TUNNUSTAN OLEVANI SYYLLINEN

Voitto Ramu

SAIN SÄHKÖPOSTIVIESTIN helluntalaiselta evankelistalta 29.1.06

"Tulin viikko sitten Talvipäiviltä. Ja vaikka oli hienoja hetkiä, oppitunteja ja saarnoja, mutta yleinen tunnelma on sekaava ja monimutkainen.
Yksi pieni esimerkki. Siellä työmallina oli ensin Raamattutunnit tai opetukset ja sitten keskustelut, joissa ensin annettin kommenteja tai esitettiin kysymyksiä ja sitten vastattiin.
Yksi veli esitti erittäin yksinkertaisen ja ajankohtaisen kysymyksen: "Usein tapahtuu, että joku profetoi, ja kaikki sujuu kaunisti ja Raamatun mukaisesti, mutta kaikki ymmärtävät, että kaverilla on väärää jauhoa pussissa. Mitä tehdään?"
Selkeää vastausta ei tullut, vaikka konferenssissa oli yli 900 osanottajaa ja valtava osa niistä pastoreita."

MISSÄ SYY ETTÄ HELLUNTAIJOHTAJAT JA TYÖNTEKIJÄT EIVÄT OSAA KOETELLA HENKIÄ?

Minä Voitto Ramu tunnustan olevani syyllinen.

Kun vuonna 1995 sain tehtäväksi kirjoitta Raamatun opetuksen henkien koettelusta, niin laitoin leviskäni liinaseen ja jäin vain oDottamaan että ihmiset sitä tilaisivat. Toki yksityiset uskovat sitä tilasivatkin, niin että 14 kuukauden kuluttua siitä oettiin 5 panos, yht n.10.000 kpl

Minun olisi pitänyt toimia toisin.

Opetusvihkonen olisi pitänyt HETI postittaa kaikille hellutaiserakunnille jaettavaksi heidän kaikille JOHTAJILLE, työntekijöille ja jäsenilleen.
Samoin olisi pitänyt postittaa se vapaakirkolle ja heidän jäsenilleen.
Kuin myöskin kaikille muille seurakunnille .

Noin EN TEHNYT.

TUNNUSTAN SIIS OLEVANI SYYLLINEN SIIHEN ETTÄ HENKIEN KOETTELEMISEEN EI OSATA ANTAA SELVÄÄ VASTAUSTA helluntaityöntekijöiden keskuudessa.

TARKENNAN VIELÄ:

Minulle viestin lähettänyt on helluntai-evankelista joka on suorittanut yliopistossa loppututkinnon alalta joka vaatii nimenomaan erityistä kuullun ja luetun ymmärtämistä.

44

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko niin ystävällinen, että lähetät minulle ko vihkosen/kirjasen osoitteella

Jukka Virtanen
      Poste Resrante
      01360 Vantaa

(Minulle tehtävän leikkauksen vuoksi en ole Karjalohjan osoitteessa aikoihin, joka osoite näkyy galleria-sivullani)

Mahdolliset kulut maksan tilillesi tai postiennakolla.

• tode'

eiköhän ne muutamat muut henkien koettelijat liene paikanneet sinun lamaantumistasi.
      helluntaiseurakuntien(KIN) kirkkojen toimistoihin kun tulee jatkuvasti postia jos jonkinlaisilta evankelistoilta.

kyseisen tilaisuuden osanottajat ilmaisivat fiksuutensa, kun eivät alkaneet opiskelelemaan "henkien koettelemista" kesken kaiken.

mitä jauhoa lie ollut tuolla kyselijällä pussissaan?
      oletan, että sitä samaa jauhoa on tupsuteltu täälläkin.

huoh.

• Voitto Ramu

Mitä jauhoja lie talvipäivillä tuon kysymyksen esittäjällä sitä en tiedä, enkä tiedä kuka hän edes oli. Joka tapausessa hän oli helluntaiseurakunnan TYÖNTEKIJÄ ja siksi kokoukseen osallistuja.

• tode'
        Voitto Ramu kirjoitti:

Mitä jauhoja lie talvipäivillä tuon kysymyksen esittäjällä sitä en tiedä, enkä tiedä kuka hän edes oli. Joka tapausessa hän oli helluntaiseurakunnan TYÖNTEKIJÄ ja siksi kokoukseen osallistuja.

kaikenlaisia jauhoja myös helluntaipiireissä jauhautumassa.
        tuo henkien koettelija on yksi esimerkki.
        hyvin usein nämä traktaatti-erkit ovat seurakuntayhteydestä pois lähteneitä ex-luterilaisia tai ex-muita uskovia, joiden ego-jauho ei ole mahtunut samaan jauhopussiin toisten kanssa.

seurakuntien, olkoonpa kyseessä helluntaikirkko tai luterilainen tai vapis jne., johtajilla on nykyään entistä enemmän työtä ja päänvaivaa nimenomaan niiden kanssa, jotka eivät kykene yhteistyöhön.
        myös yhteistyökyvytön, sooloileva johtaja on hankala tapaus.

• sovitettu

Armoa ja rauhaa Jeesuksessa Kristuksessa.

Veli, et ole ainoa joka näinä päivinä hautaa leiviskänsä, olen syyllistynyt samaan. Kuten minulle Herra antaa myös sinulle syntisi anteeksi.

Jos me tunnustamme syntimme on Hän vanhurskas ja antaa meille meidän syntimme anteeksi.

Mitä tulee tuohon henkien erottelemiseen, niin olen ymmärtänyt että se on armolahja. Syy sen puuttumiseen seurakunnista lienee ainakin osaksi se että ei anota ja tavotella armolahjoja. Näinhän Paavalikin kehottaa tekemään.

Aiheesta ei todellakaan ole liiemmin kirjoja kirjoitettu että teoksesi tulee varmasti tarpeeseen.

Siunausta palvelutyöhösi

• hansutuulia

Minusta annat väärää kuvaa yhden sähköpostin perusteella helluntain tilanteesta käsitellä henkien koettelemista. Olet tuonne sivulle 4 kirjoittanut kuinka *suuri ongelma on helluntaiseurakunnilla* täsät asiasta.

Jätin sinulle viestin kysyttyäni henkilöltä joka oli vastuussa kokuksen kulusta ja antoi kyllä avian erilaisen vastauksen kuin tuo ystäväsi joka sinulle sähköpostiin kirjoitti.

Kumpaa nyt sitten on uskottava, sitäkö että Helluntaissa ei kukaan osaa koetella henkiä vain yhden lausuman pohjalta, kun Esa Salokangaan sanomana hän sanoi että asia käsiteltiin hyvässä hengessä ja vastauksiakin annettiin. Kyösti Rahkonen Ikaalisista oli myös Talvipäivillä ja häenn kommenttinsa oli hyvinkin selkeä miten heillä käsitellään asioita.

Laitan tekstin tähän jonka olen sinulle kirjoittanut 2.2.06 johon et vastannut muuta kuin samoilla sanoilla 'olen syyllinen kun en lähettänyt..'
      Mutta et kommentoinut tähän mitä kirjoitin, joten laitan sen nyt lyhentämättömänä talvipäivien tunnelmista.

_vastaus 2.2.06___________________________________
      Soitin tänään ja sain jopa nimenkin antaa, Salokangas Esa oli puhelimen päässä.
      Selitin tämän asian ja hän kyllä kertoi, että asiaa käsiteltiin ja kommentteja annettiin.

Asia ei jäänyt kuulemma ilmaan roikkumaan.

Nuo tilaisuudet on tallettettu Cd:lle jos kiinnostaa tarkemmin kuunnella näitä kommentteja. RV:n kautta saa niitä tilatam ja varmasti suoraan myös sieltä Jyväskylästä. Kalus Korhonenen oli vastuussa näistä teemoista.

Soitin vielä yhdelle pastorille ja hän sanoi jos tiedetään että joku on väärässä hengessä hän ainakin ojentaa, tai jos on kovin lakihenkinen puuttuu kuulemma välittömästi.
      Eli loppusanat Esalta oli, asiaa kommentoitiin eikä se hänestä jäänyt ilmaan roikkumaan.
      Esa sanoi, että koko talvipäivät menivät oikein hyvässä hengessä ja sitä oli rukoiltu, he olivat kiitollisia Jumalallle.

Eli jos kokouksen kulun johtaja kertoo tällaisen tuloksen että asia on todella käsitelty, onko henkilö joka on postittanut sinulle tämän tekstin ollut oikeassa *hengessä* tätä arviointia sinulle tuodessa. Kumpaa tässä nyt sitten on uskottava? sinun ystävääsi vai kokouksen kulun johtajaa?

• käytöskurssille

nimierkkki hansutuuli on huono esimerrki
        sisarille ja vaimoille, koska sekaantuu
        miesten asioihin. veljet osaavat hoitaa
        omat asiansa, ei siihen tarvita suulaita naisia.

• Voitto Ramu

Korostan, että sekä kysymyksen esittäjä oli HELLUNTAIKIRKON TYÖNTEKIJÄ , JA että minulle viestin lähettänyt ON HELLUTAI- EVANKELISTA.

Kysymyksen esittäjän asemaa ja henkilöllisyyttä en tarkemmin tunne.
        Mutta viestin minulle lähettäneen veljen tunnen .

Pyydän kiinnittämään huomion siihen, että yliopistossa loppututkinnon suorittanut henkilö ei käydystä keskustelusta saanut vastausta siihen miten tuollaiset vääristä hengistä lähteneet hengen viestit voidaan tunnistaa Raamatun mukaan ja lähetti sitten minulle asiasta viestin.

JA TÄSSÄ MINÄ- VOITTO RAMU OLEN SYYLLINEN- KUTEN ALOTUKSESSANI MAINITSIN.

Asiaan on tulossa osittainen muutos. Opetusvihkoa aletaan painamaan parin viikon sisällä Venäjäksi .
        Myöskin Englannin ja Saksan käännöstyö valmistuu lähiviikkoina.
        Voitto Ramulla ei ole osuutta noiden käännösten aikaansaamiseksi, niiden kääntäjät tulivat muulta taholta.

Enää tässä vaiheessa on varmasti turhaa postittaa kyseistä opetusta helluntaikirkolle ja sen johtajille ja jäsenille sillä nimi Voitto Ramu on heille kirosana.

Kuvaava tässä on se, että aikanaan minulle kirjoitti Kälviän helluntaiseurakunnan vanhemistoveli, joka ilmoitti olevansa henkien koettelemista opettavan vihkosen kanssa samaa mieltä, mutta hänen seurakunnassaan on siitä huolimatta tehty päätös jonka mukaan opetuksen kirjoittaja on saatanasta ja vihkosen kustantaja on saatanapalvontajärjestö.

Jotenka kun kyseinen opetus ei ole tullut hellareiden piiristään, niin asennoituminen on: "ei Nasaretista voi tulla mitään hyvää"

Uskon vakaasti siihen, että Jumala yritti saada jonkun esim. hellutalaisen kirjoittamaan kyseisen opetuksen, mutta se "joku/jotkut" kieltäytyivät tehtävästä.

Ja näin tehtävä annettiin "väärälle henkilölle" joka ei siitä kieltäytynyt. Huonompaa kun ei tehtävään näyttänyt läytynyt.

• Voitto Ramu
        Voitto Ramu kirjoitti:

Korostan, että sekä kysymyksen esittäjä oli HELLUNTAIKIRKON TYÖNTEKIJÄ , JA että minulle viestin lähettänyt ON HELLUTAI- EVANKELISTA.

Pyydän kiinnittämään huomion siihen, että yliopistossa loppututkinnon suorittanut henkilö ei käydystä keskustelusta saanut vastausta siihen miten tuollaiset vääristä hengistä lähteneet hengen viestit voidaan tunnistaa Raamatun mukaan ja lähetti sitten minulle asiasta viestin.

Asiaan on tulossa osittainen muutos. Opetusvihkoa aletaan painamaan parin viikon sisällä Venäjäksi .
        Voitto Ramulla ei ole osuutta noiden käännösten aikaansaamiseksi, niiden kääntäjät tulivat muulta taholta.

Enää tässä vaiheessa on varmasti turhaa postittaa kyseistä opetusta helluntaikirkolle ja sen johtajille ja jäsenille sillä nimi Voitto Ramu on heille kirosana.

Kuvaava tässä on se, että aikanaan minulle kirjoitti Kälviän helluntaiseurakunnan vanhemistoveli, joka ilmoitti olevansa henkien koettelemista opettavan vihkosen kanssa samaa mieltä, mutta hänen seurakunnassaan on siitä huolimatta tehty päätös jonka mukaan opetuksen kirjoittaja on saatanasta ja vihkosen kustantaja on saatanapalvontajärjestö.

Jotenka kun kyseinen opetus ei ole tullut hellareiden piiristään, niin asennoituminen on: "ei Nasaretista voi tulla mitään hyvää"

Uskon vakaasti siihen, että Jumala yritti saada jonkun esim. hellutalaisen kirjoittamaan kyseisen opetuksen, mutta se "joku/jotkut" kieltäytyivät tehtävästä.

Ja näin tehtävä annettiin "väärälle henkilölle" joka ei siitä kieltäytynyt. Huonompaa kun ei tehtävään näyttänyt läytynyt.

Tuossa alempana oli kirjoitus joka kuuluu seuraavasti:

Oliko talvipäivillä puheenjohtamistaidot hukassa???
        Kirjoittanut: Rane 2.2.2006 klo 15.44

Kysyn miten on mahdollista, että talvipäivillä monet mukana olleet ovat pahoillaan puh.johtajuuden osittain heikosta tasosta.
        Kysyn eiks löydy enää taitavia johtajia, että paljon puhuttu julkisuus kuva säilyisi edes nykytasolla ja luottamus omissa piireissä??
        Minusta kyvyt esiin!!

---------------
        PS. tuohon en minä Voitto Ramu tunnusta olevani syyllinen.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

Tuossa alempana oli kirjoitus joka kuuluu seuraavasti:

Oliko talvipäivillä puheenjohtamistaidot hukassa???
        Kirjoittanut: Rane 2.2.2006 klo 15.44

Kysyn miten on mahdollista, että talvipäivillä monet mukana olleet ovat pahoillaan puh.johtajuuden osittain heikosta tasosta.
        Kysyn eiks löydy enää taitavia johtajia, että paljon puhuttu julkisuus kuva säilyisi edes nykytasolla ja luottamus omissa piireissä??
        Minusta kyvyt esiin!!

---------------
        PS. tuohon en minä Voitto Ramu tunnusta olevani syyllinen.

On ihmisiä vajavaisia jotka näkevät vain sellaisiin asioihin jotka kaikki ei aina ole niin oleellisen tärkeää. Joku kiinnittää puhujan kravattiin, mutta ei muista mitä on puhuttu. Toinen katsoo seurakunnan kukkasiin, kun joltakin on jäänyt kasteluvuorot hoitamatta ja lehtiä on lattialla. Me ihmisinä kiinnitämme asioihin jotka eivät taivaassa merkitse yhtään mitään. Jos meidän ajtuksemme on kokouksissa toisaroisissa asioissa niin varmasti meiltä saatta hetkessä mennä sellaist tärkeää asiaa ja sitä et silloin enää takaisin saa. Onneksi nykyaikana saamme kuulla kertauksen vuoksi kasettien kautta illan ohjelman kulun.

Itse myöskin olen sortunut erään kerran tuohon toisarvoiseen asiaan, eräs tunnettu hengellisten laulujen laulajalla oli kiireessä jäänyt housunpuntti johonkin alusvaatteeseen kiinni.
        Ja kalsarit sieltä sitten alta vähäsen pilkisti.
        Oi kuinka minä rukoilin että tuo puntti putoisi ja kaikki menisi minun vaatimallani tavalla.
        Huomasin kuinka monien laulujen sanoma jäi vähän taka-alalle kun harmittelin tuon laulajamme puolesta.

Tällaisia me ihmisinä olemme. Kun itsellämme ei ole asiat aina oikeissa asioissa kiinnitettynä, jäämme sellaisiin kuin kokouskäytönnön 'huonouteen' jumiin. Kaikille ei varmasti nuo kokousasiat käy kuin vettä ja leipää. Mutta ollaan veljille ja sisarille armollisa heidän taitamattomuudessaan, emme mekään ole niin hyviä joka paikassa. Arvostelun henki on monessakin tiukassa, ja tästä meidän tulee päästä Jumlan edessä vapaaksi.
        Perillä olemme täydellisiä, nyt tunnemme vajavaisesti mutta kiitos Jumalalle siellä saamme olla voittajina Jeesuksen kanssa.

Ps. nämä tulivat nyt vähän pidemmän version kautta, mutta koin hengessäni niin voimakkaasti tästä kirjittaa, että ollaan armollisia, eikä anneta viholliselle valtaa, katkeruudelle ja pilkkaamiselle. Aamen.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

se että parilla muutamalla ja tällä yhdellä hekilöllä voi olla erilainen näkökulma asioille joihin ei voi oikein sanoa juuta eikä jaata.

Emmekä voi sanoa tuon perusteelle että kaikissa tai yleisesti seurakunnissa ei osata käsitellä väärien henkien koettelemista.

Mainitsit tittelistä ja koulutuksesta tämän kaverin kohdalla, en kuitenkaan näe että se on vielä jokin 'arvoaste' jolla on viisaus ja ymmärrys. Näen tärkeämmäski että olemme Jumalan Hengen vaikutuksen johtamina.
        Oppiarvot eivät taivaassa paina jos ei itsellä ole muuta kuin kirjaviisautta.
        En kuitenkaan tarkoita tällä sinun mainitsemaa evakelistaa. HÄn varmasti on Jumalan Hengessä kulkeva henkilö.

Mutta en nyt kuitenkaan yhden lausuman perusteella aloittaisi näin suurin kirjaimin kertomaan mikä on Suomen Helluntaiherätyksen tila. Kuten annoit tuossa sivulla 4 ymmärtää.

Jos yhden ihmisen näkökulma oli tuo, ei se kuitenkaan tarkoita että se on täysin totta.

Jos toisten mielestä asia ei jäänyt ilmaan ja se tuli käsitellyksi, ja tuossa Ikaalisten pastori myöskin sanoi talvipäiviltä tulleena ymmärtää minulle , että heillä kyllä käsitellään seurakunnassa asiat ja niihin puututaan ja jos joku on kovin lakihenkinen siihen hän puuttuu välittömästi.

Joten tuo aloitus ei voi silloin pitää paikkansa.
        Joten minusta hätiköit yhden lausuman perusteella melkoisen paljon. Toivottavasti etä lähtenyt tässä 'ivaamisen' pohjalta viemään tätä asiaa eteenpäin, silloin et ole ollut Jumalan Hengen vaikutuksessa ja sen myötä Jumalan rakkaudessa meitä kohtaan vaan ajat tällä omaa 'paremmuttasi' ja tuo kertoo lihan mielen omaavasta henkilöstä jolla on tärkeämpää vetää toiset lokaan kuin palvella tässä Jumalan tahtoa. Kysyitkö Jumalalta saitko tämän aloituksesi kirjoittaa tänne?
        Mutta minusta tuntui että tuo oli kovin syyttävällä sormella osoitettu, saatan olla väärässäkin, mutta ainakin se nostatti eräänlaisen puolustusmekanismin, koska tiedän että seurakunnissamme on armolahjojen omaavia henkilöitä jotka kyllä puuttuvat väärään opetukseen ja myöskin väärien porfeettojen toimintaan.

Jos paikalla oli noinkin paljon ihmisiä, mikä sekasotku siellä olisi jos jokainen olisi sanonyt mielipiteensä.
        Järjestys pitää myös olla näissä puheenvuoroissakin. Aamu olisi tullut jos näitä jokainen olisi saanut käsitellä. (olen näissä ollut mukana joten tiedän mistä puhun. ajan lyhyys vaatii pieniin ja lyhkäisiin puheenvuoroihin).

Seurakunnissamme on hyviä Sanantuntijoita ja monet varmasti luottavat näihin lausuntoihin, eivätkä joka lausumaan puutu. Luottamus myöskin on hyve kun joku sanoo jostain asiasta hiljaisuus on monesti myöntymisen merkki.

Minä soitin koska halusin kuulla myös toistenkin mielipiteen. Eli asioilla tuppaa olemaan kaksi erilaista näkemystä kun kaksi ihmistä kuuntelee saman tekstin. voi käydä niin että toinen ei ole kuunnellut kuin puolet tekstitä, ja toinen kokonaan. Kumman Sana painaa vaakakupissa silloin.

Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta olen tupannut puolustamaan niitä jotka ovat heikompia ja omiansahan aina haluaa puolustaa ja varjelle.
        Halusin sinulle näillä 'kovilla' sanoillani kertoa sinulle kuinka paljon me monesti arvostelullamme rikomme Jumalan arvokasta peltoa.
        Pyhä Henki murehtii varmasti jokaisesta meihin kohdistuvasta 'tikarista' ja meidän omat sanamme toisille ihmisille, kun heitä pahassa 'sydämen mielessä' arostelemme.

Itse olen hyvinkin nopea vastaamaan kun minulta kysytään, usein se nousee kun Jumalan seurakuntaa aletaan arvostelemaan köykäisin perustein, sanon sen nyt näin, anteeksi vain, näin tämän asian nyt vain koin.
        Mutta Voitto jatketaan eteenpäin, Jumala meitä auttakoon ettemme kovin toisiamme löisi ja arvostelisi, itse teen tästä parannusta.
        Jumala olkoon aina meidän rakkautemme ja ylistyksen ansainnut. Siunataan seurakuntia joissa Jumlan Sanaa julistetaan kaikessa heikkoudessa kuten Paavalikin. Tiedämme että Herramme tulee pian.
        Tärkeintä on että omat matkavaatteet ovat puhtaat ja nöyrän mielen omaavina Herran palvelijoina.
        Julistetaan evankeliumin ilosanomaa niille jotka hoippuvat kuilun partaalla. Saatana iloitsee uskovien keskinäisistä riidoista kun niihin kuluu aikaa, ja siksi meidän tulee olla valppaina, ettei vihollinen riistä meidän morsiusvaatettamme.
        hansutuulia

• eräs vaan
        hansutuulia kirjoitti:

se että parilla muutamalla ja tällä yhdellä hekilöllä voi olla erilainen näkökulma asioille joihin ei voi oikein sanoa juuta eikä jaata.

Emmekä voi sanoa tuon perusteelle että kaikissa tai yleisesti seurakunnissa ei osata käsitellä väärien henkien koettelemista.

Mainitsit tittelistä ja koulutuksesta tämän kaverin kohdalla, en kuitenkaan näe että se on vielä jokin 'arvoaste' jolla on viisaus ja ymmärrys. Näen tärkeämmäski että olemme Jumalan Hengen vaikutuksen johtamina.
        Oppiarvot eivät taivaassa paina jos ei itsellä ole muuta kuin kirjaviisautta.
        En kuitenkaan tarkoita tällä sinun mainitsemaa evakelistaa. HÄn varmasti on Jumalan Hengessä kulkeva henkilö.

Mutta en nyt kuitenkaan yhden lausuman perusteella aloittaisi näin suurin kirjaimin kertomaan mikä on Suomen Helluntaiherätyksen tila. Kuten annoit tuossa sivulla 4 ymmärtää.

Jos yhden ihmisen näkökulma oli tuo, ei se kuitenkaan tarkoita että se on täysin totta.

Jos toisten mielestä asia ei jäänyt ilmaan ja se tuli käsitellyksi, ja tuossa Ikaalisten pastori myöskin sanoi talvipäiviltä tulleena ymmärtää minulle , että heillä kyllä käsitellään seurakunnassa asiat ja niihin puututaan ja jos joku on kovin lakihenkinen siihen hän puuttuu välittömästi.

Joten tuo aloitus ei voi silloin pitää paikkansa.
        Joten minusta hätiköit yhden lausuman perusteella melkoisen paljon. Toivottavasti etä lähtenyt tässä 'ivaamisen' pohjalta viemään tätä asiaa eteenpäin, silloin et ole ollut Jumalan Hengen vaikutuksessa ja sen myötä Jumalan rakkaudessa meitä kohtaan vaan ajat tällä omaa 'paremmuttasi' ja tuo kertoo lihan mielen omaavasta henkilöstä jolla on tärkeämpää vetää toiset lokaan kuin palvella tässä Jumalan tahtoa. Kysyitkö Jumalalta saitko tämän aloituksesi kirjoittaa tänne?
        Mutta minusta tuntui että tuo oli kovin syyttävällä sormella osoitettu, saatan olla väärässäkin, mutta ainakin se nostatti eräänlaisen puolustusmekanismin, koska tiedän että seurakunnissamme on armolahjojen omaavia henkilöitä jotka kyllä puuttuvat väärään opetukseen ja myöskin väärien porfeettojen toimintaan.

Jos paikalla oli noinkin paljon ihmisiä, mikä sekasotku siellä olisi jos jokainen olisi sanonyt mielipiteensä.
        Järjestys pitää myös olla näissä puheenvuoroissakin. Aamu olisi tullut jos näitä jokainen olisi saanut käsitellä. (olen näissä ollut mukana joten tiedän mistä puhun. ajan lyhyys vaatii pieniin ja lyhkäisiin puheenvuoroihin).

Seurakunnissamme on hyviä Sanantuntijoita ja monet varmasti luottavat näihin lausuntoihin, eivätkä joka lausumaan puutu. Luottamus myöskin on hyve kun joku sanoo jostain asiasta hiljaisuus on monesti myöntymisen merkki.

Minä soitin koska halusin kuulla myös toistenkin mielipiteen. Eli asioilla tuppaa olemaan kaksi erilaista näkemystä kun kaksi ihmistä kuuntelee saman tekstin. voi käydä niin että toinen ei ole kuunnellut kuin puolet tekstitä, ja toinen kokonaan. Kumman Sana painaa vaakakupissa silloin.

Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta olen tupannut puolustamaan niitä jotka ovat heikompia ja omiansahan aina haluaa puolustaa ja varjelle.
        Halusin sinulle näillä 'kovilla' sanoillani kertoa sinulle kuinka paljon me monesti arvostelullamme rikomme Jumalan arvokasta peltoa.
        Pyhä Henki murehtii varmasti jokaisesta meihin kohdistuvasta 'tikarista' ja meidän omat sanamme toisille ihmisille, kun heitä pahassa 'sydämen mielessä' arostelemme.

Itse olen hyvinkin nopea vastaamaan kun minulta kysytään, usein se nousee kun Jumalan seurakuntaa aletaan arvostelemaan köykäisin perustein, sanon sen nyt näin, anteeksi vain, näin tämän asian nyt vain koin.
        Mutta Voitto jatketaan eteenpäin, Jumala meitä auttakoon ettemme kovin toisiamme löisi ja arvostelisi, itse teen tästä parannusta.
        Jumala olkoon aina meidän rakkautemme ja ylistyksen ansainnut. Siunataan seurakuntia joissa Jumlan Sanaa julistetaan kaikessa heikkoudessa kuten Paavalikin. Tiedämme että Herramme tulee pian.
        Tärkeintä on että omat matkavaatteet ovat puhtaat ja nöyrän mielen omaavina Herran palvelijoina.
        Julistetaan evankeliumin ilosanomaa niille jotka hoippuvat kuilun partaalla. Saatana iloitsee uskovien keskinäisistä riidoista kun niihin kuluu aikaa, ja siksi meidän tulee olla valppaina, ettei vihollinen riistä meidän morsiusvaatettamme.
        hansutuulia

Siunausta sinulle runsaasti! Älä lannistu mistään mitä epäuskoiset kirjoittelijat heittelevät;heillä ei ole sitä,mitä sinä olet saanut Herralta !! Ole vain rohkea,ja tuo esiin se mitä Hän antaa sinulle sanottavaa;ja olet SIUNAUKSENA MONELLE ! Työ on Herran,ja me olemme Hänen palvelijoitaan,ja monet pelastuvat. Voimia sinulle!

• hansutuulia
        eräs vaan kirjoitti:

Siunausta sinulle runsaasti! Älä lannistu mistään mitä epäuskoiset kirjoittelijat heittelevät;heillä ei ole sitä,mitä sinä olet saanut Herralta !! Ole vain rohkea,ja tuo esiin se mitä Hän antaa sinulle sanottavaa;ja olet SIUNAUKSENA MONELLE ! Työ on Herran,ja me olemme Hänen palvelijoitaan,ja monet pelastuvat. Voimia sinulle!

eipä meillä kellään taida olla varaa sanoa toisen pellon huonoudesta, ja joka täydellinen on ja synnitön, se heittäköön ensimmäisen kiven.
        Jumala meitä armahtakoon ettemme rupea lyömään palvelijoita, kun Herramme saapuu.

Erään kerran olen saanut toisen kirkkokunnan edustajalta kuulla että *pimeä* olen kun kuulen Jumalan minulle puhuvan.
        Suurin epäusko on näillä jotka kieltävät Jumalan puheen kuulemisen. Jumala puhuu uninäyssä minulle hyvinkin selkeästi. Kuulen kun Pyhä Henki kehoittaa kysymään ihmiseltä joka ei vielä ole uskossa, esim. pelastuksesta. jne.

Jumala myös lohduttaa Pojassaan jotain henkilöä ja antaa selkeät sanat tähän tilanteeseen.
        Olen siunaantunut monesti kun henkilö sanoo että näin on asianlaita. Ja Herran rohkaisun Sana on tullut juuri oikeaan aikaan kärsivälle ihmiselle.

Mutta itse tiedän mistä lähteestä nämä tulevat, olenhan Jeesuksen Kristuksen palvelija enkä palvo muita jumalia. Siihen olen aina perustanut Jumalan Sanaan, elävään toivoon ja iankaikkisuuteen.
        Jeesus on rakkauteni kohde jota haluan seurata palvoa.
        Siunausta sinulle ystäväni.

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

eipä meillä kellään taida olla varaa sanoa toisen pellon huonoudesta, ja joka täydellinen on ja synnitön, se heittäköön ensimmäisen kiven.
        Jumala meitä armahtakoon ettemme rupea lyömään palvelijoita, kun Herramme saapuu.

Erään kerran olen saanut toisen kirkkokunnan edustajalta kuulla että *pimeä* olen kun kuulen Jumalan minulle puhuvan.
        Suurin epäusko on näillä jotka kieltävät Jumalan puheen kuulemisen. Jumala puhuu uninäyssä minulle hyvinkin selkeästi. Kuulen kun Pyhä Henki kehoittaa kysymään ihmiseltä joka ei vielä ole uskossa, esim. pelastuksesta. jne.

Jumala myös lohduttaa Pojassaan jotain henkilöä ja antaa selkeät sanat tähän tilanteeseen.
        Olen siunaantunut monesti kun henkilö sanoo että näin on asianlaita. Ja Herran rohkaisun Sana on tullut juuri oikeaan aikaan kärsivälle ihmiselle.

Mutta itse tiedän mistä lähteestä nämä tulevat, olenhan Jeesuksen Kristuksen palvelija enkä palvo muita jumalia. Siihen olen aina perustanut Jumalan Sanaan, elävään toivoon ja iankaikkisuuteen.
        Jeesus on rakkauteni kohde jota haluan seurata palvoa.
        Siunausta sinulle ystäväni.

Mistä tiedät että se on Jumala?

Kun kuulet hengen puhuvan sinulle, niin mistä tiedät, että se on Pyhä Henki?

Toki kaikki jotka kuulevat sisällään hengen puhetta sanotan, että puhuja oli Pyhä Henki.

Suomessa on 1-2 % kansalaisista jotka kuulevat pään sisäisiä ääniä, ovat perustaneet oman yhdistyksenkin.

Eräskin näistä sanoi, että hän pärjää niiden äänien kanssa, mutta niiden kanssa on seurusteltava tunti päivässä.

En kiistä, sitä että kuulisit Pyhän Hengen sinulle puhuvan, MUTTA ei ole ketään jolle VAIN PYHÄ HENKI puhuisi.
        Eli mukaan tulee myöskin pimeyden henki'''

Miten tunnistat nuo sinulle puhuvat henget??

Helluntalaisten Työntekijöiden talvipäivillä olleet eivät osanneet antaa asiaan vastausta.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

Mistä tiedät että se on Jumala?

Kun kuulet hengen puhuvan sinulle, niin mistä tiedät, että se on Pyhä Henki?

Toki kaikki jotka kuulevat sisällään hengen puhetta sanotan, että puhuja oli Pyhä Henki.

Suomessa on 1-2 % kansalaisista jotka kuulevat pään sisäisiä ääniä, ovat perustaneet oman yhdistyksenkin.

Eräskin näistä sanoi, että hän pärjää niiden äänien kanssa, mutta niiden kanssa on seurusteltava tunti päivässä.

En kiistä, sitä että kuulisit Pyhän Hengen sinulle puhuvan, MUTTA ei ole ketään jolle VAIN PYHÄ HENKI puhuisi.
        Eli mukaan tulee myöskin pimeyden henki'''

Miten tunnistat nuo sinulle puhuvat henget??

Helluntalaisten Työntekijöiden talvipäivillä olleet eivät osanneet antaa asiaan vastausta.

miten sinä tunnistat Pyhän Hengen äänen, kun sinä tunnut tietävän nämä asiat niin hyvin.

Otetaan vaikkapa tällainen esimerkki joka itselleni tapahtui.

Huoneessa oli henkilö jolle sain selkeän sanoman, *kysy tältä henkilöltä, onko hän ajatellut uskonasioita* miten sinä toimit tällaisessa tilanteessa? Miten koettelet Henget?

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

miten sinä tunnistat Pyhän Hengen äänen, kun sinä tunnut tietävän nämä asiat niin hyvin.

Otetaan vaikkapa tällainen esimerkki joka itselleni tapahtui.

Huoneessa oli henkilö jolle sain selkeän sanoman, *kysy tältä henkilöltä, onko hän ajatellut uskonasioita* miten sinä toimit tällaisessa tilanteessa? Miten koettelet Henget?

"Jokainen henki joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi , on Jumalasta"

ja joka ei tuota tunnusta , se on antikristuksen henki.

Muista, että Pietari halusi Jeesuksnelle hyvää ja nuhteli Jeesusta tämän ilmoittaessa kärsimyksetään.
        Pietari antoi itsensä saatanan kanavaksi.

Taikka itse saatana, kiusatessaan Jeesusta:
        sanoi aivan raamatun mukaisesti: "kirjoitettu on".

Nyt monet erehtyvät, että viestin SISÄLTÖ kertosi sen mistä hengestä on kyse. NÄIN EI OLE.

Saatanaa ei saa kuunnella, eikä suostua sen kanavaksi, vaikka se puhuisikin TÄYSIn Raamatun sanoin.

Saatana vaan yrittää saada uhrinsa jatkossakin kuuntelemaan sitä . Saatana etenee pienin askelin,- ei se heti eka kontaktissa ala pilkaamaan Jeesusta.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

"Jokainen henki joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi , on Jumalasta"

ja joka ei tuota tunnusta , se on antikristuksen henki.

Muista, että Pietari halusi Jeesuksnelle hyvää ja nuhteli Jeesusta tämän ilmoittaessa kärsimyksetään.
        Pietari antoi itsensä saatanan kanavaksi.

Taikka itse saatana, kiusatessaan Jeesusta:
        sanoi aivan raamatun mukaisesti: "kirjoitettu on".

Nyt monet erehtyvät, että viestin SISÄLTÖ kertosi sen mistä hengestä on kyse. NÄIN EI OLE.

Saatanaa ei saa kuunnella, eikä suostua sen kanavaksi, vaikka se puhuisikin TÄYSIn Raamatun sanoin.

Saatana vaan yrittää saada uhrinsa jatkossakin kuuntelemaan sitä . Saatana etenee pienin askelin,- ei se heti eka kontaktissa ala pilkaamaan Jeesusta.

Kun minä tunnustan Jeesuksen Herrakseni ja lihaan tulleeksi, niin silloinhan minulla on Jumalan Henki eikä antikristuksen henki. :)

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

Kun minä tunnustan Jeesuksen Herrakseni ja lihaan tulleeksi, niin silloinhan minulla on Jumalan Henki eikä antikristuksen henki. :)

Olet ymmärtänyt TÄYSIN väärin.

Kyseinen raamatunkohta EI OPETA IHMISTEN tunnistamista, vaan HENKIEN TUNNISTAMISTA. Siis se henki joka SINULLE puhuu sisäisiin korviisi, - SEN hengen ON TUO TUNNUSTUS annettava- ollakseen Jumalan Pyhä Henki.

STALIN- RAAMATTUKOULUN KÄYNEENÄ VARMAAN TUNNUSTI JEESUKSEN KRISTUKSESI, LIHAAN TULLEEKSI.

MUTTA Stalinia VALLASSAAN PITÄVÄ pimeyden henki ei TUOTA TUNNUSTUSTA koskaan anna.

TÄSTÄ ON KYSE.

Huomaa raamatunsana, siinä EI sanota, että jokainen HENKILÖ, vaan jokainen HENKI.

VAIN sellainen HENKI joka tunnustaa Jeesuksen KERISTUKSEKSI joka tuli ihmiseksi antamaan Golgatalla sovintouhrin ihmiskunnan puolesta ( Sitähän "lihaan tuleminen" tarkoittaa) ON JUMALAN
        PYHÄ HENKI.

Jos sinulle puhuu henki sisäisiin korviisi ja se ei tuota tunnustusta anna, niin se on pimeyden henki.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

Kyseinen raamatunkohta EI OPETA IHMISTEN tunnistamista, vaan HENKIEN TUNNISTAMISTA. Siis se henki joka SINULLE puhuu sisäisiin korviisi, - SEN hengen ON TUO TUNNUSTUS annettava- ollakseen Jumalan Pyhä Henki.

STALIN- RAAMATTUKOULUN KÄYNEENÄ VARMAAN TUNNUSTI JEESUKSEN KRISTUKSESI, LIHAAN TULLEEKSI.

MUTTA Stalinia VALLASSAAN PITÄVÄ pimeyden henki ei TUOTA TUNNUSTUSTA koskaan anna.

TÄSTÄ ON KYSE.

Huomaa raamatunsana, siinä EI sanota, että jokainen HENKILÖ, vaan jokainen HENKI.

VAIN sellainen HENKI joka tunnustaa Jeesuksen KERISTUKSEKSI joka tuli ihmiseksi antamaan Golgatalla sovintouhrin ihmiskunnan puolesta ( Sitähän "lihaan tuleminen" tarkoittaa) ON JUMALAN
        PYHÄ HENKI.

Jos sinulle puhuu henki sisäisiin korviisi ja se ei tuota tunnustusta anna, niin se on pimeyden henki.

kysytkö itse joka kerta 'ääneltä' joka sinuule ilmaisee tekemistä eli toimintaa eism. näin.

Saat siäsisen kehoituksen kadulla vastaantulevan henkilön kohdalle, 'anna tuolle henkilölle Jumalan Sanaa lutettavaksi*. Miten toimit?

• hansutuulia
        hansutuulia kirjoitti:

kysytkö itse joka kerta 'ääneltä' joka sinuule ilmaisee tekemistä eli toimintaa eism. näin.

Saat siäsisen kehoituksen kadulla vastaantulevan henkilön kohdalle, 'anna tuolle henkilölle Jumalan Sanaa lutettavaksi*. Miten toimit?

kirjan arvioinnista, ja minulle syntyi monta kysymystä tämän jälkeen.
        Mistä tätä kirjaa saa tilata Ramu?

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

TÄSTÄ ON KYSE.

PYHÄ HENKI.

voi ainakin suoralta kädeltä sanoa että tuo ei tullut Jumalan Hengessä. Se hedelmä mitä tuomme esille kertoo onko ne hyvä vai pahoja.

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

kirjan arvioinnista, ja minulle syntyi monta kysymystä tämän jälkeen.
        Mistä tätä kirjaa saa tilata Ramu?

Jos tarkoitat vihkosta: "älkää jokaista henkeä uskoko"; Niin sen voi tilata ilmaiseksi multa

voitto.ramu@pp2.inet.fi

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

voi ainakin suoralta kädeltä sanoa että tuo ei tullut Jumalan Hengessä. Se hedelmä mitä tuomme esille kertoo onko ne hyvä vai pahoja.

Korostusta tarvitaan koska monet ovat käsittäneet asian niin että kyse on HENKILÖN koettelemisesta eikä HENGEN kuten kyseinen raamatunkohta opettaa.

• hansutuulia
        hansutuulia kirjoitti:

Kysytkö joka kerta 'hengeltä' kun saat ilmoituksen antaa vastaan tulevalle henkilölle trakun?

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

TÄSTÄ ON KYSE.

PYHÄ HENKI.

ymmärtänyt kyllähän minä oikeasti tiedän mitä tuo sananpaikka takoittaa;) ja kyllä tiedän koska minulle on 'profetoitu' väärin siitäkin on kokemusta. Ja vastaani on tullut myös väärässä hengessä julistettua 'sanomaa'

Ja tunnustinhan sinulle että Jeesus on lihaan tullut Jumalan poika ;=))

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

ymmärtänyt kyllähän minä oikeasti tiedän mitä tuo sananpaikka takoittaa;) ja kyllä tiedän koska minulle on 'profetoitu' väärin siitäkin on kokemusta. Ja vastaani on tullut myös väärässä hengessä julistettua 'sanomaa'

Ja tunnustinhan sinulle että Jeesus on lihaan tullut Jumalan poika ;=))

Tulossa on.

On aivan eri asia, että HENKILÖ tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi. MUTTA kysenen raamatunkohta opettaakin HENKIEN tunnistamista.

Jokainen HENKI joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta.

Yksikään pimeyden henki ei tuota tunnusta.

Asiasta tarkemmin - kun saat opetuksen aiheesta.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

Tulossa on.

On aivan eri asia, että HENKILÖ tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi. MUTTA kysenen raamatunkohta opettaakin HENKIEN tunnistamista.

Jokainen HENKI joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta.

Yksikään pimeyden henki ei tuota tunnusta.

Asiasta tarkemmin - kun saat opetuksen aiheesta.

henget tulee nimenomaan koetella, taisit saada vastauksestani väärän kuvan. No ei se mitään.
        Sattuuhan sitä erehdyksiä.

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

Kysytkö joka kerta 'hengeltä' kun saat ilmoituksen antaa vastaan tulevalle henkilölle trakun?

Ei kaikkea tule hengellistää.
        Älä sotke henkien koettelua omiin ajatuksiisi ja omiin mielikuviisi ja mieleesi tuleviin aikeisiisi.

Eli, EI KAIKKI mieleen pälkähtäneet ajatuksen tule miltään hengeltä. sinä olet ajatteleva ja päätöksiä tekevä ihminen ET ROBOTTI jota jokin henki ohjaisi pienintäin ajatustasi myöten.

Joku väittää, että Pyhä Henki sanoo hänelle että mitä leipää kulloinkin pitää ostaa jne.

Ei siis pidä sotkea omia ajatuksia mihinkään ulkopuolelta tulevaan henkeen.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

Älä sotke henkien koettelua omiin ajatuksiisi ja omiin mielikuviisi ja mieleesi tuleviin aikeisiisi.

Eli, EI KAIKKI mieleen pälkähtäneet ajatuksen tule miltään hengeltä. sinä olet ajatteleva ja päätöksiä tekevä ihminen ET ROBOTTI jota jokin henki ohjaisi pienintäin ajatustasi myöten.

Joku väittää, että Pyhä Henki sanoo hänelle että mitä leipää kulloinkin pitää ostaa jne.

koska minä en toimi tuolla tavalla, olin vain utelias miten sinä toimit ;)

Olen tällaisenkin nähnyt että pitää joka käänteessä kysellä jopa kylään menoakin. Mutta Jumalan lapsen ei tarvitse elää tällaisessa tilassa.

Sinussa on muuten herkästi sellainen asenne, että kun joku kysyy jotain sanot kovin herkästi että kysyjä tekee niin. Niinkuin sanoit tuossa minulle.
        *Älä sotke henkien koettelua omiin ajatuksiisi ja omiin mielikuviisi ja mieleesi tuleviin aikeisiisi*.
        Vastauksen voi antaa toisella tavalla eikä suinkaan niin että olen jo toiminut tuolla tavalla. Sait näyttämään tuon tilanteen ihan eri näkökulmasta minuun katsoen.

Jos olisin sanonut sinulle että toimin noin, vastauksesi olisinkin ymmärtänyt.
        Siksi sinun kanssasi onkin monesti vaikea keskustella kun sanot sellaista mitä toinen ei ole tehnyt. Tähän ehkä keskusteluissa vähän kiinnittäisin enenpi huomioo.

Vastauksesi oli hyvä, koska noin sen minäkin olen ymmärtänyt.

• hansutuulia
        hansutuulia kirjoitti:

koska minä en toimi tuolla tavalla, olin vain utelias miten sinä toimit ;)

Olen tällaisenkin nähnyt että pitää joka käänteessä kysellä jopa kylään menoakin. Mutta Jumalan lapsen ei tarvitse elää tällaisessa tilassa.

Sinussa on muuten herkästi sellainen asenne, että kun joku kysyy jotain sanot kovin herkästi että kysyjä tekee niin. Niinkuin sanoit tuossa minulle.
        *Älä sotke henkien koettelua omiin ajatuksiisi ja omiin mielikuviisi ja mieleesi tuleviin aikeisiisi*.
        Vastauksen voi antaa toisella tavalla eikä suinkaan niin että olen jo toiminut tuolla tavalla. Sait näyttämään tuon tilanteen ihan eri näkökulmasta minuun katsoen.

Jos olisin sanonut sinulle että toimin noin, vastauksesi olisinkin ymmärtänyt.
        Siksi sinun kanssasi onkin monesti vaikea keskustella kun sanot sellaista mitä toinen ei ole tehnyt. Tähän ehkä keskusteluissa vähän kiinnittäisin enenpi huomioo.

Vastauksesi oli hyvä, koska noin sen minäkin olen ymmärtänyt.

ajatuksia pidä hengellistää, eikä tietysti pidäkään, mutta on myös tilanteita joissa Jumala pysäyttää palvelijansa kautta ihmisiä, toimimalla tuolla tavalla.

Kysymys herää Ramu toimitko ollenkaan jos kuulet tuollaista mitä nyt tuossa kysyin.
        En tarkoita nyt että ääniä tulee jatkuvasti vaan varmasti erotat jos tilanteita sattuu hyvin harvaan, tai totutusta omasta ajattelustasi poikkeaa.

Koska vastauksesi oli tältä osin vähän vajaa. Siksi olin utelias toimitko ollenkaan, vaan menetkö ohi?
        Mitä jos se henkilö josta sait ilmoituksen olikin todella etsikko ajassa. Jättäisitkö antamatta sitä 'trakua'?. no voihan se olla vaikka keskustelua tämän henkilön kanssa.

Minulle ei näitä kysymyksiä tule alvariinsa.
        Vaan jos minulle annaetaan selvät sanat suuhuni, niin olen totellut ja tuloskin on ollut sen mukainen.
        Jos olisin jättänyt nämä kysymykset mitä minulle joskus annetaan, olisin ollut kuin helisevä kulkunen. Jumalan Rakkaus, saa meissä myös aikaan tekemistä, ja evankeliumin kertomista. Ja en ole tuota kysymystä pelännyt lainkaan mistä 'lähteestä' mahtaa tulla.
        Joskus kyllä olen kysynyt hiljaa mielessäni, kun asia ei jätä rauhaan ja kun olen sen kanssa viivytellyt. On tilanteita kun tapaan ihmisiä jonkun kohdalla on tällainen tilanne tapahtunut.
        Ehkä nyt sitten teet päätöksen minun omasta sielullisuudestani, mutta on varmasti vaikea mennä sanomaan toiselle ettei se ole Jumalasta tai se on siitä toisesta lähteestä, varsinkin kun hedelmä on hyvä.
        Jeesuksen hedelmät ovat aina hyviä, saatanan on sitten aivan muuta.

Kerron yhden kertomuksen lasten leiriltä, siellä eräs mies julisti eräälle lapsen vanhemmalle että hänen tulee tehdä parannus synneistään.
        Lopputulosta en tiedä, mutta ei mennyt kovinkaan kauan kun tämä rouvasihminen löytyi kodistaan kuolleena. Hänelle ehkä oli annettu viimeinen kutsu, ja tarttuiko hän siihen sitä emme tiedä kuin vasta perillä.
        Mutta jos tämä mies henkilö olisi jättänyt kysymättä naisen sielunelämästä, ajattele mikä harmittava takaisku hän olisi saattanut kokeakkaan.
        Parmepi totella kuin jättää selvä sanoma kertomatta.
        Uskon että joka Jumalan palevluksessa on ja kulkee rukoillen tulee näitä tilanteita eteemme.

Emme voi mennä toisillemme sanomaan asioita, miten nyt pitää toimia, koettele henget jne.
        on vain tämä henkilö joka toimii ja päätökset tekee itse.
        Onhan Jumala antanut meille järjen ja sitä on hyvä käyttää kaikissa asioissa.
        Onhan niitä monenlaisia ihmisiä jotka joka käänteessä ahdistelevat ihmisiä, mutta ne toiminnat näkee yksin Jumala, emme niissäkään voi mennä arvioimaan 'väärän' hengen tuotoksina.

Johannes Kastajakin oli yhden aikakauden persoonallinen Sanan julistaja, Pietarin varjokin paransi kun hän kulki, Sanat jotka hän sanoi jollekkin rammalle niin tapahtui.

Tällasia ajatuksia näin tiistai aamuna. :)

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

ajatuksia pidä hengellistää, eikä tietysti pidäkään, mutta on myös tilanteita joissa Jumala pysäyttää palvelijansa kautta ihmisiä, toimimalla tuolla tavalla.

Kysymys herää Ramu toimitko ollenkaan jos kuulet tuollaista mitä nyt tuossa kysyin.
        En tarkoita nyt että ääniä tulee jatkuvasti vaan varmasti erotat jos tilanteita sattuu hyvin harvaan, tai totutusta omasta ajattelustasi poikkeaa.

Koska vastauksesi oli tältä osin vähän vajaa. Siksi olin utelias toimitko ollenkaan, vaan menetkö ohi?
        Mitä jos se henkilö josta sait ilmoituksen olikin todella etsikko ajassa. Jättäisitkö antamatta sitä 'trakua'?. no voihan se olla vaikka keskustelua tämän henkilön kanssa.

Minulle ei näitä kysymyksiä tule alvariinsa.
        Vaan jos minulle annaetaan selvät sanat suuhuni, niin olen totellut ja tuloskin on ollut sen mukainen.
        Jos olisin jättänyt nämä kysymykset mitä minulle joskus annetaan, olisin ollut kuin helisevä kulkunen. Jumalan Rakkaus, saa meissä myös aikaan tekemistä, ja evankeliumin kertomista. Ja en ole tuota kysymystä pelännyt lainkaan mistä 'lähteestä' mahtaa tulla.
        Joskus kyllä olen kysynyt hiljaa mielessäni, kun asia ei jätä rauhaan ja kun olen sen kanssa viivytellyt. On tilanteita kun tapaan ihmisiä jonkun kohdalla on tällainen tilanne tapahtunut.
        Ehkä nyt sitten teet päätöksen minun omasta sielullisuudestani, mutta on varmasti vaikea mennä sanomaan toiselle ettei se ole Jumalasta tai se on siitä toisesta lähteestä, varsinkin kun hedelmä on hyvä.
        Jeesuksen hedelmät ovat aina hyviä, saatanan on sitten aivan muuta.

Kerron yhden kertomuksen lasten leiriltä, siellä eräs mies julisti eräälle lapsen vanhemmalle että hänen tulee tehdä parannus synneistään.
        Lopputulosta en tiedä, mutta ei mennyt kovinkaan kauan kun tämä rouvasihminen löytyi kodistaan kuolleena. Hänelle ehkä oli annettu viimeinen kutsu, ja tarttuiko hän siihen sitä emme tiedä kuin vasta perillä.
        Mutta jos tämä mies henkilö olisi jättänyt kysymättä naisen sielunelämästä, ajattele mikä harmittava takaisku hän olisi saattanut kokeakkaan.
        Parmepi totella kuin jättää selvä sanoma kertomatta.
        Uskon että joka Jumalan palevluksessa on ja kulkee rukoillen tulee näitä tilanteita eteemme.

Emme voi mennä toisillemme sanomaan asioita, miten nyt pitää toimia, koettele henget jne.
        on vain tämä henkilö joka toimii ja päätökset tekee itse.
        Onhan Jumala antanut meille järjen ja sitä on hyvä käyttää kaikissa asioissa.
        Onhan niitä monenlaisia ihmisiä jotka joka käänteessä ahdistelevat ihmisiä, mutta ne toiminnat näkee yksin Jumala, emme niissäkään voi mennä arvioimaan 'väärän' hengen tuotoksina.

Johannes Kastajakin oli yhden aikakauden persoonallinen Sanan julistaja, Pietarin varjokin paransi kun hän kulki, Sanat jotka hän sanoi jollekkin rammalle niin tapahtui.

Tällasia ajatuksia näin tiistai aamuna. :)

Annanko toiselle ja toiselle en?

Miksi en antaisi jokaiselle?

Olen niitä antanut kai enemmälle kuin sadalletuhannelle ihmiselle.

• hansutuulia
        Voitto Ramu kirjoitti:

Annanko toiselle ja toiselle en?

Miksi en antaisi jokaiselle?

Olen niitä antanut kai enemmälle kuin sadalletuhannelle ihmiselle.

kysymystä. Kiersit kysymykseni aika taivasti, mutta jos et halua vastata kuin puoli pyöreästi, sinulla ei ilmeisesti ole kokemusta tältä puolelta. Jotkut ovat saaneet selvän pyynnön lähteä tietyn nimiseen taloon ja tehtävä on siellä odottamassa. Jotkut ihmiset kuuntelevat Pyhän Hengen ääntä ja toimivat sen mukaan mitä heille annetaan. Raamatussakin mentiin näyn tai puheen kuultua yli vetten viemään tietylle henkilölle viestiä Jumalalta.

• Voitto Ramu
        hansutuulia kirjoitti:

kysymystä. Kiersit kysymykseni aika taivasti, mutta jos et halua vastata kuin puoli pyöreästi, sinulla ei ilmeisesti ole kokemusta tältä puolelta. Jotkut ovat saaneet selvän pyynnön lähteä tietyn nimiseen taloon ja tehtävä on siellä odottamassa. Jotkut ihmiset kuuntelevat Pyhän Hengen ääntä ja toimivat sen mukaan mitä heille annetaan. Raamatussakin mentiin näyn tai puheen kuultua yli vetten viemään tietylle henkilölle viestiä Jumalalta.

Mutta nyt emme enää eletä näkyjen ja profetioiden mukaan, vaan SANAN.

"Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta,"

Ja mikä on sitten se Sana jonka mukaan elämme:

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus."

SANA ON J E E S U S .

• Voitto Ramu kirjoitti:

Kirjoitit:"Ei siis pidä sotkea omia ajatuksia mihinkään ulkopuolelta tulevaan henkeen." ja "sinä olet ajatteleva ja päätöksiä tekevä ihminen etkä robotti,jota jokin henki ohjaisi."Minulle heräsi kysymys,että mitä sinä sitten ymmärrät uudestisyntymisellä.Minä käsittäisin,että se on juuri sitä,että se meitä SISIMMÄSTÄ (ei mistään ulkopuolelta) ohjaava henki vaihtuu."Te ette tiedä,minkä hengen omat olette." " tehkää puu hyväksi,niin sen hedelmä tulee hyväksi." ja "kenen palvelijoiksi,ketä tottelemaan te antaudutte,sen omia te olette." Siis joko Jumalan tai sielunvihollisen.Ja koska vihollinen osaa pukeutua valkeuden enkeliksi,sen tähden käsketään koetella henget,etten vain olisi petettynä.Ei tietenkään voi puhua mistään robotista,vaan elävästä oksasta Kristuspuussa.Hän ohjaa askeleitani,sisimmässäni hän joko vahvistaa tai vastustaa ajatuksiani,niin että ymmärrän onko se Jumalan tahto."Hengellinen ihminen tutkiskelee kaiken." (Ja Jumalahan ei vahvista mitään,mikä on hänen omaa sanaansa vastaan.Kaikessa on oltava perusta Raamatussa.)Oletko samaa mieltä?

• Voitto Ramu
        SofiaDaan kirjoitti:

Kirjoitit:"Ei siis pidä sotkea omia ajatuksia mihinkään ulkopuolelta tulevaan henkeen." ja "sinä olet ajatteleva ja päätöksiä tekevä ihminen etkä robotti,jota jokin henki ohjaisi."Minulle heräsi kysymys,että mitä sinä sitten ymmärrät uudestisyntymisellä.Minä käsittäisin,että se on juuri sitä,että se meitä SISIMMÄSTÄ (ei mistään ulkopuolelta) ohjaava henki vaihtuu."Te ette tiedä,minkä hengen omat olette." " tehkää puu hyväksi,niin sen hedelmä tulee hyväksi." ja "kenen palvelijoiksi,ketä tottelemaan te antaudutte,sen omia te olette." Siis joko Jumalan tai sielunvihollisen.Ja koska vihollinen osaa pukeutua valkeuden enkeliksi,sen tähden käsketään koetella henget,etten vain olisi petettynä.Ei tietenkään voi puhua mistään robotista,vaan elävästä oksasta Kristuspuussa.Hän ohjaa askeleitani,sisimmässäni hän joko vahvistaa tai vastustaa ajatuksiani,niin että ymmärrän onko se Jumalan tahto."Hengellinen ihminen tutkiskelee kaiken." (Ja Jumalahan ei vahvista mitään,mikä on hänen omaa sanaansa vastaan.Kaikessa on oltava perusta Raamatussa.)Oletko samaa mieltä?

Ei nyt ihan noin.

"Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

Uudestisyntymisessä toki lihata syntynyt henki naulitaan ristille ja Pyhästä Hengestä syntyy ihmiseen uusi henki.

Ihmisessä on kuitenkin lihallinen ominaisuus, eli sielullisuus jota liha ohjaa.
        Ei siis ole niin, että KAIKKI mitä uudestisynntynyt ajattelee, tekee ajatustensa vaikutuksesta olisi Jumalasta ja Jumalan ohjaamaa.

"liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan,"

Taitelu jatkuu viimeiseen hengenvetoon asti.

"Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

• Voitto Ramu kirjoitti:

Ei nyt ihan noin.

"Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

Uudestisyntymisessä toki lihata syntynyt henki naulitaan ristille ja Pyhästä Hengestä syntyy ihmiseen uusi henki.

Ihmisessä on kuitenkin lihallinen ominaisuus, eli sielullisuus jota liha ohjaa.
        Ei siis ole niin, että KAIKKI mitä uudestisynntynyt ajattelee, tekee ajatustensa vaikutuksesta olisi Jumalasta ja Jumalan ohjaamaa.

"liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan,"

Taitelu jatkuu viimeiseen hengenvetoon asti.

"Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

Juuri tuota hengen ja lihan välistä sotaa tarkoitin kirjoittaessani että Jumala joko vahvistaa tai vastustaa ajatuksiani ja aikeitani.Vahvistaa jos ne ovat hänen antamiaan ja vastustaa jos ne ovat lihasta.Mutta ydin siinä,mitä yritin sinulle sanoa oli se,että me kyllä olemme eräänlaisia robotteja,joita "jokin henki" ohjaa.Ei ulkoapäin,vaan sisältä.ja se jokin henki on joko Jumalan tai vihollisen.Jos siellä saa olla Jumalan henki,se sotii jatkuvasti minun lihallista tahtoani vastaan:Sinut vyöttää toinen ja vie sinut minne et tahdo.Mutta jos siellä ei olekaan Jumalan henki, vaan vihollinen petoksen henkenä, silloin tämä lihan ja hengen välinen sota puuttuu.Mennään vaan ihanasta siunauksesta toiseen ja hengen voimassa ihmeitä tekemään.Kuten se Kokkolan näyn näkijä ennen.Ja puhutaan suurista herätyksistä.Se on se väkevä eksytys, jonka Jumala lähettää niille,jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen.

• PYHÄ HENKI

REVIVAL IN ÅLAND
      11.3.2006 - 12.3.2006

Speaker: Dr. Rodney Howard-Browne
      Idrottsgården
      Neptunigatan 23
      Mariehamn, Åland 22100
      Finland
      358-45-132-6137

Saturday 7:00 PM
      Sunday 10:30 AM, 7:00 PM

REVIVAL IN SWEDEN
      14.3.2006 - 17.3.2006

Speaker: Dr. Rodney Howard-Browne
      Arken Church
      Energivägen 6
      Kungsängen, Stockholm 19623
      Sweden
      08-588 840 00

Tuesday 9:30 AM, 7:00 PM
      Wednesday 9:30 AM, 7:00 PM
      Thursday 9:30 AM, 7:00 PM
      Friday 9:30 AM, 7:00 PM

http://www.revival.com/www/r.aspx?p=39

http://www.revival.com/www/r.aspx?lan=2&p=1aid=0

http://revival.fi/

• ollut, evankelista

Talvipäivät jotka ovat ns. työntekijä päivät olivat tosi hyvät.Rakennettu rukoillen ja torstaista lauantaihin kestävinä sopivan pituiset ajallisesti.Sisällöltään tosi hyvät.Kiitos Jeesus!

• PYHÄ HENKI

----------

• Voitto Ramu

Valitettavasti joudun toteamaan, että alotusviestin perusasiaa ei osata käsitellä täällä ollenkaan- eipä tosin ihmekään- sillä eivät osanneet työntekijäpäivillä olleet paimenet ja muut työntekijätkään siellä työntekijän esittämää kysymystä käsitellä.

• Voitto Ramu

Kumma juttu muuten - EI KOSKAAN ole helluntalaiset kai koskaan SYYLLISTÄNEET jA HAUKKUNEET YMMÄRRYKSEN PUUTTEESTA helluntalais-evankelistaa niin kovasti kuin tätä aihetta käsiteltäessä.

OLETTE TYRMÄNNEET HELLUNTAI-EVANKELISTANNE TÄYSIN.

• Jeesus

..........

• hansutuulia

miksi et sitten luota että Sana on edelleen voimassa uskovien kohdalla. Jumala puhuu edelleen omilleen. Ei se ole kadonnut mihinkää.

Tässä sinulle Jumalan Sanaa jonka uskovina saamme omistaa kohdallemme.

Apostolien teot:
      1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
      2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

1.Korinttolaiskirje:
      1:7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
      14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

2.Korinttolaiskirje:
      12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Uskotko että Jumala puhuu omilleen?

• Voitto Ramu

Uskon että Jumala puhuu omilleen, ja ennnekaikkea näin:

"Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,

2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut.

Apt 2:17 kertoo mitä eka helluntaina tapahtui.PH vuodatettiin siloin kaiken lihan ylle, ei Pyhää Henkeä jäänyt taivaasen "varastoon" myöhäisempää vuodatusta varten.

Ennustaminen ja Jumalan puhe ihmisille ei ole ihan sama asia.

"profetiat" jossa lausutaan esim ; "lapseni,, lapseni ....- "minä Jeesus sanon teille" ym
        Niihin pitää suhtautua kriittisesti. ja joka tapausessa henget on koeteltava AINA.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe