Arvoisat Foord kuskit!
Uusin Auto Bild suomen mukaan Ford johtaa automerkkien käyttäjien tyytyväisyyskisaa. Seuraavana on Citroään, pösö, rellu ja fiat.
Mazda ja tojotakuskit valittelevat kovin kun
auto ei tarjoa mitään haastetta ja yllätystä.
Ei yllättäviä ruosteita, vetonivelien hajoamisia eikä nitinöitä eikä kitinöitä.
Täytynee tästä hommata caimolle citikka ja itselle fokus jotta iltaisin voimme sopia kumpi vie kumman huoltoon ja hakee jos kärry on tullut kuntoon. Elämään tulisi jotain tarkoitusta lisää.
Sinä Ford kauppias älä ole yhtään huolissasi , aina tulee olemaan kuluttajia joiden mielestä , auton alla täytyy ryömiä tarkastamassa vetonivelen rasvoja sekä kerran vuodessa toimittaa auto ruosteen poistoon ja ovien vaihtoon. Tämän sorttisia asiakkaita tulee riittämään joille tämä on ihan luonnollista toimintaa. Ovien vaihdon ja raapimisen voi ajoittaa kesälomaan ja pysyä koton kun fookus on ruosteraavinnassa.
Foord tyytyväisyyden kärjessä
17
3599
Vastaukset
- Pera
Kun tulin Mazdallani parkkipaikalle työpäivän jälkeen syksyllä, ihmettelin kun naapurin isäntä konttaa autonsa edessä ja asentelee Citikka c5 sen eteen jotain muovilevyä. Kertoi että tämmöinen pitää asentaa kun muuten tuulee sisälle citikkaan ja jäähtyy koppa. Kerroin että mazdassa käytettiin banaanilaatikon pahvista palaa joskus 70 luvulla syylärin edessä muttei enää 25-vuoteen ole tarvinnut. Näköjään Mazdani ei tarjoa mitään askeretta syksyisin ja keväisin. Toisella naapurille on fookus ja hän kyselee nitinöistä ja vemputuksista , enkä osaa auttaa häntä ollenkaan kun renkaat on tasapainossa ja vetonivelet on pyöreitä ja kumit pitää rasvat sisällä.
Tunnen joskus oloni ulkopuoliseksi näiden naapurien kanssa asioidessani kun en voi jakaa autokokemuksiani.- kun innoissani
Tarinan keksimisen jälkeen löin mastan oven kiinni liian lujaa ja ruostepölyn laskeutumisen jälkeen tarkistin onko ovi vielä paikallaan.
- mikki
sinäkin, niin että kehupas sitä konepuolta Mazdassa;)
- Masamuovi
Moni on saanut tautinsa alun pienviljelijätilalta.
Ensin isä osti fordsonin ja sitten käytetyn anglian jne... Kun tämmöinen kaveri sai oman kortin niin välikoppainen eskort antoi rassaamisen aihetta. On jo fordsonin ajoista totuttu "pitää rassata" se kuuluu siihen ford-miehen elämään.
No eihän kainuun saloilla ole muuta tekemistä kuin odotella matkahuollon kautta fordin varaosia ja seuraavaa korjauskohdetta. Tämä koetaan normaaliksi.- 2.0 Ghia Focus
Itellä on foorti enkä kyllä kehu sitä tai hauku mutta enpä alkaisi kehumaan mitään Mazdaakaan. Taitaa olla sekin aika halvalla tehty. Sisälle menee niin pelkät muovikuoret paistaa. Onkai tekniikka aika kestävää, mutta ei se tarjoa yhtään ajomukavuutta. Lisäksi näkyvät uudet mazdatkin ruostuvan aika pahasti. Ja kyllä se pojat niin on että ei rahamiehet noita mazdoja ostele. Katsokaapa ympärillenne. Ne joilla on rahaa, ajelevat saksalaisilla tai englantilaisilla.
- mikki
2.0 Ghia Focus kirjoitti:
Itellä on foorti enkä kyllä kehu sitä tai hauku mutta enpä alkaisi kehumaan mitään Mazdaakaan. Taitaa olla sekin aika halvalla tehty. Sisälle menee niin pelkät muovikuoret paistaa. Onkai tekniikka aika kestävää, mutta ei se tarjoa yhtään ajomukavuutta. Lisäksi näkyvät uudet mazdatkin ruostuvan aika pahasti. Ja kyllä se pojat niin on että ei rahamiehet noita mazdoja ostele. Katsokaapa ympärillenne. Ne joilla on rahaa, ajelevat saksalaisilla tai englantilaisilla.
Jaguar ja RR ovat amerikkalaisilla ja saksalaisilla. Vauxhall? No, onpa laatuauto...;o)
- Nipponisti
Luin uusimmasta Tuulilasi-lehden numerosta focuksen kestotestiä, kunnes kyllästyin, sammaa luotettavaa voorti laatua uusikin focus näyttää olevan. Ollaan siis tyytyväisiä, kun ei enään omisteta voortia.
- ja vielä hahahahaa
Pikku vietnamilainen kun on suunnitellut maksalaatikon käyttöiäksi huimat 6 vuotta.
Fordille se on vasta sisäänajo.
Liikenteessä näkee 20-25v vanhoja voorteja normaalissa käyttöajossa paljon.
Missä on kaikki maksalaatikot ym aasialaisautot?
Kurkkupurkkina kaupan hyllylla monta kertaa kierrätettynä.- Escorteeraaja
Tuo on totta. Vanhoja ja kestäviä Fordeja näkee liikenteessä yllättävän paljon niin kesä- kuin talviaikanakin. Jostain syystä vanhoilla japanilaisilla ajetaan pääasiassa kesäsin. Liekö syynä nopeampi ruostuvuus vai huonot talviajo-ominaisuudet, tai molemmat.
Fordeja on tullut ajeltua ja omistettua jo vuosikymmenet, eikä niistä juurikaan pääse pahaa sanaa sanomaan. Toki ne kuluvat käytössä ihan niin kuin muutkin autot, mutta mitään varsinaista valittamaista niistä en ole löytänyt. Ne hoitavat sen homman mihin ne on tehtykin, eli siirtymisen sinne ja paluun tänne.
Oli mulla pari japsiakin, Toyota ja Nissan. Toyota oli tiloiltaan aika hyvä, eikä ajossaaan ollut juuri moittimista muuten kuin ohjauksen suhteen. Siinä lienee ollut samantapaisella periaatteella toimiva kuulamutteriohjaus kuin oli Nissanissa, joka säädöistä huolimatta oli aika susi. Outoa hakemista ja vetelyä koko ajon ajan. Autoissa oli myös penkit oudon alhaalla. Nuo kaksi suunnitteluvikaa vitutti niissä autoissa eniten.
Noiden autojen ohjauksia ei voi edes verrata Fordin ohjaukseen, joka on tarkkuudessa niitä valovuoden edellä. Nykyisen Escon suuntavakautta ei voi kuin ihmetellä. Se lienee peruja uudemmalle Focukselle, jonka ohjaus on saanut kehuja ympäri maailmaa. Uusinkaan Focus ei ole poikkeus ja sen ohjausta muistetaan kehua joka testissä. Tähän kun pääsisivät japsitkin, saati sitten Renaultit, niin voisin ehkä harkita jotain toistakin automerkkiä. But so far so good.
- Eki
Kuulun niihin tyytyväisiin. 5000 km on nyt takana uudella Focuksella ilman ongelmia. Useampia muitakin vaihtoehtoja tuli kokeiltua ennen hankintaa. Esim samalle pohjalevylle tehty Mazda3 oli kamala ajokokemus; tunnoton ohjaus ja jousituksesta ei tietoakaan. Ford ei ollut mikään pakkomielle, mutta tuntui tarjoavan hintaluokassaan eniten autoa. Käypä sinäkin Riiko sitten kun saat ajokortin ja valmistut ammattikoulusta koeajamassa Fordia niin tiedät mistä puhut.
- kovasti.
mazda 3:sta on kehuttu juuri ajo ominaisuuksista. jousitus on totta kovahko. mutta ohjaus ei todellakaan ole tunnoton. auto on loistava ajaa niin mutkaisilla hiekka kuin asfaltti tiellä, puhumattakaan kaupungissa.. mutta makuja on monia ja jokainen valitsee mieleisensä.
kovasti. kirjoitti:
mazda 3:sta on kehuttu juuri ajo ominaisuuksista. jousitus on totta kovahko. mutta ohjaus ei todellakaan ole tunnoton. auto on loistava ajaa niin mutkaisilla hiekka kuin asfaltti tiellä, puhumattakaan kaupungissa.. mutta makuja on monia ja jokainen valitsee mieleisensä.
Ei kai tuo erilainen koppa paljon ajo-ominaisuuksia muuta. Alusta ja tekniikkahan Mazda3:ssa on Focus II:sta. Kävin reilu vuosi sitten kokeilemassa tuota Mazdaa ihan sillä että tiesi mitä odottaa Focus II ajo-ominaisuuksilta.
- Eki
kovasti. kirjoitti:
mazda 3:sta on kehuttu juuri ajo ominaisuuksista. jousitus on totta kovahko. mutta ohjaus ei todellakaan ole tunnoton. auto on loistava ajaa niin mutkaisilla hiekka kuin asfaltti tiellä, puhumattakaan kaupungissa.. mutta makuja on monia ja jokainen valitsee mieleisensä.
Ilman muuta ihmiset painottavat erilaisia asioita. Eihän Mazdankaan ohjaus täysin tunnoton ole mutta ero Focukseen ja Golfiin oli niin selvä että koeajokin loppui lyhyeen.
- Tomppa
Jopas olet keksinyt tarinan ja listan järjestyksen. Käsittääkseni lista on kai toisinpäin kaikissa testeissä ja tyytyväisyyksissä. Kai se saksan katsastustilastot on aika luotettavia ja harmi että suomen katsastajat ei anna tilastoa ulos jolloin huonoimpien autojen lista tulisi vahvistettua. Kyllä alaa seuraava ihminen näkee minkä automerkin vuosimallista kannattaa pysyä erossa.
- Mieltä
Minäkin uskon vain niihin testeihin, vertailuihin yms. joissa se oma merkki on paras. Hätätilasssa käy myös sellainen missä naapurin merkki on huonoin.
- Liisa1
Mieltä kirjoitti:
Minäkin uskon vain niihin testeihin, vertailuihin yms. joissa se oma merkki on paras. Hätätilasssa käy myös sellainen missä naapurin merkki on huonoin.
Kun Focus on 5v vanha ja 120 000km ajettu ja ovet ruostuu sekä vetonivelet vemputtaa niin käyttäjien keskuudessa aivan iloitaan kun saa keskustella Ford huollon kanssa maksuista.
Palvelu pelaa ja asiakas maksaa , kaikki on onnellisia voorttiin vokukseen. Minä ainakin kun rahansa voisi käyttää epäterveellisemminkin kuin voortin turhaan korjaukseen.
Kun viet auton vaihtoautohalliin niin kiljuen ostajaehdokkaat tarjoavat rahaa ja sinun täytyy vain valita paras vaihtoehto tarjouksesta.
Voi tätä onnea!
- Masarotta
Varsinkin kansantalous kasvaa kun huoltomiehiä ja maalaamoita työllistetään. Kunnan kuluttajavalittajakin saa hommia sopivasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391679En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411339Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 81051
- 121028
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846