Kertokaapa mikä logiikka tässäkin on:
Naisystäväni muutti taannoin ja olin tietenkin auttamassa häntä muutossa. Ensimmäisenä iltana uudessa asunnossa nautiskelimme viinistä ja toisistamme sängyssä, kun hän alkoi yhtäkkiä muistella kaihoisasti, kuinka muutto tuo hänen mieleensä hänen ex-miesystävänsä, jonka aikana hän oli myöskin muuttanut uuteen asuntoon ja kertoilla erinäisiä romanttisia muisteloita exään liittyen. Mielestäni exästä puhuminen tuollaisessa tilanteessa oli tahditonta ja loukkaavaa. Mikäs siinä, jos muistoja heräsi, eihän siinä ole sinänsä mitään pahaa. Mutta ei hänen olisi mielestäni tarvinnut alkaa muistelemaan niitä ääneen minulle! Vieläkin pännii.
Miksi pitää muistella exää?
15
1794
Vastaukset
- ex mies-----
Minä rakastelin vaimoasi ja hän sanoi, että rakastaa minua vieläkin. Ihana nainen sinulla. Jospa joskus osoittaisimme rakkauttamme yhdessä hänelle?
- onkos?
Tätä tapahtunut useamminkin? Tahditonta ja mun mielestä myös loukkaavaa käytöstä sua kohtaan, Kellinen. Ehkä hän ei vaan tajunnut, että voisi loukata, kunhan päästeli vähän sammakkomaisesti juttuja suustaan? Noh, yksi vaihtoehto tietenkin on aina se, että kun kertoili näitä romanttisia muisteloitaan, niin yrittää vihjailla jotain. Että voisitko sinäkin tehdä niin tms. Äh. En tiedä, en osaa enempiä arvailla, kun itse en moista tekisi.
Mutta mitä se kertoo taas miehestä, joka heti ensi tapaamisten aikana kertoo kuinka monta exää on ollut ja miten kauan seurusteli ja miksi meni poikki viimeisimmän kanssa? Jotenkin tuli tästä miehestä mieleen, että yrittää tavallaan "pönkittää" mulle omaa itseään, tai sillä tavalla jotenkin näyttää, että kyllä hän on naisille kelvannut, brassailla? Voiko olla näin.. vai mitä muuta tulis mieleen?- Kolli Kellinen
Mielestäni existä voi puhua, kaikillahan meillä on historiamme ja oppimalla tuntemaan sitä, voimme ymmärtää toisiamme paremmin. Ensi tapaamisten aikana sellaisiin keskusteluihin ei kuitenkaan ole tarvetta. Jos joku tekee sellaista, hän varmaankin yrittää brassailla, kuten arvelitkin.
Vaikka existä saakin periaatteessa puhua, tuossa mainitsemassani tapauksessa ajoitus muistelemiseen oli ikävä kyllä mahdollisimman kehno. Varmaankin rakkaani päästeli vain sammakoita suustaan, eikä hänellä ollut aikomuksena loukata minua. Hänellä on muutenkin taipumusta ylirehellisyyteen; siihen, että hän sanoa töksäyttää asioita suoraan, juurikaan ajattelematta, miten muut siihen suhtautuvat. Harmillista, mutta kuitenkin kai parempi vaihtoehto kuin salailu tai valehteleminen? Itse minulla on tapana olla mieluummin hiljaa, jos on pelkoa siitä, että puheeni saattaisivat loukata muita. - onkos?
Kolli Kellinen kirjoitti:
Mielestäni existä voi puhua, kaikillahan meillä on historiamme ja oppimalla tuntemaan sitä, voimme ymmärtää toisiamme paremmin. Ensi tapaamisten aikana sellaisiin keskusteluihin ei kuitenkaan ole tarvetta. Jos joku tekee sellaista, hän varmaankin yrittää brassailla, kuten arvelitkin.
Vaikka existä saakin periaatteessa puhua, tuossa mainitsemassani tapauksessa ajoitus muistelemiseen oli ikävä kyllä mahdollisimman kehno. Varmaankin rakkaani päästeli vain sammakoita suustaan, eikä hänellä ollut aikomuksena loukata minua. Hänellä on muutenkin taipumusta ylirehellisyyteen; siihen, että hän sanoa töksäyttää asioita suoraan, juurikaan ajattelematta, miten muut siihen suhtautuvat. Harmillista, mutta kuitenkin kai parempi vaihtoehto kuin salailu tai valehteleminen? Itse minulla on tapana olla mieluummin hiljaa, jos on pelkoa siitä, että puheeni saattaisivat loukata muita.Mun mielestä existä voi ja ehkä pitääkin puhua, riippuu kai ihmisestä, että mitä kaikkea "kestää". Eli ihan kaikkea ei kannata varmaankaan kertoa. Mutta tosiaan, niinhän sitä oppii tuntemaan ihmistä kun tutustuu myös hänen menneisyyteensä.
Noniin, itsekin totesit, että armaasi on rehellinen ihminen, joka muutenkin töksäyttelee joskus asioita. Eli nyt varmasti kävi myös näin. Ei sitä aina tajua sitä tilannetta, että hops, en mä voikaan tässä nyt ruveta selittämään sitä. Varsinkaan jos on yhtään sellainen ihminen, joka lähtee tunteella mukaan asioihin. Oletpa ainakin löytänyt naisen, joka sanoo asioista suoraan, eikä vihjaile naisen logiikan mukaan mahdollisimman monimutkaisilla vihjeillä ;) Ja kyllä, valehtelu ja salailu ei ole koskaan hyvästä. Paitsi ehkä valkoiset valheet...
Minkä takia mies yrittää brassailla exillään? En ymmärrä. Tai siis toki ymmärrän, mutten silti ymmärrä, tiedäthän?
Nyt pitää lähteä nukkumaan, toivottavasti tästä sekavasta pohdinnasta saa jotain tolkkua :) Öitä!
- siksipä
Jospa hän tiesi, että sellainen satuttaa sinua,
ja siksi kertoi.
Saipahan kostetuksi eron, kun sulla ei ollutkaan hyvä olla eron jälkeen. - ..............
No itse täytyy myöntää, että saatan tehdä noin saadakseni toisen mustasukkaiseksi. En kyllä osaa sanoa, miksi on mukavaa, että mies on minusta mustis. Mutten siis tarkoita sillä pahaa, enkä oikeasti kaipaa ketään muuta.
- metusalem
tosiaankaan ollut korrektia käytöstä. Kyllä pahimmat mölinät kannattaa pitää mahassaan. Jotakin on pielessä. Varmaan keskustelun paikka. Kerro hänelle, miten loukkaavana hänen käytöstään pidit ja kysy miksi hän sellaista meni puhumaan. Kissa pöydälle!
- Mïrjam
Minäkin yritin nuorempana käyttää (tiedostamattanikin) uutta poikaystävääni "terapeuttina", jolle saatoin uskoutua mistä vaan. Mm. exästäni. Mutta hänpä ei siihen suostunutkaan, ilmoitti vaan ymmärrykseeni vedoten, että hei, ei halua kuulla mun exästä ja pyysi, että puhuisin siitä vaikka siskolleni mieluummin.
Näin tein ja johan helpotti. Opin myös kerrasta sen, ettei uusi rakkaus luonnollisestikaan halua kuulla menneistä rakkauksista, vaikka ne mulle niin tärkeitä muinoin olivatkin. - Seela.
Muutto on herkistävä kokemus. Asunnon vaihtaminen saa aina tunteet pintaan. Itse olen aina unettomana ensimmäinen yön uudessa asunnossa. Paljon asioita mielessä.
jos on kertakaikkisen pakko puhua naimakaverin kanssa existä niin ois nyt sentään kohteliasta suolata ja haukkua kyseisiä tyyppejä eikä ylistää heitä maasta taivaisiin.Kosta perkele meidän kaikkien miesten puolesta,jos päädyt vielä pelehtimään kys. muijan kanssa niin alat siinä raukeana orkun jälkimainingeissa rööki huulessa ja drinkki huulilla muistelemaan kaihoisasti exiä ja sitä kuinka mahtavia tyyppejä he olivatkaan jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassa asiassa,eiköhän sitä neitiäkin ala pikkasen vituttamaan ja saattaapi jopa tajuta pitää mölyt mahassaan seuraavalla kerralla :-)
- pikku.nainen
kuinka orastavalla alulla suhteenne on, mutta mikäli olette olleet kauemmin yhdessä, niin on mahdollista että hän ei muistellut entistä miesystäväänsä ollenkaan kaihoten, vaan aivan neutraalisti.
On varmaan raivostuttavaa kuunnella, jos toinen jauhaa jatkuvasti juttujaan entisistä kumppaneistaan. Mutta eikös se ole jossain vaiheessa suhdetta aivan luonnollista, että muistellaan kaikenlaisia menneitä ja kerrotaan niistä toiselle? Ja kun ei aivan intiimeihin yksityiskohtiin mennä, niin siinähän ne eksät menevät samassa kuin entiset koulutoverit ynnä muutkin.
Eli siis jos ei se jatkuvaksi kaihoisaksi jauhamiseksi tai katkeroituneeksi purnaamiseksi mene, niin voihan sitä pitää jonkinlaisena luottamuksen osoituksenakin sinua ja suhdettanne kohtaan. - lukeutunee
prinsessoihin, jotka ovat tottuneet saamaan kaiken. Eikö jo normaalin ihmisen peruskäyttäytymiseen kuulu kohtelias käytös toista osapuolta kohtaan - vaikka suhteenne olisikin pelkkää ystävyyttä. Naiselta näyttää rajat puuttuvan - hänellä on ollut (ja on edelleen?) ylikilttejä miehiä ympärillään, jotka eivät ole osanneet hänelle asettaa rajoja. Näinollen ei hän miehiä myöskään kunnioita, eikä tule kunnioittamaan! Varaudu jatkossakin olemaan hänen palvelijansa ja kotiorjansa...
herkässä tilanteessanne, hänen muistelot olivat kerrassaan hölmöjä. En pidä siitä että mieheni muistelee entisiä asioitaan, naispuolisista tutuistaan. Sitä ei pidä unohtaa, että muistoja kertyy, kun ikää karttuu, eikä aina voi miettiä tarkkaan, mitä toiselle sanoo. Ex-ihmisistä puhuminen on monesti puhumattomuuden ajan täyttämistä, eikä halua loukata toista.
- puheitaan
Ei silti ole pakko puhua mitä sylki suuhun tuo.
"Puhumattomuuden ajan täyttämistä"?
Onneksi en ole joutunut sellaisen ihmisen läheisyyteen, joka ei arvosta hiljaisuutta. puheitaan kirjoitti:
Ei silti ole pakko puhua mitä sylki suuhun tuo.
"Puhumattomuuden ajan täyttämistä"?
Onneksi en ole joutunut sellaisen ihmisen läheisyyteen, joka ei arvosta hiljaisuutta.niin minä kuin sinäkin. Osaatko myös itse olla kriittinen itses suhteen, vaikeeta, kun on tottunut omiin tapoihin, ei ne itseä häiritse, kun ei niitä edes huomaa!!!! Sinä huomasit naisesi jutut, mutta mitä kaikkea itse väännät??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154