Olen menossa haastatteluun Gothiaan ja haluisin tietää, millaista perintäkäsittelijäntyö on? Ja kun luvataan tes:in mukainen palkka, niin mikähän se nyt sitten mahtaa tässä työssä olla?
Kannattaakohan minun vaihtaa tämän hetkinen työni tähän työhön? Mitä hyviä ja huonoja puolia tuossa työssä on?
Millaista on perintäkäsittelijäntyö
7
10054
Vastaukset
- Tuula
aika vaikea on puolestasi sanoa kannattaako vaihtaa kun jokaisella on omat kriteerit työn suhteen. yksi arvostaa rahaa, toinen valtaa, kolmas itsenäisyyttä, neljäs vapaa-aikaa.
ja viestistäsi ei selviä mitä ylipäätään teet - millaista
perintäkäsittelijän työ on, et ole pätevä koko työhön!
- ...
Hei! Itse olen samoja hommia tehnyt (eri firmassa tosin), ja pitänyt oikein kovasti. Perintäkäsittelijän töihin kuuluu päivittäiset työtehtävät kuten esim. maksujen kirjaus, postin käsittelyt ym. sekä lisäksi asiakaspalvelu. Asiakkaat ovat välillä hankalia, kuten varmaan ymmärrät, mutta itse olen juuri asiakaspalvelusta pitänyt. Tuo ainakin vaihtelua ja haastavuutta työhön. Ja suurin osa asiakkaista on kuitenkin täysin asiallisia.
TES:in mukaisesta palkasta en tiedä. Ei palkka varmaan mitään hyvää ole, itse olen saanut n. 10€/tunti.- olevani perintäkäsittelijä
tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?
- ...
olevani perintäkäsittelijä kirjoitti:
tein suurinpiirtein samaa, mutta suurimman osan ajasta vei karhukirjeiden kirjoittaminen, soittamalla karhuaminen, ulosottojen hakeminen. En kai sitten ollutkaan perintäkäsittelijå!?
Varmaan olit, mutta itse en ole koskaan kirjoittanut karhukirjeitä tai karhunnut mitään soittamalla, koska noita ei meidän perintätoimistossamme tehty. Ulosottojen hakemista oon kyllä tehnyt, mutta sekin on yksinkertaistunut huomattavasti, kun hakemukset menevät nykyään koneellisesti.
- 543
ja oikkari kandi piti olla? 3-4k e palkka?
- Perintä...
Onko paikalla muita perintäkäsitelijöitä, jotka voisivat kertoa omia kokemuksia työstä? Mielestäni ongelmana on palkkaus, joka on aika huono. Tuskin edes 2000€ kk että en tiedä kannattaako perintäkäsittelijän työ, jos on kovin korkeasti koulutettu. Lisäksi en tiedä, onko etenemismahdollisuudet kovin hyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774