Huutava mies

nainen...

Että voi ärsyttää kun miehen kanssa yrittää "puhua" vaikeista asioista, niin alkaa heti huutamaan. Miksi ihmeessä ei voi puhua normaalilla äänellä? Korvat soi vieläkin...

13

2132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulosuojaimet auttais

Miehellesi on varmaan niin kipeää käsitellä vaikeita asioita, että hän yrittää kieltää niiden olemassaolon ja kokee halusi puhua niistä satuttavana, hyökkäävänä. Siksi hän käy vastahyökkäykseen huutamalla. Ja kierre jatkuu...

Vaikea sanoa, miten tuon kierteen saisi loppumaan. Olisi erittäin tärkeää, että miehesi oppisi kohtaamaan vaikeat asia ja niihin liittyvät tunteensa. Ehkä hänen olisi helpompi puhua, jos kanssanne olisi joku kolmas osapuoli joka auttaisi ulkopuolisen silmin teitä itseänne hahmottamaan tilanteenne ja väärät käyttäytymis- ja ajatusmallit ja etsimään ratkaisuja tilanteeseen. Suhteen eteen kannattaa tehdä töitä, joskus jopa nöyrtyä käymään parisuhdeterapiassa tai vastaavassa. Ehkä et saa miestäsi mukaan, mutta voithan hakea apua yksinkin.

Sillä on merkitystä, millä tavoin otat vaikeat asiat esille. On iso ero lähdetkö liikkeelle syyttävästi ja kärjistävästi, ("Aina sinä vaan pelaat tietokonepelejä, etkä auta minua kotitöissä!") vai minä-ilmaisuin, kärjistämättä (tyyliin sinä ET IKINÄ, sinä AINA...) avoimesti tunteistasi kertoen ("Minusta tuntuu pahalta, kun joudun imuroimaan yksin koko talon sinun pelatessa tietokonepeliä. Olisin iloinen, jos sinä imuroisit olohuoneen.")

Mikäli miehesi ei kuuntele kun puhut hänelle, niin kirjoita hänelle kirje.

• Hamena

Sä osaltasi ylläpidät ukkos tapakulttuuria hyväksymällä sen kaikkineen.
      Poistu tilanteesta joka kerta kun ukko alkaa mesoon. Palaa takas kun se on hiljentyny ja kysy, joko se rauhottui, jatka sitten siitä ja pidä ittes tyynenä.
      Kouluttamalla ne oppii - minkä oppii... ; D

• nainen...

Poistun usein tilanteesta, mutta sama jatkuu, kun otan asian esille taas. Jossain vaiheessa siihen liittyi tavaroiden viskelyäkin. En taida jaksaa enää häenn kanssaan elää.

• voiko tilanne muuttua
        nainen... kirjoitti:

Poistun usein tilanteesta, mutta sama jatkuu, kun otan asian esille taas. Jossain vaiheessa siihen liittyi tavaroiden viskelyäkin. En taida jaksaa enää häenn kanssaan elää.

Ootko saanut sanotuksi koskaan miltä sinusta tuntuu,kun yrität ratkaista ongelmaa juttelemalla mutta se ei onnistu koska saat takasin vaan raivoamista ja tavaroiden paiskomista?

Minä olen, ja silloin on toinen rauhottunut... Vaikka edes sillä kertaa.

..tuohon huutoon ja tavaroiden hajottamiseen tulee myös pelko...

• nainen...
        voiko tilanne muuttua kirjoitti:

Ootko saanut sanotuksi koskaan miltä sinusta tuntuu,kun yrität ratkaista ongelmaa juttelemalla mutta se ei onnistu koska saat takasin vaan raivoamista ja tavaroiden paiskomista?

Minä olen, ja silloin on toinen rauhottunut... Vaikka edes sillä kertaa.

..tuohon huutoon ja tavaroiden hajottamiseen tulee myös pelko...

Mitään ei saa sanottua väliin siihen huutamiseen. Ainoa totuus on hänen totuutensa.
        Todella oli pelottavaa se tavaroiden viskely.

• ja kaksi sovintoon
        nainen... kirjoitti:

Mitään ei saa sanottua väliin siihen huutamiseen. Ainoa totuus on hänen totuutensa.
        Todella oli pelottavaa se tavaroiden viskely.

Jotenkin vähentää ahdistusta kun tämmöstä löytyy muualtaki kun omasta elämästä.

Kun mies on saanu tuotua julki mielipiteensä ja vielä järkyttävällä äänenvoimalla tehostaen, hän tuntee varmaan olonsa vahvaksi.. sitä kai se tahtoo. Määrätä siitä,mistä tulee riitaa,hallita sitä riitaa ja lopettaa se riita omalla tavallaan sitten kun se HÄNELLE sopii. Ja kaikenaikaa häntä ruokkii se, että hän tuntee itsensä vahvemmaksi ja sinä oot se heikompi,mikälie. Sinulta ei kysytä,koska pääasia on se mitä hän ajattelee ja miltä hänestä tuntuu.
        Ja sitten kun tilanne menee rauhallisempaan,hän varmaan on se oma ihana itsensä,josta pidät valtavasti... ja silloin kun hän on rauhallinen,voi, jos silloin hän kuuntelisi ja asiasta vois puhua. Mutta sitä rauhallista hetkeä ei tee mieli mennä pilaamaan,siis pysyttävä hiljaa ja toivoa että se vaan kestäisi.. Tilanne ei vaan koskaan muutu,jos siihen ei puutu.

Minä pelkään rauhallisena hetkenä sitä,että se voi loppua, ja riidan aikana sitä huutoa ja tavaroita,joita paiskotaan ja hajotetaan.

Ja totuus on se,että sellaista ei tarvitsisi- eikä pidä kestää.

• ..........

Se joka huutaa, taitaa pelätä kovasti jotakin.

• Joku vaan

jos meille miehen kanssa tulee riitaa ja mies kun tykkää kovasti korottaa ääntänsä huutamisen tasolle niin mä lähen ovesta pihalle ja sitte soittaen kysyn et joko se pystyy ihan asiallisesti puhumaa. Jos taas puhelimessa tulee joskus riitaa ja mies alkaa huutamaa niin lyön luurin korvaa ja joskus mies sitä ihmetteli et miks niin mut sanoin et kun en jaksa sitä huutamista puhelimessa kuunnella. Luurin kun korvaan lyön ni mies saa sitte huutaa yksinänsä jos siltä tuntuu ja niin paljon ku sielu sietää :).

• kuunteleen.Kuuntelin itse(ja joskus vieläkin joudun kuuntelemaan)yli 20v. pelkkää huutamista ja riehumista oman isäni taholta.Tätä nykyään jos se sama peli alkaa, niin poistun sanaakaan sanomatta takavasempaan, sillä muuten minun kokopäivä ja joskus useampikin päivä menee täysin harakoille.Pilaat vaan oman olosi sillä, jos kuuntelet älytöntä huutoa ja rähjäämistä.Koeta kestää.

• outoa...

...että asiasta kun asiasta on korotettava ääntä :( Tulee mieleen viime vklopun tilanne. Minä (nainen) kysyin mieheltäni, että lähdetäänkö kaupassa käymään. Sain valtavan huutomyrskyn tyyliin "no et kait sä vi...tu luule, että mä tähän aikaan kauppaan lähde"!!! Jos yksin lähden kauppaan ja kysyn, että tuonko hänelle jotain, niin sieltä tulee huutona vastaus "vi...tu olenko mä pyytäny jotain"!!!
      Mä en voi ymmärtää, miksi 90 % pitää huutaa... Mikä siinä on, että ei voi ns. normaaliäänellä puhua! Ja tilanteet on yleensä olleet, ettemme ole "napit vastakkain", vaan ne tulee aivan yllättäen. Miehelläkö lyhyt pinna, vai naamani ei miellytä?

• toveri

Meillä ihan sama juttu... luulen että mies on luovuttanut eikä sitä enää kiinnosta yrittää pitää toista hyvänä.. itse olen ajatellut usein eroa viime aikoina, kun ei mistään pysty sanomaan niin heti on kurkku suorana huutamassa ja räyhäämässä... jostain syystä en vain pysty lähtemään... ei ole edes seksi mikä pidättelisi, kun ei sitä kovin paljon edes ole enää... kierre on loputon... ei paljon huvita harrastaa petipuuhia, jos mies on tuollainen jatkuvasti...yhtäkkiä pitäisi olla joku kiimanen narttu vaikka just haukku ja huusi pystyyn :-(
        en tiedä... kait sitä on vain kestettävä..

• te naiset
        toveri kirjoitti:

Meillä ihan sama juttu... luulen että mies on luovuttanut eikä sitä enää kiinnosta yrittää pitää toista hyvänä.. itse olen ajatellut usein eroa viime aikoina, kun ei mistään pysty sanomaan niin heti on kurkku suorana huutamassa ja räyhäämässä... jostain syystä en vain pysty lähtemään... ei ole edes seksi mikä pidättelisi, kun ei sitä kovin paljon edes ole enää... kierre on loputon... ei paljon huvita harrastaa petipuuhia, jos mies on tuollainen jatkuvasti...yhtäkkiä pitäisi olla joku kiimanen narttu vaikka just haukku ja huusi pystyyn :-(
        en tiedä... kait sitä on vain kestettävä..

suostutte sietämään tuollasta kohtelua? Jos mun mies vastais tuolla lailla huutamalla niin johan lentäs ulos. Kunnioitusta pitäis löytyä edes jonkun verran JOS toista kerran rakastaa. Onko tuo teidän mielestä rakkautta? Ansaitsetteko te tuollaista huutamista mielestänne? Jos ette niin tehkää asialle jotain...ei tollasta tartte kestää...

• tutulta

Meillä sama juttu,olemme uusperheellisiä , todella harvoin riidellään ,mutta sitten kun riita tulee niin hirvee huuto ja lapsetkin varmaan kuulee. Asia saattaa olla aika mitätön ja minä haluan asit selvittää puhumalla ettei jää mitään epäselväksi. Itse en huuda enkä ala itkemäänkään mutta mikä noita ukkoja vaivaa. Toivottavasti tulisi kommentteja huutavilta miehiltä että miksi ihmeessä huudatte ettekä osaa keskustella rakentavasti. Todella loukkaavaa ja viellä ei milloinkaan pyydetä anteeksi....ainakaan oma-aloitteisesti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe