NAISET, MIKSI OLETTE RASISTEJA?

finskimies

En halua yleistää, mutta tämä vaivaa mieltäni kovasti.

Kulkiessamme kadulla, asioidessamme kaupassa tai hoitaessamme mitä tahansa asiaa kiinalaisen tyttöystäväni kanssa, naiset usein katsovat häntä pitkään ei-hyväntahtoisesti. Joskus vilkaisevat minua ja heti perään tuijottavat häntä halveksuen. Jotkut vaatekaupan myyjistä palvelevat aivan normaalisti ja toiset eivät juuri ollenkaan, vaikka ennen meitä vuorossaolevaa suomalaisnaista pystyi palvelemaan hyvissä suin. Hän ymmärtää suomea ja kertoi minulle kerran olleensa kaupungilla, jolloin kaksi suomalaisnaista oli arvostellut hänen pukeutumistaan, koska hän pukeutuu eri tavoin - ei yhtään tyylittömämmin - kuin ikäisensä suomalaisnaiset. Näitä tapauksia on useita kaikenlaisia kauppoja ja liikkeitä myöten.

Hänellä on hyvä luonne ja käyttäytyy aina herttaisesti ympärillä olevia ihmisiä kohtaan. Tyttöystäväni pystyy ajattelemaan positiivisesti asioista, painamaan nämä asiat villaisella ja suhtautuu äärimmäisen iloisella tavalla kaikkiin suomalaisiin. Ongelma on kuitenkin minussa. En ymmärrä, mitähän pahaa hän on tehnyt suomalaisnaisille. En ole koskaan pystynyt selittämään hänen osaksensa saamaa käytöstä. Näen, että hänestä se tuntuu kohdalle sattuessa pahalta, mutta sitten hän alkaa ajatella jotain muuta asiaa ja unohtaa ikävimmät.

Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään suomalaisnaisia vastaan. Kotimaani on minulle hyvin rakas ja ymmärrän sen kansalaisia, heidän luonnettansa ja ajattelutapaansa toisena suomalaisena hyvin. Jos näen esim. kreikkalais-, turkkilais-, iranilais- tai algerialaismiehen suomalaisnaisen kanssa, mieleeni ei tule olla ilkeä häntä kohtaan. Tottakai toisistaan erinäköinen pari pistää silmään - luulen sen olevan luonnollista - mutta se ei herätä minussa kuin neutraalia suhtautumista.

Suuremman osan tästä "rasismista" koemme tyttöystäväni mukaan kuulemma liikkuessamme yhdessä. Olen ylpeä siitä, että rakastuimme toisiimme enkä aio pyydellä sitä koskaan anteeksi keneltäkään.

28

3653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma tyttöystäväni on hänkin kiinalainen ja olen kyllä kummastellut ihan samaa ilmiötä.

Miehet eivät noteeraa tai tuijottele ilkeästi, mutta naiset kyllä. Sillointällöin joku kyylää oikein viha silmissään. En tajua.

Kaveriporukassakaan eivät ole miespuoliset kommentoineet mitenkään tyttöystävän ulkomaalaisuutta, mutta naisia se jotenkin näyttää vaivaavan. Useammankin kerran on joku kysynyt "Miksi sä ulkomaalaisen naisen halua?". En tajua.

Miksi se on naisille niin ihme juttu?

• kiinalaisen vaimo

Epäilisin teidän asuvan pienemmällä paikkakunnalla, tai sitten tyttöystäväsi on jollakinlailla huomiotaherättävän näköinen? Minun on todella vaikeaa uskoa, että suomalaiset naiset voisivat käyttäytyä noin tökerösti. Minulla on kiinalainen mies, enkä ole koskaan huomannut että joku olisi katsonut vihamielisesti yms. Ennemminkin minusta ihmiset varovat katsomasta liian pitkään!! Jokatapauksessa, älkää välittäkö... kyllä teitä varmaan Kiinassakin katsotaan pitkään.

• vaimo-ihminen

Ei siinä sen kummemmasta ole kyse kuin naikkosten omasta (suomalaisille tyypillisestä?), huonosta itsetunnosta. Eli samasta ominaisuudesta, joka löytyy monelta suomalaiselta mieheltäkin. Lisäksi vaimosi "itämainen" ulkonäkö saattaa aiheuttaa hänen luokittelemisensa "thaimaalaiseksi katalogi-vaimoksi" (nii-in... kukapa selittäisi sitten mitä vikaa on thaimaalaisissa...huoh)... tältäkin foorumilta olet varmaankin jo tullut lukeneeksi mitä kaikkea tuo luokitus pitää sisällään.

Vaimosi on tod.näk. sinut itsensä kanssa ja arvostaa itseään, joten käyttäytyy itsevarmasti, jonka ominaisuuden sitten taas itsetunnoton suomalainen mieltää ylpeydeksi. Lisäksi sisäinen varmuus tuo kehen tahansa myös ulkoista näyttävyyttä. Suomalaista kateus kalvaa ja huono itsetunto syö...

Lohduksi vaimollesi, että ulkomaalaisena, ulkonäöltään kantaväestöstä erottuvana naisena, hän kuitenkin sentään säästyy fyysiseltä väkivallalta, mitä taas suomalaisten naisten ulkonäöltään kantaväestöstä erottuvat puolisot joutuvat ääliömäisen suunsoiton lisäksi kokemaan. Suomalaisilla itsetunnottomilla naisilla kun kuitenkin on vielä jonkinmoiset käytöstavat verrattuna niihin suomalaisiin, heikolla itsetunnolla varustettuihin miehiin.

Tsemppiä teille :)

• akak

Kyseessa lienevat ei-niin-ruusut sinkkunaiset jotka pelkaavat lisaantyvan ulkomaisen kilpailun vievan heilta viimeisetkin mahdollisuudet kelvata suomalaiselle miehelle.

• Aivan niin

Samalla logiikalla nämä tälläkin palstalla uhoavat, kaikki ulkkismiehet haukkuvat suomalaiset miehet ovat juuri näitä ei-niin-helmiä sinkkumiehiä, jotka pelkäävät lisääntyvän ulkomaisen kilpailun vievän heiltä viimeisetkin mahdollisuudet kelvata suomalaiselle naiselle. Sinäpä sen sanoit. En olisi itse paremmin osannut tuota laittaa:-D

• Mies.
        Aivan niin kirjoitti:

Samalla logiikalla nämä tälläkin palstalla uhoavat, kaikki ulkkismiehet haukkuvat suomalaiset miehet ovat juuri näitä ei-niin-helmiä sinkkumiehiä, jotka pelkäävät lisääntyvän ulkomaisen kilpailun vievän heiltä viimeisetkin mahdollisuudet kelvata suomalaiselle naiselle. Sinäpä sen sanoit. En olisi itse paremmin osannut tuota laittaa:-D

Molemmat taidatte olla oikeassa. :)

• ..............................
        Aivan niin kirjoitti:

Kun näitä tuliaisia tuodaan veronmaksajien laskuun ja vähän huonommalla tuurilla alkaa täälläkin paukkua.

• mutta mikä
        .............................. kirjoitti:

Kun näitä tuliaisia tuodaan veronmaksajien laskuun ja vähän huonommalla tuurilla alkaa täälläkin paukkua.

ihme saa teidät roikkumaan tällä palstalla? Aihe tuntuu olevan niin perin vastenmielinen ja mitään uutta sanottavaa ei ole. Kuin voiskaan olla kun ette uskalla ottaa selvää millasia ne ulkomaalaiset oikein on. Toisaalta, onhan niitä niin paljon, että kait se pitäis ymmärtää jotta jotkut raasut niitä pelkää. Hyökkäys on paras puolustus vai kuin?

• minä

En tiedä miksi naiset katsovat vaimoasi pahansuovasti. Itse välttäisiin viimeiseen asti katsomasta lainkaan, koska yhdistäisin hänet thaimaalaiseksi ehkä ja KAIKKI mikä on thai oksettaa. En voi enää edes syödä thaimaalaista ruokaa vaikka ennen pidin siitä. Syynä se että mieheni petti minua vuosia thaihuorien kanssa.

• tietysti

Se oli niiden thai-tyttöjen vika, että miehesi juoksi niiden perässä.Eikä varmasti ollut miehessäsi mitään vikaa.Joten siksi, et voi sietää mitään, mikä viittaa thaimaahan.
        Et voi olla tosissasi????
        Katso itseäsi peiliin, jos se vika onkin siinä peilissä, eikä thaimaassa.

• Oletko itse tosissas?
        tietysti kirjoitti:

Se oli niiden thai-tyttöjen vika, että miehesi juoksi niiden perässä.Eikä varmasti ollut miehessäsi mitään vikaa.Joten siksi, et voi sietää mitään, mikä viittaa thaimaahan.
        Et voi olla tosissasi????
        Katso itseäsi peiliin, jos se vika onkin siinä peilissä, eikä thaimaassa.

Se nimimerkkihän varsin selvästi toi esiin sen mitä hän tuntee. Ei siinä viestissä syytetty tai puolusteltu ketään tai mitään. Totta helvetissä se kirpasee jos ukko muualla touhuaa vai väitätkö muuta? Eihän tuo nyt ole mitenkään ihmeellistä, että ihmiseen sattuu ja asian ylipääseminen ottaa koville. Jos kohdalles osuu, sitten viimeistään ymmärrät.

• ällistelijä

Minulla on samanlaisia kokemuksia. Seurustelin japanilaisen tytön kanssa ja suomalaiset, varsinkin vähän vanhemmat naiset, mulkoilivat häntä joskus tosi ilkeästi ja pari kertaa metrossa joku nainen oli tullut ihan suoraan haukkumaankin häntä toivottaen takaisin "Indokiinaan". Suomalaiset miehet eivät suhtautuneet häneen kokskaan rasistisesti, huomio oli korkeintaan positiivista.

Ymmärtäisin jos jotkut nuoremmat naiset olisivat kokeneet hänet mahdolliseksi kilpailijaksi, mutta mitä syytä viiskymppisillä varmaankin naimisissa olevilla naisilla on olla katkera ja rasistinen?

Emmekä asuneet pienellä umpimielisellä paikkakunnalla, vaan Helsingissä.

• sivusta

Luepa viesti jonka kirjoitti nimimerkki minä. Eiköhän siinä saattaisi olla ainakin yksi syy.

• se edellinen
        sivusta kirjoitti:

Luepa viesti jonka kirjoitti nimimerkki minä. Eiköhän siinä saattaisi olla ainakin yksi syy.

...ettei erota japanilaista thaimaalaisesta. Eipä silti, aika tyhmä saa olla että alkaa heittää rasistisia kommentteja, oli omat kokemukset millaisia hyvänsä. Yksilöitähän me kaikki olemme.

• tyhmä nyt on?
        se edellinen kirjoitti:

...ettei erota japanilaista thaimaalaisesta. Eipä silti, aika tyhmä saa olla että alkaa heittää rasistisia kommentteja, oli omat kokemukset millaisia hyvänsä. Yksilöitähän me kaikki olemme.

Ootko sä edes lukenu mitä ihmiset kirjottaa? Koitapa uudelleen, jos vaikka asia valkenis.

• Susannita

Kateellisten kaakatusta. Sano naisellesi vain olemaan leuka pystyssä ja olla huolehtimatta turhia.

• elät realiteeteissa

Saman tekstin voisi aika moni suomalaisnainen kirjoittaa korvaamalla tyttöystävän miesystävällä ja laittamalla ystävänsä kansallisuuden kiinalaisen kohdalle. Sitähän se arki ulkomaalaisen puolison kanssa just on. Tuliko mieleesi, että ne ns. ilkeämieliset ehkä ovat juuri niitä joilla ei ole kokemusta ulkomaalaisista kun ei ole riittävästi rohkeutta tutustua. Toivottavasti kestät kaiken tuon syrjinnän etkä ainakaan sen takia ystävääsi hylkää.

• elen

kateellinen suomalais miehelle jos on avioitudut ulkolaisen kanssa minusta ne sopivat hyvin yhteen yleensäkin,suomalainen mies kaipaa varmasti naisellista naista ja yleensä sitä juuri esim:aasialaiset ym.. muut naiset ovat ja sitten suomalainen mies saa olla se kovasti toivomansa MIES. : ) Kaikke hyvää teille.

• olet älykkö!

Kyllä, kaikki naiset ovat rasisteja ihan samalla tavalla kun kaikilla mustilla on iso muna, kaikki turkkilaiset hakkaa vaimoaan, kaikki arabit on varkaita, kaikki kiinalaiset oikeita työmyyriä jne.

Sinänsä ymmärrän kyllä närkästyksesi.

• juuso

Unohdit yhden:
        Kaikki suomalaiset on juoppoja.

• Et tajunnut
        juuso kirjoitti:

Unohdit yhden:
        Kaikki suomalaiset on juoppoja.

"Unohdit yhden:
        Kaikki suomalaiset on juoppoja."

Tuo on totta. Edellinen viesti oli ironiaa.

• kaikki suomalaiset naiset

rasisteja, niinkuin et halunnut yleistää.Ymmärrän hyvin, jos olet naisesi valinnut ulkomailta, etkä ole tyytynyt näihin suomalaisiin rasisti naisiin.Älä anna heidän häiritä onneasi, vaan kulje ylpeänä, kaunis nainen vierelläsi.Meitähän suomalaisia on moneen lähtöön, joten sulje silmäsi meiltä ja ole onnellinen.Niin minäkin olen turkkilaisen mieheni kanssa ja voin sanoa, että en vaihtaisi suomalaiseen mieheen.Hyvää jatkoa teille tulevaisuuteen.

• Mirella

Suomalaiset ovat rasistista kansaa, niin miehet kuin naisetkin. Itse minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan - ei naisia eikä miehiä. Itse asiassa ystäväpiiriini kuuluu espanjalainen, unkarilainen, ruotsalainen ja venäläinen nainen joilla kaikilla on suomalainen poikaystävä. Mitäs ihmeellistä siinä on? Hyvä että ovat löytäneet onnen :) Tutustuisin oikein mielelläni aasialaiseen naiseen, taitaa se sen verran erilainen kulttuuri olla :)

Oma poikaystäväni on espanjalainen ja olemme kyllä saanut samanlaista kyräilyä osaksemme juuri suomalaisten miesten taholta. Joskus peräämme myös huudellaan tyyliin "Eikö sulla oo järkeä päässä? Mitä oikein ajattelet kun ton kanssa oot?" jne...

Suomalaiset ovat rasistipaskoja ja siitä saamme kärsiä me kaikki joilla on ulkomaalainen puoliso/ystäviä. Valitettavaa.

• Mirella

Niin ja se vielä että itse olen asunut vuosia Espanjassa ja siellä puolestaan naiset tuijottavat minua usein kovinkin pahalla silmällä, varsinkin vanhemmat. Että on sitä rasismia muuallakin ja kohdistuu myös meihin suomalaisiin..

• mutta mutta
        Mirella kirjoitti:

Niin ja se vielä että itse olen asunut vuosia Espanjassa ja siellä puolestaan naiset tuijottavat minua usein kovinkin pahalla silmällä, varsinkin vanhemmat. Että on sitä rasismia muuallakin ja kohdistuu myös meihin suomalaisiin..

harvemmin ilmenee huuteluna ja käsiksi käymisenä, niinkuin täällä Suomessa pääsääntöisesti.

• Japani fani

Rasistisuus on typerää, tyhmää ja se ei tuo mitään hyvää. Maailma olisi aivan toisenlainen, jos kaikki rasismi olisi poissa.

Minusta Suomessa pitäisi olla paljon, paljon enemmän muita erilaisia kansallisuuksia.
      Kansainvälisyys tuo todella piristystä ja värikkyyttä tänne suomen ankeaan harmauteen.
      Minut saa ainakin todella hyvälle tuulelle, jos
      satun päivän aikana näkemään vaikkapa
      Aasialaisen naisen esim. Kiinasta.
      Koko muuten niin harmaa päivä muuttuu sinä hetkenä aurinkoiseksi.

Kerroit, kuinka jotkut naiset suhtautuvat Kiinalaiseen tyttöystävääsi ja siihen miten he suhtautuvat kun liikutte yhdessä.
      Minusta se on rasistista kateutta ja
      todella typerää. He viestivät samalla kaikille
      muillekin ihmisille omaa typeryyttä ja tyhmyyttä.
      He eivät tajua, että samalla he mustamaalaavat vain itsensä, koska ympärillä on myös suvaitsevaisia ihmisiä.

Älä lannistu ja pidähän kiinni Kiinalaisesta
      tyttöystävästäsi, sillä hän on todellinen helmi.
      Kiinalaiset naiset ovat erittäin herttaisia ja
      miellyttäviä.
      Usein toivon, että minullakin olisi Kiinalainen
      tyttöystävä, vaikka sen tuntuukin niin kaukaiselta ja toteutumattomalta unelmalta.

Jos jonakin päivänä minulla on Aasialainen
      tyttöystävä ja joku nainen tulee arvostelemaan
      minua tai Aasialaista tyttöystävääni, niin sanon
      kyllä, että tuskin sinä minua olisit mieheksesi
      huolinut jos minä sinkkuna olisin sitä kysynyt.
      Näin voin hyvin sanoa, koska en ole mikään komea
      ja harva minut huolisi miehekseen.

Kaikkea hyvää Sinulle ja Kiinalaiselle tyttöystävällesi

• finskimies

... tyttöystävän Aasiasta, jos pidät juuri heidän tyyppisistään naisista. Ihastuin tyttöystävässäni juuri tuohon herttaisuuteen, miellyttävyyteen ja lämminsydämisyyteen.

Vaikka en perustanut päätöstäni ulkonäöllisiin seikkoihin, hän on hyvännäköinen nainen ja minä varsin ruma. Tosirakkaus ei kuitenkaan ulkomuotoja. Olen varma, että sinua onnistaa naismarkkinoilla.

Pidä lippu korkealla.

• .....

Kiinalaisista tai japanilaisista tuskin muuta olisin kuin hieman mustasukkainen(naiset), koska heistä löytyy niin paljon omasta mielestäni kauniita naisia. Toisaalta sekin aika vähäinen, sillä empä ole ilkeästi katsonut näitä kauniita kiinalaisia/japanilaisia tyttöjä. Muutenkin yleensä japanilaisista ja kiinalaisista on positiivinen kuva, ahkeria jne. En tiedä, ehkä nuo ilkeät katseet johtuu siitä "thai-tyttö" imagosta... Sekin tuntuisi oudolta sillä silloinhan he katsoisivat sinua ilkeästi... Ei tiedä. Oletko varma että ne katseet ovat aina ilkeitä?! Joskus voin katsoa jotakuta todella iloisesti ja joskus vähän tylymmin, johtuen ainoastaan pään sisällä olevista ajatuksista eikä mitenkään siitä henkilöstä, joka nyt vain sattui näkökenttääni. Voithan osittain kuvitella ne katseet, koska tyttöystäväsi eroaa ulkokuoreltaan muista täällä tallustavista. Mutta varmana tuossa osittain perääkin on.

Rasistinen olen siis kai, koska pidän heitä kauniina ja esimerkiksi tietyn, nimeltämainitsemattoman maan, kansalaisista miehiä epämielyttävinä. Onko se sitten makuasia vai rasismia? Eiköhän ne rasistiset ajatukset johdu mielikuvista ja kokemuksista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3287
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2116
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1826
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      122
      1353
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1241
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      442
      1116
    Aihe