Mikä olisi pieni ja kevyt kannettava, joka olisi suht. tehokas, muttei kuitenkaan liian kallis?
Nykyinen iBook 12" on aivan liian painava ja iso :(
Pieni kannettava
10
1224
Vastaukset
- provosaurus
Provohan tuo viestisi oli, mutta heitetään nyt toinen A:lla alkava kone joka on pieni, eli ei Apple ainoa ole..
http://acer.fi/acereuro/page4.do?dau22.oid=14687&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=7&CountryISOCtxParam=FI&LanguageISOCtxParam=fi&crc=962744225
Intel® Centrino® Duo
1,4kg- provo_
Itselläni on PowerBook 12" ja se on myös mielestäni liian iso ja painava, reilut 2kg on liikaa "kannettavalle", kun on jo lähes puolet kevyempiä koneita, ja 10" näyttö on myös sopivampi "ainamukana" kannettavalle, kun se yleensä pystyy samaan ellei parempaan resoluutioon, kuin tässä mun 12" PB (1024x768)
Tuo Acer vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, mutta muistaakseni SONY:lla oli myös "pikkukannettavia" ??? - on kyllä
RepeRuutikallo kirjoitti:
"external" DVD-asema...;)
Sisäänrakennettu DVD/CD-asema on kyllä turhin komponentti kannettavassa, mitä voi olla. Itse olen varmasti käyttänyt sitä korkeintaan pari kertaa, ja nekin olivat käyttöjärjestelmän uudelleenasennukset tai päivitykset (Panther>Tiger, jne..)
Jos poisjättämällä sen saisi pudotettua melkein kilo painoa (2.2kg vs 1.4kg) niin se on jo todella paljon.
Tuo Acer on varmasti vielä vähintään 4-5 kertaa nopeampi kuin iBook. on kyllä kirjoitti:
Sisäänrakennettu DVD/CD-asema on kyllä turhin komponentti kannettavassa, mitä voi olla. Itse olen varmasti käyttänyt sitä korkeintaan pari kertaa, ja nekin olivat käyttöjärjestelmän uudelleenasennukset tai päivitykset (Panther>Tiger, jne..)
Jos poisjättämällä sen saisi pudotettua melkein kilo painoa (2.2kg vs 1.4kg) niin se on jo todella paljon.
Tuo Acer on varmasti vielä vähintään 4-5 kertaa nopeampi kuin iBook.>Tuo Acer on varmasti vielä vähintään 4-5 kertaa nopeampi kuin iBook.
...sanoo tunnetusti luotettava ja asiantunteva lähteemme, nimimerkki "on kyllä"...
Ettei vain olisi asialla itse Mac-keskustelujen tuntematon sankari Mr. Troll? Tuollaiset "nimimerkit" ja höpinät ovat juuri hänen tyyliään.
Ainoa asia, joka tuolla Acerilla tapahtuu satavarmasti vähintään 4-5 kertaa nopeammin kuin iBookilla, on haittaohjelmien lutkutus ja etenkin asennus.
Vai onko sulla luotettavaakin referenssiä väitteesi tueksi? Mainoshöpinää ei lasketa, ei edes Applen "Core Duo on neljä kertaa nopeampi kuin G4" soopaa.
- Pave
Eikö kannataisi tyytyä pelkkään matkapuhelimeen ja sen ominaisuuksiin jos tuon kokoluokan kannettavat on liian isoja ja painavia?
- Aotes
Mitä ihmettä tämä nyt taas on? Jos joku haluaa pienen KANNETTAVAN, kai hänellä on oikeus ostaa sellainen. No, jotkut sanoo jo 3,2kg kohdalla samaa.
On pikkuisen eriasia, joku kännykkä ja kannettava.? Jotkut jopa tekee liikkuvaa työtä, jossa tarvitsee kannettavaa. (pienuus lasketaan eduksi)
Itse olen jonkun aikaa tuollaista räpeltänyt, ihan asiallisen peli.
http://acer.fi/acereuro/page4.do?dau22.oid=8939&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=7&CountryISOCtxParam=FI&LanguageISOCtxParam=fi&crc=2640681312 - Pave
Aotes kirjoitti:
Mitä ihmettä tämä nyt taas on? Jos joku haluaa pienen KANNETTAVAN, kai hänellä on oikeus ostaa sellainen. No, jotkut sanoo jo 3,2kg kohdalla samaa.
On pikkuisen eriasia, joku kännykkä ja kannettava.? Jotkut jopa tekee liikkuvaa työtä, jossa tarvitsee kannettavaa. (pienuus lasketaan eduksi)
Itse olen jonkun aikaa tuollaista räpeltänyt, ihan asiallisen peli.
http://acer.fi/acereuro/page4.do?dau22.oid=8939&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=7&CountryISOCtxParam=FI&LanguageISOCtxParam=fi&crc=2640681312Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:Nykyinen iBook 12" on aivan liian painava ja iso.
Jos kerran 12" ja 2.2 kg on aivan liian painava ja iso niin silloin melkein ei voi juuri muuta kokoa enään suositella kuin joku kännykkäkoko, valitettavasti. Eipä juuri ole tuollaisia puolikiloisia ja kuudentuuman näytöllä olevia kannettavia tullut vastaan.
jos kyse olisikin ollut pelkästään painosta niin tokihan silloin löytyy joitakin vähän kevyempiä, mutta kun tuntui olevan vielä liian isokin....... - Aotes
Pave kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:Nykyinen iBook 12" on aivan liian painava ja iso.
Jos kerran 12" ja 2.2 kg on aivan liian painava ja iso niin silloin melkein ei voi juuri muuta kokoa enään suositella kuin joku kännykkäkoko, valitettavasti. Eipä juuri ole tuollaisia puolikiloisia ja kuudentuuman näytöllä olevia kannettavia tullut vastaan.
jos kyse olisikin ollut pelkästään painosta niin tokihan silloin löytyy joitakin vähän kevyempiä, mutta kun tuntui olevan vielä liian isokin.......Totta, mutta tosiaan, joidenkin mielestä 3 kiloinen ei ole vielä liian painava. Miksi siis joku ei voisi tarvita kannettavaa tietokonetta, joka painaisi n. 1kg?
Vai onko ainoat vaihtoehdot ostaa joko kolmio tai yksiö? Joillekkin sopivin vaihtoehto voisi olla kaksio... :)
Harvinaisiahan alle 12" kannettavat ovat, mutta toki niitäkin löytyy. Ovat vain "hieman" "normaalia" kalliimpia...
Esim. Saksan hintaseurannassa 10,4" ja alle:
http://www.geizhals.at/deutschland/?cat=nb10
Oletan ainakin, että (tässäkin) tapauksessa on kuitenkin tarve tietokoneelle, ei puhelimelle. Jotenka ominaisuudet ovat kuitenkin kokoa tärkeämpiä... Aotes kirjoitti:
Totta, mutta tosiaan, joidenkin mielestä 3 kiloinen ei ole vielä liian painava. Miksi siis joku ei voisi tarvita kannettavaa tietokonetta, joka painaisi n. 1kg?
Vai onko ainoat vaihtoehdot ostaa joko kolmio tai yksiö? Joillekkin sopivin vaihtoehto voisi olla kaksio... :)
Harvinaisiahan alle 12" kannettavat ovat, mutta toki niitäkin löytyy. Ovat vain "hieman" "normaalia" kalliimpia...
Esim. Saksan hintaseurannassa 10,4" ja alle:
http://www.geizhals.at/deutschland/?cat=nb10
Oletan ainakin, että (tässäkin) tapauksessa on kuitenkin tarve tietokoneelle, ei puhelimelle. Jotenka ominaisuudet ovat kuitenkin kokoa tärkeämpiä...Toshiba Portege sarjasta löytyy aika kevyitä.
Itellä on kakkosläppärinä vanha PII300Mhz Toshiba Portege 3110CT.
Näyttö 10,4"
Mitat: 256 x 225 x 22 mm
Paino: 0,90 kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049