Millaista on perintäkäsittelijäntyö

Kannattaako

Olen menossa haastatteluun Gothiaan ja haluisin tietää, millaista perintäkäsittelijäntyö on? Ja kun luvataan tes:in mukainen palkka, niin mikähän se nyt sitten mahtaa tässä työssä olla?

Kannattaakohan minun vaihtaa tämän hetkinen työni tähän työhön? Mitä hyviä ja huonoja puolia tuossa työssä on?

7

10054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuula

aika vaikea on puolestasi sanoa kannattaako vaihtaa kun jokaisella on omat kriteerit työn suhteen. yksi arvostaa rahaa, toinen valtaa, kolmas itsenäisyyttä, neljäs vapaa-aikaa.
      ja viestistäsi ei selviä mitä ylipäätään teet

• millaista

perintäkäsittelijän työ on, et ole pätevä koko työhön!

• ...

Hei! Itse olen samoja hommia tehnyt (eri firmassa tosin), ja pitänyt oikein kovasti. Perintäkäsittelijän töihin kuuluu päivittäiset työtehtävät kuten esim. maksujen kirjaus, postin käsittelyt ym. sekä lisäksi asiakaspalvelu. Asiakkaat ovat välillä hankalia, kuten varmaan ymmärrät, mutta itse olen juuri asiakaspalvelusta pitänyt. Tuo ainakin vaihtelua ja haastavuutta työhön. Ja suurin osa asiakkaista on kuitenkin täysin asiallisia.

TES:in mukaisesta palkasta en tiedä. Ei palkka varmaan mitään hyvää ole, itse olen saanut n. 10€/tunti.

• olevani perintäkäsittelijä

tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?

• ...
        olevani perintäkäsittelijä kirjoitti:

tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?

Varmaan olit, mutta itse en ole koskaan kirjoittanut karhukirjeitä tai karhunnut mitään soittamalla, koska noita ei meidän perintätoimistossamme tehty. Ulosottojen hakemista oon kyllä tehnyt, mutta sekin on yksinkertaistunut huomattavasti, kun hakemukset menevät nykyään koneellisesti.

• 543

ja oikkari kandi piti olla? 3-4k e palkka?

• Perintä...

Onko paikalla muita perintäkäsitelijöitä, jotka voisivat kertoa omia kokemuksia työstä? Mielestäni ongelmana on palkkaus, joka on aika huono. Tuskin edes 2000€ kk että en tiedä kannattaako perintäkäsittelijän työ, jos on kovin korkeasti koulutettu. Lisäksi en tiedä, onko etenemismahdollisuudet kovin hyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1143
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      55
      1025
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      932
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      913
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31