Formatointi miten?????

putsausta

Haluaisin formatoida "kovon" ja aloittaa puhtaalta pöydältä,tietääkö viisaammat onko olemassa HELPPOJA ohjelmia joilla( tälläinen aloittelijakin) voisi tetävästä suoriutua. Tai antaisko joku seikka peräiset ohjeet miten suoritan formatoinnin. Malliin, ensin teet sitä ja painaset siitä ja sitten kun se on valmis ajat sen sisään ja niin eespäin. Ja täytyykö olla joitakin käynnistys ohjelmia win 2000 käyttis levyn lisäksi. Kiitän ja kumarran näin etukäteen.

7

4824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertsa_

Kovosi formatoituu samalla, kun asennat Win2000:n puhtaana asennuksena (ei päivityksenä) uudestaan. Et tarvitse muuta kuin 2000:n asennuslevyn, jolla käynnistät koneesi suoraan. Käyttiksen asennuksen edetessä asennusohjelma näkee että kiintolevyllä on jo vanha Windows-versio ja varoittaa, että jos asennusta jatketaan kaikki tieto kovolta häviää. Jos näin haluat, jatkat vain asentamista ja käyttiksen asennuksen jälkeen voit aloittaa puhtaalta pöydältä.

• putsausta

No entä sitten miten saan putsattua entiset asennus kerrat( näyttää aina kun ajaa käyttö järjestelmää uusiksi) ja sitten kun avaat taas tietokoneen tulee näytölle 5 (tässä koneessa 5 ) rinnakkaisohjelma asennusta joista ylin on se viimeisin ja toimiva, muuita ei pitäs ollaa ja ei siellä olekkaan, mutta miten saan koneen uskomaan ettei rinnakkaisia ole.Miten poistan tämän turhan "kyselyn"

• yölentäjä

ei boottaa rompulta vaan tarvii 4 käynnistysdiskettiä jotka sillä rompulla tosin voi tehdä.
        Näin ainakin minulla. Voi olla erilaisia versioita... en kinaa siitä.
        Asennuksessa kannattaa poistaa koko osio missä ne vanhat on, ja luoda sitten uusi osio johon uusi asennus menee.
        Ohjelma kyllä kysyy ja neuvoo selkeästi.
        Näin saat formatoitua koneesi yksinkertaisesti.
        Kun olet luonut uuden osion, tahtoo asennus alustaa sen... siitä vaan

• BIOS ongelmana
        yölentäjä kirjoitti:

ei boottaa rompulta vaan tarvii 4 käynnistysdiskettiä jotka sillä rompulla tosin voi tehdä.
        Asennuksessa kannattaa poistaa koko osio missä ne vanhat on, ja luoda sitten uusi osio johon uusi asennus menee.

Kyllä se käynnistyy rompultakin. Kaikki versiot. Ongelmana on se että tuohon aikaan kun windows 2000 esiteltiin, ei ollut yhtä tapaa käynnistää konetta CD:ltä ja... kaikki BIOS:sit eivät siitä suoriudu. Mitä uudempi kone, sen varmemmin käynnistyy asennus CD:ltä suoraan.

• yölentäjä kirjoitti:

nimittäin alkuperäinen sekä alkuperäisestä tehty image joka poltettu sitten levylle.

Jos on tehty vain kopio esim. nerolla tyyliin kopioi levy niin tästä kopiosta ei tule boottaava.

• Eli asentaessa W2K:ta kohdassa jossa mahdollisuus poistaa osio/osiot niin poista osio. Tämän jälkeen asennus kysyy alustetaanko FAT32 vai NTFS tiedostojärjestelmään niin valitset NTFS:n.

• Nimetön

Kiitti oikeeeeeen paljon neuvoistanne, kun kaikki neuvonne niputti ja toimi sen mukaan formatointi onnistui. Kiitti vielä kerran!!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      96
      2738
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1764
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      379
      1648
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1247
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe