Haluatko vaikuttaa vai tyydytkö valittamaan?

Kun kohtaat epäkohtia ja haluaisit niihin korjausta, mitä teet?

Jupisetko itseksesi ja valitat asioista kotona, naapureille ja työkavereille vai ryhdytkö tekemään jotain tilanteen parantamiseksi?

Kerro jokin hauska esimerkki, jos sellainen tulee mieleesi.

11

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaan epäkohtia

ja tulee joskus sanottua asiat niin suoraan,
      että jotkut märehtivät niitä vielä viikkoja
      jälkeenpäin.Mutta TOTUUS on sanottava,vaikka
      se harhaanjohdettuja kovasti kirpaiseekin.
      Esimerkin kertominen johtaisi vaan tämän viestin
      poistamiseen,että ehkä parempi näin.

• on aina vain

kirjoitajan oma totuus. Et voi parantaa palstan tasoa mollaamalla muita kirjoittajia.
        Tuskin oot itsekään aina oikeassa, sellaista immeistä ei olekaan.
        Sinuna katsoisin peiliin muutamaan kertaan ennenkun menisin "korjaamaan" epäkohtia.

• korjaan epäkohtia
        on aina vain kirjoitti:

kirjoitajan oma totuus. Et voi parantaa palstan tasoa mollaamalla muita kirjoittajia.
        Tuskin oot itsekään aina oikeassa, sellaista immeistä ei olekaan.
        Sinuna katsoisin peiliin muutamaan kertaan ennenkun menisin "korjaamaan" epäkohtia.

jokaisella omansa ja pyrin korjaamaan niitä
        omasta näkökulmastani,jonkun toisen totuus voi olla tasan päinvastainen,mutta jokaisella on
        oikeus sanoa oma totuutensa,joskus kun huomaa
        oikein räikeän ei totuuden,oman totuuden sanominen tuntuu jopa velvollisuudelta.

• ystävällisessä hengessä
        korjaan epäkohtia kirjoitti:

jokaisella omansa ja pyrin korjaamaan niitä
        omasta näkökulmastani,jonkun toisen totuus voi olla tasan päinvastainen,mutta jokaisella on
        oikeus sanoa oma totuutensa,joskus kun huomaa
        oikein räikeän ei totuuden,oman totuuden sanominen tuntuu jopa velvollisuudelta.

etkä haukkummalla kirjoittajaa idiootiksi ja vajaa älyiseksi, mitä täällä tunnutaan harrastettavan, niin sitten asia on tietenkin okay.
        Muista kuitenkin, että se on vain sinun totuutesi joka ei välttämättä ole edes oikein.

• korjaan epäkohtia
        ystävällisessä hengessä kirjoitti:

etkä haukkummalla kirjoittajaa idiootiksi ja vajaa älyiseksi, mitä täällä tunnutaan harrastettavan, niin sitten asia on tietenkin okay.
        Muista kuitenkin, että se on vain sinun totuutesi joka ei välttämättä ole edes oikein.

haukkunut täällä ketään idiootiksi enkä
        vajaa älyiseksi.Totuudesta olen samaa mieltä.

• esimerkki

Mitäs tuosta sitten, jos poistetaan.

• rosalii

päivittäin kaikista asioista,
      mutta en tee mitään asioiden korjaamiseksi,

että....semmosta se teki tuo 50v

;D

nuorempana... olin innokas ja aloitekykyinen
      vaan muutosvastarinta oli aina kovaa,
      ei jaksa enää
      mutta on siinä se hyvä puoli, että on huomannut, että asiat menee omallakin painollaan, turhaa sitä hötkyilee...saa pian infarktin

• vaikuttamiseen?

Jos täällä jupisee, niin kuuluu se johonkin asti. Näillä teksteillä on paljon lukijoita ja aina joku saa niistä ajateltavaa.

• Pirre*

jupisija, joka ei saa aina pidettyä kaikkea sisällään - mie kirjutan ylleisönosasttoon, tai nettilehtien mielipidepalstoille, tai sitten minä soitan ja urputan, ja jos sekään ei auta mie meen ja metelöin paikanpiällä..:)

Joskus olen saanut jotain ajoiksikin...

• Koska sinä aloitit? Joko 60-luvulla?

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Koska sinä aloitit? Joko 60-luvulla?

60 -luvulla, ujotkin kiusasi - olen tiedostanut vaikutusmahdollisuuden vasta ihan aikuisena...olen kai hieman myöhäisherännäinen tai kiukkuinen...:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe