MILLOIN RISTINRYÖVÄRI

OLI KASTETTU?

Jeesus lupasi ristillä ollessaan, toiselle ristillä olevista ryöväreistäkin taivaspaikan.
Milloin tämä ryöväri oli kastettu?
Kysyn teiltä, oletteko tehneet kasteasiasta liian merittävän asian, joka menee yli tärkeämpien asioiden, esim. usko Jeesukseen ja lähimmäisen rakkaus.
"SILLÄ NIIN ON JUMALA MAAILMAA RAKASTANUT, ETTÄ ANTOI AINOKAISEN POIKANSA, ETTEI YKSIKÄÄN JOKA HÄNEEN USKOO, HUKKUISI VAAN HÄNELLÄ OLISI IÄNKAIKKINEN ELÄMÄ."

36

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kualeppi

      Niin voidaan kysyä onko kaste vai usko ratkaiseva kysymys pelastuksessa? Raamattu sanoo:" Kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä" Kastekkin voidaan tehdä pelkkänä rituaalina ilman uskoa, silloin se on "syntiä" Raamatun mukaan. Toisaalta kaste on vain yksi lyhyt tapahtuma elämässä, senkö suorittaminen ratkaiseisi pelastuksen? Eikö elämän vaelluksella joka kestää kymmeniä vuosia
      ole sitten merkitystä pelastukselle? Eiköhän juuri tästä vaelluksesta Jumala haluaisi vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Raamatun mukaan "joka vahvana pysyy loppuun asti se pelastuu", ei siis se joka vauhdilla läksi matkaan vaan joka nöyränä saapui perille, uskon Jeesukseen säilyttäen. Ryöväri osoitti uskoa Jeesukseen elämänsä lopussa, Jeesus otti hänet vastaan. Ei Jeesus sanonut hänelle "koska sinut on kastettu pääset kanssani paratiisiin" vaan koska ryöväri kääntyi uskossa Jeesuksen puoleen, sai hän kuulla nuo Jeesuksen sanat. Ja ne saa kuulla jokainen joka uskossa kääntyy Jeesuksen puoleen ja pysyy Hänessä loppuun asti. Ryövöri pysyi loppuun asti.

    • Voitto Ramu

      Vanhan liiton aikaan ei ollut kristillistä kastetta. Se tuli käyttöön vasta Uuden liiton aikana, kun sovitus oli SUORITETTU.

      Nää alkeet olis ensin hyvä osata.

      "olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa."

      • mä vaan

        sanomasi jälkeen kysyn, pelastuuko ihminen ilman kastetta. Jos näin on että ei pelastu, miksi ryövärillä olisi ollut etuoikeus päästä ilman kastetta paratiisiin? Sanot koska Jeesus sanoi niin. Mutta eikö se sitten enää pidäkään paikkansa kun täällä alhaalla olemme, eikö ryövärin uskolla päästäkään enää perille?

        Eikö usko jonka Jeesus antaa pelastakaan tänä päivänä. Kun Jeesus itse sanoo, tehkää parannus. Eikö uskoontuleminen riitä ja sitten vasta kaste. Eikö Ramu luota Jumalan armoon, että uskon kautta on otollinen Jumalalle.
        Näihin haluan vastauksen.


      • kritiikistä

        Tuolla alla olevassa kastekeskustelussa, joku puhuu proselyyttikasteesta, jota on käytetty ainakin 100 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Sitä tarkoitin, kun sanoin, että mitään en tiedä ennen Jeesusta olleista kasteista.


      • kritiikissä

        Anteeksi tuo Ramulle kritiikistä viesti. Pientä sekaannusta, kun käyn joka kastekeskusteluissa lukemassa ja kirjoittamassakin.


      • silloin,

        kun on niin puhdas ja aatteellinen, niin silloin sitä onkin vasta ahdas ja puutteellinen!?


      • kuten

        aikaisempi kirjoittaja: Onko kaste vai usko ratkaiseva kysymys pelastuksessa? Silläkö sitä vain pelastuu, että kastattaa itsensä ja uskoo ja muut teotko voivat olla sitten mitä tahansa esim. jatkuvaa toisten aliarvioimista ja kritisointia. Jos kaikki uskovaiset ovat tuollaisia, ei ole ihme, että etsijät karkottuvat luotanne! Nämä uskonopitko ovat tärkeintä ja sekö, joka ne oikein ymmärtää, on hyvä ja pelastuu? Entä esim. heikompilahjaiset, joilla ei ole kykyä ymmärtää monimutkaisia oppeja, eikä ymmärrystä kastattaa itseään- hekö jäävät osattomiksi pelastuksesta? Ei se Jeesus niin tainnut opettaa! Olette nyt tainneet ylentää itsenne toistenne tuomareiksi- mitäköhän se sana siitä sanoikaan?!...ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi..!


      • Voitto Ramu
        mä vaan kirjoitti:

        sanomasi jälkeen kysyn, pelastuuko ihminen ilman kastetta. Jos näin on että ei pelastu, miksi ryövärillä olisi ollut etuoikeus päästä ilman kastetta paratiisiin? Sanot koska Jeesus sanoi niin. Mutta eikö se sitten enää pidäkään paikkansa kun täällä alhaalla olemme, eikö ryövärin uskolla päästäkään enää perille?

        Eikö usko jonka Jeesus antaa pelastakaan tänä päivänä. Kun Jeesus itse sanoo, tehkää parannus. Eikö uskoontuleminen riitä ja sitten vasta kaste. Eikö Ramu luota Jumalan armoon, että uskon kautta on otollinen Jumalalle.
        Näihin haluan vastauksen.

        Ristillä elettiin vielä Vanhan liiton aikaa.

        Eis tää vois olla jo selvää?

        Vanhan liiton aikaan ei kristillistä kastetta ollut , jos satut tietämään.


      • Voitto Ramu
        kritiikistä kirjoitti:

        Tuolla alla olevassa kastekeskustelussa, joku puhuu proselyyttikasteesta, jota on käytetty ainakin 100 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Sitä tarkoitin, kun sanoin, että mitään en tiedä ennen Jeesusta olleista kasteista.

        Joku todellakin ilmoitti tuon 100v.
        vaikka proselyyttikaste olisikin ollut jo 100 v ennen Jeesusta, niin se ei ollut kristillinen kaste, vaan se oli kaste jolla KOKO perhe (joka ei ollut juutalainen) joka halusi kääntyä juutalaisuuteen kastettiin perhekuntana ja miespuoliset ympärileikattiin.


      • Voitto Ramu
        kritiikissä kirjoitti:

        Anteeksi tuo Ramulle kritiikistä viesti. Pientä sekaannusta, kun käyn joka kastekeskusteluissa lukemassa ja kirjoittamassakin.

        ei se mitään anteeksi pyytämistä - sattuuhan sitä paremmissakin perheissä.


      • Voitto Ramu
        kuten kirjoitti:

        aikaisempi kirjoittaja: Onko kaste vai usko ratkaiseva kysymys pelastuksessa? Silläkö sitä vain pelastuu, että kastattaa itsensä ja uskoo ja muut teotko voivat olla sitten mitä tahansa esim. jatkuvaa toisten aliarvioimista ja kritisointia. Jos kaikki uskovaiset ovat tuollaisia, ei ole ihme, että etsijät karkottuvat luotanne! Nämä uskonopitko ovat tärkeintä ja sekö, joka ne oikein ymmärtää, on hyvä ja pelastuu? Entä esim. heikompilahjaiset, joilla ei ole kykyä ymmärtää monimutkaisia oppeja, eikä ymmärrystä kastattaa itseään- hekö jäävät osattomiksi pelastuksesta? Ei se Jeesus niin tainnut opettaa! Olette nyt tainneet ylentää itsenne toistenne tuomareiksi- mitäköhän se sana siitä sanoikaan?!...ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi..!

        Jos kysymyksesi oli minulle:

        "Onko kaste vai usko ratkaiseva kysymys pelastuksessa? Silläkö sitä vain pelastuu, että kastattaa itsensä ja uskoo"

        Vastaan:
        Muuta palastuksen tietä ja ehtoa ei Raamattu aseta.

        VAIN kaste ja usko.

        (korostan että kasteesa tapahtuu vaaditava uudestisyntyminen- senkin vuoksi kaste on tärkeä- koska uudestisyntymistä ei vo itapahtua muuten kuin VEDESTÄ ja HENGESTÄ)

        On toki monia jotka asettavat mitä moninaisempia lisäehtoja.

        - on jättätyminen-
        -päätös seurata Jeesusta
        -antaa elämänsä Jeesukselle
        -ahdas portti
        - JA MITÄ NIITÄ LISÄEHTOJA ASETTAVATKIN.

        ANVENTISTIT VIELÄ OIKEANA PÄIVÄNÄ VIETETTÄVÄ SAPATTI YM


      • mä vaan
        Voitto Ramu kirjoitti:

        Ristillä elettiin vielä Vanhan liiton aikaa.

        Eis tää vois olla jo selvää?

        Vanhan liiton aikaan ei kristillistä kastetta ollut , jos satut tietämään.

        että ihminen pääsee perille ainostaan Jeesukseen uskomalla? et usko Jeesuksen snaoihin, uskokaa Minuun jne. enkö ole silloin jo Jeesukseen uskova kun uskon Häneen. Kuolen ilman kastetta sydänkohaukseen. Enkö pääse perille? eikö Jeesukseen uskomalla mennäkkään taivaaseen, vaan mennäänkö sinne vain kasteella. Annat todella risitiriitaisen käsityksen tästä kaikesta.
        Sinun opetuksesi on niin harhaanjohtavaa että et usko itsekään siihen.
        Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Siis uskolla pelastutaan. Raamattu sanoo vielä selkeämmmin, tämä on kylläkin jo sata kertaa sinulle sanottu. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen. Kaste ei siis ole tuossa kohtaa se joka vie taivaaseen, vaan jos ei ole uskoa Jeesukseen joutuu kadotukseen. Tuossa kohtaa jätettiin kaste leijumaan ja vain usko oli tässä kohtaa se joka pelastaa. No niin nyt jätän tämän keskustelun. Ja luotan ainoastaan siihen sanomaan jonka Jeesus jätti.
        Uskokaa minuun. Siihen uskon ja luotan 100% ja kasteella olen käynyt. Kukaan ei voi tätä tyhjäksi tehdä.


      • kuten tämäkin:
        Voitto Ramu kirjoitti:

        Jos kysymyksesi oli minulle:

        "Onko kaste vai usko ratkaiseva kysymys pelastuksessa? Silläkö sitä vain pelastuu, että kastattaa itsensä ja uskoo"

        Vastaan:
        Muuta palastuksen tietä ja ehtoa ei Raamattu aseta.

        VAIN kaste ja usko.

        (korostan että kasteesa tapahtuu vaaditava uudestisyntyminen- senkin vuoksi kaste on tärkeä- koska uudestisyntymistä ei vo itapahtua muuten kuin VEDESTÄ ja HENGESTÄ)

        On toki monia jotka asettavat mitä moninaisempia lisäehtoja.

        - on jättätyminen-
        -päätös seurata Jeesusta
        -antaa elämänsä Jeesukselle
        -ahdas portti
        - JA MITÄ NIITÄ LISÄEHTOJA ASETTAVATKIN.

        ANVENTISTIT VIELÄ OIKEANA PÄIVÄNÄ VIETETTÄVÄ SAPATTI YM

        "Te olette näet kutsutut vapauteen veljet;älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
        Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä."


      • Voitto Ramu
        kuten tämäkin: kirjoitti:

        "Te olette näet kutsutut vapauteen veljet;älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
        Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä."

        Monesti asia pitää näköjään esittää SELVÄSTI ja jopa korostaen,. ja kärkevästikin, jotta sen ymmärtäisitte. ja sittenkään ette tahdo ymmärtää.

        Silittelemällä ei asiat tule ymmärretyksi .
        Selviä raamtunkohtia . niillä asiat pitää äselventää.


      • AlpoAhola
        mä vaan kirjoitti:

        että ihminen pääsee perille ainostaan Jeesukseen uskomalla? et usko Jeesuksen snaoihin, uskokaa Minuun jne. enkö ole silloin jo Jeesukseen uskova kun uskon Häneen. Kuolen ilman kastetta sydänkohaukseen. Enkö pääse perille? eikö Jeesukseen uskomalla mennäkkään taivaaseen, vaan mennäänkö sinne vain kasteella. Annat todella risitiriitaisen käsityksen tästä kaikesta.
        Sinun opetuksesi on niin harhaanjohtavaa että et usko itsekään siihen.
        Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Siis uskolla pelastutaan. Raamattu sanoo vielä selkeämmmin, tämä on kylläkin jo sata kertaa sinulle sanottu. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen. Kaste ei siis ole tuossa kohtaa se joka vie taivaaseen, vaan jos ei ole uskoa Jeesukseen joutuu kadotukseen. Tuossa kohtaa jätettiin kaste leijumaan ja vain usko oli tässä kohtaa se joka pelastaa. No niin nyt jätän tämän keskustelun. Ja luotan ainoastaan siihen sanomaan jonka Jeesus jätti.
        Uskokaa minuun. Siihen uskon ja luotan 100% ja kasteella olen käynyt. Kukaan ei voi tätä tyhjäksi tehdä.

        Itse nätisti luet, että joka uskoo ja kastetaan se pelastuu ja heti olet sanomassa, ettei kastetta tarvita. Olenkeo ymmätänyt oikein sanasi? Oletko harhauttamassa minua pois Jeesuksen asettamasta kristillisestä kasteesta.

        Muuten minkä takia parannuskastetaan alle kolmikymppisiä ja ei tarkasti seurata Jeesuksen esimerkkiä parammuksen kasteelle mentäessä. Onko siis tarkasti seurattu kuuliaisuutta, oikein vihkiydytty ja varmasti oikealla tavalla tehty kasteen avuksihuutaminen. Mitäpä jos onkin hius jäänyt siinä halkaisematta ja olinko varmasti antanut itseni Jeesukselle? Muuten nämä on erään henkilön kanssa käymiäni keskusteluja. Henkilö oli parannuskasteen (ns. uskovien kaste) kriisissä. Kyseinen henkilö oli lapsena kastettu, mutta oli tullut horjutetuksi siitä irti. Nyt hän taas oli itse tullut omantunnon syytökseen siitä, ettei ollutkaan niin täydellinen, kuin olisi tullut olla, sillä himo ja synti edelleen häntä vaivasi kasteen jälkeen.


      • mä vaan
        AlpoAhola kirjoitti:

        Itse nätisti luet, että joka uskoo ja kastetaan se pelastuu ja heti olet sanomassa, ettei kastetta tarvita. Olenkeo ymmätänyt oikein sanasi? Oletko harhauttamassa minua pois Jeesuksen asettamasta kristillisestä kasteesta.

        Muuten minkä takia parannuskastetaan alle kolmikymppisiä ja ei tarkasti seurata Jeesuksen esimerkkiä parammuksen kasteelle mentäessä. Onko siis tarkasti seurattu kuuliaisuutta, oikein vihkiydytty ja varmasti oikealla tavalla tehty kasteen avuksihuutaminen. Mitäpä jos onkin hius jäänyt siinä halkaisematta ja olinko varmasti antanut itseni Jeesukselle? Muuten nämä on erään henkilön kanssa käymiäni keskusteluja. Henkilö oli parannuskasteen (ns. uskovien kaste) kriisissä. Kyseinen henkilö oli lapsena kastettu, mutta oli tullut horjutetuksi siitä irti. Nyt hän taas oli itse tullut omantunnon syytökseen siitä, ettei ollutkaan niin täydellinen, kuin olisi tullut olla, sillä himo ja synti edelleen häntä vaivasi kasteen jälkeen.

        En ole perunut missään kohtaan kasteelle menoa, otin vain esimerkin jota et ilmeisesti ymmärtänyt.
        No ei se mitään.

        Kyllä uskoontulleelle henkilölle kaste kuuluu, näin me täytämme koko vanurskauden.

        Ja sekava oli tuo loppukin, ihminen ei tarvitse mitään rituaali suorituksia, yksinkertainen sydämen usko Jeesukseen riittää, parannuksen teko syntisestä elämästä. Niinkuin nainen joka oli itseteossa löydetty, ja fariseukset olivat häntä kivittämässä. Jeesus sanoi naiselle, mene äläkä enää syntiä tee.

        Tuon naisen kastekriisi juttu oli nyt vähän outo juttu, oliko hän käynyt uskovien kasteella vaiko ei? Elikö hän lapsikasteen jälkeen edelleen synnissä ja himoissaan ja kuitenkin oli menossa uskovien kasteelle? jos hän edelleen eli tuossa synnin tilassa hän ei ymmärtänyt Jeesuksen sanoja, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, se saa armon. Hän ei siis tuon mukaan ollut vielä minun nähdäkseni uskossa jos jatkaa synnin tietä. Siihen ei uskovien kaste auta jos elää väärässä tilassa, synnintekijä lakkaa tekemästä syntiä. Eihän kukaan olekaan täydellinen. Mutta ei se tarkoita että synnissä saa elää. Sillä synti ei peri taivaan valtakuntaa.


      • AlpoAhola
        mä vaan kirjoitti:

        En ole perunut missään kohtaan kasteelle menoa, otin vain esimerkin jota et ilmeisesti ymmärtänyt.
        No ei se mitään.

        Kyllä uskoontulleelle henkilölle kaste kuuluu, näin me täytämme koko vanurskauden.

        Ja sekava oli tuo loppukin, ihminen ei tarvitse mitään rituaali suorituksia, yksinkertainen sydämen usko Jeesukseen riittää, parannuksen teko syntisestä elämästä. Niinkuin nainen joka oli itseteossa löydetty, ja fariseukset olivat häntä kivittämässä. Jeesus sanoi naiselle, mene äläkä enää syntiä tee.

        Tuon naisen kastekriisi juttu oli nyt vähän outo juttu, oliko hän käynyt uskovien kasteella vaiko ei? Elikö hän lapsikasteen jälkeen edelleen synnissä ja himoissaan ja kuitenkin oli menossa uskovien kasteelle? jos hän edelleen eli tuossa synnin tilassa hän ei ymmärtänyt Jeesuksen sanoja, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, se saa armon. Hän ei siis tuon mukaan ollut vielä minun nähdäkseni uskossa jos jatkaa synnin tietä. Siihen ei uskovien kaste auta jos elää väärässä tilassa, synnintekijä lakkaa tekemästä syntiä. Eihän kukaan olekaan täydellinen. Mutta ei se tarkoita että synnissä saa elää. Sillä synti ei peri taivaan valtakuntaa.

        Sanot: "Tuon naisen kastekriisi juttu oli nyt vähän outo juttu". En sano mitään henkilön sukupuolesta, enkä sano edelleenkään. Sinulta on väärin arvuutella henkilön sukupuolta.

        Kysyt: "oliko hän käynyt uskovien kasteella vaiko ei?" Oli käynyt ns. uskovien kasteella.

        Kysyt: "Elikö hän lapsikasteen jälkeen edelleen synnissä ja himoissaan ja kuitenkin oli menossa uskovien kasteelle?" Lapsikasteen jälkeen oli tunnustavassa uskon tilassa noin 20 vuotiaaksi ja sitten lankesi maailman menoon. Sen jälkeen opiskelupaikkakunnallaan tutustui helluntalaisnuorisoon ja tuli helluntalaisittain uskoon ja otti Jeesuksen vastaan. Eli siis helluntalaisittain katsoen oikeaa uskovan nuoren elämää. Tunnustavassa tilassa otti ns. uskovien kasteen.

        Toisen kasteen jälkeen positiivinen tunne kesti pari vuotta ja sitten tuli vastaan tunne, ettei kaikki mennytkään niin täydellisesti, kuin olisi pitänyt, sillä hän tunsi kuinka eri asioiden himo häntä vaivasi. Syntejä en luonnollisesti ala luetella tässä mihin nuorehko ihminen oli sitten langennutkin. Sen kuitenkin tässä voin sanoa, että hänelle tuli tunne siitä, ettei ihminen pääse irti turmeluksesta, vaikka hän sitä kuinka yrittää. Nyt sitten kyseinen henkilö on ajatellut myös sitä, että hän tuli rikkoneensa helluntalaiskavereiden opatuksen vuoksi sen uskon perustuksen, joka hänellä oli ennen uudelleenkastamista. Henkilö on nyt toki myöntänyt, että olisi pitänyt siinä kaksikymppisenä pysyä lujemmin kiinni Sanan todistuksessa, eikä seurata silloisia kavereita. Tapauksen jatkovaiheista en kerro. Tämän verran voin kertoa kyseisen henkilön luvalla.


      • mä vain
        AlpoAhola kirjoitti:

        Sanot: "Tuon naisen kastekriisi juttu oli nyt vähän outo juttu". En sano mitään henkilön sukupuolesta, enkä sano edelleenkään. Sinulta on väärin arvuutella henkilön sukupuolta.

        Kysyt: "oliko hän käynyt uskovien kasteella vaiko ei?" Oli käynyt ns. uskovien kasteella.

        Kysyt: "Elikö hän lapsikasteen jälkeen edelleen synnissä ja himoissaan ja kuitenkin oli menossa uskovien kasteelle?" Lapsikasteen jälkeen oli tunnustavassa uskon tilassa noin 20 vuotiaaksi ja sitten lankesi maailman menoon. Sen jälkeen opiskelupaikkakunnallaan tutustui helluntalaisnuorisoon ja tuli helluntalaisittain uskoon ja otti Jeesuksen vastaan. Eli siis helluntalaisittain katsoen oikeaa uskovan nuoren elämää. Tunnustavassa tilassa otti ns. uskovien kasteen.

        Toisen kasteen jälkeen positiivinen tunne kesti pari vuotta ja sitten tuli vastaan tunne, ettei kaikki mennytkään niin täydellisesti, kuin olisi pitänyt, sillä hän tunsi kuinka eri asioiden himo häntä vaivasi. Syntejä en luonnollisesti ala luetella tässä mihin nuorehko ihminen oli sitten langennutkin. Sen kuitenkin tässä voin sanoa, että hänelle tuli tunne siitä, ettei ihminen pääse irti turmeluksesta, vaikka hän sitä kuinka yrittää. Nyt sitten kyseinen henkilö on ajatellut myös sitä, että hän tuli rikkoneensa helluntalaiskavereiden opatuksen vuoksi sen uskon perustuksen, joka hänellä oli ennen uudelleenkastamista. Henkilö on nyt toki myöntänyt, että olisi pitänyt siinä kaksikymppisenä pysyä lujemmin kiinni Sanan todistuksessa, eikä seurata silloisia kavereita. Tapauksen jatkovaiheista en kerro. Tämän verran voin kertoa kyseisen henkilön luvalla.

        Sori että sanoin nainen. No ei sekavampi soppa voi olla, tuosta ei nyt voi syyttää kastetta vaan ihan ihteä. Ihminen on langennut niin se on langennut. Ollaanhan tässä nyt nähty että ei se kaste auta jos ihminen ei kulje risti mukanaan.
        Sanoit että hän oli tunnustavassa uskossa 20 vuotta tarkoittaako että kun hänet oli kastettu vauvana hän oli tunnustava uskovainen?

        Näin voi käydä jos ei valvo tilaansa, saatana saa otteen vähitellen ja sitten ollaan jo maailmassa. Mutta tässä on nyt syytä muistaa että kukaan ei voi pistää hellareitten syyksi jos luopui uskostaan. Toivottavasti tämä henkilö tulee parannuksen paikalle ja tulee sieltä maailman turuilta takaisin Jeesuksen tykö.

        Annoit tuossa vähän myöskin ymmärtää että positiivinen tunne kesti pari vuotta, ei usko ole tunne. Se on elämistä Hänessä. Eläminen tunteiden varassa ei kyllä pitkälle pötkitä.
        Eikä kavereitten takia mennä kasteelle kun muutkin on mennyt, kyllä siinä on paljon enemmän kysymyksessä.
        Tunteet tulee ja menee mutta usko ei ole tulemista ja menemistä se on pysyvää jos sitä valvotaan.
        Perkeleelle on annettu sijaa jos se on ihmisen vienyt synni poluille, ihmisen oma himo synnyttää synnin. Ei helluntalaisuus, ei vapaakirkollisuus.
        Omat valinnat vaikuttavat kumpaan leiriin kuulutaan. Uskovat kaverit eivät vie ihmistä synnin tielle. Näin se vain on.
        Sanassa on todellakin pysyttävä ja siitä katsoa,suunta mitä kuljetaan.
        Henkilö joka muuttaa suuntaansa ja elää tunteidensa varassa ei todellakaan ole ymmärtänyt mitä on elää uskossa. Jos ihminen on ollut 20 vuotta uskossa, mihin hän todella oli uskossa?
        Puhut helluntalaisittain uskoon en kyllä käsitä tuota käsitettä. Eikö hän tullutkaan Jeesukseen uskovaksi kun helluntalaiset uskovat Jeesukseen.
        Tuo sanontasi on vähän kummallinen.

        Minä tulin kyllä ekaks Jeesukseen uskovaksi ja liityi Helluntaihin vähän myöhemmin. En mielestäni tullut johonkin seurakuntauskontoon vaan Jeesukseen. Helluntai on seurakunta johon uskovat liityvät.
        Helluntaikaverit eivät ole voineet rikkoa hänen uskoaan jos hän Jeesukseen on uskonut. Tämä on kyllä jo aika outoa puhetta.
        Toivottavasti tämä ihminen näkee omaan tilaansa eikä ala syyttämään Helluntaiseurakuntaa syylliseksi. Jos hän itse on lähtenyt synnin poluille siitä ei voi syyttää hellareita tai kastetta "tunnetta" jota kesti 2 vuotta. Itse olen ollut uskossa Jeesukseen vähän enenpi kuin tuo henkilö, enkä sellaista tunnetta ole vielä kokenut, mitä tuo henkilö kertoi.
        Usko ei ole sellaista tunnetta, että olenkohan tänään uskossa ja huomenna taas toisinpäin. Ei se noin mene.
        On sitten eri asia jos uskovat helluntalaiset viettelivät hänet synnin poluille jotka olivat ehkä itse langenneessa tilassa, mutta ei siitäkään vielä voi syyttää helluntaita, vaan niitä jotka viettelevät synnin teille.


      • AlpoAhola
        mä vain kirjoitti:

        Sori että sanoin nainen. No ei sekavampi soppa voi olla, tuosta ei nyt voi syyttää kastetta vaan ihan ihteä. Ihminen on langennut niin se on langennut. Ollaanhan tässä nyt nähty että ei se kaste auta jos ihminen ei kulje risti mukanaan.
        Sanoit että hän oli tunnustavassa uskossa 20 vuotta tarkoittaako että kun hänet oli kastettu vauvana hän oli tunnustava uskovainen?

        Näin voi käydä jos ei valvo tilaansa, saatana saa otteen vähitellen ja sitten ollaan jo maailmassa. Mutta tässä on nyt syytä muistaa että kukaan ei voi pistää hellareitten syyksi jos luopui uskostaan. Toivottavasti tämä henkilö tulee parannuksen paikalle ja tulee sieltä maailman turuilta takaisin Jeesuksen tykö.

        Annoit tuossa vähän myöskin ymmärtää että positiivinen tunne kesti pari vuotta, ei usko ole tunne. Se on elämistä Hänessä. Eläminen tunteiden varassa ei kyllä pitkälle pötkitä.
        Eikä kavereitten takia mennä kasteelle kun muutkin on mennyt, kyllä siinä on paljon enemmän kysymyksessä.
        Tunteet tulee ja menee mutta usko ei ole tulemista ja menemistä se on pysyvää jos sitä valvotaan.
        Perkeleelle on annettu sijaa jos se on ihmisen vienyt synni poluille, ihmisen oma himo synnyttää synnin. Ei helluntalaisuus, ei vapaakirkollisuus.
        Omat valinnat vaikuttavat kumpaan leiriin kuulutaan. Uskovat kaverit eivät vie ihmistä synnin tielle. Näin se vain on.
        Sanassa on todellakin pysyttävä ja siitä katsoa,suunta mitä kuljetaan.
        Henkilö joka muuttaa suuntaansa ja elää tunteidensa varassa ei todellakaan ole ymmärtänyt mitä on elää uskossa. Jos ihminen on ollut 20 vuotta uskossa, mihin hän todella oli uskossa?
        Puhut helluntalaisittain uskoon en kyllä käsitä tuota käsitettä. Eikö hän tullutkaan Jeesukseen uskovaksi kun helluntalaiset uskovat Jeesukseen.
        Tuo sanontasi on vähän kummallinen.

        Minä tulin kyllä ekaks Jeesukseen uskovaksi ja liityi Helluntaihin vähän myöhemmin. En mielestäni tullut johonkin seurakuntauskontoon vaan Jeesukseen. Helluntai on seurakunta johon uskovat liityvät.
        Helluntaikaverit eivät ole voineet rikkoa hänen uskoaan jos hän Jeesukseen on uskonut. Tämä on kyllä jo aika outoa puhetta.
        Toivottavasti tämä ihminen näkee omaan tilaansa eikä ala syyttämään Helluntaiseurakuntaa syylliseksi. Jos hän itse on lähtenyt synnin poluille siitä ei voi syyttää hellareita tai kastetta "tunnetta" jota kesti 2 vuotta. Itse olen ollut uskossa Jeesukseen vähän enenpi kuin tuo henkilö, enkä sellaista tunnetta ole vielä kokenut, mitä tuo henkilö kertoi.
        Usko ei ole sellaista tunnetta, että olenkohan tänään uskossa ja huomenna taas toisinpäin. Ei se noin mene.
        On sitten eri asia jos uskovat helluntalaiset viettelivät hänet synnin poluille jotka olivat ehkä itse langenneessa tilassa, mutta ei siitäkään vielä voi syyttää helluntaita, vaan niitä jotka viettelevät synnin teille.

        En voi emenpää asiaa kommentoida ja minun olisi tietysti pitänyt sanoa myös se, ettei tästä nyt puhuta tämän enempää. Viestissäsi on sellaita ajatusta ja arviota, joka ei nyt kuulu tähän arvioitavaksi. Siis sen minkä sanoin edellisesä viestissä on se minkä voin sanoa. Sitten ei siihen lisätä mitään lisäajatuksia.

        Itsestäni voin sanoa sen, että olen lapsena kastettu ja saanut kotona uskovan kodin kasvatuksen. Omistan uskossa Kristuksen. Hän on yksin vanhurskauteni Jumalan edessä. Olin nuorena hetken epäuskon tilassa, mutta vaimoni äiti opetti minulle uskon kysymyksiä tarkemmin ollessani 19 vuotias ja olen saanut omistaa Kristusta autuudekseni Sanaan syventyen jo vuosikymmeniä. Älä nyt kataannu, kun sanon, että kasteessa on Kristuksen vanhurskaus puettu pääleni.


      • AlpoAhola

        Voitto Ramu, huomiosi on hyvä.

        Minulle sanoi eräs henkilö innosta hehkuen kastetta alkeiksi. Vastasin hänelle, että otetaanpa Raamattu käteen ja katsotaan, että mitä siitä asasta Raamattu sanoo ja siellä sanottiin: Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, ja sitten ovat luopuneet taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät. Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta; mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan Heprealaiskirje 6.1-8.

        Ystäväni oli vähän hölmönä, kun kiellettyjen asioiden listalle hänen käsityksensä mukaan olisi tullut paljon sellaistakin, mistä hän haluaisi pitää kiinni. Sitten sanoikin hänelle, että kohta ei tarkoitakkaan lainkaan sitä, mitä hän siitä käsittää. Raamattu tässä nyt todistaa sitä, että Raamatun oppi on säilytettävä muuttamattomana ja epäuskossa tai uudelleen epäuskoon langenneena ei saa uusia oppija siihen tuoda, vaan on uskossa pysyttävä alkuperäisellä opin perustuksella. Ystäväni sanoi olevansa asiassa nyt opetettu ja iloitsi tilanteesta.


      • AlpoAhola
        kuten tämäkin: kirjoitti:

        "Te olette näet kutsutut vapauteen veljet;älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
        Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä."

        Fariseus puri ja söi pubikaania synagoogassa.

        Fariseus luuli, että "Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" (Gal.5:14) se on helppo täyttää ja että hän on sen täyttänyt.
           
        Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani Luuk.18:11.

        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen' Luuk.18:13.

        Jeesus sanoo jakeessa 14: Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."


      • mä vaan
        AlpoAhola kirjoitti:

        En voi emenpää asiaa kommentoida ja minun olisi tietysti pitänyt sanoa myös se, ettei tästä nyt puhuta tämän enempää. Viestissäsi on sellaita ajatusta ja arviota, joka ei nyt kuulu tähän arvioitavaksi. Siis sen minkä sanoin edellisesä viestissä on se minkä voin sanoa. Sitten ei siihen lisätä mitään lisäajatuksia.

        Itsestäni voin sanoa sen, että olen lapsena kastettu ja saanut kotona uskovan kodin kasvatuksen. Omistan uskossa Kristuksen. Hän on yksin vanhurskauteni Jumalan edessä. Olin nuorena hetken epäuskon tilassa, mutta vaimoni äiti opetti minulle uskon kysymyksiä tarkemmin ollessani 19 vuotias ja olen saanut omistaa Kristusta autuudekseni Sanaan syventyen jo vuosikymmeniä. Älä nyt kataannu, kun sanon, että kasteessa on Kristuksen vanhurskaus puettu pääleni.

        On oikein ettet kerrokkaan enenpää, olet varmasti vaitiolovelvollinen etkä halua tästä enenpää puhua ja hyvä niin. Jos meille jotain luotetaan on hyvä pitääkin se hänen ja sinun välisenä asiana.

        Ja tuohon mitä lopussa sanoit, se on sinun oma asiasi.


    • uskoo

      Täällä on useita kastetta koskevia keskusteluja menossa ja jokaisessa niistä ollaan kahtamieltä, toiset ovat sitä mieltä, että on käytävä kasteella, sitten vasta kun uskoo, eli aikuiskasteella, toiset ajattelevat, että lapsikaste on oikea, koska lapsi uskoo luonnostaan. Kukapa sanoo, etteikö lapsi luonnostaan uskoisi. Jos lapsi kasvaa ympäristössä, jossa uskotaan, hän jatkaa luonnollisesti Jumalan valtakunnassa elämistä, menettämättä uskoaan. Mutta jos hän ympäristöstä ei saa kasvupohjaa uskolleen, saattaa hän erkaantua luonnollisesta uskosta, mutta jos hän jossain elämänsä vaiheessa palaa uskoon, niin eikö lapsena annettu kaste riitä.

      • mä vaan

        kaste ekaks, eihän kukaan voi koskaan tietää tuleeko tuo ihminen elämänsä aikana uskoon.
        Mitä kaste hyödyttää silloin.

        Raamattu opettaa aivan toisin. Usko ekana ja kaste sitten. Raamattu sanoo myöskin Sanassaan näin. Usko tulee kuulemisesta jne.
        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen.

        Eli mitä tässä kohtaa sanotaan, siinä sanottiin että ilman uskoa ei pääse perille, siinä ei laitettu ehdoksi että jos sinua ei ole kastettu sinä et pääse perille.


        Vauvailta ei tätä kysymystä kysytä, mihin he uskoo, eikä vaadita suun tunnustusta, eikä vaadita yhtikäs mitään.

        On vaarallista tulkita Jumalan sanaa omaan syyhyynsä ja mitä ei ole sinne kirjoitettu.
        Kasteella ei mennä taivaaseen vaan aina uskolla Jeesukseen.
        Annetaan nyt ne vauvat jo hyvä ihme olla tuomisematta, annetaan heidän kasvaa ja päättää omasta elämästään. Ihan kuin kuka tahansa meistä uskovista jota ovat tulleet uskoon yksin armosta Jeesukseen.
        Uskovia tehdään kuin liukuhihnalla ja sanotaan vielä jopa seurakunnaksi.
        Mikä häpeä, Jumalan omia kohtaan. Seurakuntalaiset jotka eivät kulje risti mukaan vaan ristin vihollisena. Sekö on Jumalan seurakunta! Raamattu ei puhu tällaisesta seurakunnasta johon kuuluu kaikki ihmiset, vaan Raamattu puuu uskoontulleista ja kastetuista.

        Suurin eksytys mikä voi olla, ihmiset luottavat kasteen armoon vaikka sitä Raamatun lehdillä ei ole nähtävissä. Eikä siellä missään sanota että ihmiset palasivat vauvakasteen armoon kun tulivat uskoon.
        Ei! vaan heillä oli yksi suunta, uskoontulo ja kaste.
        Saatana on eksyttäjä ja todella hän on saanut paljon eksytetyksi, papeista lähtien.


      • Voitto Ramu

        Toki lapsena saatu kaste riittää jos lapsi vieraantuu uskosta ja lähtee tuhlaajapojan tielle ja palaa sieltä takasin Isän kotiin.

        Ei siinä mitään Jumalan uutta tekoa tarvitse.


      • Voitto Ramu
        mä vaan kirjoitti:

        kaste ekaks, eihän kukaan voi koskaan tietää tuleeko tuo ihminen elämänsä aikana uskoon.
        Mitä kaste hyödyttää silloin.

        Raamattu opettaa aivan toisin. Usko ekana ja kaste sitten. Raamattu sanoo myöskin Sanassaan näin. Usko tulee kuulemisesta jne.
        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen.

        Eli mitä tässä kohtaa sanotaan, siinä sanottiin että ilman uskoa ei pääse perille, siinä ei laitettu ehdoksi että jos sinua ei ole kastettu sinä et pääse perille.


        Vauvailta ei tätä kysymystä kysytä, mihin he uskoo, eikä vaadita suun tunnustusta, eikä vaadita yhtikäs mitään.

        On vaarallista tulkita Jumalan sanaa omaan syyhyynsä ja mitä ei ole sinne kirjoitettu.
        Kasteella ei mennä taivaaseen vaan aina uskolla Jeesukseen.
        Annetaan nyt ne vauvat jo hyvä ihme olla tuomisematta, annetaan heidän kasvaa ja päättää omasta elämästään. Ihan kuin kuka tahansa meistä uskovista jota ovat tulleet uskoon yksin armosta Jeesukseen.
        Uskovia tehdään kuin liukuhihnalla ja sanotaan vielä jopa seurakunnaksi.
        Mikä häpeä, Jumalan omia kohtaan. Seurakuntalaiset jotka eivät kulje risti mukaan vaan ristin vihollisena. Sekö on Jumalan seurakunta! Raamattu ei puhu tällaisesta seurakunnasta johon kuuluu kaikki ihmiset, vaan Raamattu puuu uskoontulleista ja kastetuista.

        Suurin eksytys mikä voi olla, ihmiset luottavat kasteen armoon vaikka sitä Raamatun lehdillä ei ole nähtävissä. Eikä siellä missään sanota että ihmiset palasivat vauvakasteen armoon kun tulivat uskoon.
        Ei! vaan heillä oli yksi suunta, uskoontulo ja kaste.
        Saatana on eksyttäjä ja todella hän on saanut paljon eksytetyksi, papeista lähtien.

        Kirjoitit:

        " kaste ekaks, eihän kukaan voi koskaan tietää tuleeko tuo ihminen elämänsä aikana uskoon.
        Mitä kaste hyödyttää silloin."

        vastaan.
        ei sitä kukaan tiedä vaikka olis kastettu aikusena, että pysyykö uskossa.
        Helluntaipappi kertoi minulle, että YLi puolet helluntalaisiin kastetuista ei pysy vaan luopuu.

        Ei lapskastekaan hyödytä ihmistä siinä vaiheessa jos tämä luopuu uskosta.
        Mutta kun tämä palaa takasin niin kasteessa tapahtuneet asiat hyödyttää jälleen.

        Kaste hyödyttää vasta uskon kanssa .

        Tää pitäs kyllä olla selvää kaikille- hellari- luopuneillekin.


      • Voitto Ramu
        mä vaan kirjoitti:

        kaste ekaks, eihän kukaan voi koskaan tietää tuleeko tuo ihminen elämänsä aikana uskoon.
        Mitä kaste hyödyttää silloin.

        Raamattu opettaa aivan toisin. Usko ekana ja kaste sitten. Raamattu sanoo myöskin Sanassaan näin. Usko tulee kuulemisesta jne.
        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen.

        Eli mitä tässä kohtaa sanotaan, siinä sanottiin että ilman uskoa ei pääse perille, siinä ei laitettu ehdoksi että jos sinua ei ole kastettu sinä et pääse perille.


        Vauvailta ei tätä kysymystä kysytä, mihin he uskoo, eikä vaadita suun tunnustusta, eikä vaadita yhtikäs mitään.

        On vaarallista tulkita Jumalan sanaa omaan syyhyynsä ja mitä ei ole sinne kirjoitettu.
        Kasteella ei mennä taivaaseen vaan aina uskolla Jeesukseen.
        Annetaan nyt ne vauvat jo hyvä ihme olla tuomisematta, annetaan heidän kasvaa ja päättää omasta elämästään. Ihan kuin kuka tahansa meistä uskovista jota ovat tulleet uskoon yksin armosta Jeesukseen.
        Uskovia tehdään kuin liukuhihnalla ja sanotaan vielä jopa seurakunnaksi.
        Mikä häpeä, Jumalan omia kohtaan. Seurakuntalaiset jotka eivät kulje risti mukaan vaan ristin vihollisena. Sekö on Jumalan seurakunta! Raamattu ei puhu tällaisesta seurakunnasta johon kuuluu kaikki ihmiset, vaan Raamattu puuu uskoontulleista ja kastetuista.

        Suurin eksytys mikä voi olla, ihmiset luottavat kasteen armoon vaikka sitä Raamatun lehdillä ei ole nähtävissä. Eikä siellä missään sanota että ihmiset palasivat vauvakasteen armoon kun tulivat uskoon.
        Ei! vaan heillä oli yksi suunta, uskoontulo ja kaste.
        Saatana on eksyttäjä ja todella hän on saanut paljon eksytetyksi, papeista lähtien.

        väitteitäsi :

        "Suurin eksytys mikä voi olla, ihmiset luottavat kasteen armoon vaikka sitä Raamatun lehdillä ei ole nähtävissä. Eikä siellä missään sanota että ihmiset palasivat vauvakasteen armoon kun tulivat uskoo".


        Eikö RaamAtun sivuilla ole nähtävissä kasteen ARMOA????!!

        Missä voisi Raamatussa olla kerrottuna palaamista vauvakasteen armoon, kun viimeiset Raamatun opetuskirjeet on kirjoitettu Paavalinkin osalta noin v 64 jKr.

        Yleensäkään ei UT:ssa kerrota kenenkään luopuneen palaamista takasin- koska lyhyt historia ei anna siihen mahdollisuutta.

        Noita Simonia kehoittiin uudelleen uskomaan, ei uudelleen kasteelle.
        Kaste oli voimassa ja pätevä Simonilla vaikka oli kadotustiellä ilmanb uskoa.

        Vositko ystävällisesti kertoa mitkä seuraavista kasteessa tapahtuvista asioista EIVÄT ole ARMOA, vaan ovat ihmistekoa?:


        - Kasteessa synnit pestään pois (Apt 22:16)
        -Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi (Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38)
        - Kaste uudestisynnyttää (Jh 3:5, Tiit 3:5)
        - Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemaan ( Rm 6:3)
        - Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen ylösnouseuksesta (Rm 6:5)
        - Kasteessa saadaan Pyhä Henki ( Apt 2:38, Apt 19:6)
        - Vesikaste pelastaa (1.Piet 3:21)
        - Kasteessa Jumala vaikuttaa meissä uskon ( Kol 2:12)
        - Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden
        ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus rikkomuksiin ja
        synteihin kuolleesta olotilasta (Rm 6:4-5, Kol 2:12-13)
        - Kasteessa tapahtuu peso, pyhittyminen ja vanhurskautuminen
        Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengessä (1.Kr 6:11)
        - Kasteessa ihminen pukee Kristuksen ja hänen vanhurskautensa
        päällensä (Gal 3:27)
        - Kaste pyhittää ja puhdistaa seurakunnan kirkastetuksi,
        tahrattomaksi, rypyttömäksi, pyhäksi ja nuhteettomaksi Kristuksen
        morsiameksi (Ef 5:26- 27)
        - Kasteessa ihmisen vanha luonto “lihan ruumis” poisriisutaan,
        koska kaste on Kristuksen ympärileikkaus (Kol 2:11)
        - Kasteessa ihminen pestään ja sydän vihmotaan puhtaaksi pahasta
        omastatunnosta (Hb 10:22)
        - Kaste ei ole “lihan saastan poistamista” (liha pysyy aina syntisenä,
        ja synnin asuinsijana), vaan ennen kaikkea Jumalan meidän
        kanssamme solmima hyvän omantunnon liitto (1.Piet 3:21)
        - Kaste ei ole ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle, vaan se on
        Jumalan teko meille (Mt 3:11, Lk 3:16, Jh 1:33)



        --
        Eli:
        MITKÄ NOISTA ASIOISTA SINÄ TEIT ITSE ?
        JA MITKÄ NIISTÄ EIVÄT OLE ARMOA?


      • mä vaan
        Voitto Ramu kirjoitti:

        Kirjoitit:

        " kaste ekaks, eihän kukaan voi koskaan tietää tuleeko tuo ihminen elämänsä aikana uskoon.
        Mitä kaste hyödyttää silloin."

        vastaan.
        ei sitä kukaan tiedä vaikka olis kastettu aikusena, että pysyykö uskossa.
        Helluntaipappi kertoi minulle, että YLi puolet helluntalaisiin kastetuista ei pysy vaan luopuu.

        Ei lapskastekaan hyödytä ihmistä siinä vaiheessa jos tämä luopuu uskosta.
        Mutta kun tämä palaa takasin niin kasteessa tapahtuneet asiat hyödyttää jälleen.

        Kaste hyödyttää vasta uskon kanssa .

        Tää pitäs kyllä olla selvää kaikille- hellari- luopuneillekin.

        pysyykö luterilaine uskossaan, tai vapislainen uskossaan, tai hellari uskossan.

        Mutta kun järestys kuitenkin on Raamatussa se että se joka uskoo kastetaan.
        Vauva ei tuollaista päätöstä voi ottaa ilman tietämättä sen merkityksestä. Kukaan ei mene toisen sanomalla kasteelle, vaan jokainen tekee itse valintansa, tästä on kyse. Et voi uskoa toisen puolesta syntejä anteeksi, eikä myöskään lapsen vanhemmat.
        Aivan kuin opiskelu aikoina temme valintoja, otanko jonkun kielen kenties, tai menekö ammattikouluun jne. päätös on aina sillä henkilöllä joka lähtee koulutuksen tielle.
        Vaikka kuinka äiti tai isä uskoo lapsensa puolesta se ei kuitenkaan onnistu. Jokainen on oma yksilö ja oma elämä.
        Joten emme voi tehdä asioita etukäteen, emme voi syödä huomisen puolesta (eri asia kun jättää yhden päiväaterioinnin väliin, niinkin voi tehdä) emme voi maksaa velkaa jota emme ole edes tehneet. Ehkä kymmenen vuoden päästä tuo asia on mahdollista että teen velkaa ja maksan sitä.
        Nämä asiat eivät mene päinvastasessa järjestyksessä.
        Vaan Jumala on järejstyken Jumala, hän kysyy sinulta ja minulta 'tahdotko sinä' ei hän kysy tahdotteko uskoa tämän lapsen synnit anteeksi.
        Hän kysyy aina henkilöltä suoraan.
        Hän avaa oven jos kolkutamme siihen, mutta jos emme kolkuta ei kukaan voi avatakaan.

        Joten mihin tulokseen Ramu sinä tulet tämän tekstin jälkeen.
        Kaste on hyödytön ilman uskoa. Vauvat saat jättää väliin koska he eivät ole astuneet synnin tielle eivätkä himoitse muuta kuin äidin rintaa.
        Joten eiköhän viattomien kastelu saa riittää.

        Annetaan tuon lapsen valita ketä Herraa hän palvelee. Etukäteen tehtyjä asioita ei tehdä Jumalan nimissä.
        Mistä kohtaa tuo lapsikasteen armoon palaaminen tulee, haehan Raamatustasi kohta jota en minä ole vielä löytänyt. Missä hätäkaste, anna Raamatunpaikka.
        Eli lapsikaste ei hyödytä kun emme tiedä tuleeko tuo lapsi koskaan uskoon. Miksi kastella sellaista ihmistä josta emme tiedä mitä hänestä tulee.
        Minun silmissäni tuo on pakkokaste. Ihmisen vapaaehtoisuutta ei kysytä missään kohdin. Toiset ihmiset päättävät hänen elämästään. Kuka sellainen ihminen on joka päättää toisen elämästä, ei kukaan!

        Sanoit ettei lapsikaste hyödytä mitään jos hän luopuuu uskostaan, minusta tämän lapsen pitää tulla ensin uskoon jotta voidaan sanoa että hän luopuu siitä.
        En muuta enää voi sanoa, sanani ovat loppuneet.
        Kirkon harhaoppiin en kuulu, koska se ei ole Jumalan asettama seurakunta, Ramun jos kenenkään pitäisi se tietää mikä on Jumalan seurakunta.

        Siihen seurakuntaan kuuluu uskoon tulleet ja kastetut. Siihen ei kuulu muita.
        Jumalan seurakunta taivaassakin on uskoontulleet, sama koskee täällä maanpäälläkin.
        Luterilainen tekee ihmien teolla uskovia ja sanoo Seurakunnaksi, olette häpeällinen esimerkki kun uskallatte itseänni niin kutsua.
        Lue Ramau Apostolien tekoja ja viisastu siitä, ja katso ketkä ovat Jumalan seurakuntaa.

        Kuuluko portot, murhaajat jne. ilman parannuksen tekoa seurakuntaan. Ei, vain ne jotka tulivat uskoon en liittyivät omiensa joukkoon.
        Joten älä tule vain sanomaan silmät kirkkaina että luterilainen on ainut jossa on vain uskovaia kastettuja ihmisiä. Sanot että teillä kastetaan vain uskovia ihmisiä. Niin jatkossakin ko he ovat uskovia ihmisiä?? Tämä palsta on nyt käyty ja ruodittu ja köykäiseksi havaittu.

        Tiedämme kuitenkin totuuden, vain Jeesuksen veressä pestyt ihmiset saavat valkoisen vaatteen ja he ovat Jumalan seurakunta. Eivätkä ne joilla on se 'nimi' mutta eivät sitä ole.
        Monet sanovat itseään kristityksi, oikein suru tulee kun ei sanaa kristitty ymmärretä lainkaan. Ristin vihollisena ja uskovia haukkuen kuljetaan nimi otsalla. Sellaiseen en halua kuulua. Amen.


      • Voitto Ramu
        mä vaan kirjoitti:

        pysyykö luterilaine uskossaan, tai vapislainen uskossaan, tai hellari uskossan.

        Mutta kun järestys kuitenkin on Raamatussa se että se joka uskoo kastetaan.
        Vauva ei tuollaista päätöstä voi ottaa ilman tietämättä sen merkityksestä. Kukaan ei mene toisen sanomalla kasteelle, vaan jokainen tekee itse valintansa, tästä on kyse. Et voi uskoa toisen puolesta syntejä anteeksi, eikä myöskään lapsen vanhemmat.
        Aivan kuin opiskelu aikoina temme valintoja, otanko jonkun kielen kenties, tai menekö ammattikouluun jne. päätös on aina sillä henkilöllä joka lähtee koulutuksen tielle.
        Vaikka kuinka äiti tai isä uskoo lapsensa puolesta se ei kuitenkaan onnistu. Jokainen on oma yksilö ja oma elämä.
        Joten emme voi tehdä asioita etukäteen, emme voi syödä huomisen puolesta (eri asia kun jättää yhden päiväaterioinnin väliin, niinkin voi tehdä) emme voi maksaa velkaa jota emme ole edes tehneet. Ehkä kymmenen vuoden päästä tuo asia on mahdollista että teen velkaa ja maksan sitä.
        Nämä asiat eivät mene päinvastasessa järjestyksessä.
        Vaan Jumala on järejstyken Jumala, hän kysyy sinulta ja minulta 'tahdotko sinä' ei hän kysy tahdotteko uskoa tämän lapsen synnit anteeksi.
        Hän kysyy aina henkilöltä suoraan.
        Hän avaa oven jos kolkutamme siihen, mutta jos emme kolkuta ei kukaan voi avatakaan.

        Joten mihin tulokseen Ramu sinä tulet tämän tekstin jälkeen.
        Kaste on hyödytön ilman uskoa. Vauvat saat jättää väliin koska he eivät ole astuneet synnin tielle eivätkä himoitse muuta kuin äidin rintaa.
        Joten eiköhän viattomien kastelu saa riittää.

        Annetaan tuon lapsen valita ketä Herraa hän palvelee. Etukäteen tehtyjä asioita ei tehdä Jumalan nimissä.
        Mistä kohtaa tuo lapsikasteen armoon palaaminen tulee, haehan Raamatustasi kohta jota en minä ole vielä löytänyt. Missä hätäkaste, anna Raamatunpaikka.
        Eli lapsikaste ei hyödytä kun emme tiedä tuleeko tuo lapsi koskaan uskoon. Miksi kastella sellaista ihmistä josta emme tiedä mitä hänestä tulee.
        Minun silmissäni tuo on pakkokaste. Ihmisen vapaaehtoisuutta ei kysytä missään kohdin. Toiset ihmiset päättävät hänen elämästään. Kuka sellainen ihminen on joka päättää toisen elämästä, ei kukaan!

        Sanoit ettei lapsikaste hyödytä mitään jos hän luopuuu uskostaan, minusta tämän lapsen pitää tulla ensin uskoon jotta voidaan sanoa että hän luopuu siitä.
        En muuta enää voi sanoa, sanani ovat loppuneet.
        Kirkon harhaoppiin en kuulu, koska se ei ole Jumalan asettama seurakunta, Ramun jos kenenkään pitäisi se tietää mikä on Jumalan seurakunta.

        Siihen seurakuntaan kuuluu uskoon tulleet ja kastetut. Siihen ei kuulu muita.
        Jumalan seurakunta taivaassakin on uskoontulleet, sama koskee täällä maanpäälläkin.
        Luterilainen tekee ihmien teolla uskovia ja sanoo Seurakunnaksi, olette häpeällinen esimerkki kun uskallatte itseänni niin kutsua.
        Lue Ramau Apostolien tekoja ja viisastu siitä, ja katso ketkä ovat Jumalan seurakuntaa.

        Kuuluko portot, murhaajat jne. ilman parannuksen tekoa seurakuntaan. Ei, vain ne jotka tulivat uskoon en liittyivät omiensa joukkoon.
        Joten älä tule vain sanomaan silmät kirkkaina että luterilainen on ainut jossa on vain uskovaia kastettuja ihmisiä. Sanot että teillä kastetaan vain uskovia ihmisiä. Niin jatkossakin ko he ovat uskovia ihmisiä?? Tämä palsta on nyt käyty ja ruodittu ja köykäiseksi havaittu.

        Tiedämme kuitenkin totuuden, vain Jeesuksen veressä pestyt ihmiset saavat valkoisen vaatteen ja he ovat Jumalan seurakunta. Eivätkä ne joilla on se 'nimi' mutta eivät sitä ole.
        Monet sanovat itseään kristityksi, oikein suru tulee kun ei sanaa kristitty ymmärretä lainkaan. Ristin vihollisena ja uskovia haukkuen kuljetaan nimi otsalla. Sellaiseen en halua kuulua. Amen.

        "Mutta kun järestys kuitenkin on Raamatussa se että se joka uskoo kastetaan."''Kun järjestystä kaipaat niin tässä sitä on:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
        1.)KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja
        2.) OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

        vIELÄ LISÄÄ :

        "Sillä jos sinä
        1) TUNNUSTAT suullasi Jeesuksen Herraksi ja
        2.) USKOT sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        ENSIS SIIS SUUN TUNNUSTUS JA SITTEN VASTA SYDÄMEN USKO.

        VAI MITÄ???

        Oleko tietoinen "ja" sanasta, merkitseekö se suoritusjärjestyksen ilmoittamista vai rinnasteista asiaa?,


      • mä vaan
        Voitto Ramu kirjoitti:

        "Mutta kun järestys kuitenkin on Raamatussa se että se joka uskoo kastetaan."''Kun järjestystä kaipaat niin tässä sitä on:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
        1.)KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja
        2.) OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

        vIELÄ LISÄÄ :

        "Sillä jos sinä
        1) TUNNUSTAT suullasi Jeesuksen Herraksi ja
        2.) USKOT sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        ENSIS SIIS SUUN TUNNUSTUS JA SITTEN VASTA SYDÄMEN USKO.

        VAI MITÄ???

        Oleko tietoinen "ja" sanasta, merkitseekö se suoritusjärjestyksen ilmoittamista vai rinnasteista asiaa?,

        opetuslapsikseni, eikö opetuslapsi olekaan Jeesukseen uskova.
        Kun ensin tapahtuu opetuslapesus tämän Sanan kohdan mukaan ja sitten se kaste tullee tämän jälkeen. Järjestys tuossa sanassa ei siis ollut että kastakaa ja tehkää opetuslapsia vaan päin vastoin.
        Sinä et näe ymmärtävän sanojen merkitystä.

        Sydämen usko tulee oleen aina jotta voimme suullamme tunnustaa että Jeesus Kristus on Herra, muutoin emme usko siihen mitä suullamme tunnustamme jos sitä ei sydämessämme ensin ole.

        Uusia taimenia tuleekin opettaa kun he tulevat uskoon. Se on selvä se.

        Jeesus sanoi, uskokaa minuun, siitä on lähdettävä, eikä uskokaa kasteeseen ja sitten vasta minuun.
        Hän ei tuota sanonut.
        Hän julisti evankeliumia ja ihmiset tulivat Jeesukseen uskoviksi.
        Älä laita sellaista tähän minkä tiedät itsekin oikeaksi, ei ihminen voi uskoa jollei julisteta.
        Jos Raamatun aikana ei julistettu kuulevalle väelle sanaa, eiväthän he voineet uskoa Jeesukseenkaan. Jos heidät olisi vain kastettu vauvana, mutta heillä ei olisi ollut tietoa, niin miten heidän olisi käynyt. Kaste ei hyödytä ketään jos ei ole uskoa Jeesukseen.

        Vapaissa suunnissa julistetaan syntisille evankeliumia kun he sen vastaanottavat ja tulevat uskoon, silloin he menevät kasteelle.
        Meillä ei suoriteta etukäteen mitään pesuja, vaan se yksi kaste on suoritettu uskoon tulemisen jälkeen.
        Jeesus siis käski tekemään opetuslapsia ja sitten kastamaan, ei siis järjestystä muuttamalla.

        Ensin julistetaan Jeesuksesta Sanaa ja jotta he ymmärtävät mistä on kysymys. Sitten kun he kuulevat että uskovien tulee ottaa kaste Herran Jeesuksen nimeen, niin eikö järjestys on hyvinkin selkeä ja oikea. Voiko kukaan tuomita tästä järjestyksestä ihmistä joka on tullut uskoon?


      • Julma oppi
        Voitto Ramu kirjoitti:

        väitteitäsi :

        "Suurin eksytys mikä voi olla, ihmiset luottavat kasteen armoon vaikka sitä Raamatun lehdillä ei ole nähtävissä. Eikä siellä missään sanota että ihmiset palasivat vauvakasteen armoon kun tulivat uskoo".


        Eikö RaamAtun sivuilla ole nähtävissä kasteen ARMOA????!!

        Missä voisi Raamatussa olla kerrottuna palaamista vauvakasteen armoon, kun viimeiset Raamatun opetuskirjeet on kirjoitettu Paavalinkin osalta noin v 64 jKr.

        Yleensäkään ei UT:ssa kerrota kenenkään luopuneen palaamista takasin- koska lyhyt historia ei anna siihen mahdollisuutta.

        Noita Simonia kehoittiin uudelleen uskomaan, ei uudelleen kasteelle.
        Kaste oli voimassa ja pätevä Simonilla vaikka oli kadotustiellä ilmanb uskoa.

        Vositko ystävällisesti kertoa mitkä seuraavista kasteessa tapahtuvista asioista EIVÄT ole ARMOA, vaan ovat ihmistekoa?:


        - Kasteessa synnit pestään pois (Apt 22:16)
        -Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi (Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38)
        - Kaste uudestisynnyttää (Jh 3:5, Tiit 3:5)
        - Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemaan ( Rm 6:3)
        - Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen ylösnouseuksesta (Rm 6:5)
        - Kasteessa saadaan Pyhä Henki ( Apt 2:38, Apt 19:6)
        - Vesikaste pelastaa (1.Piet 3:21)
        - Kasteessa Jumala vaikuttaa meissä uskon ( Kol 2:12)
        - Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden
        ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus rikkomuksiin ja
        synteihin kuolleesta olotilasta (Rm 6:4-5, Kol 2:12-13)
        - Kasteessa tapahtuu peso, pyhittyminen ja vanhurskautuminen
        Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengessä (1.Kr 6:11)
        - Kasteessa ihminen pukee Kristuksen ja hänen vanhurskautensa
        päällensä (Gal 3:27)
        - Kaste pyhittää ja puhdistaa seurakunnan kirkastetuksi,
        tahrattomaksi, rypyttömäksi, pyhäksi ja nuhteettomaksi Kristuksen
        morsiameksi (Ef 5:26- 27)
        - Kasteessa ihmisen vanha luonto “lihan ruumis” poisriisutaan,
        koska kaste on Kristuksen ympärileikkaus (Kol 2:11)
        - Kasteessa ihminen pestään ja sydän vihmotaan puhtaaksi pahasta
        omastatunnosta (Hb 10:22)
        - Kaste ei ole “lihan saastan poistamista” (liha pysyy aina syntisenä,
        ja synnin asuinsijana), vaan ennen kaikkea Jumalan meidän
        kanssamme solmima hyvän omantunnon liitto (1.Piet 3:21)
        - Kaste ei ole ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle, vaan se on
        Jumalan teko meille (Mt 3:11, Lk 3:16, Jh 1:33)



        --
        Eli:
        MITKÄ NOISTA ASIOISTA SINÄ TEIT ITSE ?
        JA MITKÄ NIISTÄ EIVÄT OLE ARMOA?

        On se julmaa väittää, että vanhemmat voisivat päät
        tää lapsensa puolesta, koska Jumalan täytyy pelastaa tämä lapsi. Se ei ole armoa vaan ARMOTTOMUUTTA.
        Vanhemmat koettavat määrätä Jumalaa, että nyt sinun
        TÄYTYY ottaa tämä pienokainen omaksesi kun ME OLEMME
        niin päättäneet.Olemmepa vielä sopineet papin kanssa
        joten älä nyt pane vastaan vaan toimi.
        Mahtaa Jumala nauraa tälle yritykselle.
        Kyllä armo on täysin ansaitsematon Jumalan mieli-
        suosio eivätkä vanhemmat voi siihen ketään väkisin
        johtaa.
        Olisi epäoikeudenmukaista niitä lapsia kohtaan
        joiden vanhemmat eivät viitsi viedä lastaan kas-
        tettavaksi.
        Naurettavaa väittää, että kaste on Jumalan teko,
        kun vanhemmat hiki hatussa koettavat tehdä ja
        pappi siinä sivussa.
        Raamattu sanoo:" Kaikille, jotka ottivat hänet va
        staan hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi.Kai-
        kille jotka USKOVAT.."
        Jumalan lapseksi ei ketään pakoiteta kasteessa
        vaan se on täysin vapaaehtoista, se on armoa,
        uskon kautta.
        Hätäkaste on jo Jumalan sanan rienaamista, täysin
        vieras ajatus Raamatun opille.
        Miksi puhutte vain kasteen armosta, miksei myös
        ehtoollisen armosta tai rippikoulun armosta.


      • M-LS
        Julma oppi kirjoitti:

        On se julmaa väittää, että vanhemmat voisivat päät
        tää lapsensa puolesta, koska Jumalan täytyy pelastaa tämä lapsi. Se ei ole armoa vaan ARMOTTOMUUTTA.
        Vanhemmat koettavat määrätä Jumalaa, että nyt sinun
        TÄYTYY ottaa tämä pienokainen omaksesi kun ME OLEMME
        niin päättäneet.Olemmepa vielä sopineet papin kanssa
        joten älä nyt pane vastaan vaan toimi.
        Mahtaa Jumala nauraa tälle yritykselle.
        Kyllä armo on täysin ansaitsematon Jumalan mieli-
        suosio eivätkä vanhemmat voi siihen ketään väkisin
        johtaa.
        Olisi epäoikeudenmukaista niitä lapsia kohtaan
        joiden vanhemmat eivät viitsi viedä lastaan kas-
        tettavaksi.
        Naurettavaa väittää, että kaste on Jumalan teko,
        kun vanhemmat hiki hatussa koettavat tehdä ja
        pappi siinä sivussa.
        Raamattu sanoo:" Kaikille, jotka ottivat hänet va
        staan hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi.Kai-
        kille jotka USKOVAT.."
        Jumalan lapseksi ei ketään pakoiteta kasteessa
        vaan se on täysin vapaaehtoista, se on armoa,
        uskon kautta.
        Hätäkaste on jo Jumalan sanan rienaamista, täysin
        vieras ajatus Raamatun opille.
        Miksi puhutte vain kasteen armosta, miksei myös
        ehtoollisen armosta tai rippikoulun armosta.

        Se juuri on armoa, kun suurissa vanhoissa kirkoissa ihminen otetaan Jumalan liittoon ja kirkon jäseneksi täysin vailla omia ansioitaan. Usko kasvaa sitten lapsessa vähitellen Jumalan sanan kuulemisesta ja ehtoollisella käymisestä. Lasten tulisikin päästä kaikissa lapsikasteen hyväksyvissä kirkoissa ehtoolliselle heti kasteensa jälkeen.

        Hätäkaste ei ole rienausta, vaikka lapsi ei jäisikään eloon, vaan lapsen pikainen liittäminen Kristukseen, joka on kuolemallaan kuoleman voittanut.

        Julmia ovat mielestäni sen sijaan uudestikastajavanhemmat, jotka omahyväisyydessään ja lyhytnäköisyydessään ovat valmiit jättämään lapsensa seurakunnan ulkopuolelle odottamaan mahdollista "uskoontuloa". Tällaista äkkikääntymys tulee hyvin harvoin uskovaisten kotien lapsille ja henkilö saattaa luulla, ettei hän ole koskaan uskoon tullutkaan ja jättää menemättä kasteelle. Siinä sitä sitten ollaan.

        Mutta uudestikastajien mielestähän kaste onkin itse asiassa tarpeeton, pääasia on tuo "uskoontuleminen". Kummallista, että he kuitenkin viitsivät pitää meteliä niin tarpeettomasta asiasta kuin uskoontulon jälkeen otettavasta "uskovienkasteesta". Jos kaste ei pelasta eikä uudestisynnytä ihmistä, niin mitä virkaa sitten on sellaisella pelkällä muotomenolla?

        "Uskovienkasteen" voikin jättää kokonaan pois, kun se ei pelasta ketään. Samoin ehtoollisen voi poistaa, jos siinä ei uskota saatavan Kristuksen ruumista ja verta, vaan kyseessä on pelkkä muistoateria.

        Eikä kai (baptistien mielestä) lasten opetuksellakaan, pyhäkoululla ja rippikoulullakaan ole niin väliä, kun lapset pieninä pelastuvat ilman uskoakin. Sitäpaitsi usko on aikuisten asia ja seurakunta aikuisten yhdistys, samanmielisten kerho tai eräänlainen puolue, jonne lapsilla ei ole asiaa.


      • VÄÄRIN!
        Voitto Ramu kirjoitti:

        Toki lapsena saatu kaste riittää jos lapsi vieraantuu uskosta ja lähtee tuhlaajapojan tielle ja palaa sieltä takasin Isän kotiin.

        Ei siinä mitään Jumalan uutta tekoa tarvitse.

        Opetat väärin ja millä valtuuksilla yleensä opetat?
        Älköön teistä monet alkako opettajiksi, sillä heillä on kovempi tuomio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Lyhyt oli Paavalinkin toteamus, Filippin vanginvartijalle:USKO HERRAAN JEESUKSEEN , NIIN SINÄ JA SINUN PERHEKUNTASI PELASTUU!!!!

        Vielä ei puhuttu kasteesta mitään.


      • TaistoRa.
        VÄÄRIN! kirjoitti:

        Opetat väärin ja millä valtuuksilla yleensä opetat?
        Älköön teistä monet alkako opettajiksi, sillä heillä on kovempi tuomio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Lyhyt oli Paavalinkin toteamus, Filippin vanginvartijalle:USKO HERRAAN JEESUKSEEN , NIIN SINÄ JA SINUN PERHEKUNTASI PELASTUU!!!!

        Vielä ei puhuttu kasteesta mitään.

        >>Kirjoitit-
        >>Lyhyt oli Paavalinkin toteamus, Filippin vanginvartijalle:USKO HERRAAN JEESUKSEEN , NIIN SINÄ JA SINUN PERHEKUNTASI PELASTUU!!!!

        Vielä ei puhuttu kasteesta mitään.>Apt 16:31 Niin he sanoivat:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

        32 "Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat".


      • VÄÄRIN! kirjoitti:

        Opetat väärin ja millä valtuuksilla yleensä opetat?
        Älköön teistä monet alkako opettajiksi, sillä heillä on kovempi tuomio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Lyhyt oli Paavalinkin toteamus, Filippin vanginvartijalle:USKO HERRAAN JEESUKSEEN , NIIN SINÄ JA SINUN PERHEKUNTASI PELASTUU!!!!

        Vielä ei puhuttu kasteesta mitään.

        oli tämä vastaus.Lapsena Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu saa antaa arvon omalle kasteelleen kun sen ehkä vasta kauankin tuhlattuaan ymmärtää ja haluaa tulla Jeesuksen luo tuhlaajapojan tavoin katuen ja anteeksi pyytäen.Kaikki omaksi annetut kalliit lahjat on tuhlattu.Isä tiesi,että näin tulisi käymään,mutta Hän antoi ne silti.


    • Alpo Ahola

      Voisiko vastata kysymykseen, että koska Jeesus asetti Kristillisen kasteen ja voisitko sitten kysyä itseltäsi sitä, että oliko Jeesus jo silloin nousemassa ylös taivaaseen, kun hän oli ristillä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe