Nettiveneessä Maxi Magic 26500
Lisää ylihintaisia
21
4985
Vastaukset
- Noviisi
23500
- Masa
Kiitos korjauksesta huomasin virheen vähän liian myöhään!
- Viki
Masa kirjoitti:
Kiitos korjauksesta huomasin virheen vähän liian myöhään!
Oma mielipiteeni ko. tapauksesta on että ei siinä hinnoittelu nyt niin älyttömästi ole mennyt mettään kuin monessa muussa tapauksessa.
Magicin hintahaitari on 13-20 teuro kantturoissa ja tuo yksilö on varustettu melkoisen pätevällä kisapurjearsenaalilla. Siispä henkilö, joka hakee lys-kisavenettä, voi ihan hyvin lähteä katsomaan mielessään tinkaaminen kahdenkypän huitteille.
Toinen juttu jos pyynti on kymppitonninkin yläkantissa, eihän ilkeä tarjota käypää hintaa, koska reilusti pyynnistä poikkeava tarjous olisi myyjän arvostelukyvyn halveeramista, vai mitä? - tinkivaraa ja paljon
Viki kirjoitti:
Oma mielipiteeni ko. tapauksesta on että ei siinä hinnoittelu nyt niin älyttömästi ole mennyt mettään kuin monessa muussa tapauksessa.
Magicin hintahaitari on 13-20 teuro kantturoissa ja tuo yksilö on varustettu melkoisen pätevällä kisapurjearsenaalilla. Siispä henkilö, joka hakee lys-kisavenettä, voi ihan hyvin lähteä katsomaan mielessään tinkaaminen kahdenkypän huitteille.
Toinen juttu jos pyynti on kymppitonninkin yläkantissa, eihän ilkeä tarjota käypää hintaa, koska reilusti pyynnistä poikkeava tarjous olisi myyjän arvostelukyvyn halveeramista, vai mitä?Joo... Viki,
Mutta älä säkään ryhdy puolustelemaan ihan TÖRKEETÄ hintapyyntöä pelkällä LYS-varustelulla (ota vähän selvää veneiden todellisista myyntihinnoista!!!). Mielestäni hintapyyntö on kohtuuton vaikkakin ei se ole tyhmä joka pyytää... - Fenix
tinkivaraa ja paljon kirjoitti:
Joo... Viki,
Mutta älä säkään ryhdy puolustelemaan ihan TÖRKEETÄ hintapyyntöä pelkällä LYS-varustelulla (ota vähän selvää veneiden todellisista myyntihinnoista!!!). Mielestäni hintapyyntö on kohtuuton vaikkakin ei se ole tyhmä joka pyytää...Hei lukihäiriöiset,
se on muuten Maxi Fenix 26500;-, huom! uusitulla koneella.. tai sitten se teidän kertomanne Magic meni jo hyvän mainontanne ansiosta (nettivene.com).
Mielestäni kukaan teistä ei ole pätevä arvioimaan hintapyyntöä sinne eikä tänne näkemättä kohdetta.
Toki itsekin vertaisin tätä yhteen jos toiseenkin mutta en lähtisi moittimaan hintapyyntöä - se on ostajan ja myyjän välinen diili.
Se voi olla oikea tai ei - paljon riippuu paljosta.
Ei tuolla muuten silmään sattunut kuin nuo 31:t bavariat joiden pyynnöt on korkeat veneeseen nähden mutta edelleen se on kahden ihmisen diili mitä oikeasti maksaa.
Ja kiitos ei haistatteluja palstalle. - Viki
Fenix kirjoitti:
Hei lukihäiriöiset,
se on muuten Maxi Fenix 26500;-, huom! uusitulla koneella.. tai sitten se teidän kertomanne Magic meni jo hyvän mainontanne ansiosta (nettivene.com).
Mielestäni kukaan teistä ei ole pätevä arvioimaan hintapyyntöä sinne eikä tänne näkemättä kohdetta.
Toki itsekin vertaisin tätä yhteen jos toiseenkin mutta en lähtisi moittimaan hintapyyntöä - se on ostajan ja myyjän välinen diili.
Se voi olla oikea tai ei - paljon riippuu paljosta.
Ei tuolla muuten silmään sattunut kuin nuo 31:t bavariat joiden pyynnöt on korkeat veneeseen nähden mutta edelleen se on kahden ihmisen diili mitä oikeasti maksaa.
Ja kiitos ei haistatteluja palstalle.Ainakin minulla näkyi se Magic vielä
http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=242218&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=3
Väität että: "Mielestäni kukaan teistä ei ole pätevä arvioimaan hintapyyntöä sinne eikä tänne näkemättä kohdetta."
Aika erikoisesti muotoiltu lause. Mitä tarkoittaa "pätevä"? Jos optimistijollasta pyydetään 100 000 euroa, niin olen pätevä arvioimaan näkemättä kohdetta. Jos 30 vuotta vanhasta veneestä pyydetään samaa kuin vastaavankoisesta uudesta, niin mielestäni olen pätevä arvioimaan? Hintapyyntö ei ole ostajan ja myyjän välinen diili, se on myyjän haave. Ruottin kielessä on minusta parempi sana kuin hintapyynti, eli "pris ide".
Aikoinaan kun olin ostamassa venettä, niin mielestäni olin silloin pätevä arvoimaan veneiden hintapyyntejä. Niiden perusteella sitten valitsin ne, joiden hintapyynnit olivat edes lähellä käsitystäni veneen arvosta, miksi olisin vaivautunut katsomaan venettä jossa on 30-50% tai kyppitonni pari ylihintaa? Eivät ne ole oikeasti kaupan - kunhan myyjä vaan kokeilee kepillä jäätä, jos vaikka joku hölmö haksahtaisi makselemaan älyttömiä.
Sitä se ilmainen nettimainonta ja myös ilmainen Vene-lehden kevätpörssi teettää lieveilmiönä. Saahan sitä pyytää, kun markkinointi ei maksa mitään niin kymppitonnin ylihinnalla voi pitää veneen menettämisen riskin yllä.
Niin, tuo Magic oli 23500, aktiivisesti kyllä myynnissä, ihan rahalla maksettuja ilmoituksia myös Hesarissa. Kuten aiemmin sanoin, vaikka en olekaan pätevä arvioimaan, hinta on tinkivaran päässä kaupanteosta, mikäli tuon tyyppistä venettä etsivät henkilö sattuu kohdalle.
Hmmmm... kellä lukihäiriö? Ilmeisesti olet lukenut, mutta luetun ymmärtäminen ei ole ihan sujuvaa vaikka lukihäiriö Fenixiltä puuttuukin? - missä on
Viki kirjoitti:
Ainakin minulla näkyi se Magic vielä
http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=242218&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=3
Väität että: "Mielestäni kukaan teistä ei ole pätevä arvioimaan hintapyyntöä sinne eikä tänne näkemättä kohdetta."
Aika erikoisesti muotoiltu lause. Mitä tarkoittaa "pätevä"? Jos optimistijollasta pyydetään 100 000 euroa, niin olen pätevä arvioimaan näkemättä kohdetta. Jos 30 vuotta vanhasta veneestä pyydetään samaa kuin vastaavankoisesta uudesta, niin mielestäni olen pätevä arvioimaan? Hintapyyntö ei ole ostajan ja myyjän välinen diili, se on myyjän haave. Ruottin kielessä on minusta parempi sana kuin hintapyynti, eli "pris ide".
Aikoinaan kun olin ostamassa venettä, niin mielestäni olin silloin pätevä arvoimaan veneiden hintapyyntejä. Niiden perusteella sitten valitsin ne, joiden hintapyynnit olivat edes lähellä käsitystäni veneen arvosta, miksi olisin vaivautunut katsomaan venettä jossa on 30-50% tai kyppitonni pari ylihintaa? Eivät ne ole oikeasti kaupan - kunhan myyjä vaan kokeilee kepillä jäätä, jos vaikka joku hölmö haksahtaisi makselemaan älyttömiä.
Sitä se ilmainen nettimainonta ja myös ilmainen Vene-lehden kevätpörssi teettää lieveilmiönä. Saahan sitä pyytää, kun markkinointi ei maksa mitään niin kymppitonnin ylihinnalla voi pitää veneen menettämisen riskin yllä.
Niin, tuo Magic oli 23500, aktiivisesti kyllä myynnissä, ihan rahalla maksettuja ilmoituksia myös Hesarissa. Kuten aiemmin sanoin, vaikka en olekaan pätevä arvioimaan, hinta on tinkivaran päässä kaupanteosta, mikäli tuon tyyppistä venettä etsivät henkilö sattuu kohdalle.
Hmmmm... kellä lukihäiriö? Ilmeisesti olet lukenut, mutta luetun ymmärtäminen ei ole ihan sujuvaa vaikka lukihäiriö Fenixiltä puuttuukin?100kEur:n jolla??
Hain nettiveneen haulla veneitä ja maxeja ei todellakaan hakupalvelu löytänyt kuin Fenix:n ja 999:n.
Siltikin pysyn kannassani että hintatietoisuutesi voit pitää omassa mahassasi.
Tuo kisapurjevarustus joka ko. veneessä seuraa on ainakin kallista tavaraa - näkemättä ja kokeilematta ei kunnosta voi sanoa yhtään mitään mutta se on varma että noilla purjeilla vaikka ovatkin käytettyjä painelee huomattavasti pitemmän vesilinjan omaavasta cruising purresta OHI kummalta puolen vain huvittaa.
Se jo on jonkin arvoista että vene kulkee hyvin purjeilla sille joka purjehtia haluaa.
Ja joka on pohjarempan tehnyt tietää paljonko on työarvoa siinä että pohja on tiptop kunnossa jopa kisailuun.
En pidä pahana pyyntiä siihen mitä rahalla saa.
Ja kauppahinta eli se jolla omistaja vaihtuu on aina kahden kauppa.
Vähän malttia siellä hei! Kaikkien ei tarvitse ajatella kuten sinä. - Viki
missä on kirjoitti:
100kEur:n jolla??
Hain nettiveneen haulla veneitä ja maxeja ei todellakaan hakupalvelu löytänyt kuin Fenix:n ja 999:n.
Tuo kisapurjevarustus joka ko. veneessä seuraa on ainakin kallista tavaraa - näkemättä ja kokeilematta ei kunnosta voi sanoa yhtään mitään mutta se on varma että noilla purjeilla vaikka ovatkin käytettyjä painelee huomattavasti pitemmän vesilinjan omaavasta cruising purresta OHI kummalta puolen vain huvittaa.
Se jo on jonkin arvoista että vene kulkee hyvin purjeilla sille joka purjehtia haluaa.
Ja joka on pohjarempan tehnyt tietää paljonko on työarvoa siinä että pohja on tiptop kunnossa jopa kisailuun.
Vähän malttia siellä hei! Kaikkien ei tarvitse ajatella kuten sinä.Vähän malttia hei :-)
Aika tupelo olet, vaikka laitoin linkin niin et löytänyt.
Miksi sinun ajatuksesi, että "hintatietoisuutesi voit pitää omassa mahassasi" on parempi kuin minun ajatukseni, jonka mukaan keskustelupalstalla voi keskustella veneiden hinnoista?
Lisäksi purjehduskokemuksen puutteesta kertoo lausuntosi: "se on varma että noilla purjeilla vaikka ovatkin käytettyjä painelee huomattavasti pitemmän vesilinjan omaavasta cruising purresta OHI kummalta puolen vain huvittaa"
Ei se ole varmaa! Riippuu nimittäin kipparin ynnä gastien kyvyistä ennen kaikkea, saattaa riippua kelistä - ei todellakaan varmaa, sorry vaan. Nääs, kilpapurjehdus ei mittaa vain veneiden välisiä vauhtiresursseja, tämän voit havaita yksityyppikisoissa.
Tyhymä, eihän kukaan typerys laita optaria myyntiin 100 kella. Mutta jos laittaisi niin voisin arvioida hintapyynnön kohtuuttomaksi.
Eipä tosissaan luetun ymmärtäminen ole vahvimpia puoliasi, jo kahdessa vai kolmessa viestissä olen kirjoittanut että Magicin hinnoittelu on ihan oikeissa kantturoissa, sitä myydään innokkaasti ja varmaan saadaan parikytä tonnia. Siksi tuo pyynti on ihan jees minun mielestäni.
Luojan lykky että kaikki eivät ajattele kuin minä, eihän silloin mistään mitään tulisi! - kommentit
missä on kirjoitti:
100kEur:n jolla??
Vähän malttia siellä hei! Kaikkien ei tarvitse ajatella kuten sinä.kannattaa jättää omaan arvoonsa. He purjehtivat ikuisesti veneillään ja kauhistelevat kun hyvät veneet maksaa enemmän. Purjeista nyt puhumattakaan...
- hehe :)
Viki kirjoitti:
Vähän malttia hei :-)
Aika tupelo olet, vaikka laitoin linkin niin et löytänyt.
Miksi sinun ajatuksesi, että "hintatietoisuutesi voit pitää omassa mahassasi" on parempi kuin minun ajatukseni, jonka mukaan keskustelupalstalla voi keskustella veneiden hinnoista?
Lisäksi purjehduskokemuksen puutteesta kertoo lausuntosi: "se on varma että noilla purjeilla vaikka ovatkin käytettyjä painelee huomattavasti pitemmän vesilinjan omaavasta cruising purresta OHI kummalta puolen vain huvittaa"
Ei se ole varmaa! Riippuu nimittäin kipparin ynnä gastien kyvyistä ennen kaikkea, saattaa riippua kelistä - ei todellakaan varmaa, sorry vaan. Nääs, kilpapurjehdus ei mittaa vain veneiden välisiä vauhtiresursseja, tämän voit havaita yksityyppikisoissa.
Tyhymä, eihän kukaan typerys laita optaria myyntiin 100 kella. Mutta jos laittaisi niin voisin arvioida hintapyynnön kohtuuttomaksi.
Eipä tosissaan luetun ymmärtäminen ole vahvimpia puoliasi, jo kahdessa vai kolmessa viestissä olen kirjoittanut että Magicin hinnoittelu on ihan oikeissa kantturoissa, sitä myydään innokkaasti ja varmaan saadaan parikytä tonnia. Siksi tuo pyynti on ihan jees minun mielestäni.
Luojan lykky että kaikki eivät ajattele kuin minä, eihän silloin mistään mitään tulisi!..se olet kyllä nyt sinä joka et osaa lukea tai ymmärtää lukemaasi.
Kirjoitin siis että nettiveneen hakukone ei löytänyt Magic:a miksei löytänyt - en tiedä - eikä sen ole niin väliä, tarkistin sitten asian antamastasi linkistä kokeilin saman saitin hakukoneen uudelleen nyt se toimi ja löysi ko veneen ja siitä siis kommenttini - huomasitko muuten, kommentoin purjeita - olin lukenut ilmoitustekstin?
Et - sinä olet raivosta "silmät mustana" et näe etkä kuule jos olisin ulottuvillasi - löisit - eikö niin?
Otan osaan kanssaihmistesi kärsimyksiin.
Ja aika tupelo saa todellakin olla kuka tahansa kipparina että noilla kisapurjeilla ei pääsisi ohi kuvailemassani tapauksessa.
Purjehdus ei ole niin ihmeellistä.
Minulla on ihan omaa kokemusta siitä mitä hyvät kisapurjeet tarkoittavat verrattuna normaaleihin cruising purjeisiin yhdessä ja samassa veneessä käytettynä - suorituskykyero on huikea. - Viki
hehe :) kirjoitti:
..se olet kyllä nyt sinä joka et osaa lukea tai ymmärtää lukemaasi.
Kirjoitin siis että nettiveneen hakukone ei löytänyt Magic:a miksei löytänyt - en tiedä - eikä sen ole niin väliä, tarkistin sitten asian antamastasi linkistä kokeilin saman saitin hakukoneen uudelleen nyt se toimi ja löysi ko veneen ja siitä siis kommenttini - huomasitko muuten, kommentoin purjeita - olin lukenut ilmoitustekstin?
Et - sinä olet raivosta "silmät mustana" et näe etkä kuule jos olisin ulottuvillasi - löisit - eikö niin?
Otan osaan kanssaihmistesi kärsimyksiin.
Ja aika tupelo saa todellakin olla kuka tahansa kipparina että noilla kisapurjeilla ei pääsisi ohi kuvailemassani tapauksessa.
Purjehdus ei ole niin ihmeellistä.
Minulla on ihan omaa kokemusta siitä mitä hyvät kisapurjeet tarkoittavat verrattuna normaaleihin cruising purjeisiin yhdessä ja samassa veneessä käytettynä - suorituskykyero on huikea.Make love not war!
Älä hyvä ihminen hermostu, jos sinua henkisesti tönitään. Sellaista sattuu...
- Utelias Tuomas
Mikä?
- Masa
Vuosimalli -85 Ja maksanut huomattavasti vähemmän todella hyvillä varusteilla ja purjeilla
- Utelias Tuomas
Masa kirjoitti:
Vuosimalli -85 Ja maksanut huomattavasti vähemmän todella hyvillä varusteilla ja purjeilla
Voisiko joku tosiaankin olla niin tyhmä, että ottaisi kärkevästi kantaa, mikäli omistamansa ruotsalaisen halpisveneen pyynnit ovat korkeita? Tuskinpa.
Älä ainakaan tunnusta! Utelias Tuomas kirjoitti:
Voisiko joku tosiaankin olla niin tyhmä, että ottaisi kärkevästi kantaa, mikäli omistamansa ruotsalaisen halpisveneen pyynnit ovat korkeita? Tuskinpa.
Älä ainakaan tunnusta!Suoralla merivesijäähdytyksellä oleva 20v vanha kone on arvoitus. Voi olla pahimmassa tapauksessa arvotonkin. Purjevarustusko pitää hintapyynnin korkeana?
- Viki
saarentyttö kirjoitti:
Suoralla merivesijäähdytyksellä oleva 20v vanha kone on arvoitus. Voi olla pahimmassa tapauksessa arvotonkin. Purjevarustusko pitää hintapyynnin korkeana?
Purjevarustus sekä muukin kansivarustus joka on ilmeisesti viimosen päälle kisakunnossa. Lisäksi pohjan käsittely, jolle voi pistää tommoset viissataa viiva tonni arvoa lisäävää hyvää.
Oletusarvoisesti 20 v vanhassa veneessä on alkuperäinen kone, joka hyvässä lykyssä puksuttaa vielä kymmenkunta vuotta. Äskettäin uusitun nyrkinkokoisen diiselin arvoa lisäävä vaikutus on siellä kolmen tonnin kantturoissa. - seiloristi
Viki kirjoitti:
Purjevarustus sekä muukin kansivarustus joka on ilmeisesti viimosen päälle kisakunnossa. Lisäksi pohjan käsittely, jolle voi pistää tommoset viissataa viiva tonni arvoa lisäävää hyvää.
Oletusarvoisesti 20 v vanhassa veneessä on alkuperäinen kone, joka hyvässä lykyssä puksuttaa vielä kymmenkunta vuotta. Äskettäin uusitun nyrkinkokoisen diiselin arvoa lisäävä vaikutus on siellä kolmen tonnin kantturoissa."Kisakunnossa"? Voi helevettiläinen, tuommoinen retkiruuhi ei ole kisakunnossa vaikka siinä olisi kaikki Harkenia ja uudet hiilikuitupurjeet. Ei ne tuommoista vanhanaikaista retkirunkoa miksikään muuta. Tuommoiset veneet ovat retkeilyyn ja lievään asusteluun suunniteltu ja valmistettu ja niihin hommiin niitä pitäisi myös käyttää. Kisaveneet ovat erikseen.
- Joakim
Viki kirjoitti:
Oletusarvoisesti 20 v vanhassa veneessä on alkuperäinen kone, joka hyvässä lykyssä puksuttaa vielä kymmenkunta vuotta. Äskettäin uusitun nyrkinkokoisen diiselin arvoa lisäävä vaikutus on siellä kolmen tonnin kantturoissa.Kisaveneen ostajat vaan ovat kovin harvassa. Useimmat menevät puhtaaseen perhekäyttöön. Lisäksi noin pienen veneen purjeet ei hirveästi maksa. Uuden Pentex ison ja genuan spinnun saa ~5000 €. Kyllä se uusi moottori taitaa enemmän hintaa nostaa.
Suomessa Magicejä on myyty halvemmalla kuin Ruotsissa. Pari vuotta sitten niitä tutkailin ja silloin "oikea" hintataso oli ~14 k€. - Sepi
Joakim kirjoitti:
Kisaveneen ostajat vaan ovat kovin harvassa. Useimmat menevät puhtaaseen perhekäyttöön. Lisäksi noin pienen veneen purjeet ei hirveästi maksa. Uuden Pentex ison ja genuan spinnun saa ~5000 €. Kyllä se uusi moottori taitaa enemmän hintaa nostaa.
Suomessa Magicejä on myyty halvemmalla kuin Ruotsissa. Pari vuotta sitten niitä tutkailin ja silloin "oikea" hintataso oli ~14 k€.Nyt vissiin hintataso vähän noussut?
- Viki
Sepi kirjoitti:
Nyt vissiin hintataso vähän noussut?
Vene-lehden kevätpörssissä oli kohtuullisella purjevarustuksella Magic, hp 14900.
- Viki
No nyt on nettiveneessä ihan lievästi ylihintainen Albin Expressi myynnissä, hp 19,6 ke!
Tuohon Magiciin verrattuna köyhempi purjevarustus, perärutkulla...
Express peruskunnossa on noin kymppitonnin paatti, hyvä yksilö voi olla muutaman tonnin päälle sen. Mutta tuo hintapyyntö ei ole "tinkivaran" verran yläkanttiin, se on joko hölmöjen harhauttamiseksi tai emännän käskystä laitettu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391629En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7981
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836