Taas nähtiin Fordin laatu TL:n kestotestissä. Focuksessa lukematon määrä ongelmia jo ennen 30tkm "kestotestin" päättymistä ja kaiken huippuna = vetareista rasvat pihalle! Uskomatonta touhua Fordilta, eivätkö ne ikinä opi.
Uskomatonta Ford
37
14131
Vastaukset
- ongelmia
Mitä ongelmia kestotestissä on ollut vetareiden suojakumien lisäksi?
- foc
tiiviste siinä listassa ainakin oli, mahdollisesti sama juttu josta tuli korjauskutsu jo 2005 keväällä. Ei nuo viat kovin ihmeellisiä olleet.. ainakaan omassa autossani ei ole tarvittu mitään ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Suojakumien tiiveyden olen tarkastanut itse pari kertaa..
- ja harmillista
foc kirjoitti:
tiiviste siinä listassa ainakin oli, mahdollisesti sama juttu josta tuli korjauskutsu jo 2005 keväällä. Ei nuo viat kovin ihmeellisiä olleet.. ainakaan omassa autossani ei ole tarvittu mitään ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Suojakumien tiiveyden olen tarkastanut itse pari kertaa..
kun eri mallit tehdään eri laatuisista osista...Karvalakkiahan ne muistaakseni testailee? Onneks itselläni 2.0 ghia, joissa käsittääkseni vältelty nuo vetarit jo edellisessä korimallissa. Ohan noita vikoja uudessa tuotteessa aina, kun mallia vaan vaihdetaan. On meinaan karvaita kokemuksia tuotekehittelystä...
- 2.0 Ghia Focus
ja harmillista kirjoitti:
kun eri mallit tehdään eri laatuisista osista...Karvalakkiahan ne muistaakseni testailee? Onneks itselläni 2.0 ghia, joissa käsittääkseni vältelty nuo vetarit jo edellisessä korimallissa. Ohan noita vikoja uudessa tuotteessa aina, kun mallia vaan vaihdetaan. On meinaan karvaita kokemuksia tuotekehittelystä...
Luulekko että ne suojakumet on erilaiset tai eri kiinnityksellä vaikka olis joku Ghia? Täyttä soopaa. Et taida kyseisestä autosta paljoa tietää. Itellä on ghia ja eipä siinä paljon eroa karvalakkimalliin ole. Vähän erivärisiä muoveja. Sillä ei varmasti oo mitään tekemistä vetoakseleiden kanssa. 2- litrasessa ja dieselissä on kestävämmät vetonivelet- mutta kyllä se sama vika on niissäkin. Ei auta muuta kun pitää silmällä että rasvat pysyy kumien sisällä.
- olee
2.0 Ghia Focus kirjoitti:
Luulekko että ne suojakumet on erilaiset tai eri kiinnityksellä vaikka olis joku Ghia? Täyttä soopaa. Et taida kyseisestä autosta paljoa tietää. Itellä on ghia ja eipä siinä paljon eroa karvalakkimalliin ole. Vähän erivärisiä muoveja. Sillä ei varmasti oo mitään tekemistä vetoakseleiden kanssa. 2- litrasessa ja dieselissä on kestävämmät vetonivelet- mutta kyllä se sama vika on niissäkin. Ei auta muuta kun pitää silmällä että rasvat pysyy kumien sisällä.
ainakaan samasta syystä enää rasvat tulleet pihalle, kun ovat muuttaneet tuon systeemin. Ja tällä tietoa ainoa, josta ne rasvat ovat tulleet pihalle, on toi tuulilasin testiauto. Ja 2.0ssa on kyllä eri voimansiirron kalut kuin 1.6ssa...
- 2.0 Ghia Focus
olee kirjoitti:
ainakaan samasta syystä enää rasvat tulleet pihalle, kun ovat muuttaneet tuon systeemin. Ja tällä tietoa ainoa, josta ne rasvat ovat tulleet pihalle, on toi tuulilasin testiauto. Ja 2.0ssa on kyllä eri voimansiirron kalut kuin 1.6ssa...
Ei sitä systeemiä oo muutettu. Aivan samanlainen se on kun muissakin Focuksissa. Uusissakin on sama homma. Rasvat tulee pihalle.
- .............
2.0 Ghia Focus kirjoitti:
Ei sitä systeemiä oo muutettu. Aivan samanlainen se on kun muissakin Focuksissa. Uusissakin on sama homma. Rasvat tulee pihalle.
Ihme mussutusta vetareista ja niiden kumeista. Onhan se toki totta, että auto on tehty keskieuroopassa keskieuroopan oloihin. Suomi ja pohjoismaat on marginaalinen kauppa-alue, joten ei tänne ruveta mitaään erillistä artic-mallia kehittelemään. Mutta sitä varten on luovutushuolto, jossa esim nämä keskieurooppavetarinkumit "liimataan" kiinni, että kestäisivät täkäläisiä olosuhteita. Minun Focus on ainakin kaupasta ostettu, joten tuo luovutushuoltokin on tehty. Teidän rasvalinkovetari autojen ostopaikka ei siis ole virallinen autokauppa? Kun kerta rasvat tulee ulos? Hohhoijaa noita tojo provoja....
- tällätavalla
............. kirjoitti:
Ihme mussutusta vetareista ja niiden kumeista. Onhan se toki totta, että auto on tehty keskieuroopassa keskieuroopan oloihin. Suomi ja pohjoismaat on marginaalinen kauppa-alue, joten ei tänne ruveta mitaään erillistä artic-mallia kehittelemään. Mutta sitä varten on luovutushuolto, jossa esim nämä keskieurooppavetarinkumit "liimataan" kiinni, että kestäisivät täkäläisiä olosuhteita. Minun Focus on ainakin kaupasta ostettu, joten tuo luovutushuoltokin on tehty. Teidän rasvalinkovetari autojen ostopaikka ei siis ole virallinen autokauppa? Kun kerta rasvat tulee ulos? Hohhoijaa noita tojo provoja....
Se asia on, se vetoakselionkelma on pakkasonkelma, ja Suomi markkina-alueena on kuin käärmeenkusi erämaassa, ei ne siittä piittaa näköjään koska sitä vieläkin esiintyy!
- sillä
............. kirjoitti:
Ei se liimaus kuule auta. Minunkin focuksesta purskahti rasvat pihalle vaikka kumit oli liimattu kiinni. Onneksi satuin huomaamaan vian ajoissa ja vetarit eivät ehtineet tällä kertaa mennä paskaksi. Yksi vetoakseli vaihdettiin 35 tkm:n kohdalla, kun rasvat olivat tulleet pihalle.
Oudointa tässä on se, että maailmassa on paljon toimivia vetoniveliä, Fordi on suoltanut paskoja niveliä jo 7 vuotta ja jatkaa sitä edelleenkin ja vieläpä usean mallin voimin. Vielä kun uudesta focuksesta alkaa tulla ruostevaurioita samaan tahtiin kuin vanhan mallin kanssa, niin kakku alkaa olla valmis. Omaa focustani olen käyttänyt 5 KERTAA ruostekorjauksissa 3 vuoden aikana. - auttaisi
sillä kirjoitti:
Ei se liimaus kuule auta. Minunkin focuksesta purskahti rasvat pihalle vaikka kumit oli liimattu kiinni. Onneksi satuin huomaamaan vian ajoissa ja vetarit eivät ehtineet tällä kertaa mennä paskaksi. Yksi vetoakseli vaihdettiin 35 tkm:n kohdalla, kun rasvat olivat tulleet pihalle.
Oudointa tässä on se, että maailmassa on paljon toimivia vetoniveliä, Fordi on suoltanut paskoja niveliä jo 7 vuotta ja jatkaa sitä edelleenkin ja vieläpä usean mallin voimin. Vielä kun uudesta focuksesta alkaa tulla ruostevaurioita samaan tahtiin kuin vanhan mallin kanssa, niin kakku alkaa olla valmis. Omaa focustani olen käyttänyt 5 KERTAA ruostekorjauksissa 3 vuoden aikana.jos otettais alkuperäiset kiristimet pois ja sinne kumin ja akselin väliin pantas sitä liimaa, ja sitten tavalliset letkuklemmarit. Mutta tuokin tehdään näköjään niin että siihen saumaan tuherretaan päälle sikaflexiä että päästään helpommalla, ja sehän ei aina toimi!!
- Tuulilasin lukenut!!
............. kirjoitti:
Niin mikä tässä nyt sitten on provoa, faktaa on se että focuksen laadussa on paljon parannettavaa!!
MM.
-vetarit, listojen kiinitys, takalasin moottorin akselin tiiviste, starttivaikeudet, ja kulutus!
ym, ym... - pysytään asiassa
sillä kirjoitti:
Oudointa tässä on se, että maailmassa on paljon toimivia vetoniveliä, Fordi on suoltanut paskoja niveliä jo 7 vuotta ja jatkaa sitä edelleenkin ja vieläpä usean mallin voimin. Vielä kun uudesta focuksesta alkaa tulla ruostevaurioita samaan tahtiin kuin vanhan mallin kanssa, niin kakku alkaa olla valmis. Omaa focustani olen käyttänyt 5 KERTAA ruostekorjauksissa 3 vuoden aikana.täytyy korjata että focuksen vetareissa tuskin on koskaan ollut sen enempää vikoja kuin muittenkaan merkkien-vaan vika on suojakumien kiinnityspaikan muotoilusta-mikään vetoakseli ei kestä jos rasvat tulee ulos ja sinne pääsee epäpuhtautta-oli sitten kyseessä ford,toyota tai jokin muu ja vielä sen verran että joka merkissä niitä vikoja piisaa esim. toyota avensis kärsii alkusarjan autoissa todella paljon lastenvioista
- RATKEAA
VAIHTAMALLA JAPSIIN. ESIM PRIMERAAN.
- Virallinen valvoja
............. kirjoitti:
Stockman Auto Espoo, Focus 1,6 ja rasvat pihalle neljässäkympissä. Millä tuon Stockman Auton virallisuutta olisi voinut lisätä?
- Nuo testaajat
oikein käsittelevät noita autoja? Luulis että tännekin olsi jo käyneet kaikki kirjottelemassa ulostulleista rasvoistaan tms. ja tuo tiivistehommassahan pyydettiin kirjeellä tuomaan auto tiivisteen vaihtoon. Jättävätkö he tarkotuksella tekemättä jotain esim. myyjäliikkeessä tehtäviä viime hetken muutoksia? Aika hassua vaan, että juuri tuulilasin testi autot leviää (ei oo ford ainoo). Olen myös kuullut tuulilasin testien laadusta, ettei ole mitään kovin arvokasta tietoa (henkilöltä, joka niitä tekee), mutta ovathan noi suuntaa antavia. Toivottavasti ei itellä leviä ainakaan takuuajan jälkeen.
- Vanhassa vara parempi
Meinasi odottaa uuden Focus-mallin tuloa, mutta onneksi päädyin kuitenkin vanhempaan sukupolveen. Uudessa kun tuntuu tulevan vedet sisään ja rasvat ulos muiden vikojen lisäksi.
Mulla on takana yli 20 tkm ja normaali huolto. Ei vikoja!
Ehkä 5 vuoden päästä tämäkin malli on saatu korjattua lastentaudeista. - matti
"Vikoja ei ole ja jos niitä ilmenee ne ovat aina asiakkaan itsensä aiheuttamia"
Henry Ford, vuonna 1932. (Chicago Tribunen toimittajan mukaan) - uskomatonta??
Ei niin mitään,nuo kaikkihan ovat
focuksen ominaisuuksia.
Osta piip toimii... - tilaaja
Minusta kestotestin väliraportissa annettiin varsin positiivinen kuva Focucsesta. Eikös tämä vetareiden suojakumit ollut ainoa ongelma, muuten auto oli ok?
- Tilaaja
Sähköpeilit ja ikkunat hajosivat, vettä tuli sisään, lämmityslaite oli tehoton, rengasmelua aivan liikaa, vetarin kumeista rasvat ulos, ajoneston valot vilkuttelevat turhaan, takalasinpyyhkijän tiivisteet uusittu, ajovalon korkeussäädön moottori rikki, takaluukun muoviosat rikki, moottori syö öljyä.
Kaikki tämä 25tkm aikana.
Laatua??? - Fiikus -06
Tilaaja kirjoitti:
Sähköpeilit ja ikkunat hajosivat, vettä tuli sisään, lämmityslaite oli tehoton, rengasmelua aivan liikaa, vetarin kumeista rasvat ulos, ajoneston valot vilkuttelevat turhaan, takalasinpyyhkijän tiivisteet uusittu, ajovalon korkeussäädön moottori rikki, takaluukun muoviosat rikki, moottori syö öljyä.
Kaikki tämä 25tkm aikana.
Laatua???Olipa siinä listaa. Vahvistaa tosin vaan omaa näkemystäni Fordin laadusta kahden Focuksen jälkeen. Ainakin se on selvää, että Ford ei varmaan ikinä testaa autojaan kunnon talviolosuhteissa ja toinen varma juttu on se että pohjoismaissa paljastuneita ongelmia ei korjata koskaan (edes uuteen malliin). Ehkä liian pieni markkina-alue?
- KulkevainenK
Minun Focus 05,ajettu 29000 tkm,ei mitään vikoja!
- Focus II STW
Kerro meille mikä auto Focus hintaluokassa on viaton auto! Siis mikä merkki? Olen ajanut todella monella auto merkillä ja valitettavasti niistä kaikista on löytynyt ne omat tyyppiviat. Focus II on vain hintaisekseen, hyvä ajettava, eikä minulla ole ollut millään Fordilla ”vetariongelmia”, koska vuosihuollossa nämä asiat tarkastetaan ja sen verran pitää olla myös älyä Teemu, että katsoo välillä auton alle, ihan itse … Kun ensin rikastun, ostan itselleni Aston Martinin siinähän ei voi olla mitään vikaa, eikä taida löytyä omaa palstaakaan …
- että vuosihuollossa
Ei riitä että vuosihuollossa tarkastaa vetarit. Nivel on pilalla kuukauden kuluttua, kun rasvat ovat tulleet pihalle ja seuraavaan huoltoon saattaa mennä vielä useita kuukausia. Mutta olet oikeassa, että fordin omistajan pitää säännöllisesti ryömiä auton alla tarkastamassa suojakumien tiiviys, jos haluaa varmistua, että nivel ei mene kappaleiksi. Itsekkin ryömin focukseni alla säännöllisesti ja vast ikään huomasin rasvojen purskahtaneen pihalle, vaikka suojakumit olivat liimatut ja uudelleen pannoitetut.
- Focus II STW
että vuosihuollossa kirjoitti:
Ei riitä että vuosihuollossa tarkastaa vetarit. Nivel on pilalla kuukauden kuluttua, kun rasvat ovat tulleet pihalle ja seuraavaan huoltoon saattaa mennä vielä useita kuukausia. Mutta olet oikeassa, että fordin omistajan pitää säännöllisesti ryömiä auton alla tarkastamassa suojakumien tiiviys, jos haluaa varmistua, että nivel ei mene kappaleiksi. Itsekkin ryömin focukseni alla säännöllisesti ja vast ikään huomasin rasvojen purskahtaneen pihalle, vaikka suojakumit olivat liimatut ja uudelleen pannoitetut.
Joo, tätä tarkoitin viestissäni. Itse seuraan auton alle, samoin konehuoneen tilannetta. Näin ei todellakaan tule ikäviä yllätyksiä! Monesti vain näkee, että monen auton alla roikkuu, jos jotakin letkua, on hyvä välillä katsoa, myös auton alle …
PS. Nämä tarkastukset olen tehnyt aikaisemmissakin autoissani, eikä silloin kyseessä ollut Ford. että vuosihuollossa kirjoitti:
Itsellä on nyt 5 vuotta vanha Focus 1.6 ja rasvat tuli pihalle melkein heti uutena. Kuitenkin kumit liimattiin vasta 20000 km huollossa eikä laitettu lisää rasvaa sisälle (sikafleksia päihin eli ei otettu auki, olin paikanpäällä kun homa tehtiin). Nyt mittarissa 78000 km eikä mitään ongelmia ole tullut.
- Uskomatonta
Nuo Tuulilasin "kestotestit" ja testit yleensä. Älä sinäkään usko.
- siis testi...
Eli mielestäsi testissä on ollut vikaa, eikä autossa ollenkaan?
- opikseni.
Samat viat kuin vuonna 2000, jolloin erehdyin Focukseen. No, enpä ihmetellyt vuotta kauempaa,vaihdoin Toyotaan. Nyt sitten viitisen vuotta huoletonta autoilua.
- Totuus tämä!
Tuskin yhtään ”huoletonta” Toyotaa löytyy Suomesta, ne vaan on tämän automerkin ns. ”ominaisuuksia”, mitä tämän merkin huolto ei pysty edes korjaamaan ja ”huoleton” autoilu vain jatkuu ajo-ominaisuuksien kustannuksella. Tässä Toyotan omalle keskustelupalstalle ja ”huoleton” ajaminen vain jatkuu sielläkin. http://www.fintoys.net/forum/?board=vieraat
- ihmeessä
voi autojen viat puhuttaa noin paljon puhutaan hyvistä puolista niin kaikille tulee parempi mieli. Focuksella on hyvä ajaa ja vaikka kuinka vaseliini lentää niin se ei muuta sitä tosiasiaa mihinkään. Ja varaosia saa ja jos ei niitä itse osaa vaihtaa sitä varten on asentajia.
- arvostelut_
Todella murskaava kestotestitulos .... luotettavuus pikkuvikoineen hillman minxin tai vauxhall Vaivan luokkaa.
Jos haluaa huoletonta autoilua niin tietää ainakin että mitä merkkiä on vältettävä.- luotettavia
autoja ovat sitten olleet. Itse olen nyt ajanut vuoden ja 25 000 km ilman mitään ongelmia, ajateltava kuitenkin että uuden mallin ensimmäinen painos. Ainakin omani on toiminut huomattavasti paremmin kuin oletin, koska aina on pelko perseessä näiden ekojen autojen kanssa. Ja huoletonta on ollut, ei mulla koskaan tämän huolettomampaa autoa ole ollut eikä varmaan paljon huolettomampaa voikaan olla. Mistä siis valittaisin?
- Eroamme
luotettavia kirjoitti:
autoja ovat sitten olleet. Itse olen nyt ajanut vuoden ja 25 000 km ilman mitään ongelmia, ajateltava kuitenkin että uuden mallin ensimmäinen painos. Ainakin omani on toiminut huomattavasti paremmin kuin oletin, koska aina on pelko perseessä näiden ekojen autojen kanssa. Ja huoletonta on ollut, ei mulla koskaan tämän huolettomampaa autoa ole ollut eikä varmaan paljon huolettomampaa voikaan olla. Mistä siis valittaisin?
Mulla 50.000 ajettu focus ja jatkuvasti on jotain. Esim. ohjaustehostimen pumppu,takapyörän laakeri,taka äänenvaimennin on jo uusittu.Että oli viimeinen foorti minulla,kun tästä eroon pääsen.
- 6.voortti menossa
Eroamme kirjoitti:
Mulla 50.000 ajettu focus ja jatkuvasti on jotain. Esim. ohjaustehostimen pumppu,takapyörän laakeri,taka äänenvaimennin on jo uusittu.Että oli viimeinen foorti minulla,kun tästä eroon pääsen.
Miten kuulosti tutulta. Olen nykyisen mk2 Focuksen 2. omistaja. Auto ollut noin vuoden ajossani ja mittariin tullut 45tkm. Nyt mittarissa 128tkm. Vuoden aikana vaihdettu: jarrupalat (Fordin huollon jäljiltä), etu- ja takapyörän laakerit, takatukivarsien puslat, pitkittäisten etutukivarsien puslat. Nyt pamahti ohjaustehostimen pumppu. Paskin omistamani Ford, kun suhteutetaan vikojen määrä ja korjauskulut auton hankintahintaan.
- 6.voortti menossa
6.voortti menossa kirjoitti:
Miten kuulosti tutulta. Olen nykyisen mk2 Focuksen 2. omistaja. Auto ollut noin vuoden ajossani ja mittariin tullut 45tkm. Nyt mittarissa 128tkm. Vuoden aikana vaihdettu: jarrupalat (Fordin huollon jäljiltä), etu- ja takapyörän laakerit, takatukivarsien puslat, pitkittäisten etutukivarsien puslat. Nyt pamahti ohjaustehostimen pumppu. Paskin omistamani Ford, kun suhteutetaan vikojen määrä ja korjauskulut auton hankintahintaan.
Tänään pamahti jälleen ohjaustehostimen pumppu. Nyt meni b-varaosapumppu joka vaihdettiin orkkiksen tilalle maaliskuussa n. 10tkm sitten.
- VETARI
Onhan tuo tosi kallisosa jopa 69 euroa tuolla varaosaverkkokaupassa...
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929