Eli kuinka helposti olette tai joku muu on saanut varoituksen?
Joskus kun tuntuu että niitä jaellaan ulkonäön perusteella ja toisinaan ei sitten millään...
Kuinka helposti varoitus?
9
2604
Vastaukset
- kahjun naapuri
Jos naapurisi asuu sossun kämpässä. Hän saa mölytä ja tappaa vaikka naapurinsa. Tehdä mitä vaan. Jos valitat, olet itse syyllinen!
Asuin 18,5 vuotta samassa omistusrivitaloasunnossa. 7 viimeistä vuotta annoin naapurin pitää autoaan lähes ilmaiseksi autotallissani. Kun otin autotallin omaan käyttööni, hän alkoi tehtailla minusta valituksia. Milloin oli istuskeltu patiolla, milloin patio taas oli siivoton ja viimeisenä sitten oli radion ja tv:n kuunteleminen liian kovaa. En jäänyt taistelemaan, vaan myin kämpän pois ja muutin omakotitaloon. Siinä on nyt ent. naapurille ihmettelemistä, kun uusi asukas alkaa tekemään täysremonttia. Ja vielä tupakoi patiolla, niin saa savut sisälle.
Niin ja sitäkin ihmettelen, että miksi minua ei missään vaiheessa kutsuttu edes puhutteluun taloyhtiön taholta. Ainahan molempia osapuolia olisi kuultava.- väitteesi
pitää paikkaansa - valituksen pitää muuten olla kirjallinen, ei se auta jos vain juoruilet huoltomiehen/talonmiehen kanssa.
- Sally
Itse työskentelen apulaisena isännöintitoimistossa.
Ainakin minun kokemuksen mukaan riittää vaan kun joku valittaa häiriöstä niin se yleensä uskotaan ja asukkaalle menee varoitus uhkauksien kera. Asiaa ei millään tavoin varmisteta. Toisesta valituksesta puretaan vuokrasopimus ja sitä rataa.
Jos varoitus on aiheeton ja sen saanut kiistää asian varoitus perutaan hyvin harvoin. Jos on ulkonäöltään poikkeava, viinaan menevä tai nuori häntä ei pääsääntöiseti uskota. Elikkä vakuuttava ns. normaalin oloinen valittaja voi helposti aiheuttaa paljon vahinkoa naapureilleen vaikka nämä asuisivat aivan kunnolla.
Pärstäkerroin ratkaisee.
Yksi esimerkki: Vanhempi rouva valitti nuoresta miehestä että hän rikkoo järjestys sääntöjä jatkuvasti ja juhlii ym. Poika sai tietysti varoituksen jonka hän kiisti jyrkästi. Isännöitsija uskoi vaan sokeasti tuota rouvaa. Poika teki rouvasta rikosilmoituksen kun poliisi tutki asiaa ja kuulusteli rouvaa selvisi että poika oli syytön ja rouva puhui täyttä paskaa.
Isännöitsijä on poliisi, syyttäjä ja tuomari.
Varoituksen saaneen sanalla ei täällä todellakaan ole mitään merkitystä. Yleensä pitää todistaa itsensä syyttömäksi häiriöön, joka on erittäin vaikeaa. Luulen että moni syytön on saanut häädön ihan vain ilkeän valittajan takia.- eLLu
mites kun olet ollut aitiopaikalla niin tiedät onko poliisin käynnillä ja siitä saatava raportti painava sana...varsinkin kun useana vuonna sama toistuu...ja vielä ryyppyseura pitää tiukasti hantaakista kiinni(VVO:n ripa)...ihmettelen vaan
Etteivät täälläkään ihmiset usko että tällaista voisi tapahtua. Luottavat että isännöitsijät aina ovat oikeudenmukaisia ja lakinsa lukeneita. Ja että tosiaan molempia osapuolia kuultaisiin.
No niin ei todellakaan minun tapauksessani käynyt. Ja häätövaroitus oli kirjallinen,piti oikein käräjäoikeudesta hakea.
Kyllä minä tiesin ettei yksi häätövaroitus riitä, mutta en jäänyt odottamaan seuraavaa. Ja kämppä ostettiin heti, ilman yhtään näyttöä.
- siinä
varmaan häiriön pitää olla jatkuvaa ja isännöitsijä varmaan tiedustelee asioista muiltakin kuin siltä joka on kirjallista valitusta hänelle kirjoittanut - ja useimmiten isännöitsijä jo tietää asukkaista kuulopuheittenkin perusteella ja luottaa varmastikin sellaisiin puheisiin jotka ovat sellaisten ihmisten suusta jotka isännöitsijä tietää luotettavaksi ihmisiksi. Näin olettaisin.
Siis pientä kiusaa kai voi tehdä maailman loppuun asti.
Kaikkea mistä ei jää kiinni tai voida todistaa...- Perseleuka
jotta näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277