kuulin, että Rusutjärvellä on nähty kattohaikaroita. Tietääkö joku, miten paljon niitä on Suomessa ja missä niitä voi nähdä?
Kattohaikaroita Suomessa
6
419
Vastaukset
- ciconia
Moi! Kattohaikara ei ole toistaiseksi koskaan pesinyt Suomessa, joten meillä havaitut linnut ovat yleensä lämpimien kaakkois- ja etelävirtausten tuomia harvinaisuuksia. Teoriassa niitä voi nähdä missä päin Suomea hyvänsä, mutta eniten niitä taidetaan nähdä juuri kaakkois- ja etelä-Suomessa. Yksi parhaista paikoista on Virolahti. Yleensä niitä nähdään "staijatessa" jollain sellaisella paikalla, mistä on hyvä näkyvyys tai esim. sattumalta auton ikkunasta pellolla ruokailemassa. Vuorokaudenaikakin voi olla melkein mikä vain. Jotkut kattohaikarat jäävät yöpymään mm. sähkötolppien päihin. Arviolta muutamia kymmeniä - pari sataa kattohaikaraa vierailee Suomessa vuosittain. Onnea!
Olin juuri edellisenä päivänä sanonut tyttärelleni, etteivät kattohaikarat ylitä Suomenlahtea, kun sain asiaa koskevan sähköpostiviestin. On kiva oppia uutta.
Kiitos sinulle. ;))
- Hynde
Joskus kattohaikaroita eksyy maahamme, mutta ne eivät pesi täällä.
- Marja
Kylläpä yksi kattohaikara pesi viime vuonna Paraisilla!
- epäonnistui!
Marja kirjoitti:
Kylläpä yksi kattohaikara pesi viime vuonna Paraisilla!
Aivan, mutta tuo pesintä epäonnistui. Eli onnistuneita pesintöjä ei Suomesta ole vielä todettu.
- Marja
epäonnistui! kirjoitti:
Aivan, mutta tuo pesintä epäonnistui. Eli onnistuneita pesintöjä ei Suomesta ole vielä todettu.
Ai, no lopputuloksesta en tiennytkään, mutta pesärakenelma oli hieno!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124