Ketään ei näytä kiinnostavan

Jumalan sana

Jos joku kirjoitaa evankeliumia Jumalan sanaa näille
palstoille, niin eipä paljon ole lukijoita.
Mutta annahan jos on joko mehevä riidan aihe,
niin kylläpä on lukijoita ja kommenttia.
Tästä vois päättellä että sana ei paljon kiinnosta
"oikeassaoleminen kyllä."

10

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmistunut

Tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat. Tuntuu että ihmiset oikein nauttivat siitä kun saavat riidellä jostain asiasta. Ihmiset tuntuvat nykyään valittavan kaikesta ja riitelevän kaikesta. Uskovia haukutaan aivottomiksi idiooteiksi kun uskomme johonkin "vanhaan typerään kirjaan". Kaikki muut uskomukset ja pahojen henkien palvonnat kyllä hyväksytään mielenkiintoisina uusina juttuina. Tuollaisia ihmisiä pidetään fiksuina ajattelijoina, jotka uskaltavat kokeilla uusia juttuja.

Mielestäni tämä on oiva esimerkki siitä miten paha hallitsee ihmisten elämiä ja haluaa saada heidät vihaamaan kaikkea jeesukseen liittyvää.
      Nytkin jos puolustaisin esim. saatananpalvontaa niin ihmiset kysyisivät minulta uteliaina kokemuksia asiaan liittyen yms.. Mutta heti kun puhun jeesuksesta positiivisessä mielessä niin annas olla kun heti tulee joku ja haukkuu ihan lyttyyn. Tän oon todennu käytännössä monen monta kertaa.

• valehtelet?

"Uskovia haukutaan aivottomiksi idiooteiksi kun uskomme johonkin "vanhaan typerään kirjaan". Kaikki muut uskomukset ja pahojen henkien palvonnat kyllä hyväksytään mielenkiintoisina uusina juttuina."

Nyt joko yleistät tai sitten puuhut tieten tahtoen täyttä soopaa. Jos henkilö on ateisti, niin ei hän takuulla palvo pahoja henkiä tai tee taikojakaan.

• tsäpädäpä
        valehtelet? kirjoitti:

"Uskovia haukutaan aivottomiksi idiooteiksi kun uskomme johonkin "vanhaan typerään kirjaan". Kaikki muut uskomukset ja pahojen henkien palvonnat kyllä hyväksytään mielenkiintoisina uusina juttuina."

Nyt joko yleistät tai sitten puuhut tieten tahtoen täyttä soopaa. Jos henkilö on ateisti, niin ei hän takuulla palvo pahoja henkiä tai tee taikojakaan.

Tämmöseen tulokseen mä oon päätyny. Yleisesti ihmiset tekee näin.. ainaki täällä keskustelupalstoilla.

Ateistitkin on kiinnostuneita tuollaisista asioista, vaikkeivat niihin uskokkaan.

• Samaa näyttää olevan herätysliike palstalla. Riidan aiheet ja mollaamiset kerää porukoita. Asiasta kirjoittelevat jäävät huomioimatta.

• j sanoi

ei kumminkaan luovuteta. Niinkuin jeesus sanoi, täällä maan päällä meillä tulee olemaan kärsimys, meitän pilkataan ja tapetaan. Meidän pitää kumminkin iloita siitä että niin tapahtuu, koska silloin tiedämme että elämme jeesuksen tahdossa. Minua ainakin pelottaisi jos kukaan ei koskaan pilkkaisi minua uskoni tähden, koska silloin jeesuksen sanat eivät olisi totta minun elämässäni. Jatketaan uskostamme todistamista, niin ainakin teemme oikein. Itse kerroin tänään työkaverilleni jeesuksesta ja minulle tuli aivan mielettömän hyvä olo. Tuntuu kuin olisin saanut pistoksen jotain huumaavaa ainetta.

Tätä ei tietenkään kukaan ei-uskovainen ymmärrä pitävät vain hulluna, mutta te uskovaiset tiedätte mistä puhun. Jatketaan samaan malliin

• mutta joka

uskovalla - ja ainakin Suomessa lähes joka taloudessa - lienee ainakin yksi Raamattu. Itsellänikin niitä on varmaan toista hyllymetriä erilaisia käännöksiä, painoksia ja eri kielisiä. Enkä tunnustaudu edes uskovaiseksi, koska sana on niin rasitettu; kristitty olen kylläkin.

Niin siis, koska Jumalan sanaa on kaikkien saatavilla kotonaankin, jokainen voi sitä lukea mielin määrin. Sen sijaan sanan erilaisiin tulkintoihin, ja erilaisiin käsittämisiin tarvitaan keskustelua toisten, sitä erilailla ymmartävien, kesken.

Ainakin meikäläiseltä jäävät erinomaisen pitkät, suoranaisesti keskustelukysymyksiin kuulumattomat Raamatun sitaatit lukematta.

• malttamaton

multa kans jää kaikki ylipitkät sitaatit,vaikka ne olisivat raamatusta,lukematta.
        Enempi kiinnostavat lyhyehköt tulkinnat.Riitelyt loikkaan yli.Ne näyttävät vetävän tosiaan lukijoita,en ymmärrä,miksi.
        Luterilaisuus palstalla on hyvä kirjoitus kahdenlaisista palstakirjailijoista ,aloituksen nimi on :mitä kirkko opettaa.
        -"kunnian teologian "edustajat.
        -"ristin teologian "edustajat.
        Uskon että helluntailaisuus palstalla viljellään ristin teologiaa.

• mutta kun Jumala näyttää olevan kovin laiskan sutjakka tänne mitään kirjoittelemaan.

• Sannuli

saman. Kaikilla on tarve olla oikeassa, ja etenkin näyttää se että on omasta mielestä oikeassa. Asiaa ei voi antaa olla, vaan aina on kommentoitava. Se menee sitten siihen, että samoista vanhoista asioista jauhetaan edelleen.

• Tuulimylly

Mahtavat luulot itsestäsi!
      Sinä "jumalan sana"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe