Haluatko että rukoilen puolestasi? Nosta kättä laittamalla pieni viesti tänne. Olen itse juuri ollut evankeliointiseminaarissa, siunaavien käsien alla täällä ulkomailla, jossa asumme ja haluan välittää siunausta sinne Suomeenkin. Jumalan armosta itsekin olen sanan julistaja ja armon tähden minulla on jo kokemusta olla Pyhän Hengen alainen julistaja - parasta mitä tiedän, se on olla lähellä Jeesusta ja kuulla hänen tahtoaan.
Pyhä Henki jakaa evankelistan, profeetan, apostolin, paimenen ja opettajan virkoja. Jos haluat että rukoilen puolestasi, jos haluaisit jo ensi kesänä toimia sielujen voittajana, uskon että se olisi mahdollista. Rukoileminen käynnistää elämässäsi prosessin. Tarpeettomat asiat jäävät pois, Pyhä Henki näyttää mitä ne ovat. Sinulle tulee Jumalan Sanan jano ja sinä saat armolahjoja. Armolahjat ovat avain, minimitaso kuulla Pyhää Henkeä. GTarkoitan että ne ovat Pyhän Hengen tapa jakaa nopeasti jokin asia sinulle, ja sinä jaat sen eteenpäin. Eli ei tarvitse päiväkaupalla panna merkkiä ja merkkiä, joka on huono vanhan testamentin tapa, eikä ole suositeltava, siis "villojen asettaminen".
Pietari lähti kävelemään veden päälle, hän ei ajatellut, pitäisiko uida vai sukeltaa? Enhän minä nyt voi kävellä veden päällä? Hän vain totteli ja teki sen. Mutta muista ettet polta itseäsi loppuun. Omassa voimassa emme voi tehdä Jeesuksen tekoja. SIksi armolahjojen alue on niin tärkeä. Se on minimi, suositeltavaa on olla sanan julistajan armolahja. Pyhä Henki jakaa kutsuja ja ne kutsut kestävät, jotka on saatu henkilökohtaisesti esimerkiksi profetian tai ilmestyksen lahjan, tai viisauden sanojen tai tiedon sanojen kautta, tai kielilläpuhumisen ja sen selittämisen kautta. Ja muista että ne "omat" helposti mielellään kieltävät kutsusi. HYvin todennäköistä on että kun lähdet evankeliumin työhön sinua ei tue kukaan. se on koetus. Näin oli minullakin, mutta en ollut yksin, Isä, Poika ja Pyhä Henki olivat kanssani.
Sanan julistajan kutsua seuraa aina koulutus Pyhän Hengen toimesta joko raamattukoulussa tai yhtä hyvin elämän koulussa työn ohessa siellä missä elät. Olennaista on että Pyhä Henki antaa sanan nälän. Kannattaa muistaa, että raamattukouluissa on sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat lähteneet pakoon jotakin elämäntilannetta, ei kaikki ole Jumalan kutsumia. Tai he ovat lähteneet parantumaan jostakin asiasta tai sairaudesta tai riippuvuudesta. Joten kutsu on tärkeä ja sen jälkeen on tärkeää se, että miten sionä suhtaudut siihen kutsuun. Kun sinä sen vastaanotat, valmistaa Pyhä Henki sinut herätyksen työntekijäksi! Kun olet valmis, Pyhä Henki lähettää jonkun voitelemaan sinut kätten päälle panemisen kautta ja saat sanan julistajan lahjan. Minut tultiin ulkomaita voitelemaan, ei silloin ollut mahdollista itse matkustella, mutta Jumalalle se ei ollut este, Hän lähetti palvelijansa.
http://www.jeesusonherra.net
Uskova, haluatko että rukoilen puolestasi, että sinusta voi tulla sielujen voittaja!
69
2718
Vastaukset
- että puolestani rukoillaan
En ole mikään kiihkouskovainen, olen sellainen salauskovainen, en tiedä kuinka se niin on, mutta jotenkin tuntuu että nämä uskon näkemykset ja tulkinnat eivät oikein sovellu minun ajatusmaailmaani, vaan haluan itse muodostaa oman käsityksen asiasta ja iltaisin on mukava jutella asioista Taivaan isän kanssa.
Olen kuitenki syntinen ihminen ja teen virheitä jatkuvasti ja tämä nykyinen elämänmeno hirvittää ja arvot, myös ns. uskossa olevien, raha määrää mitä tehdään ja yleinen käsitys on että rahalla siunataan uskovia?
Eronneena en välitä rahasta, vaan siitä sielunkumppanista jonka kanssa olisi helppo ja hyvä elää ja jonka kanssa olisi elämän perusarvot kunnossa. Nyt kuitekin elän elämääni lapselle ja pyrin antamaan hänelle turvallisen lapsuuden, vaikka kipuja ja kärsimyksiä lapsella onkin, eron takia. Sitä eroa en halunnut ja kysymysmerkkejä on paljon että mitä siinä matkan varrella on tapahtunut kun vaimo minut jätti, olin hänelle sylkykuppi ja tein mitä tein niin aina väärinpäin, arvostusta tai kiitosta en saanut, päin vastoin mitä enemmän tein liiton eteen sitä enemmän sitä sitten vaadittiin.
Tuli sitä virheitä tehtyä itse, mutta ei kuitenkaan niin vakavia etteikö siitä olisi puhumalla selvinnyt ja anteeksiantamisella.
Olen rukoillut ex vaimon puolesta, että se panssari sydän mikä hänellä on niin murenisi ja pystyttäisiin puhumaan kipeät asiat pois, ihan meidän lapsemmekin takia ja mielestäni olen kuitenkin anteeksiantava ihminen ja ymmärtäväinen, ehkä liikaakin.
Jotenkin tuntuu että on niin väärin toista kohtaan mennä naimisiin ja hommata lapsia jos toinen on sellainen yksineläjä ja ei osaa arvostaa sitä elämänkumppania, vaan pitää tärkeämpänä omaa vanhempaa ja kavereita, tässä tuntee olonsa ihan sylkykupiksi.
Tässä vuoden aikana olen huomannut että minua ei kiinnosta nämä maalliset riennot ja sen mitä kaljaa olen ottanut niin en saa siitä enää mitään tyydytystä, vaan parempi on olla ilman sitä, toivoin että kehitys jatkuisi ja saisin vapauden tupakista ja työpaikan vaihto on kans edessä, kun en enää jaksa tätä raskasta työtä mitä minulla on tällä hetkellä ja asunto pitäisi kans löytää, kun joudun lähtemään tästä nykyisestä pois ja täällä ei ole tietääkseni yhtään vuokra asuntoa vapaana ja jos on niin heti menee sitten ja vuokrat on sen mukaisia.
Työpaikasta sen verran että se työ vie sielunkin ja olen ruvennut pelkäämään henkeni edestä sitä työtä, kun syksyllä oli tilanne jossa kuoli eräs asiakas, oli hyvää tuuria ettei itseltä lähtenyt henki, mutta sen jälkeeen olen kantanut taakkaa työssäni ja pelännyt tiettyjä tilanteita ja näin ollen työni on käynyt entistä raskaammaksi ja jos lähden muihin töihin, mihin mulla on mahdollisuus päästä ja luulen että niin on tarkoitettukin, niin siitä työpaikasta sitten lähtee ehkä moni muukin muuhun hommiin, olen ollut sellainen vastuunkantaja ja sovittelija ja olemme saavuttaneet tällä alueella hyvän ja amatillisen maineen, mutta se kaikki romahtaa sitten lähtöni myötä ja tiedän että saan kaiken syyt sitten niskoilleni.Sydämeltään uskova on ehkä paras nimitys sinulle. Eli sisi uskommme sydämellämme ja tunnustamme suullamme, että uskomme Jeesukseen, tämän mukaan esimerkiksi.
9.Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, sinä pelastut.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]
Rukoillaan sinulle viisautta lasten kasvatukseen ja työasioihisi, kuten olit pyytänyt.
Alkuperäinen keskustelun aihe oli se että "ketkä haluaisivat Jumalan valtakunnan työhön" tai tehdä sitä oman työn ohella. Ilmeisesti haluat myös sitä. Rukoilen sinulle armolahjoja. Julistan kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Pyydän sukusi synnit anteeksi sinusta taaksepäin kolmanteen ja neljänteen polveen. Jeesus on lunastanut sinut kaikesta kirouksesta, puutteenalaisuudesta, sairaudesta köyhyydestä, hengellisestä kuolemasta. Eli kaikesta sitä, mistä tuli rangaistus Mooseksen lain mukaan, joka ei siis ole enää voimassa.
Kaipaat myös elämän kumppania tekstisi mukaan.
Eli avioero on synti, mutta julistan sen sinulle anteeksi. Pöytä on puhdas, on uuden elämän mahdollisuus. JA sitten siitä uudesta liitosta on hyvä huolehtia paremmin, kuin edellisestä, en syytä sinua, mutta monesti on niin, että se ensimmäinen ero voi tulla melkein kuin vahingossa, eikä aina voi itse asialle mitään.
Toisaalta jos on oppinut puolustamaan perhettään Jumalan sanalla ja on mies, eroa ei tule, koska mies on määräävä.
Jumala on uusien mahdollisuuksien jumala, ja Jeesus antaa anteeksi avioeron synnin, haureuden synnin.
Yritä lukea Raamatun sanaa, Uutta Testamenttia, koska siitä tulee voima jolla elää. Pyhän Hengen voima.
sivuston kautta löydät Kristuksessa jaelistat.
Myöskin jos haluat Jumalallista viisautta elämääsi, ts. tilannejohdatusta, siinä auttaa armolahjat ja myös paasto auttaa, jos haluaa paastota. Paastossa ihminen uudistaa viinileilinsä.
Vielä mahdollisesta uudesta naimisiin menostasi. Vanhempana ei ole yhtä helppo mennä naimisiin, ellei ole puoliso samanlainen, kuin itse on. Eli vanhempana on vielä tärkeämpää, että puoliso olisi Jumalan antama, elämä on silloin helpompaa.
Mutta Jeesuksen täydellisen työn tähden ei ole estettä aivoitua uudelleen. Haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin oma puolisonsa.
2.Haureuden syntien välttämiseksi olkoon kuitenkin kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
[Jumalan Kansan Raamattu: 1Kor. 7:2]
http://www.jeesusonherra.net- että näinä aikoina
valtavat hurmahengelliset liikehdinnät vellovat monin paikoin, Superhyperapostolit eivä t ole itse lain ja evankeliumin julistajia, vaan juuri niitä kättenpäällepanijoita, jotka eivät opeta, että oikea synninpäästö edellyttää synnintuntoa ja katumusta ja synntien tunnustamista. äLÄ LÄHDE HENGELLISTEN HELPPO-HEIKKIEN MATKAAN!
tURVAA KAIKESSA jUMALAN jOHDATUKSEEN Jeesuksen nimessä rukoillen ja odota, Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi varjelkoon kaikesta väärästä! että näinä aikoina kirjoitti:
valtavat hurmahengelliset liikehdinnät vellovat monin paikoin, Superhyperapostolit eivä t ole itse lain ja evankeliumin julistajia, vaan juuri niitä kättenpäällepanijoita, jotka eivät opeta, että oikea synninpäästö edellyttää synnintuntoa ja katumusta ja synntien tunnustamista. äLÄ LÄHDE HENGELLISTEN HELPPO-HEIKKIEN MATKAAN!
tURVAA KAIKESSA jUMALAN jOHDATUKSEEN Jeesuksen nimessä rukoillen ja odota, Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi varjelkoon kaikesta väärästä!Onko sinulla muuten armolahjoja 1 kor 12 luettelosta? Tiedätkö mistä silloin puhutaan, kun on armolahjoja. Tiedätkö miltä tuntuu, kun saat Herralta profetian, odotat vuoroasi, ja puhut sen?
Minulla on monia lahjoja tuosta 1 kor 12 luettelosta. Se on arvokasta. Ne ovat Pyhän Hengen toimintatapoja. Elämäni muuttui täysin, kun sain sanan julistajan voitelun. On ihanaa palvella Herraa.
Jumalan valtakunnan työtä ei voi tehdä summan mutikassa, esimerkisi toisia arvostelemalla. Ilman Jeesusta emme voi tehdä mitään ja koska Jeesus on taivassa, tarvitsemme minimisään 1 kor 12 listan armolahjoja, joita Pyhä Henki jakaa. Ei niitä voi väkisin ottaaa, mutta kun taivaasta annetaan niin annetaan. Armolahjat toimivat ajoittain ja sanan julistajan virkojen voitelu on voimassa 24h. Se on esimerkiksi minulle erittäin arvokasta. En osaisi mitään ilman tuota ihanaa voitelua. Kaikesta kunnia Jumalalle!- Rukouksella
Eli nyt on alkanut tapahtumaan, kämppä löytyi kuin ihmeen kaupalla ja muutto on pian edessä ja työkaverit lupasivat auttaa muutossa.
Se painava ajatus joka on töissä tai jäänyt töistä, niin varasin ajan psykologille ja ajattelin hänen kanssaan puida kaiken sen tapauksen pois mielestäni ja olen hakenut toista työpaikkaa ja on HERRAN tahto jos sen saan, mutta vaikken saakaan niin silläkin on tarkoituksensa, kuten myös vastoinkäymisillä.
Tili on kyllä pahasti pakkasen puolella, mutta ehkä sitä vielä joskus rikastuisi sen verran että tulis rakkaaksi, jollekin sievälle neiti ihmiselle tai mieleltään neidille.
- matkamies
Myös minä kaipaan lähemmäs Herraa ja jotenkin syvemmälle, en osaa sitä oikein selittää.
Olen uskossa mutta haluan, että voisin enemmän olla sitä, mitä Herra tahtoo minun olevan ja että se, mikä ei ole hyvää minussa vähenemistään vähenisi.
Haluan lähemmäs Herraa myös läheisteni takia, että hekin pelastuisivat.Sinulla oli hyvä tyo tunnustus.
Jeesus vastaa janoisille.
1 kor 12 armolahjat ovat ratkaisu kuulla Jeesusta. Rukoilen sinulle armolahjoja. Kiitos Jeesus, että annat matkamiehelle armolahjoja. Pyhä Henki myös tulee Raamatun Uuden Testamentin sanan lukemisesta. Pyhä Henki tekee sen eläväksi.
Jos sinua kiinnostaa kuunnella Jumalan ihmeitä tekevän voiman hinta -niminen MP3 saarnasarja, se on kuukauden teemana nettisivuillani. Eli toistaiseksi se on saatavissa sieltä. Siinä voi olla ratkaisu sinulle.
Tapahtukoon se, että myös läheisesti tulee uskoon. PYhän Hengne armolahjat ovat aivain ja vielä enemmän sanan julistajan virat, joita on apostoli, profeetta, evankelista, paimen ja opettaja. Armolahjojen kautta voi kuulla henkilökohtaisen Jumalan kutsun saarnaajan virkaan.
Rukoilen Jeesus tee tästä matkamiehestä sinun työsi tekijä. Hän haluaa lähemmäksi sinua Jeesus. Täytä lisää Pyhällä Hengellä. Voit myös vsastaanottaa Pyhää Henkeä ja opetusta esim Nokia Mission netti TV lähetyksistä. Tosin heiltä puuttuu se raamatullinen upotuskaste, joka ei ole pelastuksen ehto, mutta se on hyvä olla palvelutehtävässä.
13.Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen tätä lahjaa anoville."
[Jumalan Kansan Raamattu: Luuk. 11:13]
Pyhä Henki on avain evankeliointiinkin. Ei ole hyvä tehdä pakottamisevankeliointia.
- tuttan
Sielujen ohjaajaksi Kristuksen syliin. Saa rukoilla. Sekä tomeruutta astua esiin ihmisten eteen.
Jumalalle KunniaAnotaan sinulle lisää Pyhän Hengen voitelua. Koen että sinulla on Jumalan mielen mukainen sydän. Anna Jeesus evankelistan kutsu Tuttanille.
Anna rohkeutta astua ihmisten eteen.
Mutta olisi hyvä, että Pyhä Henki saisi käynnistää sen ja ohjata palvelun, että palvelu on Pyhän Hengen voimassa tapahtuvaa. Eli se merkitsee sitä, että Jumalan armosta kuulee 1 kor 12 armolahjojen kautta, että mitä Pyhä Henki haluaa että teet.
Rukouksesi ja pyyntösi on Jumalan mielen mukainen.
2.Hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
[Jumalan Kansan Raamattu: Luuk. 10:2]
Rukoillaan siis, että Herra lähettää sinut elonkorjuuseensa ja kouluttaa sinua niin kuin hän katsoo parhaaksi ja valtuuttaa sinut sanan julistajan voitelulla, kun Hänen aikansa on tehdä se.
http://www.jeesusonherra.net.
Myös minä rukoilen sulle apua noihin asioihin. Kiitos ja ylistys Jeshualle !
- - -
Sitten hieman muusta
Viimeksi kotiosoitteeseeni lähettämäsi emailin liite ei avudu minun PC:ssäni. Mulla on Windows 98 SE ja aion hankkia uuden PC:n aikaisintaan ensi kesänä. Pystyn nykyisellä 6 vuotta vanhalla PC:lläni avaamaan jpeg-kuvaliitteet, pdf:t ja MsWordit, mutten muita... Voisitko siis kopioida jo lähettämäsi viestin tekstiksi ja pistää sen uudelleen ?
Siunausta Jeshuassa !
.
- hannele
että rukoilet puolestani,että voisin voittaa sieluja Herralle ja oma uskonelämäni tulisi palavaksi.Jään esirukouksen alle vavisten omaa heikkouttani,mutta odottaen Jumalan voimaa,anteeksiantamusta,rakkautta ja armoa.
2.Hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
[Jumalan Kansan Raamattu: Luuk. 10:2]
Anotaan, että saat Jumalalta opetuslapseuskoulutuksen ja hän valtuutaa sinut Pyhän Hengen voitelulla, kun aika on. Anotaan että Jumala lähettää sinut elonkorjuuseensa.
Anotaan sinulle sellainen Pyhän Hengen voitelu, että uskonelämäsi tulee palavaksi. Kun ajattelen tuota asiaa totean, että minussa se on Jumalan ansiota, että olen palava. Se on armoa. Omassa voimassa 1990 luvulla en onnistunut palvelemaan, mutta sitten kun 2002 sain sanan julistajan viran voitelun, asia muuttui radikaalisti. Enää ei tarvitse tehdä omia tekoja, vaan voi jatkuvasti kuunnella mitä Pyhä Henki on mieltä siitä ja siitä asiasta ja miten toimitaan tässä ja nyt.
Sellainen onje on evankeliumin työhön, etta pakottaa ei kannata ihmisiä uskoon. Esimerkiksi jos olen muutaman kerran esim nostanut festareilla maahan sammuneen pystyyn ja alannut juttelemaan hänen kanssaan, se on ollut täysin hukkaan heitettyä aikaa, esimerkiksi julistaa hänelle 1 tunti evankeliumia, jos hän on henkilö, jota JUMALA EI KUTSU SILLÄ HETKELLÄ!
Siksi on niin tärkeää olla Pyhän Hengen voitelussa, mikä sana, missä ja kenelle julistetaan? Tai esimerkiksi: yhtäkkiä voitelu tulee ylleni, kun katson ihmistä, tai kun istun parturissa, Pyhä Henki antaa viisauden sanat, joilla parturi tulee uskoon. "Tässä on valmis tapaus, puhu hänen kanssaan". Eli Pyhän Hengen toiminta on niin radikaalia, ettemme voi itse keksiä. Äskeisessä siis joitakin esimerkkejä. Seuraan voitelua, minne Pyhän Hengen voitelu minua vie ja mitä hän minulla teettää, se on hyvä. Annan siitä kunnian Jumalalle, olen vain arvoton palvelija.
Eli avain on 1 kor 12 armolahjat, joita saadaan kätten päälle panemisen kautta uskovien yhteyksissä, vaikka nyt Nokia Mission tilaisuuksissa esimerkiksi.
Edelleen Jumala voi kutsua jonkun ihmisen sanan julistajaksi armolahjojen kautta. Kutsua seuraa koulutus Jumalan koulussa tai raamattukoulussa. Ja sitten kun Jumalan aika on hän antaa sanan julistajan Pyhän Hengen voitelun, jolloin sairaat paranevat ja Jumalan ihmeet ja merkit seuraavat julistettua sanaa.
- minunkin
puolestani, että saiain syntini anteeksi ja täyttyisin Pyhällä Hengellä ja saisin seurata Jeesusta. Rukoile myös vaimoni puolesta, joka ei edes usko Jumalaan, tahdon myös hänen pelastuvan.
Yksinäinen Varsinais-suomesta.- pyydän
Minäkin haluaisin kokea Pyhän Hengen läsnäoloa, jos vaan mahdollista. En ole mitenkään "hyvä" uskova, mutta nyt olen yrittänyt nöyrtyä uudestaan Hänen edessään.
Tiedän sen, että yksin en ole yhtään mitään. Kaipaan taas lähemmäs..
- Kara
Olen uskova nainen. Tällä hetkellä olen ollut jonkinlaisessa kriisissä uskoni kanssa. Haluan palvella Herraa Jeesusta Kristusta, mutta minulle on alkanut tulla epäilyksiä oman uskoni suhteen. Koen, että Pyhä Henki antoi minulle "ilmoituksen" armolahjastaan. Lähdin tätä toteuttamaan hakeutumalla koulutukseen, jonka koin Jumalan minulle osoittaneen. Kuitenkin tunnen, että minussa on jokin ristiriita. Käyn jatkuvasti jotain kamppailua, enkä jaksa enää. Välillä epäilen, että olen ponnistellut vain oman tahtoni kautta. Ehkä olen ollut väärässä. En tiedä miksi kirjoitan edes tällaiseen nettipalstaan, mutta koska annat kunnian sille jolle se kuuluu eli Kristukselle, luotan, että en tee väärin. Olen vain jotenkin lopussa tämän asian kanssa. Joka tapauksessa minun elämästäni on kaikki poissa, jos en saa palvella Herraa. Olen antanut koko elämäni hänen käyttöönsä, mutta asiat eivät tunnu etenevän mihinkään. En uskokaan, että Jumala laittaisi minkään pikavauhdin päälle, mutta olen lähinnä kyllästynyt kamppailemaan itseni kanssa. Toivoisin saavani samanmielisiä ystäviä ja pääseväni "taistelemaan" Jeesuksen nimen tähden. Olen ollut valmis ottamaan vastaan sen mitä Jumala haluaa minun tekevän. Haluan antaa koko elämäni Herran käyttöön.
- Kara
Sinulle. kirjoitti:
Aukaise linkki ja lue tämä kirja, se on hyvä:
http://www.onewaymission.fi/kirjall/rsm.pdfKiitos! Tuli tarpeeseen. Jaksan odottaa, luottaen Herraan. Hänellä on aikansa ja tapansa. Minun tunnetiloillani ei ole merkitystä, Jumala tietää milloin on oikea hetki.
kun taas vastaan Jumalan tulenkantajan ketjuun...
Kirjoitat:
"Toivoisin saavani samanmielisiä ystäviä ja pääseväni "taistelemaan" Jeesuksen nimen tähden."
Luulenpa, että se ensimmäinen kamppailu käydäänkin juuri omaa itseä vastaan. Minä ainakin joudun taistelemaan joka päivä... välillä kyynelsilmin. Välillä lankean, mikä on uskomattoman musertavaa. Silti saan luottaa Jeesuksen valtavaan armoon, joka kantaa minua taistelusta taisteluun... murheesta murheeseen. Väsymyksen ja tuskankin keskellä saan luottaa siihen, että Jeesus on kanssani, ja Hän nostaa minut kun kaadun.
Itse olen myös tuskastunut tähän "hitauteen". Haluaisin lähteä liput liehuen palvelemaan Jumalaa. Kuitenkin vastaus on aina "Ei vielä". Miksi ei? On tuskallista kun Jumala kasvattaa kärsivällisyyttä, ja koettelee minun uskoani ja uskollisuuttani. Tiedän kuitenkin, että kun kaikki menee Jumalan aikataulun mukaan, silloin kaikki menee parhain päin. Luota siihen, että kaikki menee eteenpäin - hitaasti mutta varmasti. Kun olemme Jumalan kasvojen edessä nöyrinä ja vastaanottavaisina - kasvu on taattua.
Runsasta Jumalan siunausta sinulle Kara. Jatketaan odottamista kärsivällisesti. Ehkä tehtävämme on tällä hetkellä keskittyä täysin Jumalaan ja sitä kautta omaan uskonelämään.
Hyvää jatkoa.
- Ei auta mennä kaappiin
Siis rohkenetko sinä tämän keskustelun aloittaja vastata? Jos et, se kertoo tarpeeksi.
- odottaen
Haluan tietää paikkani Jumalan suunnitelmissa. Haluan tehdä työtä omalla paikallani kaikesta voimasta, kaikesta innosta, kaikesta ilosta, palosta ja sillä kaikella sydämellä ja rakkaudella - mitä minulla on ja mitä Jumala minulle antaa. Tahdon tietää Hänen tahtonsa sen suhteen, mikä on paikkani ja tehtäväni.
- väärä tuli
tai sen kantaminen. Ei Jumala halua ketään johdataa ohi ahtaan portin.
Vain lain kautta saatu synninhätä, synnintunto, jossa ihminen todella joutuu katumaan syntejään, vie ihmisen Jeesuksen tykö ristin juurelle.
Kaikki muu on harhaoppia, vaikka kuinka kaatuisit, tuntisit ihanan voiman kulkevan lävitsesi ja parantuvasi syövästä jne.
Jeesus ei toimi Hengessään ohi kirjoituksien!
Jumala on pyhä Jumala ja hänen Poikansa veri puhdistaa kaikesta vääryydestäkin ja varjelee saatanan viettelyksistä ja hurmahenkisiltä houkutuksilta.
Olkoon Jeesuksen Kristuksen, Pyhästä Hengestä siinneen ja neitseestä syntyneen, lihaantulleen Jumalan Pojan pyhä nimi ja veri kiitetty ja ylistetty ylitse hengellisten odotustesi. Antakoon pyhä Jumala Henkensä johdatusta kaikessa sinulle totuuteen ja rakkauteen ja varjelkoon vääryydeltä. Amen! väärä tuli kirjoitti:
tai sen kantaminen. Ei Jumala halua ketään johdataa ohi ahtaan portin.
Vain lain kautta saatu synninhätä, synnintunto, jossa ihminen todella joutuu katumaan syntejään, vie ihmisen Jeesuksen tykö ristin juurelle.
Kaikki muu on harhaoppia, vaikka kuinka kaatuisit, tuntisit ihanan voiman kulkevan lävitsesi ja parantuvasi syövästä jne.
Jeesus ei toimi Hengessään ohi kirjoituksien!
Jumala on pyhä Jumala ja hänen Poikansa veri puhdistaa kaikesta vääryydestäkin ja varjelee saatanan viettelyksistä ja hurmahenkisiltä houkutuksilta.
Olkoon Jeesuksen Kristuksen, Pyhästä Hengestä siinneen ja neitseestä syntyneen, lihaantulleen Jumalan Pojan pyhä nimi ja veri kiitetty ja ylistetty ylitse hengellisten odotustesi. Antakoon pyhä Jumala Henkensä johdatusta kaikessa sinulle totuuteen ja rakkauteen ja varjelkoon vääryydeltä. Amen!Jumala ei anna anovalle lapselleen kiveä leivän sijasta!
Jumala lupaa vastata etsivälle. Ei Hän johdata ketään Häntä etsivää harhaan, kunhan pysymme nöyrinä ja Jumalan tahtoon alistuneina.- mutta silti
Laurentius kirjoitti:
Jumala ei anna anovalle lapselleen kiveä leivän sijasta!
Jumala lupaa vastata etsivälle. Ei Hän johdata ketään Häntä etsivää harhaan, kunhan pysymme nöyrinä ja Jumalan tahtoon alistuneina.Jumala sallii väkevän eksytyksenkin tulla, niin että monet uskovat valheen.
Vastuu on johtajilla, piispoilla, kirkkoherroille, nuorisotyöntekijöillä, julistajilla, opettajilla, vanhemmilla jne.
Jeesus varoitti erityisesti lopun aikana esiintyvistä "monista" laittomuuden tekijöistä.
Siksi asiassa voisi olla erikoisen tarkkana Pyhän Hengen kautta. Laittomuus hengellisesti tarkoittaa juuri kaikenlaista armosoppaa ja rakkauskeittoa, joka houkuttelee vilpittömiä sielullisella leivällä höystettynä, mutta kun synnintunnon korvaa inhimillinen lämpö ja suvaitsevaisuus, taputettu ilo ja jopa eriskummallisin kielin esitetty kiitos ja ylistys ja kaiken kukkuraksi sairauksista paraneminen, kultapaikkojen ilmestyminen hampaisiin, leikkaushaavojen umpeutuminen, syövän oksentaminen, kultahippujen ilmestyminen iholle jne...mutta kuitenkaan todellista synnintuntoa ja parannusta ei ole, eikä Jeesuksen haavoista mainita yhtään mitään (tulenkantajakaan ei aluksi maininnut, ennenkuin reilu vuosi sitten)onkin varmasti eksytys monelle jo tapahtunut tosiasia!
Ja kun kirjoja lukee, videoita katselee jne. voi hyvin ymmärtää, että eksytys senkun lisääntyy vuosi vuodelta.
Siis Jumala kaikessa johdattakoot ja siunatkoon ja Jeesuksen haavojen ja veren turvissa pitäkööt, ettei eksytys saisi meitä valtaansa.
Henkilökohtaisesti olin pitkään dispensationalisti, joka odotin Herran tulemista pelastamaan ja tempaamaan morsiusseurakunnan pilviin ennen suurta ahdistusta, mutta nyt olen Jumalan armosta saanut kasvaa irti sellaisesta opista ja tiedän, että joudun veritodistajaksi, mikä ei kuitenkaan enää pelota, vaan Jumala on näyttänyt, että juuri sillä tavalla voimme lopun ajan vainoissa toimia Jeesuksen rakkauden, kärsivän rakkauden kautta. Silloin kun Paavalikin oli piestynä kylmässä sdellissä, silloin tulikin Hengen kautta usko, ilo, kiitollisuus ja Jumala antoi enkelinsä avuksi!
Herra meitä armahtakoot! Siunausta! - mieleeni
Laurentius kirjoitti:
Jumala ei anna anovalle lapselleen kiveä leivän sijasta!
Jumala lupaa vastata etsivälle. Ei Hän johdata ketään Häntä etsivää harhaan, kunhan pysymme nöyrinä ja Jumalan tahtoon alistuneina.että monissa kokouksissa ihmisille luodaan itsekäs tarve saada ihmelahjoja, mutta synti-/armokysymys jääkin sivuun!
Jumala ei varmaankaan tahdo, että sulkeudumme komeroon ja alamme uhmata ja pyytämällä pyytää! mieleeni kirjoitti:
että monissa kokouksissa ihmisille luodaan itsekäs tarve saada ihmelahjoja, mutta synti-/armokysymys jääkin sivuun!
Jumala ei varmaankaan tahdo, että sulkeudumme komeroon ja alamme uhmata ja pyytämällä pyytää!Että sellainen vielä juolahti mieleen. Rukoillaan, että tuollaisia kokouksia olisi mahdollisimman vähän, ja että raitis Jumalan sanan opetus saisi lisääntyä.
mutta silti kirjoitti:
Jumala sallii väkevän eksytyksenkin tulla, niin että monet uskovat valheen.
Vastuu on johtajilla, piispoilla, kirkkoherroille, nuorisotyöntekijöillä, julistajilla, opettajilla, vanhemmilla jne.
Jeesus varoitti erityisesti lopun aikana esiintyvistä "monista" laittomuuden tekijöistä.
Siksi asiassa voisi olla erikoisen tarkkana Pyhän Hengen kautta. Laittomuus hengellisesti tarkoittaa juuri kaikenlaista armosoppaa ja rakkauskeittoa, joka houkuttelee vilpittömiä sielullisella leivällä höystettynä, mutta kun synnintunnon korvaa inhimillinen lämpö ja suvaitsevaisuus, taputettu ilo ja jopa eriskummallisin kielin esitetty kiitos ja ylistys ja kaiken kukkuraksi sairauksista paraneminen, kultapaikkojen ilmestyminen hampaisiin, leikkaushaavojen umpeutuminen, syövän oksentaminen, kultahippujen ilmestyminen iholle jne...mutta kuitenkaan todellista synnintuntoa ja parannusta ei ole, eikä Jeesuksen haavoista mainita yhtään mitään (tulenkantajakaan ei aluksi maininnut, ennenkuin reilu vuosi sitten)onkin varmasti eksytys monelle jo tapahtunut tosiasia!
Ja kun kirjoja lukee, videoita katselee jne. voi hyvin ymmärtää, että eksytys senkun lisääntyy vuosi vuodelta.
Siis Jumala kaikessa johdattakoot ja siunatkoon ja Jeesuksen haavojen ja veren turvissa pitäkööt, ettei eksytys saisi meitä valtaansa.
Henkilökohtaisesti olin pitkään dispensationalisti, joka odotin Herran tulemista pelastamaan ja tempaamaan morsiusseurakunnan pilviin ennen suurta ahdistusta, mutta nyt olen Jumalan armosta saanut kasvaa irti sellaisesta opista ja tiedän, että joudun veritodistajaksi, mikä ei kuitenkaan enää pelota, vaan Jumala on näyttänyt, että juuri sillä tavalla voimme lopun ajan vainoissa toimia Jeesuksen rakkauden, kärsivän rakkauden kautta. Silloin kun Paavalikin oli piestynä kylmässä sdellissä, silloin tulikin Hengen kautta usko, ilo, kiitollisuus ja Jumala antoi enkelinsä avuksi!
Herra meitä armahtakoot! Siunausta!Varmaa on, että lopun aikoina tulee eksytys, eikä mikään valtava herätys, niin kuin jotkut opettavat. Kuitenkaan minulla ainakaan ei ole edellytyksiä julistaa Jumalan tulenkantajaa eksyttäjäksi. Sinulla näyttää olevan siihen rohkeus. Sinulla on myös suuri vastuu; sinun täytyy Raamatulla osoittaa tuomitsemisesi oikeaksi. Kaikki tulee koetella sanalla, Hengessä ja totuudessa.
- haavoittunut
Olen umpikujassa, kerroin tilanteestani tuolla "rukouspalvelua myös nettikokouksessa" -otsakkeen alla.
Minulla on erikoisen vahva tunne paikastani Jumalan suunnitelmissa, mutta tilanne tuntuu mahdottomalta ja koko ajatus mielettömältä. Kyseessä on ihan tavallinen, pienipalkkainen maallinen työpaikka ja tehtäväni siellä. Minut johdatettiin sinne monien vaiheiden ja rukousten kautta, mutta määräaikaiset työni loppuivat ja kaiken lisäksi sotkin välini työkaverini kanssa. Tiedän siis kutsumukseni, mutta en pääse paikkaan, jonka koen Jumalan minulle tarkoittamaksi. En tiedä, mitä tehdä ja harhailen työttömyyskortistossa vailla suuntaa. Tuntuu, että Jeesuksen hellä johdatus loppui yhtäkkiä, ja jäin suruissani harhailemaan. Tuntuu hullulta tietää kutsumuksensa vailla mahdollisuutta toteuttaa sitä.
Tämä tyhjyyden ja toivottomuuden tunne ja valtava sovinnonhalu nakertavat minua joka päivä. Olenko todella niin toivoton tapaus kuin miltä minusta tuntuu, kun en ole saanut vastausta itkuisiin rukouksiini...niin tyhjä olo.- ja täyttää
Ktllä moni muukin on kokenut samat kuviot, mutta
etsi ensin Jumalan vanhurkautta ja valtakuntaa ja sen jälkeen kaikki muu annetaan. Työ, toimeentulo, tehtävä jne..
Synnit pois Jeesuksen sovitustyön kautta ja Hengessä eteenpäin!
Voit kirjoittaa jos haluat: uskossa@Netti.fi
- vastata tähän
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=1500000000000059&posting=220000000 14287912
sillä sinä juuri olet se, joka petät vilpittömät suloisilla puheillasi! Ihan vakavasti varoitan jokaista tämän palstan lukijaa: Älkää menkö mukaan.Älkää juosko perässä!
Kokonaan toinen asia on se, että Jumala todella tahtoo meitä palvelukseensa! Mutta vain Totuuden Hengen ohjauksessa.
"Jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."
"Hiljenny Herran edessä ja odota Häntä."- olen samaa mieltä
Tämä on juuri sitä VÄKEVÄÄ eksytystä! Kunpa meille kaikille näytettäisiin mikä on totta ja oikein. Mutta kun ei. Väkevä eksytys lähetetään siksi, että ne, jotka etsivät totuutta siltä välttyvät, mutta ne jotka juoksevat henkien perässä, eksyvät. Tämä on niin kamalaa. Mitä voisi tehdä, että tältä vilpittömästi uskovat ihmiset saisi heräämään!
Hän herättää minussa samanlaisia tuntemuksia, mutta en osaa sanoa noiden tuntemuksien alkuperää. Minulla ei ole rohkeutta tuomita häntä harhaoppiseksi, en sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia.
En ole kovin paljoa hänen viestejään lukenut, mutta kyllä niissä kaikissa Jeesusta kirkastetaan - kylläkin hiukan omituisella tavalla. Hänen mukaansa meillä on pelastus vain Jeesuksen kautta, mutta hän painottaa opetuksensa uskoontulon jälkeiseen elämään. Hän korostaa sitä, kuinka tärkeää on antautua palvelemaan Jumalaa. On ehkä joitain omituisia Raamatun tulkintojakin tullut vastaan, mutta pääpointti on mielestäni pysynyt oikeana - meillä on pelastus yksin Jeesuksen sovitustyön tähden.
Haluaisin korostaa sitä, että Kristuksen ruumis on täynnä erilaisia ihmisiä - kaikki vajavaisia ja syntisiä. Kukaan meistä ei ole täydellinen, mutta siihen meidän pitäisi pyrkiä. Myöskään Jumalan tulenkantaja ei ole täydellinen, mutta silti ihailen hänen intoaan palvella Jumalaa. Hän on uhrannut koko elämänsä evankeliumin levitykseen - mikä minä olen siis häntä tuomitsemaan.
Olen samaa mieltä kanssasi, että ei kannata lähteä seuraamaan ketään ihmistä, vaan turvautua yksin Jumalaan, yksin Jeesuksen ristintyöhön. Häneltä voimme anoa mitä ikinä tarvitsemme, ja Hän on luvannut pitää meistä huolen. Yksin etsimällä Hänen kasvojaan me saamme todellisen hengellisen kasvun, sillä omat yritykset eivät johda mihinkään. Voin siis täysin yhtyä noihin sinun laittamiisi Raamatun jakeisiin.
Kehoitan sinua kuitenkin miettimään: Kumpi on parempi vaihtoehto, tuomitseminen harhaoppiseksi, vai rukoileminen ja siunaaminen? Mitä enemmän olemme Jumalan käytössä, sitä enemmän tarvitsemme esirukousta ja sitä enemmän kohtaamme vaikeuksia. En tiedä sinun hengellisestä tilastasi, mutta ainakin minun on helppo täältä mukavasta huoneesta kirjoitella mitä vain toisista uskovista. On eri asia lähteä kadulle julistamaan evankeliumia, ja sen jälkeen verrata itseään toisiin uskoviin.
Vaikka olenkin ehkä kovinkin sanoin kirjoittanut Jumalan tulenkantajalle, haluan silti siunata häntä ja rukoilla hänen, sekä hänen työnsä puolesta. Olen varma, että Jumala kyllä kasvattaa ja pitää huolta omistaan. Meidän kaikkien pitäisikin pitää ensisijaisesti huolta omasta hengellisestä tilasta ja suhteesta Jeesukseen. Jumala armossaan voi pelastaa suurimmankin syntisen.
Siunausta sinulle SofiaDaan.olen samaa mieltä kirjoitti:
Tämä on juuri sitä VÄKEVÄÄ eksytystä! Kunpa meille kaikille näytettäisiin mikä on totta ja oikein. Mutta kun ei. Väkevä eksytys lähetetään siksi, että ne, jotka etsivät totuutta siltä välttyvät, mutta ne jotka juoksevat henkien perässä, eksyvät. Tämä on niin kamalaa. Mitä voisi tehdä, että tältä vilpittömästi uskovat ihmiset saisi heräämään!
Kovin sinä surkuttelet tätä tilannetta. Jos sinulle on näytetty mikä on oikein ja mikä ei, niin eiköhän Jumala ilmoita sen muillekin seuraajilleen. Ainakaan surkuttelulla ei ole mitään vaikutusta.
Olet varmaankin se, joka jatkuvasti on tekemässä tyhjäksi Jumalan tulenkantajan kirjoituksia. Haluaisin kysyä sinultakin: Kumpi on parempi vaihtoehto, harhaoppiseksi tuomitseminen vai siunaaminen ja rukoileminen? Kukaan ihminen ei voi omilla avuillaan vaikuttaa parannusta, sen tekee ainoastaan Jumalan Pyhä Henki. Täytyy siis ensin Hengellä ja ennen kaikkea Jumalan rakkaudella, niin ehkä sitten toimillasi olisikin jotain vastakaikua.
Kysyit mitä asialle voisi tehdä. Ainoa mitä sinä voit tehdä on eläminen lähellä Jumalaa, rukoileminen ja Hengellä täyttyminen. Sen kautta Jumala avaa sinulle ovia, joiden kautta sinä voit vaikuttaa. Jumalan tulenkantajan parjaaminen (anteeksi jos on liian vahva sana) ei ainakaan ole rakentavaa. Voisit mieluummin keskustella hänen kanssaan vaikka sähköpostin välityksellä, ja ottaa itse hänestä selvää. Riidat ja eripura vain aiheuttaa masentavan ilmapiirin palstalle.
Toivonkin, että myös sinä heräät todellisuuteen, ja näet kuinka haitallista ainainen eripuran levittäminen on. Vaikka pidätkin itseäsi täysin oikeaoppisena, Jumalalle onneksi kelpaa myös vajavaiset ja syntiset ihmiset. Me kaikki olemme vasta matkalla täydellisyyteen (myös sinä), ja meidän opastajamme ja kasvattajamme on itse Kristus. Häneen turvautuen saamme kulkea turvallisesti kohti Isän kotia, jonne meillä on pääsy Jeesuksen veren kautta.
Siunausta sinulle.- sähköpostiyhteydessä
Laurentius kirjoitti:
Kovin sinä surkuttelet tätä tilannetta. Jos sinulle on näytetty mikä on oikein ja mikä ei, niin eiköhän Jumala ilmoita sen muillekin seuraajilleen. Ainakaan surkuttelulla ei ole mitään vaikutusta.
Olet varmaankin se, joka jatkuvasti on tekemässä tyhjäksi Jumalan tulenkantajan kirjoituksia. Haluaisin kysyä sinultakin: Kumpi on parempi vaihtoehto, harhaoppiseksi tuomitseminen vai siunaaminen ja rukoileminen? Kukaan ihminen ei voi omilla avuillaan vaikuttaa parannusta, sen tekee ainoastaan Jumalan Pyhä Henki. Täytyy siis ensin Hengellä ja ennen kaikkea Jumalan rakkaudella, niin ehkä sitten toimillasi olisikin jotain vastakaikua.
Kysyit mitä asialle voisi tehdä. Ainoa mitä sinä voit tehdä on eläminen lähellä Jumalaa, rukoileminen ja Hengellä täyttyminen. Sen kautta Jumala avaa sinulle ovia, joiden kautta sinä voit vaikuttaa. Jumalan tulenkantajan parjaaminen (anteeksi jos on liian vahva sana) ei ainakaan ole rakentavaa. Voisit mieluummin keskustella hänen kanssaan vaikka sähköpostin välityksellä, ja ottaa itse hänestä selvää. Riidat ja eripura vain aiheuttaa masentavan ilmapiirin palstalle.
Toivonkin, että myös sinä heräät todellisuuteen, ja näet kuinka haitallista ainainen eripuran levittäminen on. Vaikka pidätkin itseäsi täysin oikeaoppisena, Jumalalle onneksi kelpaa myös vajavaiset ja syntiset ihmiset. Me kaikki olemme vasta matkalla täydellisyyteen (myös sinä), ja meidän opastajamme ja kasvattajamme on itse Kristus. Häneen turvautuen saamme kulkea turvallisesti kohti Isän kotia, jonne meillä on pääsy Jeesuksen veren kautta.
Siunausta sinulle."jumalantulenkantajaan", mutta hän iolmeiseti suutahti, kun arvosdtelin Jumalan sanalla hänen avioeroaan!
Minun mielestäni se, joka hylkää puolisonsa ja avioituu uudelleen tekee samanlaiseen tekoon verrattavan teon kuin uudestikastajatkin!
Kun kysyin tulenklantjalta, että miksi hän ei julista Jeesuksen haavojen kautta parantumista, vaan ainoastaan "sopimusrukouksilla", hän alkoi
käyttää Jes.53 sanoja, mutta onko kaikki siihen asti ollut itsevalittua? No Herra tietää! - sinun mielestäsi
Laurentius kirjoitti:
Hän herättää minussa samanlaisia tuntemuksia, mutta en osaa sanoa noiden tuntemuksien alkuperää. Minulla ei ole rohkeutta tuomita häntä harhaoppiseksi, en sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia.
En ole kovin paljoa hänen viestejään lukenut, mutta kyllä niissä kaikissa Jeesusta kirkastetaan - kylläkin hiukan omituisella tavalla. Hänen mukaansa meillä on pelastus vain Jeesuksen kautta, mutta hän painottaa opetuksensa uskoontulon jälkeiseen elämään. Hän korostaa sitä, kuinka tärkeää on antautua palvelemaan Jumalaa. On ehkä joitain omituisia Raamatun tulkintojakin tullut vastaan, mutta pääpointti on mielestäni pysynyt oikeana - meillä on pelastus yksin Jeesuksen sovitustyön tähden.
Haluaisin korostaa sitä, että Kristuksen ruumis on täynnä erilaisia ihmisiä - kaikki vajavaisia ja syntisiä. Kukaan meistä ei ole täydellinen, mutta siihen meidän pitäisi pyrkiä. Myöskään Jumalan tulenkantaja ei ole täydellinen, mutta silti ihailen hänen intoaan palvella Jumalaa. Hän on uhrannut koko elämänsä evankeliumin levitykseen - mikä minä olen siis häntä tuomitsemaan.
Olen samaa mieltä kanssasi, että ei kannata lähteä seuraamaan ketään ihmistä, vaan turvautua yksin Jumalaan, yksin Jeesuksen ristintyöhön. Häneltä voimme anoa mitä ikinä tarvitsemme, ja Hän on luvannut pitää meistä huolen. Yksin etsimällä Hänen kasvojaan me saamme todellisen hengellisen kasvun, sillä omat yritykset eivät johda mihinkään. Voin siis täysin yhtyä noihin sinun laittamiisi Raamatun jakeisiin.
Kehoitan sinua kuitenkin miettimään: Kumpi on parempi vaihtoehto, tuomitseminen harhaoppiseksi, vai rukoileminen ja siunaaminen? Mitä enemmän olemme Jumalan käytössä, sitä enemmän tarvitsemme esirukousta ja sitä enemmän kohtaamme vaikeuksia. En tiedä sinun hengellisestä tilastasi, mutta ainakin minun on helppo täältä mukavasta huoneesta kirjoitella mitä vain toisista uskovista. On eri asia lähteä kadulle julistamaan evankeliumia, ja sen jälkeen verrata itseään toisiin uskoviin.
Vaikka olenkin ehkä kovinkin sanoin kirjoittanut Jumalan tulenkantajalle, haluan silti siunata häntä ja rukoilla hänen, sekä hänen työnsä puolesta. Olen varma, että Jumala kyllä kasvattaa ja pitää huolta omistaan. Meidän kaikkien pitäisikin pitää ensisijaisesti huolta omasta hengellisestä tilasta ja suhteesta Jeesukseen. Jumala armossaan voi pelastaa suurimmankin syntisen.
Siunausta sinulle SofiaDaan.Raamatussa kukaan alkanut julistaa tuntemattomille syntejä tai sukukirouksia anteeksi!
Tiedätkö, että viime kesä meni, vaikka yksi isä "sopimusrukoili" tulenkantajan kanssa, että
hänn poikansa saisi kesätöitä, mutta eipä saanut!
Mitä siis onkaan "sopimusrukoukset"...Voiko yhtä Raamatunjaetta ainoastaan käyttää ottamatta huomioon toista: Jumala antaa, kun anomme hänen tahtonsa mukaisesti! sinun mielestäsi kirjoitti:
Raamatussa kukaan alkanut julistaa tuntemattomille syntejä tai sukukirouksia anteeksi!
Tiedätkö, että viime kesä meni, vaikka yksi isä "sopimusrukoili" tulenkantajan kanssa, että
hänn poikansa saisi kesätöitä, mutta eipä saanut!
Mitä siis onkaan "sopimusrukoukset"...Voiko yhtä Raamatunjaetta ainoastaan käyttää ottamatta huomioon toista: Jumala antaa, kun anomme hänen tahtonsa mukaisesti!En itsekään pidä kyseisestä sopimusrukouksesta. On paljon tärkeämpää alistua Taivaallisen Isän tahdon alle. Kaikki tulee Häneltä, eikä meillä ole mitään ansioita, joiden perusteella meillä olisi oikeus vaatia Jumalalta jotain. Me olemme vain arvottomia palvelijoita, jotka teemme sen, mikä meille kuuluu.
Kuten jo sanoin, Jumalan tulenkantajalla on erikoisia Raamatun tulkintoja, mutta niin on monilla muillakin, kokonaisilla kirkkokunnilla. Tekeekö virheelliset Raamatun tulkinnat pelastuksen mahdottomaksi? Voiko vain "oikeaoppinut" päästä taivaaseen? Onneksi Jumalan armo peittää suuretkin virheellisyydet ja vajavaisuudet. Tärkeintä on luottaa Jeesuksen vereen ja sovitustyöhön. Hänen armossaan meillä on pelastus, vanhurskaus ja pyhyys.
Olemme siis kaikki vajavaisia ihmisinä ja ihmisoppeinemme. Niin on Jumalan tulenkantajakin. Hänellä on paljon opittavaa, ja meidän täytyy vain luottaa siihen, että Jumala kasvattaa häntä. Myös minä olen hyvin epätäydellinen jo pelkästään nuoruuteni vuoksi. Silti saan luottaa siihen, että vaikka minulla saattaa olla opillisesti virheellisiä Raamatun tulkintoja, olen silti Jumalalle otollinen Jeesuksen veren kautta. Luotan siihen, että Jumala kirkastaa minulle tahtonsa, ja opettaa sellaisissa asioissa, joita en vielä tiedä. Tärkeintä on pysyä nöyränä ja Jumalan tahtoon alistuneena; ja luonnollisesti etsiä Jumalaa ja Hänen tahtoaan minun elämässäni.
Älä ymmärrä minua väärin. En ole äärikarismaattisuuden puolustaja, vaan ennemminkin rauhanrakentaja ja diplomaatti erilaisten näkemyksien välissä. Itse kuulun konservatiiviseen helluntaiseurakuntaan, mutta silti hyväksyn erilaiset uskovat sisarikseni ja veljikseni - kunhan he uskovat Jeesukseen vapahatajana ja syntien sovittajana. Jos totean, että jollakin on virheellisiä näkemyksiä, ei minun tehtäväni ole alkaa haukkumaan tai pilkkaamaan hänen vääriä käsityksiä. Ei. Minun tehtäväni on rakastaa häntä, ja ymmärtää hänen vajavaisuutensa. Vaikka hän ei vakuuttuisi minun mielipiteestäni, en silti voi tuomita häntä kadotukseen - sen tekee Jumala.
Toivotan sinulle Jumalan rauhaa ja siunausta. Anteeksi jos aikaisemmin ymmärsin sinut väärin.sähköpostiyhteydessä kirjoitti:
"jumalantulenkantajaan", mutta hän iolmeiseti suutahti, kun arvosdtelin Jumalan sanalla hänen avioeroaan!
Minun mielestäni se, joka hylkää puolisonsa ja avioituu uudelleen tekee samanlaiseen tekoon verrattavan teon kuin uudestikastajatkin!
Kun kysyin tulenklantjalta, että miksi hän ei julista Jeesuksen haavojen kautta parantumista, vaan ainoastaan "sopimusrukouksilla", hän alkoi
käyttää Jes.53 sanoja, mutta onko kaikki siihen asti ollut itsevalittua? No Herra tietää!Jumala sitten voi antaa anteeksi uudesti avioitumisen syntiä? Me olemme kaikki virheellisiä! Ei niistä muistuttaminen saa aikaan rakentumista. Tärkeämpää on olla tukena sellaiselle ihmiselle, joka on langennut.
Olemme Jumalan lapsia. Otetaanpa esimerkki:
Isä kasvattaa lastaan ja opettaa häntä kävelemään. Lapsi kaatuu. Mitä isä tekee? Alkaako hän räyhäämään ja haukkumaan kun on niin heikko ja pieni, ettei edes osaa kävellä?? Ei, isä nostaa lapsen, puhaltaa jos tulee pipi ja rohkaisee uuteen yritykseen. Näin tekee meidänkin rakas taivallinen Isämme. Hänen armonsa on niin valtava, että emme tule sitä koskaan ymmärtämään. Hän on aina valmis nostamaan meidät, kunhan jaksamme huokaista Hänen puoleensa, ja nöyrtyä ottamaan vastaan se apu, joka on tarjolla.
Täyttäköön Jumala meidät sydämellisellä armahtavaisuudella, rakkaudella ja viisaudella. Kasvattakoon Hän meitä kaikkia yksilöinä rakastaen ja hoivaten. Kiitos Jeesus kaikesta.- jos olen jollakin
Laurentius kirjoitti:
En itsekään pidä kyseisestä sopimusrukouksesta. On paljon tärkeämpää alistua Taivaallisen Isän tahdon alle. Kaikki tulee Häneltä, eikä meillä ole mitään ansioita, joiden perusteella meillä olisi oikeus vaatia Jumalalta jotain. Me olemme vain arvottomia palvelijoita, jotka teemme sen, mikä meille kuuluu.
Kuten jo sanoin, Jumalan tulenkantajalla on erikoisia Raamatun tulkintoja, mutta niin on monilla muillakin, kokonaisilla kirkkokunnilla. Tekeekö virheelliset Raamatun tulkinnat pelastuksen mahdottomaksi? Voiko vain "oikeaoppinut" päästä taivaaseen? Onneksi Jumalan armo peittää suuretkin virheellisyydet ja vajavaisuudet. Tärkeintä on luottaa Jeesuksen vereen ja sovitustyöhön. Hänen armossaan meillä on pelastus, vanhurskaus ja pyhyys.
Olemme siis kaikki vajavaisia ihmisinä ja ihmisoppeinemme. Niin on Jumalan tulenkantajakin. Hänellä on paljon opittavaa, ja meidän täytyy vain luottaa siihen, että Jumala kasvattaa häntä. Myös minä olen hyvin epätäydellinen jo pelkästään nuoruuteni vuoksi. Silti saan luottaa siihen, että vaikka minulla saattaa olla opillisesti virheellisiä Raamatun tulkintoja, olen silti Jumalalle otollinen Jeesuksen veren kautta. Luotan siihen, että Jumala kirkastaa minulle tahtonsa, ja opettaa sellaisissa asioissa, joita en vielä tiedä. Tärkeintä on pysyä nöyränä ja Jumalan tahtoon alistuneena; ja luonnollisesti etsiä Jumalaa ja Hänen tahtoaan minun elämässäni.
Älä ymmärrä minua väärin. En ole äärikarismaattisuuden puolustaja, vaan ennemminkin rauhanrakentaja ja diplomaatti erilaisten näkemyksien välissä. Itse kuulun konservatiiviseen helluntaiseurakuntaan, mutta silti hyväksyn erilaiset uskovat sisarikseni ja veljikseni - kunhan he uskovat Jeesukseen vapahatajana ja syntien sovittajana. Jos totean, että jollakin on virheellisiä näkemyksiä, ei minun tehtäväni ole alkaa haukkumaan tai pilkkaamaan hänen vääriä käsityksiä. Ei. Minun tehtäväni on rakastaa häntä, ja ymmärtää hänen vajavaisuutensa. Vaikka hän ei vakuuttuisi minun mielipiteestäni, en silti voi tuomita häntä kadotukseen - sen tekee Jumala.
Toivotan sinulle Jumalan rauhaa ja siunausta. Anteeksi jos aikaisemmin ymmärsin sinut väärin.tavoin ahdistanut, se ei silti ole tarkoitus!
Olen uskoontullut luterilainen ja tunnustan, että luterilainen kirkko on rankasti "metsässä"
ja kun kysyt, että voiko virheelliset raamatuntulkinnat tehdä pelastuksen mahdolliseksi, siihen tulee mieli vastata, että kyllä. Perustelen sillä, että kun kirkollisella
foorumilla ei enää monestikaan julisteta lakia synnintuntoon ja sen kautta parannuksen tulemiseksi, ihmiset eivät elä uskossa. Heidän elämästään katoaa kaikki mutokristillisyyskin ja kirkossa käydään vain ristiäisissä, konfirmaatio- vihkimis- ja hautajaistilaisuuksissa.
Itsekin elin samanlaista elämää yli 25 vuotta, kunnes luin yhden Suolahdella toimivan luterilaisen Herätysseuran kirjapainon traktaatin: Tämä oli elämäsi, silloin tulin todelliseen synnintuntoon, kuvista ja sanoista kävi oitis ilmi, että jos nyt kuolisin, olisin kadotettu. Niin rukoilin, että Jumala jos olet olemassa, pelasta ja niin alkoi prosessi, jonka tuloksena sain syntini anteeksi uskon kautta Jeesuksen vereen!
Sitten tulivat helluntailaiset naapurit ja alkoivat opettaa, että nyt pitäisikin mennä uudestikasteelle, koska lapsikaste ei riitä.
Rukoilin asian puolesta monin tavoin, varsinkin kun omaa perhettä alkoi tulla, mutta lapsikasteen merkitys onkin sitten liki 30 vuoden uskossaolon ajan aina vain kirkastunut ja kirkastunut.
Jumala johdataa varmasti totuuteen ja armoansa tarjoavaan oppiin jokaisen, joka sitä vilpittömästi pyytää. Ja jos oppi ei perustu armoon, silloin se perustuukin tekoihin, mutta sellainen oppi ei pelasta.
Siunausta sinulle! - ymmärtänyt asiaa
Laurentius kirjoitti:
Jumala sitten voi antaa anteeksi uudesti avioitumisen syntiä? Me olemme kaikki virheellisiä! Ei niistä muistuttaminen saa aikaan rakentumista. Tärkeämpää on olla tukena sellaiselle ihmiselle, joka on langennut.
Olemme Jumalan lapsia. Otetaanpa esimerkki:
Isä kasvattaa lastaan ja opettaa häntä kävelemään. Lapsi kaatuu. Mitä isä tekee? Alkaako hän räyhäämään ja haukkumaan kun on niin heikko ja pieni, ettei edes osaa kävellä?? Ei, isä nostaa lapsen, puhaltaa jos tulee pipi ja rohkaisee uuteen yritykseen. Näin tekee meidänkin rakas taivallinen Isämme. Hänen armonsa on niin valtava, että emme tule sitä koskaan ymmärtämään. Hän on aina valmis nostamaan meidät, kunhan jaksamme huokaista Hänen puoleensa, ja nöyrtyä ottamaan vastaan se apu, joka on tarjolla.
Täyttäköön Jumala meidät sydämellisellä armahtavaisuudella, rakkaudella ja viisaudella. Kasvattakoon Hän meitä kaikkia yksilöinä rakastaen ja hoivaten. Kiitos Jeesus kaikesta.niin, että Jumala, jonka nimeen on aviopuolisot vihitty, eroaisivat muuten kuin kuoleman kautta ja jos toinen osapuoli kuolee, silloin toinen on vapaa.
Ymmärrän, että Jumala antaa synnit anteeksi, siis eroamisenkin, mutta ei anna sitä anteeksi, jos alkaa elää synnissä, siis eronneen tulee elää yksin niin kauan kunnes kuolema erottaa vihitystä puolisosta, joka elää, koska vihkiminen on tehty Jumalan nimeen, siis vaikka eronneet inhimilliseltä kannalta asuiviatkin erillään, ovat he silti puolisot Jumalan edessä kuolemaan asti.
Luepa rukoillen kaikki Raamatun avioliittoa koskevat kohdat, eiköhän sieltä nimenomaan tällainen asiainjärjestys selvinne:
-jos joku hylkää puolisonsa, tekee huorin
-laki sitoo naidun vaimon mieheensä kunnes tämä kuolee (koskenee myös aviomiehiä
-niin hän saa avionrikkojan nimen jos antautuu toiselle puolisonsa eläessä
-uskottoman voi hyljätä, mutta silti pysyä naimattomana
-jos joku eroaa, pysyköön naimatonna
- vaimo on alkuisin miehestä ei mies vaimosta, siksi mies olkoon vaimon pää
-mies yhtyköön vaimoonsa ja niin he ovat yksi liha
-joka yhtyy porttoon tulee yhdeksi lihaksi porton kanssa
Miksi Jumala antaisi anteeksi varkauden, mutta sallisi kleptomaanin elää. Miksi jeesus sanoi portolle mene, äläkä tästedes syntiä tee?
Miksi Jumala antaisi avioeron anteeksi, mutta sallisi ihmisen avioitua uudelleen eli elää haureudessa kenties lopun elämänsä?
Olen lukenut esim. Petri Paavolan tulkintoja, joiden mukaan petetyn osapuolen olisi lupa avioitua uudelleen, mutta en ymmärrä sitä, miksi Jumala silloin toimisi vastoin säädöksiään, joiden mukaan eronneiden tulee elää naimattomina kunnes toinen kuolee!
Kyllä näistä asioista tulee rukoilla! jos olen jollakin kirjoitti:
tavoin ahdistanut, se ei silti ole tarkoitus!
Olen uskoontullut luterilainen ja tunnustan, että luterilainen kirkko on rankasti "metsässä"
ja kun kysyt, että voiko virheelliset raamatuntulkinnat tehdä pelastuksen mahdolliseksi, siihen tulee mieli vastata, että kyllä. Perustelen sillä, että kun kirkollisella
foorumilla ei enää monestikaan julisteta lakia synnintuntoon ja sen kautta parannuksen tulemiseksi, ihmiset eivät elä uskossa. Heidän elämästään katoaa kaikki mutokristillisyyskin ja kirkossa käydään vain ristiäisissä, konfirmaatio- vihkimis- ja hautajaistilaisuuksissa.
Itsekin elin samanlaista elämää yli 25 vuotta, kunnes luin yhden Suolahdella toimivan luterilaisen Herätysseuran kirjapainon traktaatin: Tämä oli elämäsi, silloin tulin todelliseen synnintuntoon, kuvista ja sanoista kävi oitis ilmi, että jos nyt kuolisin, olisin kadotettu. Niin rukoilin, että Jumala jos olet olemassa, pelasta ja niin alkoi prosessi, jonka tuloksena sain syntini anteeksi uskon kautta Jeesuksen vereen!
Sitten tulivat helluntailaiset naapurit ja alkoivat opettaa, että nyt pitäisikin mennä uudestikasteelle, koska lapsikaste ei riitä.
Rukoilin asian puolesta monin tavoin, varsinkin kun omaa perhettä alkoi tulla, mutta lapsikasteen merkitys onkin sitten liki 30 vuoden uskossaolon ajan aina vain kirkastunut ja kirkastunut.
Jumala johdataa varmasti totuuteen ja armoansa tarjoavaan oppiin jokaisen, joka sitä vilpittömästi pyytää. Ja jos oppi ei perustu armoon, silloin se perustuukin tekoihin, mutta sellainen oppi ei pelasta.
Siunausta sinulle!Nyt hiljalleen alamme päästä yhteisymmärrykseen :)
Olen samaa mieltä siinä, että kun kirkon oppi on liberalisoitunut, se aiheuttaa pitkälti sen, että ihmiset vain ajautuvat kauemmaksi Jumalasta ja uskosta. Kirkon virallinen oppi ei kuitenkaan tee tyhjäksi yksilöuskovien, elävien uskovien, uskoa.
Otetaan nyt esimerkiksi sinun esille nostamasi lapsikaste. Sinä uskot luterilaisena lapsikasteeseen ja minä ns. uskovien kasteeseen. Jos vain toinen tulkinta olisi oikea, se tarkoittaisi sitä, että toinen meistä on menossa kohti helvettiä. Eihän se käy! Kumpikin uskomme rakkaaseen Vapahtajaamme, ja siihen mitä Hän on puolestamme tehnyt. Hyväksyn sinun näkemyksesi, ja toivon, että sinä voit ymmärtää minun.
Kerroinkin jo toisessa viestissä minun uskoontulostani. Kiitos omasta todistuksestasi!
"Jumala johdataa varmasti totuuteen ja armoansa tarjoavaan oppiin jokaisen, joka sitä vilpittömästi pyytää. Ja jos oppi ei perustu armoon, silloin se perustuukin tekoihin, mutta sellainen oppi ei pelasta."
Tässä olen täysin samaa mieltä. Jumala opastaa omiaan, jos vain siihen alistumme ja sitä pyydämme. Mikään oppi ei siis ole täydellinen, mutta uskomme perustuukin Jeesuksen sovitustyöhön, ei oppirakennelmiin!
Siunausta myös sinulle.ymmärtänyt asiaa kirjoitti:
niin, että Jumala, jonka nimeen on aviopuolisot vihitty, eroaisivat muuten kuin kuoleman kautta ja jos toinen osapuoli kuolee, silloin toinen on vapaa.
Ymmärrän, että Jumala antaa synnit anteeksi, siis eroamisenkin, mutta ei anna sitä anteeksi, jos alkaa elää synnissä, siis eronneen tulee elää yksin niin kauan kunnes kuolema erottaa vihitystä puolisosta, joka elää, koska vihkiminen on tehty Jumalan nimeen, siis vaikka eronneet inhimilliseltä kannalta asuiviatkin erillään, ovat he silti puolisot Jumalan edessä kuolemaan asti.
Luepa rukoillen kaikki Raamatun avioliittoa koskevat kohdat, eiköhän sieltä nimenomaan tällainen asiainjärjestys selvinne:
-laki sitoo naidun vaimon mieheensä kunnes tämä kuolee (koskenee myös aviomiehiä
Miksi Jumala antaisi anteeksi varkauden, mutta sallisi kleptomaanin elää. Miksi jeesus sanoi portolle mene, äläkä tästedes syntiä tee?
Miksi Jumala antaisi avioeron anteeksi, mutta sallisi ihmisen avioitua uudelleen eli elää haureudessa kenties lopun elämänsä?
Olen lukenut esim. Petri Paavolan tulkintoja, joiden mukaan petetyn osapuolen olisi lupa avioitua uudelleen, mutta en ymmärrä sitä, miksi Jumala silloin toimisi vastoin säädöksiään, joiden mukaan eronneiden tulee elää naimattomina kunnes toinen kuolee!
Kyllä näistä asioista tulee rukoilla!eivät ole minulle niin ajankohtaisia, että niitä alkaisin tutkimaan. Olen kyllä tietoinen siitä, että avioero on synti, mutta eikö sanassa sanota myös:
1. kirje korinttolaisille, 7:
1 Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte. Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen,
2 mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa.
8 Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin.
9 Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa.
Kun aviopari eroaa, purkautuu heidän välinen liittonsa. Kun uudelleenavioidutaan, Jumala siunaa tuon uuden avioliiton. Muutenhan olisi kyse haureudesta.
En tiedä hänen tapaustaan sen tarkemmin, enkä halua siihen puuttuakaan. Rukoilen kuitenkin hänelle siunausta elämään, sillä niin uskovien kuuluu tehdä.- jättänyt
sähköpostiyhteydessä kirjoitti:
"jumalantulenkantajaan", mutta hän iolmeiseti suutahti, kun arvosdtelin Jumalan sanalla hänen avioeroaan!
käyttää Jes.53 sanoja, mutta onko kaikki siihen asti ollut itsevalittua? No Herra tietää!rukousaiheita sairauksien takia Jumalan tulenkantaja on nimenomaan neuvonut turvaamaan siihen että Jeesuksen haavojen kautta olemme parannetut.
- sillä
ymmärtänyt asiaa kirjoitti:
niin, että Jumala, jonka nimeen on aviopuolisot vihitty, eroaisivat muuten kuin kuoleman kautta ja jos toinen osapuoli kuolee, silloin toinen on vapaa.
Kyllä näistä asioista tulee rukoilla!uskoa se ei ole, on täysin armotonta ja rakkaudetonta.
Jeesus rakasti jokaista niin paljon, että antoi henkensä puolestamme.Myös uskoville Jeesus antoi käskyn rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä niin kuin itseään.
Mikään ei tee tyhjäksi tätä.Kaikkein viimeksi lakihenkinen tuomitseminen.Jos olet itse täysin synnitön, heitä toki ensimmäinen kivi, mutta ellet ole, älä lisää tuomitsevilla kirjoituksillasi taakoitettujen kuormaa. - paljon tekemisissä
Laurentius kirjoitti:
Nyt hiljalleen alamme päästä yhteisymmärrykseen :)
Olen samaa mieltä siinä, että kun kirkon oppi on liberalisoitunut, se aiheuttaa pitkälti sen, että ihmiset vain ajautuvat kauemmaksi Jumalasta ja uskosta. Kirkon virallinen oppi ei kuitenkaan tee tyhjäksi yksilöuskovien, elävien uskovien, uskoa.
Otetaan nyt esimerkiksi sinun esille nostamasi lapsikaste. Sinä uskot luterilaisena lapsikasteeseen ja minä ns. uskovien kasteeseen. Jos vain toinen tulkinta olisi oikea, se tarkoittaisi sitä, että toinen meistä on menossa kohti helvettiä. Eihän se käy! Kumpikin uskomme rakkaaseen Vapahtajaamme, ja siihen mitä Hän on puolestamme tehnyt. Hyväksyn sinun näkemyksesi, ja toivon, että sinä voit ymmärtää minun.
Kerroinkin jo toisessa viestissä minun uskoontulostani. Kiitos omasta todistuksestasi!
"Jumala johdataa varmasti totuuteen ja armoansa tarjoavaan oppiin jokaisen, joka sitä vilpittömästi pyytää. Ja jos oppi ei perustu armoon, silloin se perustuukin tekoihin, mutta sellainen oppi ei pelasta."
Tässä olen täysin samaa mieltä. Jumala opastaa omiaan, jos vain siihen alistumme ja sitä pyydämme. Mikään oppi ei siis ole täydellinen, mutta uskomme perustuukin Jeesuksen sovitustyöhön, ei oppirakennelmiin!
Siunausta myös sinulle.helluntailaisten kanssa! Tutkinut kaikki mahdolliset usko-kaste- asiat---kaikki babtisma/upotus7valeluasiat...kaikki mahdolliset henkikaste/Hengellä täyttymiset ym. ja yllättynyt mm. siitä, että lapsikaste on aina vain kirkastunut. Henkilökohtaisesti ajattelen, ettei kastetta ole vielä kukaan oikein selvittänyt ja
mikäli selvittää sen lopputuloksen täytyy olla:
Kasteessa Jumalan armosta ihmisen hyväksi luetaan koko Jeesus, eli kaikki se, mitä Jeesukselle tehtiin ja mitä Jeesus on. Sekin, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä on kasteen yksi siältö ja pyhittää meidän luonnollisen sikiämisemme. Kuten Daavid kirjoittiki: Minä olen synnissä äitini kohtuun siitetty ja synnissä syntynyt.
Kavalinta, mitä saatana saa ihmisille tehdyksi on eksyttää heidät pois armosta, koska moni uskoo kyllä Jeesukseen, mutta sitten langetaan pois armosta omiin tekoihin.
Tämäkin oli varsin yllättää: Synti voi olla jopa näin kaunista:
"Annoin elämäni kokonaan Jeesukselle!Halleluja"
Ja nyt varmaan hämmästyit ja kysyit, että miten tuo voisi olla syntiä? No vastaan, että siinä ihminen korottaa oman tekonsa ja uskonelämä ja kilvoitus ei perustu armoon!
Siis pitemmittä kirjoituksitta ymmärrän, että armo on armoa ja teot tekoja, pelastus on armosta uskon kautta ja teot uskon seurauksia, mutta ei pelastuksen edellytyksiä.
Varmaan jo ymmärrät, etten koskaan voisi hylätä lapsena saamaani kastetta Jeesukseen ja mennä kastattamaan itseäni, koska silloinhan "minä" olisin pelastuksen perusta!
siunausta kaikessa! paljon tekemisissä kirjoitti:
helluntailaisten kanssa! Tutkinut kaikki mahdolliset usko-kaste- asiat---kaikki babtisma/upotus7valeluasiat...kaikki mahdolliset henkikaste/Hengellä täyttymiset ym. ja yllättynyt mm. siitä, että lapsikaste on aina vain kirkastunut. Henkilökohtaisesti ajattelen, ettei kastetta ole vielä kukaan oikein selvittänyt ja
mikäli selvittää sen lopputuloksen täytyy olla:
Kasteessa Jumalan armosta ihmisen hyväksi luetaan koko Jeesus, eli kaikki se, mitä Jeesukselle tehtiin ja mitä Jeesus on. Sekin, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä on kasteen yksi siältö ja pyhittää meidän luonnollisen sikiämisemme. Kuten Daavid kirjoittiki: Minä olen synnissä äitini kohtuun siitetty ja synnissä syntynyt.
Kavalinta, mitä saatana saa ihmisille tehdyksi on eksyttää heidät pois armosta, koska moni uskoo kyllä Jeesukseen, mutta sitten langetaan pois armosta omiin tekoihin.
Tämäkin oli varsin yllättää: Synti voi olla jopa näin kaunista:
"Annoin elämäni kokonaan Jeesukselle!Halleluja"
Ja nyt varmaan hämmästyit ja kysyit, että miten tuo voisi olla syntiä? No vastaan, että siinä ihminen korottaa oman tekonsa ja uskonelämä ja kilvoitus ei perustu armoon!
Siis pitemmittä kirjoituksitta ymmärrän, että armo on armoa ja teot tekoja, pelastus on armosta uskon kautta ja teot uskon seurauksia, mutta ei pelastuksen edellytyksiä.
Varmaan jo ymmärrät, etten koskaan voisi hylätä lapsena saamaani kastetta Jeesukseen ja mennä kastattamaan itseäni, koska silloinhan "minä" olisin pelastuksen perusta!
siunausta kaikessa!parasta keskustella ainoastaan yhdessä ketjussa. Alkaa menemään monimutkaiseksi, kun on niin monta eri paikkaa mihin vastata ja niin monia eri aiheita.
Olen iloinen, että kasteasia on kirkastunut sinulle. Ehkä Jumala jonain päivänä minullekin sen kirkastaa, mutta tällä hetkellä puhtaalla omalla tunnolla uskon niin kuin uskon. Oikeastaan sillä ei ole niin väliäkään, koska minua ei ole "uudestikastettu". Olen yhden kerran käynyt kasteella, Raamatun mallin mukaan.
Minäkin ajattelen, ettei kastetta ole kukaan täysin selvittänyt. Kaste on jonkinlainen mysteeri, josta Raamattu antaa hyvin hajanaisen kuvan, mikä näkyy erilaisissa tulkinnoissa. Jos kaste olisi pelastumisen perusta, siitä olisi hyvinkin tarkat ohjeet Raamatussa. Siellä ei kuitenkaan mainita, miten esimerkiksi uskovien lapsien kohdalla toimitaan. Aina puhutaan vain siitä, kuinka ihmisiä kastettiin heti uskoontulon jälkeen.
Ajattelen myös samoin siinä, että kasteessa ihminen "pukeutuu Kristukseen"; vanha ruumis haudataan, ja tilalle astuu uudestisyntynyt ihminen. Tämä "kaste" on pelastuksen edellytys siinä mielessä, että meidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä, ennen kuin voimme nähdä Jumalan valtakunnan. Se ei kuitenkaan aina vaadi ulkoista kastetoimitusta, sillä muutenhan pelastus olisi teon varassa (luterilaisuudessa vanhempien, helluntailaisuudessa oman teon). Ulkoinen kaste on tärkeä osa uskovan elämää, ja se on aina Jumalan teko. Mutta esimerkiksi ennen syntymää kuolleet lapset eivät voisi koskaan pelastua, jos pelastuminen olisi ulkoisesta kastetoimituksesta kiinni. Ehkä tässäkin on vielä paljon oppimista, mutta Jumala kyllä kirkastaa kaiken ajallaan. Siihen minä luotan.
Tuosta "Annoin elämäni kokonaan Jeesukselle! Halleluja" -aiheesta kirjoitinkin jo toisessa ketjussa. Toivottavasti tajuat, että saatat pilkata sellaisia, jotka oikeasti ovat synnintunnon kautta tulleet parannukseen, ja nyt haluavat antaa elämänsä elävänä uhrina Jumalalle, Raamatullisen opetuksen mukaisesti. Myönnän kyllä, että jotkut voivat eksyä tässäkin aiheessa.
"Siis pitemmittä kirjoituksitta ymmärrän, että armo on armoa ja teot tekoja, pelastus on armosta uskon kautta ja teot uskon seurauksia, mutta ei pelastuksen edellytyksiä."
Iso Aamen.
"Varmaan jo ymmärrät, etten koskaan voisi hylätä lapsena saamaani kastetta Jeesukseen ja mennä kastattamaan itseäni, koska silloinhan "minä" olisin pelastuksen perusta!"
Ymmärrän hyvinkin. Itse asiassa olen sitä mieltä, että pakollinen kasteelle meno helluntaiseurakuntaan liittymiseksi on väärin. Mielestäni pitäisi jättää pelivaraa niin, että joka puhtaasta omatunnosta uskoo olevansa kastettu, ei hänen tarvitsisi tehdä tyhjäksi omaa kastettaan. Se olisi väärin! Mutta eipä minulla ole siihen asiaan vaikutusta.
Anteeksi pitkät lainaukset kirjoituksistasi!
Siunausta sinullekin ja koko perheellesi!- saatika pilkata
Laurentius kirjoitti:
parasta keskustella ainoastaan yhdessä ketjussa. Alkaa menemään monimutkaiseksi, kun on niin monta eri paikkaa mihin vastata ja niin monia eri aiheita.
Olen iloinen, että kasteasia on kirkastunut sinulle. Ehkä Jumala jonain päivänä minullekin sen kirkastaa, mutta tällä hetkellä puhtaalla omalla tunnolla uskon niin kuin uskon. Oikeastaan sillä ei ole niin väliäkään, koska minua ei ole "uudestikastettu". Olen yhden kerran käynyt kasteella, Raamatun mallin mukaan.
Minäkin ajattelen, ettei kastetta ole kukaan täysin selvittänyt. Kaste on jonkinlainen mysteeri, josta Raamattu antaa hyvin hajanaisen kuvan, mikä näkyy erilaisissa tulkinnoissa. Jos kaste olisi pelastumisen perusta, siitä olisi hyvinkin tarkat ohjeet Raamatussa. Siellä ei kuitenkaan mainita, miten esimerkiksi uskovien lapsien kohdalla toimitaan. Aina puhutaan vain siitä, kuinka ihmisiä kastettiin heti uskoontulon jälkeen.
Ajattelen myös samoin siinä, että kasteessa ihminen "pukeutuu Kristukseen"; vanha ruumis haudataan, ja tilalle astuu uudestisyntynyt ihminen. Tämä "kaste" on pelastuksen edellytys siinä mielessä, että meidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä, ennen kuin voimme nähdä Jumalan valtakunnan. Se ei kuitenkaan aina vaadi ulkoista kastetoimitusta, sillä muutenhan pelastus olisi teon varassa (luterilaisuudessa vanhempien, helluntailaisuudessa oman teon). Ulkoinen kaste on tärkeä osa uskovan elämää, ja se on aina Jumalan teko. Mutta esimerkiksi ennen syntymää kuolleet lapset eivät voisi koskaan pelastua, jos pelastuminen olisi ulkoisesta kastetoimituksesta kiinni. Ehkä tässäkin on vielä paljon oppimista, mutta Jumala kyllä kirkastaa kaiken ajallaan. Siihen minä luotan.
Tuosta "Annoin elämäni kokonaan Jeesukselle! Halleluja" -aiheesta kirjoitinkin jo toisessa ketjussa. Toivottavasti tajuat, että saatat pilkata sellaisia, jotka oikeasti ovat synnintunnon kautta tulleet parannukseen, ja nyt haluavat antaa elämänsä elävänä uhrina Jumalalle, Raamatullisen opetuksen mukaisesti. Myönnän kyllä, että jotkut voivat eksyä tässäkin aiheessa.
"Siis pitemmittä kirjoituksitta ymmärrän, että armo on armoa ja teot tekoja, pelastus on armosta uskon kautta ja teot uskon seurauksia, mutta ei pelastuksen edellytyksiä."
Iso Aamen.
"Varmaan jo ymmärrät, etten koskaan voisi hylätä lapsena saamaani kastetta Jeesukseen ja mennä kastattamaan itseäni, koska silloinhan "minä" olisin pelastuksen perusta!"
Ymmärrän hyvinkin. Itse asiassa olen sitä mieltä, että pakollinen kasteelle meno helluntaiseurakuntaan liittymiseksi on väärin. Mielestäni pitäisi jättää pelivaraa niin, että joka puhtaasta omatunnosta uskoo olevansa kastettu, ei hänen tarvitsisi tehdä tyhjäksi omaa kastettaan. Se olisi väärin! Mutta eipä minulla ole siihen asiaan vaikutusta.
Anteeksi pitkät lainaukset kirjoituksistasi!
Siunausta sinullekin ja koko perheellesi!tarkoitan että ihmisen "oma" halua antaa itsensä Jumalalle voi olla sitä, että siihen kätkeytyy
salakavalasti synti.
Joku kuuluisa historianhenkilö otti kruunun, olikos se paavin kädestä ja kruunasi itsensä..
Kyllä varmasti Paavali tarkoitti, mitä sanoi kehottaessaan antamaan koko ruumiinsa eläväksi,
pyhäksi Jumalalle otolliseksi uhriksi.
Henk.kohtaisesti olen kuitenkin nähnyt niin vapaissa suunnissa kuin luterilaisissakin piireissä tältä osin "lakihenkisyyttä" ja myös
"hurmahenkisyyttä" jossa ei tämän "itsensä" antamisen jälkeen ymmärretä, että Jumala ei käytä ihmistä työssään ennenkuin ensin valmistaa!
Paavalille asia tapahtui ensin nopeasti, kaatui, sokeutui, parani, kastettiin, täyttyi Hengellä ja sai voiman todistaa...sitten alkoikin valtava ristin tie: pilkkaa, häväistystä, pieksämistä, kivittämistä, vankeutta...Jumala vahvisti uskoa
merkein, ihmein, ilmestyksin,,,jopa suuremmoisin ilmestyksin, mutta ettei vain lihallinen ylpeys olisi Paavalia vallannut, Jumala nöyryytti edelleen antamalla demonin rusikoida,,ja silti heikkona fuyysisesti, Paavali oli hengessä entistä vahvempi...
Mielestäni tämä asia unohtuu monilta "itsensä" kokonaan Jumalalle antajilta...sekin pistää usein esille, että odotetaan helppoa ylösottoa ennen ahdistusta ja antikristuksen aikaa...siis todellinen Jumalan käytössä oleminen...ristin tiellä oleminen jääkin vain pään tiedoksi ja sanahelinäksi.,,
armossa on kyllin...siunausta t.r - avioliiton
sillä kirjoitti:
uskoa se ei ole, on täysin armotonta ja rakkaudetonta.
Jeesus rakasti jokaista niin paljon, että antoi henkensä puolestamme.Myös uskoville Jeesus antoi käskyn rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä niin kuin itseään.
Mikään ei tee tyhjäksi tätä.Kaikkein viimeksi lakihenkinen tuomitseminen.Jos olet itse täysin synnitön, heitä toki ensimmäinen kivi, mutta ellet ole, älä lisää tuomitsevilla kirjoituksillasi taakoitettujen kuormaa.ja sitä ei tule rikkoa...Sekö on tuomitsemista, jos niin julistaa!
- että lainaamasi
Laurentius kirjoitti:
eivät ole minulle niin ajankohtaisia, että niitä alkaisin tutkimaan. Olen kyllä tietoinen siitä, että avioero on synti, mutta eikö sanassa sanota myös:
1. kirje korinttolaisille, 7:
1 Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte. Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen,
2 mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa.
8 Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin.
9 Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa.
Kun aviopari eroaa, purkautuu heidän välinen liittonsa. Kun uudelleenavioidutaan, Jumala siunaa tuon uuden avioliiton. Muutenhan olisi kyse haureudesta.
En tiedä hänen tapaustaan sen tarkemmin, enkä halua siihen puuttuakaan. Rukoilen kuitenkin hänelle siunausta elämään, sillä niin uskovien kuuluu tehdä.Raamatun Kor. kohta:1. kirje korinttolaisille, 7:
ON TÄHÄN ASTI RAAMATUN SANAA; MUTTA TÄSTÄ ETEENPÄIN LISÄÄT OMIASI:
"Kun aviopari eroaa, purkautuu heidän välinen liittonsa. Kun uudelleenavioidutaan, Jumala siunaa tuon uuden avioliiton. Muutenhan olisi kyse haureudesta."
Miten ihminen voisi purkaa Jumalan nimessä tehdyn liiton Jumalan puolelta? Sitä minä en käsitä. Kyllähän íhminen omalta puoleltaan voi avioliiton purkaa ja pappi vihkiä uudelleen eronneetkin Jumalan nimessä ja sittenkin uudelleenvihityillä on yhteiskunnassa samat oikeudet kuin ensimmäisessäkin liitossa, mutta
suureksi kysymykseksi jää silti, mitä Jumala
ajattelee!
Kun luet lisää Raamatun avioliittoa koskevia paikkoja, niin kyllä siellä selvästi sanotaan, että eronneet pysykööt naimattomina. ja kun Paavali puhui erityisesti nuorille leskille, ei hän silloin yllyttänyt Jumalan tahtoa vastaan.
Kyllä avioliitto on kuolemaan asti.
Avioliitto on Raamatussa myös kuva Jumalan ja seurakunnan liitosta, miksi sen ihminen purkaisi!
Tämä salaisuus on suuri: Minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa!
Ajattelepas vielä, että jos nainen miehensä eläessä antautuu toiselle, hän tekee huorin, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään
toiselle. Eipä sen tarkemmin asiaa voisi ilmaista! - neuvoa vasta niin
jättänyt kirjoitti:
rukousaiheita sairauksien takia Jumalan tulenkantaja on nimenomaan neuvonut turvaamaan siihen että Jeesuksen haavojen kautta olemme parannetut.
reilu vuosi sitten...ensin hän puhui vain rukouksella parantamisesta...siis teki hengellistä työtä kyllä...mutta ilman Jeesuksen haavoja!
Kun tällä rukouspalstalla oli useita kirjoituksiani, joissa Jumala väkevästi todisti Herran haavoista ja josta myös tulenkantajalle viesteissäni puhuin, hänkin alkoi vedota samoihin Raamatunkohtiin. että lainaamasi kirjoitti:
Raamatun Kor. kohta:1. kirje korinttolaisille, 7:
ON TÄHÄN ASTI RAAMATUN SANAA; MUTTA TÄSTÄ ETEENPÄIN LISÄÄT OMIASI:
"Kun aviopari eroaa, purkautuu heidän välinen liittonsa. Kun uudelleenavioidutaan, Jumala siunaa tuon uuden avioliiton. Muutenhan olisi kyse haureudesta."
Miten ihminen voisi purkaa Jumalan nimessä tehdyn liiton Jumalan puolelta? Sitä minä en käsitä. Kyllähän íhminen omalta puoleltaan voi avioliiton purkaa ja pappi vihkiä uudelleen eronneetkin Jumalan nimessä ja sittenkin uudelleenvihityillä on yhteiskunnassa samat oikeudet kuin ensimmäisessäkin liitossa, mutta
suureksi kysymykseksi jää silti, mitä Jumala
ajattelee!
Kun luet lisää Raamatun avioliittoa koskevia paikkoja, niin kyllä siellä selvästi sanotaan, että eronneet pysykööt naimattomina. ja kun Paavali puhui erityisesti nuorille leskille, ei hän silloin yllyttänyt Jumalan tahtoa vastaan.
Kyllä avioliitto on kuolemaan asti.
Avioliitto on Raamatussa myös kuva Jumalan ja seurakunnan liitosta, miksi sen ihminen purkaisi!
Tämä salaisuus on suuri: Minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa!
Ajattelepas vielä, että jos nainen miehensä eläessä antautuu toiselle, hän tekee huorin, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään
toiselle. Eipä sen tarkemmin asiaa voisi ilmaista!Olet varmaankin oikeassa.
No, ei sen puoleen. Minä ainakin aion elää saman aviopuolison kanssa elämäni loppuun saakka, kunhan sellaisen ensin löydän :)
Olen kyllä edelleenkin sitä mieltä, että armo riittää myös Jumalan tulenkantajalle. Jos sinä haluat hänet tuomita, tuomitse. Minä haluan siunata ja rukoilla. "Rakkaus peittää paljotkin synnit."neuvoa vasta niin kirjoitti:
reilu vuosi sitten...ensin hän puhui vain rukouksella parantamisesta...siis teki hengellistä työtä kyllä...mutta ilman Jeesuksen haavoja!
Kun tällä rukouspalstalla oli useita kirjoituksiani, joissa Jumala väkevästi todisti Herran haavoista ja josta myös tulenkantajalle viesteissäni puhuin, hänkin alkoi vedota samoihin Raamatunkohtiin.Eikö se sitten ollut hyvä asia, että hän otti ojennuksen tosissaan ja alkoi toimia niin kuin neuvoit? Mitä vielä haluat? Käsittääkseni kasvu on juuri sitä, että alkaa asiat kirkastumaan oikealla tavalla, ja ihmisen mielipiteet sen kun tarkentuvat ja raamatunmukaistuvat.
saatika pilkata kirjoitti:
tarkoitan että ihmisen "oma" halua antaa itsensä Jumalalle voi olla sitä, että siihen kätkeytyy
salakavalasti synti.
Joku kuuluisa historianhenkilö otti kruunun, olikos se paavin kädestä ja kruunasi itsensä..
Kyllä varmasti Paavali tarkoitti, mitä sanoi kehottaessaan antamaan koko ruumiinsa eläväksi,
pyhäksi Jumalalle otolliseksi uhriksi.
Henk.kohtaisesti olen kuitenkin nähnyt niin vapaissa suunnissa kuin luterilaisissakin piireissä tältä osin "lakihenkisyyttä" ja myös
"hurmahenkisyyttä" jossa ei tämän "itsensä" antamisen jälkeen ymmärretä, että Jumala ei käytä ihmistä työssään ennenkuin ensin valmistaa!
Paavalille asia tapahtui ensin nopeasti, kaatui, sokeutui, parani, kastettiin, täyttyi Hengellä ja sai voiman todistaa...sitten alkoikin valtava ristin tie: pilkkaa, häväistystä, pieksämistä, kivittämistä, vankeutta...Jumala vahvisti uskoa
merkein, ihmein, ilmestyksin,,,jopa suuremmoisin ilmestyksin, mutta ettei vain lihallinen ylpeys olisi Paavalia vallannut, Jumala nöyryytti edelleen antamalla demonin rusikoida,,ja silti heikkona fuyysisesti, Paavali oli hengessä entistä vahvempi...
Mielestäni tämä asia unohtuu monilta "itsensä" kokonaan Jumalalle antajilta...sekin pistää usein esille, että odotetaan helppoa ylösottoa ennen ahdistusta ja antikristuksen aikaa...siis todellinen Jumalan käytössä oleminen...ristin tiellä oleminen jääkin vain pään tiedoksi ja sanahelinäksi.,,
armossa on kyllin...siunausta t.rTässäkin sinä tuomitset minut ilman, että tunnet minua sen paremmin. En tiedä millä perusteella olet saanut sen kuvan, että ajattelen pääseväni Jumalan käyttöön ilman valmistamista. Tuntuu kuin sinä laittaisit ajatuksia minun päähäni, ja sitten alat syyttämään minua niistä... Luulenpa, että on parempi lopettaa koko keskustelu, koska se ei näytä vievän mihinkään.
Sitä paitsi tämä on rukouspalsta.
Toivotan edelleen Jumalan siunausta, ja rukoilen, että voisit alkaa suhtautumaan muihin uskoviin vähän paremmin... Täyttäköön Jumala sinut "sydämellisellä armahtavaisuudella". Eihän kukaan meistä olekaan vielä täydellinen.
Hyvää illanjatkoa.Laurentius kirjoitti:
Siunausta sinulle SofiaDaan.Jumalan siunausta myös sinulle, Laurentius.
Kehoitit minua miettimään, kumpi on parempi vaihtoehto tuomita vai siunata.
Jos lapsesi juoksee tulta kohti, kumpi on parempi, pysäyttää hänet, vai huutaa perään: siunausta matkaan.
Jos ystäväsi on pyrkimässä Tampereelta Helsinkiin ja hyvästellessäsi häntä huomaat, että hän on aikeissa lähteä pohjoiseenpäin vievää tietä, kumpi on parempi, että sanot hänelle:rakas ystävä, olet nyt kyllä lähdössä ihan väärää tietä, joudut aina vaan kauemmaksi Helsingistä.Vai toivotatko siunattua matkaa ja rukoilet hiljaa mielessäsi, että hän kuitenkin jotenkin selviäisi sinne, minne oli pyrkimässä.
Kumpi itseasiassa on oikeaa, välittävää rakkautta?
Tottakai nämä kaikki on ensin täytynyt itse elää ja kokea, ennenkuin voi toista varoittaa.
Jumalan Sana puhuu tästä asiasta näin:
"Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.
Jos sanot: 'Katso, emme tienneet siitä', niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija;sinun sielusi vartijoitsija sen tietää, ja hän maksaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan." Snl.24:11,12
Jumalan Sanan totuus on se, että Hän tulee vaatimaan tilille sen, joka tiesi, eikä varoittanut.
Ja kaiken takanahan on vain Jumalan suuri rakkaus jokaista lastansa kohtaan. Kaiken aikaa Hän etsii eksyneitä, yhtä sieltä, toista täältä, sitoo haavoja, repii juurineen irti vääriä istutuksia, pehmittää, kylvää, kastelee, hoitaa suurella kärsivällisyydellä, koska me olemme Hänelle niin kallisarvoisia! Kenen parasta Hän etsii. Eikö vain ja yksin meidän. Ohjatakseen meidät todelliseen ja kestävään onneen, rauhaan, siunaukseen - perille yhteyteen Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen, Vapahtajan kautta.
Vielä kerran Laurentius: Todella, Jumala siunatkoon sinua.SofiaDaan kirjoitti:
Jumalan siunausta myös sinulle, Laurentius.
Kehoitit minua miettimään, kumpi on parempi vaihtoehto tuomita vai siunata.
Jos lapsesi juoksee tulta kohti, kumpi on parempi, pysäyttää hänet, vai huutaa perään: siunausta matkaan.
Jos ystäväsi on pyrkimässä Tampereelta Helsinkiin ja hyvästellessäsi häntä huomaat, että hän on aikeissa lähteä pohjoiseenpäin vievää tietä, kumpi on parempi, että sanot hänelle:rakas ystävä, olet nyt kyllä lähdössä ihan väärää tietä, joudut aina vaan kauemmaksi Helsingistä.Vai toivotatko siunattua matkaa ja rukoilet hiljaa mielessäsi, että hän kuitenkin jotenkin selviäisi sinne, minne oli pyrkimässä.
Kumpi itseasiassa on oikeaa, välittävää rakkautta?
Tottakai nämä kaikki on ensin täytynyt itse elää ja kokea, ennenkuin voi toista varoittaa.
Jumalan Sana puhuu tästä asiasta näin:
"Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.
Jos sanot: 'Katso, emme tienneet siitä', niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija;sinun sielusi vartijoitsija sen tietää, ja hän maksaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan." Snl.24:11,12
Jumalan Sanan totuus on se, että Hän tulee vaatimaan tilille sen, joka tiesi, eikä varoittanut.
Ja kaiken takanahan on vain Jumalan suuri rakkaus jokaista lastansa kohtaan. Kaiken aikaa Hän etsii eksyneitä, yhtä sieltä, toista täältä, sitoo haavoja, repii juurineen irti vääriä istutuksia, pehmittää, kylvää, kastelee, hoitaa suurella kärsivällisyydellä, koska me olemme Hänelle niin kallisarvoisia! Kenen parasta Hän etsii. Eikö vain ja yksin meidän. Ohjatakseen meidät todelliseen ja kestävään onneen, rauhaan, siunaukseen - perille yhteyteen Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen, Vapahtajan kautta.
Vielä kerran Laurentius: Todella, Jumala siunatkoon sinua.Oikein vastasit, olen samaa mieltä kanssasi.
Ihan pakko vielä pistää esimerkkiä, koska sinäkin jatkoit keskustelua...
Ajatellaanpa, että sinulla ja minulla on Isän antamat ajo-ohjeet kotiin. Ohjeet ovat hiukan vaikeaselkoiset, paitsi pääpiirteiltään. Sinä tulkitset ohjeita niin, että on parempi kääntyä ennen kolmatta risteystä, ja vasta sen jälkeen palata isolle tielle. Minä taas katson, että on parempi kiertää toista kautta. Kumpikin tie vievät Isän luo, mutta toinen vain tulkitsee ajo-ohjeita hieman eri tavoin.
Kumpi on parempi: Alan haukkumaan sinun tievalintaasi, koska minun mielestäni oma valintani on parempi, vai rukoilla ja siunata sinua, ja pohtia yhdessä mikä olisi paras ja "nopein" tie? Mieluummin minä rukoilen puolestasi, ja samalla kyseenalaistan omat käsitykseni "tieohjeiden" valossa. Tietyistä asioista emme saa täydellistä varmuutta täällä maan päällä, mutta yhdessä voimme yrittää etsiä sitä parasta vaihtoehtoa.
Varmaa on, että olemme kumpikin tiellä kohti Taivasta, Isän kotia. Kuljemmehan Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen jalanjäljissä.
Todella paljon siunausta myös sinun elämääsi :)- sama
Laurentius kirjoitti:
Oikein vastasit, olen samaa mieltä kanssasi.
Ihan pakko vielä pistää esimerkkiä, koska sinäkin jatkoit keskustelua...
Ajatellaanpa, että sinulla ja minulla on Isän antamat ajo-ohjeet kotiin. Ohjeet ovat hiukan vaikeaselkoiset, paitsi pääpiirteiltään. Sinä tulkitset ohjeita niin, että on parempi kääntyä ennen kolmatta risteystä, ja vasta sen jälkeen palata isolle tielle. Minä taas katson, että on parempi kiertää toista kautta. Kumpikin tie vievät Isän luo, mutta toinen vain tulkitsee ajo-ohjeita hieman eri tavoin.
Kumpi on parempi: Alan haukkumaan sinun tievalintaasi, koska minun mielestäni oma valintani on parempi, vai rukoilla ja siunata sinua, ja pohtia yhdessä mikä olisi paras ja "nopein" tie? Mieluummin minä rukoilen puolestasi, ja samalla kyseenalaistan omat käsitykseni "tieohjeiden" valossa. Tietyistä asioista emme saa täydellistä varmuutta täällä maan päällä, mutta yhdessä voimme yrittää etsiä sitä parasta vaihtoehtoa.
Varmaa on, että olemme kumpikin tiellä kohti Taivasta, Isän kotia. Kuljemmehan Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen jalanjäljissä.
Todella paljon siunausta myös sinun elämääsi :)tuleekin sitten vain tutkittavaksi, merkitseekö 'tulenkantajan' tapainen toiminta vain pientä poikkeavaa lenkkiä oikeaan Taivaaseen johtavalla tiellä.Vai onko kyse vaarallisesta eksytyksestä joista muitakin
pitäisi varoittaa.
Itse olen jälkimmäisen kannalla, sinä ilmeisesti edellisen. Siitä olemme kuitenkin yhtä mieltä, että kaikessa on oltava kyse Jumalan äärettömästä rakkaudesta meitä eksyviä, syntisiä, erehtyviä ihmisiä kohtaan.
Sitä, minkälaisen hengen ohjauksessa tulenkantaja toimii, on syytä paitsi hänen itsensä, niin myöskin monen muun sielun pelastuksen ja onnen takia pysähtyä miettimään ja rukoilemaan.
Jumala, Taivaallinen Isä haluaa ohjata omat lapsensa, jokaisen, koko Totuuteen. sama kirjoitti:
tuleekin sitten vain tutkittavaksi, merkitseekö 'tulenkantajan' tapainen toiminta vain pientä poikkeavaa lenkkiä oikeaan Taivaaseen johtavalla tiellä.Vai onko kyse vaarallisesta eksytyksestä joista muitakin
pitäisi varoittaa.
Itse olen jälkimmäisen kannalla, sinä ilmeisesti edellisen. Siitä olemme kuitenkin yhtä mieltä, että kaikessa on oltava kyse Jumalan äärettömästä rakkaudesta meitä eksyviä, syntisiä, erehtyviä ihmisiä kohtaan.
Sitä, minkälaisen hengen ohjauksessa tulenkantaja toimii, on syytä paitsi hänen itsensä, niin myöskin monen muun sielun pelastuksen ja onnen takia pysähtyä miettimään ja rukoilemaan.
Jumala, Taivaallinen Isä haluaa ohjata omat lapsensa, jokaisen, koko Totuuteen.Rukoilkaamme siis ennen kuin tuomitsemme.
Odotan edelleen niitä Raamatullisia perusteluita siitä, mikä tekee Jumalan tulenkantajasta PELASTUSOPILLISESTI harhaoppisen. Ainakin minun käsittääkseni hän opettaa, että Jeesus on ainoa tie, totuus ja elämä. Muut hullunkuriset ja "vähäarvoisemmat" Raamatun tulkinnat ovat tässä suhteessa sivuasioita, joista on mahdollista tehdä parannus, kunhan etsitään vilpittömin sydämin Jumalan mielen mukaista tietä.
Eiköhän tästä ole nyt jauhettu tarpeeksi. Sitä patisi sinä jo täytit tehtäväsi; häädit Jumalan tulenkantajan palstalta. Ehkä nyt sinulla on parempi mieli...
Siunausta.- lainaamastasi
Laurentius kirjoitti:
Olet varmaankin oikeassa.
No, ei sen puoleen. Minä ainakin aion elää saman aviopuolison kanssa elämäni loppuun saakka, kunhan sellaisen ensin löydän :)
Olen kyllä edelleenkin sitä mieltä, että armo riittää myös Jumalan tulenkantajalle. Jos sinä haluat hänet tuomita, tuomitse. Minä haluan siunata ja rukoilla. "Rakkaus peittää paljotkin synnit."kohdasta jos luet vähän eteenpäin, siitä ilmenisi
kyllä selvästi myös:
jae 11: jos eroaa, pysykööt naimattomana
Matteus sanoo myös, että joka nai hyljätyn tekee huorin..
Olisi siis eriskummallista, että Jumala antaisi
anteeksi hyljätyn kanssa avioitumisen ja sallisi sitten jakuvan huoruudessa elämisen...ei kait Jumalan rakkaus sitä ole, että jäämme synteihimme! - suinkaan sanonut, että
Laurentius kirjoitti:
Tässäkin sinä tuomitset minut ilman, että tunnet minua sen paremmin. En tiedä millä perusteella olet saanut sen kuvan, että ajattelen pääseväni Jumalan käyttöön ilman valmistamista. Tuntuu kuin sinä laittaisit ajatuksia minun päähäni, ja sitten alat syyttämään minua niistä... Luulenpa, että on parempi lopettaa koko keskustelu, koska se ei näytä vievän mihinkään.
Sitä paitsi tämä on rukouspalsta.
Toivotan edelleen Jumalan siunausta, ja rukoilen, että voisit alkaa suhtautumaan muihin uskoviin vähän paremmin... Täyttäköön Jumala sinut "sydämellisellä armahtavaisuudella". Eihän kukaan meistä olekaan vielä täydellinen.
Hyvää illanjatkoa.se sinua koskisi, vaan
"ihmisen "oma" halua antaa itsensä Jumalalle voi olla sitä, että siihen kätkeytyy
salakavalasti synti. "
VOI OLLA= SAATTAA OLLA
kYLLÄPÄS OLET HERKÄLLÄ PÄÄLLÄ! suinkaan sanonut, että kirjoitti:
se sinua koskisi, vaan
"ihmisen "oma" halua antaa itsensä Jumalalle voi olla sitä, että siihen kätkeytyy
salakavalasti synti. "
VOI OLLA= SAATTAA OLLA
kYLLÄPÄS OLET HERKÄLLÄ PÄÄLLÄ!Otan tosissani sellaisten puheet, jotka syyttävät toisia harhaoppiseksi ilman pitäviä Raamatullisia perusteluita.
Minulle on tärkeää selvittää asiat juuria myöten, ettei kenellekään jää mitään epäselvää. Mielestäni ei ole pikku juttu jos jonkin taivaspaikka laitetaan vaakalaudalle.- ajattelen
Laurentius kirjoitti:
Otan tosissani sellaisten puheet, jotka syyttävät toisia harhaoppiseksi ilman pitäviä Raamatullisia perusteluita.
Minulle on tärkeää selvittää asiat juuria myöten, ettei kenellekään jää mitään epäselvää. Mielestäni ei ole pikku juttu jos jonkin taivaspaikka laitetaan vaakalaudalle....tärkeää selvittää asiat juuria myöten..
Jos esimerkiksi Paavalia ajatellaan, hän kirjoitti rankastikin varoittaakseen, nuhdellakseen jne...Jos ajatellaan Jeesusta, joka
kiivastui niin, että teki naruista ruoskan ja alkoi hutkia, kaatoi kyyhkysten myyjäin ja rahanvaihtajain pöydät ja ajoi ulos temppelistä...piti kerran niin kovan puheen, että monet lähtivät pois----"Tämä oli kova kuva, kuka voi sen kestää."..ja Jeesus kysyi oppilailtaa; Aiotteko tekin lähteä pois..
jos ajatellaan mitä apostolit sanoivat: Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen...sinä ulkokullattu...jne...Jos ajatellaan mitä Johannes Kastaja sanoi: Te kyykäärmeitten sikiöt..
...nämä lauseet tuskin monenkaan kristilliseen arvomaailmaan kuuluvat, koska Raamatusta halutaan noukkia vain inhimillsen lämpimiä rakkaudellisia lauseita huomaamatta, että sama Jumalan Henki voi edelleen puhua nuhdellakseen, varoittaaksen, opettaakseen, vastustaakseen...
Jumalan armoton laki on välttämätön, jotta ihminen tulisi synnintuntoon, mutta se kuitenkin korvataan mitä erilaisimmilla "ihanilla" kokemuksilla----
...ja tämäkinkirjoitus on monen mielestä vain rakkaudetonta...
Rukouspalstalla halutaan vedota usein vain Jumalan lupauksiin huomioimatta esimerkiksi Jesajan sanoja: Katso Herran käsi ei ole liian lyhyt auttamaan eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan, vaan synnit voivat olla este. niin ettei hän kuule---ja tämä asia on kaikilla ihmisillä...kauan uskossakin kilvoittelevilla on vielä poispantavaa...Paavali arvosteli Pietaria ulkokultaisuudesta...miehille tuli riitaa...totta siis kokeneillekin...varma merkki siitä, että hengellinen kasvu on pysähtynyt on se, ettei siedä arvostelua, vaan nimittelee arvostelua "napisemiseksi"----niin, kyllä tulee siunata veljiä ja kanssaeläjiä, mutta ei tule kuitenkaan ryhtyä kantamaan vierasta iestä...Jumala armahda ja johdata Jeesuksen nimessä!
- Väsynyt äiti, vaimo, ja sisar
Muistathan minua rukouksissa?
Olen tullut uskoon n. 7 v. sitten, mieheni on muslimi, poikani murrosikäinen, ja veljeni alkoholisti. Itse elän aika "kylmällä paikalla", ja pelkään sieluni puolesta. En osaa elää oikein uskovaisen elämää.- sinua
ja vahvistakoot uskoasi! Amen!
- Mukana
Rukoile Tyyne mummoni puolesta?! Joka on menettänyt elämän halun 91- vuotiaana pelosta ettei pääse taivaaseen!! Hautoo jopa itsemurhaa!! Kauhia kamppailu saatanan kans menossa!! Kiitän jo etukäteen!!
- kelpaa, tässä:
JEESUKSEN NIMI OLKOON KIITETTY JA YLITSE KAIKKIEN PIMEYDEN VOIMIEN JA VALTOJEN, JOTKA SITOVAT TYYNE-MUMMOA. ´JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ VÄISTY SAATANA JA JÄTÄ TYYNE RAUHAAN.
JEESUS ARMAHDA JA JOHDATA ILOON, RAUHAAN JA VAPAUTEEN! ´KIITOS, ETTÄ SEN TEET, NIMESI TÄHDEN! AMEN!
- *Sela*
Herran sotilaaksi ja saada paljon armolahjoja!
Olen päättänyt jo aikaa sitten antaa elämäni KOKONAAN Jeesukselle ja tehdä vain hänen tahtonsa.
JEESUS HERRA! VAIN SINUA MINÄ HALUAN!!!- Jumalalle
eli jollekin uskovaiselle syntisi. tiedä. että olet kaikin mahdollisin tavoin rikkonut Jumalan käskyt. Jaakob kirjoittaa: joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhden kohdan, on vikapää kaikessa.
Olet syyllinen pyhän Jumalan edessä...älä lue pitemmälle, ellet hyväksy tätä asiaa...tämä tila, jos kuolet synneissäsi, johtaa sinut ikuiseen kadotukseen, mutta Jeesus Kristus, otti
pois maailman synnit...Jeesus kuoli ristillä sinunkin syntien vuoksi...hänen verensä kautta ja jo kasteesi kautta, voit saada syntisi täydellisesti anteeksi..
---huomaa,,,siinä ei kysytä mitä sinä teet tai tahdot, vaan se on armoa, jonka katuva syntinen
saa osakseen Jeesuksen tähden, uskon kautta
ja se, mitä Jumala sen jälkeen vaikuttaa, sen voit ottaa kiitoksella vastaan....
Armolahjat ovat Hengen tuomia, mutta hän antaa ne kenelle tahtoo seurakunnan rakentumiseksi... Jeresus tehkööt sinulle tahtonsa mukaan ja johdattakoot kaikessa totuuteen..Jeesus armahtakoot sinua! Amen - *Sela*
Jumalalle kirjoitti:
eli jollekin uskovaiselle syntisi. tiedä. että olet kaikin mahdollisin tavoin rikkonut Jumalan käskyt. Jaakob kirjoittaa: joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhden kohdan, on vikapää kaikessa.
Olet syyllinen pyhän Jumalan edessä...älä lue pitemmälle, ellet hyväksy tätä asiaa...tämä tila, jos kuolet synneissäsi, johtaa sinut ikuiseen kadotukseen, mutta Jeesus Kristus, otti
pois maailman synnit...Jeesus kuoli ristillä sinunkin syntien vuoksi...hänen verensä kautta ja jo kasteesi kautta, voit saada syntisi täydellisesti anteeksi..
---huomaa,,,siinä ei kysytä mitä sinä teet tai tahdot, vaan se on armoa, jonka katuva syntinen
saa osakseen Jeesuksen tähden, uskon kautta
ja se, mitä Jumala sen jälkeen vaikuttaa, sen voit ottaa kiitoksella vastaan....
Armolahjat ovat Hengen tuomia, mutta hän antaa ne kenelle tahtoo seurakunnan rakentumiseksi... Jeresus tehkööt sinulle tahtonsa mukaan ja johdattakoot kaikessa totuuteen..Jeesus armahtakoot sinua! AmenArmahda minua! siis todellakin mitä
mitä puhun! Herra minä "pyydän" sinulta.
Kiitos nuhtelustasi ja vastauksesta Rakas ystävä!
Siunausta! :) - Muista
*Sela* kirjoitti:
Armahda minua! siis todellakin mitä
mitä puhun! Herra minä "pyydän" sinulta.
Kiitos nuhtelustasi ja vastauksesta Rakas ystävä!
Siunausta! :)aina Paavalin tie oli uskon tie, uskon tie oli Paavalillekin ristin tie. Herra puhdisti, tyhjensi, antoi monenlaisten kärsimysten ja vaivojen tulla, että ruumillisessa heikkouden tilassa Paavali olisi Hengessä vahva. Siinä on siunauksen kanava: Jokapäiväinen risti ja kilvoitus. Siinä Herra Jeesus on Hengessään läsnä ja armolahjansa antakoot..sinulle: Sela!
Olkoon siis Jeesuksen nimi kiitetty ja ylistetty ylitse elämäsi. Kyllä Jumala tien näyttää ja sinua käyttää! Amen!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1012900En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101834
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3861692Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039