muslimi on ollut kaiken teknisen kehityksen takan

Totuus se on mikä puhuu

koska vain muslimi on ollut ainut uskonto maailmassa mikä on orjuuttanut ihmisen ensimmäisen kerran maailmassa.ja ilman orjia ei teknillistä kehitystä syntyä.

8

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet idiootti
    • rane-01

Mutta korjattavaa yhtä paljon. Kuka muslimi on kehityksen takan, jos ymmärrämme että joku muslimi on kaiken tekniikan saanut aikaan? Muslimi ei ole uskonto. Muslimi on islamin uskoinen uskovainen. Tuossa lopussa se viisaus piilee, koska minä tyhmänä en sitä pystynyt ratkaisemaan." ilman orjia ei teknillistä kehitystä syntyä" Siinä se!

• vaan...

Arabit ovat kyllä olleet kehityksen kärjessä aikoinaan etenkin tieteen saralla. Myös Islamin tultua kuvioihin säilyi arabien etumatka eurooppalaisiin vielä pitkään. Sitten uskonnon ote eurooppalaisista alkoi hellittämään ja Eurooppa kiri sen takia uskontoonsa jämähtäneiden arabien edelle. Nykyäänkin löytyy monia huipputiedemiehiä ja -naisia jotka ovat kotoisin islamilaisesta maailmasta. He ovat kuitenkin maallistuneempia ja siksi avoimempia tieteelliselle kehitykselle.

Muistat varmaan, että kirkko (etenkin katolinen) on Euroopassa ollut aina kehityksen suurimpana jarruna. Samaa tapahtuu myös islamilaisessa maailmassa.

Monia erittäin tärkeitä keksintöjä on tehty myös Kauko-Idässä. Amerikan kehittyneet intiaanikansatkin tiesivät kaikenlaista. Afrikka ei ole mitenkään tunnettu suurista keksinnöistään, mutta toisaalta siellä onkin eletty enemmän heimoyhteisöissä ja luonnon kanssa rinta rinnan. Ei huono tapa sekään elää elämäänsä...

Tekninen kehitys on aina voimakkainta siellä missä ihmisillä on hyvät olosuhteet keskittyä muuhunkin kuin hengissäpysymiseen. Tällaisia seutuja ovat tunnetusti ainakin Eurooppa ja Aasia. Afrikassakin on sellaisia seutuja joilla elämä on "lokoisaa" mutta siellähän on se luonnonläheisempi kulttuuri.

Suurimmat tekniset sovellukset ovat useinkin sotimista varten kehitettyjä. Myöhemmin ne ovat sitten levinneet yleisempäänkin käyttöön. Viime aikoina suurimmat keksinnöt on tehty melkeinpä järjestään Yhdysvalloissa. Kertookohan se kenties jotain kansan sotaisuudesta...?

Tuo sinun orja-ajatuksesi on naurettava! Orjia oli jo tuhansia vuosia ennen Mohammedin syntymää.

• ghjk

oikeasti..

• A) orjayhteiskunnassa ei tarvita koneita
      B) jollei koneita tarvita niitä ei myöskään kehitetä. Vaikka kehitettäisiinkin, niin ne jäävät leikkikaluiksi (n. 60 jKr Heron Aleksandrialaisen höyrykone)
      C) orjia on ollut kaikilla maatalousyhteiskunnilla AINA (ainakin melkein)
      D) AINA tarkoittaa melkolailla pitempää ajanjaksoa kuin n. 1400 vuotta (islam) tai edes 4500 vuotta (Egyptin pyramidit)

• sinäkin olet orja.

Jokaisessa maassa on orjia.

• sinäkin olet orja. kirjoitti:

Jokaisessa maassa on orjia.

Aina

• jepu hepu

tsillattis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2421
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1789
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1624
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1535
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe