Psyko ihastui minuun

Tämä lyhyt romanssi ei olisi alkanutkaan, jos olisin aavistanut, millainen sairas hän oli.
En huomannut aluksi erityistä poikkeavuutta, paitsi totisuus ja synkeys oli huomattavissa alusta asti.
Ajattelin sen johtuvan siitä, että hän on vain hiljainen tyyppi. Sitten oireet sairaúdesta alkoivat paljastua, enkä vielä silloinkaan ymmärtänyt, että ne olisivat olleet sairautta, mutta päivien kuluessa tulin sen tosiasian eteen, ettei nyt ollakaan normaalin ihmisen seurassa.
Monenlaiset asiat seurasivat toisiaan ja minä aloin pikku hiljaa tekemään pesäeroa hänestä, vaan ei se niin vain onnistunutkaan.

32

2176

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät

ihastu.

• jota tunsi minua kohtaan. Kukaan ei uskonut minua, että hän oli sairas, olin aivan turhaantunut kertoessani yhteisille tuttaville, minkälainen hän on kotioloissa. Tunsin itse olevani se, jonka nuppi oli vinksahtanut. Hänestä ei todellakaan näkynyt ulospäin, että oli sairas. Enhän olisi mitenkään aloittanut seurustelua, JOS OLISIN TIENNYT etukäteen näistä seurauksista.

• Muikku.

Apua!!!mikä sitä vaivas?Siis millä tavalla se oli sairas? Yrittikö se tappaa sut tai jotain??!

• merkit

Kannattaa aina varoa "outoja" tyyppejä ja oudot tyypit on yleensä muista ihmisistä erakoituneita ja käyttäytyvät oudosti johtuen liiallisesta yksin olosta ja siitä, ettei ole ihmisten kanssa tarpeeksi tekemisissä, nämä oireet ilmenevät yleensä hiljaisuutena(miettii omia sairaita juttujaan ja omat puheet ovat yleensä normaali ihmisistä täysin outoja ja poikkeavia). Arkuutena(ei uskolla omaa todellista minäänsä ilmaista koska on salattavaa ja pelkää, että muut eivät hyväksy jos avaa suunsa tai sanoo jotain väärää). Outoina pakkoliikkeinä(ovat syntyneet liiallisesta yksin nyhjäämisestä ja ajatusten pyöriessä vain samoissa asioissa). Totisuus ja synkeys(johtuu siitä, ettei uskalla ilmaista vapaasti itseään huonon itsetunnon takia ja pelkää erottuvansa joukosta/muista).

• hitsi (mä oon outo)

Mä oon kait sitte just tollanen. Ei ihme, että näin on asiat. Kylläpä ilmaisit asian selkeästi. Muistakaa jatkossakin varoa outoja tyyppejä. Paha vaan mun kannalta, saan olla jatkossakin yksin rauhassa omine kummallisine, pelottavine ajatuksineni. Kuinka lohduttavaa.

• psykopaatit

ole olleet psykopaatteja jo ennen syrjäytymistään, onko asiantuntijoita paikalla ...?

• päälle
        psykopaatit kirjoitti:

ole olleet psykopaatteja jo ennen syrjäytymistään, onko asiantuntijoita paikalla ...?

Tunnetut sarjamurhaajathan ovat olleet erittäin normaalin oloisia tavallisia naapureita, sosiaalisia, fiksuja filmaattisia ja yleensä myös tavallista älykkäämpiä ja joista ei kukaan olisi uskonut moista. Eli ei sitä psykoa tunnista aina päällepäin.

• nimmarimerkki

Kannattaa opiskella psykologiaa, ei ollut kovin hyviä sun päättelyt.
        Tuo kuulosti lähinnä ihmiseltä jota on loukattu paljon ja joka on vetäytynyt nuolemaan haavojaan.
        Psykopaatti on yleensä ns.sosiaalinen ja taitava manipuloimaan muita ja osaa antaa ihmisille juuri sitä mitä kukin kaipaa, oli se sitten seura vai kehu tm. Ei psykopaattia tunnista yleensä ennen kuin on ollut tekemisissä jonkun aikaa. Silloin varsinkin tunnistaa kun semmoiselle osoittaa olevansa eri mieltä eikä suostu myötäilemään eikä hännystelemään.

• bum bum bum

LOL:D Onx sul itel barabolinen skitzofreoni tai jtn?

• joku mies
        hitsi (mä oon outo) kirjoitti:

Mä oon kait sitte just tollanen. Ei ihme, että näin on asiat. Kylläpä ilmaisit asian selkeästi. Muistakaa jatkossakin varoa outoja tyyppejä. Paha vaan mun kannalta, saan olla jatkossakin yksin rauhassa omine kummallisine, pelottavine ajatuksineni. Kuinka lohduttavaa.

Ja vältelkää kollektiivisesti tällaista ihmistä välittömästi kun huomaatte vähänkin näitä piirteitä, jotta hän jää varmasti yksin. Silloin nämä piirteet voimistuvat ja näette, miten kamala ihminen siinä olikaan ja että kyllä todella kannatti pysyä erossa hänestä.

• dr frankensteini
        hitsi (mä oon outo) kirjoitti:

Sama juttu täällä. Ja tosi pelottava, joka hämäyksenä ilmenee jatkuvana ylenmääräisenä kiltteytenä ja kohteliaisuutena.

Ja tosi pelottavia ajatuksia: hoh hoijaa, taas väsyttää, käviskö syömässä jotain, kiva ilma, mikskähän polvi on taas kipeä, mitähän tekis, siivous on tylsää, pitäis kyllä siivota, jos ottais torkut ensin, liian aikainen vielä, joo niin mä teen, ai mut syön ensin.

• lisää

Kerro nyt ihmeessä, millä tavalla hän on psyko/outo. Totisuus ja synkeys on ainakin täysin normaalia. Onko hän väkivaltainen?

Ehkä hän ei vaan luota ihmisiin, eikä viitsi teeskennellä muuta. Jos me kaikki lakattaisiin teeskentelemästä jotain mitä emme ole, näyttäisimme varmaan kaikki jotenkin poikkeavilta.

• aqd.

Oletko nyt sitten lopulta tehnyt sen lopullisen pesäeron? Yksi mieshän se silti kerran vaan on.

• määritelmä?

Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja Raimo Mäkelä on kirjassaan "Naamiona terve mieli" kuvannut psykopaattien ominaisuuksia:

Hän on yleensä ystävällinen ja puoleensavetävä.
      Hän esiintyy auktoriteettina ja on autoritaarinen
      Hän haluaa olla huomion kohteena
      Hän alistaa jokaisen, joka suostuu siihen
      Hän ostaa liittolaisia ja käyttää toisia hyväkseen
      Hän on epäluuloinen eikä luota keneenkään
      Hän ei koskaan kadu, masennu, häpeä eikä ole syyllinen
      Hän muuttaa kantaansa, unohtaa lupauksensa ja syyllistää muut

• minullakin

olisi joitain psykon ominaisuuksia. erityisesti haluaisin nämä:

"Hän on epäluuloinen eikä luota keneenkään
        Hän ei koskaan kadu, masennu, häpeä eikä ole syyllinen"

Nuo ovat terveitä ominaisuuksia. Vastakohtana on typerys joka rakastuu ensimmäisestä hymystä ja on niin sinisilmäinen että jo se yksistään hävettää. Sitten ryvetään itsesäälissä . . .

• oli melko tyhjentävä tästä psykopaatista. Niinkuin sanoin, en olisi alkanut siihen, jos olis etukäteen tiennyt, mutta hän osasi taitavasti salata mielensä synkkyyden. Hän herkesi aivan puhumattomaksi, minä suutuin ja huusin ja haukuin ,ei minkäänlaista vaikutusta, ei vastausta aivan kuin ei olisi sulkenut korvansa. Hetken päästä oli kuin ei mitääm olisi tapahtunut. Minä olin ihmeissäni, itselläni oli paha olo ja toinen oli kuin eri ihminen keitti kahvit passasi ne eteeni, voi en tiennyt mitä ajatella.

• määritelmään

-paitsi osaa esittää katuvaa, masentunutta ja häpeää ja syyllistä silloin kun kokee siitä olevan hyötyä itselleen.

• määritelmään kirjoitti:

-paitsi osaa esittää katuvaa, masentunutta ja häpeää ja syyllistä silloin kun kokee siitä olevan hyötyä itselleen.

läheisyyttä, kosketusta, muutakin kuin miltei pari kertaa päivässä "makaaminen". Yritin koskettaa, hän väisteli ja taas olin ihmeissäni. Halaminen oli vaikeaa ja rakastelun jälkeen kierähti omaa oloonsa ja ei mitään läheisyyttä antanut.
        Sitten alkoivat kovat pään- ja niskansäryt. Hieroskelin, minkä pienillä käsillä pystyin. Jääpussitkin hän laittoi suoraan iholle, ja minä tietysti valistamaan, et pyyhe ihon ja jääpussin väliin, ei tehonnu, piti vaan oman päänsä.
        Sitä jatkuvaa särkyä oli päivästä toiseen ja sanoi senkin olevan syyn huonoon tuuleensa, mutta minä epäilin jo paljon muutakin sisältyvän näihin "kohtauksiin".

• voi olla psykopaatti
        mixmaxi kirjoitti:

läheisyyttä, kosketusta, muutakin kuin miltei pari kertaa päivässä "makaaminen". Yritin koskettaa, hän väisteli ja taas olin ihmeissäni. Halaminen oli vaikeaa ja rakastelun jälkeen kierähti omaa oloonsa ja ei mitään läheisyyttä antanut.
        Sitten alkoivat kovat pään- ja niskansäryt. Hieroskelin, minkä pienillä käsillä pystyin. Jääpussitkin hän laittoi suoraan iholle, ja minä tietysti valistamaan, et pyyhe ihon ja jääpussin väliin, ei tehonnu, piti vaan oman päänsä.
        Sitä jatkuvaa särkyä oli päivästä toiseen ja sanoi senkin olevan syyn huonoon tuuleensa, mutta minä epäilin jo paljon muutakin sisältyvän näihin "kohtauksiin".

Jotain vakavia ongelmia sillä on, mutta kuvauksesi perusteella ei todellakaan psykopaatti. Aivan kuin hän yrittäisi päästä sinusta eroon. Syitä voi olla monia, kuten aiempien ihmissuhteiden päättyminen ikävästi tai ihan vaan yleinen vitutuskausi elämässä. Meillä kaikilla on niitä ja silloin tosiaan saattaa käyttäytyä älyttömästi kun millään ei tunnu olevan mitään väliä.

Tai ehkä hän ei vaan halua rakastua, kun tietää mitä siitä voi seurata.

• voi olla psykopaatti kirjoitti:

Jotain vakavia ongelmia sillä on, mutta kuvauksesi perusteella ei todellakaan psykopaatti. Aivan kuin hän yrittäisi päästä sinusta eroon. Syitä voi olla monia, kuten aiempien ihmissuhteiden päättyminen ikävästi tai ihan vaan yleinen vitutuskausi elämässä. Meillä kaikilla on niitä ja silloin tosiaan saattaa käyttäytyä älyttömästi kun millään ei tunnu olevan mitään väliä.

MINÄ olen päässyt hänestä eroon, jota kestikin koko prosesseinen puoltoist vuotta. Sain käyttää oman valtani joka ei hyödyttänyt mitään, hän vinkui perääni ja soitti ja viestitti ja soitti ja viestitti loputtomiin, en jaksanut, koska en HALUNNUT tietää hänestä mitään, mutta hän ei luovuttanut, masentui ja kerjäsi takaisin; kun juuri sain asiat ja masennuksen kuntoon , sanoi. Lääkkeitä söi masennukseen, rauhottavia, särkyyn ja ties mitä muuta lääkistystä, psykiatrin hoito oli hänellä varattu jo ennenkuin tavattiinkaan jne.

• voi olla psykopaatti kirjoitti:

siis mua suoraan sanoen vituttaa, kun ihmiset ei voi uskoa, että tällaista VOI TAPAHTUA oikeessa elämässä, Mä olen sen karvaasti kokenut, kyllä voi ja on tapahtunut. Näin ne tuttavatkin sanoi, ei tahtoneet uskoa,kun ei päällepäin näkynyt mitään, mutta jälkeen päin sen entinen naisystävä sanoi, hullu se on, ihan kajahtanut hoitoo tarviis..

• psykon ja
        minullakin kirjoitti:

Nuo ovat terveitä ominaisuuksia. Vastakohtana on typerys joka rakastuu ensimmäisestä hymystä ja on niin sinisilmäinen että jo se yksistään hävettää. Sitten ryvetään itsesäälissä . . .

typeryksen väliltä olisi hyvä olla :)

• psykon ja kirjoitti:

typeryksen väliltä olisi hyvä olla :)

luepa erään kirjoittajan täs ketjussa kirjoittama määritelmä psykon tunnusmerkeistä. Täsmäävät täydellisesti.
        Myötätunnon hakeminen, äkkinäiset mielenvaihtelut, josta ihminen voi yht' äkkiä muuttua aivan eri persoonaksi, kaksi luonnetta samassa, uskomatonta, sitähän oikeastaan sanotaan skitsofreniaksi. Kukaan ei voi sanoa, jos ei ole kokenut tällaisen sairaan painostusta henkisesti, että olen väärässä.
        Psykiatrin hoidossa hän oli ollut jo ennen tapaamistamme, eikä kertonut siitä mitään, ennenkuin sanoin erään vaikean kohtauksen jälkeen; varaa aika lääkärille, en jaksa sun kanssa enää, silloin hän sanoi, että ollutkin aika varattuna.
        Oli sekin aika pommi, kun sain tietää hänen salanneen mieliala sairautensa minulta, vaikka jo olin sen jo itsekseni todennut.

• kaksonen
        mixmaxi kirjoitti:

luepa erään kirjoittajan täs ketjussa kirjoittama määritelmä psykon tunnusmerkeistä. Täsmäävät täydellisesti.
        Myötätunnon hakeminen, äkkinäiset mielenvaihtelut, josta ihminen voi yht' äkkiä muuttua aivan eri persoonaksi, kaksi luonnetta samassa, uskomatonta, sitähän oikeastaan sanotaan skitsofreniaksi. Kukaan ei voi sanoa, jos ei ole kokenut tällaisen sairaan painostusta henkisesti, että olen väärässä.
        Psykiatrin hoidossa hän oli ollut jo ennen tapaamistamme, eikä kertonut siitä mitään, ennenkuin sanoin erään vaikean kohtauksen jälkeen; varaa aika lääkärille, en jaksa sun kanssa enää, silloin hän sanoi, että ollutkin aika varattuna.
        Oli sekin aika pommi, kun sain tietää hänen salanneen mieliala sairautensa minulta, vaikka jo olin sen jo itsekseni todennut.

horoskoopiltaan. ;)

• sillä miehellä
        mixmaxi kirjoitti:

takuulla on, mutta ei hän mikään psykopaatti ole. Psykopaatti ei hakeudu vapaaehtoisesti psykiatrin hoitoon.

• höh höh
        minullakin kirjoitti:

katumus häpeä masennuskin joskus ja syyllisyys ovat päinvastoin terveyden merkkejä.

• palstalle??????????
        mixmaxi kirjoitti:

ei tää kuulu miehen logiikkaan!!

• palstalle?????????? kirjoitti:

ei tää kuulu miehen logiikkaan!!

menny sinne, tää on miehen logiikkaa oli miten oli, koska miehestä on tässä kyse, kun sitä ei sairaaksikaan kukaan usko, vaikka onkin ihan pimee, ei saa ketään naistakaan enää kiinni, lihava kun on ei jaksa edes juosta ja joku muukin typerä, etten pelkästään minä, huomaa kyllä hetken päästä, ettei sillä oo kaikki kotona. Olen pahoillani itseni vuoksi, koska sorruin sinisilmäisyyttäni tällaiseen parin kuukauden suhteeseen....josta tuli puolentoista vuoden piina.

• logiikkaa?

Mikähän tuossa oli kysymys/pointti tuossa jutussa? Ja miten se liittyy tänne miehen logiikkaan?

• oli se, että hän voi määtätä( sanoa ) hallita tilannetta, heittäytymällä välillä huolta pidettäväksi, masennukseen vaipujasta, välillä huolehtijaksi, ja vetoamalla tunteisiini, joita käytti armotta hyväkseen. Luulin välillä, että alkaa taas sujumaan ja muutos tulee, mutta tulikin taas seuraava kerta eripersoona kehiin ja minä häippäsin kotiin, miettimään, mihin olenkaan joutunut.
        Sovittiin monta kertaa, että olen tänään kotona ja puuhailen siellä. Soitteli koko ajan ja kyseli mitä teen. Toisinaan tuli ilmoittamatta oven taakse, vaikka nimenomaan oli sovittu, että olen kotiaskareissa. Alkoi harmittaa, kun en saanut siunaamaa rauhaa, eikä ollut moksiskaan, kun tuli muina miehinä lötköttämään sohvalle. Tee siinä sit askareitas.
        Vahti ja vainosi koko ajan, sit kun suutuin, hän vaan totesi: en luullut sun olevan noin herkkä.
        Tämä ikävä episodi ei loppunut, ilman virkavallan apua, jota jouduin kahdesti hakemaan. Hän ei minun sanojani uskonut:- etten halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan, oman turvallisuuteni vuoksi jouduin turvautumaan viranomaisiin.

• ????????????
        mixmaxi kirjoitti:

oli se, että hän voi määtätä( sanoa ) hallita tilannetta, heittäytymällä välillä huolta pidettäväksi, masennukseen vaipujasta, välillä huolehtijaksi, ja vetoamalla tunteisiini, joita käytti armotta hyväkseen. Luulin välillä, että alkaa taas sujumaan ja muutos tulee, mutta tulikin taas seuraava kerta eripersoona kehiin ja minä häippäsin kotiin, miettimään, mihin olenkaan joutunut.
        Sovittiin monta kertaa, että olen tänään kotona ja puuhailen siellä. Soitteli koko ajan ja kyseli mitä teen. Toisinaan tuli ilmoittamatta oven taakse, vaikka nimenomaan oli sovittu, että olen kotiaskareissa. Alkoi harmittaa, kun en saanut siunaamaa rauhaa, eikä ollut moksiskaan, kun tuli muina miehinä lötköttämään sohvalle. Tee siinä sit askareitas.
        Vahti ja vainosi koko ajan, sit kun suutuin, hän vaan totesi: en luullut sun olevan noin herkkä.
        Tämä ikävä episodi ei loppunut, ilman virkavallan apua, jota jouduin kahdesti hakemaan. Hän ei minun sanojani uskonut:- etten halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan, oman turvallisuuteni vuoksi jouduin turvautumaan viranomaisiin.

oliko??

• aloittaja
        ???????????? kirjoitti:

oliko??

neitsyt mies, vaan eräs oma laatuisimmista merkeistä, joita olen tavannut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6165
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      639
      2521
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1090
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1036
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1030
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228