Kun yläkerrasta kuuluu joka päivä jossain vaiheessa, usein illalla myöhään mutta on kuulunut joskus päivälläkin, sellainen pehmeä mutta kuuluva tömähdys 2-3 kertaa peräkkäin. Sitten hiljenee.
Suoraan ylhäällä asuu vanha ukko ja vaimonsa, vähän hienoa porukkaa olevinaan, ja aina suuna päänä yhtiökokouksessa esittämässä "sen OIKEAN ratkaisun/mielipiteen" joka asiaan kokouksessa.. Heidän yläpuolellaan asuu perhe, jossa on kaksi ala-asteikäistä poikaa, mutta en usko että sellainen pehmeähkö ääni kantaisi yhden kerroksen yli vielä meille asti.
Ääni kuulostaa ihan siltä kuin joku hyppäisi pari kertaa ilmaan tasajalkaa. Kuitenkaan en jotenkin usko että yläkerran vanha patu hyppelee.. Eilen tuli mieleen, että naiko ne siellä joka päivä niin että sänky pomppaa ilmaan?
Olemme itse lapsiperhe, emmekä niin tarkkoja äänistä, mutta sitten kun tuota tömähtelyä kuuluu lasten nukkumaanmenoajan jälkeen niin rupee kyl ottaa kuuppaan, ääni on kuitenki melko kova! Ensin luulin, että ne hakkaa lattiaa meidän äänien takia (esim. jos lapsi itkee) mut myöhemmin huomattiin, et sitä tömähtelyähän kuuluu vaik ois ihan hiljastakin.
Mitä hittoa ne puuhaa siellä?
Mitä tämä ääni on?
7
2553
Vastaukset
- kenties
potkii mummoparkaa
- olla samaa...
Onko ne sarjoja? Jos joku nostelee puntteja. Voi niitä vanhakin nostella, nimittäin. Punttien kolahtelu lattian pintaan on ärsyttävää kolinaa.
- Nuumi
Ei voi olla TaeKwondoa eikä naruhyppelyä, koska tömähdyksiä kuuluu aina vain 2 tai 3.
Puntteihin en usko samasta syystä, ja koska ääni on sillä tavalla pehmeä kuitenkin, ei terävä ääni kuten esim. jos huonekalu tai vastaava kova esine pudotetaan lattiaan.
Ettei se ukko paiskois vaimoaan lattiaan? Jos ne harrastaa painia? No, heh heh, en usko koska mitään puhetta/huutoa ei kuulu.
Kuulostanpas mä nyt kyttääjältä/kuulostelijalta.. Noh, on menny hermot tohon tosiaan koska lapset on joskus unissaan sitä säikähtäny ja koska sitä kuuluu melkein joka ilta ja koska mieheni on menettämässä täysin hermonsa aina kun tömähtelee..! - yksinkertainen
Nuumi kirjoitti:
Ei voi olla TaeKwondoa eikä naruhyppelyä, koska tömähdyksiä kuuluu aina vain 2 tai 3.
Puntteihin en usko samasta syystä, ja koska ääni on sillä tavalla pehmeä kuitenkin, ei terävä ääni kuten esim. jos huonekalu tai vastaava kova esine pudotetaan lattiaan.
Ettei se ukko paiskois vaimoaan lattiaan? Jos ne harrastaa painia? No, heh heh, en usko koska mitään puhetta/huutoa ei kuulu.
Kuulostanpas mä nyt kyttääjältä/kuulostelijalta.. Noh, on menny hermot tohon tosiaan koska lapset on joskus unissaan sitä säikähtäny ja koska sitä kuuluu melkein joka ilta ja koska mieheni on menettämässä täysin hermonsa aina kun tömähtelee..!Jos heillä on levitettävä vuodesohva sänkynä. Siitä voisi tulla pari pehmeää tömähdystä. Varsinkin jos se kuuluu iltaisin.
jonka levittävät yöksi. Tee tikusta asiaa ja käy katsomassa. Esim. yhteisvastuukeräys olisi hyvä asia.
- oilingpoiling
Mulle kävi joskus niin, että naapurista kuului aina iltaisin ihan ihmeellistä ratinaääntä. Ratina, tauko, ratina, tauko... Loputtomiin. Se ei häirinnyt, mutta ihmettelin viikkotolkulla, että mitä IHMETTÄ ne tekee siellä seinän takana. Kunnes kerran pihalla naapurin nainen osui leikkipaikalle yhtäaikaa. Alettiin jutella ja niinhän se äänikin selvisi... Nainen oli ostanut neulekoneen ja siitäpäs ne äänet lähtivät.
- mukavaa keskustelua
Kiva lukea tätä keskustelu sarjaa kun kaikki vastaanneet asiallisesti keskustellen.
Mun naapurissa asui oikein kiva pariskunta, kyläiliinn ihan sponttaanistikin.
Ihmettelin kun kerrostalossa kuuluu joka ilta grrrrr.grrrrr.grrrrr -ääni ja kesti tunteja, ja sit tajusin että se on justiinsa tämän kivan pariskunnan vaimo joka ompelee aina kun lapset on menny nukkumaan. Se sen verran kauempaa kuitenkin ääni kantautui etten tunnistanut ompelukoneen ääneksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565660Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691822- 1141717
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos251484Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121301Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3361270Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3441261Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa371255