...feminismistä ja naisista yhteiskunnasta, kuten palstan otsikko kuuluu.
Kun katsoo reilua pariakymmentä viimeisintä avausta, niin ainoastaan avecMarian "Naisten kesken" näyttäisi olevan naispuolisen keskustelijan suorittama avaus.
Miehet näyttävät olevan yhteiskunnallisesta debatista jotenkin enemmän luonnostaan innostuneita - ainakin sen suhteen, että heidän luovissa mielissään kehkeytyy avauksiksi yltäviä aiheita. Ainakin tällä palstalla.
(Ja nyt ihan varalta se hymiö :-)
Miehet aktiivisia keskustelijoita!
26
1036
Vastaukset
- faktat tiskiin
"Miehet näyttävät olevan yhteiskunnallisesta debatista jotenkin enemmän luonnostaan innostuneita - ainakin sen suhteen, että heidän luovissa mielissään kehkeytyy avauksiksi yltäviä aiheita."
Katsotaanpa millaisia avauksia hysteeriset heteromiehet saavat aikaan:
" Niin kyllä se nyt nähtiin ettei mitään munakorttia ole olemassakaan, pimppikortti taas tuntuisi olevan olemassa jos näihin presidentinvaaleihin on mitään uskomista."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013314070
"Tästä lähtien jokainen syntyvä poikavauva viedään isiensä kanssa heitä varta vasten perustettuihin keskitysleireihin joissa heidät kastroidaan välittömästi. Näin eliminoidaan se mahdollisuus että he pääsisivät joskus saastuttamaan tuota pyhää sukupuolta edustavia naisia likaisilla elimillään. Kun pojat ovat tarpeeksi vanhoja heidät tuodaan yhteiskuntaan orjiksi palvelemaan naisista koostuvaa herrarotua."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013308739
" Olen uhrannut paljon ajatustyötä saadakseni vastauksen kysymykseen, miksi naiset vihaavat kollektiivisesti miehiä?"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013288633
"3. Miehet epätasa-arvoiseen asemaan saattavat maat (Ruotsi, Iso Britannia, Hollanti, Ranska,
Norja ja Belgia)"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000013277266
Mistä tämä pelko kertoo?- Nari_Säre
...käsitteenä voi joskus pohtia myös lukijan näkökulmasta... etenkin kun noiden avausten vakavastiotettavuutta analyseeraa.
- Relander
... olen välillä nauranut joitakin keskusteluja lukiessani.
Luitko minun avaukseni "Feminismi ja urheilu" tai "Erään naisen tarina"? Olivat mielestäni asiallisia, vaikka olenkin heteromies. - paha olli
vanhoissa eurooppalaisissa kulttuurimaissa asenne tasolla oleva herrasmiesmäisyyden paradigma rajoittaa miesten asemaa. oikean miehen oletetaan elättävän perheensä ja tarjoavan naiselleen hienon kodin. lisäksi patriarkaalinen ideologia syrjii miehiä pönkittämällä matriarkaalista valtaa kotitalouden ja lasten hoidossa.
ruotsissa positiivisen syrjinnän miehiä syrjivä vaikutus näkyy siinä, että miesten kotitöihin käyttämä aika on selvästi suurempi kuin muissa maissa ja jossa miesten päivittäinen kokonaistyöaika on 34 minuuttia pidempi kuin naisilla. - Nari_Säre
paha olli kirjoitti:
vanhoissa eurooppalaisissa kulttuurimaissa asenne tasolla oleva herrasmiesmäisyyden paradigma rajoittaa miesten asemaa. oikean miehen oletetaan elättävän perheensä ja tarjoavan naiselleen hienon kodin. lisäksi patriarkaalinen ideologia syrjii miehiä pönkittämällä matriarkaalista valtaa kotitalouden ja lasten hoidossa.
ruotsissa positiivisen syrjinnän miehiä syrjivä vaikutus näkyy siinä, että miesten kotitöihin käyttämä aika on selvästi suurempi kuin muissa maissa ja jossa miesten päivittäinen kokonaistyöaika on 34 minuuttia pidempi kuin naisilla....nuorissa perheissä nykyisin molempien vanhempien kokonaistyöaika näyttäisi olevan suht sama. Minuutin, parin eroa on.
- faktat tiskiin
paha olli kirjoitti:
ruotsissa positiivisen syrjinnän miehiä syrjivä vaikutus näkyy siinä, että miesten kotitöihin käyttämä aika on selvästi suurempi kuin muissa maissa ja jossa miesten päivittäinen kokonaistyöaika on 34 minuuttia pidempi kuin naisilla."--vanhoissa eurooppalaisissa kulttuurimaissa asenne tasolla oleva herrasmiesmäisyyden paradigma rajoittaa miesten asemaa. oikean miehen oletetaan elättävän perheensä ja tarjoavan naiselleen hienon kodin. lisäksi patriarkaalinen ideologia syrjii miehiä pönkittämällä matriarkaalista valtaa kotitalouden ja lasten hoidossa."
Matriarkaalisella yhteiskunnalla ei tarkoiteta yhteiskuntaa, jossa naiset ovat kotona. Sellainen yhteiskunta on patriarkaalinen eli miesjohtoinen ja miesten määrittämä. Tästä on turha syyttää feminismiä ja tekeytyä uhriksi. Miehet voivat olla tyytyväisiä asemaansa, heillä on valtaa ja naisia enemmän liikkumatilaa. Toki naisetkin voivat toimia ja kahmia vapautta yksityisessä, kunhan eivät tuo sitä julkiseen. - paha olli
faktat tiskiin kirjoitti:
"--vanhoissa eurooppalaisissa kulttuurimaissa asenne tasolla oleva herrasmiesmäisyyden paradigma rajoittaa miesten asemaa. oikean miehen oletetaan elättävän perheensä ja tarjoavan naiselleen hienon kodin. lisäksi patriarkaalinen ideologia syrjii miehiä pönkittämällä matriarkaalista valtaa kotitalouden ja lasten hoidossa."
Matriarkaalisella yhteiskunnalla ei tarkoiteta yhteiskuntaa, jossa naiset ovat kotona. Sellainen yhteiskunta on patriarkaalinen eli miesjohtoinen ja miesten määrittämä. Tästä on turha syyttää feminismiä ja tekeytyä uhriksi. Miehet voivat olla tyytyväisiä asemaansa, heillä on valtaa ja naisia enemmän liikkumatilaa. Toki naisetkin voivat toimia ja kahmia vapautta yksityisessä, kunhan eivät tuo sitä julkiseen.oikeasti en ole tuotakaan itse keksinyt, mutta tässä nyt meemiteoreettisesti kirjoittaja on pohdiskellut patriarkaalisen yhteiskunnan miehille asettamia vaateita, joiden johdosta miehet ovat "pakotettuja" eräänlaisen perheen suojelijan rooliin. myös julkisen lasten päivähoidon puute ohjaa miehiä tekemään pitkiä työpäiviä aiheuttaen stressiä sekä muita terveyshaittoja. matriarkaalinen valta tosiaan rajoittuu sitten kodin piiriin, mutta toisaalta mikäs sen helpompaa kuin katsella aamupäivisin lasten kanssa saippuaoopperoita ja sitten iltapäivällä selailla matkatoimiston esitteitä, kun perheen herrasmies-uurtaja turvaa toimeentulon. näin siis näissä vanhoissa keskieurooppalaisissa kulttuurimaissa. suomessa meno on kuitenkin tasa-arvoisempaa, kun parisuhteen molemmat osapuolet käyvät töissä ja kotityötkin jaetaan tilastollisesti lähes minuutilleen tasan.
- paha olli
Nari_Säre kirjoitti:
...nuorissa perheissä nykyisin molempien vanhempien kokonaistyöaika näyttäisi olevan suht sama. Minuutin, parin eroa on.
tasa-arvoisia maita ovat suomi ja tanska. entiset itäblokin maat ovat taas usealla osa-alueella naisia syrjiviä, lähinnä asennetasolla, naisten oletetaan tekevän kaikki kotityöt. vaikka työttömyys näissä maissa on suurta, silti naisten kokonaistyöpanos on suurempi. sosialismin romahdus on jättänyt jälkensä ja talouselämä on huonossa jamassa. tällä on vaikutusta yhdessä sovinistisen ideologian kanssa siten, että huonosti toimeentulevalla miehellä usein ainoa pätemisen keino on mätkiä kännipäissään aviopuolisoaan ja samalla syventää omaa ahdinkoaan. näin negatiivinen syöksykierre on valmis eikä loppua tule, ellei liikemaailma ala kiireesti investoida näihin maihin ja tuota tällä keinolla työpaikkoja ja verotuloja valtioiden peruspalvelujen saattamiseksi hyvinvointivaltion kriteerit täyttävälle tasolle.
- Hertha
Miehillä on kovin paljon vähemmän itsekritiikkiä, kun he tekevät avauksia.
- Nari_Säre
...eräs tunnusmerkki on, että ideoita otetaan rohkeasti esiin ja keskusteltavaksi.
- Hertha
Nari_Säre kirjoitti:
...eräs tunnusmerkki on, että ideoita otetaan rohkeasti esiin ja keskusteltavaksi.
Kaksivuotiaskin ottaa sitä vaipastaan ja tuhrii seinään luovan innostuksen vallassa.
---
Onhan se nähty useiden noiden aloitusten "ideat"... Oletko lukenut niitä ajatuksella vai sillä periaatteella, että "Voi kun me pojat olemme luovia, tuotteliaita ja rohkeita!" - Nari_Säre
Hertha kirjoitti:
Kaksivuotiaskin ottaa sitä vaipastaan ja tuhrii seinään luovan innostuksen vallassa.
---
Onhan se nähty useiden noiden aloitusten "ideat"... Oletko lukenut niitä ajatuksella vai sillä periaatteella, että "Voi kun me pojat olemme luovia, tuotteliaita ja rohkeita!"...jopa nuo, niin ihan niitä asiallisiakin aloituksia näyttävät miehet tekevät nykyisin enemmän.
Yleensä skippaan ne yli. - Nari_Säre
Nari_Säre kirjoitti:
...jopa nuo, niin ihan niitä asiallisiakin aloituksia näyttävät miehet tekevät nykyisin enemmän.
Yleensä skippaan ne yli....siis skippaan ne minua ei-kiinnostavat ja sitten asiattomat aloitukset - en asiallisia :-)
- Sepe
Nari_Säre kirjoitti:
...siis skippaan ne minua ei-kiinnostavat ja sitten asiattomat aloitukset - en asiallisia :-)
..Sinä siis tiedät kirjoittajan olevan mies koska..hänen nimimerkkinsä on "miehinen"? Eli jos nimimerkki feministiesinahanleikkaaja kirjoittaa provolöpinää hän on tietenkin nainen, sillä eihän mies voisi kirjoittaa naisen nimimerkillä..tai nainen miehen..Eikä sukupuolineutraaleja nimimerkkejä ole olemassakaan..
- Hertha
Sepe kirjoitti:
..Sinä siis tiedät kirjoittajan olevan mies koska..hänen nimimerkkinsä on "miehinen"? Eli jos nimimerkki feministiesinahanleikkaaja kirjoittaa provolöpinää hän on tietenkin nainen, sillä eihän mies voisi kirjoittaa naisen nimimerkillä..tai nainen miehen..Eikä sukupuolineutraaleja nimimerkkejä ole olemassakaan..
Sitähän tämä on.
Kyllä Shakespearekin kirjoitti naisrepliikkejä. - jorojukka-kukka
Minä tein kerran aloituksen, että Miehillä ei ole itsekritiikkiä. No se tulee taas uudestaan esille tämän "yhteiskunnallisen depatin" myötä! :D
- Sepe
Luulen palstaa pitkään seuranneena että sen enemmistön aggressiivinen ja muka-sovinistinen tyyli saa useimmat fiksut kirjoittajat, miehet ja naiset, olemaan avaamatta keskusteluja. Tai edes osallistumasta niihin:).
Jos täällä olisi hyvää debattia niin mikäpäs tänne olisi kirjoitellessa, sellainen tämä palsta oli jonkin aikaa takaperin, mutta viimeaikoina sen ovat täyttäneet provoilijat, muka-hypersovinistit ja muka-miesvihaajat jotka eivät tarjoa muuta kuin hyviä nauruja. Minä en ainakaan ole jaksanut kommentoida silmitöntä valehtelua ja provoilua mitä täällä harrastetaan. Tämä älytön Halos-kirjoittelun taso esimerkkinä: "Feministit äänestävät Halosta siks ku se on nainen!" "Eikä äänestetä!" "Halonen on miehiä vihaava femakko!" "Eikä ole, isäs on." En ole kovin luovia avauksia usein täällä enää toviin nähnyt..mutta sehän on tietenkin makuasia. Hillittömän huvittava tämä palsta ainaskin on. Paljon miehiähän täällä hyörii, minäkin mukaanluettuna.
Tulin tässä juuri ajatelleeksi miesten ja naisten erilaisia keskustelu- ja väittelystrategioita ja -toimintoja...
Olen joskus lukenut, että miehet ja naiset keskustelevat täysin eri tavoin: Naiset pyrkivät tukemaan toisten ehdotuksia, löytämään yhteisiä mielipiteitä ja kaikenkaikkeaan säilyttämään yhteisymmärryksen. Miehet taas pyrkivät nimenomaan kritisoimaan muiden ideoita ja ehdotuksia, löytämään niissä virheitä ja heikkouksia.
Olisiko tässä syy siihen, miksi palstan miehistä niin moni tulkitaan sovinisteiksi ja naistenvihaajiksi? Koska me luontomme mukaisesti pyrimme kritisoimaan? Itse ainakin olen useasti kirjoittaessani huomannut, kuinka joudun tarkoituksellisesti alentamaan kommenttini kriittisyyttä ja käyttämään kiertäviä sanamuotoja vain koska pelkään loukkaavani palstan naispuolisia lukijoita. En halua "sovinistilistalle" :)
- Dekas- Ignoratio
Tietäisitkö mitään viitteitä, olisin kovasti kiinnostunut. Kirjallisuudesta löytyy myös väite, jonka mukaan naiset arvostavat keskimäärin vastaväittelijää (huom. väittelijää) vähemmän kuin miehet. Ehkä tämä saa naiset herkemmin käyttämään juuri niitä ad hominem-argumentteja, joita naisten viestit ovat täynnä täälläkin palstalla.
- j.pukkila
..ropisee palstalle kuin sieniä sateella, joten en vetäisi niiden perusteella suuria johtopäätöksiä..
..se olisi jotakin, jos juttu ei olisi aivan täyttä skeidaa.. - jorojukka-kukka
Yhteiskunnallista depattia!!! Onko sinulla mitään kriittisyyttä tätä mainitsemaasi depattia kohtaan?
- P.e.p.e.
Täysin subjektiivinen arvio, mutta vekkaan, että tavismiehet keskenään keskustelevat suhteellisesti enemmän yhteiskunnallisista asioista kuin tavisnaiset keskenään. Silmämääräisesti miehet ovat myös aktiivisempia esim. eduskunnan kyselytunneilla. Mikä lienee sitten kirjalisten kysymysten määrän sp-jakauma. Tästäkin saattaisi löytyy tilastoa (tai sitten ei ;)).
- Soh-vi
Havaintojeni mukaan palstalla kirjoittavilla naisilla on hyvät yleistiedot, erityisosaamisen hajonta on mielenkiintoinen, sujuva kynä, älyä, huumoria. Muutama mieskirjoittaja yltää samaan. Vain muutama. Käväisen täällä tämän hyvän seuran sekä itse teeman vuoksi.
Naiset yleensä hyppäävät roskan yli, roskantuottajia on kuin kärpäsiä, turhaa heittää helmiä .. tuota noin, no juu. Joskus huvikseen voi kalauttaa takaisin, mutta harva sovinistiherja sisältää mitään nokkelaa, niii-in nukuttavan kulunutta kamaa, joten miksi vaivautua moisen vuoksi.
Tärkein viimeiseksi: naisilla ei yleensä ole aikaa roikkua palstoilla alvariinsa, töitä on työssä ja kotona. Tai menoa. Itse vältän aloituksia viimeiseen saakka, nettikettisyistä pitäisi kohteliaasti noteerata kaikenkarvaiset kommentit ja vastailla tyhjänpäiväisyyksiin tai tympeisiin valheisiin, EN viitsi. Valitsen, mihin vastaan. Näinkin jo menee liikaa aikaa väittelyihin.
Ei se määrä, vaan laatu. - Sanelman
käväisen täällä pari kertaa päivässä katsomassa, tapahtuuko täällä mitään. Ikävä kyllä ei. Jollei ylläpito ja sheriffi hoida hommiaan ja poista näitä vaalisekoilujuttuja täältä, voitaneen palsta lopullisesti julistaa kuolleksi ja kuopatuksi.
Syyllisiä syvään lamaan ovat suurimmaksi osaksi miesaloittajat, mahtuu joukkoon pari naisenkin. En jaksa enää edes napsia "asiaton viesti" -nappulaa, vaan viihdytän itseäni muilla palstoilla.
Vai pitäisikö harkita työntekoa....- jorojukka-kukka
Minä en ole enää jaksanut aikoihin ilmoitella asiattomista viesteistä. No pääasia on, ettei ainakaan feministien chattikeskusteluja ole palstalla! ;)
- jorojukka-kukka
jorojukka-kukka kirjoitti:
Minä en ole enää jaksanut aikoihin ilmoitella asiattomista viesteistä. No pääasia on, ettei ainakaan feministien chattikeskusteluja ole palstalla! ;)
Chattiin kutsuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088