SDP:n (Sosiaalidiktatuurisen puolueen) puoluesihteeri Maarit Feldt-Ranta vaati ns. pitkien listojen käyttöönottoa vaaleissa.
Siis äänet menevät puolueelle joka sitten päättää kenet laittaa Eduskuntaan/kunnanvaltuustoon/EU-parlamenttiin.
Kokoomuksen kansanedustaja Jari Vilén vaati hallitusta tutkimaan lakimuutosta, jolla mahdollisesti taloudelle ja ihmishengille vahingollinen toiminta voitaisiin estää.
Mikä tahansa toiminta voi MAHDOLLISESTI aiheuttaa vaaraa taloudelle ja ihmishengille. Siis tuonkaltainen lakimuutos mahdollistaisi totaalisen sensuurin.
Nuo kaksi yhdessä taas merkitsevät demokratian loppumista.
Hyvästi demokratia
3
308
Vastaukset
- pitkiä listoja
mutta vastustan kopio-Vilénin yritystä sananvapauden rajaamiseksi.
Pitkät listat tuo takaisin uskottavuuden politiikkaan ja poistaa huuhaajulkut listoilta.
Listoille valitaan valtiotieteen ja oikeustieteen osaajia ja poliittisesti pätevämpiä ihmisiä kuin
-tissimissejä
-renkutuslaulujen tekijöitä
-urheilijoita
-poppareita
-toimittajia
-hörhöjä
esimerkkejä:
Tanja Karpela
Mikko Alatalo
"Veltto" Virtanen
Anssi Rauramo
Antti Kalliomäki
Lasse Viren
Sari Essayah
Tony Halme
Saara Karhu
Eeva-Riitta Siitonen
Sylvi Saimo
Pekka Räty
Anni Sinnemäki
Irina Krohn
Arto Bryggare
Antero Kekkonen
Pertti SalovaaraPäinvastoin, listoille todennäköisesti tulee lisää julkkuja ääniä keräämään.
Heidän äänillään sitten ansioituneet puoluekonkarit, kuten esim. Maarit Feldt-Ranta (yo-merkonomi muistaakseni) pääsee Eduskuntaan.- kaksi syytä
Puolueet voivat itse valita mieleisensä henkilöt eikä äänestäjät pääse sotkemaan kuvioita.
Ääniä voidaan kalastaa mitä kummallisemmilla hihhuleilla, poppareilla urheilijoilla ja muilla idolsseilla joita kansa rakastaa. Näitä kalastelijoita ei tietenkään päästetä eduskuntaan.
Pitkien listojen jatkoksi tulee sitten äänestysoikeus 16v täyttäneille.
Vain kaikkein täydellisin ääliö ei ymmärrä eikä näe nippua ketunhäntiä joita tursottaa demaripellejen kainaloista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059