Jos Jeesus olisi olemassa näyttäytyisi hän teille kokouksissanne. Olen siitä ihan varma.
Nyt kun häntä ei ole koskaan näkynyt epäilen, ettei häntä ole lainkaan olemassa.
Samoin Pyhähenki näyttää karttavan kokouksianne vaikka ihmisiä siellä kaatuileekin ja jopa paranee.
Pyhähenkikin voi olla vain puhetta ja luuloa.
Jumala on jo sitten niin suuri hahmo että hänet kyllä olisi jo luullut jonkun näkevänkin mutta piilossa näyttää hänkin pysyvän.
Kaikki hartaat kokoukset ovat siten aivan turhaa ajan haaskausta teiltä.
Ainoat hyötyjät ovat teidän saarnaajanne, jotka kilvan vaihtavat puhujapaikkaa ja kuittaavat siitä palkkiot, joilla elättävät perheensä ja ehkä säästöönkin jää vähän.
Kirjojakin teille kaupitellaan hyvällä hinnalla.
Ajatelkaapa, miksei jumalaa Jeesusta eikä Pyhäähenkeä koskaan näy vieraana teidän kokouksissanne vaikka niin kauniisti soitatte ja laulattekin.
Onkohan teidän uskonne
7
214
Vastaukset
- frihet
Eihän sinun tarvitse päätäsi rasittaa uskovaisten edestä, esim. mihin rahansa ja aikansa vapaa- aikana haaskaavat.
Sinähän voit vaikka mennä omillasi olympialaisia paikan päälle vahtaamaan.
Tai rokki kosertiin, tokkos ne mitään maksaa ilmanhan ne esiintyy?
ÄLÄ KANNA SIIS TURHAA MURHETTA, JOS USKOVIEN NUORET VIIKONLOPPUISIN KRISTITTYJEN PIIREISSÄ OVAT,saathan sinä lapsesi kadulle lähettää ja voit vaikka laittomasti kaljaa heille hommata mukaan.Pakolla hihhuloitumisen vastakohtaksi sinä esität tuon katujuopottelun. Minkäpäs sinä itse sille enää mahtanet, ajatuksesi kaista kun kerran on niin pahasti kapeutunut.
Oletkohan koskaan edes käynyt hellareitten kokouksissa?
Oikeastaan ei sovi yleistää hellareitten paikallisseurakuntien toimintaa yhteen muottiin.
Jokaisessa seurakunnassa on pitkälti itsenäiset ja omanlaiset muodot ja ohjelman etenemis järjestyksensä. Yhteistä on ainakin se että kaikissa hellareitten kokouksissa pyritään pysymään ristin sanoman äärellä ja voiman ilmentymät toivotaan olevan samasta lähteestä tulevia.Nyt on kuitenkin näin, että Jumala on aina Henkensä kautta läsnä seurakunnan tilaisuuksissa. Vaikka aina ei siltä tuntuisikaan, Sanaan turvaten voimme näin olettaa. Ei ole kyllä lainkaan harvinaista, että saa kokea virkistymistä ja Pyhän Hengen lämmintä läheisyyttä Sanaa kuunnellessa ja rukoillessa. Erään laulun sanoin "Herra kuiskaa hiljaa rakkauttaan" (tai jotain sinne päin). Tätä ei voi verrata mihinkään maallisiin nautintoihin tai kokemuksiin.
Tämä on siis Raamatun ja uskovan näkökulma. Tiedän, ettet sinä siihen voi uskoa. Älä kuitenkaan kanna huolta meistä uskovista, sillä Jeesuksen seuraaminen on parasta, mitä ihmiselle voi tapahtua. Kaikista viimeiseksi se olisi ajan haaskausta. Minäkin sain aivan kuin aloittaa uuden elämän, ja sitä ei voi verratakaan edelliseen. Hän johdattaa rakkaudessaan, ja päivittäin saa kokea Hänen huolenpitoaan.
Vaikka Jumala onkin ääretön ja kaikkivaltias, ei ole lainkaan erikoista, ettet esimerkiksi sinä ole Häntä nähnyt. Ei Hän ihmisten vuoksi ala tekemään taikatemppuja, sillä Hän on Pyhä Jumala. Hän on luvannut ihmisille sanassaan:
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."
Kukaan meistä ei ole puhdassydäminen ilman Jeesuksen sovitustyön kautta saatua puhtautta. Kun tulee uskoon, näkee Jumalan kaikkialla. Koko luonto on täynnä Jumalan ihmeellisyyttä. Ihminen vasta ihmeellinen on, Jumalan kuvaksi luotuna. Tämä kaikki aukeaa kun ihminen kohtaa Vapahtajan. Outoahan se on, mutta näin se vain menee :)- RitariOlevainen
Jeesus sanoo: "Joka on nähnyt minut,on nähnyt Isän,eli Jumalan,Jeesus on siis Jumala.
Ja jokainen joka on aidosti uudestisyntynyt,on "nähnyt" Jeesuksen,kokenut Hänen läsnäolonsa kongkreettisesti,kokemus jota ei voi kieltää,sen kokenut sen tietää,ja joka ei usko,todistusta Hänestä,on itse suuren epäuskon vallassa,ja on lähimmäisen halveksuntaa,jos uskova kertoo uudestisyntymisen todellisesta kokemuksesta,ja häntä ei uskota,vaan leimataan valhettelijaksi,ja se on tosi alhainen suhtautuminen lähimmäiseen. - perustuvan raamatunlauseisiin.
RitariOlevainen kirjoitti:
Jeesus sanoo: "Joka on nähnyt minut,on nähnyt Isän,eli Jumalan,Jeesus on siis Jumala.
Ja jokainen joka on aidosti uudestisyntynyt,on "nähnyt" Jeesuksen,kokenut Hänen läsnäolonsa kongkreettisesti,kokemus jota ei voi kieltää,sen kokenut sen tietää,ja joka ei usko,todistusta Hänestä,on itse suuren epäuskon vallassa,ja on lähimmäisen halveksuntaa,jos uskova kertoo uudestisyntymisen todellisesta kokemuksesta,ja häntä ei uskota,vaan leimataan valhettelijaksi,ja se on tosi alhainen suhtautuminen lähimmäiseen.Sinä ja muut jaksatte toistaa noita vanhoja historiallisia lausuntoja.
Mihin te uskotte tänään?
Eikö ole hassua mennä ajassa tuntemattomaan ja vannoa niitten miesten nimeen jotka noita kirjoituksia laativat ehkä omista itsekkäistä syistä ja tehdäkseen vaikutuksen muihin.
Uuden testamentin kirjoitukset taas lepäävät juutalaisten tarditioon joka sekin saattaa olla tuulesta temmattua.
Jumalan ja Jeesuksen ja Pyhänhengen pitäisi mielestäni esiintyä nykyajassa ilman raamattuakin.
Raamattu kun on vain kooste erilaisia kertomuksia joissa on osaksi ehkä vähän faktaa mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin fiktiota.
Näyttä siltä että hellarit ja kaikki muutkin ovat joutuneen melkoisen manipuloinnin ja propagandan kohteeksi taivastoiveineen ja helvetin pelotteluineen. perustuvan raamatunlauseisiin. kirjoitti:
Sinä ja muut jaksatte toistaa noita vanhoja historiallisia lausuntoja.
Mihin te uskotte tänään?
Eikö ole hassua mennä ajassa tuntemattomaan ja vannoa niitten miesten nimeen jotka noita kirjoituksia laativat ehkä omista itsekkäistä syistä ja tehdäkseen vaikutuksen muihin.
Uuden testamentin kirjoitukset taas lepäävät juutalaisten tarditioon joka sekin saattaa olla tuulesta temmattua.
Jumalan ja Jeesuksen ja Pyhänhengen pitäisi mielestäni esiintyä nykyajassa ilman raamattuakin.
Raamattu kun on vain kooste erilaisia kertomuksia joissa on osaksi ehkä vähän faktaa mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin fiktiota.
Näyttä siltä että hellarit ja kaikki muutkin ovat joutuneen melkoisen manipuloinnin ja propagandan kohteeksi taivastoiveineen ja helvetin pelotteluineen.Toisin kuitenkin on.
Vaikka uskomme perustuukin Raamatun ilmoitukseen Jumalan pelastussuunnitelmasta, täytyy tuo sanoma ennen uskoa, ennen kuin voi uskoa Raamattuun. Kun ihminen kuulee evankeliumin ja vastaanottaa sen, tapahtuu jotain ihmeellistä, mitä ei voi sanoin kuvailla. Itse tosin olen ollut jo pienestä pitäen uskossa, mutta sain uudistua kohdatessani Jumalan Pyhän Hengen kasteessa. On ihmeellistä, kuinka sisin muuttuu hetkessä. Koko ajatusmaailma muuttuu. Sen koettua ei voi olla uskomatta rakastavaan Jumalaan, joka on lähettänyt Poikansa kuolemaan minun syntieni tähden.
Raamattua on yritetty vesittää jo vuosisatojen ajan. Jotkut luulevat löytäneensä asioita, jotka kumoavat Raamatun totuuden, mutta ainapa on löytynyt, joka on osannut oikaista virheelliset lausunnot. Ei meidän uskomme kuitenkaan perustu Raamatun virheettömyyteen tai sen historialliseen luotettavuuteen, sillä yksin usko Jeesukseen pelastaa. Usko Raamatun ilmoitukseen tulee samalla, kun ihminen tulee uskoon. Kun on saanut maistaa Jumalan armoa ja rakkautta, ei voi muuta kuin uskoa. Tietenkin usko ajoittain horjuu vaikeina aikoina. Kuitenkin on aina läsnä se syvä rauha ja varmuus Jumalan olemassaolosta, vaikkei Hän aina vastaakaan.
On ihmeellistä elää Jeesuksen matkassa. Vaikeinakin aikoina Hän johdattaa ja suojelee. Kun katsoo elämää taakse päin, näkee kaikkialla Jumalan läsnäoloa. Joka päivä saa kasvaa uskossa, ja oppia jotain uutta Jumalan ihmeellisestä maailmasta. Usko on siis kaikkea muuta kuin ajanhaaskausta.
En tiedä saitko tuosta sepustuksesta mitään selvää, mutta parhaani yritin. Tiedän, että on vaikeaa uskoa tällaiseen, enkä voi sitä sinulle todistaa oikeaksi. Yksin Jumala itse voi sen tehdä. Jumala vastaa heille, jotka Häntä etsivät.
Hyvää päivänjatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959