkevä rivi, niin sitten voi lykastaa. Joku joka ei tunne tätä kirjoittajaa voi pitää häntä fiksuna. Mutta nyt ei sinulta ole tullut lottovoittorivejä.

• Jack
        mariamagda kirjoitti:

Miten joku voi olla noin saatan sairas ja hullu? Sinulla ei ole kaikki kunnossa.

• mariamagda
        Jack kirjoitti:

Miten joku voi olla noin saatan sairas ja hullu? Sinulla ei ole kaikki kunnossa.

suuren pettymyksen ja sitten olen vielä hullu.

Tulihan se sieltä, minulla ei kuulemma ollut kaikki kunnossa kun tulin tähän maailmaan, sitähän olenkin kokoajan sanonut. Voin kuvitella sen syntymäni tunnelman.
        Yksi taas ennen minua heitettiin romukoppaan keskoskaapista ja toivottiin ettei selviäisi edes hengissä, koska jäisi vielä vammaiseksikin. Ei välitetty sille siskolleni edes hautajaisia pitää. Äiti on kyllä sanonut, että hän olisi pitänyt hautajaiset, mutta...

Minä taas toivoin aina pikkusiskoa.

• mariamagda
        Jack kirjoitti:

Ihmiset esittävät minulle.

• j.pukkila

..tyttölöitä(siis laajasti tulkiten) on jo ennestäänkin enemmän kuin poikoloita,niin tasa-arvon vuoksihan sitä tietysti toivotaan,että tuleva lapsi olisi edes poika..

• oivoi

Että isät jumaloivat tyttäriään ja suojelevat niitä elämänsä loppuun asti, ilkeitä poikaystäviltä jne.

Isä-tytär suhde voi muuttua yhtä sairaaksi kuin äiti-poika suhde pahimmillaan :D

• nut-tu

Mutta kyllä olen kuullut useinkin kysymyksen, vieläkö sitä poikaa yrität?
      Mä mitään poikaa yritä. Minulla on kolme tyttöä ja se riittää. En koe jääneeni mistään paitsi. Elämä antoi minulle nämä, ja siitä olen onnellinen.
      Tuttavani on parhaillaan raskaana. Odottaa ensimmäistään. On ostanut kaikki tavarat sitä silmällä pitäen, että sieltä tulee poika. En voi kun miettiä, että lapsi parka. Jo tuossa vaiheessa asetetaan paineita, joita ei välttämättä voikkaan täyttää. Pettymys on kova, jos se onkin tyttö. Olen kysynyt, että mitä hän tekee, jos se onkin tyttö? Tuttavani tuumi vain, että se joutuu sitten vaan käyttämään näitä poikien värisiä vaatteita.

Olen saanut myös kuulla, etten ole äiti, kun en ole poikaa synnyttänyt. En ymmärrä, mistä tuollainen ajatusmalli oikeen poikii? Ja nyky-yhteiskunnassa vielä. Ei mene jakeluun.

• mariamagda

totisesti, etteivät sinun tyttäresi joudu kuulemaan sitä niin paljon mitä minä olen kuullut. No ei ainakaan onneksi äidiltään.

En voi ymmärtää että ajatellaan etukäteen lapsen olevan poika.

• mahdollista
        mariamagda kirjoitti:

totisesti, etteivät sinun tyttäresi joudu kuulemaan sitä niin paljon mitä minä olen kuullut. No ei ainakaan onneksi äidiltään.

En voi ymmärtää että ajatellaan etukäteen lapsen olevan poika.

Kyllä sitä kohta alkaa ymmärtää, kun tätä marinaa lukee.

• nainen___

Kuinka äiti voi olla noin typerä että jo etukäteen päättää lapsen sukupuolen? Miksi pojasta olisi enemmän iloa ja onnea kuin tytöstä? EN voi käsittää ihmisiä, en voi.

• nut-tu
        nainen___ kirjoitti:

Kuinka äiti voi olla noin typerä että jo etukäteen päättää lapsen sukupuolen? Miksi pojasta olisi enemmän iloa ja onnea kuin tytöstä? EN voi käsittää ihmisiä, en voi.

mielessäni, että siperia sitäkin ihmistä opettaa, mutta millä hinnalla??

• Jack

Hei, oliko tämä tarkoitettu poikkeavaksi esimerkiksi vai edustaako esimerkkisi normaalia vallitsevaa ajattelua? Oliko tarkoituksesi luetella typerimmät lausunnot, joita olet asiasta kuullut vai mitä tarkoitit.

MInä olen erittäin tyytyväinen ja onnellinen, että minulla on poika ja tyttö. MIelummin molemmat kuin (vain) jompaa kumpaa sukupuolta. Ei jää arvuuttelemaan millainen tyttö tai poika olisi, jos sellainen olisi tullut.

• nut-tu
        Jack kirjoitti:

Hei, oliko tämä tarkoitettu poikkeavaksi esimerkiksi vai edustaako esimerkkisi normaalia vallitsevaa ajattelua? Oliko tarkoituksesi luetella typerimmät lausunnot, joita olet asiasta kuullut vai mitä tarkoitit.

MInä olen erittäin tyytyväinen ja onnellinen, että minulla on poika ja tyttö. MIelummin molemmat kuin (vain) jompaa kumpaa sukupuolta. Ei jää arvuuttelemaan millainen tyttö tai poika olisi, jos sellainen olisi tullut.

mutta törmännyt liian usein tälläiseen elämäni aikana.
        En ymmärrä sitä enkä hyväksy.

Enkä minä mitenkään pahoillani olisi ollut, vaikka pojankin olisin saanut, mutta minun maailmani ei siihen kaadu, eikä minun tarvitse sitä poikaa yrittää vain sen takia, että ympäristö sitä kyselee.
        Jopa seurakunnan kerhoissa, mihin joskus aikoinaan eksyin, oli ihan yleinen kommentti, -yritätkö vielä poikaa?

En tajua, miksi ihmiset tuollaista kyselee. Eikö ne oikeasti ajattele ollenkaan?

• mariamagda
        nut-tu kirjoitti:

mutta törmännyt liian usein tälläiseen elämäni aikana.
        En ymmärrä sitä enkä hyväksy.

Enkä minä mitenkään pahoillani olisi ollut, vaikka pojankin olisin saanut, mutta minun maailmani ei siihen kaadu, eikä minun tarvitse sitä poikaa yrittää vain sen takia, että ympäristö sitä kyselee.
        Jopa seurakunnan kerhoissa, mihin joskus aikoinaan eksyin, oli ihan yleinen kommentti, -yritätkö vielä poikaa?

En tajua, miksi ihmiset tuollaista kyselee. Eikö ne oikeasti ajattele ollenkaan?

keksinyt jonkin hyvän vastauksen näihin kommentteihin?

Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.

• mariamagda

Kaksi tuttua miesnimimerkkiä ja heiltä nyt ei tietenkään ollut mitään sanottavanaan.

• mariamagda

Mihin menivät alun kivat miehet, joita täällä niin harvoin näkee?

• jorojukka-kukka

Edelleenkin usein äitien äänensävyssä on selvä ero. POIKA tuli!!! Se on tyttö.

• nainen___

Naisella on on suuri tarve miellyttää. Miellytetään lapsen isää toivomalla poikaa kun tiedetään että poikaa isä toivoo. Sitten toivotaan punnerrettavan poika maailmaan ja miehen palvonta taattu loppuelämäksi?

• Jack
        nainen___ kirjoitti:

Naisella on on suuri tarve miellyttää. Miellytetään lapsen isää toivomalla poikaa kun tiedetään että poikaa isä toivoo. Sitten toivotaan punnerrettavan poika maailmaan ja miehen palvonta taattu loppuelämäksi?

Teillä on kyllä todella pimeä maailmankuva, että selvästikään tiedä miltä tuntuu oma lapsi!

• jorojukka-kukka
        nainen___ kirjoitti:

Mutta monen äidin äänensävy on minulle puhuessaan erilainen, jos tuli poika tai tyttö. Jotenkin minulla on käsitys, että edelleenkin, ainakin osalle naisia, pojan saattaminen maailmaan on kunniakkaampaa kuin tytön.

• jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

Teillä on kyllä todella pimeä maailmankuva, että selvästikään tiedä miltä tuntuu oma lapsi!

Minulla on itselläni sekä tyttö että poika.

• Hertha

Mutta monen äidin äänensävy on minulle puhuessaan erilainen, jos tuli poika tai tyttö. Jotenkin minulla on käsitys, että edelleenkin, ainakin osalle naisia, pojan saattaminen maailmaan on kunniakkaampaa kuin tytön.

Aikoinaan, kun omat lapseni olivat pieniä, tunsin erään monilapsisen perheen, jonka äiti sanoi poikavauvan synnyttyä: "Minä synnytin miehen." Hänellä oli ennestäänkin jo poika ja 2 tyttöä.

Lause ei ole aivan outo. Kyllä sen moni on kuullut.

Mutta oletteko kuulleet vastasynnyttäneen äidin sanovan: "Minä synnytin naisen."?

• kullostaa
        Hertha kirjoitti:

Aikoinaan, kun omat lapseni olivat pieniä, tunsin erään monilapsisen perheen, jonka äiti sanoi poikavauvan synnyttyä: "Minä synnytin miehen." Hänellä oli ennestäänkin jo poika ja 2 tyttöä.

Mutta oletteko kuulleet vastasynnyttäneen äidin sanovan: "Minä synnytin naisen."?

Synnytin feministin?

• jorojukka-kukka
        Hertha kirjoitti:

Ja pikkupojan piiperoisista monta kertaa kuulee äitien sanovan, että mies. Se on jotenkin koomista.

• jorojukka-kukka
        kullostaa kirjoitti:

Synnytin feministin?

"Ihan selvä feministi!"

• Traffic
        Hertha kirjoitti:

Entäs uudet liikennemerkit feminiisillä kuvioilla?

• mariamagda
        nainen___ kirjoitti:

tuo miehen toivomuksen täyttäminen varmaan on syynä. Ja joskushan täytyi synnyttää poika, muuten kävi huonosti. Jäänteitä.

• åpoiu

Tutkimusten mukaan Amerikassa tyttölapsi on useammin toivottu kuin poika.

• nainen23

Näinhän se menee. Sano että haluat POJAN, kukaan ei älähdä eikä ihmettele. Heti jos haluat tytön niin olet jokin kieroutunut lesbofeministi.

Mutta toisaalta; mitä väliä muiden mielipiteillä loppujen lopuksi?

t. tytön haluava

• Jack

Siis jos elää parisuhteessa miehen kanssa?

• jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

Siis jos elää parisuhteessa miehen kanssa?

Tämän palstan heterofeministejä koko ajan huudellaan lesbofeministeiksi!
        Eihän sillä ole mitään merkitystä, MITÄ OIKEASTI ON, vaan sillä on merkitystä, mitä joku jonkun väittää olevan. (Palstaoppeja!)

• Mi-yes

Eihän sillä ole mitään merkitystä, MITÄ OIKEASTI ON, vaan sillä on merkitystä, mitä joku jonkun väittää olevan. (Palstaoppeja!)

Etta olette vastenmielisia.

• Mi-yes

Suomi tarvitsee diktatuurin. Jonkun Pol Pot Mottosen. Joka sitten omalta osaltaan "putsaa" nama yhteiskunnan syovat: laiskat, itsesaalissa, vihassa, nettiriippuvuudessa, ties milla tukiaisilla elavat loiset.

Vaikka kaasuttaen. Ja joukkoteloituksia.

• jorojukka-kukka
        Mi-yes kirjoitti:

Etta olette vastenmielisia.

Vastenmielisiä. Sinäkö? No pakkohan tuo on myöntää. :D

• jorojukka-kukka
        Mi-yes kirjoitti:

Suomi tarvitsee diktatuurin. Jonkun Pol Pot Mottosen. Joka sitten omalta osaltaan "putsaa" nama yhteiskunnan syovat: laiskat, itsesaalissa, vihassa, nettiriippuvuudessa, ties milla tukiaisilla elavat loiset.

Vaikka kaasuttaen. Ja joukkoteloituksia.

Ota lääkkeesi hyvän sään aikana. Käy vielä pahasti. Voit vahingoittaa itseäsi.

• Mi-yes

Vastenmielisiä. Sinäkö? No pakkohan tuo on myöntää. :D

Sina, palstan Hermunen, melkein kaksi vuotta putkeen vetanyt palstalla royhtaava loinen olet kylla helvetin vastenmielinen. Siita mustaa valkoisella.

Mika motiivi voi ihmisella moiseen olla?

Laiskuus, tylsyys, sivistymattomyys, viha, itsesaali. Ja suunsoittaminen. Kova tytto uskaltaa soittaa suuta isoille pojille palstalla.

Kuinka sinulla voi sujua perheasiat ja ansiotyo? Laittaako miehesi sinulle ruokaa, jotta voit istua nettiin liimautuneena, naita tusinatuotteita vetamassa. Hyi helvetti.

• Mi-yes

Ota lääkkeesi hyvän sään aikana. Käy vielä pahasti. Voit vahingoittaa itseäsi.

Laiska, sivistymaton, vastenmielinen, nettiriippuvainen, vihaa ja itsesaalia markkinoiva akka, ties vaikka kateutta ja miespelkoakin, joka on kohta 2 VUOTTA VETANYT PUTKEEN PALSTALLA AAMUSTA ILTAAN, ja mita typerinta tusinapaskaa, suosittelee muille "laakkeita".

Kuten sanottua vastenmielista. Melkein huvittavaa.

Pthyi!

• jorojukka-kukka
        Mi-yes kirjoitti:

Sina, palstan Hermunen, melkein kaksi vuotta putkeen vetanyt palstalla royhtaava loinen olet kylla helvetin vastenmielinen. Siita mustaa valkoisella.

Mika motiivi voi ihmisella moiseen olla?

Laiskuus, tylsyys, sivistymattomyys, viha, itsesaali. Ja suunsoittaminen. Kova tytto uskaltaa soittaa suuta isoille pojille palstalla.

Kuinka sinulla voi sujua perheasiat ja ansiotyo? Laittaako miehesi sinulle ruokaa, jotta voit istua nettiin liimautuneena, naita tusinatuotteita vetamassa. Hyi helvetti.

Filepihvit tuossa valmistuvat parhaillaan! ;)

• jorojukka-kukka
        Mi-yes kirjoitti:

Laiska, sivistymaton, vastenmielinen, nettiriippuvainen, vihaa ja itsesaalia markkinoiva akka, ties vaikka kateutta ja miespelkoakin, joka on kohta 2 VUOTTA VETANYT PUTKEEN PALSTALLA AAMUSTA ILTAAN, ja mita typerinta tusinapaskaa, suosittelee muille "laakkeita".

Kuten sanottua vastenmielista. Melkein huvittavaa.

Pthyi!

Muista ottaa pari lasillista vettä päälle, etteivät jää kurkkuun. *taputtaa päähän*

• Mi-yes

Filepihvit tuossa valmistuvat parhaillaan! ;)

...mita paskaa kirjoittelet nettiin?

Niin. Tietaako miehesi, tuo raukka, mita PASKAA olet kirjoittanut kohta 2 vuotta putkeen palstariippuvaisena nettiin?

• Mi-yes

Muista ottaa pari lasillista vettä päälle, etteivät jää kurkkuun. *taputtaa päähän*

Vastenmielinen akka.

Hyh!

Heh heh

• jorojukka-kukka
        Mi-yes kirjoitti:

Vastenmielinen akka.

Hyh!

Heh heh

*tapu, tapu*

• Mi-yes

• jorojukka-kukka

• mariamagda

Mutta se yksi tärkeä asia, miksi ihmisten puheilla varsinkin on väliä: Miten lapsi itse kykenee käsittelemään tällaisia asioita, joita joutuu kuuntelemaan.

• alistuvuus

Jos joku kyselee, mitä hän saa toivoa ja mitä ei, on hän niin alistuva tyyppi, ettei hänellä ole toivoakaan tasa-arvoisuudesta.

• nainen23

Tuskin kukaan täällä kysyy LUPAA että "saankos toivoa sitä ja sitä ettei minulle suututa."

Vaan kysytään että miksi on sellaiset asenteet että toinen on hyväksyttävämpi. Mielestäni on vain hyvä että nostetaan kissa pöydälle, peittelemällä asioita ei edistystä tapahdu.
        Täällä tuskin kukaan on kysymässä LUPAA mitä saa toivoa!

• alistuva
        nainen23 kirjoitti:

Tuskin kukaan täällä kysyy LUPAA että "saankos toivoa sitä ja sitä ettei minulle suututa."

Vaan kysytään että miksi on sellaiset asenteet että toinen on hyväksyttävämpi. Mielestäni on vain hyvä että nostetaan kissa pöydälle, peittelemällä asioita ei edistystä tapahdu.

Kenen asenteissa on nyt vikaa? Itsenäinen ihminen ei tarvitse joka asiaan muiden ihmisten hyväksymistä. Jos joku on niin typerä, että rupeaa ihmettelemään, miksi haluat tyttöä, voit tyynesti huomauttaa, että niitä on puoliksi kumpiakin, ja tämä nyt on sinun toiveesi. Katseellasi voit tehdä ihmetelijälle selväksi, että tämä on munannut itsensä.

• Jack
        nainen23 kirjoitti:

Minä kyseenalaistan alkuperäissen kysymyksen paikkansapitävyyden suurimman osan kanssa ja sinä puhut kissan pöydällenostamisesta.

• mariamagda
        alistuva kirjoitti:

Kenen asenteissa on nyt vikaa? Itsenäinen ihminen ei tarvitse joka asiaan muiden ihmisten hyväksymistä. Jos joku on niin typerä, että rupeaa ihmettelemään, miksi haluat tyttöä, voit tyynesti huomauttaa, että niitä on puoliksi kumpiakin, ja tämä nyt on sinun toiveesi. Katseellasi voit tehdä ihmetelijälle selväksi, että tämä on munannut itsensä.

Lapsi tarvitsee muiden ihmisten hyväksymisen.

• Vaikka suvunjatko ei vielä vuosiin ole meille ajankohtainen asia, sekä minä että tyttöystäväni toivomme saavamme joskus tyttölapsen. En ole kuullutkaan, että Suomessa pojat olisivat jotenkin suuremmassa huudossa, ja vielä että tyttöjä ei saisi toivoakkaan. Ihan selkäpiitä karmii kun tuollaisia lukee.

Meillä on aina jotenkin pidetty päivänselvänä että tyttö mieluummin... Nimiäkin kehitelty tytölle useita vaihehtoja mutta poikaa ei ole tultu ajateltuakaan.. Hmm..

- Dekas

• meikämie

Mistähän tuonkin väitteen vetäisit?

Itse ainakin toivon ensimmäiseksi lapseksi tyttöä, toiseksi ja kolmanneksi poikaa ja neljänneksi taas tyttöä....

(:

• maskuliinisti

Henkilökohtaisesti voisin fantasioida tyttärestä, mutta tyttärissä on se huonopuoli, että ne saattavat aiheuttaa isäpapalle sydämentykytyksiä.

Sitä paitsi maailman nykyään niin hullu, että mihin sitä silmäteräänsä uskaltais päästää. Pojat saavat yleensä korkeintaa turpiinsa, niitä ei ulkomaalais jengit raiskaa jne.

Sitä paitsi pojat oppivat vaaran ilmapiirin tyttöjä ennemmin. Ja huomaavat aikaisemmin, kun tilanne käy vaaralliseksi, siinä vaiheessa kun tyttäret viellä nauraa kikattaa siiderit käsissä.

• jabroni

Täällä Suomessa saa ihan vapaasti toivoa tyttölapsia siinä missä poika lapsiakin. Emme elä Kiinassa.

"Usein on myös niin, että jos lapsi on tulossa, isä puhuu tulevasta pojasta, eivät ilmeisesti edes muista että muitakin lapsia on."

Ei ole.

• nykyään..

Nykyään useimmat suomalaiset miehet toivovat tyttöä, kun taas useimmat naiset toivovat poikaa.

• Jack

Joopa joo, kukas tämän tutkimusen oiken teki?

• en muista tarkkaan...
        Jack kirjoitti:

Joopa joo, kukas tämän tutkimusen oiken teki?

Mutta joka tapauksessa jommassa kummassa lehdessä oli kerran juttua tuosta. Oli järjestetty kysely, josta selvisi, että suurin osa miehistä toivoo tyttölasta, ja suurin osa naisista poikalasta.

• Jack
        en muista tarkkaan... kirjoitti:

Mutta joka tapauksessa jommassa kummassa lehdessä oli kerran juttua tuosta. Oli järjestetty kysely, josta selvisi, että suurin osa miehistä toivoo tyttölasta, ja suurin osa naisista poikalasta.

Iltalehiten nettikyselyt eivät todellakaan täytä tieteellisiä kriteereitä. Ne ovat viihdelukemistoa.

• Kuorma

Olet jäänyt historian pauloihin, tosielämä ei ole sitä mitä näet televisiossa. Muista se.

• häh?

Totta kai poika on aina parempi.

• Jack

En nyt tiedä mitä oikein tuolla yrität väittää, mutta ei se kyllä tästä maailmasta ole. Minulla on tyttö ja poika ja molemmat yhtä rakkaita ja toivottuja.

Ai niin, silloin voi toivoa tietenkin poikaa, jos perheessä on jo tyttö ja päinvastoin. Vaimoni veljellä oli jo kaksi poikaa kun perheeseen oli tulossa kaksoset. Ensimmäinen kaksosista oli (kolmas poika) mutta toinen oli tyttö. Jukka puhkesi kyyneliin kun asia varmistui. Hän sai viimeinkin oman tytön.

• jorojukka-kukka

Jos tämä on vuoden typerin avaus, niin mihin kategoriaan nuo TODELLA TYPERÄT AVAUKSET KUULUVAT?

Magdan avaus on ihan hyvä ja pidä sinä, Jack, arvostelevat sormesi kurissa! ;)

• Hertha

Jos tämä on vuoden typerin avaus, niin mihin kategoriaan nuo TODELLA TYPERÄT AVAUKSET KUULUVAT?

Magdan avaus on ihan hyvä ja pidä sinä, Jack, arvostelevat sormesi kurissa! ;)

Voi tulla eräs vuoden laajimpia keskusteluja.

• The Man
        Hertha kirjoitti:

Vuoden turhamaisin ajanviete näpypytysaihe.

• jorojukka-kukka
        Hertha kirjoitti:

Ja se on hyvä se. Näitä pitkiä ketjuja on aina mukava olla itsekin "täyttämässä". :)

• Colli.

Panempä mäkin puumerkkini tähän avaukseen ennenkä vastaukset ylittävät 200:電

Varmaan täällä on aika moni jo sanonut, että terve itsetuntoinen ihminen ei välitä syntyykö poika vai flikka.

Mun mielestä kaikkein hulluimpia on sellaiset ihmiset, jotka tähtäävät siihen, että vauva syntyisi jonkin määrätyn horoskooppimerkin alla.
      Tai sellaiset, jotka valitsevat puolisoikseen ihmisen, jolla on "hyvät geenit" ja että nuo geenit sitten siirtyisi lapselle. Tai sitten sellaiset ihmiset, jotka eivät välitä lapsesta ollenkaan.

• joopa joo..

"Usein on myös niin, että jos lapsi on tulossa, isä puhuu tulevasta pojasta, eivät ilmeisesti edes muista että muitakin lapsia on."

Mihin muuhun kuin päiväuniisi perustat tuon väitteen?

• mariamagda

Mieheni toinen sisko odotti ja hänen miehensä puhui kokoajan pojan tulosta. Myöhemmin siitä oli puhetta ja toinen(pojallinen) sisko on kommentoinut, kun he eivät saaneet sitä poikaa.

Kauempia esimerkkejä löytyy vaikka kuinka.

Minun päiväuneni ovat toisenlaisia.

• Nari_Säre

...aikoinaan niin, että tyttöä toivottiin etenkin mummon toimesta, kun pitkän aikaa sukuun oli syntynyt vain poikia. Pappa ei sanonut asiaan sen kummempia - näyttää sekä pojat että tyttö saavan hänet kierrettyä pikkusormen ympärille.

...ja tyttö tuli meille, kuten sitten myös veljpojallekin, ajallaan. Myös poikia.

Upeita persoonia.

Mielipiteistäsi saa vaikutelman, että olet joutunut kokemaan traumaattisen nuoruuden ahdistavassa ympäristössä, joka heijastuu myös aikuisiän kysymyksiisi. Toivotan avarampaa ilmastoa ja kontekstia sitten loppuelämäksi. Itse maalla syntyneenä ja kasvaneena minulla on ollut, näin nyt käsitän, aivan mahtava syntymäoikeus kasvaa henkisesti avarassa ja tasa-arvoisessa ilmapiirissä, jossa tällaiset kysymykset olisivat olleet täysin absurdeja.

Ketjusta on poistettu 57 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3287
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2116
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1826
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      122
      1353
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1241
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      442
      1116
    Aihe