"Niilokin jätti perintöä minulle"

uks.

Minulla tässä pöydällä jo ajan tummentama puhekasetti. NIILO YLI-VAINIO 24.1.-78 Tuhlaajapoika. Itse olen siihen kirjannut kasetin osto ajan, 21.1.1979. Kasetin sisällössä on minulle ja varmaan jollekin toisellekin sitä Niilon perintöä,jonka Jumalanmies jätti.
Muistelen Niilon käyttämiä sanoja,usein hän toisti lausetta, tätä saa aikaan vain PyhäHenki.
PyhäHenki sai aikaan minullekin tämän kirjoituksen jota nut kirjoitan, johtuu siitä että Niiloa on taasen alettu mustamaalaamaan erään kirjoittajan toimesta näillä sivuilla.
Annetaan Niilon levätä rauhassa,vai mitä.

14

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alan ihmiseltä lienee Niilon käsittelyssä mennyt firma nurin...

• mutta jos

sinulla on parempaa tietoa, kerro?
        Laita firmojen nimet ja yht. tiedot ylös, kiitos.
        Veikkaanpa ettei löydy yhtään.

• mutta jos kirjoitti:

sinulla on parempaa tietoa, kerro?
        Laita firmojen nimet ja yht. tiedot ylös, kiitos.
        Veikkaanpa ettei löydy yhtään.

ajattelin, että jos prostituution harjoittajiakin olisi eksynyt kumottavien joukkoon...

• sun-glasses

En hyväksy Niilon mustamaalaamista.
      Minullakin on tuo mainitsemasi kasetti. Yksi kasetti mielestäni oli erittäin hyvä, siinä Niilo puhui miehestä Betesdan lammikolla.

Täällä lisää Niilon puheita.

http://www.saarna.net/puhuja.php?id=Ylivainio

• Menestysteologi

Niilo tais kääntyä mennari oppiin vanhoillapävillä?
      Minusta hän lertoi olleensa Australiassaja joku oli nähnyt unen tai saanut näyn, että Niilo kutoi jotain vaatetta tai teki taulua synkillä väreillä.
      Hän kertoi sen Niilolle ja Niilo alkoi kertoa positiivisia asioita Jeesuksesta ja uskosta.
      Silloin alkoi se menstys ja uhritulot kohosivat ja ihmisiä tuli uskoon. Tai anteeksi olisi pitänyt laittaa toisinpäin.
      Alkoi tulla uskoon, parantua ja viimeisenä rahaakin tuli kolehtiin enempi.
      No mennari tai ei, mutta tuskin hän loukkaantuu haudan takana kun muitelemme tätä Jumalan miestä.

• >>Silloin alkoi se menstys ja uhritulot kohosivat ja ihmisiä tuli uskoon

• niissä
        jukka.finland kirjoitti:

>>Silloin alkoi se menstys ja uhritulot kohosivat ja ihmisiä tuli uskoon

helluntailiike on saman azusinhengen aikaansaannosta, joka siellä voimavaikutuksia tekee niin los angelsissa kuin niilon aikana ja tänä päivänä, kutsutaan sitä henkeä vaikka toronton hengeksi, eikös niilo hakenut voitelunsa australiasta asti, vasta sitten aloi kaataminen, b.hinniltä ovat monet sitä henkeä hakeneet, hengen baarimikolta amerikasta, jos sinulla ei ole henkien erottamisen armolahjaa,niin älä mene karistmaattisiin piireihin ollenkaan, sillä siellä tapahtuu isompia ihmeitä, mitä tavallisen taksimiehen eksyttämiseksi edes tarvitaan

• niissä kirjoitti:

helluntailiike on saman azusinhengen aikaansaannosta, joka siellä voimavaikutuksia tekee niin los angelsissa kuin niilon aikana ja tänä päivänä, kutsutaan sitä henkeä vaikka toronton hengeksi, eikös niilo hakenut voitelunsa australiasta asti, vasta sitten aloi kaataminen, b.hinniltä ovat monet sitä henkeä hakeneet, hengen baarimikolta amerikasta, jos sinulla ei ole henkien erottamisen armolahjaa,niin älä mene karistmaattisiin piireihin ollenkaan, sillä siellä tapahtuu isompia ihmeitä, mitä tavallisen taksimiehen eksyttämiseksi edes tarvitaan

>>jos sinulla ei ole henkien erottamisen armolahjaa,niin älä mene karistmaattisiin piireihin ollenkaan, sillä siellä tapahtuu isompia ihmeitä, mitä tavallisen taksimiehen eksyttämiseksi edes tarvitaan

• Monet kerrat nuorena kävin Niiloa kuuntelemassa. Tilaisuudet olivat aina pullollaan porukkaa. Hurmoksellinen ilmapiiri oli läsnä hänen kaikissa tilaisuuksissaan. Paljon ihmisiä teki uskon ratkaisuja ja lähti seuraamaan Jeesusta.
      Ihmeparantumisiakin tapahtui. Sanoma jota Niilo julisti oli evankeliumia. Vääryyttä tehdään jos nostetaan jotkin kaatumiset tai mekastamiset ylitse hänen varsinaista tehtäväänsä. Niilolla oli vain yksi päämäärä. Että jokainen antaisi elämänsä Jeesukselle. Suosittelen lukemaan Niilon kirjaa "saarnaaja". Kirja kertoo hyvin koko hänen elämänsä kaaren. Hänen ajatuksistaan ja pyrkimyksistään jne..

• Menestysteologi

Niilo kuitenkin piti aika menestysteologisia saarnoja välillä.
        Tykkasin siitä kun hän saarnasi, että ei kai kukaan halua lapsensa kärsivän ja elävän sairaana ja vaikeuksissa ja puutteessa.
        No ei tietysti ihan Benny Hinnin tasoa, mutta hyviä saarnoja ja ihmeet ja merkit seurasivat.
        Jumala on hyvä.

• DoctorT

Niilo oli niitä viimeisiä todellisia HERRAN PALVELIJOITA!

Lukekaa Mauno Saaren kirja SAARNAAJA, niin ymmärrätte hieman enemmän millä motiiveilla ja varustuksella Nipa toimi!

• ReaAalto

Ihmettelen Niilon opin puolustustasi, kun kuitenkin usein näytät ymmärtävän nykyajan eksytyksiä.
        Niilo alkoi julistaa pyhää henkeä ja ihmeparantumisia.
        Mitä eroa hänen toiminnallaan on esim Benny Hinnin tai Markku Koiviston jne?
        Ilmiöt ja julistus ei ollut Raamatun Hengen mukaista.

• DoctorT
        ReaAalto kirjoitti:

Ihmettelen Niilon opin puolustustasi, kun kuitenkin usein näytät ymmärtävän nykyajan eksytyksiä.
        Niilo alkoi julistaa pyhää henkeä ja ihmeparantumisia.
        Mitä eroa hänen toiminnallaan on esim Benny Hinnin tai Markku Koiviston jne?
        Ilmiöt ja julistus ei ollut Raamatun Hengen mukaista.

Kun tunnistan SELVÄN eron missä hengessä Nipa toimi ja nämä mainitsemasi itseensä ihastuneet ja pöhöttyneet toimivat!

Se on yksinkertaista kun sen tuntee, on myös helppo iloita, menneistä kylläkin!

• ReaAalto
        DoctorT kirjoitti:

Kun tunnistan SELVÄN eron missä hengessä Nipa toimi ja nämä mainitsemasi itseensä ihastuneet ja pöhöttyneet toimivat!

Se on yksinkertaista kun sen tuntee, on myös helppo iloita, menneistä kylläkin!

Että olin Niilon "suuri" ihailija siihen aikaan.
        Johtuu varmaan ihan pelkästä narsismista, sillä olen aika lailla samantyyppinen luonteeltani ja itsekin evankelioin missä vain kuljen ja välitän ihmisistä, olen aina välittänyt.
        Mutta Niilo lankesi eksytyksen hengen tarjoamaan ja hänen kokouksissaan alkoi tapahtua "ihmeparantumisia".

Kun lukee hänen omia päiväkirjamerkintöjään, ymmärtää kuinka tuskainen hän oli ja itse epäili loppuun asti mitä hänen toiminnassaan tapahtui.
        Kyllä hän itse paljastaa kirjassa hurmoshengen ja sen toiminnan, jos haluaa ymmärtää nimittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe