Mitä olette mieltä auton pohjan tervaamisesta tavallisella venetervalla?
Jotkut kehuu sitä jopa parhaana, kun laittaa sen kuumana tai koteloaineella laimennettuna?
Terva
9
2942
Vastaukset
hyvääkin. Saat kyllä varautua siihen että kaikki tupakkamiehet on imppaamassa autoasi kun se on parkkipaikalla (Nam hyvä haju).
Käytetään tuota tervaa kuorama-auton pyöränmuttereissa ruostumista ja kiinnileikkautumista vastaan (on tehokasta siihen). Itse käytä myös henkilö-autossa, ainakin Wurth myy tervaa spraypurkissa.- EI MYY
Yksityishenkilölle mitään. Se on tukkuri.
- Vili
EI MYY kirjoitti:
Yksityishenkilölle mitään. Se on tukkuri.
Wurth myy kenelle vaan ja mitä vaan,sillä ne elää.Ehkä joka kaupungissa ei ole myymälää,mutta käy naapurissa.
- ei myy
Vili kirjoitti:
Wurth myy kenelle vaan ja mitä vaan,sillä ne elää.Ehkä joka kaupungissa ei ole myymälää,mutta käy naapurissa.
ei ne myy ku omille tiliasiakkaille!
- teppoteemu
te ootte ihan pöhölöjä. veneet(puuta)tervataan. autot ovat peltiä, suojaus oikeilla aineilla. pohjaan bitumipohjainen suoja
- Vili
Kaveri osti 200l tynnyrin tervaa.Mullakun oli puuvene,sain siitä 20l.Kaadettiin tyhjään vaseliinipurkkiin ja kansi kiinni.Säilytin sen kuivassa venevajassa,ja joka kevät tervasin venepohjan.Sitten yksi kevät kun oli tervaamisen aika,otin purkinkahvasta ja nostin.Purkki nousi mutta terva jäi lattialle.Tutkin siivoamisen jälkeen purkkia,ja totesin sen läpiruostuneeksi sisäpuolelta.Eli puuterva syövyttää peltiä.Käytän ammatissani tervaa melkein joka päivä.Ei ole raskaskalustossa semmosta pulttia mihin en pistäis sitä,koska ajattelen että seuraavalla kerralla minä avaan sen,ja se pitää lähteä irti.Wurthin tervaa en hyväksy,se tuoksuu vaan tervalle,vaan puutervaa.
- Hyvääkö
Joo kyllä olen täysin samaa mieltä, veneeseen käy mutta ei auton pohjaan, minä kyllä luotan auton ruostesuojauksessa tämänpäivän aineisiin enemmän kuin tuohon vanhaan tervaan.
- et testaa
Laita peräkärrysi pohjan alle palkki ja siihen hitsaat hiekkapuhallettuja pellinpaloja.
Pellinpalat käsittelet jokaisen eritavoin, yhden tervaat, toisen tektylöit, kolmannen voitelet teräketjuöljyllä, tiikerimassalla,, mootoriölyllä, vernissalla,,ja mitä nyt mieleen juolahtaa.
Valokuvaat luomuksesi vaikka kuukauden välein ja julkaiset jutun meidän ihmeteltäväksi.
Uskoisin jo vuoden kuluttua jonkinlaisia tuloksi ilmenevän.
Muuten itse olen havainnut venetervan kuivuissaan helkeilevan ja se ei ruostesuojassa hyvä juttu ole.
Se, että jollain tutulla auto ei ruostu, voi johtua paikasta, jossa hän autoaan säilyttää.
Kolmiseinäinen hyvin tuulettuva autokatos on näkemykseni mukaan se paras ruostesuojaus. - Koteloainetta !!!
Ite peruutin autoni viime syksynä betoniporsaaseen ja maalit tietysti läksi isolta alalta ja sinkit raapiintui jos siinä sellaisia oli. Ajattelin etten käy tekee mitään ennenkuin kesällä. Suihkasin kotelonsuojavahaa kerroksen. Ajoin koko talven suolateitä ja nyt kun katsoo peltiä niin se on täysin kirkas kun tuosta kotelosuojasta näkee läpi. Samoin suojasin joskus osittain ruostuneen takakontin sillä ja on nytkin samassa kunnossa. Suosittelen kotelosuojaa ja siihen päälle massaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391679En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411339Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 81051
- 121028
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846