Uhkaako blondeja sukupuutto?

Suomi24toimitus

Herrasmiehet pitävät vaaleaveriköistä, mutta evoluutio ilmeisesti ei. Maailman viimeinen vaaleaverikkö syntyy Suomeen vuonna 2200, uutisoi Iltalehti.

Evolution and Human Behaviour -julkaisun mukaan vaaleuden aiheuttava geeni on resessiivinen, joten aitoja blondeja syntyy aina vain vähemmän. Suomessa vaaleaverikköjä on suhteellisesti enemmän kuin muualla, joten maailman viimeinen blondi on uutisen mukaan suomalainen.

Lue uutinen Iltalehdestä:
http://www.iltalehti.fi/2006/03/01/200602284177790_uu.shtml

Ovatko blondit katoava luonnonvara? Onko eksoottinen vaaleus tulevaisuudessa yhä parempi valtti? Onko uutinen vain blondivitsi?

107

26790

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupo-loco

vielä meidän aikanamme. Ja jos maahanmuuttopolitiikkaan tulisi jostain enemmän järkeä (vaikka blondeilta), niin ei ikinä ;o))

• JustusW

Kaikkea sitä ihmiset miettiikin. Kun oikein tarkkaan mietin en muista nähneeni pitkään aikaan yhtään blondia jota voisin kuvailla kauniiksi. Esimerkiksi Venäläiset ja Virolaiset naiset ovat tummia ja kauniita. He ovat laihoja ja pitkiä ja pukeutuvat paremmin kuin Suomalaiset. Kauneuden kannalta ei mielestäni ole väliä onko tumma vai vaalea vaan koko olemus on tärkeä. Opetelkaa suomalaiset naiset kävelemään ryhdikkäästi ja käyttäkää korkokenkiä niin teidät huomataan!

• N1kk3
        JustusW kirjoitti:

Kaikkea sitä ihmiset miettiikin. Kun oikein tarkkaan mietin en muista nähneeni pitkään aikaan yhtään blondia jota voisin kuvailla kauniiksi. Esimerkiksi Venäläiset ja Virolaiset naiset ovat tummia ja kauniita. He ovat laihoja ja pitkiä ja pukeutuvat paremmin kuin Suomalaiset. Kauneuden kannalta ei mielestäni ole väliä onko tumma vai vaalea vaan koko olemus on tärkeä. Opetelkaa suomalaiset naiset kävelemään ryhdikkäästi ja käyttäkää korkokenkiä niin teidät huomataan!

Jaa korkkareistako se riippuukin..

• .......
        N1kk3 kirjoitti:

Jaa korkkareistako se riippuukin..

Mä ainakin tunnen itteeni naisellisemmaksi ja kaunemmaks ku käytän korkkareit...

• vvitsi
        ....... kirjoitti:

Mä ainakin tunnen itteeni naisellisemmaksi ja kaunemmaks ku käytän korkkareit...

On vain hyvä jos plondit häviää sukupuuttoon.En tunne yhtään älykästä plondia.Miehet tietysti tykkää itseään Tyhmemmistä naisista.Minä tunnen itseni tosi Naiselliseksi tummissa hiuksissani ja matalakantaisissa kengissä.

• Punapää
        JustusW kirjoitti:

En ikinä käytä korkokenkiä ne ovat jalantappajia, ne ovat myös tarkoitettu vain juhlakengiksi ei päivittäiseen käyttöön. Jos miehet joutuisivat käyttämään korkokenkiä, niin ne olisi jo kielletty.

• jaahas!
        vvitsi kirjoitti:

On vain hyvä jos plondit häviää sukupuuttoon.En tunne yhtään älykästä plondia.Miehet tietysti tykkää itseään Tyhmemmistä naisista.Minä tunnen itseni tosi Naiselliseksi tummissa hiuksissani ja matalakantaisissa kengissä.

Ja vaaleahiuksisten tyhmyys on yhtä legenda kuin se, että kaikki homomiehet ovat naismaisia!
        Eikä taida itselläsi järki sen enempää juosta, kun kirjoitat plondi. Se sana on blondi.

• Anonyymi
        vvitsi kirjoitti:

Niin kai se on brunet on hirveitä rasisteja blondeja kohtaan :( Blondit kyykkyyn :(((
        Ei ihmekkään jos katoaa...

• minä itse

Sitähän varten ne väriaineet on keksitty että jos käy tulevaisuudessa noin että aidot vaaleaveriköt katoavat maapallolta. Itse olen vaaleaverikkö ja ei se minua kuitenkaan haittaa vaikka niin tapahtuisi, sillä se ei minua hetkauta ollenkaan. Oli sitten tumma taikka vaalea..

• BlOnDi

Mä oon blondi ja onnellinen siitä! Musta blondina on kivaa enkä vaihtais brunetteen vaikka musta aikuisena tulee... xD

• nakki
        BlOnDi kirjoitti:

Mä oon blondi ja onnellinen siitä! Musta blondina on kivaa enkä vaihtais brunetteen vaikka musta aikuisena tulee... xD

NÄIN ON!!!!!!!!!!!!

• ´Nitta`

Aitoa ei voi korvata väripurkilla. =D Ja sen näkee, kuka on aito ja kuka värjätty.

Me ollaan molemmat poikani kanssa blondeja, sukumme ainoat. Onhan se kiva, kun on erivärisiä päitä olemassa.. Mutta, mistäs sitä tietää miten käy.

Blondeilla vaan on aina hauskempaa. ;)

• k0rh0nen
      • Nimetön

silti valkolaiset alistaa mustia, vaikka mustia on enemistö. mut ainahan niin on ollut: yks kingi ja loput roskaa.

• save your race

Omalta osaltani ainakin kannan korteni kekoon ja hommaan paaaljon vaaleita lapsia vaalean vaimoni kanssa. Itsekkin olen varsinainen pellavapää =)

• Oon blondi

Aion mennä naimisiin erään vaalean verikön kanssa ja hankkia lapsia.Lapsista varmasti tulee blondeja,sillä minä olen blondi ja tuleva mieheni myös.Voinko mä kysyä,mikä sun nimi on? Onko nimesi Mikko?

• ansku

Olen koko ikäni ihmetellyt,miksi kaikki tykkää blondeista.Olen itse blondi ja olen aina tykännyt enemmän ruskeahiuksisista ja ruskeasilmäisistä ihmisistä.Nyt olen eri mieltä.Olen ylpeä siitä,että olen aito blondi.Maailmassa on paljon enemmän ruskeahiuksisia kuin vaaleahiuksisia.Olen täysin blondi,sillä minulla on vaaleat hiukset,siniset silmät,olen pitkä,laiha ja olen joskus mieleltäni ihan blondi.Ihmiset,arvostakaa itseänne.

• VaaleaWiikinki
        Oon blondi kirjoitti:

Aion mennä naimisiin erään vaalean verikön kanssa ja hankkia lapsia.Lapsista varmasti tulee blondeja,sillä minä olen blondi ja tuleva mieheni myös.Voinko mä kysyä,mikä sun nimi on? Onko nimesi Mikko?

Enpä ole Mikko... Sinulla on arvot kohdallaan! Ihana nainen =)

• et ole suomalainen. Blondit eivät ole myöskään rotu.

• Niinkuin toisessa ketjussa ...

"Uutinen on ankka. Blondit eivät katoa mihinkään, koko ajatus perustuu virheelliseen käsitykseen ihmisen perimän toimivuudesta. Geenit ovat rakennuspalikoita, eivät mitään "maalia" joka sekoittuisi yhdenväriseksi. Vaalea hiusten väri on toki resessiivinen geeni, mutta ei se siltikään sieltä perimästä katoa mihinkään. Minäkin esim. olen blondigeenin kantaja, vaikka hiusväri onkin tumma.

Äskettäin näin uutisen kaksosista, jotka olivat syntyneet mulattivanhemmille (joista molemmat varsin tummia). Toinen tytöistä oli tumma, toinen täysin blondi sinisine silmineen. Blondius kyllä voi käydä suhteessa harvinaisemmaksi, mutta ei siis tosiaankaan katoa kokonaan. "

• kumminkin, sillä

esim. Linda Lampenius on uutterasti kyykkinyt viuluaan vingutellen länsinaapurissa, mutta tulosta ei näy syntyvän, vaikka kuinka kuksisi vinguttelisi vanhaa revaansa.
        Luonnolla on aina keinonsa poimia pois lisääntymiskyvyttömyyden rangaistuksella epäkypsät lehdellä soittelijat.

• Resessivinen geeni tarkoittaa siita, että tulee näkyviin vain jos yksilö on homotsygoottinen (wth, en muista miten täällä sen sanan kirjoitetaan, sorry :)). Eli jos A on tuma ja a on blondi, niin AA, Aa, aA ovat tummia, vain aa on blondi. Eli periaatteessa, jos molemmat vanhemmat ovat fenotyypisesti tummia (siis ulkonäöltään) mutta kantaavat blondin geeni, on 25% todennäköisyys että heille syntyy blondi. Jos yksi vanhemmista on aa, eli blondi, ja toinen Aa tai aA, niin 50%. Jos aa ja AA, niin ei blondeja ollenkaan, mutta tuleville Aa yksilölle 25% blondeja.

Lyhyesti sanojen, blondeja voi tulla vähemmän kuin ennen, johtuen siita, että Suomessa vain heitä oli lian paljon (siis tavallisesti recessivisen geenin ominaisuudet pääsevät näkyviin harvoin), mutta he eivät katoa minnekään. Eli no hätä. Minunkin lapsenlapsilla on mahdollisuutta hakea aidon blondin puolisoksi, jos haluavat. :)

• kamelinpaska

kaikkihan me sekoitutaan harmaaksi massaksi ennemmin tai myöhemmin ja sen jälkee maailma sanoo poks ja koko kuravelli tuhoutuu mukana... onneksi.

• "Anonyymi"

Ja varmaan niin onkin! Kukakohan tuon on tutkinut?.. ja paskan marjat sanon minä...!!!

• ZzZ

niinpä!

• isänmaallisuus kunniaan

Tästäkin saamme kiittää vasemmistolaisia poliitikkoja, jotka ovat täyttäneet maamme somaleilla ja muilla vaaleutta uhkaavilla kansoilla.

• ...

Kyllä luulen että se on hyvinkin paljon mahdollista, jos valtion päämiehet eivät tee maahanmuutolle jotain (rajoittaa merkittävästi). Sillä onhan tummaihoisia valtaväestö maapallolla ja nehän sikiää sieltä Afrikan kätköistä, ellei asialle tehdä jotain. Pidän hyvinkin todennäköisenä että aitoja kunnon vaaleaverikköjä ei tuolloin ole enää, mikä olisi tuleville sukupolville kovin harmillista.

• AitoBlondie

Valitettavasti en ole onnistunut yrityksistä huolimatta tekemään asialle mitään, sillä aina on löytynyt vain tummia tai brunetti miehiä. Kyllähän me blondit ollaan harvinaisia jos koko maailman väestöä katsotaan, eikä ainakaan meidän määrä lisäänny - se on varma.

• Tanja|

Pitihän maailmanlopunkin tulla vuonna 2000, mutta tuliko?! :)

• Noin kaksi vuotta sitten, joku englantilainen tai amerikkalainen tutkimus näytti aika oudon tuloksen: vain 16% (jos muistini on oikeassa) miesta halusivat vaimoksi blondin. Tiedemiehet selittivät tuloksen sillä tavalla, että blondi on hyva partneri jossain biileissa tai juhlissa, mutta perheen miehet haluavat brunetteja, jotka ovat "kpodikkaampi".

• hwhe

hwhe mikä on vaaleaverikkö????????? n ps.vastakaa Pliis

• no hwhe

no sen veri on tietty valakosta, pölö.

• Dirrrty blond

Äitini oli tumma, isäni vaalea, itse tulin hiustenvärin suhteen enemmän isääni päin, mutta jos oikeaan tai vetyperoksidiblondiin verrataan niin olen hiukan "likaisempi" blondi, mutta brunetteen verrattuna minua kyllä voi blondiksi sanoa. Suunnittelin, että hankkisin lapsia blondin kanssa, jotta tulisi niitä vaaleita hiukan lisää. Mutta pitipä sieltä Lapista yhden ampua nuoli sydämeeni, vaikka niin uskoin, etten tummaan koskaan rakastuisi..
      Väittelin joskus asiasta koulussa ja sanoin, että näin tulisi tapahtumaan parin sadan vuoden aikana, eivätpä uskoneet, nyt taitaa nauru loppua kun huomaavat tuon.

• lupo-loco

Kyllä blondit ovat sävyttäneet ja säväyttäneet maailman menoa ihan mukavasti. Me jotka saimme elää iloista ja tyytyväistä -60 ja -70 lukua muistamme erityisesti Marilyn Monroen, viimeisen päälle blondi (oliko aito, sitä en tiedä), joka antoi monta nautittavaa elokuvailtaa meille.
      Johtopäätös, blondit ovat ja tulevat olemaan tärkeitä ihmiskunnan viihtyvyydelle ;o))

• Tieteislänkkäri

Nykysukupolvea ei kyllä enää silloin ole eikä nyt vastasyntyneitäkään. Se on vasta sitten joskus, joten mitä tollasia murehtimaan... ;D Tuo on sitäpaitsi luonnon valinta, eikä ihminen voi tuolle mitään, joten so what!?? Täällä on blondeja vaikka muille jakaa (öhh no melkein ainakin). Mun koulussakin on aika monta aitoa, mikäli puhuvat totta ;D

Ottakaa nyt hemmetti iisisti!! Relax! Ei tolle voi mitää, keskittykää johonki, jolle voi jotain, ja jonka sukupuuttoon kuolemisesta on todella jotain haittaa, ja jonka voisi pelastaa. Tuommosta paskaa ei jaksa lukea, kyllä niitä on vielä meidän kaikkien eliniän ja varmasti vielä pitkään senkin jälkeen, vaikka olisikin harvassa.

• katzu

mä en ymmärrä mix tutkitaan edes moista asiaa ei ne geenit ym yksistään vaikuta syntyykö vaaleita vai tummia...mun vanhemmat ovat molemmat tummia ja kaikki neljä lasta vaaleita eli itsellänikin vaaleat hiukset mutta värjään ne tummiksi ja syy siihen on että blondina saa niskaansa kaikki hemmetin ulkomaalaiset tummana taas saa suomalaisii kundei ihan tosi!!

• blondi

Mä oon blondi ja on kuulkaa niin että blondit pysyy ja sillä siisti.

• Sirkuttaja

Siis vaalea iho,luonnolliset vaaleat hiukset ja siniset silmät. Jos noin on olet blondi. Entäs ne vitsit? Istuuko ne sinuunkin ;) Huumoria....

• vihreeveriggö

joo älä sä ainakaan kuole koskaan, pysy, pysy.
        Sillä sotku.

• Horisko

ennen kuin puolet tuosta ajasta on kulunut blondius voidaan määrätä ennakolta. Veikkaan kuitenkin, että terveyssyistä liian vaaleille tehdään tummennus niin kuin rokotus tänään, koska ennustettava auringon säteily on polttavampaa.

Voi olla niinkin, että tuleva eskoaho vaatii suurempaa omavastuuta niille, jotka oleskelemalla ulkona vaarantavat terveytensä.

• Kim--

Voiko olla kirjaimellisemmin tyhjänpäiväisempää pohdintaa!!???!!!??? Kääk.

• vaalea minäkin

tänne tullessaan usein ihastuvat tälläisiin heille "eksoottisiin" vaaleaveriköihin ja valitettavasti kun vielä suomalaiset miehet eivät ole sieltä parhaimmasta päästä, niin ei ihme jos ihanat blondit katoavat. No en ainakaan itse ole tuota tapahtumaa täällä todistamassa.

• .....

ei suomessa ole paljon luonnollisia blondeja, vaan yleensä blondius on purkista peräisin!! se on tietysti suhteellista, mikä mielletään blondiksi, onhan maantienharmaa tummien ulkomaalaisten mielestä "blondi"..

• Sirkuttaja

Kyllähän aito blondi katoaa,onhan nouta kemikalikaupan "blondeja" vaik kuinka paljon. Aito vaaleaihoinen ja valkohiuksinen Suomalainen nainen katoaa,niitä on jo nyt vähän. Muoti auttaa vielä tummahiuksisia,kun hiustenjuuret on tummemmat,mutta aidot vaaleat hiuksetpa ei tummu juuresta ja ne ovat tosi kauniit ja aito vaalea iho. Eipä se rusketu vaan alkaa punertaa aurinkossa ilman värivoidetta ;) Siis katoavaa Suomalaista kauneutta. Ulkomaalaiset arvostaa ja vievät vaimoiksi ja lapset ei enään ole blondeja. Surullista. Ovatko he yksinkertaisia en tiedä,mut vitsit on hyviä ;)

• Sirkuttaja

Aidolla blondilla on siniset silmät. Suomen naiset on äkistään tulleet 50% mulatin tekemäksi,kun ruskeat piilolinssit tekee kauppansa ;) Kyllähän sininen ja vihertävät silmät on Suomalaisella joka ei ole sekoitettu toisiin rotuihin. Miksihän naiset häpeää sinisiä silmiä ja miehet rakastaa ruskeita vaik piilolinssejä ? Heko heko ;)

• Dirrrty blond

Vihreäsilmäisyys on eräänlainen ruskeasilmäisyyden ja sinisilmäisyyden välimuoto.

• blondi jo syntyessään

Edellisessä viestissä väitit, että blondilla ei ole hiusten juuri tummempi. Väärin meni. Jokaisella blondilla on juuri hieman tummempi, vaikka ei olisi koskaan värjännyt hiuksia. Aurinko vaalentaa hiuksia ja kyllä hiukset ovat hieman tummemmat juuresta. Eri asia on todella selkeä juurikasvu, se tulee värjäyksellä.

Aidolla blondilla voi olla aivan minkä väriset silmät tahansa, koska silmien värin aiheuttavat geenit eivät ole mitenkään sidoksissa hiusten värin aiheuttamiin polymeerisiin geeneihin. Myös tummahiuksisille vanhemmille voi syntyä vaaleahiuksinen lapsi, koska albiinoja syntyy aina silloin tällöin ja jos toinen vanhempi on vaaleahiuksinen lapsesta voi tulla vaaleahiuksinen ihan ilman mutaatioitakin.

• Aidon etsijä

Ei taitanut löytyä kuvaan ketään oikeata blondia? Kyllä maailma on täynnä näitä valkaistuja, mutta harvemmassa ovatkin sitten ne oikeat luonnolliset vaaleaveriköt..

• Phoolan

Useimmat luonnon blondit tummenevat iän karttuessa, valitettavasti. Lapsuuden ja nuoruuden vaaleus muuttuu tylsäksi maantienväriksi ja monet "alkujaan luomublondit" turvautuvat vaaleaan raidoitukseen pysyäkseen blondi -kastissa. Tämä on taivahan tosi, itsekin syyllistyn samaan huijaukseen.

• rotta

Ei saa tyttöblondit loppua!!! Vaikka mä enää ehkä silloin elä... Pitää meidän suvun tummilla poitsuilla olla aina vaalea vaimoke! Tämä tarina on tosi!!!

• No Jess!!

HYVÄ ETTÄ MAAN PÄÄLLE EI TULE ENEMPÄÄ NIITÄ IDIOOTTEJA! xDD xDD

• blond

blondit on ihania! niitä ilman ei voi elää!

• aito blondi

Mikähän sinutkin on noin katkeraksi tehnyt?

• jee-e

blondit on ihania! niitä ilman ei voi elää!

• kuolla

Hyvä, että kuolevat onhan blondit tunnetusti tyhmiä ja kukapa haluaa tyhmien kanssa olla? Nyt eletään tällä vuosituhannella jolloin tyhmyyttä ei kukaan enää arvosta.

• ...

määrittelee ihmisten älykkyyden hiustenvärin perusteella on pakko itse olla aika vajaa. Ei ne blondivitsit vaaleatukkasista tyhmiä tee...

• tummanvaalea nainen

Miten on mahdollista, että eräs Suomen tunnetuimmista naispuolisista filosofeista sattuu olemaan blondi nimeltä Maija-Riitta Ollila? Kuulostaako nimi tutulta?
        Entä joku vahvoista mielipiteistä naisten ja miesten välisessä tasa-arvoaasissa tunnettu sosiologi Sari Näre ( en ole ihan varma tittelistä mutta joka tapauksessa akateemisesti koulutettu eli fiksu nainen ). Hän omistaa vaalean kiharapilven joka on nyttemmin vähän kulahtanut iän myötä mutta silti edelleen pesunkestävä blondi.
        Lukuisia esimerkkejä yhteiskunnan saroilla vaikuttajanaisista jotka ovat blondeja on !

• jopPEEEE

Hyvä vain, mä olenkin aina pitänyt enemmän mustista, lyhyistä ja kiharista hiuksista

• Blondi21wee

Mulle ei sinäänsä ole väliä tukan värillä, mut mistä se johtuu, et tummahiuksisilla kaikilla tuntuu olevan jotain blondeja vastaan???ottaako päähän?:) Itteäni kyl lähinnä huvittaa toi blondien sortaminen ja tyhmänä pitäminen. Saahan sitä vähän hupsu olla?! Eihän kaikkea tarvi aina niin vakavasti ottaa, eihän? :)

Mä oon blondi ja luultavasti tulen aina olemaan. Hiustenväristäni en luovu!

Varsinkin, kun blondeilla on aina hauskempaa... ;)

• mikko n.

Jos se olisi yhdestä resessiivisestä geenistä kiinni, se olisi esiintymisalueellaan 25%:lla fenotyypistä hyvin säännönmukaisesti. Mutta kun se ei ole. Ihon ja hiusten värit ovat kvantitatiivisia ominaisuuksia ja kiinni isoista geenikomplekseista. Tuo olettama on tehty sillä periaatteella, että koko maailman ihmisten geeniperimät olisivat varmuudella sekoittumassa täysin tietyllä tahdilla, mutta se on epätodennäköistä. Avainsana: seksuaalivalinta. Sukupuolikumppaneita nimittäin ei valita umpimähkään vaan ulkonäöllisten ominaisuuksien perusteella. Monet saattavat suosia ehdottomasti vaaleaa tai tummaa ihon- tai hiusten väriä. Lisäksi on otettava huomioon maantiede. Ihon- ja hiustenvärit keskittyvät usein yllättävän paljon alueittain.

• LePen

Pohjoismaalaiset naiset ovat maailman parhaita. Vaaleat naiset/miehet kunniaan! Tuleva naiseni on blondi, mutta en tiedä vielä kuka hän on =) Blondi kuitenkin...

• blondit

ovat kauneimpia, ylivoimaisesti. yksikää brunetti ei vedä vertoja kauniille blondeille.

• en usko

voihan sitä toivoa

• James Blond 007

ainakaan ole uhattuna, mullon lupa tappaa.

• tummajatulinen999

Mihinkään tutkittuihin tilastoihin vetoamatta tuon esille seikan, johon näppituntumalla olen ollut kiinnittävinäni huomiota: valtaosa tuntemistani blondeista preferoivat "tummia ja tulisia" miehiä. Blondien kuoleminen sukupuuttoon on osa evoluutiota. Vaaleaveriset miehet eivät ole yhtä haluttavia kuin tummat ja tuliset. Kun tummien ja tulisten miesten geenit siirtyvät jälkikasvulle, tulee jälkikasvustakin sukupuolisesti haluttavampia kuin heistä vaaleaveristen miesten siittäminä olisi tullut.

• SHANNON-f

Tässä puhutaan ajasta, joka on vasta kahdensadan vuoden päästä. Se on melko naurettavaa, sillä nykyihminen ei ajattele yleensä seuraavaa päivää pidemmälle! Kovin yllätyksellistä, että tällainen pitkän ajanjakson tulevaisuusvisio voi olla esillä tällaisilla pinnallisilla, lapsellisilla ja yksinkertaisilla yleispalstoilla.

PYH.. sanon minä.

• Manaaja

aivan samaa mieltä olen sun kanssa.

• Manaaja

Ei ole totta! Joku on taas keksinyt omiaan TÄYSIN päästään. Miettikää mitä sanotte. Aivan paskaa oli tuokin.

• Maleisia

Jos Blondit katoaa, niin ei ainakaan minua haittaa, sillä tämä on osa evoluutiota. Kuolihan Neardidiläisetkin(vitsi, miten se kirjotettiin) sukupuuttoon. Blondit sairastuu aika helpolla, johtuukohan se siitäkin, vaikka ei ole varmaan missään tekemisissä hiusten värien kanssa???

• ei ole vinoilua!
        Maleisia kirjoitti:

Jos Blondit katoaa, niin ei ainakaan minua haittaa, sillä tämä on osa evoluutiota. Kuolihan Neardidiläisetkin(vitsi, miten se kirjotettiin) sukupuuttoon. Blondit sairastuu aika helpolla, johtuukohan se siitäkin, vaikka ei ole varmaan missään tekemisissä hiusten värien kanssa???

Olet vasta 13 ja olet kuullut sanan Neandertalilainen. Sama se, kirjoittaako nimen oikein vai väärin, sillä on kuitenkin kuullut sen jo noin varhain! Itse olin vasta lukion ensimmäisellä, kun kuulin ekan kerran tuosta toisesta ihmisapinasta puhuttavan. Eli lisää siis ikään sellaiset kolme vuotta lisää.. :)

p.s. jotkut tutkijat uskovat, että osassa eurooppalaisia olisi neandertalin ihmisen verta! Neandertalilainen on (tai "oli"...?) sitä paitsi paljon kauniimpi kuin homo sapiens.

• Dirrrty blond
        ei ole vinoilua! kirjoitti:

Olet vasta 13 ja olet kuullut sanan Neandertalilainen. Sama se, kirjoittaako nimen oikein vai väärin, sillä on kuitenkin kuullut sen jo noin varhain! Itse olin vasta lukion ensimmäisellä, kun kuulin ekan kerran tuosta toisesta ihmisapinasta puhuttavan. Eli lisää siis ikään sellaiset kolme vuotta lisää.. :)

p.s. jotkut tutkijat uskovat, että osassa eurooppalaisia olisi neandertalin ihmisen verta! Neandertalilainen on (tai "oli"...?) sitä paitsi paljon kauniimpi kuin homo sapiens.

Tällöin on kyse lateelitekijöistä, jolloin homotsygoottinen (yleensä resessiivisen ominaisuuden kantaja) yksilö kuolee ennen syntymäänsä tai murrosikää riippuen joistain elimellistöllisitä ongelmista. Voihan tietysti olla että blondit sairastuvat herkemmiten, koska letaalitekijät pyrkivät karsimaan näitä, mutteivät sitten loppujen lopuksi onnistukaan. Tai siis, eh, toivottavasti nyt joku ymmärtää paremmin, kävin biologian aika kauan sitten.

• nekku the monkey-boy
        ei ole vinoilua! kirjoitti:

Me ollaan myös, te urpothan teette meille töitä koko ajan.

• Tiedemies
        Maleisia kirjoitti:

Hiusten väri ei vaikuta mitenkään sairastumisalttiuteen. Blondien katoaminen johtuu yksistään vaaleaverisyyden resessiivisen alleelin harvinaistumisesta yhä vapaammin sekaantuvassa geenipoolissa.

Eikä blondien katoaminen mitenkään varmaa ole, vaan riippuu maahanmuuttopolitiikasta jne. Tavanomaisten uskomusten vastaisesti blondien katoaminen ei kuitenkaan johda ihmiskunnan älyllistymiseen, päinvastoin.

Siksi ilmiön yhteydessä voitaisiinkin puhua käänteisestä evoluutiosta, dysgeniasta, mikä johtuu joidenkin ihmispopulaatioiden huomattavasti runsaammasta väestönkasvusta ja tietyistä sosiaalisista faktoreista.

• Musta tuntuu, koska musta t...
        Maleisia kirjoitti:

Ja tämän tutkimuksen oli tehnyt kuka?

• irkku
        Tiedemies kirjoitti:

Hiusten väri ei vaikuta mitenkään sairastumisalttiuteen. Blondien katoaminen johtuu yksistään vaaleaverisyyden resessiivisen alleelin harvinaistumisesta yhä vapaammin sekaantuvassa geenipoolissa.

Eikä blondien katoaminen mitenkään varmaa ole, vaan riippuu maahanmuuttopolitiikasta jne. Tavanomaisten uskomusten vastaisesti blondien katoaminen ei kuitenkaan johda ihmiskunnan älyllistymiseen, päinvastoin.

Siksi ilmiön yhteydessä voitaisiinkin puhua käänteisestä evoluutiosta, dysgeniasta, mikä johtuu joidenkin ihmispopulaatioiden huomattavasti runsaammasta väestönkasvusta ja tietyistä sosiaalisista faktoreista.

kiinnostava keskustelu

• Jusa
      • Gnostic

Hahaha :D Ei oo todellista... No, toisaalta, mikä media ei olisi "poliittisesti korrekti".

• valkoinen negru

Jokainen yli kolmella neuronilla varustettu tietää, että dna-manipulointi takaa sen, että blondeja saadaan tulevaisuudessa juuri niin paljon kuin halutaan.

• Niin no

No, suoraan sanoen suomalaiset blondinaiset eivät ole oikein huippuluokkaa, aika neuroottista jakorasiaporukkaa. Valitettavasti paljon parempia naisia löytyy Keski- ja Etelä-Euroopan naisista, plus sitten Etelä-Amerikasta ja Kaakkois-Aasiasta. Ei ihme että blondit katoaa, kun blondit miehet ottaa mieluummin tumman naisen.

• Fuckah

Näillä palstoilla yleistys on enemmän hyve kuin pahe, etkä sinä tee tässä tapauksessa poikkeusta. Ota huomioon, että on paljon blondeja, jotka ovatkin oikeasti ruskeahiuksisia tai muita hiusvärejä luonnostaan omaavia.

Eivät jakorasiat ole aina blondeja, hieman liikaa taas yleistät. Ja joku jo mainitsi, ettei rakkaus katso kulttuuria/ikää/yhteiskunta-asemaa.

Ja itse seurustelen blondin kanssa, joka on hyvin paljon älykkäämpi kuin useat ruskeahiuksiset ja voithan aina itse lähteä pois Suomesta, muut miehet korjaavat sadon. Pistele sinä vaan Janicoita, Margaritoja sun muita.

• blondi-72hki

eipä se mua haittaa kun en enää onneksi elä 200 vuoden kuluttua.

• Tiedän paremmin

Jos blondeja on ollut kymmeniä tuhansia vuosia, niin miksi evoluution lait muuttuisivat yhtä-äkkiä seuraavan 200 vuoden kuluessa.

Samoin siniset silmät ovat resessiivisen geenin aikaansaanosta. Silti kaksi ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisen lapsen 25% todennäköisyydellä, jos molemmat kantavat ko geeniä. Ei resessiiviset geenit minnekään häviä.

• ellu

Turhaa huolestua onneksi meillä on ihania hiusvärejä.. Piilo blondina minäkin olen ollut jo 5 vuotta... :)

• ''''''''''''''''''''

joutuvat värjäämään hiuksensa, aidot blondit sen sijaan kulmakarvansa ja ripsensä. Ei ole helppoo kummallakaan... :D

• Ceziii

Toivottavasti nämä blondeille tulee se sukupuutto! Brunet kunniaan!

• repes.

hyvn joutas uhkaa on ne niin tyhmii tummat häntäheikit va viihdyttää niit.

• wear

Taasen sarjassa turhat tarinat,luulis olevan tärkeempiäkin aiheita saatavilla.Melko yhdentekevää (elämä on).

• Auttajat

Onneksi minä ja vaimoni olemme molemmat mustatukkaisia ja ruskeasilmäisiä ja lapsemme myös. Toivottavasti he saavat myös tummia lapsia eikä rumia albiinoja, sellaisia suomalaisen näköisiä. YÄK!!!!!.

• nojoojoo

elämä on. ja oikeen että 2200 vuonna loppuu plontien tulo maailmaan..oiskohan sillo jo keksitty kaiken maailman uusia vaalennus keinoja hiuksille joten sowhat.ei koske tod.näk minuu tää asia, hehhee..

• Pojat kerto

Väitetään, että japsit ovat etevämpiä siksi, koska japanilaisissa ei ole blondeja :)

• Antti

...siinä käy samoin kuin silloin kun blondikanta muodostui. Mitä harvinaisemman näköinen joku on, sitä enemmän sitä aletaan suosimaan muiden keskuudessa. Lopulta blondit alkaa tehdä lapsia vain vaaleahiuksisten miesten kanssa.

• minnekään

vähän auringonvaloa - vaalea iho
      paljon aurinkoa - tumma iho. suomen nykyisten mustien lastenlastenlastenlapset ovat yhtä vaaleita kuin vaikka minä. ja sama toisinpäin afrikassa.

ei blondiuskaan minnekkään katoa, genetiikka kehittyy seuraavien vuosikymmenten aikana niin paljon että ennen syntymää voidaan päättä tuleeko lapsesta blondi vai tumma.

• suomalaisasiamies

Ei tekniikasta ole apua itsetuho-ongelmiin.

Ainoa mahdollisuus olisi lainsäädäntö joka tekisi blondeista erityisryhmän kuten nykyisisten 6 miljardin pyhän sijaan.

Epäilen kuitenkin että sellaista koskaan saadaan.

• Aito älykköblondi ja vielä ...

Tottakai blondeja tulee suojella, suojellaanhan pandojakin ;-)

Tyhmimmille kerrottakoon jälleen, ettei hiustenväri paljasta älykkyysosamäärää sen enempää basistilla kuin blondillakaan.

ÄO:ni huidellessa reippaasti yli 150, voin vielä tuntea suunnatonta iloa aidosta blondiudestani, sekä lapsenlasteni perimästä, joilla myös on tuuheat vaaleat hiukset, eikä sellainen takkuhapero, joka muuttuu aikuisena Kantatie 6.n väriseksi.
      Ymmärrän kateuden synnyttämän vitsailun tarpeen terapoivan vaikutuksen, joten siitä vaan, ei tuo minua häiritse.

Viimeinen blondi tulee olemaan suomalainen arvatenkin siksi, että ruotsalaiset ovat jo niin pitkään hyysänneet tummia maahanmuuttajia.
      Tätä tulisikin siis voimakkaasti rajoittaa, tai ainakin blondien tulisi tuntea vastuunsa puolisoa valitessaan :-D

• vertaus..

pandoja kannattaakin suojella. Ne ovat söpöjä ja ihania, toisin kuin blondit. Hyi helvetti miten voikin blondit olla rumia yök alkaa ihan oksettaa kun vain ajattelenkin blondia

• olen myös
        vertaus.. kirjoitti:

pandoja kannattaakin suojella. Ne ovat söpöjä ja ihania, toisin kuin blondit. Hyi helvetti miten voikin blondit olla rumia yök alkaa ihan oksettaa kun vain ajattelenkin blondia

samaa mieltä :D :)

• ilmiömäisen kaunis viikinki...
        vertaus.. kirjoitti:

Tuollainen kateus korventaa vain omaa sisikuntaa ja lopulta tappaa. Kuolee kateellinen omiin myrkkyihinsä, mutta kai se on oikein hänelle ;-)

• suomalaisasiamies

Joita rasismi ym. lait suojelevat ja antavat etuoikeuksia.

• suomalaisasiamies kirjoitti:

Joita rasismi ym. lait suojelevat ja antavat etuoikeuksia.

tummatukkainen!

• tuomari t

eipä haittaa kun itekkään ei oo elossa enää sillon:)

• valitkaa
      • black on white

Kummalla on "enemmän arvoa" ? Aika omituinen kysymys..... :(

Joka tapauksessa, kauneudesta kun puhutaan niin onhan se niin että tummat aina ovat kauniimpia, esim. Miss Universum-kisoissa tämä on ollut selvää aina.
        Myös kauniita blondeja toki löytyy, mutta hyvin harvassa ne jotka ilman meikkiä pystyvät säväyttämään. Ainakin mustaa mascaraa laitetaan, mieleellään vielä kulmat värjätään ja itseruskettavaa kehiin. Kauneuskäsitys on viimeisen kymmenen vuoden aikana suosinut vaaleaihoisia tai hieman ruskettuneita etälä-amerikan maista tulevien naisten näköisiä säväyttäviä, suomalaisittain "eksoottisia" naisia (ja miehiä).

Myös ihan tumma iho on saanut enemmän suosioita muutamien huippukauniiden mustaihoisten näyttelijöiden/laulajien ja urheilijoiden kautta.

• Maleisia

Ihmisen arvoa ei voi ihonvärin, hiuksien tai minkään muunkaan sellaisten seikan perusteella sanoa. Eikä ulkonäön perusteella voi määritellä älyykkyystasoaan. Ja kauneushan on katsojan silmissä. Joten pitäköön sinä oma arvo-näkökulmasi.

Vetoan pariin edellisiin; rakkautta ei voi määritellä uskonnon/rodun perusteella. Ne jotka tekee niin on raukkoja rasisteja.

• Tukholma
        Maleisia kirjoitti:

Ihmisen arvoa ei voi ihonvärin, hiuksien tai minkään muunkaan sellaisten seikan perusteella sanoa. Eikä ulkonäön perusteella voi määritellä älyykkyystasoaan. Ja kauneushan on katsojan silmissä. Joten pitäköön sinä oma arvo-näkökulmasi.

Vetoan pariin edellisiin; rakkautta ei voi määritellä uskonnon/rodun perusteella. Ne jotka tekee niin on raukkoja rasisteja.

http://fjordman.blogspot.com

http://info14.com/artiklar.php?id=180

http://www.nd.se/rapport/

• Anonyymi

Ei

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      66
      2379
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1755
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1604
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe