XP Pro sp2 ja kadonneet kortit

kohta kaljukin harmaantuu

Emolevynä Abit BD7III jossa on 3com:n verkkokortti ja sp2:n asennuksen jälkeen ko. kortti häviää laitehallinta sivulta. Samalla katoaa kohta verkkosovittimet. Kuitenkin kortti näkyy jos valitaan "näytä piilotetut laitteet" paketinajoituksen miniporttina. Korttia olen yrittänyt asentaa käsin jolloin tulee ilmoitus, että laitetta ei voi käynnistää. Kortti toimii ongelmitta toisessa koneessa ja toista pci väylääkin on kokeiltu.
Suurin haitta ongelmasta on kotiverkon luominen. Ohjattu toiminto ei saa muodostettu kuvaketta verkkoyhteyksiin. Komentokehotteessa kyllä löytyy kortti ja ip. Onko ainut vaihtoehto tehdä verkon säätäminen komentokehotteen kautta, vai purkaa sp2 asennus?

6

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näppylöitä

Järjestelmä-> Laitteisto-> Laitehallinta-> klikkaa avautuvasta puusta ongelmallista laitetta hiirikakkosella-> Ominaisuudet-> Resurssit-> Määritä kokoonpano itse-> Täppä pois kohdasta "Käytä automaattisia asetuksia"-> Klikkaa asetusta, jonka asetus on "?"->Muuta asetusta-> Muuta arvoa, kunnes "Ristiriidan tiedot" ilmoittaa, "Ei laitteistoristiriitoja"-> OK-> OK -> Kyllä-> Jos vielä ilmoittaa, ettei voi käynnistää-> Muuta asetukselle toinen ristiriidaton arvo, kunnes toimii (muutat kokajan samaa muuttujaa, jonka perässä alunperin oli ?-merkki)...

• kohta kaljukin harmaantuu

Muuten hyvä, muttei ole mitään laitteistoristiriitoja. Ilmoittaa vain ettei laitetta voi käynnistää (koodi 10). Eikä laitteella ole edes resurssit välilehteä. Olen myöskin kokeillut ottamalla biossista automaattimääritykset pois, mutta ei sekään tuonut ratkaisua.

• Käynnistä kone vikasietotilaan niin laitehalintaan tulee näkyviin kaikki mahdolliset asennetut kortit (sellaisetkin mitkä ei enää koneessa).
      Poista laitehallinasta kaikki verkkokortit ja käynnistä kone uudelleen (normaalitila). Käynnistyksen jälkeen winukka sitten löytää tuon kortin ja asentaa ajurit uudelleen (xp sisältää 3 Com ajurit jos ei nyt aivan eksoottinen malli ole).

Olen poistanut kortin kokonaan ja käynistänyt koneen ilman korttia ja sitten kortti takaisin, mutta edelleenkin kortti löytyy vain paketinajoituksen miniporttina (tämän windows asentaa ite). Laitehallinta sivulla ei ole yhtään Verkkosovittimet kohtaa ollenkaan ennekuin valitsee näytä piilotetut laitteet. Olen yrittänyt poistaa rekisteristä myöskin käsin kaikki viittaukset korttiin, mutta muutamaa avainta ei saa poistettya edes vikasietotilassa.

Seuraavaksi edessä on format C: ja parintunnin työt.

• Näppylöitä
        kohta kaljukin harmaantuu kirjoitti:

Olen poistanut kortin kokonaan ja käynistänyt koneen ilman korttia ja sitten kortti takaisin, mutta edelleenkin kortti löytyy vain paketinajoituksen miniporttina (tämän windows asentaa ite). Laitehallinta sivulla ei ole yhtään Verkkosovittimet kohtaa ollenkaan ennekuin valitsee näytä piilotetut laitteet. Olen yrittänyt poistaa rekisteristä myöskin käsin kaikki viittaukset korttiin, mutta muutamaa avainta ei saa poistettya edes vikasietotilassa.

Seuraavaksi edessä on format C: ja parintunnin työt.

ei mitään keskeytyspyyntöjäkään? Mähän en tuommoista laitetta ole käpistellyt, mutta muistelisin, että varsinkin jok'ikinen muu erillinen eli kortillinen tietokoneeseen kytkettävä laite käyttänyt tietokoneen resursseja. Onko sulla varmasti oikeat ajurit siihen laitteeseen: pakkohan sen on jotain käyttää...

Näppylöitä kirjoitti:

ei mitään keskeytyspyyntöjäkään? Mähän en tuommoista laitetta ole käpistellyt, mutta muistelisin, että varsinkin jok'ikinen muu erillinen eli kortillinen tietokoneeseen kytkettävä laite käyttänyt tietokoneen resursseja. Onko sulla varmasti oikeat ajurit siihen laitteeseen: pakkohan sen on jotain käyttää...

Siis windows ei löytänyt sitä korttia. Se näkyi vain, kun valitsi näkymään piilotetut laitteet paketinohjauksen miniportti lisukkeella. Ilman näytä->näytä piilotetut laitteet valintaa ei näkynyt edes verkkosovittimet kohtaa listassa.
        Formatointi ja xp:n uudelleen asennus ilman sp2:sta korjasi tilanteen. Nyt kortti näkyy oikein ja verkon luominen onnistui helposti. Jostain syystä sp2 sotkee ko. emolevyn vaikka siihen on asennettuna emon omat ajurit oikein. Ei ollut eroa oliko asennettuna emon mukana tulleet ajurit vai uusimmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3153
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2046
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      401
      1763
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1201
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20