Voisiko joku laittaa tähän jonkin Jeesuksen antamista lupauksista joka on todella toteutunnut?
Hei uskikset
20
795
Vastaukset
- yönmatkamies
1 Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. 24:1,2: Mark. 13:1,2; Luuk. 21:5,6 : Joh. 2:20
2 Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."
En muista tarkkaan paljon aikaa kului ennen kuin tämä tapahtui. Taisi olla jotain 70 vuotta. Kaikki laitettiin maan tasalle. Sekoitankohan ihan kokonaan asiat jos väitän että tuosta temppelistä jäi jäljelle vai yksi seinä joka nykyään tunnetaan itkumuurina....- M@k3
Olikohan tuo nyt ennustus vai lupaus?
Lupauksen tajuaisin niin että jotain mukavaa tapahtuu, löytyisikö yhtään sellaista? - frihet
M@k3 kirjoitti:
Olikohan tuo nyt ennustus vai lupaus?
Lupauksen tajuaisin niin että jotain mukavaa tapahtuu, löytyisikö yhtään sellaista?Jeesus itse sanoi, anokaa niin teille annetaan, etsikää niin te löydätte...
Minä olen saanut Häneltä anoessani mahtavia "lahjoja ja terveydenkin olen tuohon piikkiin laittanu.
Etsimisen suhteen on pätenyt samoin.
Sinä ehkä olet muiltä noita samoja asioata anonut ja ehkäpä osan saanutkin, mutta minulle on usein riittänyt, kun Jeesuksen varmoihin lupauksiin uskoen, olen asiani Hänelle puhunut.
Ehkä yksi monille tuttu raamatun lupaus on todeksi täyttynyt Psalmi 50: 15 Minäkin jopa pelastukseni tuohon voisin verrastaa, vaikka vähä lisä.aikaa pyysinkin.
Raamatun lupaukset ovat niin ja aamen, Jumala vastaa sanoistaan, eikä valehtele, vaikka poikalapsi niin päättelee. - Mä.
Siis "ei jää kiveä kiven päälle"... mutta kuitenkin yksi kokonainen muuri jäi jäljelle...? :-/
Eiks siin muurissa ole aika monta kiveä kiven päällä...? - frihet
Mä. kirjoitti:
Siis "ei jää kiveä kiven päälle"... mutta kuitenkin yksi kokonainen muuri jäi jäljelle...? :-/
Eiks siin muurissa ole aika monta kiveä kiven päällä...?Kukaan ei ole mielestäni tempeliä itkumuuriin verrannu.
Tuo palon tapahtuessahan huomattiin, että temppelin kulta alkoi sulaa ja valua kivien sekaan ja siksi kaivatutettiin jokainen kivi, jotta kulta saataisiin talteen.
Oliko nyt sama raamatun kohta kyseessä, täytynee tutkasta, ennekun pidemmälle kirjoittelee. - .oli
jo hävitetty kun evankeliumit kirjoitettiin, jälkikäteen ennustaminen ei ole vaikeaa. Temppelistä kyllä tiedetään jääneen kiviä kivien päälle.
Tämä on toteutunut uskovien elämässä Jeesuksen antamien lupausten mukaan. Ja tätä asiaa on todistamassa moni ihminen, täälläkin palstalla:)
(Joh.14:16,17) "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva."
(Room.8:16) "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."
Kiitos Jumalalle!- M@k3
olikin niistä asioista jotka ovat 'oikeasti' tapahtunneet, siis muuallakin kuin uskisten korvien välissä.
M@k3 kirjoitti:
olikin niistä asioista jotka ovat 'oikeasti' tapahtunneet, siis muuallakin kuin uskisten korvien välissä.
...kysymyshän on täysin todellisesta tapahtumasta, jonka ihmiset myös kokevat sellaisenaan, kuin ne ovat Jeesuksen sanoin luvattuna.
Kuvitteletkos että tapahtuma on vain jotain mielikuvituksen tuotetta?- M@k3
JoikaM40 kirjoitti:
...kysymyshän on täysin todellisesta tapahtumasta, jonka ihmiset myös kokevat sellaisenaan, kuin ne ovat Jeesuksen sanoin luvattuna.
Kuvitteletkos että tapahtuma on vain jotain mielikuvituksen tuotetta?Siis kysymys oli todella oikeasti tapahtunneista asioista, ei siis mielikuvituksen tuotoksista.
M@k3 kirjoitti:
Siis kysymys oli todella oikeasti tapahtunneista asioista, ei siis mielikuvituksen tuotoksista.
Tajusin kyllä ;). Ehkä vain ajattelemme ja uskomme eri tavalla asioita. Minä uskon näkyväisten lisäksi myös Jumalalliseen näkymättömään voimaan, ja sen kokemisen kautta siihen, että se voi olla todellisuutta ihmis elämässä. Sinulle sellainen taitaa olla satua ja mielikuvituksen tuotetta.
Joten en vain ole oikea "näkökulma" vastamaan sinun kysymykseen..;)- M@k3
JoikaM40 kirjoitti:
Tajusin kyllä ;). Ehkä vain ajattelemme ja uskomme eri tavalla asioita. Minä uskon näkyväisten lisäksi myös Jumalalliseen näkymättömään voimaan, ja sen kokemisen kautta siihen, että se voi olla todellisuutta ihmis elämässä. Sinulle sellainen taitaa olla satua ja mielikuvituksen tuotetta.
Joten en vain ole oikea "näkökulma" vastamaan sinun kysymykseen..;)Onkohan näkymättömään voimaan uskominen ihan fiksua, moinen avomielisyys altistaa sinut kaikenmaailman huijauksille.
M@k3 kirjoitti:
Onkohan näkymättömään voimaan uskominen ihan fiksua, moinen avomielisyys altistaa sinut kaikenmaailman huijauksille.
Entäpäs jos kaiken takana onkin näkymätön maailma, johon aistimme saattavat jostain kumman syystä herätä?
Ainakin minä aikoinaan rukoillessani näkymätöntä suurempaa luojaa hädän hetkilläni, sain kokea sisäisen mullistuksen ja kohtaamisen Hänen kanssaan. Tästä seurasi muutosta elämässäni parempaan. Ei huono juttu ollenkaan..:)
- Stefanus
Jos te uskotte minuun, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani aina maan ääriin saakka. Aamen!
Maapallolla todistaa Jeesuksesta tällä hetkellä n. kaksi miljardia Pyhän Hengen Voimassa vaeltavaa kristittyä.
Loput neljä miljardia ihmistä ovat muuten vaan olemassa..- M@k3
Kyseistä *voimaa* löytyy muiltakin uskonnoilta, sitä sanotaan *rahastukseen perustuvaksi kusetukseksi*, eikä se ole Jeesuksen yksinoikeus.
- frihet
Eli oha se kumma ku kaikki nää minuki aiattomat pysyy, mut jos Raamatun lupauksiin asiallisesti yrittä vastata, nii saavat kirjotukset monoa.
Eli onhan Jeesus lupaustensa takana, kun lupaa, että etsikää, anokaa ja kolkuttakaa.
Kaikkiin noihin luvataan vastata ja minä olen saanut sen varmasti myös varmaksi kokea, esim. parantumalla.
Ehkä suurin lupaus elämässäni tulevaisuuten suunnaten on ,kun synnin-orjalle luvataa vapaus synnin-orjuudesta.
Ei ole tarvinu esim. juoppouden syntiin sen koomin langeta, kun Kristus luoauksensa täytti.
Olkoon tällä erää, josko pysys viesti tällä kertaa.- M@k3
Parantunneet ovat ateistisetkin ihmiset ja muiden jumalien kannattajat ihan siinä missä Jeesuksenkin seuraajat, eli tuo parantuminen Jeesuksen lupauksen täyttymisenä väitteesi on vähintääkin naurettava.
Löytyisikö jotain mikä on selvästikkin vain ja ainoastaan Jeesuksen aikaan saannosta? - Stefanus
M@k3 kirjoitti:
Parantunneet ovat ateistisetkin ihmiset ja muiden jumalien kannattajat ihan siinä missä Jeesuksenkin seuraajat, eli tuo parantuminen Jeesuksen lupauksen täyttymisenä väitteesi on vähintääkin naurettava.
Löytyisikö jotain mikä on selvästikkin vain ja ainoastaan Jeesuksen aikaan saannosta?kävi eräs afrikkalainen mieshemkilö kertomassa, kuinka Jeesus oli hänet herättänyt kuolleista. Lääkäri oli todennut hänet aivan kliinisesti kuolleeksi, mutta omaiset eivät olleet antaneet haudata häntä, vaan pitäneet ruumishuoneen kylmätilassa siihen heräämiseen saakka.
Tästä on tehty video, mutta en tiedä mistä sen saa ostettua. Ehkä palstalla olevat helluntailaiset tietää. - M@k3
Stefanus kirjoitti:
kävi eräs afrikkalainen mieshemkilö kertomassa, kuinka Jeesus oli hänet herättänyt kuolleista. Lääkäri oli todennut hänet aivan kliinisesti kuolleeksi, mutta omaiset eivät olleet antaneet haudata häntä, vaan pitäneet ruumishuoneen kylmätilassa siihen heräämiseen saakka.
Tästä on tehty video, mutta en tiedä mistä sen saa ostettua. Ehkä palstalla olevat helluntailaiset tietää.Jostain syystä edes googlella ei löytynyt kunnon tietoa kyseisestä aiheesta, joten epäilen että kusetuksen paljastuttua kyseisen jutun levittäjät poistivat sen häpeissään.
- M@k3
1. Jeesus ei pitänyt ainuttakaan lupaustaan.
2. Jeesus ei tehnyt mitään tai jättänyt jälkeensä mitään mitä muutkaan vastaavat miekkoset eivät olisi
jättäneet.
Koska Jeesus oli mitä ilmeisemmin vain täynnä kuumaa ilmaa, niin miten voitte luulla että hänen lupauksensa taivaasta pitää paikkansa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889