Missä asioissa?
Suositko suomalaista ?
10
557
Vastaukset
- Itsekäs
En suosi!
Kaikki samalle viivalle! suosittava aina hinnan mukaan, silloin kun perhe oli suurimmillaan ja toinen vain ansiotyössä.
Nykyisin katson yleensä ruokatarvikkeiden alkuperämaan, en osta missään nimessä esim. ukrainalaista tai puolalaista hunajaa, niiden oletettujen tuholaismyrkkyjäämien takia.
Myöskään en osta Tsernobylin lähi vaikutuspiirissä kasvaneita omenia, enkä mitään muitakaan ruokatarvikkeita...tosin onhan suomalaisissa esim. sienissäkin gesium pitoisuudet vielä liian korkeita...
Vaatteissa ei alkuperämaa merkitse oikeastaan, muuta kuin ehkä laatua..
Tiedän että täytyä suosia suomalaista ja niin edistää työllisyyttä, mutta kun minusta tuntuu etteivät nämä nykyyritykset pysy pystyssä kuitenkaan pelkästään suomalaisten markkinoiden varassa..
Kaunista sunnuntaipäivää sinulle ja kaikille muillekin palstan lukijoille ja kirjoittajille..- M.orfeus
Ehdottomasti, kaikissa hankinnoissa jos vain mahdollista mutta erityisesti elintarvikkeissa. Olen kyllä miettinyt että kuinka suhtautuisin noihin Suomalaisiin jotka säntää Kiinaan tai UPM:n johdon epäonnistuminen...möhlintä Voikkaalla. Kuinka sen voisin kulutuksessani ottaa huomioon, ehkä jotenkin että en vahingossakaan tukis niitä enää.
- vain
naisvalinnoissa :))
- Sydämenilo
miehissä
- Heikinkaima
Ostoksissa suosisin,mutta kun suomalaisnimiseltä
kuulostava tavara osoittautuukin kiinassa tai
jossain muussa riisikuppipalkalla tehdyssä maassa
valmistetuksi,mitä loppujen lopuksi suosin? - En suosi
suomalaista missään asiassa vaan sensijaan suosin parasta laatua valmistusmaasta välittämättä,henkilökohtaisissa suhteissa sama periaate;D
- enimmäkseen
Lidl'iä. Edullista ruokaa sieltä saa myös kotimaista.
- remmari
Mutta se ei ole mahdollista. Suomalaisten vaatevalmistajien mielestä olen täysin epämuodostunut yksilö.
Joudun aina ostamaan kalliita saksalaisia, italaialaisia tai ruotsalaisia pukuja, koska minulla on yli 10 kiloa ylipainoa. Saan suoraan tangolta kalliita ulkomaisia pukuja ilman mitään korjauksia, mutta en koskaan suomalaisia. En tiedä, keille suomalaiset vaatefirmat tuotteitaan valmistavat. Suomalaisista lähes puolet on ylipainoisia, mutta kokovaihtoehtoja ei ole. Tai jos jotakin löytyy, niin ne ovat niin kamalan näköisiä, ettei mitenkään voi niitä hyväksyä. - Agathe
Turhan moni suomalainen tuote on niin paljon kalliimpi "ulkolaista" tuotetta, että pienipalkkaisella ei ole varaa, vaikka mielellään suosisin kotimaista.
Ruokaa ostan mm. Lidlestä, ja sieltä saa jo suomalaistakin - hyvä juttu! Muuten pyrin ostamaan lähiruokaa, se kyllä tulee kalliimmaksi joissakin tapauksissa, mutta parempi, että edes joissain asioissa voi tehdä ekologisia päätöksiä kuin ettei missään.
Ja nykyään ei vaatteista, kengistä jne. todellakaan tiedä, missä ne on tehty. Vältän ainakin sellaisia merkkejä, joilla on huono maine esim. lapsityövoimankäytön takia, siis Nike yms.
Onneksi ei ole niin paljoa rahaa, että olisi varaa ostella kauheasti vaatteita tai muutakaan tavaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763