Puhelin soi ja vastasin: "Orvokki".
Sieltä kuului: ”Hei, täällä on ’Lilja Kukkanen’ (epäselvä mutina):sta. Soitamme kaikille, jotka on valittu tähän kunniakierrokseen, kun on juhlavuosi ja kaikkea. Tiedäthän, että on muistovuosi?”
Orvokki: ”Niin.”
Lilja: ”Soitan, kun haluamme muistaa ja osoittaa kunnioitustamme kaikkia sodan kokeneita kohtaan henkilökohtaisesti.” (tauko)
O: ”Minä en ole kokenut mitään sotaa.”
L: ”No, olet varmaan nähnyt kuitenkin ja siksi soitan….” (tauko)
O: ”Minä en ole nähnytkään mitään sotaa. Olen syntynyt sodan jälkeen niin kuin varmaan sinäkin.”
L: ”?????? Oletko paljonkin sodan jälkeen syntynyt?”
O: ”Olen. Entä sinä?”
L: ”Siis,... et ole nähnyt sotaa.” (tauko) ”Kuinka paljon sodan jälkeen olet syntynyt?”
O: ”Haluaisin kuulla, mitä asiaa sinulla on.”
L: ”???? ... Kiitos ajastanne. Kuulemiin.”
Jäin miettimään, mitähän nainen oli myymässä vai olisiko ollut kerjäämässä ovelalla tavalla jotain. Vähän harmitti, etten tapani mukaan kysynyt uudelleen mitä yhteisöä hän edusti, kun hän epäselvästi ja nopeasti huitaisi esittelynsä. Toivottavasti eivät onnistu kovin monilta "kunnioituksen osoituksensa" kohteiltaan ainakaan rahaa huijaamaan.
Olisi kiva kuulla, mistä oli kysymys, jos joku on saanut samanlaisen puhelun.
Kerjäämistä vai kaupustelua puhelimessa?
10
676
Vastaukset
- ennenaikaisella
eläkkeellä olija sain samantyyppisen puhelun ja koska olen aikoinaan kieltänyt kauppaamiset puhelimella soitto tuli tyttären puhelimeen. Tytär kiikutti kännykän minulle ja mainospuhe alkoi. No, jostain syystä jäin kuuntelemaan ja selvisi, että kyse oli lehden tilauksesta. Koska olen ollut joskus hyvä asiakas saisin puolen vuoden lehdet ilmaiseksi ja laukun kaupan päälle.
Selvisi, että koko "kauppa" pitää sisällään vuoden lehdet, mutta maksan koko vuoden lehdistä vain 50e(kolmessa erässä) ja käsilaukku päälle. Vaihtoehtoja oli valita lehdissä. En muista koskiko sama tarjous kaikkia lehtiä. Puhelun alussa soittaja mainitsi juhlavuoden ja lehtitalon nimen (tuntematon).
Mitään sota-aika muistelua/mainintaa ym ei tullut minun kohdalla esille vaan vanhan hyvän asiakkuuden korostaminen. En ole vuosiin tilannut itselle aikakauslehtiä, mitä mainittiin kuten..Me Naiset, Kotiliesi, Kodin Kuvalehti. ET-lehden tilaan äidilleni lahjaksi vuosittain ja tyttärelle nuorisolehtiä. Hetken mielijohteesta sorruin sitten tilaamaan Kodin Kuvalehden siihen tarjoushintaan. Kesällä tulee luettua ulkona ja rannoilla.samanlainen puhelu. Vastaavan lehtitarjouskeskustelun olen myös käynyt jo vähän aikaisemmin.
Kiitos kuitenkin ystävällisestä vastauksestasi ja mukavia kesäisiä lukuhetkiä sinulle.
- myyntiä?
Luulen, että häneltä vain unohtui asia sanomatta. Tuskin kukaan puhelimitse kerää rahaa. Näit on näitä Cool-centereitä ja siell on voinut olla joku uusi aloittelija. Helposti häkeltyy, ennekuin rutinoituu niissäkin tehtävissä. Valitettavasti ihmisten pitää näissäkin olla työssä ansaitakseen leipänsä. =)
- ...
...niimpä tämä SOTA on kai nyt oikein IN.
Itse sain rahapajasta postia, ja kauppaavat hopeamitalia "Alikersantti Rokka" Elokuvasta Tuntematon sotilas, josta kuulema tulee oikein oma "Tuntematon sotilas" -kokoelma,...aitoustodistuksella,.. ;D
"Mis sie tarit oikee hyvää miestä? Täs siul on sellanen"
Väinö Linna Tuntematon sotilas - mikä mysteeri
ajattelin sanoa, että "kerjuullapa tietenkin"
, mutta sitten huomasin, että soittaja oli "Lilja"
oletko varma, ettei nyt Orvokit ja Liljat ole
kilpaa kukkimassa???
kesä tuli yllättäen? ;D- tuota vähän
ihmetellä tuollaista puhelua, ja jos vielä soittajan toimesta loppuu..??
jota tapahtuu ÄÄRIMÄISEN harvoin...yleensä roikkuvat kuin "takiaiset" linjoilla
ja moninaiset ovat keinot ja menetelmät
aloittaa tämä "kaupittelu tai kerjääminen"
...nykyisin yhä kauempaa haettua
ja tosi on sekin, että tuollaiset puhelut ovat joillekin yksinäisille ( vanhuksille esim.)
jossakin mielessä tervetulleita ja he voivat tilata tms vaikka eivät sitä itse tiedostakaan,
kunhan rupatelevat "edes jonkun kanssa"
soittajan näkökulmasta vielä:
kyllä yleensä kaupittelijat esittelevät itsensä,
ja jos on epäselvää uskaltaa kyllä kysyä että kuka soittaja on
sekä myös asiaa voi tiedustella uudelleenkin
uskoisin, että saamasi puhelu oli jokin...
"vikasoitto" ????
- Pirre*
On yritetty kaupata jos jotakin, mutta en lennä lankaan - enää, en vaikka "voisin voittaa" kuun taivaalta - noin tökeröä yritystä ei ole kohdalleni koskaan sattunut - sinä taisit laittaa soittajalle ns. jauhot suuhun heti kättelyssä..ts. ammuit kovilla..:))
- etumies
sodan jälkeen syntynyt, Orvokki. Kunhan puijaat.
Oisit vähän luova ja kysyisit niiltöä heti alussa, paljonko maksaa. menee paperit ja puheet sekaisinminä olisin 85-vuotias virkeä sotaveteraani ja "Etumies" olisi yksi viime aikoina vähemmän julkisuudessa esiintyneen Lenita Airiston virtuaalisista sivupersoonista. ;)
- Metusalem
sitä samaa porukkaa jotka täällä p- suomessa ryöstivät rahaa puh. soit. perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564930Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 911395
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1501216Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2661003- 72977
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965