Verinen Kristus,
ruoskittu,
hakattu,
runneltu,
pilkattu,
syljetty,
ristiinnaulittu.
Minun syntieni tähden,
sinun syntiesi tähden.
Hän suostui Isän tahtoon,
vapaaehtoisesti.
Kuolema ei voinut Häntä, synnitöntä, viatonta, Jumalan Poikaa pitää. Hän ylösnousi!
Jeesuksessa sinulla, minulla on tarjolla iankaikkinen elämä.
Verinen...
15
695
Vastaukset
- frihet
Valtava armo, että saa elämänsä rakentaa noihin perustuksiin, joita maailma pitää hullutuksena.
Toivottavasti Herra on ollut sinun lohtusi, meinaan kun teitä muutamia olen muistanut tuolla matkoillani.
Tänä pääsiäisenä ja sitä edeltävinä päivinä olen saanut itse ehkä elämäni vahvinta "ruokaa" nauttia, saa nyt nähdä kuinka sen sulattelee, kun vielä varmaan näiden päivien aikana lisää on tolossa.
En itse oikein uskonut edes, että näin mahtavat "eväät" joidenkin Jumalan lasten välityksellä tulee ja näin tiuhaan tahtiin, kun olen saanut, eli viikon sisällä.
Tapahtumat ovat vielä olleet ainut kertaiset, eli on tapahtunut asioita, jotka eräs profetia ennen joulua toi esiin ja nyt se vyyhti on edessä aukeamassa, on se niin mahtava nähdä että saa kulkea hengen johdatuksessa.
Nythän olemme suunilleen siinä juutalaisten pääsiäis tapahtumissa, jos ajatellaan heidän vapauttaan ja "synnytys-kipujen" hetkiä.
On siltäkin osaa mahtava tarkata aikamme kulkua.
Siunausta sinulle Timo.- Timoriepu
Lämmin kiitos sinulle muistamisista!
Asia, jonka vuoksi Herra on laittanut minut polvilleni, on kipeä ja luultavasti pitkällinen, Jumala tietää.
Kyse on hengellisestä taistelusta poikani puolesta.
Joh. 16:20
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi".
Hienoa on, että olet saanut olla siunaukseksi. Se on kuitenkin ainoa asia, mikä saa elämämme mielekkääksi. Minulle ei ole vielä oman elämäni tehtävä selvinnyt. Teen pieniä asioita Jeesukselle ja toivon, että niidenkin kautta välittyy Jeesuksen rakkaus eteenpäin.
Runsasta Jeesuksen siunausta sinulle frihet ja hyvää pääsiäisen jatkoa! - oletko
tehnyt parannuksen? Koska täällä pyydät anteeksi törkeätä käytöstäsi? Vai oletko edelleenkin lihanmielinen miekkonen?
- frihet
Timoriepu kirjoitti:
Lämmin kiitos sinulle muistamisista!
Asia, jonka vuoksi Herra on laittanut minut polvilleni, on kipeä ja luultavasti pitkällinen, Jumala tietää.
Kyse on hengellisestä taistelusta poikani puolesta.
Joh. 16:20
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi".
Hienoa on, että olet saanut olla siunaukseksi. Se on kuitenkin ainoa asia, mikä saa elämämme mielekkääksi. Minulle ei ole vielä oman elämäni tehtävä selvinnyt. Teen pieniä asioita Jeesukselle ja toivon, että niidenkin kautta välittyy Jeesuksen rakkaus eteenpäin.
Runsasta Jeesuksen siunausta sinulle frihet ja hyvää pääsiäisen jatkoa!Ehkä valaisen sen verran, että viime vuoden lopulla eräs sanoma tuli, jota melkoisesti ihmettelin ja tapahtumat kulkivat tuon Jumalan ilmoituksen mukaan, jopa vaikeudet joita siinä koettelemusten nimissä tuotiin esille.
Nyt olen saanut hiukan varmuutta uudesta "ovesta" joka ei ole vielä avautunut, mutta tiedän senkin tapahtuvan, koska se sanomassa tuotiin esille, vaikkei tehtävää ilmoitettukaan.
Se onkin mahtava nähdä, kuinka Jumala itse toimii avaajanakin, kunhan jaksamme odottaa ja hengen silmin nähdä ja myöskin hengen korvin kuulla, miten ja milloin meidän on toimittava.
Lohdutan, että meille kaikille tarjotaan tuota "sota-varustusta" ja ehkä on hyvä että me käymme yhteisessä rintamassa vastustamaan noita pahan palavia nuoliakin vastaan.
Hyvä myös muistaa "alus-vaatteet" eli hengen hedelmät, ettei hierrä liikaa nuo ulkoiset varusteet ja pidä pahaa kolinaa.
Siunatut pyhät teillekin, muistan sinua ja läheisiäsi, ja hyvät yöt teille kaikille, johan tässä on istuttukin. - frihet
oletko kirjoitti:
tehnyt parannuksen? Koska täällä pyydät anteeksi törkeätä käytöstäsi? Vai oletko edelleenkin lihanmielinen miekkonen?
Toivon, että saat paremmin nukuttua nyt.
Minullakin on tuomarini ja tuomiolle joudun minäkin, että ei sinun siitä tarvitse huolta kantaa.
Olen silloin tällöon pyydellyt "tyyliäni" anteeksi, ehkä siitä on vajaa kaksi viikkoa, kun matkoille lähdin ja tännekin kirjoitin sanojeni johdosta valitteluni, joten sinulle henkilö kohtaisesti voin anelun laittaa ja hyvän yön toivotuksin voisin jatkossakin todeta, ettei minulla ole ketään vastaan, mutta synti ei sydäntäni miellytä, edes omassa elämässäni, vaikka puutteellinen olenkin.
Lopuksi avoimesti kirjoitan, että en pyri teatteriin, eli kirjoittelemaan, muuta kuin mitä olen, älä siis odota liikoja, Herra tekee työtään minussakin.
Anteeksi myös kun vastasin kysymykseesi, koitan vastaisuudessa ohittaa muutamat puskasta kyselijät.
- sun-glasses
Jes.53:2-12
2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
Se mitä tapahtui kerran Golgatalla, oli varmaan vielä raaempaa ja julmempaa kuin Mel Gibsonin kohutussa Jeesus-elokuvassa. Synnitön Jeesus kärsi hirvittävän kohtelun ja tuomion jota ei ansainnut. Jeesus kuitenkin sovitti täydellisesti syntimme ristinkuolemallaan, että jokainen joka Häneen uskoo, voisi vastaanottaa pelastuksen. Emme me ihmiset ansaitse pelastusta, mutta kuitenkin sitä meille jokaiselle tarjotaan.
Hyvää pääsiäistä.- Timoriepu
Hei! Ihmeellisen osuvasti Jesaja kuvaa Pyhässä Hengessä Jeesuksen ristinkuolemaa n. 700 vuotta ennen Golgatan tapahtumia.
Olen samaa mieltä Gibsonin elokuvasta. Väkevä ja vaikuttava kuvaus on silti vieläkin kalpea kuva todellisista tapahtumista Getsemanessa ja Golgatalla.
Ja fyysinen kärsimys oli varmasti vielä pientä verrattuna hegelliseen tuskaan, joka oli varmasti jotain, jota emme sanoin voi kuvata, kun Hänen päällensä laitettiin kaikki ihmisten synnit.
1. Joh. 2:2
"Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien".
Hyvää ja Jeesuksen siunaamaa pääsiäistä sinulle ja Jumalan armoa arjessa!
ole uhraus-riitistä vieläkään erkaantuneet. Karmeaa...
- Timoriepu
Jumala olkoon minulle niin armollinen, että elämäni loppuun asti pitäisin kiinni Jeesuksen sovitustyöstä.
Siinä on minun ainoa toivoni.
Maailman ja Perkeleen puheista en välitä, ne ovat aina Jumalaa vastaan. "Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat" (1 Kor 1:21)
Kaikkivaltias Jumala astui pojassaan Jeesuksessa maailmaan pelastamaan ihmiskunnan. Sanoma ristin naulitusta Jeesuksesta (uhrikaritsasta) on tätä hullutuksen sanomaa, joka pelastaa ja nostaa iankaikkiseen elämään. Sanoma on esillä ja sitä julistetaan. Ken kuulee, ja sen vastaan ottaa. Saa pelastuksen armon. Jeesus on Herra!- Timoriepu
JoikaM40 kirjoitti:
"Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat" (1 Kor 1:21)
Kaikkivaltias Jumala astui pojassaan Jeesuksessa maailmaan pelastamaan ihmiskunnan. Sanoma ristin naulitusta Jeesuksesta (uhrikaritsasta) on tätä hullutuksen sanomaa, joka pelastaa ja nostaa iankaikkiseen elämään. Sanoma on esillä ja sitä julistetaan. Ken kuulee, ja sen vastaan ottaa. Saa pelastuksen armon. Jeesus on Herra!Näin on. Äärimmäisen surullista on se, kun niin monet halveksivat tätä Jumalan suurta lahjaa, joka on kääritty vaatimattomaan pakettiin.
Siunausta sinulle ja perheellesi! Timoriepu kirjoitti:
Näin on. Äärimmäisen surullista on se, kun niin monet halveksivat tätä Jumalan suurta lahjaa, joka on kääritty vaatimattomaan pakettiin.
Siunausta sinulle ja perheellesi!koska jos hihhulikieltä täällä ruvetaan kirjoittelemaan, viestit katoavat...
Timoriepu kirjoitti:
Näin on. Äärimmäisen surullista on se, kun niin monet halveksivat tätä Jumalan suurta lahjaa, joka on kääritty vaatimattomaan pakettiin.
Siunausta sinulle ja perheellesi!Totta puhut ja Kiitos!
Sinulle myös siúnausta elämääsi.
Kohdatkoon Kristuksen rakkaus täyttäen jokaisen sydämen kaipuun. Kristus on elävä ja ylösnoussut vapahtajamme.Työmies2 kirjoitti:
koska jos hihhulikieltä täällä ruvetaan kirjoittelemaan, viestit katoavat...
Sinunkaan ei voi olla evankeliumi koskettamasta.
Ei ole meidän omia asioitamme jota julistamme, vaan uskomme että Jumala maan ja taivaan luoja on tosissaan ilmoittaen Itsensä Poikansa Jeesuksen kautta.
Evankeliumin sanoma käy kohti haluten omansa.
Minua sanoma kosketti. On kyse Jumalan halusta sinua ja minua kohtaan. Liity iloitsemaan yhteisestä uskosta Kristukseen. Niin teet hyvin.:) Ehkä olet jo Kristuksen oma. Ellet niin kiirehdi!- Timoriepu
Työmies2 kirjoitti:
koska jos hihhulikieltä täällä ruvetaan kirjoittelemaan, viestit katoavat...
Kaikki on talletettu kuitenkin tulelle, joten kadotkoon...
Matt. 24:35, Jeesus:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa".
Hyvää pääsiäisen jatkoa!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979